![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Az olaj 80W-s váltóolaj, a moci indul pöcröff, jól húz stb. Ha ,,ledugózom" a dugót akkor fent a kuplungbowden állítócsavarjánál ,,okádja" az olajat, a változatosság kedvéért.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nnna?! ... lehet tippelgetni!
![:smt029](./images/smilies/029.gif)
Nekem meg az agyonszidott kék tökéletesen teszi a dolgát.z25z írta:nekem a barna kurva draga viton is elszarta magat 400 km utan....
Szerintem még egy fúrás megmentheti a hengert de a dugattyú az célozd meg a haragosod és lő má ha nem hajlik meg a fején. XDFriggyes Mester írta:Épp ez a baj , nem lehet szétforgatni mert szorul...ha rengeteg anyagot kap akkor is...
versenyen már nem is mertem húzni....
Szerintem csak a kép sajátossága...átfújás, és kontrasztemelés....de tényleg látszik a megmunkálás..
szemétdombra való magyar berta dugónak néz ki.bela700 írta: Ez milyen gyártmányú dugó? Úgy néz ki mintha baltával lenne kifaragva.Ahol még látszik az eredeti felület elég durvának tünik a megmunkálása.![]()
![]()
szereld össze és forgasd szét
streszi írta:Kösz a választ, sajnos pont úgy jártam ahogy leírtad. betettem polgárként hiába
A szimering és egy seeger gyűrű mögött van egy kerek lemezke.
Ha ez a lemez repedezett meg kissé hiányos az gond-é?
és ha az gond akkor árulnak-é ilyet a kereskedelemben és milyen néven?
Ez is egy megoldás lehet egy próbát megér. Visszaolvastam de úgylátom nem írtad miért lett leszedve a kuplung leforgott?Seri19 írta:Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.KrisszETZ251 írta:
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
Töltsd bele az olajat, én bhúzva rögzítettem a kuplungkart járattam fél órát és szétjött, ha helyben járatot vmi bika ventit rakjál elé azért.KrisszETZ251 írta:nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
Na ezaz, de nekem mozdul, és ha sebességbe rakom, és behúzom a kuplungot akkor sem lehet tolni a motort, mert tuti, hogy ragad a kuplung, úgyhogy azt hiszem holnap bele kell nézzek a lelki világába.
nova001155 írta:A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.
Lerövidítve ha behúzod a kuplungot és benne a gyerty a motorban akkor nemszabad mozdulnia a dugattyúnak rárugáskor
A berugó kar a váltón van rajta, vagy is váltót tekeri, a kuplung meg a főtengelyen tehát ha sebességbe van akkor ha rugdosöd pörög a hátsó kerék, a kuplungnak ahoz semmi köze, viszont ha behúzott kuplungnál rugdosod akkor megszakítod a váltó és a főtengely között a kapcsolatot tehát fölöslegesen rugdosod, viszont ha behúzod a kuplungot és úgy rugod és mozog a dugó akkor össze van ragadva a kuplung, a hátsó kerékhez viszon semmi köze. Üresben rugdosd.KrisszETZ251 írta:Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.Seri19 írta: Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.
Ne én hülye, azt nem írtam, hogy behúzott kuplungkar mellett forog a kerék, de akkor lehet nekem is az van, hogy szárazon ragad, majd ha kap olajat átforgatom, reméljük megjavul.Seri19 írta:Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
Ha sebességbe van és rugdosod akkor jó hogy forog a lánckerék is, amúgy meg a kuplung szárazon nekem is összeragadt.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Kuplung téma nekem is. Ma raktam össze a blokk kuplung oldalát, feltettem mindent, beállítottam a könyv szerint. Mielőtt a kuplungot feltettem, felrakosgattam a két alátéttárcsát, a tűgörgőt és a kuplung kisfogaskereket, megnéztem, van neki holtjátéka. Feltettem a kuplungot, ráhúztam 100Nm-rel.
Most hogy kész lett, olaj még nincs benne, beállítottam a durvabeállítót, és a kuplungkart is.
Betettem 1.-be és a berugóval kicsit megmozgattam a dugót, és mozgott a hátsó lánckerék is. Most szerintetek ez végzetes baklövés és valamit elrontottam, vagy ha töltök bele olajat és üzemszerűen járatom akkor jó lesz? ( a kisfogaskerekem szinte új és a lamellák kicsit passzentosan mentek rá)
Köszi a segítséget.
Először is: ne köszönd:MiszterQ írta:...Olajhoz lehet kapni megcsúszásgátló adalékot?...
Kössz a segítséget mindkettőtöknek![]()
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18 itt a lap alján vannak videók azokon elég jól látszanak a dolgok meg van olyan kézikönyv is ami jó minőségű és jól használható. Én azt az olajat használom amit oda írtam és prímán veszi az üreset rendesen kiemel a kuplung is.MiszterQ írta:Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönnémnova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Használtam én a 80w90 olajat is, csak valaki ajánlgatta a 10w meg 15w motorolajokat, hogy majd úgy jobban veszi az üreset, stb stb. Hát nem vette jobban. Lehet visszaállok a régire. Légyszi magyarázza el nekem valaki ezt a durva beállítást, mert nekem ugyan van nekem egy szerelési kézikönyvem meg még egy halom anyag amúgy, de ezt a kézikönyvet nem lehet elolvasni, az ábrákat is alig látni. Ha valaki áldozna rám az idejéből annak megköszönnémnova001155 írta:Adalékról még nem nagyon hallottam :s de nem jelenti azt hogy nincs is hát ha már egyszer leforgott és visszaragasztották mostmeg jó erősen ráhúzták címszóval nem bíztos hogy hosszúéletű nemtudom mi kattoghat benne. próbaképpen kezd szerintem az olajjal az jár a legkevesebb szereléssel meg a durva beállító. ha nemjavul akkor dekni le és szemrevételezés sajnos. Olajnak ajánlom mol hykomol 80w-90 es olajat nekem bevállt simsonomban is meg az mz-m ben is meg fater pancsijában is.
Nova: azt még tudni kell hogy amikor szétszedtük a blokkot (nem én csináltam) akkor már úgy volt ráragasztva a kuplung, hogy ne forogjon le, most pedig amikor vissza lett rakva, nagyon erősen rá lett szorítva (ezt mondta aki csinálta nekem).Dénes írta:Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Megcsúszás: Bowdenen holtjáték megvan? Lehet, hogy kopott a lamella, vagy olaj miatt is.
Cseréld le bevállt olajra (Wiki), nem nagy pénz és 10 perc "munka" (vársz leginkább míg kifolyik).
Esetleg vizsgáld felül a durva beállítást a ford.mérő kihajtás alatt (szerelési útmutató)
Kattogás: Esetleg a lánc ugrott? Fogak, lánc állapotba?MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Lehet kopottak a lemelláid. Nekem mikor leforgott a kuplungom akor menetkozbe kapkodott a motor elértem a célomig nehezen 1 óra mulva indulni akartam és leszaladt a berugó kar próbáld meg azt hogy kilazítod a kuplung bowdent és rárugsz akkor nem szalad le a berugó akkor szerintem nincs leforogva.MiszterQ írta:Sziasztok a kuplung leforgás milyen tünetekkel jár? Még nem volt ilyenem. Azt csinálta a gép eddig, hogy intenzív elinduláskor és gyorsításkor, 1. és 2. fokozatban kattogott a gép. De ha nagypapásan csináltam akkor nem volt baja. Most meg azt csináltam vele, hogy 3.ban, olyan 3ezres fordulatról téptem neki ütközésig egy gázt, és a kuplung megcsúszott, egy rövid ideig.
Kérdés: ez a kuplung leforgása, vagy esetleg az olajtól csúszott meg? (10w40 opel olaj). Ha olajtól csinálta, akkor van egy kérdésem az olaj topicban. Ha nem olaj akkor ide várom a választ...
Hekus! Nagyon okos megoldás. Csak ne forogjon el...hekus írta:horhaus írta: A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
Én nemrég cseréltem blokktartót és rendesen be volt gyógyulva a tengely.
Nem kalapáltam, mert féltem, hogy elverem rajta a menetet meg a másik végén a rugónak az akasztó nútját. Meg attól, hogy zömül annyira a tengely vége, hogy ne akarjon kijönni, ha már eleve szorult.
A megoldás pofonegyszerű, ha már nincs gyári célszerszám.
Összegyűjtesz annyi rossz 6204-es csapágyat, amennyit tudsz. Odakészítesz egy csőkulcsot. Letekered az anyát az egyik oldalon. A másik oldalon meghúzod. Ez elkezdi kihúzni a tengelyt. Mikor elfogy a menet, leszeded az anyát és alá raksz egy csapágyat. Anya vissza, megint végig hajtod a meneten. Ez kihúzza a tengelyt még egy kicsit. Elfogy a menet, beraksz mégegy csapágyat. Mindig raksz alá valamit. Mikor már sok csapágy van bent, kicseréled csőkulcsra. Aztán arra mehet a csapágy. Érted.
Ez akkor jó., ha a tengely nem forog meg.
Közben a villa meg a blokktartó között küldöd be neki a csavarlazítót vagy a wd40-et.
(csapágy helyett bármi jó, amin átfér a villatengely)
Ennyi.
Semmit nem kell szétverni.
horhaus írta:A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Az enyém nagyon be volt álva. z25z jol mondta. Ha minden csavart kiszedsz természetesen alá kell támasztani.
A legnagyobb probléma elég nagy kalapácsot szerezni.szaké írta:z25z írta a motorvásárlás cikkben:"Ha nem volt időnként kiszedve és bezsírozva a lengővilla tengelye, akkor sok bosszúságot fog okozni."
Ennek a tengelynek a kiszedésekor mire kell odafigyelni? Nem szeretném, ha valami tréfa érne... előre is köszi a válaszokat. (blokkot alá kell-e támasztani miegymás...)
Minden megoldhatóz25z írta:Bambi mester!
Nem MZ, hanem a kistestveresimson hengert tudnal e feljavitani/kicsi tuning? (ccm noveles, atomlok modositasa) S50 esrol lenne szo. 30 e km van benne alapdugoval, kicsit mar kivan...
Nekem 143 ezret ment a gép 1 felújítással 20 év alatt.nyakas írta:A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!!
Alapos vaskör az a nyomás terelő lemez,mely egyben tehermentesíti a szimmeringetsmate írta:köszi, máshol sem találkoztam vele, vagy ami a szimeringházban van gumitömtés az az ?, de az meg ezen a képen is rajta van, csak egy lapos vaskör volt benne
jó néhányszor volt már erről szó itt a fórumon: generátornál rugók főtengely felé, kuplungnál a kuplung felé néznek.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Tudtommal annak úgy kell lennie.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég