Nekem az van fenn csak 16"-osba hátul, és bitang jónak tartom. Megéri a német szekérre a német gumi, hiába hogy autóabroncs árban megy (ha jól tudom még mindig 10 ropi körül van). Szóval csak ajánlani tudom.
z25z írta:Jobb topicot nem talaltam, itt szeretnek segitseget kerni: adva van egy motor aminek a kormanyzarahoz nincs meg a kulcs, mit lehet tenni? Furni? kalapalni?
leveszeda felsõ kiflit,és egy dornival fentrõl kiütöd
Jobb topicot nem talaltam, itt szeretnek segitseget kerni: adva van egy motor aminek a kormanyzarahoz nincs meg a kulcs, mit lehet tenni? Furni? kalapalni?
Fura,nekem is csinálta ezt párszor fékezéskor.
Úgy rázkódva nyomódott össze a teló.Mondjuk multkor(még Alföld túra elõtt) töltöttem rá olajat,mert kilökte a szimmeringet egy nagyobb lukba hajtáskor és többet tölthettem,mint amennyi kijött,mert keményebb lett és azóta ezt nem csinálta...
Meg egy kis okossag: ha uj szimmeringgel is szivarog (nagyon karcos a felso villaszar) a szimmering melyedese az also szarban eleg nagy. Ekkor esetleg 35x47x5 os bol kell beletenni egymas fele 2 db duplaajkut.
Kérdésem lenne: Elsõ telóba milyen méretû szimmering kell? Hol veszitek?
Olaj: Elvileg 2,3 dl kell száranként... Tapasztalatok szerint ez jó? Wikiben MOL lökésgátló 15W olaj van írva, ez okés?
Isten fizesse meg a nagylelkû segítségüket!
Tokeletesen eleg a MOL lokesgatlo, ugy van ahogy ott le vagyon irva.
Szimmering: 35x47x7 en skf csapagyboltban vettem duplaajkut olyan 4-500 ft/db
Kérdésem lenne: Elsõ telóba milyen méretû szimmering kell? Hol veszitek?
Olaj: Elvileg 2,3 dl kell száranként... Tapasztalatok szerint ez jó? Wikiben MOL lökésgátló 15W olaj van írva, ez okés?
Megpróbált már valaki ETZ hátsó telóban szimmeringet cserélni?
Rendbe kéne raknom õket, de úgy tûnik szétszedni sem oly egyszerû, és valami spéci kulcs is kéne hozzá.
Boky
Csáó!
Én már részesültem benne, nem valami nagy durranás, speciális szerszám nem kell, vagy egy vastag laposfejû csavarhúzó kell, vagy egy körmös kulcs.De itt egy link, amivel meg tudod csinálni:http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
Üdv!
Azt a hétszázát! Köszi!
Szoktam olvasgatni a Szocimotorost, de ezt a cikket még nem vettem észre.
üdv!
Megpróbált már valaki ETZ hátsó telóban szimmeringet cserélni?
Rendbe kéne raknom õket, de úgy tûnik szétszedni sem oly egyszerû, és valami spéci kulcs is kéne hozzá.
Boky
Csáó!
Én már részesültem benne, nem valami nagy durranás, speciális szerszám nem kell, vagy egy vastag laposfejû csavarhúzó kell, vagy egy körmös kulcs.De itt egy link, amivel meg tudod csinálni:http://www.szocimotoros.hu/hu/szerviz/35
Megpróbált már valaki ETZ hátsó telóban szimmeringet cserélni?
Rendbe kéne raknom õket, de úgy tûnik szétszedni sem oly egyszerû, és valami spéci kulcs is kéne hozzá.
Egy olyan problémám lenne, hogy etz elsõ telót felújítottunk(új olaj, új szimering)és tesztelésnél surrogó hangot ad ki a teleleszkóp.Mi lehet a diagnózis?
elõre is köszönöm a válaszokat!
opi írta:hali azt szeretném kérdezni hogy ts mz 125be belelehet-e rakni az etz125 kompplett elejét?
Tudtommal igen de azt hiszem hogy mûszakin szólnak érte. (nem vagyok benne bizos)
Egy az egybe nem megy bele.elõször is a ts nek melyik szára van,a 32-es vagy a 35-ös?ha 35-ös akkor be tudodtenni de alul a távolság még mindg nem lesz jó és a kerékagyból ahol atárcsda feltámaszkodik onnan 10 mm le kell esztergálni,ha jól emlékszem.de ha megmérsz egy etz és eygy ts egymásközti távolságot,akkor pontosan kiderül mennyit kell leesztergálni
Igen, nekem is a Csatariek altal gyartott kullo van, a mestertol kaptam a cimet, es kozvetve vettem fel a kapcsolatot vele. Megjegyzem - nagyon korrektek- amugy ha jol emlekszem az alfold turan ossze is futottunk vele?
minoor írta:Köszia az infót! de még azt szeretném megkérdezni hogy mien méretû küllõt kell hozzá csináltatni, és hogy hol lehetséges ez?
Hívd fel azt az Urat: Csatári Sándor 06-30-402-58-63 Cím: Békés, Vésztõi út 1/1 ir.:5630 Küllõ-gyártás, anyákkal, galvánnal jó minõségben két kerékre kb 12 eHuf
Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?
az általatok megadott mennyiséggel király az elsõ és hátsó futómû és tényleg nem lehet 60nál többet bele tenni mert már 50nél is kemény a hátsó köszönöm a segítségetek
megvan, no ime amit anno irtam errol:
Ezt a tortenetet mar irtam itt, ha jol emlekszem, de leirom meg egyszer osszegezve, hatha masokat is erdekel, egy ilyen atalakitas korulmenyessege es anyagi vonzata.
Szoval nekem is baromira tetszett a 16" os felni es szerettem volna egyet, hosszu eveken keresztul kerestem, de nem talaltam eladot, akkor meg az internetet nem igazan hasznaltam ilyen online alkatreszkutatasra. Az eredeti gyari szepen kicentrirozott kerekemet egyben akartam hagyni, mivel a muszaki vizsgan a gyaritol eltero meretut nem fogadjak el ezert az eredetit kell majd visszatennem. (miota gyakrabban forumozok, par embertol lattam, hogy nekik atment ugy is, de ahova en szoktam vinni ott tuti nem engednek at) Igy biztos ami biztos alapon jobb ha van egy tartalek eredeti komplett: gumival tarcsaval stb, szoval tokkal-vonoval ). Ha kell akkor csak siman egy kerekcsere minden ujabb atalakitas nelkul.
Azt hittem nagyon egyszeru lesz a dolog, szerzek egy hatso kereket, szetfuzetem, veszek egy elso kerekagyat, azt be a helyere es happy… de nem igy tortent, eloszor kaptam egy felnit (kesobb kiderult, hogy javithatatlanul deformalt, igy ujat kell venni), majd vettem bontasbol egy kerekagyat, es itt jott a: HIDEGZUHANY!!!!! : nem stimmel a kullomeret, a hatso dob es az elso kerekagy atmeroje nem ugyanaz!!! Igy ugyanahoz a felnimerethez (16”) nem lesz jo a 16-os kerek kulloje…valahonnan venni kell. Ekkor meg nem aggodtam, gondoltam majd a 18”-ashoz valo kullokbol levagok, rakatok ra menetet es csokkolom. Amde: felhomalyositottak rola, hogy az a menet nem menetmetszovel keszult, hanem ugynevezett mangorolt menet, vagyis nem az anyagbol metszik ki a menetet, hanem egy gep szettolja, ugy kell elkepzelni, hogy a menet vastagabb, mint maga a kullo. Meg mindig nem aggodtam, gondoltam elmegyek boltba majd veszek. Es itt jott a masodik hidegzuhany, miszerint ilyen meretu kullo, ami nekem kellene nincs! Van ugyan hasonlo hosszusagu (2-5 mm elteressel) de az mas motorhoz valo, ami meg nem baj, de nem egyenes vegu hanem hajlitott, avagy van ilyen meret de sokkal vekonyabb…szoval ezt bebuktam. Nem maradt mas hatra, mint legyartatni. Vegul is bambi mester segitett rajtam, adva egy kullogyartonak a cimet, akivel aztan sikerult felvenni a kapcsolatot. Innen mar kezdtem latni az alagut veget…
Nekialltam, hogy osszegyujtom a szukseges alkatreszeket, ime a lista, ahogy en hozzajutottam:
-kerekagy (1000 ft bontasbol)
-fektarcsa 4000 ft
-2 db csapagy ( FAG 2100 ft/db)
-tavtarto ( 4 sor a kocsmaban az esztergalyosnak 800 ft)
-36 db kullo (ajandek apamtol csak tippelek ~5000 ft)
-etz 150 es hatso alufelni!!! (erre kiterek kesobb 6400 ft)
-kulso gumi (heidenau 90/80-16" 7200 ft )
-belso tajvani (1400 ft)
-gumiszalag a rafra (140 ft)
-gumis felteszi ra (300 ft)
osszesen: 30 440!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HUF
Szoval ha belegondolsz kurvara huzos a dolog, persze vehetsz 16" os felnit bontasbol, hasznalhatod a regi kerekcsapagyaidat, kerekagyat, ha szetbontod, de akkor vizsgara mar csak kolcsonkerekkel tudsz menni.
Es itt jon a lenyeg, miota megcsinaltam ezt a mutatvanyt legalabb 4 elado atfuzott kereket lattam a neten hirdetni max 10 000-es aron!!!
Nos a 16-os hatso felni mellett pedig azert dontottem, mert vastag gumit lehetne tenni a 18 as felnire is, de annak keskeny a rafja, de megvaltozik a tulajdonsaga az osszeszoritott peremek miatt, kidudorodik rajta, kuszik a gumi, es esetleg meg szarabb tapadast ersz el vele, mint vekony gumival. a 16" os hatsot befuzve egy 90/80 as gumival, ahol 90 a szelesseg/80 a peremmagassag, nagyon szepen felfekszik, jol kitapad rajta es sportos kulsot ad, valamint a 90-es szelesseg meg nem uberbrutal . Technikailag beferne 110 is az elso villak koze, de az mar sztem enyhen szolva is f@szsag.
Tapasztalatom, nagyon jo tapadas, sportos kulso, kicsit lejjebb kerul a motor eleje, azert a sulypont erezhetoen nem valtozik, de ha megszokja a dolgozo, nagyon stabil kanyarodas.
Utolso konzekvencia: 2004 szeptember elsejen kezdtem bele, befejezes 2005 aprilisa (hom(e)z tura elott 1 nappal)
Elhuzodas oka: kullo gyartatasa, a gyartonak nem eri meg 36 db-ert atallitani a gepet, esetleg osszevarja, mig tobb megrendeles nem erkezik.
Ekkora mennyisegu anyagi befektetes csak aprankent volt megvalosithato szamomra.
Szoval gondold meg fuzetsz-e megtartva a regit vagy bujod a netet hasznalt elado ilyet keresve olcso penzert
ui.: kullorol meg annyit, hogy tenyleg megprobaltam tobb megyet, szamtalan boltot, alkatreszborzeket, bontasra varo motorokat, ebben a meretben nem talaltam, tenyleg csak gyartatni lehetett, a keresesre 3,5 honap ment el
Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?
Meglehetõsen viseltes és hat éve száraz hátsó telóim helyett szeretnék újakat venni,h idén végre dönthessek egy tisztességeset ( ),tanácsot kérnék,mit,hol,mennyiért?
Már kértelek titeket, hogy ne kavarjuk össze a témákat! A vezetékköteg inkább köthetõ az elektronikához, mint a futómûhöz!
Most még másolgattam, legközelebb jön az "OFFTOPIC TAG" rang egy idõre
Szigorú vagyok, de roppant igazságtalan! Motorom > > >