
Egyébként nem kell leengedni az olajat, jóval a nívó szintje felett van... De ha gondolod tegyél egy deszkát a középsztender jobb lába alá, és akkor tuti nem fog folyni...

kell hozzá lehúzó, azt a szerelési kézikönyvben megtalálod, onnan le tudod gyártatni.takzol írta:Köszönöm young boys! Az olajat le kell ereszteni ennél a szerelésnél? És a lánckerék csak úgy levehető, vagy lehúzó is kellene?
Semmi gond azzal a cserével...takzol írta:A szekunder lánc kis lánckerék alatti szimmeringet szeretném kicserélni. A művelethez szívesen fogadnám a segítő észrevételeiteket.Milyen menetes a csavar , lánckerék lehúzása, célszerszám szükséglet , milyen szimmeringet vegyek, stb. A teleszkóp szimmeringnél is sokat segítettek a fórumozó Etz-s társak. Kis ETZ-m van. Előre köszönöm.
Üdv: Takzol
Ha túl feszes a lánc akkor is tud hülye hangokat adni.DrV írta:A blokk sztem nincs elferdülve, mert a lánc nem féloldalasan megy, teljesen egyvonalban van minden. Leszedtem a hátsó kereket és a fogaskeréknél semmi különöset nem tapasztaltam, látszólag minden rendben van.
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtőlEddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
És a blokk nem FERDE? Az is elég sűrűn elő szokott fordulni!! A legtöbb kettőötvenes ETZ blokk tartó bakjai, lemezei eldeformálódnak, és ebből adódik hogy a lánc ugrál, pattogva akadozva megy, mert rá akar kapni a fogaskerék hegyére, oldalirányból! Ezeket is vizslasd + !DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
DrV írta:Ha jól értem az iróniát akkor csere érett?
Az biztos és ha beszorul a kerék a szakadt lánc miatt mind egyszer nekem"az ám az igazi adrenalin bomba!MrDok írta:Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt!DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.![]()
Mikor beteszed 1-be és nem tudsz elindulni mert már kis fordulaton is átugrál a lánc akkor cseréld!![]()
Jó esetben a szétszakadó lánc még a bakelitet is viszi, esetleg a blokkot belülről, ne cseréld még, kalandosabb lesz az életed hidd el!
Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt!DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
fel kell löketni 150/1re, semmi baja se lesz tőle, gyári 125ös főtengely simán elbirja és 5. gongban úgy megy , mint 125ösként 4.ben!MrDok írta:Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Nekem gyári 15 fogas van elől...Ha jók a beállítások teljesen frankó...3-4-hez meg lehetne a 16...17 fogas is elöl...Perec írta:Én ma raktam fel a 250-esre egyel kisebbet. Elvileg gyárim volt.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog![]()
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.
Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Ebben az esetben az áttétel aránya miatt a 12- eset javaslom, de pl Nyakas, vagy Bambi biztos jobban tudja.Baka Mz írta:Üdv.
Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
Akkor ez a különbség a 16, és 18 "-os kerekek km meghajtóinál?Baka Mz írta:Üdv mindenkinek!
A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Jó az a 15ös előre. 16-17-el megváltoztatod az áttételt és elvileg nagyobb lenne a sebessége, de valószínűleg csak lustább és lassabb lenne. 16os volt gyárilag a 150-eseken. 17est nem tudtam hogy lehet kapni.Lóri írta:Üdv!
Kérdeznék:
Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?
Köszi előre is!
feri220 írta:Sziasztok!
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.
Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?
Azért kellett kicserélni, mert az eredeti már annyira elkopott hogy pontatlanul mért+ hintázott a mérész25z írta:igen az utangyartas remekebe futottal bele....en az utca vegeig jutottam vele anno, olyan puha anyagbol volt, hogy kessel tudtam farigcsalni...
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
jó minőségű utángyártott alkatrészek...dávid írta:Sziasztok!!!
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
annyira azért nem,de kattogott rendesen úgy pedig én nem mentem volna 1m-se!festékes írta:hmmm... ez nem tűnik túl bonyolultnak![]()
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta?
ilyet akkor is csinál, amikor a kis lánckerék és a hátsó nem fut egyvonalban. Pl. blokktartó elgörbült. És hogy miért az új lánckerékkel csinálja? Mert a fogak minden irányból kopnak, tehát keskenyebb is lesz. A lánc is kopik, most, viszont, hogy minden új, már a kisebb eltérés is hanggal jár.festékes írta:...Csak az a hangos kattogás mikor hátrafelé tolom a motort vagy forgatom a kereket az nagyon nem tetszik! ...
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 5 vendég