Lehet a múlthéten is az szopatott minket......KILL3R etz írta:Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Egyébként, valami hasonló átalakításon gondolkodok:

Lehet a múlthéten is az szopatott minket......KILL3R etz írta:Én megnézném azt a gyújtás kapcsolót a helyedben...
Keresd Müller Szabit. Itt a honlapja: http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronikafrensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
A répa nem jó kicsit savas, ezért marja a fémet, pláne ha rohad!matt1989 írta:A répámat azért nem dugdosnám bele.zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Ismerős a helyzet, én is voltam ilyen gondba még talán most is de már javult, amire nem árt figyelni az a fesszabályzó meg az összes érintkezés mert 6V-nál ha el van oxidálódva eléggé le tudja venni a teljesítményt meg persze egy jó akksi (én is most vettem újat) meg nem ártana megmérni hogy mennyit tölt a fesszabályzó. De hát ha belegondolsz tompítotnál 40W+még az indexek 2X21W az már bőven több mint a 60W meg még ugye a többi kis fogyasztó.Én összeségébe azt mondom jó ez így meg kell szokni meg oda kell rá figyelnifrensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
Index, duda az aksit terheli, mert a dinamó nem tudja ellátni. Tehát az aksidat nézd meg: műszer ráköt, majd rövidrezárod az aksit egy pillanatra, nézed mennyire esik vissza a fesz.frensis írta:Üdv !
Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy hogyan lehetne normális elektromosságot varázsolni a kis TS-emre.
Minden működik rajta, csak igen gyér ez a 6V 60W amit tud.
Tompítottnál pörgetni kell, hogy valamennyire villogjanak az indexek, bizonytalan az egész 6v-os rendszer, töltéssel is voltak gondok.
Nem merek vele messzebbre elmenni, mivel mi van akkor, ha az ország másik végén áll le a semmi közepén.
A répámat azért nem dugdosnám bele.zsakfos írta: Gyertyanyilásba bedugni bármit!
A generátor forgó részén a szénkefe csúszó gyürülyén berajzoltam a gyújtási időpontot a szénkefe tartó felső sarkához.Ahhoz ellenörzöm vissza a gyújtást.zsakfos írta:young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.
Le is szoktad ellenőrizni?
Mindig vissza ellenőrzöm mert a meghúzáskor elmozdúlhat az alaplap.
Az a fő gondom hogy nincs tájoló csap a generátor forgórész végén a megszakító bütyöknek.
Javaslatom!
Gyertya kiszedve pipában,testhez érintve.Gyujtás ráad.
Főtengely visszaforgatva bőven felső holtpont elé.
Gyertyanyilásba bedugni bármit!
Szép lassan az óramutató járásával egyirányban forgatva a főtengelyt a felsőholtpont előtt szikrázni kell.
Utána még emelkedni kell a bárminek.
Hát ez nagyon is jónak látszik.Viszont!young boys írta: Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...
Van egy csavarom amin berajzoltam a felső holtpontot.Rá rajzoltam a 2,5 mm(a felső holtponti fölé)
Gyertya ki.csavar bedug...addig tekerem a főtengelyt balról jobbra amíg a gyújtásidőponti jel elő nem kerül.
Elő a próba lámpa...test-kondi csatlakoztatás.Gyújtás bekapcs.
Utána addig tekergetem az alaplapot amíg épp elkezd világítani a próbalámpa.1-2 tizedet vissza forgatom az alaplapot, majd rögzítem.
Oh, ez remek ötlet, eddig mindig egyenként méregettem...sajnos csak ünnepek után tudom ismét elkérni a műszert, de utána feltétlenül kimérem, mert nyugodtabban ülök úgy rajta. Azt követően pedig beszámolokzsakfos írta:Szerintem kösd rá fixre a multimétered mondjuk a gyújtás elektronika piros/fekete pontjához és testre és a gyujtást ráadva közben a feszültséget figyelve az összes csatlakozást mozgasd,rángasd,elsősorban az akksi,biztositék,gyujtáskapcsoló vonalon..Hátha kibukik hogy hol a bibi.ambrusviktor írta:Köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, rászánok egy napot és minden érintkezést átnézegetek.
Még egyszer köszönöm a segítségeket!
Nagyon érintkezési problémára utal a dolog(az akksi kizárása után).
Sokáig nem szabad rajthagyni a gyujtást álló motornál,de 4-5 percet tutira kibir és annyi meg elég hogy a csatlakozásokat megmozgasd.Mindenképp ird meg mire jutottál,hisz mindenki tanul ezekből az esetekből.
Tutira valami egyszerű dolog van.Szinte mindenki járt már így.Ennél idegesitőbb hiba nincs is.
Sok sikert.
Elég egyszerűen állítom be a gyújtást...zsakfos írta:Biztos hogy a felső holtpont elé állitod a gyujtást?Nem inkább utána?young boys írta:Na erre kössetek csomót...
Nagy nehezen csináltam gyújtást a mocimra...
Mentem vele egy kört hogy milyen...
Eléggé felsőholtpontos volt a gyújtás mondom állítok rajta...
Semmi gond pöcc röff...de VISSZAFELÉ FOROG![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Akár hova állítom a gyújtást MINDIG vissza felé indul el![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Segitsetek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2 napja szívok vele...![]()
![]()
![]()
![]()
A gyurm@ túra is emiatt maradt el...![]()
![]()
Kiváncsi vagyok te hogy állitod a gyújtási időpontot.Leirod?
Szerintem kösd rá fixre a multimétered mondjuk a gyújtás elektronika piros/fekete pontjához és testre és a gyujtást ráadva közben a feszültséget figyelve az összes csatlakozást mozgasd,rángasd,elsősorban az akksi,biztositék,gyujtáskapcsoló vonalon..Hátha kibukik hogy hol a bibi.ambrusviktor írta:Köszönöm a tanácsokat, megfogadom őket, rászánok egy napot és minden érintkezést átnézegetek.
Még egyszer köszönöm a segítségeket!
Biztos hogy a felső holtpont elé állitod a gyujtást?Nem inkább utána?young boys írta:Na erre kössetek csomót...
Nagy nehezen csináltam gyújtást a mocimra...
Mentem vele egy kört hogy milyen...
Eléggé felsőholtpontos volt a gyújtás mondom állítok rajta...
Semmi gond pöcc röff...de VISSZAFELÉ FOROG![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Akár hova állítom a gyújtást MINDIG vissza felé indul el![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Segitsetek![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
2 napja szívok vele...![]()
![]()
![]()
![]()
A gyurm@ túra is emiatt maradt el...![]()
![]()
Nekem 3 éve van benn innen vett trafó,semmi baja. Azárt biztonság kedvéértvan nálam egy ddr-es isambrusviktor írta:
Gyújtótrafóból az alábbiról tud valaki valamit?(futármotorosbolt által forgalmazott) http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2621
Minden esetre köszönöm a segítségeket!!
ambrusviktor írta:Oké...ez teljesen kifogott rajtam. Újra próbáltam, és indult. Leállítom. Megint indul. Leállítom. Megint indul. Mindig pöccre szinte. Igen ám, gondolhatnánk hogy valahol kontakthiba, de a mérő nem mutat, továbbá külön meglepő hogyha kiveszem a gyertyát és rugdosom gyújtáson nem látok szikrát. Szóval azt hiszem egy olyan gordiuszi csomóval állok szemben amit még kettévágni sem lehet, legalábbis nem célszerű...
Ezeket is ellenőriztem, és arra jutottam, hogy kompletten a gyújtótrafót és a kábelt is cserélni kellene, noha tulajdonképpen most működik, de elég rozzant állapotban van, már ami az optikai vizsgálatot illeti, másképp nem is próbáltam. Gyújtótrafóból az alábbiról tud valaki valamit?(futármotorosbolt által forgalmazott) http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=2621KILL3R etz írta:Gyertyakábel? Pipa?
Ma reggel megmértem, és noha a műszer tizedesjegyeket nem mutat, csupán kerekít, az alábbi értékeket kaptam: gyújtás nélkül 13, gyújtás 12, tompított 12KILL3R etz írta:Az aksid az éjjel le is merülhetett mondjuk. Lehet cellazárlat, ilyesmi...
Mindenképp mérj rá. Ahogy Zsaki írta. Ha rárakod a tompítottat, és visszaesik 11V alá, akkor ott a gond.
Forgórész szálszakadás a megfejtés.MrDok írta:Üdv! Elektronikai agyaknak találós kérdés: töltéslámpa normálisan működik, sub-ee féle fesszabályzón gerjesztés led világít, töltés egy szál sem........ Vezetékezés rendben.
Ma sikerült 30 km-t (inkább 40) mennem töltés nélkül előírtnál kisebb aksival. Először az index gyengülést figyeltem, aztán persze gyorsan lekapcsoltam a lámpát is.
Mi a probléma okozója? Bontom a generátort........
Ezt holnap meg is mérem; köszönöm! De ha éjjel lemerült akkor miért tudom rákapcsolni a lámpát?KILL3R etz írta:Az aksid az éjjel le is merülhetett mondjuk. Lehet cellazárlat, ilyesmi...
Mindenképp mérj rá. Ahogy Zsaki írta. Ha rárakod a tompítottat, és visszaesik 11V alá, akkor ott a gond.
Köszönöm, sajnos elfelejtettem a korábbihoz írni, hogy az akku tavalyi Banner 9A os, álló helyzetben is van világítás és minden működik. Ráadásul sajnos ez nem okolnám meg az alábbiakat: 1, miért működött tegnap tökéletesen kielégítően 13V feletti visszatöltéssel? (van mérőm a kilométerórában). 2, miért kezd el néha röfögni? 3, mi okozta azt a disszonanciát, hogy tegnap este letettem, minden rendben volt vele, ma reggel pedig már nem indult?zsakfos írta:Üdv Viktor!
Elsősorban én az akkura tippelnék hogy nem jó.Tulajdonképp az egyetlen közös dolog az akku ami a töltésre és a gyújtásra is hatással van.Mikori az akku?
Érdemes rámérni terhelt állapotban hogy mennyire esik vissza a feszültség.Mondjuk világitás nélkül,utána meg ráadott világitással.
Másodsorban pedig a kontaktokra gyanakodnék,főleg az akkunál és a biztositékoknál.
Így van... nagyobb fényerejű égőkkel nincs baj. A nagyobb teljesítményűvel (100W) már lehet. Ezekre sok esetben rá van írva hogy nem minősítettek, utcán nem szabad használni, stb. Rosszabb esetben szétolvad mint anno nekemgabsic írta:Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.kupi írta: "gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.[/quote]kupi írta: "gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.
matt1989 írta:Kicsit más téma:
Egy ideje a motorom 5000-res fordulat felett egyszerűen nem ment, rángatott kopogott,minden baja volt.
Próbáltam mindent karburátoron a levegőszűrőnél, de semmi javulás, már a kipufogómra gyanakodtam de régebben hibátlanul üzemelt vele.
Sunbim javasolta, hogy a gyújtás dobozát cseréljem ki.
Tudni kell róla hogy hallos gyújtásom van, Sub-ee féle elektronikával.
Visszacseréltem a gyári fekete dobozra és megoldódott a probléma.
Sima h4 super white"szerintem nem gáz hisz egy hagyományos gyárival megegyező (izzó és azt hiszem van E"minősítése is)a gagyi xenon az azért más dolog nem kicsi átalakítással jár és aki látott már ilyent az tudja nem is sikerül mindig tökéletesen beépíteni bellitani(az illetékesek szerint jó úgy is ki nem szarja le én jól látok vele...).És saját rossz tapasztalatom ezekkel (mind gyakorló éjszakás buszsofőr)mióta divatba jött sokszor a pokolba kívánom az ilyen lámpákat majd a szemem égeti ki és tényleg baleset veszélyesek.Az E"nélküli burákkal az a baj,hogy gyenge minőségűek kifakul halványabb a színe...szinte évente cserélni kell,ezért is tiltják elvileg de istenem pl az MZ-re nem is kapni mást!Akkor?Filléres dolog én is megvenném az E jelűt ha lenne itt a baj.nova001155 írta:"gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.gabsic írta: És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.
Bár mondjuk ilyen alapon a forgalomban lévő lámpabúrák (akár fehér, sárga, piros) mind mind használhatatlan. Csak ugye a fehér jobban szemet szúr.
Indexnél ugye nem is gáz annyira, de hátsó lámpánál már igen (korábban leírtam a problémát).
Ja és csak okulásul: rendőrbátyók már nem csak a gagyixenonosoktól veszik el a forgalmit: pár hete bácsika hozta hozzánk vizsgára a Ladáját, amit kivont a hatóság a forgalomból. ÉS hogy miért? Mert a hátsó lámpabúra nem E jelzésű volt, hanem KPM-es (kb 8-10 éve szabályosan, boltban vásárolt lámpabúra, amit az akkori szabályok szerint lehetett is használni: nem fehér, nem sötét, semmi cifraság: ugyanolyan színű mint a gyári, vagy ma kapható utángyártott búrák, csak épp a minősítése más))
Tanulság: tök mindegy mit csinálsz, ha a rendőr / vizsgabiztos normális, akkor úgysincs gond, de ha kekec, és meg akar b@szni, akkor ígyis-úgyis meg fog b@szni...
"gagyixenon" mit értesz ezek a super white amik fehér fénnyel nyomják csak azért érdekel mivel nem rég raktam bele a gépembe olyat. Sima h4 csak fehérebben világít.gabsic írta:És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.petrvs írta: a gyári index
Bár mondjuk ilyen alapon a forgalomban lévő lámpabúrák (akár fehér, sárga, piros) mind mind használhatatlan. Csak ugye a fehér jobban szemet szúr.
Indexnél ugye nem is gáz annyira, de hátsó lámpánál már igen (korábban leírtam a problémát).
Ja és csak okulásul: rendőrbátyók már nem csak a gagyixenonosoktól veszik el a forgalmit: pár hete bácsika hozta hozzánk vizsgára a Ladáját, amit kivont a hatóság a forgalomból. ÉS hogy miért? Mert a hátsó lámpabúra nem E jelzésű volt, hanem KPM-es (kb 8-10 éve szabályosan, boltban vásárolt lámpabúra, amit az akkori szabályok szerint lehetett is használni: nem fehér, nem sötét, semmi cifraság: ugyanolyan színű mint a gyári, vagy ma kapható utángyártott búrák, csak épp a minősítése más))
Tanulság: tök mindegy mit csinálsz, ha a rendőr / vizsgabiztos normális, akkor úgysincs gond, de ha kekec, és meg akar b@szni, akkor ígyis-úgyis meg fog b@szni...
És épp itt a lényeg: a GYÁRI, azaz MINŐSÍTETT lámpatest, amiben benne van az E betű. Nem pedig kisipari szar.petrvs írta: a gyári index
Szerintem azért már nem szolnak műszakin nekem is ilyen sárga" van sokat kerestem E"betűs újat de szerintem reménytelen eset így elvittem műszakira a KPM-hez és nem is foglalkoztak vele de egyik barátom gépét szabályosan kidobták a fehér index búra miatt (egyszer a rend őrei is szóltak neki érte már igaz neki házilag festett izzó volt benne műszakira már gyári narancs volt de azt sem értékelték).seagateh írta:mivel utángyártott így nekem a sárga indexen sincsen E jelzés... vettem egy fehér garnitúrát rá de azokon sincsen
Az index nem olyan gáz, ha sárga égőt rak bele. Bár kérdés ugye, hogy van-e E jelzés a búrában, mert hisztis rendőr/vizsgabiztos beleköthet ha nincs.matt1989 írta:Nem gondolod, hogy a fehér színű féklámpa és irányjelző balesetveszélyes?!seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit![]()
Olvasgasd a KÖHÉM-et abban minden ilyen jellegű kérdésedre választ kapsz.
Megfog a rendőr feljelent és viheted a motort szigorított műszakira, és kapsz egy szép kis bírságot is mellé.
Nem gondolod, hogy a fehér színű féklámpa és irányjelző balesetveszélyes?!seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
hát az viszont elég kevés.zsakfos írta:Kösz a válaszokat!Megint okosabb lettem.Az életben ki nem találtam volna ezt a 3kj dolgot.
A töltése is rendben van ennek a cuccnak?Mégis mekkora a teljesitménye?
Ezen nem is kellene gondolkodnod.Sokkal egyszerűbb ha eleve az eredetivel viszed.seagateh írta:sziasztok. szerintetek fehér irányjelzőkkel meg fehér színű féklámpával lehet vinni vizsgára a motort? vay inkább tegyem vissza az eredetit
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég