Akkor szabályos, ha benne van az "E" jel. Abban pedig nincs...

Szal cserebere....

Lehet kapni is, meg lehet, hogy tervezni is kéne léptető motorosa, az pontos és jó és nem deprez, mert az csak pontatlan.Alfa írta:Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részébenKILL3R etz írta:Alfa!
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....![]()
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.) állandó fordulaton tartva nem mozog, nem kalimpál.
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.
Üdv.:Sub-ee
Aztán már ezelőtt hónapokkal eszemben volt, csak nem volt túl sok időm, ha volt akkor inkább motoroztam, meg ki is kellett találni a dolgokat. A nyitásszög is elég nagy problémám volt, de miután bambi segítségével beállítottuk a megszakítóhézagot, és felpolírozta az excentert a kalapács ott ahol nyitva van, már láttam mekkora kell, kb 90 fok most. Ez már kezd a tiedhez hasonlítani, de azt nem merem, inkább legyen kicsit gyengébb a szikra de ne melegedjen a trafó.
Végül most hogy befejeződött a félév a vizsgák meg csak 10én kezdődtek, és a szünetben 2 ünnep között megterveztem mindent, a beállítóval együtt 1 munkanap alatt készen lett az egész.
Apropó. Mutatós, de elektronikus km órát tudsz valahol hogy lehet-e kapni, vagy csinálni?
Nem, mert az pattog össze vissza ha nincs csillapítva, ez meg csak ha hirtelen nagy kitérést kell produkálnia. Amúgy mivel a spirált nem használja, megcsináltam azt régen hogy be volt kötve a régi is és az új is (ezzel kezdtem). Kb. 5000ig elég jól mér, nem láttam túl sok eltérést, 5000 felett kezdenek pontatlanságai lenni, de 6000 ig még bőven használható. Azt szeretem benne hogy (az idő nagy részébenKILL3R etz írta:Alfa!
Köszi a vidit! Még megálmodom, de boltit nem hiszem hogy veszek....![]()
Egyébként kicsit hasonlít a működése egy csillapítás nélküli gyári órára.
Megcsináltam már ezt a konzolt régen (a cikkedben már megy), csak mindenképp hegesztés nélkül akartam a forgó dolgokat, és az úgy nem volt jó (kóválygott az egész). Aztán beszereztem egy megszakítós szettet (ugye a gyárit nem feltétlen akarja összehegeszteni az ember), és 2000 km-t járattam, teszteltem. Mert az nagy szopás ha gond van, átszereled a másikat, ami széthullik 50 kmen belül. Nameg olyat akartam, amihez a gyári excentert tudom használni, út széli (esetleges) szerelésekhez ez muszáj.sub-ee írta: Király lett a gyuszi, hogyhogy csak most készült el? pedig már rég megvetted.
Üdv.:Sub-ee
Alfa írta:Elkészült az optós gyújtás végleges változata végre, a hozzá való beállítóval együtt, fel is töltöm mindjárt. Az optokapu nyáklapját egy lemezből vágott és hajlított konzol tartja. Ez egy gyújtásalaplapra van rögzítve, így az eredetivel azonos módon állítható. Kb. 1000 ft.
A tárcsa az excenterre van hegesztve (utángyártott), és utána kivágva (miután előrajzoltam rá hol is lesz 3 mmnél a kivágás). Ez barbár dolognak tűnhet, de 1250 forintot megért, mert:
- gyújtásalaplap cserével beállítással együtt pár perc lecserélni megszakítóvezérlésű elektronikusra (ha a jealadó döglik be) vagy hagyományos megszakítósra (ha a doboz). Az excentert nem kell cserélni, simán befér mögé a megszakítós úgy hogy fennvan a tárcsa, kb 4 mm hely van a kettő között.
-nem kell gyertyát kivenni, tuskót alkalmazni
-3 in 1annyira nem tud elromlani hogy mindhárom rész (kalapács, jeladó, doboz) egyszerre menjen tropára.
-nem kell átvezetékelni, csak a feleslegeset leszigetelni
-1 alkatrész az egész, nem lazul le/fordul el / állítódik el, kisebb eséllyel rendezi át a nyáklap tartalmát, mert nem szabadulhat el a tárcsa
-pontosan ugyanúgy kivehető-visszarakható, a nyílás kezdete fixen benne lesz az állítási tartományban
-egyszerű legyártani
-az esetlegesen helyileg a hegesztés miatt kilágyuló (eredetileg edzett) excenter miatt nem aggódok, az úgyis csak a backup funkció, amíg hazaérek valami hiba után (2-300 km max.) simán elvisz az is, a műanyag korántsem koptatja annyira a biliacélt se
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0V43wKDDNuo[/youtube]
Na és csináltam egy beállítót, ami elég egyszerű (egyszerűbb mint az előző mérőórás amit elhagytam, az nagy volt nehéz és sérülékeny. amúgy látta valaki?), alig foglal több helyet mint egy gyertya és nem törékeny. Egy gyertyának esztergával levettem a peremezését, simán kijön a porcelán. Közdarabot gyártottam rá, belül 6os furattal, amibe 6 os pálca ment. A pálcára menetvágó (tűhegyes) késsel 3 rovátkát esztergáltam (mindet 0,2 mm mélységbe) egymástól 1-2 mmre. A 3. rovátkától 1 mm-re 2 millis átmérőugrás van (onnan vékonyabb egy darabon). Elsőnek az üres pálcát raktam bele, becsavartam a cuccot, és bejelöltem hol is lesz a holtpont kb.
Beállítás: jelre állítani a vékony-vastag határon (a "ház" felső része (ami egy sík) és az átmérőváltás vonala 1 magasságban legyen, szemmértékkel kb 0,1-0,2 mmre megállapítható mikor van egy síkban, szép fényes felület mind2). Visszaengedni a 3. rovátkáig -> 3 mm megvan. De mivel a szemmérték elég jól tud felezni és harmadolni is, 2,5 és 2,7 is megbízhatóan állítható, a többi meg "a kettő között valahol". Útszéli szerelésre tuti jó. Erről csak képem van.
Ez tényleg nem mér pontosan!Alfa írta:[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula!Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
Itt van, ilyen gyorsan reagál. Én elégedett vagyok vele, bár tegyük hozzá néha van h elkezd kicsit "pattogni", mintha hirtelen sok szikrát kapna a motor. Ezt az optóssal és a megszakítóval is csinálja néha, de sem a fordulatban sem a motorerőben nem érződik. Ezért gyanítom hogy a műszer a hibás, más gyártmány vagy akár ugyanennek egy másik példánya nem hiszem h problémás lenne.
Sub-ee szerint egy zavarszűrt pipa és egy megfelelő ellenállás a jelvezetékre megoldaná a dolgot, de ennyire azért nem zavar. Persze, egyszer majd megcsinálom, majd ha amúgy is újravezetékeltetem (már eléggé érik). Ritka jelenség amúgy.
Másik problémám vele hogy olyan 6500 felett nem vagyok benne biztos hogy valós értéket mutat. Hiába hallom h a motor hangja egyre magasabb (nő a fordulat) nem igazán emelkedik, vagy szakaszosan. De ezzel is együtt tudok élni azt hiszem![]()
A gyártmány amúgy KMGy, amit a buszokról ismerhet az ember, magyar.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnaGl6MCfMQ[/youtube]KILL3R etz írta:Alfa!
Jól néz ki a gyula!Szépen el is forog. Tudnál egy videót csinálni arról a fordulatszám mérőről? Mennyire gyorsan reagál, ugrálás stb. Gondolkozom egy ilyen elektronikuson....
Ez a téma engem is érdekelt majdnem vettem is egyet csak pénz nemvolt rá. de szerintem tökéletesen beépíthető és működni is fog egy funkciót kivéve mégpedig a távindítás.Gaszika írta:Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e valakinek tapasztalata motorriasztóval kapcsolatba?
Hogy be lehet-e szerelni Mz-re is vagy ha igen akkor hogyan ilyesmi dolgokra gondoltam...
itt van amire gondoltam:http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 11986.html
Mikor én vezetni tanultam elég vacak minőségű adó vevőt használt az oktatóm és a fül hallgató is max 200 ft szigetelő szalag tartotta a helyén.kobra írta:Nekünk is Lidl-s van.
Nekem se marad a fülemen. Azon gondolkoztam ,hogy a hangszóró részét kicserélem egy ultra vékony hangszóróra,és tépőzárral felrakom a bukóba.
Üdv! Ugyanilyenem van, csak az jóval drágább volt, mint itt a képen (biztos vastagabb vezetékek vannak benne, meg ilyesmi). Működik, de nálunk nagyon behallatszik a szélzaj (na, ez szerintem bukófüggő probléma).Samu írta:Mi is ezt a fajtát használjuk, elég sok márkanév alatt árulják, én még a Lidlben vettemNekünk nagyon bejött, elemet például még nem is cseréltünk benne, nagyon takarékos. A fejhallgató része egy katasztrófa, akinek nem lötyög a fején a sisak 10 centit jobbra-balra annak szét fogja nyomni a fülét. Én szétműtöttem az egészet és pici fülhallgatókat tettem a végére, a mikrofont pedig beépítettem a sisakba.
Hol lehet kapni olyan fülbeépülős fülhallgatót? Mint a versenyzőknek van a forma-1-ben? Azzal még jobb lenne...
szia,Alfa írta:Utassal való beszélgetésre van valakinek valami nem soktízezer forintos megoldása? A simán "üvölcsé' azt majd meghallja" nem játszik
Pontosan!Gery írta:köszi a tippeket. az etz elött simsonom volt nem is egy. és annál a trafo-nak az 1 es pontja levolt testelve. a gyujtótekercsröl a megszikitóra és a kondira ment az energi és onnan ment a trafo 15 ös pontjára. az etz nél ezek szerint a trafo(15) áram alatt van és a megszakitó és a kondenzátor a test és azt kötöm az (1) es pontra?![]()
Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és konditvagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom
Szia!Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és konditvagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom
Megszakítót összekötöd a kondival gyárilag egy fémlemez majd a kondiról elvezetsz egy vezetéket a trafó 1-es pontjára és voálá van gyújtásod megszakítóval. De ahogy az elöttem szóló is írta én is azt javasolom inkább vegyél ami kell ahhóz az elektronikus gyujtáshoz hogy működjön jobban jársz vele. Hosszútávon biztosan.Gery írta:az a baj hogy nem a gyári elektromos gyujtás volt rajta hanem egy otthon készitett. és az érdekelne hogy a generátoron van egy U egy V és egy W jelzés? e 3 valameikére kell rákötnöm a megszkitót és konditvagy a megszakitonak honnan kell áramot adnom
A gyújtást nem próbáltátok javítani? Mindenképp hagynám a helyedben az elektronikus gyújtást! Kevesebb gond van vele.Gery írta:nemtudom hogy a gyári elektronikus gyujtáson hova volt kötve
SziaGery írta:még 1 kérdésem lenne? én ugy vettem az etz-m hogy egy csinált elektronikus gyujtás volt rajta. de az megadta magát. és a megszakitot hova kell kötnöm?
Lehet javítani,van gyári széngyűrű is,és utángyártott réz gyűrűs megoldás is. A megszakítónak a helye kompatibilis az elektronikus gyújtással.Gery írta:hello. igazábol az etz nek a forgórésze ment szét. amin fut a két szénkefe nemtudom a pontos nevét. szoval az egyik az egyik szénkefénél az az aluminium pálya letört! esetleg esztergályossal megtudom csináltatni? esetleg rak rá egy réz futofelületet.? a megszakitót a generátoron hova kell kötnöm? azért gondoltam hogy babettagyujtást rakok rá mert egyik havernak van és nemtudom hogy meglehet e csinálni a gyári etz forgorészt
SziaGery írta:hello mindenkinek! egy kérdésem lenne. hallottam egy olyat hogy ha etz re babettagyujtást akarok tenni akkor a közdarabot meglehet csnálni ifa vagy mtz dugattyubol? lehetséges? babettagyujtással a töltést hogy tudnám megoldani?
Köszönöm előre is,a forgórészhez szükséges közkúp is,hogy passzoljon a főtengelyre?MP1 írta:Cstamas16!
Majd valamelyik nap megmérem és lerajzolom a közdarabot. (Nem felejtettem el, csak máshol van, és még nem volt időm elmenni.)
Üdv: P.
MrDok írta:Üdv!cstamas16 írta:Sziasztok!
Van egy régi Ts blokkom,azt szeretném üzembe helyezni,van hozzá fesszabályzóm,trafóm, viszont akksit nem szeretnék hozzá venni.
Vezetékelése gyári.
Régebben volt mz-m ha jól emlékszem volt olyan állása a kapcsolónak,hogy tolásra indult nem kellett hozzá akksi.
Az lenne a kérdésem,hogy ezt hogyan tudom megoldani?
Melyik vezetékeket kell a fesszabályzóra(6 voltos) kötni és hova?
Köszi a segítségeteket.
Bekötöd rendesen papír szerint a vezetékezést,(vagy egy egyszerűsített változatát) menni fog aksi nélkül is, ha jó a töltésed.
DE! Tapasztalat: Ha nincs aksid, se más fogyasztód, csak a gyújtás, akkor ha megkergeted a gépet tönkreteszi a trafót!
Alapjáratod azért nem lesz, mert azon a fordulaton nem tud szikrát adni dinamóról. Indításhoz jó egy lapos elem is, aztán lehúzod ha megy a motor.
Az a 40ekm az elég szép!Friggyes Mester írta:Hát ezek szerint én vagyok az egyetlen aki 40e km mentem két gyertyával???
Mind a kettő jó csak akkor csereberéltem ha hibát kerestem az gyújtás rendszerben..
Az egyik egy Brisk a másik egy Champion típusát nem is tudom mert sose kellet vele foglalkoznom...
ugyanúgy megy hidegbe melegbe 100 alatt, 100 fölött(no persze ..)
Pucolás drótkeve, és brigéc fürdő..
Ha otthon hagytam egyszer egyszer a tartalékot, akkor van egy Isolatorom egy elbontott pajtamotorból(az is mindig működik...egyik túrán kölcsön is adtam valakinek(Mladi?)
szerintem egyszer kell gyertyát venni de akkor jót...
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég