Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
sziasztok.
Úgy szeretném hogy 3000-es fordulatnál már nyomatékosabb legyen. Igy olyan 3800-tól indul meg. az a baj hogy 5ösben mikor leesik a fordulat 3000re onnan már akármekkora gáztól sem kezd gyorsulni. ugy lenne jo hogy 3000tol indulna meg. én a gyujtást gondoltam piszkálni. Mennyire kellene állitani ? 2,5-3,5 mm közt hogy? most csak ugy érzésre van állitva, de melegen 1.re gyujt és hidegen szivatoval 3szor és utána nélküle elsöre. Csak 5.ben gyengül meg. Vmi ötletek?
Üdv, Bálint
Úgy szeretném hogy 3000-es fordulatnál már nyomatékosabb legyen. Igy olyan 3800-tól indul meg. az a baj hogy 5ösben mikor leesik a fordulat 3000re onnan már akármekkora gáztól sem kezd gyorsulni. ugy lenne jo hogy 3000tol indulna meg. én a gyujtást gondoltam piszkálni. Mennyire kellene állitani ? 2,5-3,5 mm közt hogy? most csak ugy érzésre van állitva, de melegen 1.re gyujt és hidegen szivatoval 3szor és utána nélküle elsöre. Csak 5.ben gyengül meg. Vmi ötletek?
Üdv, Bálint
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kontakthiba talán:
gyertyapipa rossz, gyújtókábel letestel, vagy valami csavar nincs meghúzva, rezgésektől letestel bármilyen kidörzsölődött kábel.
gyertyapipa rossz, gyújtókábel letestel, vagy valami csavar nincs meghúzva, rezgésektől letestel bármilyen kidörzsölődött kábel.
Re: Elektronika
én is elsöként gyertyát cserélnék. egy probát megér. és ha nem az a gond akkor is marad egy jo gyertyád. Bálint
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Üdv lehet üres az akku. Vagy rossz a gyertya.Dárgo írta:Helló
Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?
Előre is köszi a segítséget.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Helló
Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?
Előre is köszi a segítséget.
Lenne egy kis gondom a motorommal. Alapjáraton ketyeg normálisan, majd egyszercsak minden jel nélkül megáll. Nem fuldoklik, nem esik le a fordulat, egyszerűen leáll. Olyan mintha kihagyna a gyújtás vagy a szikra, vagy valami. Van valami ötletetek?
Előre is köszi a segítséget.
Re: Elektronika
Ehez csatlakonék én is mert mióta a tűt 1 állással lejjebb raktam azóta megszünt az indítási nehészségeim.Előtte hidegen nehezen indult,jobban füstölt.Esetleg még ellenőrízd az úszó szintet hogy nem túl magas véletlen.Gyurmooo írta:Nem is kell hozzá túl sok benya, hamar túl lehet szívatni a gépet.
És már akkor sem indul rendesen!
Mielőtt tényleg elkezdenéd az elektronikában keresni a hibát, előtte az üzemanyag-rendszert nézd át újra!
Szerintem először is a tűt 1-2 állással tedd lejjebb.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Nem is kell hozzá túl sok benya, hamar túl lehet szívatni a gépet.
És már akkor sem indul rendesen!
Mielőtt tényleg elkezdenéd az elektronikában keresni a hibát, előtte az üzemanyag-rendszert nézd át újra!
Szerintem először is a tűt 1-2 állással tedd lejjebb.
És már akkor sem indul rendesen!
Mielőtt tényleg elkezdenéd az elektronikában keresni a hibát, előtte az üzemanyag-rendszert nézd át újra!
Szerintem először is a tűt 1-2 állással tedd lejjebb.

- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
IGC60 vezérlővel elég sok a probléma, (alacsony fordulatos anomáliák) jobban jársz, ha írsz magadnak. Amúgy milyen mikróvezérlőre írnád?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csikin nem mond hulyeseget, egyszer engem is megszivatott a simson, nem zart a tuszelep es befolyt egy joadag benzin, igaz en nem alltam neki szeged egyik legforgalmasabb utcajan tologatni, hanem gyertya ki es ugy 5 percig taposgattam a berugokart, atszellozott aztan indult
szoval tenyleg az is lehet a hiba oka, ha minden mas stimmel
szoval tenyleg az is lehet a hiba oka, ha minden mas stimmel
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára z25z 2010.06.10. 09:52-kor.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
IGC60 -t valaki használ?
Ha igen mik a tapasztalatai?(gondolom kisebb a fogyasztás és nyomatékosabb a gép kis fordulaton)
6voltról működik rendesen?(amíg nincs átépítve 12voltra a gép előbb erre ruháznék be,elvégre látok a 6voltos lámpával is)
Ha kedvező áron hozzájutok nincs értelme sajátot kifejleszteni(gondoltam rá,hogy írok programot mikróvezérlőre de simán egy hétvége alatt megvan az ára akkor meg több hétvégét nem érdemes kínlódnom vele)
Ha igen mik a tapasztalatai?(gondolom kisebb a fogyasztás és nyomatékosabb a gép kis fordulaton)
6voltról működik rendesen?(amíg nincs átépítve 12voltra a gép előbb erre ruháznék be,elvégre látok a 6voltos lámpával is)
Ha kedvező áron hozzájutok nincs értelme sajátot kifejleszteni(gondoltam rá,hogy írok programot mikróvezérlőre de simán egy hétvége alatt megvan az ára akkor meg több hétvégét nem érdemes kínlódnom vele)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csak gondolom áll a benzin a forgattyúsházban. Lehet hülyeség, vagy nem ez oldja meg a problémát, de többször sikerrel jártam már vanbenzin-vanszikra-mégseindul eseteknél.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
És az miért jó?:Dcsikin írta:Én tologatnám gyertya nélkül néhány kört, és utána gyertyával, gyújtással is.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én tologatnám gyertya nélkül néhány kört, és utána gyertyával, gyújtással is.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Zsír új NGK gyertya (a régivel is próbáltam).. próbáltam beindítani úgy hogy benzinbe mártogattam a gyertyát oszt úgy raktam be... most volt 150km óta teljesen szimering csapágy dugó csere... de egyáltalán semmi trafót meg szakítót cseréltem és úgy is semmi... mint ha bent nem robbanna be a dolog vagy elengedné de vmit kellene pöfögnie szerintem legalább vissza rúgni a henger fej tömités is fasza... kurvára fingom sincs már a dologhoz a megszakítóval is órákat baszkódtam vhigy úgy is el kellett volna találnom teljesen tanácstalan vagyok...Kawabiker írta:Másik gyertya?Varga1488 írta:Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Jártam már olyan gyertyával ami kint adott szikrát,bent elméletileg valami volt mert másik gyertyával sorba kötve a másik kint szépen szikrázott de mégse indult a gép.
Lehet a gyertya elektroda tövében olyan lerakódás volt,hogy nyomás alatt ott alakul ki a szikra vagy tudja a fene....
Levegőt nem tud valahol pluszba szívni?(szivócsonk,karbi,főtengelyszimering?)
Ugye a jó időpont,benzin,levegőn és keverék arány a fontos dolgok együtt.
Egy tuti új gyertyával a szikrát kizárod,időpontot megtudod nézni(1-4mm közt simán beindul bárhol meg 0.1-0.5 hézaggal de ha teheted állítsad a gyári értékre).
Benzint meg ha egy picit beöntesz(úgy szoktam lekapom a benyacsövet a tank karbi közül és alá rakom a tanknak megtöltöm végét befogom és becsurgatom a gyertya helyén) akkor egy kb. ici picike kb. 1/10 környéki gázállással picit több levegőt adva megtud gyulladni.Ha már pöfög hallod mjik a tünetek.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Másik gyertya?Varga1488 írta:Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Jártam már olyan gyertyával ami kint adott szikrát,bent elméletileg valami volt mert másik gyertyával sorba kötve a másik kint szépen szikrázott de mégse indult a gép.
Lehet a gyertya elektroda tövében olyan lerakódás volt,hogy nyomás alatt ott alakul ki a szikra vagy tudja a fene....
Levegőt nem tud valahol pluszba szívni?(szivócsonk,karbi,főtengelyszimering?)
Ugye a jó időpont,benzin,levegőn és keverék arány a fontos dolgok együtt.
Egy tuti új gyertyával a szikrát kizárod,időpontot megtudod nézni(1-4mm közt simán beindul bárhol meg 0.1-0.5 hézaggal de ha teheted állítsad a gyári értékre).
Benzint meg ha egy picit beöntesz(úgy szoktam lekapom a benyacsövet a tank karbi közül és alá rakom a tanknak megtöltöm végét befogom és becsurgatom a gyertya helyén) akkor egy kb. ici picike kb. 1/10 környéki gázállással picit több levegőt adva megtud gyulladni.Ha már pöfög hallod mjik a tünetek.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Legelsőnek azt cseréltem és a szikra az szép erős kék!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha a kondenzátor rossz, nyomás alatt nem ad le szikrát. Egyébként milyen színű a szikra? A lila az egészséges! Ha kicsit narancssárgás, akkor a kondira gyanakodnék...Varga1488 írta:ezt nem tudom elképzelni h miért csinálja ezt még egy vissza rúgás vagy egy pöffenés sincs... és a szirkát is jókor adja... ráadásúl benzint is kap... azért köszönöm!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
12V van rajta és ugyan azok a számok és betük mint az TZ-n, Köszi Alfa az infót bár ezt nem tudom elképzelni h miért csinálja ezt még egy vissza rúgás vagy egy pöffenés sincs... és a szirkát is jókor adja... ráadásúl benzint is kap... azért köszönöm!KILL3R etz írta:Simson trafó nem 6 voltos?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az optós gyújtásból tanulva akkor is lehet melegedés, ha rossz ideig van nyitva/zárva a megszakító, bár ha jókor gyújt ezt nem tudom hogy lehet. Hézag rendben van? Ha túl kicsi, túl későn emel ki (ez valszeg kompenzálható állítással) sokáig folyik át áram a trafón, és melegszik.
Ezen kívül ahogy mondták a zárlatos trafó szar szikrát ad, és melegszik az is. Úgy gyertya is kellene, én egysze szívtam egy hetet amíg kiderült (azóta ha valami nem jó, első a gyertyacsere
). 6V trafó nem jó ide.
És végül, "normális" mértékű melegedés normális, nem lesz itt sose szobahőmérsékletű, pont mivel áram folyik át rajta, és nem is kicsi. Mondjuk ha nem forró hosszú menet után sem, az jó.
Ezen kívül ahogy mondták a zárlatos trafó szar szikrát ad, és melegszik az is. Úgy gyertya is kellene, én egysze szívtam egy hetet amíg kiderült (azóta ha valami nem jó, első a gyertyacsere

És végül, "normális" mértékű melegedés normális, nem lesz itt sose szobahőmérsékletű, pont mivel áram folyik át rajta, és nem is kicsi. Mondjuk ha nem forró hosszú menet után sem, az jó.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Simson trafó nem 6 voltos? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Most cseréltem ki egy unyan olyanra annyi h simon van rajta de minden megegyezik... de most se jó már el se tudom képzelni hogy mi a gond... szikrát ad elvileg jókor de még egy vissza rúgást se érzek vagy vmi pöförészést... esetleg karbi lenne? de benzines gyertyával is probáltam... vagy a szikra lenne gyenge.. estére érkezik meg az új megszakító... áá ez a legszarabb azt se tudom honnan álljak neki! köszönöm a segítséget!KILL3R etz írta:Ha elmelegszik a trafó akkor lehet. Úgy kösd be, hogy a 15-ös pontra megy a gyújtáskapcsolótól jövő pozitív vezeték, az 1-es pontra pedig a jelvezeték, ami a mexától jön fel.
De lehet hogy jól van bekötve, de zárlatos, akkor ugyanilyen tüneteket produkál. Ha van másik, ami biztos jó, akkor próbáld meg kicserélni.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha elmelegszik a trafó akkor lehet. Úgy kösd be, hogy a 15-ös pontra megy a gyújtáskapcsolótól jövő pozitív vezeték, az 1-es pontra pedig a jelvezeték, ami a mexától jön fel.
De lehet hogy jól van bekötve, de zárlatos, akkor ugyanilyen tüneteket produkál. Ha van másik, ami biztos jó, akkor próbáld meg kicserélni.
De lehet hogy jól van bekötve, de zárlatos, akkor ugyanilyen tüneteket produkál. Ha van másik, ami biztos jó, akkor próbáld meg kicserélni.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
baszus most volt gyujtókábel csere de sajna nem én csináltam... miről ismerem meg h melyik hova tartozik? és akkor csinálhatná ezt az egészet? h nem indul be mert kb 20 km után éreztem h erős motor hangja van mint ha levennmm a gyujtást... Köszönöm!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Varga!
A gyújtásnak 3mm-el a holtpont előtt kell lennie. A trafó pedig lehet azért melegszik mert fordítva van bekötve....
A gyújtásnak 3mm-el a holtpont előtt kell lennie. A trafó pedig lehet azért melegszik mert fordítva van bekötve....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Hali! mitől van h nem indul be a motor mikor leállt elég motor hangja volt már a megszakítóval baszkódok de semmi vissza rúgás sincs, és holtpontnál adja a szikrát meg nyit van is van... üzem anyagot is ad de még benzines gyertyát is raktam bele... annyi hogy a trafó az ülés alatt kicsit melegszik... már egy kicsit elszomorít h mindig van vmi probléma...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bizony elég kicsi egy dinamónak a teljesítménye, mindössze 60W sajnos, általában elég szokott lenni, de ha az ember még plusz, ráadásul nagy fogyasztókat szeretne a motorra felszerelni, akkor a 180W az bizony kell, ez 3-szor annyi.Kawabiker írta:12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".
Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
12V-ra valóban több választási lehetőséged van fogyasztókkal kapcsoltban.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Ha jól működik, akkor biztos, hogy hozzá se fogok nyúlni. Eddigi MZ-s éveim alatt, vmit biztosra megtanultam. Ami működik, azt ne szedd szétMáté írta:Semmiképpen ne akard átalakítani megszakítóssá azzal csak a baj van. elállítódik, kopik lényeg az hogy a tirisztoros jobb. nekem a 150-en volt tirisztoros gyújtás és soha nem volt vele bajom bár jó sok km-t tettem bele.HaPi írta:Üdv. Mindenki![]()
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges![]()
Válaszotokat várom.
KösziHaPi


Köszi a választ

További vélemények is jöhetnek.
Esetleg hosszú távon (több 10.000 km-re gondolok) lehet vele gond, ill. alkatrész hiány

- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Semmiképpen ne akard átalakítani megszakítóssá azzal csak a baj van. elállítódik, kopik lényeg az hogy a tirisztoros jobb. nekem a 150-en volt tirisztoros gyújtás és soha nem volt vele bajom bár jó sok km-t tettem bele.HaPi írta:Üdv. Mindenki![]()
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges![]()
Válaszotokat várom.
KösziHaPi
Re: Elektronika
Üdv. Mindenki
Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges
Válaszotokat várom.
Köszi
HaPi

Kíváncsi lennék, hogy mi a véleményetek a tirisztoros gyújtásról. Most egy 125-s ETZ-m van megszakítóssal és ezt már ismerem, de tervezek venni egy 250-es ETZ-t. Találtam is egyet, de tirisztoros. Ha semmi gond vele akkor jó, de kíváncsi lennék a véleményre, aki ért hozzá. Esetleg át lehet alakítani megszakítósá, ha szükséges

Válaszotokat várom.
Köszi

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!nova001155 írta:Az baj mi lehet a hiba valószinűsíthető oka?
Olvass vissza kicsit. Amúgy mérd meg az aksi feszültségét álló motornál, alapjáraton, és felpörgetve is. Nézd át a vezetéksarukat, szénkefék állapotát, töltésjelző lámpa wattértékét.
Ha írsz eredményeket biztos tudunk segíteni.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
3000 rpm alatt túl kevés a töltő feszkó. de többet ne kérdezz, mert én elektronikához sík hülye vagyok.
nekem 2000 rpm-nél volt ilyen problémám, egy feszültségszabályzó újrasaruzás meg a dióda híd újra saruzása megoldotta a problémát.
de nem olyan rég hasonló cipőben járt itt valaki a fórumon, neki pl. a lámpafejben volt zárlat.
ennél többet nem tudok segíteni

nekem 2000 rpm-nél volt ilyen problémám, egy feszültségszabályzó újrasaruzás meg a dióda híd újra saruzása megoldotta a problémát.
de nem olyan rég hasonló cipőben járt itt valaki a fórumon, neki pl. a lámpafejben volt zárlat.
ennél többet nem tudok segíteni




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Az baj mi lehet a hiba valószinűsíthető oka?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
nem normális.nova001155 írta:üdv
Friss mz-s lévén nemtudom hogy normális e az ha a töltésjelző piros a műszerfalon 3000-es ford. körül alszik ki?


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
üdv
Friss mz-s lévén nemtudom hogy normális e az ha a töltésjelző piros a műszerfalon 3000-es ford. körül alszik ki?
Friss mz-s lévén nemtudom hogy normális e az ha a töltésjelző piros a műszerfalon 3000-es ford. körül alszik ki?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Tegnap leállt a gépem áramhiány miatt , lemerültem. Pár perce mentem egy kis ösvényen utassal, lassan. Előtte volt negyed óra város. Előtte megint városok, megint előtte özönvíz. A tompított levétele után egyből lett áram, indult, ment. Az 50-et most 5.ben szereti a gépem, ritkán forgatom 3000 fölé. Töltésem 13,8V. A mechanikust nemrég cseréltem le, hogy majd az E lesz az igazi, azzal is ezt játszotta időnként. Felgerjedés 1600-1700, legerjedés 1300-1400. Van + 10 W fogyasztásom, egy halogén helyzetjelző. Azaz 5+10+55=70W+20W? gyújtás állandó terhelés + átlag 10 W index+fék. Az kb. állandó 100W városban. Ennyivel nektek megbirkózik a gépezet, vagy spóroltok a tompítottal? Esetleg töltötök néha?
Re: Elektronika
Vape gyújtás ügyben az indexen a pannonia fórumon Lecsót keresd,ők forgalmazzák itthon.Kawabiker írta:12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".
Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
12voltról ugye tudna működni egyéb fogyasztó is,meg a 6voltos rendszernél elég kicsi a teljesítmény gyárilag.
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".
Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
180watt már elég sok mindenre elég lenne,meg 12volt csak "egységesebb".
Ezt a vape gyújtást Magyarországon nem árulja senki vagy innen rendeljem meg?(Bár még gondolkozok az olasz pöcsköszörűs átalakításon is de szerintem amivel olcsóbb lenne annyival több időm menne el rá)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaKawabiker írta:Ez 12voltos nézd meg a linket!
Fesszabja miért nem jó?
Semmi gondom a 6voltos rendszerrel(gyári) csak szeretnék 12voltost meg mekszakító nélkülit.
Pöcsköszörüknek meg nincs 180wattja:(
ETZ generátor forgó tömege mennyire nehéz?(esetleg etz generátor+opto jeladó)
sub-ee írta:
Szia
Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.
A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.
Üdv.:Sub-ee
Azt nem néztem, hogy 12, vagy 6V. Ha 12V-os akkor még kevés is egy kicsit a 180W.
6V-os rendszerre is tudok gyártani OPTO gyújtást, aminek jóval kisebb a fogysztása mint a gyárinak. Pont most fog készülni egy ilyen gyújtás itt az egyik ismerősöm TS-ére.
ETZ generátor különben bőven jó, de ha meg vagy elégedve a 6V-tal és nem akarsz nagy átalakítást, akkor amint említettem erre is megoldható az OPTO gyújtás.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Szia!pedro121 írta:Csao all!
Igaz hogy Simson nem MZ, de 1 kutya. Szal olyan problémám lenne, hogy dadog a motor mintha kondi baj lenne. Úgy kezdődött az egész hogy leszedtem a hengert, majd visszatettemNem tudom ezzel mit tettem tönkre pedig nem először csináltam ilyet
Kicseréltem a kondit, kicseréltem a megszakítót, az éket a lendkeréknél, a gyertyapipát, tettem bele másik gyertyát, beállítottam a megszakítóhézagot és a gyújtást, kicseréltem a trafót, a gyújtótekercs meg tavaly lett cserélve és nem fúj ki sehol a hengernél. Fogalmam sincs hogy miért de dadog... menetközben 1-2 gyújtás aztán motorfék... Viszont amikor bemelegedik akkor lehet vele menni viszont akkor meg olyan mintha sokat kapna és kormolná a gyertyát de a gyertya meg tiszta XD Meg eddig is jó volt ezzel a karbival. Innentől kezdve eszem nincs hozzá mi lehet a hibás, hátha ti többet tudtok. Előre is köszönöm a választ és bocs h ide írtam pont az elektronikához de nem tudom most már hol kell a hibát keresni.
Ha már mindent kicseréltél rajta akkor már igazán vehetnél 1 gyujtótekercset is mert ezek az utángyartottak nem az igaziak lehet épp az lesz a hiba asszem kb 1000 ft az ára. Amugy meg az uj kondi sem életbiztosítás... De sztem gyujtótekercs ha a karbin nem állítottál és a gyujtás is jó helyen van.
Próbáld ki és írj...
Re: Elektronika
Kösz így már menni fog még annyit hogy hol kapok én másik grafitot oda vagy bronzot?affaire írta:zsakfos írta: Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.
Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla![]()
![]()
![]()
Van direkt ehhez gyártott?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
egy olyan problémám van a 251-en hogy időnként gázelvételkor amikor már alapjáratra visszaesik a fordulatszám kigyullad a töltés ellenörző lámpa, de ha húzok egy gázfröccsöt azonnal kilaszik. nem mindig csinálja ezt, csak egy két alkalommal. van valami ötletetek? talán fesszab?
köszi előre is
Máté
egy olyan problémám van a 251-en hogy időnként gázelvételkor amikor már alapjáratra visszaesik a fordulatszám kigyullad a töltés ellenörző lámpa, de ha húzok egy gázfröccsöt azonnal kilaszik. nem mindig csinálja ezt, csak egy két alkalommal. van valami ötletetek? talán fesszab?
köszi előre is
Máté
Re: Elektronika
Csao all!
Igaz hogy Simson nem MZ, de 1 kutya. Szal olyan problémám lenne, hogy dadog a motor mintha kondi baj lenne. Úgy kezdődött az egész hogy leszedtem a hengert, majd visszatettem
Nem tudom ezzel mit tettem tönkre pedig nem először csináltam ilyet
Kicseréltem a kondit, kicseréltem a megszakítót, az éket a lendkeréknél, a gyertyapipát, tettem bele másik gyertyát, beállítottam a megszakítóhézagot és a gyújtást, kicseréltem a trafót, a gyújtótekercs meg tavaly lett cserélve és nem fúj ki sehol a hengernél. Fogalmam sincs hogy miért de dadog... menetközben 1-2 gyújtás aztán motorfék... Viszont amikor bemelegedik akkor lehet vele menni viszont akkor meg olyan mintha sokat kapna és kormolná a gyertyát de a gyertya meg tiszta XD Meg eddig is jó volt ezzel a karbival. Innentől kezdve eszem nincs hozzá mi lehet a hibás, hátha ti többet tudtok. Előre is köszönöm a választ és bocs h ide írtam pont az elektronikához de nem tudom most már hol kell a hibát keresni.
Igaz hogy Simson nem MZ, de 1 kutya. Szal olyan problémám lenne, hogy dadog a motor mintha kondi baj lenne. Úgy kezdődött az egész hogy leszedtem a hengert, majd visszatettem


Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így van, a féklámpakapcsoló egyik vezetéke a test, másik, a fekete a + . Mind1 a kapcsolón melyiket hova kötöd, és az is jó ha az egyiket helyben letesteled.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Hali! Műszakira kell vinnem a mocit persze még nincs a fékrendszer kicserélve de szerzek rá elsőféknreszert tárcsafékesbe az elsőféklámpakapcsolót h csináljam meg? nekem csak egy vezeték van? a másik kivezetést le kell testelni vagy mi? előre köszönöm nem lenne jó ha emiatt baszkodnának műszakin...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
Ez 12voltos nézd meg a linket!
Fesszabja miért nem jó?
Semmi gondom a 6voltos rendszerrel(gyári) csak szeretnék 12voltost meg mekszakító nélkülit.
Pöcsköszörüknek meg nincs 180wattja:(
ETZ generátor forgó tömege mennyire nehéz?(esetleg etz generátor+opto jeladó)
Fesszabja miért nem jó?
Semmi gondom a 6voltos rendszerrel(gyári) csak szeretnék 12voltost meg mekszakító nélkülit.
Pöcsköszörüknek meg nincs 180wattja:(
ETZ generátor forgó tömege mennyire nehéz?(esetleg etz generátor+opto jeladó)
sub-ee írta:Kawabiker írta:https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.
Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?
Szia
Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.
A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.
Üdv.:Sub-ee
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
affaire írta:...zsakfos írta: ...

Sajnos az idézetek közé írtál, szerintem szerkeszd át... Aztán én is törlöm e hozzászólásom.

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
zsakfos írta:Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.
Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla![]()
![]()
![]()
Kösz így már menni fog még annyit hogy hol kapok én másik grafitot oda vagy bronzot?
Van direkt ehhez gyártott?
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na sikerult. Az egyik szenkefe volt a ludas
Rovid volt
Kosz a tippeket.


- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hat az kiderult h a szenkefe az rovid, ma kicserelem, de egyeb bajat nem latom ami kivalthatna ezt, minden sarut, erintkezot lefujtam kontaktsprevel s megmozgattam... A jelenseg nem fordulatfuggo, ugyanolyan alacsony fordulatnal is mint magasnal. Mint montam sima gyujtassal majdnem jo, de ha itt is lepek egyet a fekre+index akkor gyengul, s ahogy megyek folfele a vilagitassal egyre gyengul el minden, pl. ha felkapcsolom lampa+index+fek egyszeruen elalusznak a fenyek, alig vilagitanak, s doglik meg a motor, amint fel engedem a feket mar erosodik picit de kozel sem eleg. Es tok mindegy hogy alapjaraton csinalom vagy nyelgazzal mert ugyanazt csinalja...Ma merek feszultseget. Gabsic koszi az otleteket, ma meg le ellenorzok ezt azt. Lehet hogy tenyleg a szenkefe a ludas
Hatha...

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nos... jó volna tudni, hogy a jelenség csak alapjáraton, vagy fordulaton is jelentkezik-e.coco írta:Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesekHa netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy
Mérj fesültséget:
- alapjáraton lámpa nélkül, lámpával
-fordulaton (2500-3000 felett) lámpa nélkül, lámpával.
Alapjáraton ugye valamennyire normális hogy halványodnak a lámpák, e kérsés hogy neked mennyire? Ezért kéne kimérni.
Fordulaton ez nem megengedett.
Okozhat hibát pl:
-kontakthibák (szerelés után nem lett felpucolva a saru, korábban volt érintkezés mmost meg nem jó)
-szénkefe szorul, rövid
-forgórész vagy főtengely üt, nem jól ül a kúpon a forgórész (maszek retesz, szennyeződés) ekkor álló helyzetben érintkezik a kefe, fordulaton vviszont nem tudja követni a gyűrűt, elkezd lebegni
-gyújtáskapcsoló kontakthiba
Sok egyéb apróság is lehet, pontosítsd hogy mikor jelentkezik a hiba (alapjárat/fordulat) és mérj feszt!
A generátor fázisvezetékei (a 3 fekete) nyugodtan felcserélhetők.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 2 vendég