Blokk
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2009.02.27. 12:58
- MZ-d típusa: MZ TS 125 Enduro
- Tartózkodási hely: Ózd
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A következő lennne a problémám: Van egy MZ TS 125-ösöm, amin egy ETZ 150 karburátor van (már így vettem). A motornak nincs alapjárata csak hidegen, amikor rajta van a szivató. Amikor már meleg, és levettem a szivatót, ha megállok üresben folyamatos gázfröccsökkel kell megakadályoznom a lefulladást. Kezdetben még motorfékes üzemben szépen püffögött, de már csak búg. Amúgy jól húz, csak ez az alapjárati problémája van. Ha valaki tud, kérem segítsen!
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Igen a dugó fejmagassága alacsonyabb a Ts-nek, illetve a gyűrűk elfordulását akadályozó pöckök is máshol vannak.
Ha ez segít, az ETZ és /1-es hajtókar adatai:
Szélesség lent és fönt is 22 (Ezért mértem meg, de jól emlékeztem!)
Alsó szem: 40 (32-es csapszeg)
Felső szem: 22 (18-as csapszeg)
Teljes hossz: 173,5
Két szem legközelebbi pontja közti hossz: 99 (ebből következik, hogy a központok távolsága pedig 130)
Hozzá való hézagoló lemezek: 32 x 49.5 x 0.65
ES és TS hajtókarom sincs, azt sajnos nem tudom megmérni. És katalógust sem tudok amiben szerepelne.
Remélem ez is segít valamit.
Ha ez segít, az ETZ és /1-es hajtókar adatai:
Szélesség lent és fönt is 22 (Ezért mértem meg, de jól emlékeztem!)

Alsó szem: 40 (32-es csapszeg)
Felső szem: 22 (18-as csapszeg)
Teljes hossz: 173,5
Két szem legközelebbi pontja közti hossz: 99 (ebből következik, hogy a központok távolsága pedig 130)
Hozzá való hézagoló lemezek: 32 x 49.5 x 0.65
ES és TS hajtókarom sincs, azt sajnos nem tudom megmérni. És katalógust sem tudok amiben szerepelne.
Remélem ez is segít valamit.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Közben összehasonlítottam egy ETZ és az ES dugattyút, csak a magasságukban térnek el, így a hajtókar felső részének hasonlónak kell lennie. Eltérés szerintem csak a alsó csap átmérőjében, esetleg a hajtókar hosszában lehet. Aki akar majd ES-t felújítani, hasznos lehet.
kr
kr
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ha leszedtem megy ftp-re
De ha valakinek már lent van akkor, fölteheti ő is..vagy mail ba ha belefér...
Nekem még küzdenem kell hogy leszedjem
De ha valakinek már lent van akkor, fölteheti ő is..vagy mail ba ha belefér...
Nekem még küzdenem kell hogy leszedjem
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Megkérdezhetem hogy hol?Friggyes Mester írta:Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.

letölthető példányban?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Már megtaláltam én is...
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
"Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Akkor ne hallgass rám, mert én a TS-nél alul-fölül 22mm-re emlékszem!kr írta:Kösz a hozzászólásokat,
én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtélyHa az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.
kr

Vagy az az ETZ

Már teljesen elbizonytalanodtam...

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
5-10 perces járatás többet árt, mint használ... 
Szerk: Inkább amikor elrakod zárd el a benzincsapot, és járasd ki belőle amennyire tudod... A maradék meg max az úszóház aljába pudvásodik bele...

Szerk: Inkább amikor elrakod zárd el a benzincsapot, és járasd ki belőle amennyire tudod... A maradék meg max az úszóház aljába pudvásodik bele...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.11.23. 21:46-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
->havonta 1x fel kell tölteni az akksit árammal, desztillált vízzel,
->havonta célszerű beböffenteni a motort egy 5-10 percre h a karburátorban ne rakódjon le a gané(bár ha jó helyen tankolsz akkor no para),
->gumiabroncsokban a nyomást célszerű a felére visszaengedni,
->végül, a legfontosabb: NE MOSSAD LE!

->havonta célszerű beböffenteni a motort egy 5-10 percre h a karburátorban ne rakódjon le a gané(bár ha jó helyen tankolsz akkor no para),
->gumiabroncsokban a nyomást célszerű a felére visszaengedni,
->végül, a legfontosabb: NE MOSSAD LE!




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
Tudom h nem ide való a téma amivel kapcs. írni szeretnék de remélvén h itt is kapok választ szeretném megkérdezni h mit kell elvégezni 1 Mz-n ha le akarom tenni télire? Annyit tudok h az akksit ki kell venni és elrakni fagymentes helyre és teletankolni a tankot h ne rozsdásodjon. Meg persze a motort olyan helyre tenni ahol nincs kitéve az időjárásnak
Ha esetleg van még vmi hasznos tipp mit kell elvégezni, akkor várom a hozzászólásokat!
Köszi előre is!
Tudom h nem ide való a téma amivel kapcs. írni szeretnék de remélvén h itt is kapok választ szeretném megkérdezni h mit kell elvégezni 1 Mz-n ha le akarom tenni télire? Annyit tudok h az akksit ki kell venni és elrakni fagymentes helyre és teletankolni a tankot h ne rozsdásodjon. Meg persze a motort olyan helyre tenni ahol nincs kitéve az időjárásnak


Köszi előre is!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Kösz a hozzászólásokat,
én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély
Ha az a mérettáblázat jó, akkor pl tuti nem jó ES-re, mert az felül, ha jól emlékszem 26 széles, alul meg 18.
kr
én is ezen a véleményen vagyok. Van amúgy egy olyan érzésem, hogy minden amit árulnak az alul megvezetett; gondolom ezt abból hogy a képeken mindhez van 2db -szemre- az alsó csapra való alátét. Az egyedüli aggályom, hogy ha az alul vezetettnek a felső része vékonyabb, akkor a csapágy a persely, meg a csapszeg között ide-oda járkál majd. Azt, hogy mi az amit itthon lehet kapni MZ 250 néven, továbbra is rejtély

kr
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Tényleg te írtad!kr írta:Azt én írtam Attila![]()
Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.


Pedig ott alul a képeken látszik a rajz a méretekkel.
A TS-ES ugyanaz, az ETZ már tuti alul megvezetett, és 32-es csapszeget kapott, ezért 40-es az alsó mérete.
Úgy tudom, hogy a TS250/1-nél váltottak, abból van ilyen is-olyan is.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ES és TS ugyanaz felül vezetett hajtórúd.
250/1 méretben ugyanaz, de alul vezetett
etz 250 méretben alsó csap nagyobb és alul vezetett
Elvileg ES TS és /1 összecserélhető, Bamibi biztos tudja, én már kérdeztem tőle, de elfelejtettem pontosan mi a helyzet
250/1 méretben ugyanaz, de alul vezetett
etz 250 méretben alsó csap nagyobb és alul vezetett
Elvileg ES TS és /1 összecserélhető, Bamibi biztos tudja, én már kérdeztem tőle, de elfelejtettem pontosan mi a helyzet

- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Azt én írtam Attila
Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.

Tudom h oda van írva hogy ES + TS, de az nem derül ki hogy 4vagy 5 sebességes TS-ről van-e szó, azt hiszem ott is van eltérés. Itthon is csak rendelni lehet, megkérdezem a csávót hogy: az MZ 250-ben benne foglaltatik az ES is? - Hát ő azt nem tudja.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Hülye azért nem vagyokAtilla írta:Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót,olvasd el a "Kis űrtartalmú belsőégésű motorok" c. könyvet.
Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.



- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A válasz pont itt van a szomszéd topikban!kr írta:Sziasztok!
A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.
kr
http://www.yatego.com/teilesiggi/p,497669536543e,493950e5d3b5a7_7,pleuel---satz-mz-es-ts-250-inklusive-nadellager
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Mielőtt előkapod a sarokcsiszolót,Seclusion írta:A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.

Elég régi könyv, talán börzén, vagy antikváriumban még beszerezhető.
A korának ellenére szerintem alapmű, tele számításokkal meg érthető magyarázatokkal.
Az alapok benne vannak, nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni és pont passzol korban és témában a MZ-hez.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
sunbim írta:Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni...,,
Jaa.
Sok sikert hozzá Atti.
...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz
Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk!
Hatalmas munka lesz részemről, de biztos sikerül!

Egyébként én is a kis fordulat nagy nyomaték híve vagyok, szinte már erotikusan ívelő teljesítménygörbével.

Nem gyorsulok, nem versenyzek, csak haladok, meg dombot mászok.
Valóságban MZ-ből a 250 ccm növelése nélkül nem tudom megcsinálni, ha teljesítményt akarok, akkor a teljesítménygörbe csúcsosodik és eltolódik nagyobb fordulatszám felé.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Mostanában ezért szolidabbra vettem a figurát. Inkább a megbízhatóságra meg a vezethetőségre kezdtem gyúrni. Már öregszem, úgyhogy inkább többet tanulok, meg számolok és kevesebb forgácsot állítok elő!

És egy csomó dolgot nem csinálok meg, amitől jobban menne a MZ, de kevésbé lenne kezes/ hamar széthullana.
Például ezért fogok a Bambival kuplungot csináltatni, mert nem tudom hol a könnyítés határa. Azért az évek alatt összegyűltek róla információim, na meg mikor a harmadik is széthullott biztos rájönnék meddig lehet könnyíteni.

De erre már nem vagyok hajlandó.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.
kr
A 250-es TS és ES hajtókar megegyezik? Mindenhol MZ 250-ként árulják, és egy boltos se tudja megmondani. Az ES-nek 130 a csap-középpont távolsága, 22 a felső, 35 az alsó csap átmérő.
kr
-
- Alapító tag
- Hozzászólások: 513
- Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
- MZ-d típusa: ETZ,Honda
- Tartózkodási hely: Alsózsolca
Re: Blokk
Na akkor segitsetek...Sikerült a Páromat rávenni a motorvezetésre,tavasszal kezdjük...viszomt,a kis TS-t fel kell ujitsam neki,kb 3 dc viz jött ki a blokkbok(6 éve nem üzemelt)és megette a csapágyákat..Kérdés:MILYEN számozásu a nagyobb csapágy az,ami a ftg-nél van?(szimplán)
fores
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Attila: ...,,Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni...
,,
Jaa.
Sok sikert hozzá Atti. 
...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz
Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk!




...amúgy én inkább a turista osztályhoz tartozom (alacsonyabb ford.szám) mint a racingosokhoz

Seclusion. Sok sikert a ,,vállalkozáshoz" . Beszámolókat kérünk!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
A profil infómban megtalálható: herszi kukac hotmail pont com, ez az msn, a seclusion04 kukac gmail pont com pedig a hagyományos kapcsolattartásra használt e-mail címem. Előre is köszönöm szépen!MP1 írta:Seclusion!
Ha megadod a privi címedet, elküldök neked egy-két tuningleírást.
P.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Köszi! Hasznos infó!MP1 írta:Seclusion!
Az angol MZ tuningleírásból másoltam ki ezt a kis részt.
P.
Még azt a kérdést tenném fel - és ez már nem OFF

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Szóval észrevetted, hogy mi a rossz, módosítottad a receptet és rá akarsz beszélni, hogy nem vicces az a könnyítés, hiszen a tiéd nem csúszik meg 300ccm-el sem!
Hát ez nem szép dolog!
Elolvastam újra azt a cikket, még van pár hibája, de inkább hagyjuk. Én amúgy sem vagyok nagy kuplungkönyítgető szakember!
Az enyém elég gyáva módon módosított ezekhez képest, évek óta bírja de azóta sem bátorodtam. Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni...

Hát ez nem szép dolog!

Elolvastam újra azt a cikket, még van pár hibája, de inkább hagyjuk. Én amúgy sem vagyok nagy kuplungkönyítgető szakember!
Az enyém elég gyáva módon módosított ezekhez képest, évek óta bírja de azóta sem bátorodtam. Úgyhogy ne járjon a szám, mert az újat meg Bambival szándékozom megcsináltatni...

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mennyi okos ember van itt...De tényleg
(Itt mindenki gépészmérnök?)

(Itt mindenki gépészmérnök?)

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
2008. augusztusa óta nyúzom a konstrukciót. De a vita nem az én asztalom. 

Attila. Igen, a cikkben leírta a szerző (Csorba Tamás) hogy egy acél és egy parafa lamellát kispórolt. De én ezt nem javasolnám.
..."ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.,,
Megvan rá az esély. Kockáztatok.


Attila. Igen, a cikkben leírta a szerző (Csorba Tamás) hogy egy acél és egy parafa lamellát kispórolt. De én ezt nem javasolnám.
..."ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.,,
Megvan rá az esély. Kockáztatok.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Saccolónak volt használva 2 tizedet csalt.Ha esetleg valaki használta volna ne mérjen hülyeségetAtilla írta:Tényleg szép!
A "nem pontos" feliratú tolómérő nagyon vidám!

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Hát én rég olvastam, de úgy emlékszem ki kell venni belőle lamellákat. Lehet, hogy azóta módosították, vagy én emlékszem rosszul. A másik, pedig az, hogy ha nem hagysz rajta egy "abroncsot" (mint Bambi képén) akkor nagy fordulaton széthullhat az egész.sunbim írta:Attila: "Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad!,,
A szocimotorosokk cikke alapján megépítve nem jár tapadó felület csökkenéssel, Ha! nem szedsz ki lamellákat! Nekem is így lett megcsinálva,
kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is.
De majd újra elolvasom, mert ezek szerint nem jól emlékszem rá.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
A dízeleket ne vegyük ide, pláne ne a főtengelyen megadott nyomatékadatokkal, mert alacsony a fordulatszámuk és a keréken amúgy is ki tudja milyen forgatónyomaték van.Perec írta:Én csak annyit tettem észrevételként:csikin írta:Perec: Abból a tájékoztató adatból származik maga a teljesítmény
P=M*omega
A maximális _teljesítmény_ (((és a tömeg))) határozza meg a _elsősorban_ a jármű gyorsulását 0-100-ra. Ezután jöhet a minél jobb váltó, minél kisebb főtengely tehetetlenség, stb. de a maximális nyomaték adatnak önmagában nincs hatása a gyorsulásra.
Vegyünk példának egy szívódízelt, meg egy benzinest azonos pl. 1600 köbcentivel. A dízel agyonveri nyomatékban a benzinest, gyorsulásban pedig szinte csak ebben a kategóriában vannak 15 mp feletti autók... Még a 100ccm-el nagyobb, 1700-as dízel astra is 17mp alatt van 100-on a 132Nm-ével.
Vagy vehetünk egy nyomatékos, 1800 ccm krúzer vs. 600-as sport példát is.
Azt megértem, hogy ha egy f1-es autóból kiszereljük a váltót, kereket, vagy teszünk rá egy 1:10000 végáttételt stb. akkor egy megrakott kama3 is legyorsulja, ez világos.
Lássuk tisztán az összefüggéseket, leírom bővebben!
Az összefüggés a felső képleten látszik, vagyis annak a motornak nagyobb a teljesítménye, amelyik magasabb fordulaton adja ugyanazt a nyomatékot. Azonos fordulaton pedig annak nagyobb a teljesítménye, amelyiknek nagyobb a nyomatéka.
A gyorsuláshoz pedig nyomaték kell a keréken. Ennek a motor tuningban két útja van:
1 Alacsony fordulaton brutális nyomatékú motor.

2 Kis nyomaték, de nagy fordulaton.

Mindkét esetben úgy módosítjuk az áttételt, hogy a maximálisan elérni kívánt sebesség a teljesítménygörbe csúcsára jusson.
Vagyis, az első esetben hosszú áttételt használva a motor nagy forgatónyomatékából nagy forgatónyomaték lesz a keréken is.
A második esetben pedig a rövid áttétellel a kis nyomatékból a nagy fordulatszám elvesztése árán csinálunk nagy nyomatékot a kerékre.
A végeredmény ugyanaz. Nagy teljesítmény!
Onnan indult a téma, hogy az MZ váltó nem bírja a fordulatot, vagyis, ha nem akarunk csillió összegeket rákölteni egyedi alkatrészekre az első módszerre kell gyúrni.
Az okosok majd megmondják mennyi az a kritikus fordulat, én azt mondom max. 8000. Ott a váltónak vége, meg amúgy is nagyok az MZ-ben a tömegek, hosszú a löket, magas a dugó fejmagassága, stb stb. Elég sok indok van, hogy ne növeljük égig a fordulatszámot. (persze, ha 400m-re építünk gépet és nem számít a lé, akkor nincs indok!)

Akkor pedig az elővesszük az egyes számú receptet és 8000 max fordulatszámra minél nagyobb forgatónyomatékot próbálunk elérni a főtengelyen. Amikor ez megvan, jöhet az áttétel módosítás, amivel átvisszük a kerékre, hogy a max elérni kívánt sebességnél legyen a görbe csúcsa.
Az elv egyszerű, ez a fajta tuning viszont nagyon nem az!

Vagy a másik út, hogy fogjuk a csillió összeget és megoldjuk vele minden gondunkat, hagy pörögjön a motor mint a szélkakas a viharban. Ez a kettes recept, nem vezetem végig, gondolom már érthető.
Mellesleg szerintem, a kettes recepttel és sok pénzzel lényegesen egyszerűbb lenne megoldani a tuningot!

És akkor a görbék alakjáról még nem is beszéltünk, mert ugye az sem elhanyagolható szempont, ha nem túl szűk a használható fordulatszám tartomány.
Lehet, hogy tényleg a zúzdába kellene menni...

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Atilla 2010.11.22. 22:01-kor.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
OFFsunbim írta:kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is.

az asztalon


ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Attila: "Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad!,,
A szocimotorosokk cikke alapján megépítve nem jár tapadó felület csökkenéssel, Ha! nem szedsz ki lamellákat! Nekem is így lett megcsinálva,

kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is.
A szocimotorosokk cikke alapján megépítve nem jár tapadó felület csökkenéssel, Ha! nem szedsz ki lamellákat! Nekem is így lett megcsinálva,

kicsivel több mint 800gramm tömeg csökkenés mellett, és nagyon frankón működik a 300ccm-el is.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Köszi szépen!Atilla írta: Végül is valahol el kell kezdeni.![]()
Járj utána nagyon, gyűjts sok infót, realizáld a céljaid, számolj sokat és csak ezután faragj! Sok helyen keveset!
Szóval csak ésszel!
Azt hiszem ennél jobb tanács tőlem nem telik!![]()
Várom az infókat én is!
Sok sikert hozzá!



- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk

F: kerék kerületén ébredő erő
M: rendelkezésre álló nyomaték
i: összáttétel
r: kerék sugara
Hol bújt el a teljesítmény?

Inkább zúzdába ezzel szerintem.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Én csak annyit tettem észrevételként:csikin írta:Perec: Abból a tájékoztató adatból származik maga a teljesítmény
P=M*omega
A maximális _teljesítmény_ (((és a tömeg))) határozza meg a _elsősorban_ a jármű gyorsulását 0-100-ra. Ezután jöhet a minél jobb váltó, minél kisebb főtengely tehetetlenség, stb. de a maximális nyomaték adatnak önmagában nincs hatása a gyorsulásra.
Vegyünk példának egy szívódízelt, meg egy benzinest azonos pl. 1600 köbcentivel. A dízel agyonveri nyomatékban a benzinest, gyorsulásban pedig szinte csak ebben a kategóriában vannak 15 mp feletti autók... Még a 100ccm-el nagyobb, 1700-as dízel astra is 17mp alatt van 100-on a 132Nm-ével.
Vagy vehetünk egy nyomatékos, 1800 ccm krúzer vs. 600-as sport példát is.

Azt megértem, hogy ha egy f1-es autóból kiszereljük a váltót, kereket, vagy teszünk rá egy 1:10000 végáttételt stb. akkor egy megrakott kama3 is legyorsulja, ez világos.
- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Hát nem jól tudod, de ezen nem veszünk össze!Perec írta:Természetesen a teljesítmény gyorsít, ugyanis mozgási energiát kell bevinni. Az pedig teljesítmény idő szorzat. A motor maximális nyomatéka csak egy tájékoztató adat, kb. annyit jelent, hogy milyen alacsony fordulaton adja a teljesítményt. A hajabusza is pörög, mint a villanymotor, mégis tűrhetően gyorsulAtilla írta: Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.

Mondok egy példát és meg fogod érteni:
Ha képzeletben a Hajabusa hátsó lánckerekét előre teszed, az elsőt meg hátra, akkor elég gyatrán fog gyorsulni. (gondolom ebben egyetértünk)

A motorhoz viszont nem nyúltunk, így a főtengelyen mért teljesítmény ugyanakkora maradt.
Viszont az áttétel miatt a hátsó keréken a forgatónyomaték nagyon lecsökkent ezért szarul gyorsul, de az alig gyorsulás közben a kuplungot ugyanúgy széttépi, ha az alul van méretezve!

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Végül is valahol el kell kezdeni.Seclusion írta:Az meglesz, mert úgyse bírom magamban tartanicsikin írta:Seclusion: Majd tájékoztass a fejleményekről
Terveim szerint jövő tavasszal fogok érdemlegesen nekiugrani, addigra lesz elegendő pénz és remélhetőleg szabadidő is.

Járj utána nagyon, gyűjts sok infót, realizáld a céljaid, számolj sokat és csak ezután faragj! Sok helyen keveset!
Szóval csak ésszel!
Azt hiszem ennél jobb tanács tőlem nem telik!

Várom az infókat én is!
Sok sikert hozzá!

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Az meglesz, mert úgyse bírom magamban tartanicsikin írta:Seclusion: Majd tájékoztass a fejleményekről

Terveim szerint jövő tavasszal fogok érdemlegesen nekiugrani, addigra lesz elegendő pénz és remélhetőleg szabadidő is.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Természetesen a teljesítmény gyorsít, ugyanis mozgási energiát kell bevinni. Az pedig teljesítmény idő szorzat. A motor maximális nyomatéka csak egy tájékoztató adat, kb. annyit jelent, hogy milyen alacsony fordulaton adja a teljesítményt. A hajabusza is pörög, mint a villanymotor, mégis tűrhetően gyorsulAtilla írta: Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.

-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
Na! Ez válasz jobban kielégítette a kíváncsiságom
Köszönöm!
Max minden verseny után takarítás, ami meg úgy vélem, vele jár. De egyelőre ezek tervek, majd mikor eljön a tettek ideje, akkor derül fény sokmindenre.

Nem. Nem is szándékoztam ezt megpróbálni. Én 10.000-es rpm-et szeretném elérni, és itt próbálkozni. Abban bízok, hogy itt besegít a szakmai tudásom, és egy kis elektronikával meglőve, sikerül kisajtolnom belőle jó teljesítményt. Megpróbálom a változtatható hosszúságú kipufogót megvalósítani... Ugye ezt az erős kokszosodás és a tömítés miatt nem nagyon erőltették (kivéve a Suzuki féle power szelep rendszerben), de egy versenygépnek nincs sok ideje kokszosodniMegjegyzem, hogy ha az arányokat számolod a 30kW/70001/p elég bődületes forgatónyomatékot feltételez.
Szerintem ilyen számokkal nem fog összejönni persze azért drukkolok neked!

- Atilla
- versenyző
- Hozzászólások: 521
- Csatlakozott: 2010.10.26. 14:37
- MZ-d típusa: ETZ250 + TS250/1
- Tartózkodási hely: Tokod
Re: Blokk
Előrebocsátom, hogy engem csak érdekel a téma, szeretek vele foglalkozni, agyalni, ezt-azt kipróbálni, nem vagyok nagy tuning szaki. Ha tuti bejáratott és biztos tudás kell kérdezd inkább Bambit!Seclusion írta:No a végére már mindenki ír mindentMindenesetre első körben akkor marad a gyári kúpos megoldás... A fordulatszámról még annyit, hogy haverom 150es ETZje jelenleg 7000en pörög, de még elviseli. Igaz, hogy két külön kategória ez a motor, meg az enyém, és én se "csak" 7000 ig szeretném pörgetni, de első nekifutásnak jó lesz a gyári. Aztán ha nagyon nem bír magával, akkor kitalálok rá valami mást. Mondjuk a fordulatszámot csodálom, hogy nem viseli el, a nyomatékot még jobban megérteném.
Kuplungkönnyítésnél én is csak a szocimotoros cikket ismerem, de az miért is vicc? Csakhogy értsem is, ne csak olvassam, és elfogadjam.

A szocis kuplungkönnyítést olvastam, a baj vele a következő:
Hogy tuti érthető legyen, kezdem Ádámtól és Évától!

Szóval a 40Le, amit írsz sokat mond, de mégsem annyira. Ugye az MZ 20 körül van, amit 6000 körül ad le. (Ne szóljon be senki, csak kerekítgetek, hogy egyszerűbb legyen fej-számolni)

Hülye példa, de szélső esetben 40 lóerőt (mondjunk inkább 30kW-ot, az kb. ugyanannyi, de épp eszű mértékegységben, így még számolni is lehet vele) csinálni úgy is lehet, hogy minden adat marad, csak 12000-es fordulaton adja le a MZ. Így kerek 30kW a vége és láss csodát nem fog jól gyorsulni a gép.
Ugyanis nem a főtengelyen mért lóerők gyorsítanak, hanem a keréken mért forgatónyomaték.
Ami pedig az áttételen át egyenesen arányos a főtengelyen mért forgatónyomatékkal.
Ahol a kuplung helyezkedik el és próbál megtapadni
Megjegyzem, hogy ha az arányokat számolod a 30kW/70001/p elég bődületes forgatónyomatékot feltételez.
Szerintem ilyen számokkal nem fog összejönni persze azért drukkolok neked!

De nem az én véleményem a lényeg, hiszen tuningolni jó!

A lényeg, hogy az így-úgy megnövelt forgatónyomatékot a kuplung viszi át.
Az említett vicces kuplung könnyítés pedig igen csekély tömegcsökkenés mellett nagyban csökkenti a tapadó felületet, amit a fent leírtak miatt egyáltalán nem szabad! Valójában inkább növelni kéne, amit meg nem nagyon lehet. Ezért jobb híján marad a rugó csere, hogy a lamellák nagyobb erővel nyomódjanak össze. (Lásd fizika tankönyv súrlódási kúp)
Kb ennyi elmélet mára elég, nem túl bonyolult, de azért remélem, hogy nem tudtad és segítettem!

Ma nagyon ráérek, úgyhogy a többieknek, meg bocs a hosszú szövegért...

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég