Blokk
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Tajvani lamellák? Mert azok vastagabbak a gyárinál... Szedheted szét...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Balázs, nem akarok veled kötekedni de ha azt akarod h kézzel is széthúzható legyen a két blokkfél akkor nyugodtan tegyél bele nem C3-at.
majd rájössz.
akkor megnyugodtam... köszi srácok, én is a koyo-t csipázom, csak ezzel a mûanyag kosárral nem tudtam hova lenni
A kuplungot szétszedtem és zsír új lamellák/betétek vannak benne, úgyhogy nem értem miért van az, hogy ha izomból meg van feszítve a kuplung bowden akkor sem emel ki rendesen (lassan megindul alattam a motor), ahogy meg engedem vissza csak a legvégén fog. Rendes hajtómûolaj volt benne, 150-es ETZ kuplung... 7végén remélem ki tud jönni Diti és akkor tudok képet feldobni majd a kuplungról, de eddig teljesen tanácsatalan vagyok, mert ez a 2 hiba egyszerre nem jelentkezhetne. Fõleg nem új kuplung lamellánál/betétnél. Ha valaki tud valami okosat mondani annak nagyon örülnék


akkor megnyugodtam... köszi srácok, én is a koyo-t csipázom, csak ezzel a mûanyag kosárral nem tudtam hova lenni

A kuplungot szétszedtem és zsír új lamellák/betétek vannak benne, úgyhogy nem értem miért van az, hogy ha izomból meg van feszítve a kuplung bowden akkor sem emel ki rendesen (lassan megindul alattam a motor), ahogy meg engedem vissza csak a legvégén fog. Rendes hajtómûolaj volt benne, 150-es ETZ kuplung... 7végén remélem ki tud jönni Diti és akkor tudok képet feldobni majd a kuplungról, de eddig teljesen tanácsatalan vagyok, mert ez a 2 hiba egyszerre nem jelentkezhetne. Fõleg nem új kuplung lamellánál/betétnél. Ha valaki tud valami okosat mondani annak nagyon örülnék



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Én tudom javasolni a Koyo márkájú csapágyakat. Az Uralomba a mûanyagkosaras kivitelût raktam be (blokk,váltó,kardán). Jól mûködnek. Nem is túl drágák.
conus írta:Emberek!
Jövõ 7végi blokkhúzás elõkészítõ munka gyanánt tegnap meg ma leszereltem azokat a dolgokat amiket le tudok szerelni egyedül is, és megdöbbenve láttam h a blokkban mûanyag kosaras csapágyak vannak!szabad ilyet bele tenni egy blokkba? további aggodalomra ad okot az hogy a fõtengely miután levettem a primer fogaskereket kuplunggal lánccal együtt, kb fél centire szambázik oda-vissza
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Köszi a segítséget! Akkor nincs baj.
bambi írta:A belsõ kuplungkosár zöröghet.De ettõl még el megy 20-30000 km-etMelák írta:Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
A belsõ kuplungkosár zöröghet.De ettõl még el megy 20-30000 km-etMelák írta:Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?

- Melák
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2007.12.08. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251,150, Ural
- Tartózkodási hely: Inárcs
Hello! A 251-es ETZ-m kuplungjának van egy furcsa zörgõ hangja. Ha behúzom a kuplungkart megszûnik ez a zörgés. Nem rég cseréltem benne a kinyomócsapágyat gyári újra, a 16005-t SKF-re a kuplung tûgörgõjét gyári újra szintén. Van esetleg valakinek tapasztalata ebben a problémában?
MZ-Deutsche Demokratische Motorrad
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Emberek!
Jövõ 7végi blokkhúzás elõkészítõ munka gyanánt tegnap meg ma leszereltem azokat a dolgokat amiket le tudok szerelni egyedül is, és megdöbbenve láttam h a blokkban mûanyag kosaras csapágyak vannak!
szabad ilyet bele tenni egy blokkba? további aggodalomra ad okot az hogy a fõtengely miután levettem a primer fogaskereket kuplunggal lánccal együtt, kb fél centire szambázik oda-vissza 
Jövõ 7végi blokkhúzás elõkészítõ munka gyanánt tegnap meg ma leszereltem azokat a dolgokat amiket le tudok szerelni egyedül is, és megdöbbenve láttam h a blokkban mûanyag kosaras csapágyak vannak!




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Ja még valami mivel szûz a gép lehet tényleg begyogyult"és gondolom nem akarod széthuzni ezért,ha a szimeringet ki sikerült óperálni (szagatni)már fél siker még melegités+célszerszám (egy darab gõmbvas)segitségével meg probálhatod(a szerszám:kb 25cm mind két vége hajlitva elentétes irányba az egyik csak anyira,hogy beférjen (mõgé) a szimering helyén esetleg el is lapithatod )és ha benn van kicsit kalapácsal kifelé lehet biztazni ugy,hogy a másik végét kifelé ütögeted finoman.Talán ez még jóbb de ha esetleg eltörne se agodj lehet esztergáltatni vagy kiprobálhatod a gyujtás szimeringet is.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia én ismerem a problémád nekem is ilyen gépem van és ez az alkatrész amugy is gázos"de mért akarod kiszedni?A szimeringet igy is ki lehet cserélni de a csapágyat azt már nem,egyébként a széthuzott blokot egy puha deszkára fekteted a forgatyusház felével felfelé és réz-bronz tüske v rud (a vége kicsit kihajtva mind a pályszeré)+kalapács segitségével körkörösen finoman ütögetve ki kell jönie esetleg a házat kicsit hõlégfuvoval meg lehet melengetni az segit kicsit.Engem ez szivatott meg vagy hat éve az olaj átszivárgot alata és mindig fogyot én meg cserélgetem a szimeringeket mire rájötem a dologra most kicsit be van ragasztva igy tuti.De csak akkor veszem ki ha muszály,ja én esztergáltatam rézböl és az maszivabb (üthetöbb)igy és ha ugy csinálják akár más méretü szimering is használható.Még valami érdekeség:az ES 125-125 (Tropi)pl nem tartalmaz gyárilag ilyen vackot ott a szimering a nagy (mind a gyujtásnál ami van )azt hiszem tök egyformák is igaz én nem mertem megvariálni de lehet igy is müködne.
Sziasztok füstölõk:)! MZ TS 125-de-luxe-om van. van benne gyári 15800km. most szántam el magam szimeringcserére, a bontatlan blokkon. élmény volt elvenni a szüzességét a csavaroknak egy 25éves gépen. minden ment zökkenõmentesen. és pont a célba akadtam el. a primerlánckerék alatt a kiscsúzliba beraktak a csapágyházba egy szimeringházat, amit egy zeeger gyûrû tart. a zeeger gyûrû már kijött. de ezt a szimeringházat hogy lehet kivenni? hogy bányásszam ki? akár a blokk, ez is aluminiumbol van, és félek hogy tönkrevágom. próbáltam már sokféleképpen: fogóval, csavarhúzóval ovatosan feszegetve, csavarhúzó és kalapács segítségével finoman körbekocogtatva, stb. de nem haggya magát, szakirodalmam sajnos nincs:( legyenszives, valaki segítsen! mértéktelenül hálás lennék.
elõre is köszönöm:)!!!!!!!!!!!!

Bokodi Áron- WARESZ
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Én is szívtam anno a kupplungleszedéssel (83-as a gép és nem volt róla elõtte leszedve
)
Nekem is fogytak a lehúzócsavarok meg a fõtengely vége is forgácsolódott...
Ekkor kértem segítséget!
Megoldás: új csavar a lehúzóba, felteker, meghúz, 5 kilós kalapács segítségéver ráb@szni a csavar fejére kettõt, újra húz egy kicsit, kalapács... Úgy lecuppant, mint a huzat! De ezt csak blokkgenerál esetén ajánlom, mert utána azért a fõtengelyt centírozni kell, a csapágyaknak sem tesz jót...

Nekem is fogytak a lehúzócsavarok meg a fõtengely vége is forgácsolódott...
Ekkor kértem segítséget!
Megoldás: új csavar a lehúzóba, felteker, meghúz, 5 kilós kalapács segítségéver ráb@szni a csavar fejére kettõt, újra húz egy kicsit, kalapács... Úgy lecuppant, mint a huzat! De ezt csak blokkgenerál esetén ajánlom, mert utána azért a fõtengelyt centírozni kell, a csapágyaknak sem tesz jót...

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Megpróbálhatod,a fõ furatok biztos vonalban vannk,esetleg a más furatok és illesztéseknél lehet baj.Vagy egy másik párt kell szerezni,és át ütni a számot szépen.( reklám: 4000ft-ért van)joci61 írta:Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsõre..mindenhogy.A Problálmám a következõ:az elõzõ gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a fõtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdõdik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévõ csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom õszintén élõben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen fõtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána-esetleg arró vélemények hogy összerakhatom e másik forgattyúsházzal8mert ugye az nem a számos oldal)![]()
![]()
Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok.Köszönöm!
Sziasztok.
Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsõre..mindenhogy.A Problálmám a következõ:az elõzõ gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a fõtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdõdik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévõ csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom õszintén élõben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen fõtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána-esetleg arró vélemények hogy összerakhatom e másik forgattyúsházzal8mert ugye az nem a számos oldal)
Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok.Köszönöm!

Egy olyan problémára szertnék orvosságot találni,hogy vettem egy 125-ös ETZ-t amit fel szeretnék újjítani,motorikusan,kölsõre..mindenhogy.A Problálmám a következõ:az elõzõ gazdája egy "állat" volt aki a kalapácsos szerelés híve volt és szépen eltörte a fõtengelyszimmering tokját..a kuplung oldalit és itt kezdõdik a gondom.A motor 1990-es és ez a kis öntvény nem a jól megszokott 4 csavaros felfogatású hanem két egymással átellenben lévõ csavar fogja a helyére de ezt már én nem kaptam meg-mivel darabokban vettem a motort.Megmondom õszintén élõben nem is láttam még ezt a fajtát.Szoval egy ilyen fõtengelyszimering ház érdekelne-valakinek van esetleg vagy néhány tipp hogy hol nézzek utána-esetleg arró vélemények hogy összerakhatom e másik forgattyúsházzal8mert ugye az nem a számos oldal)


Bármilyen segítséget, tanácsot szívesen fogadok.Köszönöm!

- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az a baj a hõlégfúvós megoldással hogy nem elég hirtelen melegedik fel és a tengely együt tágul a kuplungal. Ergo nem nyersz vele szinte semmit...
Nekem is ez volt a bajom, a megoldás az lett hogy a tengely végére raktunk egy fém pogácsát hogy ne legyen több baja, aztán mindent összehegesztettünk hogy elég erõs legyen.
Így végül sikerült leszedni.
Ez elvileg csak akkor állhat elõ ha a "leforgott" kuplungot addig járatják amíg annyira fel nem hevülnek az alkatrészek hogy összegyógyulnak!
Ehez elég primitívnek kell lenni!
Nekem is ez volt a bajom, a megoldás az lett hogy a tengely végére raktunk egy fém pogácsát hogy ne legyen több baja, aztán mindent összehegesztettünk hogy elég erõs legyen.
Így végül sikerült leszedni.
Ez elvileg csak akkor állhat elõ ha a "leforgott" kuplungot addig járatják amíg annyira fel nem hevülnek az alkatrészek hogy összegyógyulnak!
Ehez elég primitívnek kell lenni!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Etusdriver írta:Motormanner!
Így tudom a legjobban elmagyarázni:
A berugó kar végül is egy bordás tengely, amin a kis fogaskerék csúszkál.
A bordástengely végre, ha egy kicsit is megkopik, vagy sorjás a fogaskerék megakadhat.
Nálam már ki van kopva egy picit szegényke![]()
Az egész úgy jelentkezik, hogy a berugó kart ellenállás nélkül le tudod nyomni és nem hajtja meg semmit. Így a motor se fog elindulni max betolással.
Ha egy kalapáccsal ráütsz a berugókar tengelyére tengely irányban, akkor a kis fogaskerék visszaugrik a helyére.
Nekem azt mondták, ha ez egyszer elõfordult a gépemmel, akkor többször is megeshet majd ugyan ez, ha blokk javításra kerülne a sor, akkor nézzem meg mi a baja a tengelynek.... /esetleg cseréni kell-e/
Remélem érthetõ voltam
Így már ok!
És köszi!

Jó tudni az ilyen olgokat, legalább nem sz@rik be egybõl az ember ...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Balázs! És hõlégfúvóval nem próbáltad meg felforrósítani a fõtengely és a kuplung "összegyógyulását"?
Bambi mágus! A melegítés esetleg segíthetne az ilyen problémán?
Máté! Nagyon kíváncsi vagyok hogy sikerül megjavítani a blokkot...
de lélekben veled vagyok
Bambi mágus! A melegítés esetleg segíthetne az ilyen problémán?

Máté! Nagyon kíváncsi vagyok hogy sikerül megjavítani a blokkot...

de lélekben veled vagyok

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára conus 2008.02.16. 21:47-kor.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Basszus Máté nekem is van lehúzóm, de amkor már a 3. csavar tekeredett S-alakba akkor megunta a fõtengely és letört a végébõl egy dARABka, aztán meg én untam meg és nem bontottam tova. Majd ha már fúrni kell akkor neki engedem sarokcsiszolót és kész. A cseredarabok már megvannak. Sok sikert a további szerelgetéshez, innen már gyerekjáték csak pézpézpézidõidõidõ 

- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Délután leszedtem a bal oldali deklit. Képek:

Olajleeresztõ. Ajaj...

Eddig jó...

Egy kis rozsda. Van jelentõsége?

Még mindig jó...

Lehet, hogy megúsztam?

Vagy mégsem?
A nyíllal jelölt seegernél elrepedt a blokk. A seeger megnyomta kivelé, a vékony tartórész elrepedt, de nem törött le. Majd holnap csinálok jobb képet. Továbbá a fõtengely is lóg, azokat a csapágyakat is lehet cserélni.

Olajleeresztõ. Ajaj...

Eddig jó...

Egy kis rozsda. Van jelentõsége?

Még mindig jó...

Lehet, hogy megúsztam?

Vagy mégsem?

-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
Motormanner!
Így tudom a legjobban elmagyarázni:
A berugó kar végül is egy bordás tengely, amin a kis fogaskerék csúszkál.

A bordástengely végre, ha egy kicsit is megkopik, vagy sorjás a fogaskerék megakadhat.
Nálam már ki van kopva egy picit szegényke
Az egész úgy jelentkezik, hogy a berugó kart ellenállás nélkül le tudod nyomni és nem hajtja meg semmit. Így a motor se fog elindulni max betolással.
Ha egy kalapáccsal ráütsz a berugókar tengelyére tengely irányban, akkor a kis fogaskerék visszaugrik a helyére.
Nekem azt mondták, ha ez egyszer elõfordult a gépemmel, akkor többször is megeshet majd ugyan ez, ha blokk javításra kerülne a sor, akkor nézzem meg mi a baja a tengelynek.... /esetleg cseréni kell-e/
Remélem érthetõ voltam
Így tudom a legjobban elmagyarázni:
A berugó kar végül is egy bordás tengely, amin a kis fogaskerék csúszkál.

A bordástengely végre, ha egy kicsit is megkopik, vagy sorjás a fogaskerék megakadhat.
Nálam már ki van kopva egy picit szegényke

Az egész úgy jelentkezik, hogy a berugó kart ellenállás nélkül le tudod nyomni és nem hajtja meg semmit. Így a motor se fog elindulni max betolással.
Ha egy kalapáccsal ráütsz a berugókar tengelyére tengely irányban, akkor a kis fogaskerék visszaugrik a helyére.
Nekem azt mondták, ha ez egyszer elõfordult a gépemmel, akkor többször is megeshet majd ugyan ez, ha blokk javításra kerülne a sor, akkor nézzem meg mi a baja a tengelynek.... /esetleg cseréni kell-e/
Remélem érthetõ voltam

By. Mészy
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Csak alattam kb. 18000 került bele. Azelõtt meg ki tudja... :-S
Balázs írta:Hány km volt abba a csapágyba? csakhogy tudjak számítgatni az enyém még mennyit viselhet elVegyél bele jó kis ZVL-t, mostanában arra esküsznek az eladók (hiába hogy tróger szlovák vagy cseh vagy mittomén szóval szláv, de a nagy mezõgazdi gépekbe mind ilyet tesznek és negyed annyiért megkapod).
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Etusdriver írta:motormanner
HozzászólásElküldve: 20071217 19:10 Hozzászólás témája:
Erõl még nem hallottam!
De azért jó tudni...
Pontosabban is letudnád írni hogy mi is volt akkor a baj?
Köszi
Ezt nekem írtad? :$
Lemaradtam egy pár képkockával:$:P
Ja ja neked irtam...
Nem egeszen ertem a dolgot

Pontosan mi is volt akkor a baj?
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Nem, tuti, hogy nem a lánc, mert az rendesen a helyén volt. Jobb oldali csapágy adta meg magát. Még az eredeti volt benne. Itt egy kép a csapágyházról és a szimmeringrõl:Balázs írta:Fúú ember ez elég durvára sikerült, nem a lánc marhult a dologba és az szaggatta fel a szimmering házat? Csak ötlet.....isten mentsen engem ilyentõl....

- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
z25z írta: innye b......mondjuk nekem is ment man szarra a kislanckerek alatti csapagy, de szerencsere az ontveny nem serult egy uj csapagy megoldotta


Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 9 vendég