jó néhányszor volt már erről szó itt a fórumon: generátornál rugók főtengely felé, kuplungnál a kuplung felé néznek.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Blokk
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Tudtommal annak úgy kell lennie.nova001155 írta:Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Azt szeretném megkérdezni hogy a Szimering mind két irányba ugyanúgy tűri a nyomást vagy nem? Mikor legutoljára leszedtem a deknit (kuplung leforgás miatt) már azt megoldottam azóta jó na szóval láttam hogy a szimeringnek az a fele amelyiken a rugó van az a kuplung felé néz. Úgyhagytam nemfoglalkoztam vele de most így utólag gondolkodom a dolgon. Jó az úgy vagy fordítva kéne állnia?
Re: Blokk
köszi, máshol sem találkoztam vele, vagy ami a szimeringházban van gumitömtés az az ?, de az meg ezen a képen is rajta van, csak egy lapos vaskör volt benne
Re: Blokk
A képen a régi TS blokk van,amibe a főtengelyszimmeringek belül vannak.A tied valószínű,hogy már új verzió,és abban kivül vannak a szimmeringek,azért nem találkoztál ott vele.A főtengelyről lehúzóval lehett levenni a lánckereket,mert kúposan van fent .A blokk közé nincs tömítés,csak paszta.smate írta:
helló szétszedtem a kis TS-em blokkját,mert szivárgot a hengerbe a váltóolaj, mikor teljesen szétnyitottam a gyújtás felöli csapagy mellet nem volt olyan bigyó amit a nyilak jelölnek, az mi akar lenni ? A kuplung felöli oldalon lévő dupla lánckereket hogy lehet levenni illetve a láncot ? a középső rész köré ahol a főtengely van lehet kapni tömítést ?, nekem valami gumiszerű cucc volt benne. köszi
Re: Blokk

helló szétszedtem a kis TS-em blokkját,mert szivárgot a hengerbe a váltóolaj, mikor teljesen szétnyitottam a gyújtás felöli csapagy mellet nem volt olyan bigyó amit a nyilak jelölnek, az mi akar lenni ? A kuplung felöli oldalon lévő dupla lánckereket hogy lehet levenni illetve a láncot ? a középső rész köré ahol a főtengely van lehet kapni tömítést ?, nekem valami gumiszerű cucc volt benne. köszi
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Sziasztok!
Nem szaladt oda több nullával, százharmincháromezerhatszáz a megtett kilóméter. A henger alapméretes, a blokk még
nem volt széthúzva. De ezek az adatlapomon is ott vannak.
Nem szaladt oda több nullával, százharmincháromezerhatszáz a megtett kilóméter. A henger alapméretes, a blokk még
nem volt széthúzva. De ezek az adatlapomon is ott vannak.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Akkor minden elismerésem,komolyan!nyakas írta:A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!!

-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
A havaer 250/1 eben 169000 km van öve ujkora ota egyszer volt szethuzva fötengely ,szimeringek csapagyak lettek cserelve meg henger ,a kuplung meg gyari lamellaval rendelkezik ,es nen szaladt oda tobb nulla!!! 

A viz szalad, a kő marad!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sztem véletlen több szaladt oda egy nullávalSeri19 írta:Enyémben is a gyári szimeringek meg csapágyak voltak 109300km nél, mondjuk nem tom hányszór cseréltek benne dugót, de fúrva biztos volt mert a henger alján volt írás, + széthúzva is volt meg vki sziloplasztal rakta össze, jah meg faragot egy éket a kuplungba, amin még mindíg nem tok kiigazodni.revlimit írta:Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?

- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Enyémben is a gyári szimeringek meg csapágyak voltak 109300km nél, mondjuk nem tom hányszór cseréltek benne dugót, de fúrva biztos volt mert a henger alján volt írás, + széthúzva is volt meg vki sziloplasztal rakta össze, jah meg faragot egy éket a kuplungba, amin még mindíg nem tok kiigazodni.revlimit írta:Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?
Bagolyferi írta:Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.
Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hmm. Nem semmi. És hanyadik dugó szettet fogyasztod így 133600 km-nél?
Bagolyferi írta:Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.
Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nincs gyujtás akkor ez az elektronikai topic nem a Blokk.csipu írta:Ma még megnéztük de nincs gyújtás. Biztosíték jó. Ennyit tudok.
Re: Blokk
Ma még megnéztük de nincs gyújtás. Biztosíték jó. Ennyit tudok.
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Sziasztok, a szimering témához tennék egy kis adalékot.
Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
Pár napja cseréltem fő tengely szimeringeket a motoromban, a kiváltó ok az volt, hogy a váltóból lassan (800 km/4 dl) fogyott az olaj, és hosszabban füstölt kigyorsításoknál. A generátor felőli EREDETI volt 133600 km-t futott, a tengelykap-
csoló felőlit már egyszer cseréltem, az 105200 km-t ment. Ez NBR 25.72.7 gyártmányú volt (írta valaki hogy nem benzinálló)
Az új szimering FEZ 4211 4 TC 25.72.7 tipusú. Mivel ETZ főtengelyszimeringként árulják, vélhetően ez is be fog válni.
Ha már lehúztam a tengelykapcsolót (fogaskoszorú és a menesztő tárcsa közötti hézag az alsó határhoz közeledett 0,5mm),
így a lamellákat és a tűgörgőt is cseréltem. Az oldal dekniben a váltókar O gyűrűjét 14x2-es és a fordulatszámmérő hajtás
fedelének O gyűrűjét 76x4 szintén kicseréltem. A hajtóműben mióta megvásároltam a motort 1994 szept. 7000 km-rel
azóta én motor olajat használok.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ebből amit leírtál még a biztosítéktól kezve a kuplungleforgásik minden lehet szerintem kicsit konkrétebban írd le a jelenséget.csipu írta:Hello!
Nekem egy etz 250-esem van. Mikor letettem akkor még semmi baja nem volt max 1 hónapot állt és nem bírtam be indítani. Cseréltem benne gyertyát, kipucoltam a karbit és utána sem. valakinek van ötlete?
Köszönöm
Re: Blokk
Hello!
Nekem egy etz 250-esem van. Mikor letettem akkor még semmi baja nem volt max 1 hónapot állt és nem bírtam be indítani. Cseréltem benne gyertyát, kipucoltam a karbit és utána sem. valakinek van ötlete?
Köszönöm
Nekem egy etz 250-esem van. Mikor letettem akkor még semmi baja nem volt max 1 hónapot állt és nem bírtam be indítani. Cseréltem benne gyertyát, kipucoltam a karbit és utána sem. valakinek van ötlete?
Köszönöm
Re: Blokk
Igen ezek mind jó tanácsok!festékes írta:Igen anno én is ilyennel vettem kezelésbe a rakoncátlan blokkcsavarokat!Olyan nagy volt,hogy a haverok röhögve kérdezték van e rá fegyvertartási engedélyemnfefe írta: Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magát
De mondanék még párat!
Belerakod a csavarhúzót és megütögeted kalapáccsal hogy kicsit lazuljon lehet oldalrol is kicsit, nem baszod szét de csak finoman de mégis határozottan érted.
Nem érdemes csavarlazítóval fújkálni csak pazarlod sztem!
Ha meg ugy alakult hogy szetment a csavar feje furd le nyugodtan és rakj bele imbuszt azt utána biztos kitudod lazítani.
Sok sikert!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Igen anno én is ilyennel vettem kezelésbe a rakoncátlan blokkcsavarokat!Olyan nagy volt,hogy a haverok röhögve kérdezték van e rá fegyvertartási engedélyemnfefe írta:Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magátsmate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?

- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
gulyesz írta:Sziasztok!
Valaki le tudná írni, hogy hogyan kell Etz 250-en kicserélni a motor rezgéscsillapító gumijait. Leginkább az alsó érdekelne.
Köszi
Tamás
Mire is gondolsz pontosan? Azok amik a blokktartóban vannak alul?
Ha arra gondolsz, akkor ki kell venni a blokktartó csavarokat, lehúzni a blokktartót és a lengővilla csövén van két peremes gumi, egyszerűen lehúzod. Vagy benne marad a blokktartóban, akkor meg kézzel kinyomod.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Seri19 írta:Sztem sehogy, amúgy megfúrod és törtcsavar kihajtóval ki tod szedni, én is azzal szedtem ki annó. 500 forint a készlet, szóval nem egy nagy pénz.smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Szia!
Hőlégfúvóval is melegítsd meg, ha van, ha nincs akkor hajszárító is megteszi, csak jó sokáig és tartsd közel.
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Blokk
Szia!kiszsebi írta:Axiális irányba meg kell ütögetni a csavart...smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Tehát: üthető csavarhúzót beleilleszted a csavar fejébe, majd néhány határozott ütést rámérsz kalapáccsal. Ez meg szokta indítani.
Kiszsebi módszere mellé ajánlanám még a villanyrezsós, vagy a hőlégfúvós melegítést a problémás részen. Ezenkívül létezik még fagyasztó spray 1000-1500 forint körül, ami -50 Celsius fokra képes fagyasztani a megszorult alkatrészt.
Üdv.
tibi
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Egy szép nagy csavarhúzó ami nem kisebb, mint a csavar feje. Ha szerencséd van találsz olyat, mint haveromnak van. A csavarhúzón volt egy rész, kialakítva 10es kulcsnak. Na attól minden csavar megadta magátsmate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Axiális irányba meg kell ütögetni a csavart...smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Tehát: üthető csavarhúzót beleilleszted a csavar fejébe, majd néhány határozott ütést rámérsz kalapáccsal. Ez meg szokta indítani.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Sztem sehogy, amúgy megfúrod és törtcsavar kihajtóval ki tod szedni, én is azzal szedtem ki annó. 500 forint a készlet, szóval nem egy nagy pénz.smate írta:Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Re: Blokk
Helló, van egy kis TS-em és a blokk középső részét szeretném szétnyitni,de nem tudom, le lett a lánckerék irányából csupaszít,de sok csavar a több napos csavarlazítóban úszás ellenére nem enged csak 4-5 darab jött ki. Hogy lehet anélkül kinyitni hogy a csavarokat ne kelljen kifúrni ?
Re: Blokk
Ha nem lett volna "kiderékszögellve", akkor a dugó valamelyik OLDALÁNAK kellett volna bemaródni és nem az elejének ill. hátuljának. előre-hátra szabadon billen. Látszik, hogy a sérülés előtt körbe, egyenletesen volt világos barna a gyűrű alatt. (bár "gépkönyv" szerint annak sem lehetne lenni-nem volna szabad átfújni)hekus írta:De nekem az alkatrészekből még úgy tűnik, hogy erős derékszögelési problémákkal küzdött az a szerencsétlen dugó.
SZERINTEM!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A gyertya vadi új volt, nem volt benne 100 km. De a színéről ítélve nem éppen dús keveréket kapott. Szóval inkább fehérbe hajlott a barna, mint feketébe.szaké írta:Ha keveset kap a motor, az is elégtelen kenéshez vezet. A gyertya milyen volt?
Pontos adatot nem tudok. 5-ben, amit leforgott a motor. 130-140-re tippelek.z25z írta:hekus! ez mekkora sebessegnel tortent? legutoljara 110 nel ragasztottam meg de az en dugom kutyafasza ehez kepest......amugy nalam is az elegtelen keverek (70%-ban) es a turelmetlensegem (30%-ban bejaratas vege fele) tortent.
Szerintem olyan 10e km lehetett benne.MrDok írta:Szia! Mennyi a kilométer ebben a hengerben? Rendesen összeolvadt........ én a helyedben elgondolkodnék azon az olajon amit eddig használtál.
Én is gyanúsítom az olajat, de az egyéb körülmények miatt nem vagyok benne biztos. Rekkenő hőség, nyélgáz, szegény keverék (nem olaj)....
Ott a csapszegnél lesz a titok nyitja, mert az nem hiszem, hogy ugyanakkor ment ennyire szét, mint a dugó.
A felső hajtókarszemben semmiféle furat nincsen, ahol olajat kaphat. Normális ez?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! Mennyi a kilométer ebben a hengerben? Rendesen összeolvadt........ én a helyedben elgondolkodnék azon az olajon amit eddig használtál.hekus írta:Üdv!
Na megmutatom, mit műveltem.
Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.
De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.
A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.
Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hekus! ez mekkora sebessegnel tortent? legutoljara 110 nel ragasztottam meg de az en dugom kutyafasza ehez kepest......amugy nalam is az elegtelen keverek (70%-ban) es a turelmetlensegem (30%-ban bejaratas vege fele) tortent.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
zonafa írta:Szia!tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Annak idelyén én se találtam,és nélküle raktam össze,de azóta láttam itt:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 21&count=3
Jááááj! Ne is mond, pár napja raktam össze a blokkot és kihagytam, de aztán elkezdett enni a fene, hogy csak nem jó az anélkül, szóval én inkább beleraktam, ahogy néztem az ott kétfelé tereli a keveréket, hogy mindkét csapágy egyenletesen kapjon kenést.
Re: Blokk
Úgy gondolom egyértelműen kenés miatt ment gallyra, mivel jól látszik hogy a dugó előre ill. hátra eső része van megmarva. Ha tágulás miatt szorul meg, akkor körbe, viszonylag egyenletesen maródik meg (a dugó terhelése leginkább elől ill. hátul van a főtengely forgásiránya miatt, ezért ott a kenés hiánya jobban megmutatkozik). A tűgörgők esete még inkább alátámasztja a fentieket. Az olajjal soha ne spórolj!!! (full synt) Lehet, hogy jó volt az olaj, csak nem elég! Ha keveset kap a motor, az is elégtelen kenéshez vezet. A gyertya milyen volt?hekus írta:Üdv!
Na megmutatom, mit műveltem.
Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.
De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.
Na, íme a képek:
Csapszeg:
Csapszeg 2.
A dugó is érdekes:
A csúnyábbik fele:
A henger szerintem egy hónolással rendben is lenne:
A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.
Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!
Na megmutatom, mit műveltem.
Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.
De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.
Na, íme a képek:
Csapszeg:

Csapszeg 2.

A dugó is érdekes:

A csúnyábbik fele:

A henger szerintem egy hónolással rendben is lenne:

A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.
Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
Na megmutatom, mit műveltem.
Egyik barátom azt mondta, hogy felejtsem el a félszintetikus olajat, mert a csapszegen világosan látszik a tökéletlen kenés nyoma. Érdemes megnézni a csapszegről készült képeket, kíváncsi vagyok, mi a véleményetek. Mint korábban írtam, akkor történt a "baleset", amikor rendesen megzavartam az érdi emelkedőn, rekkenő hőségben.
De a csapszeg kérdése nem hagy nyugodni, mert az szerintem nem ott és akkor keletkezett.
Na, íme a képek:
Csapszeg:

Csapszeg 2.

A dugó is érdekes:

A csúnyábbik fele:

A henger szerintem egy hónolással rendben is lenne:

A tűgörgőről nem tudtam képet csinálni, mert nincs nálam. Nem törött, nem hiányzik belőle, de némelyik görgő felülete nem sima, hanem kicsit recés.
Szeretném tudni, hogy ez a meg/széthajtástól van-e, esetleg más olajat kellene használnom.
"Jelenleg" Favorit félszintetikus olajat használok, egy barátom forgalmazza ezer másik mellett és ő ajánlotta.
Re: Blokk
Sziasztok ! Köszönöm az ötleteket a gumikoroggal kapcsolatban.
Re: Blokk
Szia!tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Annak idelyén én se találtam,és nélküle raktam össze,de azóta láttam itt:
http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... 21&count=3
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
klingeritből bőrlyukasztóval vágsz oda egy korongottibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Parafa dugóból levágsz egy olyan vastag szeletet amekkora a fészek mélysége.Egy kicsivel lehet vastagabb is,úgyis rugalmas és összenyomódik.Majd ebből a korongból bőrlyukasztóval kiütöd a megfelelő átmérőt,és kész.Én is így oldottam meg az enyémnél.tibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Blokk
Olaj rendben, talán egy kicsit még több is van benne mint kellene. Holtjáték is rendben, de a durvabeállítót nem ellenőriztem. Köszi az ötletet Perec, majd holnap megpróbálom.
Üdv.
tibi84
Üdv.
tibi84
Re: Blokk
a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon.
[/quote]
Mikor szét van húzva szépen végig tudom pakolni oda vissza.A léptető villa és a henger újszerűnek tünik.A kapcsoló köröm rugója tünt kicsit gyengének,de akkor miért csak a 3-ikkal bohóckodik?

Mikor szét van húzva szépen végig tudom pakolni oda vissza.A léptető villa és a henger újszerűnek tünik.A kapcsoló köröm rugója tünt kicsit gyengének,de akkor miért csak a 3-ikkal bohóckodik?
- tibi84
- Simsonos
- Hozzászólások: 62
- Csatlakozott: 2009.05.20. 22:43
- MZ-d típusa: TS250/1 1981
- Tartózkodási hely: Fehérvárcsurgó
Re: Blokk
Sziasztok!
A Sástó túra óta van egy olyan problémám, hogy a kupplung mintha nem emelne ki rendesen. Egyesben behúzott kupplunggal járó motornál vinni szeretné a bringát. Szinte elindulok ha kiengedem a féket. Üresbe ki sem tudom tenni csak ha leállítom. Ami még érdekesebb, hogy álló motornál egyes fokozatban, behúzott kupplunggal a berugókart mozgatva nem érzek semmi ellenállást, illetve csak nagyon minimálisat. Gyanús zaj nem hallatszik. Esetleg kinyomócsapágy?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.
tibi84
A Sástó túra óta van egy olyan problémám, hogy a kupplung mintha nem emelne ki rendesen. Egyesben behúzott kupplunggal járó motornál vinni szeretné a bringát. Szinte elindulok ha kiengedem a féket. Üresbe ki sem tudom tenni csak ha leállítom. Ami még érdekesebb, hogy álló motornál egyes fokozatban, behúzott kupplunggal a berugókart mozgatva nem érzek semmi ellenállást, illetve csak nagyon minimálisat. Gyanús zaj nem hallatszik. Esetleg kinyomócsapágy?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Üdv.
tibi84
Re: Blokk
Elmegy nélkületibagabor írta:Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
Re: Blokk
Sziasztok! Most raknám össze a blokkot ,sajnos a forgattyúsháznál , a két blokkfél közt lévő gumi korongot nem sikerült vennem .Szükséges vagy elmegy nélküle is? Esetleg mivel lehet helyettesíteni?
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Sziasztok. Korábban írtam a kuplungoldali csörgésemről. Nehéz volt pontosan elmagyarázni hogy hogyan csinálja...ezért készítettem videót, hátha így könnyebb lesz megállapítani. A csörgés független a kuplungkar állásától. Előre is köszi a segítséget.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára MiszterQ 2010.08.03. 14:19-kor.
Relax, don't do it
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a kapcsoló körmöket kellene szemügyre venned, meg a léptető villákat, meg talán még a kapcsoló hengert. és célszerű még a másik blokkfél felrakása előtt végig kapcsolgatni a szerelőpadon.daranyi68 írta:daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!
Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Üdv Nekem is hasonló a gondom csak nekem a 4. et veszi kicsit nehezen olyan hogy 1-2-3 és akarom tenni a negyediket és mintha nemfogna meg valamit és nem húzza a fogaskereket akár kuplung nélkül is feltudom húzni akkor sem történik semmi de valamikorm szépen veszi mindet ez mitől lehet? Ja és mennyi olaj kell a blokkba 1lit vagy több?daranyi68 írta:daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!
Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
Re: Blokk
daranyi68 írta:Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!
Sziasztok!Ujra feldobom a problémám,csak mostmár túlvagyok a szétszedésen.A kényszerpályában volt egy gumikorong,de más baját nem látom.A váltó továbbra sem jó,csak valamivel jobb a helyzet.Arrol fogalmam sincshogy a gumikoron hogy került bele.Ismétlem a váltó fogaskerekein nem látok semmit,úgy istenigazából meg sincsennek kopva.Ránézésre miden jó,gyakorlatban a 3-ikat nem szereti bevenni.Köszönöm a válaszokat!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég