16-osbomber93 írta:Viszont kérdésem még mindig fent áll mekkora az mz ts 125/150 es motorhoz a legtöbb fogu első kislánckerék amit lehet kapni vagy be lehet szerezni (gyári utángyártott egyaránt)???
Blokk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem lenne,hogy ki mennyi ideig/km-ig szokta bejáratni az újonnan fúrt hengert,ill. ki mennyire szokta ilyenkor megváltoztatni a olaj/benzin arányt?Válaszokat előre is köszi!
Üdv:Máté
Kérdésem lenne,hogy ki mennyi ideig/km-ig szokta bejáratni az újonnan fúrt hengert,ill. ki mennyire szokta ilyenkor megváltoztatni a olaj/benzin arányt?Válaszokat előre is köszi!
Üdv:Máté

Mert azért az Mz a király....!:)
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Viszont kérdésem még mindig fent áll mekkora az mz ts 125/150 es motorhoz a legtöbb fogu első kislánckerék amit lehet kapni vagy be lehet szerezni (gyári utángyártott egyaránt)???
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sleek írta:Helló ha nagyon leedzetted akkor a láncot fogja hamar koptatni.bomber93 írta:Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett
De ugye ez az edzés úgy van hogy minden edzés után egy megeresztés következik mert a martenzites állapottal ridegséget okozunk.
A megeresztés annyi mint hőn tartod.
100-700C fok
Szerkezeti acélokat 480-650 általában de van aki 500-700fok közt tartja
szerszámacél 80-320 vagy 100-300 ez is egyénfüggő Tény hogy lecsökkenti a megeresztés az acél keménységét de rugalmasabb lesz tőle.
Sajnos nagyon nem értek a fémek eddzéséhez csak annyit láttam hogy amiből volt fém abba csaavrhúzóval úgy lehetett irni mint papirra ceruzával (magyarul botrányosan szar minőúségü anyag ami nagyon puha) az emlitett módon eddzettem meg csak behajitotam hideg vizbe meg olajba aztán kivettem és már nem lehet bele karcolni csavarnyúzóval és a reszelő is alig alig viszi de még mindig nicns olyan erős anmyag mint a gyárinak (azon elcsuszik a reszelő). De ha csak utángyártot fogaskereket találok mz hez majd lehet privátba megkérdezem, hogy hogyan ajánlod az edzését

Re: Blokk
Helló ha nagyon leedzetted akkor a láncot fogja hamar koptatni.bomber93 írta:Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett
De ugye ez az edzés úgy van hogy minden edzés után egy megeresztés következik mert a martenzites állapottal ridegséget okozunk.
A megeresztés annyi mint hőn tartod.
100-700C fok
Szerkezeti acélokat 480-650 általában de van aki 500-700fok közt tartja
szerszámacél 80-320 vagy 100-300 ez is egyénfüggő Tény hogy lecsökkenti a megeresztés az acél keménységét de rugalmasabb lesz tőle.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Mz TS 125/150 első kislánckerékből mekkorát lehet rátenni maximum szóvl mennyi volt a legtöbb fogszámú amit gyártottak hozzá? és valami úton módon hozzá lehet jutni még azse baj ha mofakeres nekem simsonra mofakeres van rátéve megvettem nézem milyen szar az anyaga picit ráfütöttem fehér izzásig bedobtam hiodideg vizbe megint fehérizzás bedobtam olajba aztán megint viz lecsiszoltam a koxot eredmény nemmondanám hogy gyári minőség de már csak nagy erölködés árán vitte a reszelő azelőtt meg harapni lehetett 

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A mosás előtti állapotát szégyellném feltenni ide..... amúgy kapott egy kis tömítőpasztát az üresjelző menete, keréktárcsalakkot a fémdugó, persze alapos brigéciolozás és féktisztítós öblítés után (meg egy kis sűrített levegőt), most már jó!Atilla írta:Ez fotoshop! Ilyen tiszta blokk a valóságban nem létezik!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- petrvs
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 160
- Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
- MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
- Tartózkodási hely: Monor
Re: Blokk
Igen, a jó öreg üresjárat-gomba

Nemrég megvívtam vele a magam harcát; most egy csaptelepekhez való vékony tömítőgumi van alatta, és talán ezzel meg is oldódott a probléma... az O-gyűrű ráadásul nem olajálló, remélem még jól be is dagad, és teszi a dolgát sokáig: tömít!

Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Üdv urak!
Köszönöm a gumidugós javaslatokat.Már sikerült szereznem hozzá alapanyagot kivágtam és megvan.Viszont kellene egy főtengely 250/1-eshez 5 sebességes.Tippek,javaslatok mondjuk Pest megyén belül?
Köszönöm a gumidugós javaslatokat.Már sikerült szereznem hozzá alapanyagot kivágtam és megvan.Viszont kellene egy főtengely 250/1-eshez 5 sebességes.Tippek,javaslatok mondjuk Pest megyén belül?
Re: Blokk
Én 2 szer jártam igy a ts emmel. kicsit furcsán néztem az elsö alkalomnál. második ilyennél gyujtásbeállitás és már jois lett 

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Blokk
Egyszerűen fodítva indult be a motorod,ezáltal a főtengelyt ellentétes irányba forgatja. A probléma gyújtásbeállítással orvosolható.
Nálam is többször előfordult már ilyen. Leállítás, és újra indítással megoldódott, de előrevetítette, hogy minél hamarabb be kell állítani a gyújtást.

Nálam is többször előfordult már ilyen. Leállítás, és újra indítással megoldódott, de előrevetítette, hogy minél hamarabb be kell állítani a gyújtást.

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Re: Blokk
Heló én azt szeretném megkérdezni hogy mért van az hogy az MZ-m hátrafelé megy kipróbáltam 1,2,3,4,-be de akkor is hátrafelé ment mért van ez? előre is köszönöm.Én még új vagyok itt XD ma regisztem elösször mert tegnap vettem az MZ-t és nem értek hozzá azért kérdezem:)
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Azt hittem a képről, hogy kiolvadt egy darab a dugattyú tetejéből. Akkor amit írtam nem jó, ne keress gyertya hibát, meg ilyeneket.
Valószínűbb, hogy egyszerűen a sok koksz tett be szegény gyűrűnek.
Valószínűbb, hogy egyszerűen a sok koksz tett be szegény gyűrűnek.
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Én is sajnos jó darabig Arol 2T-t használtam(néha jobbat) és 1:50be szoktam keverni.Az előző tulaj azt mondta anno,hogy ő olyan 1:35-1:40be keverte(gondolom hasonlóan jó minőségű olajjal).
Az nem lyuk rajta,csak olyan vastag a koromréteg,hogy annak látszik:P
Érdekes módon a gyertyakép nagyon jó,szép őzbarna,arra mindig is figyeltem,demíg nem volt gond vele,gondoltam felesleges megbontani.Amúgy a dugó felszínén valamint a hengerfejen is sérülések keletkeztek,bár sztem ezek már régóta gyűltek.. ma szereztem dugót és vittem el furatni,a srác is azt mondat,nem vészes a henger,szóval simán lehet javítani.A hengerfejet meg kicsit felpolíroztam,így sokkal simább lett a felszíne(meg persze megpucoltam a sok retektől)
üdv:Máté
Az nem lyuk rajta,csak olyan vastag a koromréteg,hogy annak látszik:P
Érdekes módon a gyertyakép nagyon jó,szép őzbarna,arra mindig is figyeltem,demíg nem volt gond vele,gondoltam felesleges megbontani.Amúgy a dugó felszínén valamint a hengerfejen is sérülések keletkeztek,bár sztem ezek már régóta gyűltek.. ma szereztem dugót és vittem el furatni,a srác is azt mondat,nem vészes a henger,szóval simán lehet javítani.A hengerfejet meg kicsit felpolíroztam,így sokkal simább lett a felszíne(meg persze megpucoltam a sok retektől)
üdv:Máté

Atilla írta:
Hát ez elfáradt rendesen!![]()
Érte azt a dugót sok minden!
Elég rossz fényképek, de szerintem:
1 A kipufogó dobban!![]()
2 Láttam már retkesebbet is! Milyen olajat használsz és hogy kevered? Esetleg Arol 2t és barátai 1:40-ben?
3 A tetején az egy lyuk? Tud olyat! Esetleg kis hőértékű gyertya volt benne? Vagy tiszta korom volt a gyertya/dugótető, tán elszegényedhetett a keverék valamitől (dugulás, főtengely szimering vagy egyéb tömítetlenség. Lehet több dologtól!
4 Egy kicsit biztos karcos, de az a gyűrű szép apró darabokban ki tud potyogni a kipufogón, így nem bántották a hengert a törött darabok csak a dugó.
Ha a hajtókar kibírta, szimeringek jók, forgattyúsház tiszta, akkor fúrás+ új dugó és mehet tovább!
Mert azért az Mz a király....!:)
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Tényleg korrektek.m-tom írta:Igen, igen...Atilla írta: Én is Budaörsön szoktam venni.
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.htmlÉn is itt vásároltam be a blokkfelújításhoz, nagyon korrekt, segítőkész társaságnak tűnnek! (nincs náluk érdekeltségem....)
Kértem főtengelyhez benzinálló szimeringet tőlük. Feltúrtak minden katalógust és nem akartak megetetni vele, hogy a polcon lévő axiális irányú mozgásokra tervezett is jó oda, meg a simán olajálló is jó oda, csak vigyem! Hanem azt mondták, hogy hoznak. Egy hét múlva felhívtak, hogy mehetek és láss csodát ott várt egy szép barna viton szimering!

Az árának már annyira nem örültem...

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Hacsak nem külön olajzású a motor. Mert akkor kell. Ki tudod mérni a blokkfelekben van a negatívja...Atilla írta:Az elvben az olajat terelgeti jobbra-balra a két csapágyhoz. De az a fránya olaj úgyis folyik mindenfelé.
Lyuk az nincs rajta, meg a méretét sem tudom, de hagyd ki belőle nyugodtan. Nem kell az oda!
De Atillának igaza van, keverékkenésnél tényleg hagyd ki belőle nyugodtan.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Az elvben az olajat terelgeti jobbra-balra a két csapágyhoz. De az a fránya olaj úgyis folyik mindenfelé.Baka Mz írta:Üdv urak!
A kérdés:a két blokk fél között a forgattyús részen van egy gumi tömítés vagy mi.
Annak kellene a mérete.Pontosabban,hogy van e rajta lyuk vagy nincs.
És mi lenne a szerepe.
Előre is köszönöm.
Lyuk az nincs rajta, meg a méretét sem tudom, de hagyd ki belőle nyugodtan. Nem kell az oda!
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Igen, igen...Atilla írta:Én is Budaörsön szoktam venni.kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.html

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Hát ez elfáradt rendesen!Matee86 írta: 1. hol a középső gyűrű?
2. miért ilyen hihetetlenül retekes a dugattyú?
3. a dugattyú meg tud olvadni?
4. miért nem karcolódott a henger fala,
Üdv:Máté

Érte azt a dugót sok minden!
Elég rossz fényképek, de szerintem:
1 A kipufogó dobban!

2 Láttam már retkesebbet is! Milyen olajat használsz és hogy kevered? Esetleg Arol 2t és barátai 1:40-ben?
3 A tetején az egy lyuk? Tud olyat! Esetleg kis hőértékű gyertya volt benne? Vagy tiszta korom volt a gyertya/dugótető, tán elszegényedhetett a keverék valamitől (dugulás, főtengely szimering vagy egyéb tömítetlenség. Lehet több dologtól!
4 Egy kicsit biztos karcos, de az a gyűrű szép apró darabokban ki tud potyogni a kipufogón, így nem bántották a hengert a törött darabok csak a dugó.
Ha a hajtókar kibírta, szimeringek jók, forgattyúsház tiszta, akkor fúrás+ új dugó és mehet tovább!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Károly király úton (ha a tecsó felől mész át a sztráda fölötti körforgón, akkor az a Károly király út) a jobb oldalon a 2 lámpa között.kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Én is Budaörsön szoktam venni.kisbocsi írta:Budaörsön hol lehet venni?
itt:
http://wcs.oisz.hu/hu/page/80255/terkep ... uzlet.html
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Szerencsére a henger falát nem b@szta szét nagyon,alig lett karcos(meg is lepődtem).Semmi csörgés nem volt,a kipufogót is leszedtem,de egyenlőre nem esett ki belőle:)Én arra gondoltam,hogy az is lehet,aki előtte csinálta meg(előző tulaj) csak kettőt rakott rá... bár ez baromság lenne... A felső gyűrű szabályosan összeéget a dugattyúval,de talán pont ezért nem is karcolta szét!Egyszer már lett fúrva,de az nem mostanában volt.Az előző tulaj nagyon sok olajjal használta,ami meg is látszik a dugón,hengerfejen, kipufogón...nagyon sok a lerakódás.Nem lehetett ez is az oka?Én lehetőleg mindig bő olajat teszek hozzá,meg egyébként sem szoktam maxon pörgetni a motort,de aznap minden közrejátszhatott.Máskor még jobban odafigyelek.
Üdv:Máté

Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Én két hete vettem Budaörsön, emlékeim szerint 1100,- körül. Ha ennyi, hát ennyi...young boys írta:Ez létezik hogy CSAK ennyibe kerül:?:
http://www.csapagybolt.hu/6204-c3-koyo-csapagy


- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Ahogy elnézem a dugót hát rendesen átfújt már a gyürű mellet...
Vagyis futott egy keveset a gép...
A henger ha nem nagyon ill mélyen karcos akkor megmenthető...Ha más nem csináltatsz hozzá dugattyút meg gyűrüt.
A hiányzó gyűrü meg benne lesz a kipuffba...
Tényleg nem csilingelt a kipuffod?
Vagyis futott egy keveset a gép...
A henger ha nem nagyon ill mélyen karcos akkor megmenthető...Ha más nem csináltatsz hozzá dugattyút meg gyűrüt.
A hiányzó gyűrü meg benne lesz a kipuffba...
Tényleg nem csilingelt a kipuffod?
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Blokk
Nem én vagyok az igazi autentikus forrás, de az álmoskönyv szerint: ..."ha a kiszerelt dugattyú a teljes dugattyúingnél fekete a dugattyúgyűrűrész alatt, akkor ki kell cserélni a dugattyút és a hengert...." azaz kuka.kisbocsi írta:Mesterek!
Azért arra én is kíváncsi lennék, mi a pék farkától néz ki így ez a dugattyú, meg gyűrűk, meg minden...???
Nyilván ez lehet a hiányzó gyűrű miatt is, kéne egy kopási értéket mérni.... Sztem.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ha ez gyári német, akkor elropogtatom...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Futár jó cuccokat árul általában, de ilyen fontos ügyben akkor is bambit javaslom 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Valahogy éreztem én is:)Valahol láttam gyári német dugattyút,az mennyiben különbözhet?
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518
üdv:Máté
http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... ts_id=1518
üdv:Máté
Alfa írta:Levélnehezéknek jó max![]()
Kérdezd meg bambit mit javasol, vagy szerezz tőle, az biztosan használható.
Mert azért az Mz a király....!:)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Levélnehezéknek jó max
Kérdezd meg bambit mit javasol, vagy szerezz tőle, az biztosan használható.

Kérdezd meg bambit mit javasol, vagy szerezz tőle, az biztosan használható.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Pl amit a mofakerben lehet kapni dugó az milyen minőségű?(kb 3000ft ha jól emlékszem)
KILL3R etz írta:Gery!
Milyen dugó, meg csapszeg jár ahhoz? Csak azért mert ezt a kettőt nem kapod meg 8 rugó alatt értelmes minőségben...
Mert azért az Mz a király....!:)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Gery!
Milyen dugó, meg csapszeg jár ahhoz? Csak azért mert ezt a kettőt nem kapod meg 8 rugó alatt értelmes minőségben...
Milyen dugó, meg csapszeg jár ahhoz? Csak azért mert ezt a kettőt nem kapod meg 8 rugó alatt értelmes minőségben...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Pont Pécs előtt( 6os út utolsó emelkedő Hírd után kb 40 fokban) álltam meg,szerencsére már a dombtető közelében,így csak keveset kellett tolni
....
nem volt kellemes

nem volt kellemes

Gery írta:igen dugattyu megtud olvadni(tapasztalat
![]()
nálunk (pécs) 6-8 ezer körül van egy furás dugoval gyürüvel csapszeggel zégergyürüvel hónolással , és nagyonjo minöségben .
Gery
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Matee86 2011.02.10. 22:06-kor.
Mert azért az Mz a király....!:)
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
mostanában már jobb olajat használtam,ezelőtt persze Arol 2T
, de az előző tulaj nem tudom mit használ.Mielőtt vettem,állt vagy 5 évet a motor,valami ocsmány olajat folyattam ki belőle mindenhonnan,de a tulaj is mondta,hogy ő aztán jó sok olajjal használta... meg is látszik,a kipuff vagy 5kg 


Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Blokk
igen dugattyu megtud olvadni
(tapasztalat
nálunk (pécs) 6-8 ezer körül van egy furás dugoval gyürüvel csapszeggel zégergyürüvel hónolással , és nagyonjo minöségben .
Gery

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Gery
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk

Milyen olajat használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Re: Blokk
Sziasztok!
még tavaly nyár végén egy hosszabb útra indultam motorral(persze a legmelegebb időben) és 100km-re otthonomtól megragadt a dugó... gyorsan szivatót rá,kuplungot be,félreállás(szerencsére nem ütött el senki)!Miután lehűlt,sikerült életet lehelnem bele,és mivel nem hallottam semmi súrlódó,kopogó hangot,és mert nem volt választásom,szép lassan hazavánszorogtam.Eddig sajnos se idő,se erőm nem volt szétszedni,most is ez a fránya influenza késztetett rá(már annyira untam az ágyat
)!
Szóval nekiálltam szétszedni délután,félve az eredménytől(eddig még nem szedtem szét ennyire,nem volt vele gond).nagy nehezen sikerült is,majd csodálkozva vizsgáltam...
1. hol a középső gyűrű?
2. miért ilyen hihetetlenül retekes a dugattyú?
3. a dugattyú meg tud olvadni?
4. miért nem karcolódott a henger fala,
Kb. ennyit elsőre... sajnos nem értek hozzá annyira,még csak tanulom a nagyobb szervizeket,ezért nehéz is eldönteni a kár mértékét!az biztos,hogy a dugó kuka!!
Azt szeretném kérdezni,hogy mennyibe kerül mostanság egy hengerfúrás úgy általában?nem akarom 300asra furatni,csak amennyire kell...
Csináltam egy pár képet is,de csak a dugóról,a henger belsejéről már nem volt időm,de ha valakit érdekel(engem is a vélemény),akkor holnap rakok fel arról is!
Elnézést a képek minőségéért,csak telefon volt nálam!





Üdv:Máté
még tavaly nyár végén egy hosszabb útra indultam motorral(persze a legmelegebb időben) és 100km-re otthonomtól megragadt a dugó... gyorsan szivatót rá,kuplungot be,félreállás(szerencsére nem ütött el senki)!Miután lehűlt,sikerült életet lehelnem bele,és mivel nem hallottam semmi súrlódó,kopogó hangot,és mert nem volt választásom,szép lassan hazavánszorogtam.Eddig sajnos se idő,se erőm nem volt szétszedni,most is ez a fránya influenza késztetett rá(már annyira untam az ágyat

Szóval nekiálltam szétszedni délután,félve az eredménytől(eddig még nem szedtem szét ennyire,nem volt vele gond).nagy nehezen sikerült is,majd csodálkozva vizsgáltam...
1. hol a középső gyűrű?
2. miért ilyen hihetetlenül retekes a dugattyú?
3. a dugattyú meg tud olvadni?
4. miért nem karcolódott a henger fala,
Kb. ennyit elsőre... sajnos nem értek hozzá annyira,még csak tanulom a nagyobb szervizeket,ezért nehéz is eldönteni a kár mértékét!az biztos,hogy a dugó kuka!!
Azt szeretném kérdezni,hogy mennyibe kerül mostanság egy hengerfúrás úgy általában?nem akarom 300asra furatni,csak amennyire kell...
Csináltam egy pár képet is,de csak a dugóról,a henger belsejéről már nem volt időm,de ha valakit érdekel(engem is a vélemény),akkor holnap rakok fel arról is!

Elnézést a képek minőségéért,csak telefon volt nálam!





Üdv:Máté
Mert azért az Mz a király....!:)
Re: Blokk
Üdv urak!
A kérdés:a két blokk fél között a forgattyús részen van egy gumi tömítés vagy mi.
Annak kellene a mérete.Pontosabban,hogy van e rajta lyuk vagy nincs.
És mi lenne a szerepe.
Előre is köszönöm.
A kérdés:a két blokk fél között a forgattyús részen van egy gumi tömítés vagy mi.
Annak kellene a mérete.Pontosabban,hogy van e rajta lyuk vagy nincs.
És mi lenne a szerepe.
Előre is köszönöm.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv! Ne szedjétek szét zárt helyen a hermetikkel, összerakott blokkot. Igen büdös......

bomber93 írta:csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.
Bárcsak lenne hermetik bárcsak lennebetiltották mert mérgező világ legjobb tömitője volt nagybátyámék nemtudom , hány motort összeraktak vele traktortol komárig mindent és sose eresztett ... de minden jó és tartós dolgot megvonnak mérgező minem az semmi bajuk nem volt csak a szerencsétlen vársoi gyerekek az orrukba nyomkodták azt csodálkoznak ha berohad az agyuk:S nem enni kell meg szagolgatni tömiteni vele... nagybátyám Ts e még azzal vann összetéve 15 éve egy deka olajat nem adott ki a tömités...
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
Nem tudom hogy ki hogy van vele de én F.B.S.-t és zöld Gumiámot szoktam használni és eddig sose volt folyási problémám egyik simsonomnál se...bomber93 írta:csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.
Bárcsak lenne hermetik bárcsak lennebetiltották mert mérgező világ legjobb tömitője volt nagybátyámék nemtudom , hány motort összeraktak vele traktortol komárig mindent és sose eresztett ... de minden jó és tartós dolgot megvonnak mérgező minem az semmi bajuk nem volt csak a szerencsétlen vársoi gyerekek az orrukba nyomkodták azt csodálkoznak ha berohad az agyuk:S nem enni kell meg szagolgatni tömiteni vele... nagybátyám Ts e még azzal vann összetéve 15 éve egy deka olajat nem adott ki a tömités...
Olaj leeresztő csavarhoz pedig a réz-aszbeszt tömités a legjobb... igaz hogy csak 1x használatos minegyik.Úgy mint a gyertya tömitése...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
csikin írta:Én úgy tudom hogy a blokkfelek és a kupakok is valami hermetik féle anyaggal voltak bemaszatolva.
Bárcsak lenne hermetik bárcsak lenne

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A kályhaezüstöt nem én mondtam, a lakkot igen. Gyárilag azok a kupakok lakkozva vannak.festékes írta:Igen folyik az olaj,úgyhogy érdemes megdönteni a gépet,bár nekem enélkül is jönnova001155 írta:Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?viszont ötleteket szívesen fogadnék,mert én már régóta küzdöm ezzel a problémával
![]()
Ami eddig nekem nem jött be vagy csak ideiglenesen:
0 gyűrű,rézkarika,aztán az üresvisszajelző mellett levő kis kör alakú mélyedés fémragasztózása,tömítés hőálló pasztával,szilóval,meg hasonló anyagokkal agyba főbe![]()
Múltkor javasolta valaki,asszem Attila,hogy kenjük be nitrólakkal,vagy valami hőálló festékkel pl kályhaezüst,jó sűrűvel,na ezt már én gondolom,de tartok tőle,hogy végleges megoldást ez sem jelent.
A visszajelzőn pedig nem biztos, hogy egy tömítés segít, mint írtam az enyém például magán a visszajelzőn át ereszt a réz és a műanyag között. Az meg gyakorlatilag javíthatatlan.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Higítóval rendesen le kell tisztítani a meneteket, utána körbekened az üresjelző menetét FBS-el. Betekered, vársz egy napot mielőtt visszadöntöd a motort, hogy ne érje olaj.
Én így csináltam, és egy csepp se jön.
Én így csináltam, és egy csepp se jön.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Erről a kenjük be dolog nem szedtem még ki így nem tudom pontosan hogy milyen a menet de pl.: tolunk rá eporapidot meg mondgyuk házicérnát nem túl sokat de jó bekennyük ragasztóval majd behajtjuk a helyére az talán tart.festékes írta:Igen folyik az olaj,úgyhogy érdemes megdönteni a gépet,bár nekem enélkül is jönnova001155 írta:Nekem is lenne egy kérdésem az üres visszajelzőmnél szivárog az olaj meg akarom csinálni van rá egy két ötletem csak azt nem tudom hogy ha kicsavarom akkor elfolyik az olajom vagy meg kell dönteni a motort?viszont ötleteket szívesen fogadnék,mert én már régóta küzdöm ezzel a problémával
![]()
Ami eddig nekem nem jött be vagy csak ideiglenesen:
0 gyűrű,rézkarika,aztán az üresvisszajelző mellett levő kis kör alakú mélyedés fémragasztózása,tömítés hőálló pasztával,szilóval,meg hasonló anyagokkal agyba főbe![]()
Múltkor javasolta valaki,asszem Attila,hogy kenjük be nitrólakkal,vagy valami hőálló festékkel pl kályhaezüst,jó sűrűvel,na ezt már én gondolom,de tartok tőle,hogy végleges megoldást ez sem jelent.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég