Elektronika topik - a pokol kapuja
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ez hozzám tévedt:
"Üdv!
Nekem vannak tapasztalataim a mustang gyújtással. Egy ts 125-be tettem,és sajna igen kevés a töltés, 2,5-3 volt. Több ötletem is van, lehet a mágneseket kellene újra delejeztetni, az állórészt újra tekercseltetni. Kettő komplett mustang gyújtásom is van, mind kettővel, ugyan az a jelenség. Mivel kellett maratnom egy közdarabot,ami ugye a blokkhoz fogatja a gyújtás állórészét, nincs kizárva az sem, hogy a forgórész nem az eredeti helyén fut. Akkuról működött, és nem volt vele bajom. Sőt, talán egy kicsit könnyebb a jaffa forgórésze,mint az MZ-é, és jobban vette a lapot.
Kérdezz nyugodtan, ha kell lefényképezem hogyan oldottam meg a felfogatást. Hétvégén talán hazajutok."
csoka írta pü-ben, de ez nem nekem szól.
"Üdv!
Nekem vannak tapasztalataim a mustang gyújtással. Egy ts 125-be tettem,és sajna igen kevés a töltés, 2,5-3 volt. Több ötletem is van, lehet a mágneseket kellene újra delejeztetni, az állórészt újra tekercseltetni. Kettő komplett mustang gyújtásom is van, mind kettővel, ugyan az a jelenség. Mivel kellett maratnom egy közdarabot,ami ugye a blokkhoz fogatja a gyújtás állórészét, nincs kizárva az sem, hogy a forgórész nem az eredeti helyén fut. Akkuról működött, és nem volt vele bajom. Sőt, talán egy kicsit könnyebb a jaffa forgórésze,mint az MZ-é, és jobban vette a lapot.
Kérdezz nyugodtan, ha kell lefényképezem hogyan oldottam meg a felfogatást. Hétvégén talán hazajutok."
csoka írta pü-ben, de ez nem nekem szól.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok! Én nem.frensis írta:Üdv !
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.
A "veretős" motoromat szeretném átalakítani úgy, hogy ne kelljen bele aksi.
Valaki próbálkozott már ilyennel ?
Jawa mustang gyújtásra gondoltam, mivel egyezik a kúp, megszakítós(nem jeladós, kevesebb hibalehetőség) és nem kell neki aksi.
Teljesítmény nem számít mert csak első lámpa van rajta.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Caps lockot szerintem kapcsold ki. Mi a problémád vele? Bambi mindent megold és profi 

fritz írta:ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
Máté írta: Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.03.22. 22:02
- MZ-d típusa: es125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
ESETLEG VALAKI MAST TUDNAL AJANLANI ?
Máté írta:Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.fritz írta:sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
És hol a többi vezeték
WIFI-s? 


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem legegyszerűbb ha Bambihoz viszed be, Ő bármit megcsinál.fritz írta:sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2011.03.22. 22:02
- MZ-d típusa: es125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
sziasztok. Pesten lenne valaki aki segitene belőni a gyujtast meg a karbit egy 125ös trophyn ?
Re: Elektronika
Kétféle kivitel volt a ts mz-ből. A STANDART és a DELUXE. A standartnak csak km órája volt a lámpatestbe épitve és alacsony kormány,és nem volt a blokk felső részén fordulatszámmérő kihajtás.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
A deluxenak fordulatszámmérője krómózott tankbetétje magas kormánya van.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
szider írta:Szép jó estét..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
Nekem is zselés van. 6v-os 250/1 Én nem csináltam semmit csak beraktam, de el kellett fordítani mert nem fért a másik helyére.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
A válasz egyszerű: van a standard TS (egyszerűbb kivitel annak van a sebességmérője az első lámpába és kevesebb króm alkatrész alacsony kormány majdnem egyenes ...)és van a De Luxe (az a ford merős és a tank krómbetétes magas kormány mind ETZ-n...) Mind a 125 mind a 150 be volt,elvileg ha jól emlékszem a 80-as évekbe ha lehetett kapni akkor is jelentős volt az árkülönbség köztük azt hiszem pár ezres is akár de ezt idősebb motoros kollégák jobban tudják.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Elektronika
lehet mindkettő, ez csupán kiviteltől és évjárattól függ.kovakos20 írta:HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
Re: Elektronika
HElllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
mindenkinek lenne egy kérdésem én még itt új vagyok és most Mz ts 125 el kapcsolatban érdeklődnék.
az lenne a kérdésem hogy a 125 TS nek most a műszer fal hogy néz ki? láttam olyat hogy a lámpa testben van egy óra és csak sebességet és a megtett km mutatja de láttam már olyat hogy a kormányon van két óra is? most akkor 125 vagy 150 ezt nem értem köszi hellllo
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló Kupi!
Rendben van megcsinálom úgy remélem sikerül!
Ha letelik a 2 év még, akkor érdemes levizsgáztatni veteránra?
Köszi a segítséget!!
Üdv: Cs. Zoli
Helló Cseszy2!
Nem kell átalakítani, elég ha a gyári lámpaburákat teszed fel, mert nekem is ledes, fehér-burás és én nem alakítottam vissza izzósra csak a burákat cseréltem le és átengedték és nem szóltak érte semmit. Csak a féklámpám volt kicsit gyenge
, neked milyen erős? Hogy oldottad meg?
Üdv: Cs. Zoli
Rendben van megcsinálom úgy remélem sikerül!

Köszi a segítséget!!
Üdv: Cs. Zoli
Helló Cseszy2!
Nem kell átalakítani, elég ha a gyári lámpaburákat teszed fel, mert nekem is ledes, fehér-burás és én nem alakítottam vissza izzósra csak a burákat cseréltem le és átengedték és nem szóltak érte semmit. Csak a féklámpám volt kicsit gyenge

Üdv: Cs. Zoli
Re: Elektronika
Az ilyen esetekre érdemes gyári alkatrészeket megtartani,beszerezni. Az ember fél ora alatt kicseréli őket azt levan a gondAlfa írta:A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A hátsó lámpát alakítsd vissza, a búrát is, a többi mind1 sztem
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Hello!!
Télen LED-esitettem a hátsó világitásom-köszönöm a segitséget!!-,de a müszakim a héten lejár.
Bajára a KF-hez fog müszakira menni.Kérdésem:alakitsam vissza izzósra,és piros burásra a békesség érdekében??Mi a véleményetek?Ja,meg az irányjelzöim is fehér burásak,sárga izzóval.utolsó müszakin ezért nem szoltak.Ezekkel mit tegyek?
üdv.!
Télen LED-esitettem a hátsó világitásom-köszönöm a segitséget!!-,de a müszakim a héten lejár.

Bajára a KF-hez fog müszakira menni.Kérdésem:alakitsam vissza izzósra,és piros burásra a békesség érdekében??Mi a véleményetek?Ja,meg az irányjelzöim is fehér burásak,sárga izzóval.utolsó müszakin ezért nem szoltak.Ezekkel mit tegyek?
üdv.!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia én a biztonság kedvéért csináltam egy utólagos testelést is úgy mind a gépkocsiknál van,kifúrtam 6-os al a láncvédőnél a motor öntvényét és egy sima testsaruval+vezetékkel rákötöttem a testelési pontra(6 os csavar az aku közelében,van már egy két test kábel gyárilag rajta)így biztosabb a fémes kapcsolat a motor és a váz között.Én még az első lámpafejbe menő testkábelt is kicseréltem mivel maga a kábel volt eloxidálódva(belül a vezeték tiszta zöld volt)azóta jó a töltésem és a lámpák is erősebbek. A gyári testelés amit mondasz jó is de egy 25-30 éves gépen már elég sok az oxidáció a fém alkatrészek kapcsolódásánál ami bizonytalanná teszi a fogyasztok működését a 6 voltos rendszerek még érzékenyebbek erre(saját tap),példa ként biztosan láttál már olyan féklámpát ami ha kigyullad eloltja a helyzetjelzőt.Ezt kell kiküszöbölni.darren17 írta:Helló Kupi!
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Helló Kupi!
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
A blokk testelésén mit értesz, hogy csinálod??? Mert elvileg az megvan mindenkinél, mert máskülönben nem lenne se szikra se világítás, semmi... Kössem újra??? vagy még 1 szállón vezessem oda, vagy cseréljem ki a szorító csavart???
Re: Elektronika
Máté írta:Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
KÖSZÖNÖM SZÉPEN MEGNÉZEM AKKOR!

-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
kupi írta:Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!darren17 írta:Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Helló!
Köszi a választ, akkor ha jó idő lesz megint átnézem, és tudsz nekem mondani Bács-Kiskun megyében elektromos-szerelőt, aki el is vállalja? Mert már 3 szakembernél volt a moci és nem tudták megoldani és nem találták meg a hibát se, azt mondták kicsit alacsony a töltés de jó, mikor megmutattam, hogy égett le akkor csak a fejüket vakarták

Még egyszer köszi!
Üdv: Cs. Zoli
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika
Szia ilyen gondom nekem is volt már szintén leégtek a dolgok,nekem a feszültség szabályzó csere és a motorblokk testelése megoldotta a problémát és azóta jó a töltésem is.De nem árt átnézni a vezetékezést (minden jó helyen van e?)esetleg a gyújtáskapcsolót de még a biztosíték tábla is lehet a zárlat okozója. Ha nem bírsz vele szerintem keress egy elektromos szakit hosszútávon olcsóbb!darren17 írta:Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 29
- Csatlakozott: 2009.02.01. 17:01
- MZ-d típusa: Mz Ts 125 de luxe
- Tartózkodási hely: Szank
Re: Elektronika
Sziasztok!!!
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
Nekem Ts 125 Mz-m van, és az a gond vele, hogy valamiért lesül benne minden (fezszabályzó, tekercs, biztosítékok..., éppen mi az változó). Nincs normális töltésem, ezért már újrakábeleztük az egészet, de ez a rejtett zárlat nem szűnt meg, sőt az álló és a forgó részét is cseréltem, de semmi. Próbáltam másik fezszabályzóval is, de az kb 1-2 hónapon belül tönkrement, ezzel a régi kapcsossal viszont bírja fél évig. A motor kifogástalanul indul hidegen is melegen is, de néha puffog. Akinek van ötlete, hogy mi lehet a baja az írjon!!!
Előre is köszönöm!!!
Üdv: Cs. Zoltán
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Egyik club és márkatársamnak zselés aksija van úgy tudom,és minden működik ahogy kell.
Egyébként a hagyományos is teszi a dolgát,nekem mindig az volt,néha rá kell nézni a folyadékszintre és ennyi,vagy ha tartósan nem használod,akkor egy kis töltés neki,nekem eddig mindegyik kibírt jó néhány évet
Egyébként a hagyományos is teszi a dolgát,nekem mindig az volt,néha rá kell nézni a folyadékszintre és ennyi,vagy ha tartósan nem használod,akkor egy kis töltés neki,nekem eddig mindegyik kibírt jó néhány évet

Re: Elektronika
Szép jó estét..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
Lenne egy olyan kérdésem hogy, van egy MZ ts 200/1 es motorom ami 6 voltos.. a kérdésem az lenne hogy, lehet e erre a gépre zselés aksit rakni töltené-e és ha nem akkor esetleg valami megoldás lenne e esetleg arra hogy zselés aksit használjak… esetleg fesszab építése vagy egyebek előre is köszönöm..
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Szerintem nézd meg az előgyújtást. Nálam akkor durrogot vissza amikor nagyon elmászott a helyéről.SZTIKI írta:Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Re: Elektronika
Szevasztok!
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
Van egy ETZ 250esem!
és az a probléma lépett fel,hogy a motor jár alapjáraton és húzok neki egy gázt és egy felsőbb tartományban elkezd buffogni,puffogni,lángot lő a kipufogón keresztül.
És ezzel együtt vissza buffog a karterba is meg a légszűrőházba is... Egyszerűen nem tudom mi lehet a baja...kondit már cseréltem benne,gyertyát is...
Valaki tudna benn segíteni? üdv:Roli
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika
sziasztok nekem rossz gyertya hézaggal csinált ilyent 0,4 ezzel lett jó üdv juragy
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Köszönöm,holnap kerítek egyet,mivel gyújtókondi és gyergya csere megvolt,gyújtást mégegyszer leellenőríztem és a probléma nem szűnt meg 

Re: Elektronika
szerintem is trafó szaga van.tibi84 írta:Helo!festékes írta:Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.
üdv
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Elektronika
Helo!festékes írta:Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Nekem pont ilyen tünetek voltak amikor tönkrement a gyújtótrafó. Próbáld meg esetleg egy másikkal.
üdv
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Erre én gondoltam,hogy kondi,holnap csere,meg gyergya is mert az is megtudja viccelni az embert,ja és igen megszakítós gyújtása van.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nem rázkódott ki a főfúvóka?
Egyébként milyen gyújtás? Ha megszakítós, akkor én cserélnék egy kondit első körben. A fekete gyertya lehet a gyújtás kihagyások miatt is. Nem feltétlenül karburálási gond sztem.
Egyébként milyen gyújtás? Ha megszakítós, akkor én cserélnék egy kondit első körben. A fekete gyertya lehet a gyújtás kihagyások miatt is. Nem feltétlenül karburálási gond sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nincs felakadva megnéztem,egyébként érdekes,mert az alapjárat jó,teljesen stabil hidegen-melegen egyarántcsikin írta:Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Véletlen nem írtad fel hogyan csinálta?frensis írta:Üdv !
Végre jó a töltésem !
![]()
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
![]()
Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Lehet túl dús keverék. Nézd meg lehet felakadt a szivató.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Sziasztok!
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
Van némi gondom,hidegen jó a gép viszont ahogy melegszik,szaggat gyenge,nem akar menni.
Indításkor kicsit néha lő a kipuffnál,de simán indul melegen-hidegen.
Gyújtás jó helyen van,viszont a gyergyakép fekete.
Ötlet esetleg,mi lehet a gond?
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Végre jó a töltésem !
Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.
Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá

Végre jó a töltésem !

Mindent elmostam, megcsiszolgattam, meg kicseréltem az ellenállás tekercset.
De nem lett jó.

Elmentem ma egy helyi autóvillamosság szerelőhöz aki 10 perc alatt beállította a fesszabot és jó lett.
E örö bódottá

Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az enyém 950 volt, de nem iridium elektródás. BR8HS ennyi szerintem.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
BR8HIX gyertya ára is elég baráti ha jól látom (4500Ft körül). Kíváncsi lennék ér-e annyit? 

- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Beszereztem pár gyertyát:
Brisk N14C
Izolator 260
Torch E5T(jobban belóg a középelektróda mint a többinél)
Ngk B8HS
Majd csinálok egy kis tesztet melyikkel megy jobban.
Később lehet veszek egy BR8HIX-et is. Sok fotón úgy tűnik hosszabb a menete mint a 12,7 mm-es gyertyának, de az ugye nem lehet? Elvégre a H 12,7 mm-t jelent.
Meddig bírja általában ez a gyertya?
Brisk N14C
Izolator 260
Torch E5T(jobban belóg a középelektróda mint a többinél)
Ngk B8HS
Majd csinálok egy kis tesztet melyikkel megy jobban.
Később lehet veszek egy BR8HIX-et is. Sok fotón úgy tűnik hosszabb a menete mint a 12,7 mm-es gyertyának, de az ugye nem lehet? Elvégre a H 12,7 mm-t jelent.
Meddig bírja általában ez a gyertya?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Jah igen azt nem írtam, az R es a zavarszűrős. 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alfa: Az R-esekre gondolsz?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A zavarszűrőssel nekem baromi jól megy, és az elektronikus műszereim is abbahagyták a hülyéskedést (kezdve a gyújtással...), Azt tudom ajánlani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Milyen gyertyát javasoltok Etz 250-be?
NGK B8HS-t használok. Volt benne korábban Brisk 14NC, meg valamilyen Izolátor is egy ideig. Úgy gondolom az NGK gyártja a legjobb gyertyákat, viszont pár napja alig bírtam beindítani a motort. Túl lett szívatva, csak nem arra gondoltam, így cserélgettem a gyertyákat, és végül egy használt Izolátorral indul be. Egyébként a használt gyertyáim közül annak volt a legszebb képe, szép őzbarna. Az NGK új volt amivel próbáltam indítani. Amúgy nem a gyertyán múlott, jól ki kellett szellőztetni a hengert, és pont akkor indult be mikor az Izolátort beletettem.
Ezekről mi a véleményetek:
NGK B8HVX (platina középelektróda speciális testelektróda)
NGK BR8HIX (zavarszűrős, irídiumos elektróda)
NGK B8HS-t használok. Volt benne korábban Brisk 14NC, meg valamilyen Izolátor is egy ideig. Úgy gondolom az NGK gyártja a legjobb gyertyákat, viszont pár napja alig bírtam beindítani a motort. Túl lett szívatva, csak nem arra gondoltam, így cserélgettem a gyertyákat, és végül egy használt Izolátorral indul be. Egyébként a használt gyertyáim közül annak volt a legszebb képe, szép őzbarna. Az NGK új volt amivel próbáltam indítani. Amúgy nem a gyertyán múlott, jól ki kellett szellőztetni a hengert, és pont akkor indult be mikor az Izolátort beletettem.
Ezekről mi a véleményetek:
NGK B8HVX (platina középelektróda speciális testelektróda)
NGK BR8HIX (zavarszűrős, irídiumos elektróda)
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Elektronika
Ha még nem oldottad meg a problémát, esetleg nézd meg a biztosíték tartót. Nálam (ETZ 250) az okozott hasonlót, időnként volt töltés, időnként nem. De olyan is előfordult, hogy egyszerűen leállt a motor, az aksi pozitív biztosítéka lazult ki, pedig úgy tűnt a helyén van. Meg már eléggé elkorrodált. Kicseréltem lengő biztosíték tartóra, amibe késes biztit lehet rakni, többet nem lesz hasonló problémám.frensis írta:Üdv !
Olyan kérdésem lenne, hogy az miért lehet, hogy egyik pillanatról a másikra elmegy a töltésem?
Volt olyan eset, hogy elmentem a faluban haveromhoz, 2 óra múlva mikor mentem haza már nem volt, és nem történt semmi a motorral.
Ma is ez volt a helyzet, novemberben elraktam a motort, volt töltés, időnként beindítottam, akkor is volt.
Ma mikor elővettem nem volt.
![]()
Érintkezőket megcsiszolgattam, azzal nem lehet gond, kézzel összenyomtam az érintkezőket a fesszabban, akkor sem történt semmi, rá volt kötve a multi.
Gyári 6V kis TS.
Ehhez hasonlót vettem, darabja 150 Ft volt.
Néhány fotó:
Kép1
Kép2
Kép3
Kép4
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tibi85 2011.03.11. 13:57-kor.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Máté írta:Én megépítettem beleöltem nem kevés időt és pénzt de nem működik sajnos. Egyrészt kell egy másik kifolyó a tankból mert ha áramlik a folyadék akkor máris megbolondul a rendszer. Másrészt hiába van/lenne meg akkor is a külső légnyomás megzavarja. Próbáltam több nyomásmérővel de semmivel nem működött, pedig Szabival is elég sokat konzultáltunk róla.sunbim írta:Srácok! Vett/használ valaki sub-ee féle üzemanyag szint mérőt? Illetve vannak tapasztalatai vele? ...a légköri nyomás kompenzáció hiányára gondolnék. Hogy ez mennyi pontatlanságot okoz.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Brigéciol.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szén, olaj szerves, szerves oldóanyag kell neki----> benzin, petróleum, gázolaj tökéletes.nova001155 írta:Ha benzin akkor sebbenzin az nem tesz benne kárt semmiben talán a szénkefében sem de abban nem vagyok biztosAndrá$ írta:Ha már tisztítás jött szóba nekem is eléggé szénkefeporos mi az ami nem árt neki? mármint az ott lévő dolgoknak esetleg ha vmi tisztítósprayvel pucolom le vagy simán kompreszorral kifújatom esetleg benzin?de tekercselés meg ilyen olyan vackoknak nem tesz kárt lehet még féktisztító vagy WD-40. persze levegővel kombinálva kiv.: sebbenzin az elpárolog magátol.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég