


Csak megszakító lett cserélve,minden más gyári.Megszakítóval meg nagyon nem vacakoltam ugyanis akkor az eltérés hogy akkorát már nem lehet korigálni.És a vicc az,hogy úgy raktam össze mindent ahogy eddig volt.csikin írta:Bütyköt cseréltél? Bolti bütykök viccesek. Megszakító legyen új, és először FHP-n állítsd be a hézagot.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébbNézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.
Légyszíves segítsetek!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Bütyköt cseréltél? Bolti bütykök viccesek. Megszakító legyen új, és először FHP-n állítsd be a hézagot.xxgabikaxx írta:Sziasztok!
Egy nagyon furcsa problémával állok szemben.
A helyzet a következő:
Zörgött a főtengelyben lévő tűgörgőscsapágy, gondoltam szánok rá időt meg pénzt és kicseréltetem.
A felújítás kb 2 hétig tartott de ez mellékes.
Ma összeraktam a blokkot,minden úgy ahogy eddig,minden adta magát.
Indítanám be és semmi...Megnéztem mindent,szikra volt stb.
Mivel vadi új megszakítót is vettem azt gondoltam,hogy azzal lesz a bibi.Nézegettem,hogy mikor ad szikrát és akkor a dugó hol jár a hengerben és nagyon durva dolgot fedeztem fel.A megszakító akkor ad szikrát mikor az alsó holtponton jár a dugó.Tehát 180fokkal odébbNézegettem is órákig,leszedtem az álló+forgórészt de csak egyféleképpen lehet összerakni mivel a kúpon lévő ék is adja magát meg a bütyök is úgy van kialakítva.Egyszerűen máshogy nem lehet összerakni.Néztem,hogy hátha rosszul rakták össze a főtengelyt de szerintem az is kizárt.
Légyszíves segítsetek!!
Válaszotokat előre is köszönöm!!
Erre az orvosság a Cavinton!
Bertaferi220 írta:Sziasztok!
Szerintetek melyik dugattyú a jobb? A Berta vagy az Ambika?
Valakinek van tapasztalata evvel kapcsolatban?
Ahol a hengeremet fúrják a Bertát ajánlották.
azért vazze, mert nem tudod 100%-ig leengedni kb fél deci bennemarad az előző olajból. meg az is egy pár perc mire a hideg olaj eljut a szintező csavarig.nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz ben nemrégen cseréltem olajat.A motor meleg volt és kb.15perc múlva engedtem le az olajat.Betöltve 9dl.Kérdésem az,hogy miért nyomja ki a gumidugó mellett! Üdv!
Köszönöm a véleményed! ÜdvFriggyes Mester írta:Én kis ellentmondást látok a gyári 9deci és az olaj szintjelző csavar között....nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz ben nemrégen cseréltem olajat.A motor meleg volt és kb.15perc múlva engedtem le az olajat.Betöltve 9dl.Kérdésem az,hogy miért nyomja ki a gumidugó mellett! Üdv!
nekem is csinált(j)a, kb 1 deci távozik és abbamarad
Én kis ellentmondást látok a gyári 9deci és az olaj szintjelző csavar között....nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz ben nemrégen cseréltem olajat.A motor meleg volt és kb.15perc múlva engedtem le az olajat.Betöltve 9dl.Kérdésem az,hogy miért nyomja ki a gumidugó mellett! Üdv!
Érdekes nekem is néha nyom ki egy kis olajat . de a kuplung bowdennál nem tud távozni a nyomás?KILL3R etz írta:Szerintem kicsit átereszt a kuplung oldali szimmeringed, és így túlnyomás van a váltóházban. És ugye ez csak ott tud távozni...
Legalábbis kis-tz nél nekem ez volt.
Nagy ugyanúgy tolja ki, de ezért nem fogom kicserélni...
A meleg hatására nő az olaj térfogata.nagyarpi írta:Sziasztok! 250-es etz ben nemrégen cseréltem olajat.A motor meleg volt és kb.15perc múlva engedtem le az olajat.Betöltve 9dl.Kérdésem az,hogy miért nyomja ki a gumidugó mellett! Üdv!
Az a lényeg hogy ragadjon a bélyeg ha jó akkor mind1Andrá$ írta:nemtom én se mért ilyen de h üresbe odahúzod neki lefullad mintha belefulladna a sok benzinbe 120-asal meg olyan volt mintha szivató rajt lenne ki sem pörgött, mondjuk nekem nem gyári a légszűrőm se lehet az számít.
Jah messze még nem merekhát ez csak sárt dagasztani lesz meg vizekbe járni,meg jó nagy sárba szóval ott aztán kap a kuplung rendesen
háromnegyed gáz kuplung kivág meg ilyesmik.Bírnia kell
![]()
105 össel sokat kap milyen tű van benne ?Andrá$ írta:Oké én is kihagytam azt a rugós alátétet, akkor ezek szerint nem lesz vele gond
De az éjjel folyamán megjavultdélután bementem 4. rúgásra indult is
igaz még a karburátoron állítani kell sokat kap (105-s fúvókával)
a kuplung úgy néz ki jó lett eddig, kicsit kimentem a sárba vadulni hát eddig kegyetlen jóúgy megindul ha elkapja hogy ihaj
sztem ez betudható a gyári kipufogónak
![]()
Mindig sz*rik valamit az ördög.Andrá$ írta:Jah most próbáltam volna ki.... berúgni be lehet csak éppen szikrát nem ad az istenért senova001155 írta: puding próbálya az evés![]()
nemtom miért szóval a próba elmaradt
Jah most próbáltam volna ki.... berúgni be lehet csak éppen szikrát nem ad az istenért senova001155 írta:puding próbálya az evésAndrá$ írta:köszi.
Nah msot raktuk föl kihagytuk belőle azt a rugós alátétet aztán majd kiderül milyen lesz
puding próbálya az evésAndrá$ írta:köszi.
Nah msot raktuk föl kihagytuk belőle azt a rugós alátétet aztán majd kiderül milyen lesz
http://kepgep.hu/2010/10/17/main/Nevtelen.htmlAndrá$ írta:Ok köszi ez ta filces módszert megpróbálom hogy mennyire fekszik föl. hát ugye lett felütve hogy egy távtartó cső segítségével mivel felhúzató nem volt.
hát nekem eléggé barázdás, új főtengelyt meg kuplungot nem akarok venni mert igazából erre a motorra sokat nem akarok költeni meg 1 hete lett összerakva az egész blokk váltó minden![]()
![]()
Te melyik alátétet hagytad ki belőle? attól még ugyanúgy jól működik?
Nekem mikor leforgott azt csináltam hogy az agy mivel nagyon barázdás volt és nem akartam azzal összerakni vettem másikat főtengelyt felcsiszoltam hogy feszüljön faxán rajta ellenőrizheted hogy felfekszik húzól tengely irányba alkoholos filcel egy vonalat majd kézzel felrakod a kuplungot és megforgatod ahol lekopik ott felfekszik 10-15 mm er már jó.Andrá$ írta:Hali.
Mire végre összeállt az ETZ első próbakör lett volna...szépen elindult még állítani kell a karburátoron kicsit túráztatom majd kuplung be egyes egy nagy csattanás leállítom be se lehetett rúgni leforgott a kuplungLevettük a deknit és sajnos az volt pedig be is volt ragasztva.Igaz hogy a kúpon meg a kuplung belsejében is eléggé fel van szántva,vannak benne barázdák,de ezelőtt felütöttük és jó volt nem volt semmi baja,most nem is tudtuk rendesen fölütni mert mindig visszarugózott ugye van egy ilyen hullámos alátét szerűség benne.Arra gondoltam milenne ha azt kihagynánk belőle?
Mert így nemtom ha fölrakjuk megint meddig bírja
![]()
Ha valakinek van vmi ötlete hogy lehetne megcsinálni normálisan,csak az a baj hogy már eléggé barázdás a kuplung meg a főtengely is
Ha tudod hogy van erre külön topic,akkor odaird vazzeg.jagerka írta:üdv tudom van külön adás vétel topicc de remélem ezt többen nézik mz ts 125be kéne nekem fötengely akinek van kérem írjon!!!
A bronzperselyes motorok 33-as keverékkel mentek. A gördülőcsapágyak kenésigénye sokkal kisebb és a hőtágulásuk is kisebb.affaire írta:Gyárilag tűgörgő de én bronz perselyt raknék bele hosszabb az élettartama és legalább olyan jó mint a tűgörgő!
Motorosboltokban biztos lehet kapni.
Gyárilag tűgörgő de én bronz perselyt raknék bele hosszabb az élettartama és legalább olyan jó mint a tűgörgő!pviktor írta:Az ES 250/2-eseknek a hajtókar felső "csapágya" az bronz persely vagy tűgörgő? Ha bronz persely, azt honnan lehetne beszerezni? A másik pedig, hogy ES és TS hengerbe rezgés csillapítógumit honnan lehetne szerezni? Köszönöm előre is!
Szia!Itt vannak rezgés csillapító gumikpviktor írta:Az ES 250/2-eseknek a hajtókar felső "csapágya" az bronz persely vagy tűgörgő? Ha bronz persely, azt honnan lehetne beszerezni? A másik pedig, hogy ES és TS hengerbe rezgés csillapítógumit honnan lehetne szerezni? Köszönöm előre is!
Görgős felül. A gumikat passzolom.pviktor írta:Az ES 250/2-eseknek a hajtókar felső "csapágya" az bronz persely vagy tűgörgő? Ha bronz persely, azt honnan lehetne beszerezni? A másik pedig, hogy ES és TS hengerbe rezgés csillapítógumit honnan lehetne szerezni? Köszönöm előre is!
Gaszika írta:Köszi a választ !![]()
Am menetközbe nem hallani szinte csak amikor állava pörgetem fel...
Gaszika írta:Sziasztok!
Most nem régóta vagyok Mz-s, és furcsáltam egy dolgot... a mözöm (ETZ 125) alapjáraton szépen jár (kis kuplunglánhang van de az cserés lesz a télen) meg kb 3500-4000 ig sincs semmi furcsa hang de 4000 felett hallok némi zörgést de szentem nem vészes-- és nem tom megállapítani hogy a hengerből jön vagy a kuplunglánc ez is..de szerintem ha a gyürük lennének akkor folyamatosan zörögne, így meg mikor a kuplung egy bizonyos méretékben megfeszül akkor adja ezt a hangot..de nem értek hozzá ez csak egy tipp... szerintetek ez egészséges vagy mi adhatja ez a hangot? amúgy teljesítménybe sincs semmi gond szépen megy meg vagyok vele elégedve..
Kuplung oldali fedél levétele megvan? Kuplungagy lehúzóra szükséged lesz, ha nem találsz neten rajzot (kétlem), akkor küldök. Leveszed a kuplung oldali fedelet, megméred hogy milyen menet van az agyon, és csináltatsz egy lehúzót.pviktor írta:Valami segítséget tudtok adni, hogy cseréljem ki a 250-es Trophy-n a kuplung lamellákat, mire kell figyelni, stb. Kell hozzá valami speciális szerszám. Soha nem csináltam még MZ-n, csak Simsonokon(S50,S51). Köszönöm.
Ebbe valaki nem tudna segíteni?pviktor írta:Valami segítséget tudtok adni, hogy cseréljem ki a 250-es Trophy-n a kuplung lamellákat, mire kell figyelni, stb. Kell hozzá valami speciális szerszám? Soha nem csináltam még MZ-n, csak Simsonokon(S50,S51). Köszönöm.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég