Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

festékes írta:
MrDok írta: Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Na akkor cserélek egy főfuvit aztán meglátjuk!köszi Dénes ,Mr dok
Végül mégsem cseréltem főfuvit mert tegnap egész nap jó volt de ma megint nem ,de délutánra ismét hibátlan! Vajon mi lehet? Mégsem elektronika? Vagy csak egy nagytakaritás kellene a karbiban?Előre is köszi a válaszokat?
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Töltési problémám leküzdve.Tulajdonképp nem is volt :D
Okulásul másoknak pár fotó hogy ne méricskéljenek olcsó multiméterekkel töltést. ](*,)
A kis multiméter a sajátom,ezzel mértem eddig,a nagy az céges(kicsit komolyabb).
Mindkettő műszer az akksira kötve:Ja és a szivargyujtós szarságon most is ugrált összevissza az érték,ezek szerint ezt a motor dolgot nem szereti.Autóban tökéletes.
1 kép:motor áll gyujtás lekapcsolva,itt tök egyforma a mérés
2 kép:motor áll gyujtás ráadva itt már kicsit eltér
3 kép:motor 2500 fordulaton na itt aztán már elszabadult a hülyeség :D
4 kép motor 4500 fordulaton,ennél magasabb fordulaton is maradt az az érték 13,82V a nagy műszeren,a kicsi kiakadt!!!!

Kép

Kép

Kép

Kép
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

yofo írta: Zsaki .

Én felajánlom a segítséget , ha valamelyik motorom megfelel teszt alanynak .
Lehet hogy nemsokára a szavadon foglak.
Köszönöm.
Ugyis van nálam neked 2 óratartó gumi amit odakéne adnom.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Igen, sőt még a csavarjai is :)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

sziasztok lehet hogy nagy hülyeséget kérdezek ,de az etz125 és az etz250 álórésze egyforma?
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: yofo »

zsakfos írta:
nyemi írta:Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Nyemi kösz a tippeket.
Van testkábel külön.
Kondit kipróbálom hátha!

Jó lenne egy másik generátoros motor is lenne itt,mert akkor lehetne hasonlitgatni,cserélgetni a dolgokat és közben mérni.Dehát nincs.
Majd ha nagyon ráérek akkor lehet megkérek valakit hogy szánjon nekem egy kis időt azt megkeressük a hibát ha van még egy motor kéznél.
Házhoz is megyek jeligére. :D :D :D
Zsaki .

Én felajánlom a segítséget , ha valamelyik motorom megfelel teszt alanynak .
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Nékem van az öreg Trophy Mz. Igaz dinamós, de a gyújtáskapcsolón van egy olyan állás valóban, amiben be lehet tolni a paripát ha feladja a delej tárolását az akku.

Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
nova001155 írta:Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
A TS dinamós, nem generátoros (gyárilag).
Amennyiben a 2. állásra gondolsz, az a sima gyújtás állása. Az általad küldött képen, a 0-tól a 4. állásig minden MZ gyújtáskapcsolóján van. A dinamósokon az egyes állás után is van még egy állás a betolásra.
Értem igazatok van.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2855
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
A TS dinamós, nem generátoros (gyárilag).
Amennyiben a 2. állásra gondolsz, az a sima gyújtás állása. Az általad küldött képen, a 0-tól a 4. állásig minden MZ gyújtáskapcsolóján van. A dinamósokon az egyes állás után is van még egy állás a betolásra.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Perec írta:Ott valami parkfény lehet inkább,vagy valahol azontúl?
Utánaolvastam: volt aki látott olyan embert, aki hallott olyanról akinek a haverjáét be lehetett tolni...
Előgerjesztés nélkül _szerintem_ kéne egy rúd keresztbe, egy utas, hogy 1.be se csússzon, meg egy fél tucat ember, aki fut vele:)
Persze ez csak a felgerjedés, hogy gyújtás is legyen ahhoz folyamatos delej is kell. A generátor elég kevés póluspáros, meg sok áram kell a saját gerjesztéséhez is :-k
Aki meredek lejtő közelében lakik, az kipróbálhatná a dolgot, aztán ha úgy lemotorozott vele pár kilométert azt is meg kellene nézni sík úton minimum hány ember kell az indításhoz- csak hogy tudjuk hány embert kell fogni, ha elszáll az akku.

nova001155 írta:
Azt amit írtam nem légből kaptam. Van nekem itthon 1 kis ts-em azon próbáltam jobbra feltekerni nsemmit nem mutat 1 izzó sem. 2. ba megtolni és mikor pöffen akkor vissza 1 kuplung nélkül és tádá jár a motorgenerátorról.
Az ETZ vel nempróbáltam ki nyilván azt nehezebb betolni vagy egyáltalán van e rajta olyan állás.
szerk.: A kis etz-n van olyan állás http://citrom.kepgep.hu/2010/06/13/main/014_15.jpg
Üdv.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

MrDok írta:
festékes írta:Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Na akkor cserélek egy főfuvit aztán meglátjuk!köszi Dénes ,Mr dok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

festékes írta:Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Üdv! Kiesett a főfúvókád?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Dénes írta:Ez üzemanyagellátás lesz szerintem, és sok benzint kaphat felül az illető motor. Én ilyenkor kisebb főfúvóka után nyúlok. :)
Lehetséges,viszont a gyergya száraz a szine is szép barnás,nem kormos,vagy ez nem nem számit ilyenkor?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ez üzemanyagellátás lesz szerintem, és sok benzint kaphat felül az illető motor. Én ilyenkor kisebb főfúvóka után nyúlok. :)
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali! Ma érdekesen kezdett viselkedni a Perkóm!Ha huzatom rendesen és pakolom fel 2ba még minden rendben aztán 3-dik,4-nél szaggat,torpan 5-be el sem jutok.Ha a gáz ilyenkor finoman vissza,aztán fokozatosan huzom minden ok csak lassabban gyorsul fel,de 95 körül 5-be kezdi megint. :-k Ha gázt hirtelen visszaengedem,semmi hang olyan mintha le akarna állni,aztán mégsem.Alapjárat jó indulás pöcc-röff,gyergya ngk-100kmt-ment,szóval ennyi.Mit gondoltok van ötlete valakinek mi lehet?Nem tudom,hogy elektronika e a gond de valami ilyesmire gondolok ezért irtam ide,de lehet más is nem tom.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zsaki:

Hogy, hogy nem, én is erre gondoltam hogy nem kell az a műszer, mert a pilóta fantáziáját bántja csak :-) Olyasmi mint a volt kollégám Skoda Fabia-ja, ami ugye kijelzi a pillanatnyi üzemállapotra vetített liter/100km fogyasztást: szívkodta a fogát hogy jobb volt a régi 120L-je mert az ugyan zabált rendesen de menet közben legalább semmi sem mutatta :D
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Ott valami parkfény lehet inkább,vagy valahol azontúl?
Utánaolvastam: volt aki látott olyan embert, aki hallott olyanról akinek a haverjáét be lehetett tolni...
Előgerjesztés nélkül _szerintem_ kéne egy rúd keresztbe, egy utas, hogy 1.be se csússzon, meg egy fél tucat ember, aki fut vele:)
Persze ez csak a felgerjedés, hogy gyújtás is legyen ahhoz folyamatos delej is kell. A generátor elég kevés póluspáros, meg sok áram kell a saját gerjesztéséhez is :-k
Aki meredek lejtő közelében lakik, az kipróbálhatná a dolgot, aztán ha úgy lemotorozott vele pár kilométert azt is meg kellene nézni sík úton minimum hány ember kell az indításhoz- csak hogy tudjuk hány embert kell fogni, ha elszáll az akku.

nova001155 írta:
Perec írta:Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Kép
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2855
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:
Perec írta:Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Generátoros üzemű MZ-knél nincs is bekötve ez az állás. Kizárólag a dinamós motorokhoz csinálták a "betolós" állást, a 12V-os rendszerű motoroknál ide még érintkező sem tartozik a gyújtáskapcsolón...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

arovado írta:Üdv!
Az alábbi kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz: 250es ETZ ről van szó -> 3000es fordulat alatt világít a töltésvisszajelző, felette kezd elhalványulni (lámpa nélkül; elektromos fesszabályzó van). Tegnap még teljesen jó volt, még induláskor ma is, aztán egyszer csak elkezdett világítani... számomra ez elég nagy fejtörést okoz, tudja valaki mi lehet az oka?
Üdv nekem pont ugyanez abajom van szétkaptam a generátort és összevisszavan kokányolva a forgórész valószinűleg cserelessz de még megpróbálom hejre hozni valahogy.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

[quote="Perec"]Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?

Tudnak ha jól emlékszem jobbra kell tökig tekerni az indító kulcsot és tolásra pöc-röff :d de ha jól emlékszem csak induláshoz szabad ezt használni mert nemszereti a fesszab legalább is a régifajta ha generátorról megy a cucc meg a trafó sem kedveli.
Üdv.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Nyemi kösz a tippeket.
Van testkábel külön.
Kondit kipróbálom hátha!

Jó lenne egy másik generátoros motor is lenne itt,mert akkor lehetne hasonlitgatni,cserélgetni a dolgokat és közben mérni.Dehát nincs.
Majd ha nagyon ráérek akkor lehet megkérek valakit hogy szánjon nekem egy kis időt azt megkeressük a hibát ha van még egy motor kéznél.
Házhoz is megyek jeligére. :D :D :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Még például ilyet okozhat az is ha nincs rendesen le testelve generátor állórész. Erre egy külön vezetéket használj, ne bízd ezt a blokk tartó csavarokra. A gyári bekötésnél ott van a test pont testen levő szénkefe mellet. A kondi ügyben meg szerintem is ki kell próbálni aztán majd kiderül. Amúgy ennek a kondinak zavarszűrő (elektronikus szabályozónál) és szikra oltó szerepe is van (mechanikus szabályzónál) szóval elég komplex a szerepe . Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Tudnak ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Én úgy tudtam a generátorosok nem is tudnak akku nélküli üzemet. Tudnak?
zsakfos írta: Viszont ahogy elnéztem nem is szerepel minden kapcsolási rajzon sem és a szerelési könyv is azt irja hogy ez az akku nélkküli üzemeltetéshez kell.
Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Kondi az ülés alatt van??
Kép

2uF emlékeztem de a lényegen nem változtat. Üdv nyemi.
Na igen ezen gondolkodtam már én is hogy kellene-e vagy sem,illetve bejátszhat-e a dologba vagy sem.
Nekem nincs.
Viszont ahogy elnéztem nem is szerepel minden kapcsolási rajzon sem és a szerelési könyv is azt irja hogy ez az akku nélkküli üzemeltetéshez kell.
Szóval nem tudom ez számit-e???
Mondjuk lehet kipróbálom egy ilyennel.Mintha lenne is ilyenem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Kondi az ülés alatt van??
Kép

2uF emlékeztem de a lényegen nem változtat. Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

nyemi írta:Azért van ez a feszültség ugrálás, mert baj van az egyik fázissal. A három fázis vezetékénél (fekete) vagy a generátornál a forrasztásnál lehet a probléma , rosszabb esetben testzárlatos vagy szakadt az egyik fázis tekercsed.Üdv nyemi.
Próbáltam már másik állórésszel is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
nyemi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 122
Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
MZ-d típusa: simson
Tartózkodási hely: Csabacsűd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyemi »

Azért van ez a feszültség ugrálás, mert baj van az egyik fázissal. A három fázis vezetékénél (fekete) vagy a generátornál a forrasztásnál lehet a probléma , rosszabb esetben testzárlatos vagy szakadt az egyik fázis tekercsed.Vagy még neked, hiányzik, a 2uF 50Voltos kondenzátor az ülés alól.Ezekre tudok gondolni. Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.06.12. 18:31-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.:)
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Perec írta:Amennyire tudom ez a feszültségugrálás bizonyos mértékig normális, a fesszabályzó úgy működik, hogy ki-be kapcsolja a gerjesztést, ezáltal a töltést, a töltőáram is 3 fázisú, lüktető áram. A gyári kapacitás nem tudja kisimítani a feszültséget akkor sem, ha bent van egyáltalán és még jó. Az akku nem tart meg 13.xV-nál nagyobb feszültséget, töltés után még terhelés nélkül is azonnal leesik. Egy R-C taggal tudnád átlagolni a feszültséget, az izzók úgyis az átlagfeszültség alapján világítanak.

+akku.......R......C+......Voltmérő
......................C-.......
Na akkor meg főleg nem idegesitem magam.Bár amikor a multkor Piki motorján kiváncsiságból mértem ugyanezt a dolgot,ugyanilyen multiméterrel,akkor az övé elég stabil feszt mutatott minden fordulaton. #-o
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

csikin írta:zsakfos: Digitális volt, vagy mutatós? Nekem mutatós szépen állt. Digit nem próbáltam menet közben sosem.
Ez a szivargyujtóba dugható izé ez digitális.
Mértem ezenkivűl szintén digitális ócsó multiméterrel.
De már nem érdekel.Nem szenvedek ezen.
A motor működik,ma is tettem a Balaton keleti medencéjét megkerülve egy kört.Rendesen működött.Amig nem csinál galibát,addig nem érdekel.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Amennyire tudom ez a feszültségugrálás bizonyos mértékig normális, a fesszabályzó úgy működik, hogy ki-be kapcsolja a gerjesztést, ezáltal a töltést, a töltőáram is 3 fázisú, lüktető áram. A gyári kapacitás nem tudja kisimítani a feszültséget akkor sem, ha bent van egyáltalán és még jó. Az akku nem tart meg 13.xV-nál nagyobb feszültséget, töltés után még terhelés nélkül is azonnal leesik. Egy R-C taggal tudnád átlagolni a feszültséget, az izzók úgyis az átlagfeszültség alapján világítanak.

+akku.......R......C+......Voltmérő
......................C-.......


avorado: Én a 3000 fordulatú felgerjedéskor fázishibára gyanakodnék, főleg akkor ha a töltés sem elégséges tompítottnál. Ez lehet lent a generátornál forrasztás-saru, vagy a diódahídnál kontakt hiba (nagyon ritkán dióda gond). Nekem soxor lecsúszott a sarum amíg meg nem csináltam.
Kép
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
Az alábbi kérdéssel fordulnék a fórumozókhoz: 250es ETZ ről van szó -> 3000es fordulat alatt világít a töltésvisszajelző, felette kezd elhalványulni (lámpa nélkül; elektromos fesszabályzó van). Tegnap még teljesen jó volt, még induláskor ma is, aztán egyszer csak elkezdett világítani... számomra ez elég nagy fejtörést okoz, tudja valaki mi lehet az oka?
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

zsakfos: Digitális volt, vagy mutatós? Nekem mutatós szépen állt. Digit nem próbáltam menet közben sosem.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Feszültség ugrárlás megoldva.
Másik akksival,autóakksiról is ugyanaz maradt.A feszültség ugrált.
Cseréltem újra próbaképp fesszabályzót,diódahidat,szénkeféket.Ugyanaz a helyzet.

Aztán a végén rájöttem a megoldásra.
NEM FOGOM MÉREGETNI HASZNÁLAT KÖZBEN A FESZÜLTSÉGET!
Gyárilag sem mutatja semmi,hát nálam sem fogja.
Probléma leküzdve :D
Tötltésjelző kialszik ha megy a motor,az izzóim eddig is jól bírták.
Akkor meg mit hisztizek rajt igaz?
Nem kell nézegetni menetközben a feszültséget.
Úgyhogy igy marad azt kész! \:D/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

KILL3R etz írta:Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
NYjja! :lol: Tiszta SztárTrekk mi? ... nem véletlen. :smt045

Vannak olyan vakegerek 8) az utakon ha látják hogy jössz, vagy mész , akkor is csak ,,néznek" , nem ,,látnak" !
Így talán betartják a követési távolságot, ha kiégeti a szemüket a féklámpám :smt004

Előre meg a xenon helyett is ki kell majd találnom valamit,valami erősebbet, mert azt se ,,látják" , talán egy lézerágyú megtenné, :-k
ha legközelebb kifordul elém féktávon belül, csak rálövök 1et :smt070 és hamvasztás ...

...csak aztán nehogy a hamun csússzak el :lol:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

laci0609 írta:Sziasztok a brisk n15y-és a n15yc gyertya között mi a külömbség ,melyiket használjam?
A sima C-set, az YC négyüteműbe való.
Legalábbis tudtom szerint :D
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Sziasztok a brisk n15y-és a n15yc gyertya között mi a külömbség ,melyiket használjam?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

KILL3R etz írta:Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
Ha látnád az én LED-készletem... :mrgreen:
Már csak végre meg kellene csinálni... ](*,)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Ennyi ledből mi lesz? Fotonágyú? :shock: :twisted: :lol: :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

Én is belevau. :wink: H nem fesszabályzó, akkor akksi. Biztosan nem túl fiatal darab = csökkent kapacitású.
Ezért is megugorhat a feszültség. Ha a voltmérőd 20Vos mérés6árban van, akkor a feszültségcsúcsok, zavarok miatt is kiakadhat! Az MZ nem túl zavarvédett tipus ;) : ha zavar,véded ! :lol:

...más,

A motorom még romokban, de már készül a LEDes helyzetjelző/féklámpa ! \:D/


Kép

Kép

Kép

U.i.: Hétfőn gipsztelenítés :smt023 ! :smt026 \:D/ :lol: :smt045 :!:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

gergő írta:Szia Tesó!
A jövő héten viszek neked egy 12V-os zselés akksit,az éjszakai túra alkalmából!
Üdv: gergő
Hálám örökké üldözni fog. :-D =D> \:D/ :smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
gergő
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 68
Csatlakozott: 2009.03.22. 15:05
MZ-d típusa: ES250/2
Tartózkodási hely: Devecser Kodály Zoltán u.21

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gergő »

Szia Tesó!
A jövő héten viszek neked egy 12V-os zselés akksit,az éjszakai túra alkalmából!
Üdv: gergő
bambi írta:
zsakfos írta:Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Próbáld ki az autót aksijával is.(bika kábel)A motorét kösd le.
UFF 241 (OK 34-11)

Az ES 250/2 is MZ !!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Kösz a tippeket!
Na igen tulajdonképp még csak az akksit nem csereberéltem,úgyhogy a következő az lesz.Már ki is néztem a gyerekem robogóakksiját :smt077
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

zsakfos írta:Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Próbáld ki az autót aksijával is.(bika kábel)A motorét kösd le.
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én a diódahidat cserélném ki.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zsaki: mint tudod, én a villanyhoz nem értek, de mégis bele ugatnék: szerintem mondasz valamit az akkumulátorral, én arra tippelek hogy ő a hunyó....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na most lett elegem a töltésemből. ](*,)
Egyszerűen nem bírok vele.
Azt tudni kell hogy érthető legyek hogy van nekem egy szivargyujtóba tehető voltmérő,amivel menetközben folyamatosan figyelhetem az akksi feszültségét(na meg persze a töltést).
Szóval:
azt mutatja nekem ez a műszer hogy ugrál a feszültségem menet közben világitással 13,5V-15V közt.Illetve még több is lehet mert néha nem mutat semmit,kiakad.
Tulajdonképp mindent cserélgettem már másik dologra próbaképp:
-fesszab(most Subee féle van benne,de próbáltam már fekete elektronikust és gyári mechanikust is)
-generátor állórész
-generátor forgórész
-diódahíd.
A jelenség mindig volt.Vezetékek,saruk újak.Elkötve 100% hogy nincs.
Szóval töltésem az volna ,de ugrál mint a fene.
Amit nem cseréltem mert nincs másik az az akksi.
Nagyon idegesit a dolog,mert eddig minden elektromos problémát megtudtam oldani,de ezzel nem bírok.
Holnap még lecserélem a szénkeféket újakra(bár amik benne vannak is egész jónak tűnnek).
Ja még annyit hogy a kis műszer biztosan jó,hisz pont járművekhez van és ha az autómban nézem,ott úgy áll a szabályzott feszültség egy értéken mint a cövek.

Ja ha valaki nem tudná,akkor Etz generátoros a gépem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Gyurmooo írta:
Dárgo írta:Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?

Előre is köszi a segítséget.
Nekem gyenge akku miatt csinált ilyet, amikor féklámpa+index is ment tompított mellett alapjáraton.
Nekem használt a kisebb gyertya hézag, és a nagyobb megszakító hézag. Persze lehet, hogy a tünet egyezik de a betegség nem. Egy próba nem kerül semmibe.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Dárgo írta:Helló

Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?

Előre is köszi a segítséget.
Nekem gyenge akku miatt csinált ilyet, amikor féklámpa+index is ment tompított mellett alapjáraton.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

balintmz írta:sziasztok.
Úgy szeretném hogy 3000-es fordulatnál már nyomatékosabb legyen. Igy olyan 3800-tól indul meg. az a baj hogy 5ösben mikor leesik a fordulat 3000re onnan már akármekkora gáztól sem kezd gyorsulni. ugy lenne jo hogy 3000tol indulna meg. én a gyujtást gondoltam piszkálni. Mennyire kellene állitani ? 2,5-3,5 mm közt hogy? most csak ugy érzésre van állitva, de melegen 1.re gyujt és hidegen szivatoval 3szor és utána nélküle elsöre. Csak 5.ben gyengül meg. Vmi ötletek?

Üdv, Bálint
Nekem is ugyanez a 251-esem. Bambi és mások szerint is jó erőben van, de valahogy 5-ben nekem sem bír menni. Én veszek rá egy 20as lánckereket, aztán meglátjuk azzal mit tud. A gyújtáshoz nem akarok nyúlni, a súbertűt rakosgattam feljebb-lejjebb, nem változott, főfúvóka 130-135 nincs változás. Ha nyelezem neki az egész gyertya szép világosbarnára kiég. Országúton, főúton 4esben megyek, néha ha hosszú az egyenes felrakom 5-be. Ennyi. Ja lehet hogy a kipuffot kiégetem majd, mert az biztos hogy nem tiszta. Olyan mély a hangja, nem az a pattogós ETZ-s, inkább puffogós.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég