
Elektronika topik - a pokol kapuja
A kalapács melléüt???Shancus írta:Hello motormanner!
Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van!![]()
Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé?![]()
Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!

Mondjuk ezt tudjátok ellenõrizni gyujtásállításkor,de nem gondolnám,h ez lenne.
Az én trafómból is kifolyt vmennyi abból a cuccból,amivel kiöntik,de attól mûködik zavartalanul.Az természetes,h egy trafó melegszik valamennyire,ha nagyon forró,az baj.
Szerintem próbáljátok ki egy biztosan jó trafóval és ha megjavul,akkor megvan a probléma forrása

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Nem füstölt szerencsére semmi.
De az az irányjelzõs sztori nem semmi.
Lekapcsoltuk az irányjelzõt és minden ment tovább.
De már legaláb tudom hol van elkötve. Amúgy a vezetékekre való burkolatot lehet külön venni vagy csak vezetékekkel együtt? Az elõzõ tulaj levágta a burkolatokat a vezetékek végénél és most eléggé csúnyán néz ki. Kösz a helpet. 




MZ ETZ 251 De Lux!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Hello motormanner!
Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van!
Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé?
Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!


Ilyet vettem, szerintem ez egész jó! Igaz h csak ugy tudtam felfogatni h a külsöt csavaroztam a belsöt meg kábelkötegelövel rögzitettem de jol szuperál! Föleg h zárható müanyag kupakja van!

Viszont lenne egy kérdésem: haverom MZjén valami autó trafó volt és nem volt valami jó a gyujtása a motornak mert dadogot. Na most kicseréltük az én régi trafomra ami egyszer kijukadt és kifolyt belöle egy kevés kátrányos cuc, de müködik és idéglenesen jobb is ez, mert jobban huz a motor töle és már nincs az a beteg hangja mint elötte, na most miután bemelegedet a motor és mentünk ugy 15-20 percet a motor nem akkar pörögni csak 3ezer-ig! a gyertya jó!
Mi lehet a gond? Lehet h a kalapács üt mellé?

Itt van pár kép az új bizti.táblámrol!


- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Tipikus esete az "Én és a motorom: meglepõ ám de mulatságos, vagy mégsem!" -nek.Meiki írta:ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap.véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ.
Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?
Én akkor éreztem hasonlót, mikor elment a töltésem és annyita lemerült az aksi hogy amikor világított az index elment a gyújtásom...
Miután bekanyarodtam egy utcába, a motorom bakkecske módjára el kezdett ugráln!
Pár pillanatig megindult és húzott mint a barom, majdnem leestem róla, utánameg ugyncsak pár pillanatra megált és akkor meg a motorfék miatt akartam átbukni a kormányon.
Annyira meglepõdtem hogy csak késõbb vettem észre hogy mi okozza a problémát.
Kb. 5 percig visítottamaz út szélén, mire rõjöttem: jó-jó ez marha vicces volt, de hogy a rákba megyek most haza?
Amig otthon történik ez az nem annyira gáz, mert legfeljebb + 1 óra amíg tüzetesen átbogarászod a motort hogy mi van elkötve vagy mi a hiba

Nem kell megilyedni tõle, amíg nem füstöl nagyon valami addig nincs nagy gond!!!

Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
nekem az elsö lámpában lévõ "sorkapcsok" vezetékelése során jött elõ hasonló dolog, a biztosítótáblától jövõ vastag kábel összevissza volt beforgatva a kormányban és úgy ment be az elsõ lámpába, 7 szál drót van benne, kihúzgáltam mindet és elvezettem a rendes helyén,utána a visszadugáskor elfelejtettem mi hova megy, gyújtást ráadva villogott az indexrelé ami a hátsó lámpát villogtatta és a távolsági kék égõ volt a visszajelzõ, az is villogott, ja és egy fehér kábel füstöltMeiki írta:ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap.véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ.
Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?
nemrossz

aztán rájöttem hogy minden színazonosan megy a helyére
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
ma amikor alapjáratot állítottam vagyis tegnap.
véletlenül ballra bekapcsoltam az irányjelzõt és elõször nem értettem mi a fenének villog az üresjárat jelzõ.
Aztán utána vettem észre hogy az irányjelzõ be van kapcsolva. Úgy elkezdtem röhögni hogy a hasam belefájdult. Azért ez nem semmi. Valahol valami nagyon el van kötve. A kapcsolótáblán el lehet ennyire kötni vagy más kell hozzá?


MZ ETZ 251 De Lux!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
A töltõfesz szerintem rendben van úgy! Papír szerint 14,3 V-nál nem nagyon jó ha nagyobb, de az a 0,2 hibahatáron belül van 
A ganz mûszerek igazi minõséget képviselnek!!! Mi még ma is õket használjuk a suliban (Ganz 3)!

Az hogy forrt , biztoa hogy a nagyon magas fesztõl volt!
Ja, a megne vedd rovatba írd már le hogy milyen fesszabbal volt a probléma!!!

A ganz mûszerek igazi minõséget képviselnek!!! Mi még ma is õket használjuk a suliban (Ganz 3)!

Az hogy forrt , biztoa hogy a nagyon magas fesztõl volt!
Ja, a megne vedd rovatba írd már le hogy milyen fesszabbal volt a probléma!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
na sürgõsen visszatettem a motorba a mechanikus fesszabályzót és ezt a produced by mega szart kihajítottam, 2 hétig mûködött amikor is eltûnt a töltés és koppra kimerült az akku
visszaraktam most a szürke eredetit, megpróbátlam beállítani, mutatós 30 éves ganz mûszerrel (igazi minõség) 14.3 - 14.5 közé állítottam a töltõfeszültséget, ha kézzel elnyomkodtam a fesszab kalapácsát akkor felment a töltõfesz 20 voltra is, 10 perc állítgatás után az akku pezsgett
most mint mondtam 14.3 - 14.5 között van a töltõfesz, ez lámpával 13.5-re esik és az alapjárati fordulat is csökken
mennyire kellene állítanom a töltõfeszültséget hogy ne forrjon az akku fel nagyon gyorsan? lehetséges hogy a gyors akkupezsgés az állítgatástól és a pillanatokra 20 voltos feszültségtõl jött elõ? jó-e a 14.5 hosszú távon?
visszaraktam most a szürke eredetit, megpróbátlam beállítani, mutatós 30 éves ganz mûszerrel (igazi minõség) 14.3 - 14.5 közé állítottam a töltõfeszültséget, ha kézzel elnyomkodtam a fesszab kalapácsát akkor felment a töltõfesz 20 voltra is, 10 perc állítgatás után az akku pezsgett
most mint mondtam 14.3 - 14.5 között van a töltõfesz, ez lámpával 13.5-re esik és az alapjárati fordulat is csökken
mennyire kellene állítanom a töltõfeszültséget hogy ne forrjon az akku fel nagyon gyorsan? lehetséges hogy a gyors akkupezsgés az állítgatástól és a pillanatokra 20 voltos feszültségtõl jött elõ? jó-e a 14.5 hosszú távon?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Császtok új vagyok itt most fedeztem fel a fórumot és tök jó:)
Kérdésem lenne: Mechanikus megszakítóm van,és nekem is szikrázik elég rendesen. A kondenzátor milyen kapacitású legyen ha cserélem. megszakítóhézagot gyertyahézagot , elõgyújtást milyenre ajánljátok???? Ja és fontos a hengerfejem duherált, tehát csökentett térfogatú, és ezáltal növelt kompresszióviszonyú. A baj az hogy magas fordulatszámon mintha ki-ki hagyna-illetve elfogyna a kraft pedig középtartományban sokkal erõsebb. eredetileg 150es de cuftig van fúrva. és krómozott gyûrük vannak benne. Lehet karburátorbeállítási hiba??? mert eléggé füstöl viszont szivatónál csökken a füstölés.
JJJJa igen diódasor milyen árban van ?? nem tudjátok, mert elromlott az egyik... ja és érdekességként, lada fesszabályzóm van ,mert csak az adja a delejt, az utángyártott semmit nem ad... ez mitõl lehet ... haldoklik az állórészem...
Kérdésem lenne: Mechanikus megszakítóm van,és nekem is szikrázik elég rendesen. A kondenzátor milyen kapacitású legyen ha cserélem. megszakítóhézagot gyertyahézagot , elõgyújtást milyenre ajánljátok???? Ja és fontos a hengerfejem duherált, tehát csökentett térfogatú, és ezáltal növelt kompresszióviszonyú. A baj az hogy magas fordulatszámon mintha ki-ki hagyna-illetve elfogyna a kraft pedig középtartományban sokkal erõsebb. eredetileg 150es de cuftig van fúrva. és krómozott gyûrük vannak benne. Lehet karburátorbeállítási hiba??? mert eléggé füstöl viszont szivatónál csökken a füstölés.
JJJJa igen diódasor milyen árban van ?? nem tudjátok, mert elromlott az egyik... ja és érdekességként, lada fesszabályzóm van ,mert csak az adja a delejt, az utángyártott semmit nem ad... ez mitõl lehet ... haldoklik az állórészem...
Ha a szénkefe eléggé neki tud nyomódni a kommutátárnak,akkor majdnem csonkig is kophat,ez még nem tart ott,de ettõl kezdve a rugón múlik,ami feszíti.
Érdekes,pont most kértek,h javítsak meg egy kávédarálót,aminek a motor kommutátora szintén nagyon szikrázott és melegedtek az állórésztekercsek,mint állat.Abban egy ÖTkivezetéses zavarszûrõ kondi volt (0,1uF+2X2,5nF),szóval nem tudtam vele mit kezdeni,mer mondom,ilyen kondit honnan szüljek???
Szóval sztem próvbáld ki a kondicserét és a érintkezõ felületek közének alapos kitakarítását,meg ha tudod,jól fújasd ki kompresszorral a végén,az sosem árt
Persze ez mind viszonylagos,amit írtam,abszolut nem ismerem a TS-t.
üdv
Érdekes,pont most kértek,h javítsak meg egy kávédarálót,aminek a motor kommutátora szintén nagyon szikrázott és melegedtek az állórésztekercsek,mint állat.Abban egy ÖTkivezetéses zavarszûrõ kondi volt (0,1uF+2X2,5nF),szóval nem tudtam vele mit kezdeni,mer mondom,ilyen kondit honnan szüljek???
Szóval sztem próvbáld ki a kondicserét és a érintkezõ felületek közének alapos kitakarítását,meg ha tudod,jól fújasd ki kompresszorral a végén,az sosem árt

Persze ez mind viszonylagos,amit írtam,abszolut nem ismerem a TS-t.
üdv
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
Akkor, azt a kommutátort szépen meg kell takarítani, a közöket is mert ugyebár ha áthúz a szénportól akkor francot se ér. Azt alaposan ki kell takarítani, elõször a közöket (fáma úgy írja kikaparani mások ecsetelni de az utóbbi semmit nem ér legalábbis az enyémnek, így én óvatosan kikapirgáltam úgy hogy a szigetelés ne sérüljön) azután 800/1000-es papírral lehúzod a feketeséget a felületrõl, a végén meg 1500össel lesimogatod tükrösre. A szénkefe véleményem szerint is rövid és lehet hogy nem kapcsolódik rendesen. Ergo vegyél bele kefét és azt szabályozd a kommutátorhoz (csiszolóvászon forgdítva a kommutátorra és azon átjáratni a keféket....) Elõszörre ennyi tippet tudok adni. Ja az a megszakító is elég koszos a kiemelõcsonkról nem is beszélve
majd lefotózom az enyémet amit most takarítottam ki.

- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Szóval.
Sajnos nem ismerem az mz-ben alkalmazottgenerátor(dinamó) pontos felépítését...
A komutátor szikrázását több minden okozhatja, elsõsorban a kefehíd álítását szokták alkalmazni a korrekciójára.
De ahogy látom az mz-n ez nem állítható. A fáma még említi a segédpólust és a kompenzáló tekercselést is ami ír lehet a nyavajára, de nemhinném hogy bármejikkel is rendelkezne az mz. Még egy dolgot említ a késleltetett kommutációval kapcsolatban. Mégpedig azt hogy a kiseb teljesítményû (villamos)gépeknél nagyob ellenállású keféket szokás használni ami segíthet a rosz komutáción.
Tehát én a látottak alapján arra tudok gondolni hogy esetleg túl rövid lehet a kefe, el van kopva...
Bár még sosem fogtam a kezemben ilyen generátort, szóval nem vagyok benne biztos...
Ahogy láttam tûrhetõ állapotban van a kommutátor, a kefék felülete is rendben van, nincsenek beégve, kitörve, félrekopva.
Bár a komutátor szeletek felületén furcsa foltokat látni, mintha nem érintkezne teljes felületen hanem csak egy bizonyos részen.
Ez lehet baj forrása! Ha óvatosan 1000-es vízpapírral megdörzsölgeted hogy eltûnjenek a foltok atól nem lesz semmi baja. És a szeletek közét is érdemes kitisztítani hogy ne elgyen benne olyan anyag ami esetleg vezetni tud.
Érdemes lenne le elenõrizni hogy nem üt e a komutátor, bár ez a motor vibrációi miatt szerintem lehetetlen és ahogy láttam annyira nincs rossz állapotban...
Ha tudod eseleg mérd meg a kefefeszültséget, ez elvileg 2-3V kellene hogy legyen, de esetünkben inkább több.
Elég erõs a rugó? Nem szorul a kefe a kefetartóban?
Igy a távolból mást nem tudok mondani.
Sajnos nem ismerem az mz-ben alkalmazottgenerátor(dinamó) pontos felépítését...
A komutátor szikrázását több minden okozhatja, elsõsorban a kefehíd álítását szokták alkalmazni a korrekciójára.
De ahogy látom az mz-n ez nem állítható. A fáma még említi a segédpólust és a kompenzáló tekercselést is ami ír lehet a nyavajára, de nemhinném hogy bármejikkel is rendelkezne az mz. Még egy dolgot említ a késleltetett kommutációval kapcsolatban. Mégpedig azt hogy a kiseb teljesítményû (villamos)gépeknél nagyob ellenállású keféket szokás használni ami segíthet a rosz komutáción.
Tehát én a látottak alapján arra tudok gondolni hogy esetleg túl rövid lehet a kefe, el van kopva...
Bár még sosem fogtam a kezemben ilyen generátort, szóval nem vagyok benne biztos...
Ahogy láttam tûrhetõ állapotban van a kommutátor, a kefék felülete is rendben van, nincsenek beégve, kitörve, félrekopva.
Bár a komutátor szeletek felületén furcsa foltokat látni, mintha nem érintkezne teljes felületen hanem csak egy bizonyos részen.
Ez lehet baj forrása! Ha óvatosan 1000-es vízpapírral megdörzsölgeted hogy eltûnjenek a foltok atól nem lesz semmi baja. És a szeletek közét is érdemes kitisztítani hogy ne elgyen benne olyan anyag ami esetleg vezetni tud.
Érdemes lenne le elenõrizni hogy nem üt e a komutátor, bár ez a motor vibrációi miatt szerintem lehetetlen és ahogy láttam annyira nincs rossz állapotban...
Ha tudod eseleg mérd meg a kefefeszültséget, ez elvileg 2-3V kellene hogy legyen, de esetünkben inkább több.
Elég erõs a rugó? Nem szorul a kefe a kefetartóban?
Igy a távolból mást nem tudok mondani.
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
bakimate!
Hu, végik kell gondolnom rendesen, mert a komutátor nem egy egyszerû dolog!!!
Azthittem etz-rúl van szó...
Bocsesz

Sajnos nem találtam meg hogy mekkora kapacitású kondi kell a gyújtáshoz, de arra emléxem hogy 250V-osta adnak.
Tapasztalatom szerint ez 400-500km-t bír utánna csak döglódik.
Én bementem egy elektronikai boltba és vettem egy ugyan olyan kapacitásút, de (ha jól emléxem) 600V-osat. Ez elég sokáig bírta!
Ha nem akarsz foglalkozni vele hogy kösd be, akkor ne elkót vegyél, a lábaira 2 kanóc csatlakozófüllel és mehet a régi helyére
Hu, végik kell gondolnom rendesen, mert a komutátor nem egy egyszerû dolog!!!
Azthittem etz-rúl van szó...
Bocsesz

Sajnos nem találtam meg hogy mekkora kapacitású kondi kell a gyújtáshoz, de arra emléxem hogy 250V-osta adnak.
Tapasztalatom szerint ez 400-500km-t bír utánna csak döglódik.
Én bementem egy elektronikai boltba és vettem egy ugyan olyan kapacitásút, de (ha jól emléxem) 600V-osat. Ez elég sokáig bírta!
Ha nem akarsz foglalkozni vele hogy kösd be, akkor ne elkót vegyél, a lábaira 2 kanóc csatlakozófüllel és mehet a régi helyére

Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Ez így nem sokmindent mond...KILL3R etz írta:Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb![]()
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
Tudni kéne róla egyet smást!
De ha valaki a kezembeadna egy ilyet és nem mondana semmit akkor én az indexrelé kimenete és a test közé kötném elsõ próbálkozásra.
Vagy az izzók elé és a test közé(ua.)...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Milyen az a nem utángyártott kondi? Márkát tudsz mondani esetleg?
A szénkefék felülete jónak tûnik, a kommutátorról azt hallottam, hogy azt semmi esetre sem szabad megcsiszolni.
A szénkefék felülete jónak tûnik, a kommutátorról azt hallottam, hogy azt semmi esetre sem szabad megcsiszolni.
motormanner írta:javaslom a cseréjét de nem uténgyártottra
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat.
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
én párhuzamosan kötném az indexrelévelKILL3R etz írta:Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb![]()
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Nagy kérdésem lenne elektroszakik !:)
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb
A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
Vettem egy ien csipogót az indexhez(ha villog az index akko sípol az a cucc) De sajnos nem tudom hova kössem.Nem akarok próbálkozni nehogy szétmenjen a cuccos.Szal az lenne a kérdés hogy hova kössem? Esetleg egy kapcsolási rajz lenne a legjobb

A válaszokat elõre isköszönöm:
KILL3R
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
A megszakító szikrázás azért van mert purcan kifelé a kondid , javaslom a cseréjét de nem uténgyártottra mert ki fogja níyírni a megszakítód ha eddig ki nem nyírta már...
A szénkefe szikrázása... na az zsebbenyúlósabb meló lesz...
Elvileg az csak akkor tud szikrázni ha a szénkefe eltávolodik a grtafitgyûrûtõl, mert ekkor önindukviõ jön létre(mint a gyújtásnál) és a keletkezõ nagy fesz polarizálja a levegõt.
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat. Ha nem akkor állítólag ki tudják cserélni a grafit gyûrût bronzra, de az szerintem nem egy olcsó mulatság mert esztergálni is kell...
A szénkefe szikrázása... na az zsebbenyúlósabb meló lesz...
Elvileg az csak akkor tud szikrázni ha a szénkefe eltávolodik a grtafitgyûrûtõl, mert ekkor önindukviõ jön létre(mint a gyújtásnál) és a keletkezõ nagy fesz polarizálja a levegõt.
Ellenõrizni kéne a futófelületet, ha szerencséd van akkor egy kis csiszpapírral meg vizpapírral helyre lehet hozni a felületi hibákat. Ha nem akkor állítólag ki tudják cserélni a grafit gyûrût bronzra, de az szerintem nem egy olcsó mulatság mert esztergálni is kell...
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
ha jol tudom a megszakito szikrazasat a beiktatott kondenzator hivatott csokkenteni....meg kellene kukkolnod az rendben van-ebakimate írta:Sziasztok!
Miért van az, hogy járó motornál szikrázik a megszakító ÉS a szénkefék? Magasabb fordulaton egyre nagyobb szikrákkal, olyasmi, mint a gyújtógyertyán, de nem olyan pattógós.
Már írtam régebben is,de újra:
A kis piros lámpa sztem nem életbiztosítás a töltésvisszajelzésre,gondolj bele,ha kiég,akkor sincs töltés,mégsem világít.Persze ha álló motornál sem ég,az feltûnik,de az meg nem feltétlenül jelenti azt,h nincs töltés.
Ha álló helyben járó motorral egy falfelület felé fordulsz világítással és felpörgeted a motort a lámpának is intenzívebben kell világítani,akkor tuti van töltésed,nekem ez a bevált módszerem.
A kis piros lámpa sztem nem életbiztosítás a töltésvisszajelzésre,gondolj bele,ha kiég,akkor sincs töltés,mégsem világít.Persze ha álló motornál sem ég,az feltûnik,de az meg nem feltétlenül jelenti azt,h nincs töltés.
Ha álló helyben járó motorral egy falfelület felé fordulsz világítással és felpörgeted a motort a lámpának is intenzívebben kell világítani,akkor tuti van töltésed,nekem ez a bevált módszerem.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Valóban nem arra lett kitalálva hogy aksi nélkül menjen.
De!
Ha a rendszer elviseli azt hogy egy viszonylag merült aksi mellett, amit töltenie kell, az összes fogyasztó menjen, akkor nemhinném hogy ha kiveszed az aksit ami ugyebár többlet terhekés bár mi baja is lenne...
Máskülönben a Farnellnél 1€ aza dióda ami már megfelelõ a diódahídba(de lehet hogy jobb), azaz a komplett híd kb 1500Huf. A feszszab is kijön kb ennyibõl, szóval nembiztos hogy az aksi a legolcsóbb.
Lehet hogy még nem láttál öreg vezetéket... Jó neked!
Az én motorom 83-as, mielött az egészet újrakábeleztem próbálkoztam "trógerkedésekkel", hogy levágom megblankolom új saru, stb...
Ezzel csak az volt hibahogy az évek múlásával a nedvesség a sodrott rézszálak mentén behatolt a szigetelés alá és olyan mértékben eloxidálta a fémet hogy miután megblankoltam alig tudtam lekapazni róla a dzsuvát. És ez még a jobbik eset volt, mert volt amikor már annyira el fogyott az anyag hogy a kb tucat szálból csak 3-4 tartott még és amikor leszedtem a szigetelést (ami inkább letört), azok is elszakadtak... De amikor kivágátam belõle 10cm-t, ott is ugyan olyan sz@r volt!!!
Arról nem is beszélve hogy a folyamatos rezonálástól a rézszálak ugyan úgy el tudnak törni mint amikor hajtogatod! Lehet hogy még frankón vezet meg minden, de már az elemi szálak fele törött, ami eléggé megnöveli az ellenállást!
Nyugi, ezt mezei multiméterrel nem fogod kimérni mert nagyob a hibahatárja minthogy használható eredményt kapj. De amikor már más kehe is van a motornak akkor ez még rárak egy lapáttal !
De!
Ha a rendszer elviseli azt hogy egy viszonylag merült aksi mellett, amit töltenie kell, az összes fogyasztó menjen, akkor nemhinném hogy ha kiveszed az aksit ami ugyebár többlet terhekés bár mi baja is lenne...
Máskülönben a Farnellnél 1€ aza dióda ami már megfelelõ a diódahídba(de lehet hogy jobb), azaz a komplett híd kb 1500Huf. A feszszab is kijön kb ennyibõl, szóval nembiztos hogy az aksi a legolcsóbb.
Lehet hogy még nem láttál öreg vezetéket... Jó neked!
Az én motorom 83-as, mielött az egészet újrakábeleztem próbálkoztam "trógerkedésekkel", hogy levágom megblankolom új saru, stb...
Ezzel csak az volt hibahogy az évek múlásával a nedvesség a sodrott rézszálak mentén behatolt a szigetelés alá és olyan mértékben eloxidálta a fémet hogy miután megblankoltam alig tudtam lekapazni róla a dzsuvát. És ez még a jobbik eset volt, mert volt amikor már annyira el fogyott az anyag hogy a kb tucat szálból csak 3-4 tartott még és amikor leszedtem a szigetelést (ami inkább letört), azok is elszakadtak... De amikor kivágátam belõle 10cm-t, ott is ugyan olyan sz@r volt!!!
Arról nem is beszélve hogy a folyamatos rezonálástól a rézszálak ugyan úgy el tudnak törni mint amikor hajtogatod! Lehet hogy még frankón vezet meg minden, de már az elemi szálak fele törött, ami eléggé megnöveli az ellenállást!
Nyugi, ezt mezei multiméterrel nem fogod kimérni mert nagyob a hibahatárja minthogy használható eredményt kapj. De amikor már más kehe is van a motornak akkor ez még rárak egy lapáttal !
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Az ETZ mûködik aksi nélkül! De ahoz hogy beindítsd a mûködési elvébõl kifolyólag KELL az akumlátor!focitomi írta:Sziasztok lenne még egy kérdésem. Olvastam az egyik szervíz könyvben, h a 250 es etz elmegy aksi nélkül is. Hogyan mûködik ez a dolog a valóságban? Mert a könyvben asszem ír vmi olyat, h kondit kell rakni a helyére, de azt is írja h a 250 esben ez már gyárilag benne van. És ha mûködik aksi nélkül akkor az aksi kábelét csak rövidre zárom?
Elõre is kösszi mindenkinek.
Hallottam olyanról aki állítólag aksi nélkül, tolásra be tudta indítani, de a szemem láttára még senki sem tudta produkálni a dolgot...
Elvileg elképzelhetõ hogy létrejön valamilyen az egyenáramú generátorokéhoz hasonló "felgerjedés" szerû jelenség, ha elég mágneses remanencia marad a gen. forgórészben(márpedig mindíg marad valamennyi). De ez is csak akkor lehetséges, ha a fõtengelyt nagyon magas fordulatszámra pörgetik fel. Mondjuk 1-ben gurulsz le egy magas dombról és nagyon szar a kompressziód... Mivel a Graetz kapásból elvesz a generátortól 1,4V(vagy többet) + a vezetékeid ellenállása ha régiek és ha a nem relés a fesszabod amin alaphelyzetben csak átsuhan a gerjeszõáram, hanem félvezetõs akkor megalapból el lehet felejteni a dolgot! De ha minden összejön és kialakul a gerjesztõáram akkor onnantól önfenntartó a rendszer, mehet gyújtás minden...
De ezt hangsúlyozom hogy nagyon nem tartom valószinünek! Ha mondjuk beleoperálnál egy neodymium mágnest ami ellen hat a gerjesztõtekercs tere akkor lehetne aksi nélkül indítani a motort és még a fesz szabályozás is mûködne(talán még jobb hatásfokkal is).
A babetta gyújtásos dologról én is hallottam, bár élõben még sosem láttam hoy néz ki egy ilyen átépített blokk.
Mindenesetre kiváncsi lennék rá!
Szóval ha van ilyen valakinek az küldhetve róla képet esetleg pár keresetlen szót!!!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
Shancus!
Én az NGK- gyertát ajánlom szintén, én is ezt használom!
De érdemes szétnézni a meg ne vedd topicban, ott fel vannak tüntetve hogy mit nem érdemes venni!
Viszont ha nem találsz ott valamit és rosz(vag ellenkezõleg nagyon jó) tapasztalatod van vele, ne felejtsd el megosztani a többiekkel is!

Én az NGK- gyertát ajánlom szintén, én is ezt használom!
De érdemes szétnézni a meg ne vedd topicban, ott fel vannak tüntetve hogy mit nem érdemes venni!
Viszont ha nem találsz ott valamit és rosz(vag ellenkezõleg nagyon jó) tapasztalatod van vele, ne felejtsd el megosztani a többiekkel is!

Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
csá, kössz a választ, az n15yc az 4 ütemû gyertya, n14c a max ami brisket kipróbálnék de a denso nekem már máshol is bevált, így elõítéletek nélkül nyúltam újra a márkáhozBalázs írta:Csács Andrei!
A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba) A denso-t nem tudom milyen, ami tuti az a Brisk N15YC vagy az N15C, legalábbis én ezt használom. (A másik ami a csúcs de az se Mzbe való az az Isteni szikra Bakony gyújtógyertya...ez itt a reklám helye)
![]()
az isolator nem a beru féle retek hanem régi egyenes kerámiás sötétzöld feliratos gyertya, amit épp postáznak.. talán... valamikor
gyújtásra rá fogok nézni csak elõbb csinálok valami hurkapálcás megoldást a fhp ellenõrzésére, igazán nehéz lett volna valamelyik forgórészre rakni egy bevágást...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Sziasztok lenne még egy kérdésem. Olvastam az egyik szervíz könyvben, h a 250 es etz elmegy aksi nélkül is. Hogyan mûködik ez a dolog a valóságban? Mert a könyvben asszem ír vmi olyat, h kondit kell rakni a helyére, de azt is írja h a 250 esben ez már gyárilag benne van. És ha mûködik aksi nélkül akkor az aksi kábelét csak rövidre zárom?
Elõre is kösszi mindenkinek.
Elõre is kösszi mindenkinek.
Hello
motormanner köszi a választ, ma kérdeztem a fizika tanáromat is doga elött és õ azt mondta, hogy lehet valamiféle hütõfolyadék folyt ki belöle! Õ is azt tanácsolta h cseréljem le!
Ja tegnap beínditottam a mocit járt ugy 15 másodpercet aztán leállitottam. Utána be akkartam índitani és nem akkart beíndulni. egy pár berugásos probálkozás után kiszedtem a gyertyát és odda tettem a hengerfejhez és lenyomtam párszol a berugokart és nem adot szikrát csak füstölt!
Aztán beletettem bátyám MZjéböl az NGK gyertyáját amivel azonal beíndult! Szóval gyertya csere is,
abbol tudnátok ajánlani? Én ugy tuddom az NGK nagyon jó. Vélemény? 
motormanner köszi a választ, ma kérdeztem a fizika tanáromat is doga elött és õ azt mondta, hogy lehet valamiféle hütõfolyadék folyt ki belöle! Õ is azt tanácsolta h cseréljem le!

Ja tegnap beínditottam a mocit járt ugy 15 másodpercet aztán leállitottam. Utána be akkartam índitani és nem akkart beíndulni. egy pár berugásos probálkozás után kiszedtem a gyertyát és odda tettem a hengerfejhez és lenyomtam párszol a berugokart és nem adot szikrát csak füstölt!



Csács Andrei!
A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba
) A denso-t nem tudom milyen, ami tuti az a Brisk N15YC vagy az N15C, legalábbis én ezt használom. (A másik ami a csúcs de az se Mzbe való az az Isteni szikra Bakony gyújtógyertya...ez itt a reklám helye)

A te bajod sztem 100% hogy gyújtás mégpedig nagy az elõgyújtásod akkor szokott "fecsörögni" a motor. Az isolator gyertya nagyon jó csak nem Mzbe (hanem plö MIA motorba



- moderator
- a cenzúra ura
- Hozzászólások: 76
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:24
- Tartózkodási hely: Mindig a hátad mögött!
Motormanner válasza:
Szia!
Az üres jelzõt azért olyan nehéz megtalálni mert általában a láncról leverõdõ zsír, olaj, kosz, fémtúró teljesen el szokta fedni!
Jól tisztíts meg a dekli alatt mindent, akkor biztos meg fogod találni! szerintem nem leget összetéveszteni semmivel...
Igen, ha jólemléxem ez nem a generátor terében van hanem ahol a lánc meg a lánckerék pörög!!!
Ha nem menne keresek egy képet amin látszik az enyémen és feldobom!
Szia!
Az üres jelzõt azért olyan nehéz megtalálni mert általában a láncról leverõdõ zsír, olaj, kosz, fémtúró teljesen el szokta fedni!
Jól tisztíts meg a dekli alatt mindent, akkor biztos meg fogod találni! szerintem nem leget összetéveszteni semmivel...
Igen, ha jólemléxem ez nem a generátor terében van hanem ahol a lánc meg a lánckerék pörög!!!
Ha nem menne keresek egy képet amin látszik az enyémen és feldobom!
focitomi írta:Sziasztok!! Tudna nekem vki segíteni abban, h mz etz 250-esen a generátornál melyik csavarra kell rákötni az üres járás visszajelzõ izzó kábelét? Kerestem már egy csomó leírásban, de nem találtam sehol sajnos. Elõre is köszönöm a segítséget!!!
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan!
Motorom > > >
Motorom > > >
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Én elfelejteném az isolatort is... BRISK N14C -t próbáld meg!Andrei írta:motormanner
akár ez is lehet, 300 kilométerrel ezelõtt raktam bele denso w 22 fsu-t, újat
a 220-as isolatorra várok hogy postázzák
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
- motormanner
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2007.12.17. 18:40
- Tartózkodási hely: Kuopio
[quote="Shancus"]Hello! Ma átt néztem a vezetékeket az ülés alatt és feltünt h a trafó alatt a vezetékekre valami rá van folyva aztán vettem észre hogy a trafó egyik kimenetéböl ahol a vezeték hozzá van rögzitve kivanfolyva valami barna szutyok! Most mi van ilyenkor? Meghalt a trafóm?
Hát....
Ha az az amire gondolok, akkor egyszer rajtamaradt a gyújtás a gépen...
Ilyenkor sajnos a trafón folymatosan átfolyik a gyújtáshoz szükséges x-amper. Kivéve ha olyan szerencsés állásban áll be a fõtengely hogy az éppe megszakítja a kört...
Szóval, valszeg úgymaradt és az áram felizzitotta a primerkört, ami megolvasztotta az impregnálóanyagot. Aztán felforrt és a gázok kinyomták egy részét a nyíláson...
Könnyen meglehet hogy pár helyen menetzárltoslett a cumó, sõt én azon csodálkozom hogy egyáltalán beindul....
Mindenféleképpen próbáld ki egy jó trafóal!
Hát....
Ha az az amire gondolok, akkor egyszer rajtamaradt a gyújtás a gépen...
Ilyenkor sajnos a trafón folymatosan átfolyik a gyújtáshoz szükséges x-amper. Kivéve ha olyan szerencsés állásban áll be a fõtengely hogy az éppe megszakítja a kört...
Szóval, valszeg úgymaradt és az áram felizzitotta a primerkört, ami megolvasztotta az impregnálóanyagot. Aztán felforrt és a gázok kinyomták egy részét a nyíláson...
Könnyen meglehet hogy pár helyen menetzárltoslett a cumó, sõt én azon csodálkozom hogy egyáltalán beindul....
Mindenféleképpen próbáld ki egy jó trafóal!
Aki háttal áll a világnak, annak van a legnagyobb háttere!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég