Blokk
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Ha kiemelve maradt a kuplungod (mint az enyém) akkor ettől.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Blokk
Igen ahogy irod én is behúztam a kuplungot és úgy maradt, mintha mindig behúzva lenne szóval besem tudtam rúgni mert csúszott.De gyakorlatilag ettől nem kellett volna tudnom beindítani?RR_ZOZY írta:laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Blokk
Sziasztok Tegnap mejártam a mocival,este felmotoroztam salgótarjánba a feleségemért,gondolom hazahozom munkából.Mikor odaértem behúztam a kuplungot és semmi mintha elszakadt volna a bovden ,rárúgtam de nem lehetett mert csak lecsúszott a berúgókar. Magamba jólvan leforgott a kuplung,hazatoltam 17km ert.Az aszony tizkor végzett és fél egyre értünk haza, segítségem nem volt. Ma kimentem megnézni mi van vele ,leszedtem a fordulatszámmérőnél a kis deknit amit három csavar fog és megpróbáltam ujrafeszíteni,álítani a kuplungot és lám sikerült, működik is.Amit nem értek ha nem forgott le a kuplungom és csak a kuplung álítódott el ahol a 3 csavar szorít ,akkor elvileg be kellett volna tudnom rúgni indítani csak nem lett volna kuplungom nem? Mintha szakadt bovden lett volna, lehetséges hogy beragad a kuplung mintha mindig behúzva lenne.Most jó de idegesít hogy mi volt a probléma.
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Re: Blokk
Szia!kr írta:POINTER?
Mióta van TZ-d?
Ezek a sebességtartományok pont olyanok hogy minimális terheléssel megy a motor. Ilyenkor a 2t rángat. Vagy picit gyorsítasz, vagy lassítasz. Nézd meg a bakokat, meg lánc feszességét, amúgy szokj hozzá.
kr.
Nem régen jutottam hozzá, nekem először kicsit furcsa volt, az említett rázás, a lánc megfelelő feszességű, beszéltem egyik ismerősömmel, és ő nyitotta fel a szemem, hogy ez ilyen. Szóval bocsánat a buta kérdésért, tapasztalatlanságomból fakadt! Minden jót!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sziasztok.
Érdekes tapasztalatal letem gazdagabb a bonz keményebb mind az acél!Mielöt valaki azt hiszi sokat itam nézze meg az alábi képeket,a 150 TS MZ-m pár napja elkezdet kopogni elöször csak 3000 nél majd lejebb is.Felujitás óta 3850km ment minden probléma nélkül nem volt meghajtva megsütve szintetikus olajat kap...Én magam csináltam a sokadik felújitásom soha nem volt még probléma.Szétszedéskor derült ki a csapszeget megrágta a hajtokar bronzperselye kb 0,4 mm es hornya van,mitöbb a dugó is ovára kopott a csapszeg is a dugoba szinte átesik rajta!Csörgönek még jó igy is".A henger az szerencsére tökéletes sőt a hajtokar bronz perselye sem kopot ki!az új csapszeg szépen bele ment nem is szorul és nem is lötyög.Nem tudom más látot már ilyent de ez nem semmi szerintem,nagyon bosszantó,hogy ilyen minöségüek ezek a nem is igazán olcsó alkatrészek (itt jegyzem meg nem is kaptam más márkájut csak pont ugyan ilyent).Most szép a hangja és kezdhetem a bejáratást elöröl.Bosszantó.


Érdekes tapasztalatal letem gazdagabb a bonz keményebb mind az acél!Mielöt valaki azt hiszi sokat itam nézze meg az alábi képeket,a 150 TS MZ-m pár napja elkezdet kopogni elöször csak 3000 nél majd lejebb is.Felujitás óta 3850km ment minden probléma nélkül nem volt meghajtva megsütve szintetikus olajat kap...Én magam csináltam a sokadik felújitásom soha nem volt még probléma.Szétszedéskor derült ki a csapszeget megrágta a hajtokar bronzperselye kb 0,4 mm es hornya van,mitöbb a dugó is ovára kopott a csapszeg is a dugoba szinte átesik rajta!Csörgönek még jó igy is".A henger az szerencsére tökéletes sőt a hajtokar bronz perselye sem kopot ki!az új csapszeg szépen bele ment nem is szorul és nem is lötyög.Nem tudom más látot már ilyent de ez nem semmi szerintem,nagyon bosszantó,hogy ilyen minöségüek ezek a nem is igazán olcsó alkatrészek (itt jegyzem meg nem is kaptam más márkájut csak pont ugyan ilyent).Most szép a hangja és kezdhetem a bejáratást elöröl.Bosszantó.


MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
POINTER?
Mióta van TZ-d?
Ezek a sebességtartományok pont olyanok hogy minimális terheléssel megy a motor. Ilyenkor a 2t rángat. Vagy picit gyorsítasz, vagy lassítasz. Nézd meg a bakokat, meg lánc feszességét, amúgy szokj hozzá.
kr.
Mióta van TZ-d?
Ezek a sebességtartományok pont olyanok hogy minimális terheléssel megy a motor. Ilyenkor a 2t rángat. Vagy picit gyorsítasz, vagy lassítasz. Nézd meg a bakokat, meg lánc feszességét, amúgy szokj hozzá.
kr.
Re: Blokk
Értem kösz a választ...csikin írta:250-es MZ főtengelyek:
Trophy és TS 250 - váltóolaj kenésű csapágy, felül vezetett hajtórúd, 6V dinamó
TS 250/1 - keverékkenésű csapágy, alul vezettett hajtórúd, 6V dinamó
ETZ 250 - keverékkenésű csapágy, alul vezetett hajtórúd, 12V generátor
Bele lehet rakni mindegyiket mindegyikbe, de bonyolult.
- POINTER
- Simsonos
- Hozzászólások: 61
- Csatlakozott: 2010.02.18. 13:25
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Szeged
Segítség!
Sziasztok!
Van egy olyan problémám, hogy fix sebességgel közlekedve ráz a motor. Városban mennék 40-50-60al, és el kezd rázni a motor, kicsit olyan a rángatás mintha karburátor probléma lenne, de lassításnál, gyorsításnál viszont semmi gond nincs. Mi okozhatja ezt a problémát? Esetleg a motortartó bak sérülése, vagy lógása okozhatja? Előre is köszi!
Zsolt
Van egy olyan problémám, hogy fix sebességgel közlekedve ráz a motor. Városban mennék 40-50-60al, és el kezd rázni a motor, kicsit olyan a rángatás mintha karburátor probléma lenne, de lassításnál, gyorsításnál viszont semmi gond nincs. Mi okozhatja ezt a problémát? Esetleg a motortartó bak sérülése, vagy lógása okozhatja? Előre is köszi!
Zsolt
Re: Blokk
Csikinnek igazavan lehet cserélgetni,csak változtattni kell a csapágy(TS250 VS ETZ 250) és a szimmering méreteken,és kell egy kis gépmunka.waresz írta:belerakni a TS250/1ét lehet az etz-be de hülyeség, viszont fordítva ésszerű, mert az etz masszívabb. és csereszabatos. a régi belsőszimeringes főtengely egyáltalán nem jó, mert ott még a dugattyúnál volt a hajtórúd pozicionálva, és nem az alsó csapnál, továbbá a szimmeringek futófelületei miatt össze se menne a blokk, és a csapágyméretek is eltérőek. szóval nem jó egyik későbbi blokkba sem, és az újabb sem jó a régibe.
Re: Blokk
belerakni a TS250/1ét lehet az etz-be de hülyeség, viszont fordítva ésszerű, mert az etz masszívabb. és csereszabatos. a régi belsőszimeringes főtengely egyáltalán nem jó, mert ott még a dugattyúnál volt a hajtórúd pozicionálva, és nem az alsó csapnál, továbbá a szimmeringek futófelületei miatt össze se menne a blokk, és a csapágyméretek is eltérőek. szóval nem jó egyik későbbi blokkba sem, és az újabb sem jó a régibe.
Bokodi Áron- WARESZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Re: Blokk
Gyors kérdés a 250 es trofy meg a /1 es és az etz főtengelye megegyezik? Vagy belelehet rakni az egyikét a másikba/miben különbözik?
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Blokk
Kipuff új, köszi majd állítok rajt, aztán meglátjuk.Gyurmooo írta:Én nagyobb előgyújtást állítanék. Kipuf nincs tele nagyon?Boge írta:Eléggé
(Kezdünk OFF témába menni...)
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Blokk
Eléggé gyengécske. Ha megcsörgetsz visszahívlak. 30/288-71-51Gyurmooo írta:És úgy 4000 alatt nem erőtlen véletlenül?Boge írta: A 130-as főfuval jelen pill koromfekete
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem kell leszedni a deklit.HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliétVagy lehet máshogy is.
Ahova bemegy a bovden,azt a csövet kell kitekerni(menetes).Előtte vedd ki azt a kis műanyagot amibe beleakad a bovden. Ennyi.
A többit látni fogod.

A 14 és 15 alkatrészekről lenne szó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
KösziGyurmooo írta:Főleg máshogy lehet.HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliétVagy lehet máshogy is.
![]()
Meglazítás után tekerd ki a dekniben lévő csövet, abban van a kuplungbowden rögzítő szem. Utána a durvabeállítóval feszítsd elő.


- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Blokk
A 130-as főfuval jelen pill koromfeketeGyurmooo írta:Így már inkább gyújtás lesz szerintem, nem kicsi véletlenül az előgyújtás?Boge írta: 21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.![]()
Most fejből nem emlékszem a fúvóka-méretekre, de a lényeg úgyis a gyertya színe. Az milyen?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Főleg máshogy lehet.HaPi írta:ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliétVagy lehet máshogy is.

Meglazítás után tekerd ki a dekniben lévő csövet, abban van a kuplungbowden rögzítő szem. Utána a durvabeállítóval feszítsd elő.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Így már inkább gyújtás lesz szerintem, nem kicsi véletlenül az előgyújtás?Boge írta: 21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.

Most fejből nem emlékszem a fúvóka-méretekre, de a lényeg úgyis a gyertya színe. Az milyen?
Re: Blokk
ETZ 250-nél, ha kuplung bowdent szeretnék cserélni, akkor le kell szednem a blokk bal oldalsó dekliét
Vagy lehet máshogy is.

- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Blokk
Gyurmooo írta:Valószínűleg 250-es géphez való 19-es, de inkább még kisebb fogaskerék van rajta. De akkor miért nem forog tovább...Boge írta:Sziasztok!
Vajon a 251-est miért nem tudom 5500 fölé pörgetni? Így a végsebessége 90 km/h.
Ötlet?
Köszi![]()
21 a gyári, azzal megy 130 körül legalább.
21-es lánckerékkel ment 95-öt, most 20-as van rajt, így lett 85-90 (van 19-es is) Főfuvóka 130, hideg indító fuvóka 90. Már cseréltem mindent volt bent főfuv. 110,120 hidegind. 95. semmi változás. Ha húzom neki 5500-ig megy 3-4 fokozatokban is, utána szaggatottan megy és nem képes elkerülni a 90-et 5-ben. Ha kinzom tovább akkor durran egyet-egyet.
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Valószínűleg 250-es géphez való 19-es, de inkább még kisebb fogaskerék van rajta. De akkor miért nem forog tovább...Boge írta:Sziasztok!
Vajon a 251-est miért nem tudom 5500 fölé pörgetni? Így a végsebessége 90 km/h.
Ötlet?
Köszi

21 a gyári, azzal megy 130 körül legalább.

Még 17-es fogaskerékkel is legalább 105 lenne a vége...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Tegyél fel nagyobb lánckereket. Nekem se forog a 250-es 5500 fölé 5. ben, de 130 felett megy. A kipuff nem nagyon engedi többet forogni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
csdani,
mivel nem vagyunk sem vakok, sem gyengén látók, ezért teljesen felesleges ekkora betűkkel írnod.
a másik dolog h ha kicsit utána olvasnál, akkor nem a csapágyad szorult meg, hanem a dugattyúd, és nem azért mert c3-as a csapágyad, hanem azért mert pl. ólomból van a jobb kezed, sz.rul van beállítva a karburátorod, túl szorosra illesztették a dugattyút.
mivel nem vagyunk sem vakok, sem gyengén látók, ezért teljesen felesleges ekkora betűkkel írnod.
a másik dolog h ha kicsit utána olvasnál, akkor nem a csapágyad szorult meg, hanem a dugattyúd, és nem azért mert c3-as a csapágyad, hanem azért mert pl. ólomból van a jobb kezed, sz.rul van beállítva a karburátorod, túl szorosra illesztették a dugattyút.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szétszedted, és a főtengely golyóscsapágya állt meg? Az elég ritka szerintem. Dugattyú és hajtórúd szorulások szoktak lenni. Vagy ha tényleg ez a probléma, ellenőrizd szabadok-e az olajfuratok.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Conus írta:
poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik
egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.
ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu
ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.
pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.
ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük
Nekem szerintem nem lett elég a C3 hézag, már másodjára szorult meg. 110-nél egyszer csak megállt a blokk minden előjel nélkül, de nem blokkolt, 60-ig kigurítottam. aztán ment, de jobboldalról csúnya hang jön. Ez már a 2. szorulás. Az első után is volt csúnya hang, ettől is, csak másfajta. Akinek megszorult nézte ezt a hibalehetőséget?
Egyébként Koyo az összes capágy a blokkban, csak a 2 db 6306 főtengócsapágy C3 C4 helyett.
A gyertya kicsit sötétebb a kelleténél, alapjáratot stabilan tartja, nem pörög alapjáraton fel, 1:40 Valvoline Durablend, Api TC, Jaso FC
Szerintetek?
poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik

egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.
ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu
ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.
pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.
ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük
Nekem szerintem nem lett elég a C3 hézag, már másodjára szorult meg. 110-nél egyszer csak megállt a blokk minden előjel nélkül, de nem blokkolt, 60-ig kigurítottam. aztán ment, de jobboldalról csúnya hang jön. Ez már a 2. szorulás. Az első után is volt csúnya hang, ettől is, csak másfajta. Akinek megszorult nézte ezt a hibalehetőséget?
Egyébként Koyo az összes capágy a blokkban, csak a 2 db 6306 főtengócsapágy C3 C4 helyett.
A gyertya kicsit sötétebb a kelleténél, alapjáratot stabilan tartja, nem pörög alapjáraton fel, 1:40 Valvoline Durablend, Api TC, Jaso FC
Szerintetek?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az 5.5 nem anyagjelölés, hanem a csavar minősége. De mindenképpen a nem túl erős kategóriába tartozik. MZk-ben szerintem majdnem mindehol 8.8-as horganyzott ESKA csavarok voltak.conus írta: a kis pálca és a nagy pálca közt nincs golyó. 5.5 anyag helyett csinálhattad volna akár papírból is![]()
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
van a boltban a hosszu tuske kb 600ft a fejesvegu kb 1200ftnyakas írta:van golyo kozottuk a csavart felejds el! probalj kis TS et szerezni abbol megcsinalhato ,de megnezem nekunk van etibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam
Előre is köszi!
A viz szalad, a kő marad!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a kis pálca és a nagy pálca közt nincs golyó. 5.5 anyag helyett csinálhattad volna akár papírból istibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam
Előre is köszi!




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
van golyo kozottuk a csavart felejds el! probalj kis TS et szerezni abbol megcsinalhato ,de megnezem nekunk van etibee01 írta:Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam
Előre is köszi!

A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
Sziasztok!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam
Előre is köszi!
150-es etz-nél a blokkban a tányéros kuplung kinyomópálca, és a hosszú, sima pálca között van golyó? És a hosszú pálca és a spirálols hüvelyközött? Sajnos elveszett a tányéros pálca, csináltam 5.5 ös csavarból. Elképzelhető, hogy fogy?? Mindig megnő a holtjáték.... Hol lehetne ilyet szerezni, Kecskeméten nem kaptam

Előre is köszi!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Szívesen!Seri19 írta: Köszi szépen, wiki-n amúgy nem írja az összeset.
Akartam is szerkeszteni a hsz.-t, csak elfelejtettem.

Mármint hogy a wiki-n a kuplungcsapágy és a szimmeringek nincs rajta.

- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Köszi szépen, wiki-n amúgy nem írja az összeset.Gyurmooo írta:Bár a wiki-n is le van írva, itt egy összefoglaló (egyéb motoroké is):
Simson, Babetta és MZ csapágyak és szimeringek
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Megint szétszedtem az egészet nemtudtam beálltítani a kuplungot és átvizsgáltam kicsit jobban a kuplung agyat hát elég rusnya szegény szerintem csere érett ez is csatolok pár képet nemtudom a kuplung állítója elég hosszúe ezért lefotóztam és mérőszallagot tettem mellé kérlek mongyatok véleményt.
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01115.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01116.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01111.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01115.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01116.jpg
http://citrom.kepgep.hu/2010/06/10/main/DSC01111.jpg
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Bár a wiki-n is le van írva, itt egy összefoglaló (egyéb motoroké is):
Simson, Babetta és MZ csapágyak és szimeringek
Simson, Babetta és MZ csapágyak és szimeringek
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
igen, lehet magánszemélyként rendelni, ez a nagy zorallság
és amikor keresel valamit akkor mindig az aktuális készletet látod, amit szerintem megint csak nagy zorallság
szerelési kézikönyvben robbantott ábráknál kell nézelődnöd. én csak a etz125/150 blokkcsapágyait tudom fejből


és amikor keresel valamit akkor mindig az aktuális készletet látod, amit szerintem megint csak nagy zorallság

szerelési kézikönyvben robbantott ábráknál kell nézelődnöd. én csak a etz125/150 blokkcsapágyait tudom fejből




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
A rolling.hu-n magánszemélyként is lehet rendelni?conus írta:oldhercules
poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik![]()
egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.
ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu
ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.
pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.
ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük![]()
Jah és valahol nincs leírva a blockba való összes csapágy és szimering számok szerint 251es etzbe? Lehet én vagyok a pöcs de nem találom.(Tudom h ugyan az mint a 250esé de azt se találtam

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Cserére érett :S lehet valahol ilyet szerezni egyáltalán újonnan utángyártott cuccok között?MrDok írta:Akkor a "két pöcök helye" cserére érett!! De akkor is be tudod állítani, ha eddig jó volt!nova001155 írta:Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
Az ék nagyon kevés lenne! Gondold csak át, mekkora erőt kéne átvinnie, mekkora felületen!
Úgy gondoltam amúgy hogy megmarad a kupos és mellé az ék például a Pannonia jó nem olyan erőgép mint az MZ de ott ék+kúp van de én olyat még nemláttam azon hogy leszaladt volna a fogaskerék arról persze kivételek mindig vannak.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Akkor a "két pöcök helye" cserére érett!! De akkor is be tudod állítani, ha eddig jó volt!nova001155 írta:Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
Az ék nagyon kevés lenne! Gondold csak át, mekkora erőt kéne átvinnie, mekkora felületen!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mongyuk igazad van hogy átvihető a kupos kötéssel a kellő nyomaték külömben nem haladna a motor de ha 1 ékkel megspékelték volna lehet nehezebben fordulna ilyen elő hogy leesik a kuplung a helyéről.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Igen ezt a videót én is néztem az elöbb de sajna az a baj nekem úgy kivan kopva a két "pöcök" helye hogy kb 2-3 cm re bővült ami tovább nehezíti a dolgomatMrDok írta:Szia! A fordulatszámmérő meghajtás-fedél alatt van az a szép formájú forgatható lemez, ami 2 pöcökkel tartja a kuplung kiemelő állórészét. Azt kell beállítsad!nova001155 írta: Na szétszedtem szencségeltem is vele elég sokat igazatok volt leszabadult a kuplung a hejéről.....visszaraktam a helyére jó ráhuztam most nemcsúszik viszont a nem emel ki ......
van valami egyszerű módszer hogy hogy állítsam be a kuplungot hogy kiemeljen??
ui.:Igazán német teknika de a nyavalyás éket miért nem raktam a főtengely és a kuplung közé???
Videó: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... nance2.avi
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Megnéztem hogy hogy áll a főtengelyen van 1 hoszirányú sérülés akuplung agyba meg körkörös "hornyok" vannak :S nem a legjobb alap sajnos.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég