Blokk
Re: Blokk
hali
még új vagyok itt,most raktam össze az etzmet de akuplungal nem birok hogy kell beállitani etz 250 aki tudja irjon.köszi elöre is
még új vagyok itt,most raktam össze az etzmet de akuplungal nem birok hogy kell beállitani etz 250 aki tudja irjon.köszi elöre is
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Köszönöm mindenkinek a segítséget, főleg Kiszsebinek. Sikerült összerakni végre és motorozni egy kicsit, már csak a festés meg a túradobozok vannak vissza és készen áll a túrázásra



- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
mert úgy kéne h nem megnyitod mert akkor először letölti a 44 mega pdf-et aztán olvassa be 100 mbit/s -es netnél is kb 5 mp.
és gondolom nem 100 mbit/s-es neted van, hanem jó esetben mondjuk 10 Mbit/s, ott kb 50 mp mire lejön teljesen.
inkább jobb klikk és cél mentése más néven majd úgy nyisd meg acrobat readerrel.
és gondolom nem 100 mbit/s-es neted van, hanem jó esetben mondjuk 10 Mbit/s, ott kb 50 mp mire lejön teljesen.

inkább jobb klikk és cél mentése más néven majd úgy nyisd meg acrobat readerrel.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
ment a privát üzenetGaszika írta:Sziasztok!
Sikerült levenni a kuplungomat... már vissza is tettem de Kiszsebi azt mondta hogy valamit kell vele csinálni előtte...de nem találom a kezelési útmutatóba, a szervízkönyvet meg nem tudom megnyitni csak az angolt meg a németet.
ha valaki meg tudnám mondani részletesen mit kell vele csinálni azt megköszönném...vagy ha megmutatja hol találom..
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Sziasztok!
Sikerült levenni a kuplungomat... már vissza is tettem de Kiszsebi azt mondta hogy valamit kell vele csinálni előtte...de nem találom a kezelési útmutatóba, a szervízkönyvet meg nem tudom megnyitni csak az angolt meg a németet.
ha valaki meg tudnám mondani részletesen mit kell vele csinálni azt megköszönném...vagy ha megmutatja hol találom..
Sikerült levenni a kuplungomat... már vissza is tettem de Kiszsebi azt mondta hogy valamit kell vele csinálni előtte...de nem találom a kezelési útmutatóba, a szervízkönyvet meg nem tudom megnyitni csak az angolt meg a németet.
ha valaki meg tudnám mondani részletesen mit kell vele csinálni azt megköszönném...vagy ha megmutatja hol találom..
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A vicceset én is idézőjelben gondoltam! Elég szarul néz ki ahogy pörög!zuzlu írta:Nekem lehet, hogy szerencsém van, de tényleg nem fujt ki. Én is fogtam már be a padba hengert, trükkös megoldással, de mi nem kaptunk röhögögörcsöt, inkább féltünk. A tudatlanok bátorságával állok neki esztergálni és imádkozok, hogy ne legyen véres a fejem a müvelet végére.Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!

-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
- MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
- Tartózkodási hely: Vadkenderes
Re: Blokk
Nekem lehet, hogy szerencsém van, de tényleg nem fujt ki. Én is fogtam már be a padba hengert, trükkös megoldással, de mi nem kaptunk röhögögörcsöt, inkább féltünk. A tudatlanok bátorságával állok neki esztergálni és imádkozok, hogy ne legyen véres a fejem a müvelet végére.Atilla írta:Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!
Re: Blokk
Sziasztok!
Érdemes megvenni a webshopokban árult Taiwani főtengely hajtókart és tűgörgőket.Mivel nekem Ts 125 van a shopban pedig 150-esé van egyforma-e a kettő?Másik kérdésem,hogy megtudná valaki mondani a Ts 125-ös pontos kuplung pálca méreteit,hossz,átmérő?
Köszi:Feri
Érdemes megvenni a webshopokban árult Taiwani főtengely hajtókart és tűgörgőket.Mivel nekem Ts 125 van a shopban pedig 150-esé van egyforma-e a kettő?Másik kérdésem,hogy megtudná valaki mondani a Ts 125-ös pontos kuplung pálca méreteit,hossz,átmérő?
Köszi:Feri
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Ezen már én is gondolkoztam. De ezzel a tömítési megoldással nem hittem volna, hogy nem fog kifújni. Úgyhogy inkább esztergáltattam bele másik menetet! Ne tudjátok meg milyen viccesen néz ki, ahogy a kipufogó tengelyében pörög egy ETZ henger!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2010.11.26. 14:01
- MZ-d típusa: MZ-Honda-P20-CZ175
- Tartózkodási hely: Vadkenderes
Re: Blokk
Én egyszer ijedtemben megcsináltam rugos beakasztosra a kiszakadt kipufogomenetet. Hegesztettem két fület a könyökre, furtam két apro lukat az also hütöbordák valamelyikére, és a fülbe, illetve a lukakba akasztottam két oldalrol egy-egy fékpofa rugot. Nekem tetszett is, és egyáltalán nem fújt ki. Bár ez egy játszos motor, de avi-val szépen meg lehet csinálni egy fényes könyököt is.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!Gaszika írta:Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.
http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
Ha jársz felém, segítek leszedni.
Nem kell ragaszkodni az etz kuplunghoz, jó bele a TS-eké is, mérlegeld, melyiket tudod olcsóbban beszerezni.... Ami neked benne van, az szerintem csereérett..
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Most már mind1 kb 1,5 éve történt a dologbambi írta:Igen hasonló megoldást ajánlottam,de a gyertya menet javításra inkább a helicoilt javaslom.nova001155 írta: Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.

Re: Blokk
Igen hasonló megoldást ajánlottam,de a gyertya menet javításra inkább a helicoilt javaslom.nova001155 írta:Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Hasomló gondom volt igaz nem kipu hanem gyertya menttel volt elvittem esztergályoshoz és beledobott nekem egy perselyt az azóta meg sem moccant Szerintem Bambi is hasonlóra gondolt.pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
Re: Blokk
Menetjavítót csináltass vagy nem tudom ha tudsz szerezni valahonnan akkor vegyél. Vagy vágj rá menetet:)pviktor írta:Üdv. Kaptam egy 250-es Trophy hengert, de a kipufogó menete nagyon rossz. Mit lehetne vele kezdeni?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia mtz!
Az volna a legegyszerűbb, ha felvennéd a hangot és megosztanád valahol (youtube).
A profik meghallgatják és esetleg tudnak következtetni, vagy megmondani, hogy nincs hibája.
Vagy definiáld a mellékhang fogalmát.

Az volna a legegyszerűbb, ha felvennéd a hangot és megosztanád valahol (youtube).
A profik meghallgatják és esetleg tudnak következtetni, vagy megmondani, hogy nincs hibája.
Vagy definiáld a mellékhang fogalmát.


Re: Blokk
Sziasztok! Még új vagyok itt szóval ha valamit elbaszok, elnézést!(: Naszóval lenne egy 80as évek elején kibontott trophy blokkom. A hangjába kell lennie valami mellék hangnak mint például a simsonnál?
Re: Blokk
Ilyen mérettel nem nagyon van javító készlet.Általában egy jó gépműhely tud nagyobb menetet beletenni,és abba egy vas betétet aminek a belső menete már az eredeti méreten van,így maradhat a gyári hollandi.KB 4000ft egy ilyen mutatvány,és ráadásul már nem alu a menet a hengerbe.Bagolyferi írta:Hello
Megméred a kipufogo hollanderon a menetet (250-es ETZ-é M50x1,5), és vannak menetjavító eszközök: HELICOIL,Würth.
Ha a gyártmányaik között van olyan méret, keresel valakit aki dolgozik ilyennel és beszerkeszti neked. Még egy lehetőség,
HA egy lépcsővel (mérettel) nagyobb menetet elbír a kipufogó nyílás, megcsináltatni. Plusz csináltatni egy a nagyobb mérethez igazodó hollandert. Megvizsgálni még több lehetőséget.
http://www.brwtools.hu/shop/produkte/in ... ode=619434
Ilyesmire gondoltam.

- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Hello
Megméred a kipufogo hollanderon a menetet (250-es ETZ-é M50x1,5), és vannak menetjavító eszközök: HELICOIL,Würth.
Ha a gyártmányaik között van olyan méret, keresel valakit aki dolgozik ilyennel és beszerkeszti neked. Még egy lehetőség,
HA egy lépcsővel (mérettel) nagyobb menetet elbír a kipufogó nyílás, megcsináltatni. Plusz csináltatni egy a nagyobb mérethez igazodó hollandert. Megvizsgálni még több lehetőséget.
http://www.brwtools.hu/shop/produkte/in ... ode=619434
Ilyesmire gondoltam.
Megméred a kipufogo hollanderon a menetet (250-es ETZ-é M50x1,5), és vannak menetjavító eszközök: HELICOIL,Würth.
Ha a gyártmányaik között van olyan méret, keresel valakit aki dolgozik ilyennel és beszerkeszti neked. Még egy lehetőség,
HA egy lépcsővel (mérettel) nagyobb menetet elbír a kipufogó nyílás, megcsináltatni. Plusz csináltatni egy a nagyobb mérethez igazodó hollandert. Megvizsgálni még több lehetőséget.
http://www.brwtools.hu/shop/produkte/in ... ode=619434
Ilyesmire gondoltam.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Használtan lehet szerezni gyári alkatrészeket amik még használhatók sokáig.Gaszika írta:Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.
http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Eddig is majdnem ilyen volt csak az egyiken egy bordával több, mert egyet sikerült letörnöm... és tökéletesen működött a kuplung...nem csúszott, faszán kiemelt meg minden... de honnan tudok újat szerezni, minden boltos a mofakerről rendel meg a moped91-ről.
http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
http://www.natix.mainpage.hu/webshop/we ... ist_num=10
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Gaszika!
Légkulcsod nincs? Esetleg ismeretségi körben? Vagy menj el gumishoz...
Én simán levettem vele. Sebességbe teszed, valakit ráállítasz a fékre és hajrá.
2. koppintásra levette....
Most utángyártott van benne, eddig bírja. Kb 3-400 km-t futott vele. De a gyári mindenképpen jobb megoldás.
Légkulcsod nincs? Esetleg ismeretségi körben? Vagy menj el gumishoz...
Én simán levettem vele. Sebességbe teszed, valakit ráállítasz a fékre és hajrá.
2. koppintásra levette....

Most utángyártott van benne, eddig bírja. Kb 3-400 km-t futott vele. De a gyári mindenképpen jobb megoldás.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
hát, a centírozottságnak odab....zGaszika írta:Szerintetek az nem baj hogy annak a belső hengernek a füleiből egy két helyen le van törve?(3 olyan kiálló fül van, egyesével 4 bordából álllnak, abból 1 fülnél megvan mind a négy, 2nél meg csak 2 borda van ...szerintem az még elfogadható)
de talán nem gond. illetve mikor kiemel a kuplung, a nyomólapot a 3 kilógó micsoda vezeti meg. és ha a fémlamellák görbék, akkor nem emel ki teljesen, tehát ilyenkor is visz át némi nyomatékot. És ettől előbb fog letörni. Próbálj meg szerezni újat, de mofakerest ne vegyél, egy ismerősömnek ~ 700 km-t bírta.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Blokk
Sziasztok!
Nincs valakinek egy ETZ 125 öshöz acéllamellája? mert még mindig nem tudom levenni a kuplung... mondtatok sokféle módot de egyikkel se sikerült... és már csak ez a lamellás módszer maradt de nincs lamellám...venni meg csak szettbe lehet.. szóval ha van valakinek az életet mentene
Előre is köszi:
Gaszi
Nincs valakinek egy ETZ 125 öshöz acéllamellája? mert még mindig nem tudom levenni a kuplung... mondtatok sokféle módot de egyikkel se sikerült... és már csak ez a lamellás módszer maradt de nincs lamellám...venni meg csak szettbe lehet.. szóval ha van valakinek az életet mentene
Előre is köszi:
Gaszi
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ezt a "mondást" Én is ismerem ha már szétszeded valami miatt akar csapágycsere arra meg végképp nincs money szeptemberben ujjítottam fel a simómat az elvitt elég lóvét.kiszsebi írta: lötyög, mint állat
mert jobb a hűtés: hideg levegő a forgattyús házban jobban lehűti a "vasat", ezáltal a hőtágulás kisebb.
hát, erre korrekt választ nem tudok adni. de minden lógás-lötyögés árt a rendszernek.
Idéznék egy Szakit: ha már főtengely felújítás miatt széthúzod (húzatod) a blokkot, érdemes a főtengely csapágyakat is lecserélni, mert munkadíjban behozza... "Valami" Árpád mondta... IX-ből
Ismered?
Szerk: És teljesen igaza van. Még ha Magad csinálod is.
MrDok megfontolandó tanácsok valószínű ez lesz amúgy a gép elég erősnek tűnik szépen megy 2000-2500 nál 5. ben annyira azért nem ugrik vissza kell kapcsolni 1-et ha haladni akarok de amint a motor fordulatszáma emelkedik 4000 ezer körül elkezd csörögni az tud idegesítő lenni.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia!nova001155 írta:2000 etFriggyes Mester írta:Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...többet szeretnék ezzel a géppel menni mondjuk már az előző 2000 ezerben is így csörgött. Miből derül ki hogy már teljesen csere érett? Azon kívül hogy összetörne a tűgörgő az excenternél? Amúgy miért van hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nem csörög annyira? Főtengely csapágyakat szét tudja verni?
Vedd le a hengert, aztán a dugót is, vizsgáld meg a hajtókart, a dugót pedig próbáld bele gyűrűk nélkül a hengerbe. Dugattyú kopás is szépen szól, mikor kolompol a hengerfalon.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
lötyög, mint állatnova001155 írta:Miből derül ki hogy már teljesen csere érett? Azon kívül hogy összetörne a tűgörgő az excenternél? Amúgy miért van hogy alacsonyabb hőmérsékletnél nem csörög annyira? Főtengely csapágyakat szét tudja verni?

mert jobb a hűtés: hideg levegő a forgattyús házban jobban lehűti a "vasat", ezáltal a hőtágulás kisebb.
hát, erre korrekt választ nem tudok adni. de minden lógás-lötyögés árt a rendszernek.
Idéznék egy Szakit: ha már főtengely felújítás miatt széthúzod (húzatod) a blokkot, érdemes a főtengely csapágyakat is lecserélni, mert munkadíjban behozza... "Valami" Árpád mondta... IX-ből

Ismered?
Szerk: És teljesen igaza van. Még ha Magad csinálod is.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
2000 etFriggyes Mester írta:Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nyugodj meg én LEGALÁBB 2000km-t elmentem még vele...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...
Nálam durván látszódott hogy a tű görgök durván kijárták a hajtókart...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
ha tényleg az lenne a baja akkor hanyagolom xd nincs most arra se költségvetés se kedv kicserélni mikor levolt véve egyszer a henger akkor nem látszódott semmi a hajtókaron nem is kotyogott meg úgy jónak tűnt.Friggyes Mester írta:tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
tavaly mikulás túrán csodálták meg a blokkomból jövő hasonló hangot....Csörgőkígyó elnevezést kapott (by tigris)
Hajtókar csere lett a vége...
Hajtókar csere lett a vége...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hmm érdecache.
nekem is hasonlót produkál a masina, hidegen beindítva szivatóval járatva szépen jár magasabb fordulaton is, bemelegedve viszont nekem is ott van ez a csörgés. de engem olyan nagyon nem zavar
nekem is hasonlót produkál a masina, hidegen beindítva szivatóval járatva szépen jár magasabb fordulaton is, bemelegedve viszont nekem is ott van ez a csörgés. de engem olyan nagyon nem zavar



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Valaki tudna nekem ötletet adni abban hogy mi csöröghet a gépemben?
Beindítom szép a hangja emelem a fordulatot szép a hangja de ha megforgatom 6000-7000 gáz fröccsel akkor miközben esik a fordulat furcsa csörgés hallható. Ezt a csörgést menet közben is produkálja pl. 5.ben 4000 ezres fordulatszám kb 90km/h -s sebesség állandó sebességnél nem aggya de ha elkezdek gyorsítani akkor elkezd "csörögni" és erősödik ahogy gyorsulok. 4000 ezres fordulatszám fölött szokott jelentkezni bármilyen sebességi fokozatban. Gyertyát cseréltem használtam már másfajta olajat benzint. Érdekes módon mikor 0 körüli hőmérsekletben mentem vele akkor nem volt annyira hajlamos a csörgésre kitolódott 4500 körül jelentkezett akkor. Nem tudom mi lehet a gond így tanácstalanul ide írom a blokkba de ha kapok valami tanácsot akkor költözik a kérdés a megfelelő tpoic-ba.
Beindítom szép a hangja emelem a fordulatot szép a hangja de ha megforgatom 6000-7000 gáz fröccsel akkor miközben esik a fordulat furcsa csörgés hallható. Ezt a csörgést menet közben is produkálja pl. 5.ben 4000 ezres fordulatszám kb 90km/h -s sebesség állandó sebességnél nem aggya de ha elkezdek gyorsítani akkor elkezd "csörögni" és erősödik ahogy gyorsulok. 4000 ezres fordulatszám fölött szokott jelentkezni bármilyen sebességi fokozatban. Gyertyát cseréltem használtam már másfajta olajat benzint. Érdekes módon mikor 0 körüli hőmérsekletben mentem vele akkor nem volt annyira hajlamos a csörgésre kitolódott 4500 körül jelentkezett akkor. Nem tudom mi lehet a gond így tanácstalanul ide írom a blokkba de ha kapok valami tanácsot akkor költözik a kérdés a megfelelő tpoic-ba.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Ja, hogy leveszed a porvédőt! Ezt nem írtad. Én csapágyboltban szoktam vásárolni, ott a porvédős drágább. A növelt hézagú meg sokkal drágább. Ha jól emlékszem legutóbb a főtengelycsapágyak 20 000 Ft körül voltak. (Illetve lettek volna, ha olyat veszek.)Perec írta:Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)kiszsebi írta: nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkül
na de minek olyat venni? az drágább.
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.
Teljesítmény téma: Kezdem érteni, mit akarsz mondani. Amit írsz az a kettes receptnek felel meg amit pár napja írtam, nagy főtengelyfordulat kis nyomaték, amit a kerékre megfelelően áttételezve nagy forgatónyomatékot kapunk, ami gyorsít.
Gyakorlatban:
Áttételt módosítani mindenképp kell, mivel ha 6000-nél 130-al megy a széria ETZ és megcsinálsz valami űrtechnikás tuningot amivel 12000-et forog, akkor dupla akkora teljesítménye lesz. (mondjuk 42 ló) viszont 6000-nél ugyanúgy 130-at megy. Akkor pedig 12000-nél elméletben 260-at menne. De mivel nagy fordulat-kis nyomaték, és mellé a nagy sebesség sok veszteség, soha nem fog elpörögni addig. Hasamra ütök, nagy nehezen elszenved a motor 150-ig. Ezt csak szemléltetésnek írtam, a lényeg hogy a valóságban nem fog lényegesen jobban menni. Ezért áttételt kell módosítani, optimális esetben úgy, hogy a görbe csúcspontjára essen az elérhető legnagyobb sebesség. (ismét hasamra ütök) mondjuk 12000-nél fog menni 150-et.
Az áttételmódosítás miatt a fordulatszámot elvesztetted, (az új áttétel hatására ugye lassabban forog a kerék) ugyanúgy 150 a vége, viszont nyertél sok forgatónyomatékot a hátsó kerékre, amitől fog gyorsulni mint a rakéta.
Pedig 42 ló az ugyanúgy 42 ló, és a 150 es végsebesség is ugyanúgy 150-es végsebesség. Csak a keréken a forgatónyomaték más, attól pedig a gyorsulás.
Érthetőbb példával már nem tudom leírni, hogy a keréken mért forgatónyomaték gyorsít, nem a motor teljesítménye.
Úgyhogy ennyit erről a témáról, szétoffoljuk csak a fórumot és ráadásul ugyanarról beszélünk, csak teljesen máshogy.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Természetesen azért kell porvédőset, mert olcsóbb. (A gyártók és a kereskedők tudják, hogy az MZ-seknek porvédő nélküli kell és ezért prémium áron adják)kiszsebi írta:nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkülgabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót)
na de minek olyat venni? az drágább.
Gabsic ráhibáztál, levettem a porvédőt, a fémet egyébként annyira nem is könnyű.
Attila: én arra gondoltam kínomban, hogy nem nyúlhatunk az áttételhez, azért nem fog jobban gyorsulni a több lóerős pörgős motor, de sajnos mindenképp elbeszélünk egymás mellett.
Próbálgattam már állórajtokat igaz 5.-ben és nem gyorsult jól, sőt jól körül kellett nézni a kereszteződésekben. (Ha az ember eléri a 35-öt szép lassan kuplungcsúsztatással, na onnan elég rosszul gyorsul...)
Fél perc kell a 60-100-hoz is, akkor 0-100 5.ben min. 120 mp. lehet, ha nem akarunk ártani a kuplungnak.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
nincs vele baj. nekem is volt benne, természetesen porvédő nélkülgabsic írta:Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész![]()
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót)

na de minek olyat venni? az drágább.
bár a "téjeszekben" a kombájnhoz olyan kell...
nekem is onnan volt az első felújításhoz
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mi a baj a porvédős csapággyal?
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész
(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót
)
Nekem is az van... Csak ki kellett berakás előtt feszegetni belőle a porvédőt, és kész

(gondolom Perec sem hagyta benn a porvédőt mikor összerakta a váltót

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A váltóba nagyon nem való porvédős csapágy, de ezt inkább hagyjuk, térjünk vissza az előző témához.
"Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni"
Akkor a te elméleted szerint, ha fogok egy pörgős ETZ-t, amit leáttételezek úgy, hogy egyesben mondjuk 7000-es fordulaton 100-at megy, akkor jól fog gyorsulni?
Egyébként kipróbálhatod, tedd be a motorod álló helyzetben harmadikba, alapos kuplungnyüstöléssel indulj el és mérd az időt!
"Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni"
Akkor a te elméleted szerint, ha fogok egy pörgős ETZ-t, amit leáttételezek úgy, hogy egyesben mondjuk 7000-es fordulaton 100-at megy, akkor jól fog gyorsulni?

Egyébként kipróbálhatod, tedd be a motorod álló helyzetben harmadikba, alapos kuplungnyüstöléssel indulj el és mérd az időt!

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Perec írta:Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010).

Hol motorozol,hogy a váltóba is porvédős csapágyat teszel? Bamacora készülsz?

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Én (többnyire eredetileg fém porvédős) Koyo C3-akat raktam be (2010). Bagatel összeg volt az egész készlet, meg hát váltócsapágyakat elég 15-20 évente cserélni. Már többször olvastam itt, hogy drága, de a csapágyboltban szerencsére nem olvassák a fórumot, így nem tudtak róla - szóval nem volt jelentős különbség a C3 javára
Sokkal többet számított az árban a porvédők mennyisége, milyensége, megléte.
Az SKF kerékcsapágy, meg a viton szimering. Na az drága
Tuning: Az én gépem 51-et ment 1-esben mikor teszteltem a leszabályzást, 42-őt mikor rendben működött. Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni ... szívesen kipróbálnék egy olyat!!!
Kuplung: Amióta vettem vaterán, 5lamellás kuplungom van. Valahogy elég lomhának, darabosnak érzem a váltót, hiába cseréltem olajat. A 3 lamellás az jó volt, de kissé csúszott, a 4-es, na az volt a jó kompromisszum... Vagy valami más lehet a bibi?

Az SKF kerékcsapágy, meg a viton szimering. Na az drága

Tuning: Az én gépem 51-et ment 1-esben mikor teszteltem a leszabályzást, 42-őt mikor rendben működött. Ha valaki csinál egy pörgős MZ-t, ami 1-esben, rossz esetben 2-esben kimegy 100-ig akkor, akárhogy mérjük a keréken a nyomatékot szerintem elég jól fog gyorsulni ... szívesen kipróbálnék egy olyat!!!
Kuplung: Amióta vettem vaterán, 5lamellás kuplungom van. Valahogy elég lomhának, darabosnak érzem a váltót, hiába cseréltem olajat. A 3 lamellás az jó volt, de kissé csúszott, a 4-es, na az volt a jó kompromisszum... Vagy valami más lehet a bibi?
Atilla írta:Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!
A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Akkor Bambi megmondta a tutit!
Ezek szerint az ETZ-t szerelték eleinte vékonyabb alsó csapszeggel, nem a /1-est vastagabbal a gyártás vége felé.
Ebbe jó nagy kavarodás szokott lenni!
Ezek szerint az ETZ-t szerelték eleinte vékonyabb alsó csapszeggel, nem a /1-est vastagabbal a gyártás vége felé.
Ebbe jó nagy kavarodás szokott lenni!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Persze, hogy 26-os, mert lent van megvezetve a hajtókar, nem a dugattyú támasztja!
A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!
A csapágyak elvileg C3-as növelt hézagúak, de teljesen fölösleges és elég drága.
Jó bele a normál is, nem kell C3!
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kösz Attila a mérést, ezek szerint csak az alsó csapszegben és a szélességben térnek el. Most már bátrabban berendelem az alkatrészt:
http://cgi.ebay.de/Pleuelsatz-Pleuel-St ... 0301009919
Amúgy érdekes amit írtál, mert a TZ dugó, ami nálam van, kb 26-os felső szem szélességet enged meg.
Majd leírom a tapasztalataimat.
Tényleg, a váltócsapágyak C3-asak, vagy normál illesztésűek?
kr
http://cgi.ebay.de/Pleuelsatz-Pleuel-St ... 0301009919
Amúgy érdekes amit írtál, mert a TZ dugó, ami nálam van, kb 26-os felső szem szélességet enged meg.
Majd leírom a tapasztalataimat.
Tényleg, a váltócsapágyak C3-asak, vagy normál illesztésűek?
kr
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Köszönöm Mester!bambi írta:Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.festékes írta:Srácok!
Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Megnézem,de igy hogy mondod valszeg nem passzol,ugyanis 87-es kiadású volt a gép!
Nagyon szuper volt az unokaöcsém volt az első gazdája,tőle került hozzám,csak mikor megvettem életem első kocsiját azt gondoltam,hogy itt vége lesz a motoros éveimnek és sajna eladtam

De mint látható, ez óriási tévedés volt,az Mz-t semmi sem pótolja igazán

Re: Blokk
Nem valószinű hogy jó,de kis esély van rá,mert az első szériás ETZ-be még TS/1 hajtókart tettek,hátha ilyen van neked otthon.De mérd meg az alsó csapszegnek az átmérőjét abból kiderül.festékes írta:Srácok!
Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Srácok!
Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Ha már témánál vagyunk anno volt egy frankó etz 250 esem, kaptam hozzá egy főtengó alsó,felső tügörgőt gyürüket +csapszeg is ha jól emlékszem,de majd megnézem.Ez 2000 ben volt,ugyhogy sztem gyári cuccok lehetnek,bár nem biztos,viszont zsir bolti darabok.Akkor ezek nem jók a /1 hez ugye? Ha igen megtartom,ha nem akkor adom ha kell valakinek!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég