Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Gaszika!

Akkor szabályos, ha benne van az "E" jel. Abban pedig nincs... :?
Szal cserebere.... :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Szerintetek ha felteszem a fehér indexburákat meg a bolti sárga égőket akkor szólni fognak érte a műszakin?, mert ha lehet kapni a boltba akkor elvileg szabályos :D
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:
KILL3R etz írta:Alfa!

Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek.... :twisted:
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára. :D
Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részében :D) állandó fordulaton tartva nem mozog, nem kalimpál.
sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.

Üdv.:Sub-ee
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.

Aztán már ezelőtt hónapokkal eszemben volt, csak nem volt túl sok időm, ha volt akkor inkább motoroztam, meg ki is kellett találni a dolgokat. A nyitásszög is elég nagy problémám volt, de miután bambi segítségével beállítottuk a megszakítóhézagot, és felpolírozta az excentert a kalapács ott ahol nyitva van, már láttam mekkora kell, kb 90 fok most. Ez már kezd a tiedhez hasonlítani, de azt nem merem, inkább legyen kicsit gyengébb a szikra de ne melegedjen a trafó.

Végül most hogy befejeződött a félév a vizsgák meg csak 10én kezdődtek, és a szünetben 2 ünnep között megterveztem mindent, a beállítóval együtt 1 munkanap alatt készen lett az egész.

Apropó. Mutatós, de elektronikus km órát tudsz valahol hogy lehet-e kapni, vagy csinálni?
Lehet kapni is, meg lehet, hogy tervezni is kéne léptető motorosa, az pontos és jó és nem deprez, mert az csak pontatlan.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Alfa!

Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek.... :twisted:
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára. :D
Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részében :D) állandó fordulaton tartva nem mozog, nem kalimpál.
sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.

Üdv.:Sub-ee
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.

Aztán már ezelőtt hónapokkal eszemben volt, csak nem volt túl sok időm, ha volt akkor inkább motoroztam, meg ki is kellett találni a dolgokat. A nyitásszög is elég nagy problémám volt, de miután bambi segítségével beállítottuk a megszakítóhézagot, és felpolírozta az excentert a kalapács ott ahol nyitva van, már láttam mekkora kell, kb 90 fok most. Ez már kezd a tiedhez hasonlítani, de azt nem merem, inkább legyen kicsit gyengébb a szikra de ne melegedjen a trafó.

Végül most hogy befejeződött a félév a vizsgák meg csak 10én kezdődtek, és a szünetben 2 ünnep között megterveztem mindent, a beállítóval együtt 1 munkanap alatt készen lett az egész.

Apropó. Mutatós, de elektronikus km órát tudsz valahol hogy lehet-e kapni, vagy csinálni?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:Elkészült az optós gyújtás végleges változata végre, a hozzá való beállítóval együtt, fel is töltöm mindjárt. Az optokapu nyáklapját egy lemezből vágott és hajlított konzol tartja. Ez egy gyújtásalaplapra van rögzítve, így az eredetivel azonos módon állítható. Kb. 1000 ft.

A tárcsa az excenterre van hegesztve (utángyártott), és utána kivágva (miután előrajzoltam rá hol is lesz 3 mmnél a kivágás). Ez barbár dolognak tűnhet, de 1250 forintot megért, mert:
- gyújtásalaplap cserével beállítással együtt pár perc lecserélni megszakítóvezérlésű elektronikusra (ha a jealadó döglik be) vagy hagyományos megszakítósra (ha a doboz). Az excentert nem kell cserélni, simán befér mögé a megszakítós úgy hogy fennvan a tárcsa, kb 4 mm hely van a kettő között.
-nem kell gyertyát kivenni, tuskót alkalmazni
-3 in 1 :D annyira nem tud elromlani hogy mindhárom rész (kalapács, jeladó, doboz) egyszerre menjen tropára.
-nem kell átvezetékelni, csak a feleslegeset leszigetelni
-1 alkatrész az egész, nem lazul le/fordul el / állítódik el, kisebb eséllyel rendezi át a nyáklap tartalmát, mert nem szabadulhat el a tárcsa
-pontosan ugyanúgy kivehető-visszarakható, a nyílás kezdete fixen benne lesz az állítási tartományban
-egyszerű legyártani

-az esetlegesen helyileg a hegesztés miatt kilágyuló (eredetileg edzett) excenter miatt nem aggódok, az úgyis csak a backup funkció, amíg hazaérek valami hiba után (2-300 km max.) simán elvisz az is, a műanyag korántsem koptatja annyira a biliacélt se

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0V43wKDDNuo[/youtube]

Na és csináltam egy beállítót, ami elég egyszerű (egyszerűbb mint az előző mérőórás amit elhagytam, az nagy volt nehéz és sérülékeny. amúgy látta valaki? :D ), alig foglal több helyet mint egy gyertya és nem törékeny. Egy gyertyának esztergával levettem a peremezését, simán kijön a porcelán. Közdarabot gyártottam rá, belül 6os furattal, amibe 6 os pálca ment. A pálcára menetvágó (tűhegyes) késsel 3 rovátkát esztergáltam (mindet 0,2 mm mélységbe) egymástól 1-2 mmre. A 3. rovátkától 1 mm-re 2 millis átmérőugrás van (onnan vékonyabb egy darabon). Elsőnek az üres pálcát raktam bele, becsavartam a cuccot, és bejelöltem hol is lesz a holtpont kb.

Beállítás: jelre állítani a vékony-vastag határon (a "ház" felső része (ami egy sík) és az átmérőváltás vonala 1 magasságban legyen, szemmértékkel kb 0,1-0,2 mmre megállapítható mikor van egy síkban, szép fényes felület mind2). Visszaengedni a 3. rovátkáig -> 3 mm megvan. De mivel a szemmérték elég jól tud felezni és harmadolni is, 2,5 és 2,7 is megbízhatóan állítható, a többi meg "a kettő között valahol". Útszéli szerelésre tuti jó. Erről csak képem van.

Kép

Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:
KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula! 8) Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]

Itt van, ilyen gyorsan reagál. Én elégedett vagyok vele, bár tegyük hozzá néha van h elkezd kicsit "pattogni", mintha hirtelen sok szikrát kapna a motor. Ezt az optóssal és a megszakítóval is csinálja néha, de sem a fordulatban sem a motorerőben nem érződik. Ezért gyanítom hogy a műszer a hibás, más gyártmány vagy akár ugyanennek egy másik példánya nem hiszem h problémás lenne.

Sub-ee szerint egy zavarszűrt pipa és egy megfelelő ellenállás a jelvezetékre megoldaná a dolgot, de ennyire azért nem zavar. Persze, egyszer majd megcsinálom, majd ha amúgy is újravezetékeltetem (már eléggé érik). Ritka jelenség amúgy.

Másik problémám vele hogy olyan 6500 felett nem vagyok benne biztos hogy valós értéket mutat. Hiába hallom h a motor hangja egyre magasabb (nő a fordulat) nem igazán emelkedik, vagy szakaszosan. De ezzel is együtt tudok élni azt hiszem :D

A gyártmány amúgy KMGy, amit a buszokról ismerhet az ember :D , magyar.
Ez tényleg nem mér pontosan! :)
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek.... :twisted:
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula! 8) Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]

Itt van, ilyen gyorsan reagál. Én elégedett vagyok vele, bár tegyük hozzá néha van h elkezd kicsit "pattogni", mintha hirtelen sok szikrát kapna a motor. Ezt az optóssal és a megszakítóval is csinálja néha, de sem a fordulatban sem a motorerőben nem érződik. Ezért gyanítom hogy a műszer a hibás, más gyártmány vagy akár ugyanennek egy másik példánya nem hiszem h problémás lenne.

Sub-ee szerint egy zavarszűrt pipa és egy megfelelő ellenállás a jelvezetékre megoldaná a dolgot, de ennyire azért nem zavar. Persze, egyszer majd megcsinálom, majd ha amúgy is újravezetékeltetem (már eléggé érik). Ritka jelenség amúgy.

Másik problémám vele hogy olyan 6500 felett nem vagyok benne biztos hogy valós értéket mutat. Hiába hallom h a motor hangja egyre magasabb (nő a fordulat) nem igazán emelkedik, vagy szakaszosan. De ezzel is együtt tudok élni azt hiszem :D

A gyártmány amúgy KMGy, amit a buszokról ismerhet az ember :D , magyar.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

bambi írta:Lassan elkészült nálam is a prototipus :)
Kép
Tetszik! =D>
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Lassan elkészült nálam is a prototipus :)
Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szép munka Alfa :)

Gaszika! Thor márkájú motor riasztó tökéletes erre a célra!
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Ezek már nekem egy kicsit drágák jó lesz nekem ez a 7000 ft-s :mrgreen:
Remélem be lehet szerelni mert nem szeretném ha ellopnák...elégvolt egyszer, 23.án betörtek hozzánk....
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gaszika írta:Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata motorriasztóval kapcsolatba?
Hogy be lehet-e szerelni Mz-re is vagy ha igen akkor hogyan ilyesmi dolgokra gondoltam...

itt van amire gondoltam:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 11986.html
Ez a téma engem is érdekelt majdnem vettem is egyet csak pénz nemvolt rá. de szerintem tökéletesen beépíthető és működni is fog egy funkciót kivéve mégpedig a távindítás.
Itt van többfajta:
http://www.autoriasztok.hu/motorriaszto.htm
Avatar
Gaszika
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 182
Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
MZ-d típusa: Mz ETZ 125
Tartózkodási hely: Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gaszika »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata motorriasztóval kapcsolatba?
Hogy be lehet-e szerelni Mz-re is vagy ha igen akkor hogyan ilyesmi dolgokra gondoltam...

itt van amire gondoltam:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 11986.html
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

A menet nem vezet meg semmit (= billeg) és elég jelentős holtjátéka van (akár 5 tized, bár a gyertyamenet jóval pontosabb). Sokkal pontatlanabb mint a szemmérték, ami viszont jóval pontosabb mint azt az emberek tudni vélik, főleg ha összehasonlításról van szó. Ezért nem feszítem a menetet, a pálca könnyen mozog a furatban, nem "emeli meg" az egészet.

Amúgy baromira meglepett miért pörög ilyen szépen, alig mozdítok a gázkaron és hopp 6k :mrgreen: De persze ez nem jelent semmit. Menni kéne vele, de most még nem akarok, olvadjon kicsit az idő. Volt már olyan beállításom ami pörgött mint az állat, de mégis gyenge volt.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Jól néz ki a gyula! 8) Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....

Előre is köszi!

Más:
A holtpont beállítóhoz nem lenne egyszerűbb egy 1mm-es menetemelkedésű csavar a gyertya fémházába :?:
1 fordulat 1 mm, fél fordulat fél mm... :roll: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Remek =D> :mrgreen: , de a vége felé nem értem #-o :-k (hülye vagyok ilyenekhez :oops: )
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Elkészült az optós gyújtás végleges változata végre, a hozzá való beállítóval együtt, fel is töltöm mindjárt. Az optokapu nyáklapját egy lemezből vágott és hajlított konzol tartja. Ez egy gyújtásalaplapra van rögzítve, így az eredetivel azonos módon állítható. Kb. 1000 ft.

A tárcsa az excenterre van hegesztve (utángyártott), és utána kivágva (miután előrajzoltam rá hol is lesz 3 mmnél a kivágás). Ez barbár dolognak tűnhet, de 1250 forintot megért, mert:
- gyújtásalaplap cserével beállítással együtt pár perc lecserélni megszakítóvezérlésű elektronikusra (ha a jealadó döglik be) vagy hagyományos megszakítósra (ha a doboz). Az excentert nem kell cserélni, simán befér mögé a megszakítós úgy hogy fennvan a tárcsa, kb 4 mm hely van a kettő között.
-nem kell gyertyát kivenni, tuskót alkalmazni
-3 in 1 :D annyira nem tud elromlani hogy mindhárom rész (kalapács, jeladó, doboz) egyszerre menjen tropára.
-nem kell átvezetékelni, csak a feleslegeset leszigetelni
-1 alkatrész az egész, nem lazul le/fordul el / állítódik el, kisebb eséllyel rendezi át a nyáklap tartalmát, mert nem szabadulhat el a tárcsa
-pontosan ugyanúgy kivehető-visszarakható, a nyílás kezdete fixen benne lesz az állítási tartományban
-egyszerű legyártani

-az esetlegesen helyileg a hegesztés miatt kilágyuló (eredetileg edzett) excenter miatt nem aggódok, az úgyis csak a backup funkció, amíg hazaérek valami hiba után (2-300 km max.) simán elvisz az is, a műanyag korántsem koptatja annyira a biliacélt se

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0V43wKDDNuo[/youtube]

Na és csináltam egy beállítót, ami elég egyszerű (egyszerűbb mint az előző mérőórás amit elhagytam, az nagy volt nehéz és sérülékeny. amúgy látta valaki? :D ), alig foglal több helyet mint egy gyertya és nem törékeny. Egy gyertyának esztergával levettem a peremezését, simán kijön a porcelán. Közdarabot gyártottam rá, belül 6os furattal, amibe 6 os pálca ment. A pálcára menetvágó (tűhegyes) késsel 3 rovátkát esztergáltam (mindet 0,2 mm mélységbe) egymástól 1-2 mmre. A 3. rovátkától 1 mm-re 2 millis átmérőugrás van (onnan vékonyabb egy darabon). Elsőnek az üres pálcát raktam bele, becsavartam a cuccot, és bejelöltem hol is lesz a holtpont kb.

Beállítás: jelre állítani a vékony-vastag határon (a "ház" felső része (ami egy sík) és az átmérőváltás vonala 1 magasságban legyen, szemmértékkel kb 0,1-0,2 mmre megállapítható mikor van egy síkban, szép fényes felület mind2). Visszaengedni a 3. rovátkáig -> 3 mm megvan. De mivel a szemmérték elég jól tud felezni és harmadolni is, 2,5 és 2,7 is megbízhatóan állítható, a többi meg "a kettő között valahol". Útszéli szerelésre tuti jó. Erről csak képem van.

Kép
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2011.01.03. 19:54-kor.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Srácok!

A Szentendrei úton van egy motoros bolt, azt hiszem mol kúttal szemben, a Pestről kifelé menő oldalon. A neve sajnos nem jut eszembe, de összetéveszthetetlen sztem. Olyan stílusú mint egy kanadai faház. :)

Szóval ott lehet kapni 2000-2500 ért sztereó tépőzáras hangszórót+mikrofont. Én walky-val használtam tökéletesen működik. Havernak cross sisakban sem volt zajos... :wink: Bár ez ugye függ a walky zajszűrésétől is, de gondolom ebben is van valami hasonló...


Szerk.:

Időközben csak megtaláltam a boltot:http://www.bazismotor.eu/283/284/285/
Viszont az árak szépen felcsúsztak... :? Most 6500 körül adják. Ennyit viszont szerintem már nem ér meg. :-k

Alfa!
Nézz körül, elég nagy választék. Ahogy néztem 15 körül már vannak értelmes darabok rendes hangszóró-mikrofon párral.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kobra írta:Nekünk is Lidl-s van.
Nekem se marad a fülemen. Azon gondolkoztam ,hogy a hangszóró részét kicserélem egy ultra vékony hangszóróra,és tépőzárral felrakom a bukóba.
Mikor én vezetni tanultam elég vacak minőségű adó vevőt használt az oktatóm és a fül hallgató is max 200 ft szigetelő szalag tartotta a helyén.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobra »

Nekünk is Lidl-s van.
Nekem se marad a fülemen. Azon gondolkoztam ,hogy a hangszóró részét kicserélem egy ultra vékony hangszóróra,és tépőzárral felrakom a bukóba.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Samu írta:Mi is ezt a fajtát használjuk, elég sok márkanév alatt árulják, én még a Lidlben vettem :) Nekünk nagyon bejött, elemet például még nem is cseréltünk benne, nagyon takarékos. A fejhallgató része egy katasztrófa, akinek nem lötyög a fején a sisak 10 centit jobbra-balra annak szét fogja nyomni a fülét. Én szétműtöttem az egészet és pici fülhallgatókat tettem a végére, a mikrofont pedig beépítettem a sisakba.

Hol lehet kapni olyan fülbeépülős fülhallgatót? Mint a versenyzőknek van a forma-1-ben? Azzal még jobb lenne...
Üdv! Ugyanilyenem van, csak az jóval drágább volt, mint itt a képen (biztos vastagabb vezetékek vannak benne, meg ilyesmi). Működik, de nálunk nagyon behallatszik a szélzaj (na, ez szerintem bukófüggő probléma).
50-60 körül még így is használható, felette viszont kikapcsoltam, mert zavart a súgás-búgás. Tehát a központi egysége használható, de a legjobb ha a van hozzá egy beépített headset.
Samu, a lötyögő sisak alól meg kiesik...... 8)
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Samu »

Mi is ezt a fajtát használjuk, elég sok márkanév alatt árulják, én még a Lidlben vettem :) Nekünk nagyon bejött, elemet például még nem is cseréltünk benne, nagyon takarékos. A fejhallgató része egy katasztrófa, akinek nem lötyög a fején a sisak 10 centit jobbra-balra annak szét fogja nyomni a fülét. Én szétműtöttem az egészet és pici fülhallgatókat tettem a végére, a mikrofont pedig beépítettem a sisakba.

Hol lehet kapni olyan fülbeépülős fülhallgatót? Mint a versenyzőknek van a forma-1-ben? Azzal még jobb lenne...
Avatar
petrvs
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 160
Csatlakozott: 2010.12.06. 23:29
MZ-d típusa: DL 650 V-Strom
Tartózkodási hely: Monor

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: petrvs »

Alfa írta:Utassal való beszélgetésre van valakinek valami nem soktízezer forintos megoldása? A simán "üvölcsé' azt majd meghallja" nem játszik :mrgreen:
szia,
morse abc? Utas combján/ vezető karján hosszabb-rövidebb szorítások :shock: :lol:

A Homasitánál ilyet vettem:

Kép

Te ne kövesd el ugyanezt a hibát [-X
nemcsak kényelmetlen, de eléggé nem is hangosít6ó föl (mondjuk a sisakunk se éppen Schuberth )
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Telegabel Zentralkastenrahmen 251 - ez Motor!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Utassal való beszélgetésre van valakinek valami nem soktízezer forintos megoldása? A simán "üvölcsé' azt majd meghallja" nem játszik :mrgreen:
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

na jolvan akkor már értem \:D/ 8) és bocs hogyha hülyeségeket kérdeztem de ehez a gyujtáshoz még :lol: nem értek. köszönöm mindenkinek a segitséget.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:köszi a tippeket. az etz elött simsonom volt nem is egy. és annál a trafo-nak az 1 es pontja levolt testelve. a gyujtótekercsröl a megszikitóra és a kondira ment az energi és onnan ment a trafo 15 ös pontjára. az etz nél ezek szerint a trafo(15) áram alatt van és a megszakitó és a kondenzátor a test és azt kötöm az (1) es pontra? \:D/ :?:
Pontosan!

Segített a rajz látom!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

köszi a tippeket. az etz elött simsonom volt nem is egy. és annál a trafo-nak az 1 es pontja levolt testelve. a gyujtótekercsröl a megszikitóra és a kondira ment az energi és onnan ment a trafo 15 ös pontjára. az etz nél ezek szerint a trafo(15) áram alatt van és a megszakitó és a kondenzátor a test és azt kötöm az (1) es pontra? \:D/ :?:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:

Szia


Használd ezt a rajzot, nem bonyolult, a vezetékszínek és a számok is jelölve vannak:


Kép

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:
Szia!
http://rorik.web.elte.hu/anyagok/szerelesi_kk.rar
Vagy az éppen aktuális oldalai:
Kép

Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok Gery a U,V,W ezeken 3fázisu áram van mind a 3 a diódapanelra megy semmi mást nem kell rá kötnöd üdv. juragy
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:
Megszakítót összekötöd a kondival gyárilag egy fémlemez majd a kondiról elvezetsz egy vezetéket a trafó 1-es pontjára és voálá van gyújtásod megszakítóval. De ahogy az elöttem szóló is írta én is azt javasolom inkább vegyél ami kell ahhóz az elektronikus gyujtáshoz hogy működjön jobban jársz vele. Hosszútávon biztosan.
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és kondit :?: vagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom :?:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:nemtudom hogy a gyári elektronikus gyujtáson hova volt kötve :?
A gyújtást nem próbáltátok javítani? Mindenképp hagynám a helyedben az elektronikus gyújtást! Kevesebb gond van vele.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:még 1 kérdésem lenne? én ugy vettem az etz-m hogy egy csinált elektronikus gyujtás volt rajta. de az megadta magát. és a megszakitot hova kell kötnöm?
Szia

A gyújtótrafó 1-es pontjára és párhuzamosan rá a kondenzátort, az átkötő lemezkével!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

nemtudom hogy a gyári elektronikus gyujtáson hova volt kötve :?
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

még 1 kérdésem lenne? én ugy vettem az etz-m hogy egy csinált elektronikus gyujtás volt rajta. de az megadta magát. és a megszakitot hova kell kötnöm?
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

köszönöm mindenkinek a segitséget. megprobálom megcsinálni és remélem sikerülni fog. :wink:
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

gery szia amin fut a szénkefe az a CSÚSZÓGYŰRŰ ha szét ment lehet cserélni nekem is kellet cserélni nem bonyolult de óvatosan nehogy letörjön a tekercs kivezetés ezeket miután le szedted a bandázsólást le kell forrasztani ez után lehúzod a gyűrűket és fel tolod az ujjat rögzítsd pillanat ragasztó is jó viasza forrasztod a vezetékeket itt megint óvatosan nehogy le testlejen a forrasztás ha ez megvan újra be kell bandázsolni ide jó a cérna vagy vékony spárga amit pillanat ragasztóval át kell itatni jó a festék is én így csináltam teljesen jó azóta is üdv juragy
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

Gery írta:hello. igazábol az etz nek a forgórésze ment szét. amin fut a két szénkefe nemtudom a pontos nevét. szoval az egyik az egyik szénkefénél az az aluminium pálya letört! esetleg esztergályossal megtudom csináltatni? esetleg rak rá egy réz futofelületet.? a megszakitót a generátoron hova kell kötnöm? azért gondoltam hogy babettagyujtást rakok rá mert egyik havernak van és nemtudom hogy meglehet e csinálni a gyári etz forgorészt :?
Lehet javítani,van gyári széngyűrű is,és utángyártott réz gyűrűs megoldás is. A megszakítónak a helye kompatibilis az elektronikus gyújtással.
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

hello. igazábol az etz nek a forgórésze ment szét. amin fut a két szénkefe nemtudom a pontos nevét. szoval az egyik az egyik szénkefénél az az aluminium pálya letört! esetleg esztergályossal megtudom csináltatni? esetleg rak rá egy réz futofelületet.? a megszakitót a generátoron hova kell kötnöm? azért gondoltam hogy babettagyujtást rakok rá mert egyik havernak van és nemtudom hogy meglehet e csinálni a gyári etz forgorészt :?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Gery írta:hello mindenkinek! egy kérdésem lenne. hallottam egy olyat hogy ha etz re babettagyujtást akarok tenni akkor a közdarabot meglehet csnálni ifa vagy mtz dugattyubol? lehetséges? babettagyujtással a töltést hogy tudnám megoldani?
Szia

természetesen ki lehet esztergálni a közdarabot IFA dugattyúból is! A töltés megoldható, viszont igen gyenge. Miért cseréled le az MZ gyújtását különben, és a generátort? Nem volt jó? A Babetta sohasem lesz olyan teljesítményű, se gyújtás, se töltés ügyileg mint egy ETZ generátor.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Gery
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 46
Csatlakozott: 2010.12.11. 22:55
MZ-d típusa: mz etz 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gery »

hello mindenkinek! egy kérdésem lenne. hallottam egy olyat hogy ha etz re babettagyujtást akarok tenni akkor a közdarabot meglehet csnálni ifa vagy mtz dugattyubol? lehetséges? babettagyujtással a töltést hogy tudnám megoldani?
cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 »

MP1 írta:Cstamas16!
Majd valamelyik nap megmérem és lerajzolom a közdarabot. (Nem felejtettem el, csak máshol van, és még nem volt időm elmenni.)
Üdv: P.
Köszönöm előre is,a forgórészhez szükséges közkúp is,hogy passzoljon a főtengelyre?
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Cstamas16!
Majd valamelyik nap megmérem és lerajzolom a közdarabot. (Nem felejtettem el, csak máshol van, és még nem volt időm elmenni.)
Üdv: P.
cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 »

"DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!"
Ez miatt gondoltam,hogy ha rákötök még egy fogyasztót akkor ezt elkerülhetem.


Ezen elgondolkodván utána nézelődtem a babetta gyújtást,hogyan lehetne felrakni(gondolom mint simsonra közdarabbal).
Találtam is közdarab méretet,viszont csak etz-hez találtam.Megfelelő lesz ez nekem Ts-hez is? gondolok itt a felfogatási pontokra stb.
Forgórészen kell valamit alakítani,hogy jó legyen a főtengelyre?Átkupolás?
Babetta gyújtás adott,esztergálást meg tudnám oldani olcsón.Ez is egy jó lehetőség számomra.
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Jól gondolod, kap még egy kis terhelést. De miért jó az neked?
cstamas16
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2010.10.17. 19:04
MZ-d típusa: Simson,mz

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: cstamas16 »

MrDok írta:
cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Üdv!
Bekötöd rendesen papír szerint a vezetékezést,(vagy egy egyszerűsített változatát) menni fog aksi nélkül is, ha jó a töltésed.
DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!
Alapjáratod azért nem lesz, mert azon a fordulaton nem tud szikrát adni dinamóról. Indításhoz jó egy lapos elem is, aztán lehúzod ha megy a motor.

Világítást akarok rá minden képen,ha más nem lesz előre akkor rakok egy nagyobb izzót és akkor kap még a dinamó egy kis terhelést pluszba.Remélem jól gondolom.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Tapasztalatom szerint pedig sokat számít a gyertya. Nekem volt már hogy minden előjel nélkül elkezdett durrogni a motor és a gyertya meghalt. Meg nem mindegy milyen szikrát ad, nem elég hogy látod: szikrázik.

Frici! Vegyél egy új, jó minőségűt, tedd bele. Lehet meg fogsz lepődni. :)
Azt kipróbálhatod hogy működik 130 felett. :D
Avatar
Atilla
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 521
Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
Tartózkodási hely: Tokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Atilla »

Friggyes Mester írta:Hát ezek szerint én vagyok az egyetlen aki 40e km mentem két gyertyával???
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze .. :-))

Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..

Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)

szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...
Az a 40ekm az elég szép!
Én 10 000Km-ként szoktam cserélni, bár közben pucolni nem szoktam.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég