Szia!Most lehet hogy megkövezneka többiek,olyan hülyeséget irok,de szerintem a generátor 3 fekete vezetékét nem lehet elkötni,mert a generátor nem egyenáramot termel mint a dinamó.Ezért kell az egyenirányító dióda híd.Szerintem is a kábelsarukat kellene végignézni hogy nem lazák,vagy nem oxidosak valahol,vagy nincs kikopva valahol a szigetelés,bár akkor melegedne a vezeték is meg kiverné a biztosítékot.A gyujtáskapcsolót érdemes volna leellenőrízni!Azt is jó volna megtudni hogy egyáltalán termel-e eleget a generátor.coco írta:Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesekHa netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Toltes az van. Akksi 1 eves VARTA es felvan toltve, fekete elektronikus feszszab. az is 1 eves es jo, es a blokkot most ujitottak fel a fotengely nem log. Azota csinalja ezt miota felujitottak a motrot, addig semmi baja nem volt. Most vettuk eszre a szenkefeket, valahogy elsiklottak felette... De ha elotte mukodott rendesen akkor nem tudom h mert pont most kezdte. Nem lehet h valamit el kotottek a generatornal, mert nekem ott a kabeleim nem szinesek
Ha netan valamit felcserelenek ott akkor lehet ilyen? Sima gyujtason ha nem adok fenyt akkor viszonylag jolmegy, mintha valahol leket kapott volna s fojna el az energy 


-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha annyira szar a kefe, hogy nincs normális gerjesztésed, akkor végülis lehet, de ezt elég sok minden okozhatja.coco írta:Sziasztok. Szar szenkefe miatt lehetnek ilyen tunetek? Gyujtason normalon villogo index, pozicioval gyengebb, es fennyel meg gyengebb, de nem csak index hanem minden feny halvanyabb, meg az ures jelzo is s doglik el a motor...
Milyen fesszabályzód van?
Mérj rá mennyi a töltésed!!!
Akksi mikori? Fel van töltve rendesen?
Töltés többi része rendben van? (kontakthibák, stb)
Főtengely nem lóg?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok. Szar szenkefe miatt lehetnek ilyen tunetek? Gyujtason normalon villogo index, pozicioval gyengebb, es fennyel meg gyengebb, de nem csak index hanem minden feny halvanyabb, meg az ures jelzo is s doglik el a motor...
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
kiszsebi írta:OFFsub-ee írta:... de valóban fényre megy!
Bocs a félreértésért.
Üdv.:Sub-ee
mint a legyek...
Hát, ez ma egy ilyen nap...
ON
Kissé le voltam rombolva már agyilag azon a napon, azért írtam hülyeséget.

Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha nincs strobi, akkor jó egy led is meg egy mérőóra. Nem olyan pontos, de elmegy. A ledre ráforrasztasz egy 560 ohmos előtét ellenállást. a pozitív lábát csatlakoztasd a jeladó kék vezetékéhez, úgy hogy a jeladón is fent legyen, a negatívat a jeladó sárga-zöld vezetékéhez. A többi már magától értetődik.sub-ee írta:SziaAlfa írta:Nah röffent a mociJól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.
Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is![]()
Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.
Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)
Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]
Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.
Hatások:
-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Szép-szép a cucc. Gyújtás strobival és egy mérőóra segítségével tudod halál pontosan beállítani.
Üdv.:Sub-ee
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
OFFsub-ee írta:... de valóban fényre megy!
Bocs a félreértésért.
Üdv.:Sub-ee
mint a legyek...
Hát, ez ma egy ilyen nap...
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
daranyi68 írta:Szia
Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött
Na ezt jól megaszondtam.
Szia!Akkor nekem is pont fordítva működik.Nálam is akkor van szikra amikor meglátja a fényt!!![]()
üdv:daranyi
Este volt, le voltam durranva, már zt sem tudom, hogy mi mit csinált, de valóban fényre megy!
Bocs a félreértésért.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaAlfa írta:Nah röffent a mociJól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.
Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is![]()
Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.
Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)
Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]
Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.
Hatások:
-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Szép-szép a cucc. Gyújtás strobival és egy mérőóra segítségével tudod halál pontosan beállítani.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Épp a témához tartozik: én a múlt héten vettem egy akkut, sajnos a régi kb két hét alatt 1 teljes voltot merült és nem akart menni 12 volt fölé a feszültség. végül vettem egy 7Ah-s motobatt akssit 5100ft-ért. ha valakinek kéne itt a link: http://www.akkumulatorbolt.hu/elerhetoseg.php
a camponával szemben van a bolt, és normális nagyon az eladó régen ő is mz-zett.
ezek után kipróbáltam milyen szikra van (amúgy sub-ee féle gyújtással): a gyertyát kb 6 mm-re tartva a legközelebbi fém ponttól is áthúzott és a végén is szépen szikrázott. ez így elég állat.
a camponával szemben van a bolt, és normális nagyon az eladó régen ő is mz-zett.
ezek után kipróbáltam milyen szikra van (amúgy sub-ee féle gyújtással): a gyertyát kb 6 mm-re tartva a legközelebbi fém ponttól is áthúzott és a végén is szépen szikrázott. ez így elég állat.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Abban az akksiban már valószínűleg elszulfátosodtak a lemezek. Elvileg 1-2 havonta kellene legalább tölteni ennek megelőzésére, én havonta szoktam télen tölteni őket. Ez az elmélet.
DE tudok ellenpéldát is, ami minden eddigi tanulmányomnak ellentmond:
- vettem egy TS-t bontásra még 2 éve. A motor akkor már 4 éve állt az udvaron egy ponyvával félig letakarva. Hazahozva a motort próbaképpen rátettem a töltőt az akksira, egy napig semmi töltést nem vett fel, aztán szépen lassan elkezdte felvenni a töltést. újabb 24 óra töltés, aztán próbaképpen beraktam a rendszámos TS-be, és 3 hónapig gond nélkül jártam vele. Azóta az az akksi a Jawa-ban van, már a második szezont húzza benne, hiba nélkül.
- 2005-ben vettem egy ksipolszkit, egy nem belevaló akksi volt belerakva. Gyári akksi a kispókban 36Ah, ebben 55Ah-s volt a pótkerék helyén. Egy régi, 98-as gyártású Varta akksi, ami valamilyen VW-ben volt gyárilag (VW-s címke van rajta). Én közben szereztem gyári fiat akksit a polskiba, úgyhogy ezt a nagy VW akksit megkapta fater, hogy őszig kihúzza vele a favorit. Nos, még mindig ez az akku van a skodában, immáron 12 éves!!!! (Bár az is tény, hogy a gyári értékű 350A indítóáram helyett csak 40 körül tud már a 12 éves akku, de szépen teker még az önindító.
Ennyit arról hogy egyesek azzal jönnek hogy zselés akksi igy meg úgy mert a savas csak 1-2 évet bír...
Ezzel arra akartam kilyukadni hogy érdemes néha próbálkozni, mert nem minden a papírforma...
DE tudok ellenpéldát is, ami minden eddigi tanulmányomnak ellentmond:
- vettem egy TS-t bontásra még 2 éve. A motor akkor már 4 éve állt az udvaron egy ponyvával félig letakarva. Hazahozva a motort próbaképpen rátettem a töltőt az akksira, egy napig semmi töltést nem vett fel, aztán szépen lassan elkezdte felvenni a töltést. újabb 24 óra töltés, aztán próbaképpen beraktam a rendszámos TS-be, és 3 hónapig gond nélkül jártam vele. Azóta az az akksi a Jawa-ban van, már a második szezont húzza benne, hiba nélkül.
- 2005-ben vettem egy ksipolszkit, egy nem belevaló akksi volt belerakva. Gyári akksi a kispókban 36Ah, ebben 55Ah-s volt a pótkerék helyén. Egy régi, 98-as gyártású Varta akksi, ami valamilyen VW-ben volt gyárilag (VW-s címke van rajta). Én közben szereztem gyári fiat akksit a polskiba, úgyhogy ezt a nagy VW akksit megkapta fater, hogy őszig kihúzza vele a favorit. Nos, még mindig ez az akku van a skodában, immáron 12 éves!!!! (Bár az is tény, hogy a gyári értékű 350A indítóáram helyett csak 40 körül tud már a 12 éves akku, de szépen teker még az önindító.
Ennyit arról hogy egyesek azzal jönnek hogy zselés akksi igy meg úgy mert a savas csak 1-2 évet bír...
Ezzel arra akartam kilyukadni hogy érdemes néha próbálkozni, mert nem minden a papírforma...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- juragy
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Elektronika
sziasztok igen feszültség a lemerült aksiban is meg van viszont nincs áram ha nem volt töltve időközben az aksi akkor sajnos kukaérdemes azért amper merővel mérni hogy egyáltalán felveszi a töltést? üdv juragy
Re: Elektronika
Kuka sajnoskobra írta:Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Re: Elektronika
Szia!Szerintem is kuka!Nekem is volt ilyen aksim,és azt monta egy autó szerelő srác hogy a feszültség nem minden,ereje is kell hogy legyen!kobra írta:Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Üdv:daranyi68
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Most vásárolt motoromba következő a jelenség.
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
A motor állt 2 évet egy szín alatt. Aksi nem volt kivéve, töltve egyszer sem.:S
Feltöltöttem ,jó volt minden. Aztán másnapra lemerült. Nem baj. Megint felraktam tölteni ,de az aksi töltő azt jelezte ,hogy fel van töltve maxra.
De ha gyújtást ráadtam ,akkor lement a felére majdnem. Ha próbáltam dudálni ,már megnyomáskor 0-ra "merült" pillanatnyilag az aksi. (töltő szerint. kilengett a mutató).
Majd gyújtás levesz ,és megint max.-on van. Hiába töltöm órákat akár.
Sztem kuka az aksi. De lehet hogy vmi más nyűgje van?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Lenne egy feladványom
Ma megpróbáltam beindítani MZ-met,de csak a kipufogó durrogott,a motor nem indult be.
Megnéztem a gyertyát ,ami nedves volt,tehát anyagot kapott rendesen.
Állítottam a gyújtáson,de semmi.
Kicseréltem a gyertyát,ami megoldotta a problémát,de csak ideiglenesen,ugyanis este már ismét nem akart életre kelni.Ekkor ismét gyertyacsere és a motor újra beindult.
Mi lehet a probléma?
Én elektromos bajra gyanakszom,de lehet a keverékkel is gond van,már egy ideje nem tudom eltalálni az őzbarna színt
Lenne egy feladványom

Ma megpróbáltam beindítani MZ-met,de csak a kipufogó durrogott,a motor nem indult be.
Megnéztem a gyertyát ,ami nedves volt,tehát anyagot kapott rendesen.
Állítottam a gyújtáson,de semmi.
Kicseréltem a gyertyát,ami megoldotta a problémát,de csak ideiglenesen,ugyanis este már ismét nem akart életre kelni.Ekkor ismét gyertyacsere és a motor újra beindult.
Mi lehet a probléma?
Én elektromos bajra gyanakszom,de lehet a keverékkel is gond van,már egy ideje nem tudom eltalálni az őzbarna színt

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
sub-ee írta:Szialaci0609 írta:Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
A gyújtáskapcsolód félállásba volt, az lehetett a hiba, ott keresd a problémát. Én is jártam már így, úgyhogy tapasztalatból mondom.
Üdv.:Sub-ee
igen igen ezt akartam leirni,és ez zárlatot okozott volna?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szialaci0609 írta:Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
A gyújtáskapcsolód félállásba volt, az lehetett a hiba, ott keresd a problémát. Én is jártam már így, úgyhogy tapasztalatból mondom.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Beálítottam 3mm re érezhetően jobb a hézagom is kicsi volt,viszont kipróbáltam motoroztam 1 et majd félóra pihi után anyuéknál indítanám a mocit és semmi .Teljesen lemerült az aksi, úgy hogy 8 voltot mértem benne, az aksim jó fogalmam sincs mi történhetet vele hogy így leszívta. Tök meleg volt az aksi mikor kivettem hogy töltőre tegyem .Viszont megáláskor levettem gyujtásról és már akkor is fura volt, mintha nem úgy fordult volna el a gyujtáskapcsoló. De a kulcsot bennehagytam gondolva itt anyuékelől vidéken ugyse viszik el, szerintetek mit nézzek meg először? Gondolom a gyujtásnak ehez semmi köze ,4tizedes megszakítóhézag 3mm előgyujtás.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
szerintem nem lehet, mert úgy tudom nagy fordulaton kell nagyobb előgyújtás, kis fordulaton kisebb előgyújtás.laci0609 írta:Sziasztok Ma ránéztem a gyujtásra és a beálitás ellenőrzése közben azt vettem észre ,hogy az előgyujtásom 5mm .Ennek eredménye lehet hogy úgyérzem a motor alacsony fordulaton erős, de olyan 3000 től pedig gyengébnek érzem?Gyertya szép őzbarna.
amikor vettem a motort nekem is ilyen volt és kiderült azért mert fúrva lett a henger, de a hengerfejet nem köbölték ki és ezért kellett nagy előgyújtás mert kisebb előgyújtással már önmagától robbant a benzin.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Sziasztok Ma ránéztem a gyujtásra és a beálitás ellenőrzése közben azt vettem észre ,hogy az előgyujtásom 5mm .Ennek eredménye lehet hogy úgyérzem a motor alacsony fordulaton erős, de olyan 3000 től pedig gyengébnek érzem?Gyertya szép őzbarna.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Tozo!!
Olvastam a problémád, de a napokban nem volt időm utánanézni, meg még NET-közelben sem voltam.
Elektronikus feszszabnál szerintem normális, ha kicsit parázslik a visszajelző -az enyém is ilyen. Ha jól emlékszem, a töltés és az index visszajelzője ugyanaz az égő - egyik vége az index ütemkapcsolójára, másik fele a 61 pontra van kötve. Legelőször keress egy kapcsolási rajzot, és ellenőrizd, hogy minden a helyén van-e. Próbáld ki, ha kikötöd az index ütemkapcsolóját, (pl. kiveszed a biztosítékot a lámpafejben) akkor is csinálja-e a villogást.
Üdv: P.
Olvastam a problémád, de a napokban nem volt időm utánanézni, meg még NET-közelben sem voltam.
Elektronikus feszszabnál szerintem normális, ha kicsit parázslik a visszajelző -az enyém is ilyen. Ha jól emlékszem, a töltés és az index visszajelzője ugyanaz az égő - egyik vége az index ütemkapcsolójára, másik fele a 61 pontra van kötve. Legelőször keress egy kapcsolási rajzot, és ellenőrizd, hogy minden a helyén van-e. Próbáld ki, ha kikötöd az index ütemkapcsolóját, (pl. kiveszed a biztosítékot a lámpafejben) akkor is csinálja-e a villogást.
Üdv: P.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Lehet cserélni,nem is olyan nagy ördöngösség.Mindenekelőtt forraszd le a 2 vezetéket róla ami a forgórészből jön ki.Ehhez előtte a kötözést le kell szedni(kaparni,vágni stb).affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Utána a végén lévő lemezt kell leszedni. 3 helyen van úgymond megdornizva a forgórész vége,ráhajtva a lemezre.Ezt én úgy reszeltem le és a csere után másik helyen csináltam vissza.
Ezek után kis ráhatással lehuzható a tengelyről a cucc.
Felhasználtam a képedet róla




Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kawabiker írta:https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.
Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?
Szia
Ez valóban 180W-os, de a fesszabályzójáról nem hallottam jókat. Szerintem kicsit drága is a cucc, na meg mégiscsak 6V-os. Ha ETZ generátorra átalakítod, akkor olcsóbban kijössz.
A bontott 125-ös pöcsköszörű gyújtásért, illetve alternatorért bontóban van hol többet kérnek, de az legalább ér is valamit.
Én amondó vagyok, hogy vagy jól rendbe kell tenni a 6V-os rendszert, vagy ETZ generátor.
Ahány 6V-os rendszerű gépet hoztak hozzám, azoknak mind kifogástalanul működik az elektronikájuk, persze egy kis korszerűsítéssel. Ez a legolcsóbb megoldás különben.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Próbáljátok meg itt: www.fervill.hu
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Elektronika
https://www.powerdynamo.biz/shop/show_p ... qkdv54f11o ilyet használ valaki?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.
Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?
Érdemes rendelni vagy bontóban 125 2T olasz pöcsköszörűjét megvenni és átfaragni,esztergálni,marni,stb ?
A beleölt sok munka,benzin,bontóba guberálás,bontós ár is együtt nem sokkal lenne kevesebb mint ez.
Szerintetek ez télleg van 180wattos?
Előgyújtása fix vagy elektronikusan szabályzott?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Lehet cserélni. Zsakfos kolléga cserélte le nekem is szénről, bronzra. Kérdezzétek őt, ő tudja hogy kell.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Biztos hogy valahogy lelehet venni róla mert nagyon régen vagy 15 éve én cseréltem.De már nem emlékszem, de sikerült.Egyébként is árulnak hozzá külön is ,komunátornak vagy minek hivják.Nem akarok hülyeséget irni mintha rá lenne ragasztva, és mintha én felmelegítettem volna majd utána lehúztam de ez nem 100%
Re: Elektronika
A szakkönyvek csak annyit írnak róluk hogy lehet szakműhelyben cserélni de fogalmam sincs hogy vagy hol...[/quote]
Nagyon durva!!Még lehet találni öreg autóvillamossági szerelőket akik még nem adták fel az ipart.Keress egy ilyemn műhelyt,és próbálkozz ott
Nagyon durva!!Még lehet találni öreg autóvillamossági szerelőket akik még nem adták fel az ipart.Keress egy ilyemn műhelyt,és próbálkozz ott
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igen így mása helyzet. Azt hittem a széléből van letörve. Én nem tudom sajnos hogy hogy kell cserélni, ilyet még nem csináltam.
Re: Elektronika
Az durva én nem is mertem összerakni mert én ugy nézem hogy akkora tört ki belöle hogy a szénkefe is beletörne...Dénes írta:Nekem szanaszét van töredezve...de működik. Nálad nem is müxik a dolog?affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?

Nézd meg

A szakkönyvek csak annyit írnak róluk hogy lehet szakműhelyben cserélni de fogalmam sincs hogy vagy hol...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem szanaszét van töredezve...de működik. Nálad nem is müxik a dolog?affaire írta:Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Azért írtam a kiegyensúlyozatlanságot, mert amiatt hogy a tárcsa súlypontja nem a furat közepébe esik ezért káros rezgések lépnek fel. a rezgések pedig segítik a csavar lelazulását. amúgy ha meghúzod azt a csavart rendesen, akkor soha nem fog lelazulni. ajánlom a légkulcs alkalmazását. húzd meg villáskulccsal hogy megfogja, majd egy löketet a légkulccsal. soha nem fog lelazulni, mert nagy nyomatékkal meghúzza.Alfa írta:
szerintem a kiegyensúlyozatlanság pont nem az amiért aggódni kell, a kis tárcsát precízebben kell megmunkálni h jól működjön. Az a baj, hogy 4000es fordulaton ha lelazul a csavar, épp semmit se számít hogy a tárcsád 35 vagy 65 mm, ugyanúgy kirepíti szélre és összekócolja az optokaput meg a nyáklapot. Épp ezért tartom magamnál mindig a megszakítós gyújtást, bekarcolva a helye ahova állítani kell, meg a gyújtásmérőt biztonság kedvéért. 4 csavarral és kb 15 perc alatt bárhol bármikor visszaépíthető. Az a baj h ötletem sincs lelazulás ellen. Igazából egy karimás tárcsa-közdarab kombó kéne 4 db 4-es csavarral, és kontrákkal, de ha lelazul, akkor is kóvályogni kezd, az eredmény ugyanaz.
Így most be kell érnem annyival, hogy a tárcsán a lyuk 1 tizeddel nagyobb mint a csavar, tehát max 1 tizedet tudja repíteni a centrifugális erő. A gyula így is eláll, de legalább nem okoz maradandó kárt a részegységekben.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Újravezetékeltem a generátor beteg részeit (sarukat cseréltem), és ugyanaz. A töltéslámpa nem világít, a feszültség rendben gyújtáson (amikor a tompítottat ráadom, akkor lecsökken, és elhalványul minden, anélkül normális a töltés, valami érintkezés vagy korrózió lesz sztem).laci0609 írta:Alfa !Ha sikerül megoldanod a töltésproblémát léci ird meg hogy mi volt a baj ,mert én is ezzel küzdök 1800 alatt nincs töltésem .Feszültségszabályzót cseréltem ,vezetékeket is szénkefék is jók egyenirányító is cserélve mégse jó
Szóval egyelőre nem tudom, csatlakozásokat megmozgattam megszorítottam az ülés alatt, de eddig semmi. Holnap átnézem a gyulakapcsolót és a lámpában a vezetékeket.
szerintem a kiegyensúlyozatlanság pont nem az amiért aggódni kell, a kis tárcsát precízebben kell megmunkálni h jól működjön. Az a baj, hogy 4000es fordulaton ha lelazul a csavar, épp semmit se számít hogy a tárcsád 35 vagy 65 mm, ugyanúgy kirepíti szélre és összekócolja az optokaput meg a nyáklapot. Épp ezért tartom magamnál mindig a megszakítós gyújtást, bekarcolva a helye ahova állítani kell, meg a gyújtásmérőt biztonság kedvéért. 4 csavarral és kb 15 perc alatt bárhol bármikor visszaépíthető. Az a baj h ötletem sincs lelazulás ellen. Igazából egy karimás tárcsa-közdarab kombó kéne 4 db 4-es csavarral, és kontrákkal, de ha lelazul, akkor is kóvályogni kezd, az eredmény ugyanaz.Máté írta:Gratulálok Alfa szép lett.
Annyit azért hozzátennék, hogy eddig mindenki aki megcsinálta nagyon nagy tárcsát alkalmazott. ha jól emlékszem a kivágás is 10mm-rel kisebb mint a tárcsa nagy része. azért ekkora kivágásnál már számolni kéne kiegyensúlyozatlansággal. másrészt minél nagyobb a forgórész annál nagyobb a tehetetlensége tehát annál többett kell szöszölni a tengelyre való rögzítéssel.
Én jóval kisebb kb 35mm átmérőjű tárcsával csináltam és nálam 3 mm-rel kisebb a kivágott rész. nincs kiegyensúlyozatlanság, nincs szívás hogyan rögzítsd a forgó tengelyhez rendesen. csak azért írom mert szerintem sok bosszúságtól megkíméli magát az ember.
Így most be kell érnem annyival, hogy a tárcsán a lyuk 1 tizeddel nagyobb mint a csavar, tehát max 1 tizedet tudja repíteni a centrifugális erő. A gyula így is eláll, de legalább nem okoz maradandó kárt a részegységekben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
Olyan problémám lenne hogy a z etz gyújtásnál a forgórész grafit részéből amin a szénkefék futnak kitört 1 darab lehet ezt valahogyan orvosolni???
Vagy venni kell másik forgórészt?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
- MZ-d típusa: Mz/simson125
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: Elektronika
Kedves MP1!!!
Köszi hogy foglalkoztál a problémámmal,ami sikeresen megoldódott.
Jó ötleteket adtál és a kérdéseidre válaszolva:én vezetékeltem be mindent, minden vezeték a helyén volt rajz szerint.
A vége az lett amit mondtál,kicseréltettem a boltban a fekete müanyag dobozos fesszabot és gerjesztő tekercs nélkül egyből jó lett.A trabi és a régi fémdobozos cucc pedig nem működött helyesen.
Már csak 1 dolog zavar:Az index visszajelző lámpa,járó motornál parázslik és kb 2 másodpercenként folyamatosan felvillan.Ha pedig indexelek akkor rendesen működik,tehát abbamarad a parázslás és villog a visszajelző azonos ütemben az indexlámpákkal.
Ez mitől lehet????
Üdv:Tozo
Köszi hogy foglalkoztál a problémámmal,ami sikeresen megoldódott.
Jó ötleteket adtál és a kérdéseidre válaszolva:én vezetékeltem be mindent, minden vezeték a helyén volt rajz szerint.
A vége az lett amit mondtál,kicseréltettem a boltban a fekete müanyag dobozos fesszabot és gerjesztő tekercs nélkül egyből jó lett.A trabi és a régi fémdobozos cucc pedig nem működött helyesen.
Már csak 1 dolog zavar:Az index visszajelző lámpa,járó motornál parázslik és kb 2 másodpercenként folyamatosan felvillan.Ha pedig indexelek akkor rendesen működik,tehát abbamarad a parázslás és villog a visszajelző azonos ütemben az indexlámpákkal.
Ez mitől lehet????
Üdv:Tozo
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Gratulálok Alfa szép lett.
Annyit azért hozzátennék, hogy eddig mindenki aki megcsinálta nagyon nagy tárcsát alkalmazott. ha jól emlékszem a kivágás is 10mm-rel kisebb mint a tárcsa nagy része. azért ekkora kivágásnál már számolni kéne kiegyensúlyozatlansággal. másrészt minél nagyobb a forgórész annál nagyobb a tehetetlensége tehát annál többett kell szöszölni a tengelyre való rögzítéssel.
Én jóval kisebb kb 35mm átmérőjű tárcsával csináltam és nálam 3 mm-rel kisebb a kivágott rész. nincs kiegyensúlyozatlanság, nincs szívás hogyan rögzítsd a forgó tengelyhez rendesen. csak azért írom mert szerintem sok bosszúságtól megkíméli magát az ember.
Annyit azért hozzátennék, hogy eddig mindenki aki megcsinálta nagyon nagy tárcsát alkalmazott. ha jól emlékszem a kivágás is 10mm-rel kisebb mint a tárcsa nagy része. azért ekkora kivágásnál már számolni kéne kiegyensúlyozatlansággal. másrészt minél nagyobb a forgórész annál nagyobb a tehetetlensége tehát annál többett kell szöszölni a tengelyre való rögzítéssel.
Én jóval kisebb kb 35mm átmérőjű tárcsával csináltam és nálam 3 mm-rel kisebb a kivágott rész. nincs kiegyensúlyozatlanság, nincs szívás hogyan rögzítsd a forgó tengelyhez rendesen. csak azért írom mert szerintem sok bosszúságtól megkíméli magát az ember.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Alfa !Ha sikerül megoldanod a töltésproblémát léci ird meg hogy mi volt a baj ,mert én is ezzel küzdök 1800 alatt nincs töltésem .Feszültségszabályzót cseréltem ,vezetékeket is szénkefék is jók egyenirányító is cserélve mégse jó 

Re: Elektronika
[quote="Alfa"]Így igaz, túl lett bonyolítva. 2 oka van:
1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.
Én azért választottam a meglévő megszakító bütyökbe köszörült v alakú rögzítést,mert meglehet csinálni eszterga nélkül is.amikor megvan a gyujtás hejje a tárcsán,egyszerűen csak dornival bedomborítom a résbe dornival egy üllőn és kész.
1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.
Én azért választottam a meglévő megszakító bütyökbe köszörült v alakú rögzítést,mert meglehet csinálni eszterga nélkül is.amikor megvan a gyujtás hejje a tárcsán,egyszerűen csak dornival bedomborítom a résbe dornival egy üllőn és kész.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Így igaz, túl lett bonyolítva. 2 oka van:
1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.
2, az én megoldásomban (hogy kényelmesen lehessen állítani az eredeti csavarokkal), messzebb került az excenter végétől, tehát nemhogy rövidebbre kell vágni, de még hozzá is kellett volna adni. Ez ugye lehetetlen
Eszterga nélkül vagdosva flex-el meg nem ad merőleges felületet, kóvályogni fog a tárcsa, a pozícionálása a kapuban nehéz lesz. Nálam 5 század az ütése oldalirányban.
Pozícionálás nélkül meg vagy ráhegeszted (nehezen kezelhető és szerelhető), vagy kb tipp alapon mehet csak, és el is mozdul meghúzásnál, vagy kis lazulás esetén is. Szerintem nem üzembiztos úgy, egyik sem az igazi.
Így is rosszul csináltam a tárcsát, mert először ki kell fúrni a lemezben a 2 es lyukat, fel kell rakni a teli tárcsát, és ott megmunkálni rajta mindent, kivéve az ablakot, majd bejelölni hol szakít meg kb-re és ezt tenni az opto középállásába. Valszeg újra is csinálom a tárcsát így. Ennek elég durván precíznek és megbízhatónak kell lennie, nem lehet elnagyolni semmit.
1, a megszakító bütyök 1500 ft minimum, és olyan keményre van edzve, hogy sose fúrod bele a pozícionáló izének (nálam a régi tűgörgő) való lyukat. Megpróbáltam, de csak nyiszatolta, mert van egy régim.
2, az én megoldásomban (hogy kényelmesen lehessen állítani az eredeti csavarokkal), messzebb került az excenter végétől, tehát nemhogy rövidebbre kell vágni, de még hozzá is kellett volna adni. Ez ugye lehetetlen

Pozícionálás nélkül meg vagy ráhegeszted (nehezen kezelhető és szerelhető), vagy kb tipp alapon mehet csak, és el is mozdul meghúzásnál, vagy kis lazulás esetén is. Szerintem nem üzembiztos úgy, egyik sem az igazi.
Így is rosszul csináltam a tárcsát, mert először ki kell fúrni a lemezben a 2 es lyukat, fel kell rakni a teli tárcsát, és ott megmunkálni rajta mindent, kivéve az ablakot, majd bejelölni hol szakít meg kb-re és ezt tenni az opto középállásába. Valszeg újra is csinálom a tárcsát így. Ennek elég durván precíznek és megbízhatónak kell lennie, nem lehet elnagyolni semmit.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Szerintem kicsit túlbonyolítottad a megoldást, de azért jó lett! Mondjuk az átlag MZ-s szerszámai között nincs eszterga, meg maró...... a tárcsa távtartó darabnak jó egy rossz, vagy erre a célra vásárolt megszakító- bütyök is, amit az ember rövidebbre vág. A tárcsát én megrajzolás után 1-es lemezből lemezollóval szabtam ki, rögzített (vagy állványos) fúrógépben megpörgetve flexel szabályoztam le.Alfa írta:Nah röffent a moci..........
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?
Kérdésedre : a jel (sárga zöld) vezeték úgy működik mint a megszakítós jel vezeték, tehát azon, vagy a csatlakozóján tudsz multiméterrel mérni, hogy éppen ad-e testet vagy nem.
GRATULÁLOK! Jó megoldás.
Észrevette már valaki hogy a hátsó féklámpa vezetéke pont elér a megszakító jel vezeték csatlakozásához (kondinál a csúszósaru)? Pont jó volt idáig a gyújtásállításra....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Alfa: elősször is gratulálok!Másodszor:Én a gyujtást a jó öreg lámpás módszerrel állítottam be.A trafó 1-es pontjára az egyik szál,a másik a vázra.Figyelmetlenül olvastam,bocs,de multiméteres beállításra nem jöttem rá!Úgyhogy marad a grat
üdv:daranyi68

üdv:daranyi68
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nah röffent a moci
Jól megy, bár csak üresben nyúztam, mert még szét van kapva (ülés, idom levéve). Ugyanis 1800 alatt a fényeim halványodnak és vibrálnak. baromi érdekes amúgy, mert a töltés (akksi + és - ra téve a multimétert 20 V egyenáramon) 13,5 volt 1000es alapjáraton is, az akksiban hosszabb menet után (300 km pl, egyben) is pontosan 12,5 V van. Vagyis minden rendben, tölt rendesen. A generátor vezetékeim elég betegek, rohadnak széjjel, holnap a végüket kicserélem, megtoldom, megforrasztom és megzsugorcsövezem őket. Aztán majd kiderül mi változik.
Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is
Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív
) acéllemezből van, először megtervezve, rajzolva, majd flex-el kifaragva. Végül satuba fogva hajlítottam a megfelelő alakra. Sajnos CNC progit írni rá túl macerás lett volna, és amúgy is használatban van az a gép. Erre a furatokat kézifúróval vágtam. Az alapja az egésznek egy rossz (méretpontatlan, ezért az eredeti céljára szar) utángyártott megszakító alaplap. A gyújtás az eredeti módon állítható (a 2 csavarral). A tranzisztor alá alulemez került, a jobb hűtés érdekében hővezető pasztával. Figyelem! Ezt a csavart ami a tranyót fogja le, el kell intézni h ne érhessen hozzá semmi testelő dologhoz. Ugyanis akkor valamiért (miért is? ez normális?) letestel, és baromira nem ad jelet a cucc. 100%ig kiteszteltem. Én vastag nejlonzacskót húztam rá a csavarra úgy, hogy ne szakadjon el, majd bakelit alátét után rácsavartam az anyát. Jól működik.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.
Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)
Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]
Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.
Hatások:
-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is
) . Multiméteres megoldás érdekel. Mi között mérjek, és mit?

Nah de most nyomom a képeket az optósról, és beteszem ide. Először is amit én gyárottam hozzá esztergán és marón: olyan cucc mint az excenter, csak valamivel hosszabb, és állandó átmérőjű. Ez 22es rozsdamentes acélrúdból van. baromi szerencse h épp volt 3as marótárcsa a pozícionáló bütyöknek, mai a forgórész furatában van. A tárcsa pozícionálását egy 2-es tűgörgő végzi, amit 0,05 átfedéses furatba ütöttem, és még meg is ipari pillanatragasztóztam. Atomtámadást is kibír. A lényege, hogy olyan rövid rész áll ki, ami kisebb mint a 7es csavarhoz használt alátét, így a hatlapfej alatt is elfér. Mellette van a tárcsa, 1 es acéllemezből, amit körkéssel esztergán vágtam ki, és köszörűn alakítottam ki az ablakot. Aztán kézifúróval a tűgörgőnek lyukat fúrtam rá. A bénaságom miatt a 3. lyuk már sikerült is

Az optós nyáklap egy 2 es (jó masszív


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
A gyújtóegységet a deknibe csavaroztam fel az akksi elé (az első falára). Mivel nekem az idom van előtte, nem látszik h a dekni elejéből 2 db 6 os csavar feje áll ki, meg engem amúgy se zavarna. Bőven van hely, éri a levegő a hűtését, nem ér hozzá semmihez, stabilan áll a doboz 2 füle miatt (azon mennek át a csavarok). Meglepően nagy a hely az akku és a dekni előlapja között.
Felhasznált szerszám(gépek):
-esztergagép (átmérőző kés, leszúrókés, + kell egy 9 es fúró amit szegnyeregbe fogva kifúrjuk a közdarabot, + egy központfúró, a tárcsának egy vékony lyukkés)
-marógép (3 as marótárcsa vagy marószár (az nekem nem volt), esetleg egy 10 es maróval érdemes lelapolni egy részen a közdarabot, hogy pl 19es kulccsal lehessen forgatni a főtengelyt a tárcsa és a csavar nélkül is)
-kéziköszörű (sorjázáshoz, tárcsához)
-kézifúró vagy állványos fúró (furatoknak. 2es kopott (kb 1,95) fúró pozíciónálónak, 3 as fúró a többi furatnak, 7 es a tárcsa közepébe a csavarnak)
-flex (konzolhoz. vágó-csiszoló vastag koronggal)
-satu (mindenhez, de konzolhoz muszáj)
-csavarhúzók
-villáskulcsok (7, 10, 13),
-kapalács (hajlításhoz)
Felhasznált anyagok
-22es acélrúd (érdemes először kifúrni, megesztergálni a közdarabot, és a végén leszúrni)
-1-es acéllemez (nekem volt kör alakú, amit be lehetett fogni a gépbe, csak jóval nagyobb volt. valami előző melónak a hulladéka lehetett)
- Hővezető paszta (tranyó alá)
-2es alulemez (tranyó alá, asszem ekkora, de nem tuti, nem emléxem már, ez is hulladék volt)
-1,5-2 es acéllemez (konzolnak)
-meg még sokminden amire nem emléxem
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vD12mJZAFDI[/youtube]
Olyan mintha ütne a tárcsa, de ez fizikai képtelenség, mert végig 1 mm hézag van a kapu alja és a tárcsa vége között. hézagmérővel mértem ki körkörösen. A főtengelyem fix h nem üt, azt bambi nézte meg alig 2 hete. Biztos az ablak miatt érződik így.
Hatások:
-nincs megszakító, nincs kondi.
-gyorsabb lepörgés
-stabil alapjárat (ez itt a vidin 1100!)
-többit nemtom. majd megyek is vele vmikor.
Végül egy kérdés: ezt hogy állítja az ember precízen? most csak úgy kb-re van belőve (megvcsináltam a mérőórás gyújtásállítót is

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
A tárcsám nem 63 mm, mert más felfogatást csináltam a jeladónak, de ez gondolom lényegtelen is, mert a szögek számítanak csak.
Holnap csinálok képeket, meg egy videot is, hogy látsszon nem beszélünk-e el egymás mellett a fény megszakadása tekintetében
De hogy jól gondolom e: a hagyományosban amíg a megszakító zárt, addig megy áram a tekercsen, ez itt annak felel meg h nincs jel (tehát amikortól megszakad a fény addig, amíg újra látható nem lesz). Vagyis ha a nyitásszög 170 fok, akkor a zárásszög 190, vagyis 190 "fokig" megy áram a tekercsben. Nálam ez 180 fok. Ha pedig fordítva van az optokapu van-nincs jel, akkor is csak 10 fok a különbség. Ez így rossz?
[/quote]
Alfa:nem az a lényeg hogy mekkora a tárcsa,mien a felfogatás!Lényeg hogy jól működjön
és elégedett legyél vele!
Ezekkel a nyitás-zárásszögekkel most találkoztam,nem nagyon tudok mit mondani rólla.Annyit olvastam utánna már hogy kezdem érteni a gyujtás működését.Ezek után úgy gondolom hogy az a 10° külömbség belefér.Kiváncsian várom a képeket!
Üdv:darany68
Holnap csinálok képeket, meg egy videot is, hogy látsszon nem beszélünk-e el egymás mellett a fény megszakadása tekintetében

De hogy jól gondolom e: a hagyományosban amíg a megszakító zárt, addig megy áram a tekercsen, ez itt annak felel meg h nincs jel (tehát amikortól megszakad a fény addig, amíg újra látható nem lesz). Vagyis ha a nyitásszög 170 fok, akkor a zárásszög 190, vagyis 190 "fokig" megy áram a tekercsben. Nálam ez 180 fok. Ha pedig fordítva van az optokapu van-nincs jel, akkor is csak 10 fok a különbség. Ez így rossz?

Alfa:nem az a lényeg hogy mekkora a tárcsa,mien a felfogatás!Lényeg hogy jól működjön

Ezekkel a nyitás-zárásszögekkel most találkoztam,nem nagyon tudok mit mondani rólla.Annyit olvastam utánna már hogy kezdem érteni a gyujtás működését.Ezek után úgy gondolom hogy az a 10° külömbség belefér.Kiváncsian várom a képeket!
Üdv:darany68
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezt a nyitásszöget úgy találtam ki, hogy van egy megszakítóexcenterem, amit már picit felpolírozott a kalapács ott ahol érte. a gyújtás 3000 km-ig nem volt állítva. Na a nyomvonal 2 végét összekötöttem a középponttal és kivetítettem a tárcsára, és olyan 170 fokos nyitásszög jött ki. Mivel a gyula fordítva működik, ezért kibővítettem 180 fokra, de nem hiszem h ez olyan sokat számítana.sub-ee írta:SziaAlfa írta:Embörök![]()
A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy
Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.
Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött
Na ezt jól megaszondtam.
Arra ügyelni kell, hogy a zárásszög ne legyen túl nagy!
Ne legyen ugyanaddig fény mint "sötét". A zárás rövidebb idáig tartson mint a nyitás. 2 rész nyitás 1 rész zárás a tárcsán. Az úgy pont jó lesz.
Ha nálad fényre kapcsol, akkor legyen 10-15mm hosszan bevágás a 63mm átmérőjű tárcsán.
Akinél a fény útjának megszakadására kapcsol, annak meg 10-15mm hosszan egy kilógás kell a tárcsából, persze itt az átmérő már nem 63mm, hanem kisebb.
Amúgy több mint valószínű, hogy fény megszakadás és újra fénynél kapcsol, így kell működjön, hisz ekkor nem vezet a tranyó.
Üdv.:Sub-ee
Ez arra kell hogy felépüljön a mágneses mező a gyújtótekercsben, vagy rosszul tudom? mert különben elég lenne egy kis ablak is, ha csak a megszakítás ténye számítana. Vagy ez máshogy működik? daranyi-nak 2:1 arányban forrósodott a trafó, ő 160 fokra bővítette, és így már jól működött neki. Itt van ez is 1-2 oldallal ezelőtt.
A tárcsám nem 63 mm, mert más felfogatást csináltam a jeladónak, de ez gondolom lényegtelen is, mert a szögek számítanak csak.
Holnap csinálok képeket, meg egy videot is, hogy látsszon nem beszélünk-e el egymás mellett a fény megszakadása tekintetében

De hogy jól gondolom e: a hagyományosban amíg a megszakító zárt, addig megy áram a tekercsen, ez itt annak felel meg h nincs jel (tehát amikortól megszakad a fény addig, amíg újra látható nem lesz). Vagyis ha a nyitásszög 170 fok, akkor a zárásszög 190, vagyis 190 "fokig" megy áram a tekercsben. Nálam ez 180 fok. Ha pedig fordítva van az optokapu van-nincs jel, akkor is csak 10 fok a különbség. Ez így rossz?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Szia
Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött
Na ezt jól megaszondtam.
Szia!Akkor nekem is pont fordítva működik.Nálam is akkor van szikra amikor meglátja a fényt!!
üdv:daranyi
Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött

Na ezt jól megaszondtam.
Szia!Akkor nekem is pont fordítva működik.Nálam is akkor van szikra amikor meglátja a fényt!!

üdv:daranyi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaAlfa írta:Embörök![]()
A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy
Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.
Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
Igazad van, a lényeg, hogy meg kell szakítani a fény útját. Amúgy érdekesnek találom, hogy nálad fordítva működik, nálam megszakításkor működött

Na ezt jól megaszondtam.
Arra ügyelni kell, hogy a zárásszög ne legyen túl nagy!
Ne legyen ugyanaddig fény mint "sötét". A zárás rövidebb idáig tartson mint a nyitás. 2 rész nyitás 1 rész zárás a tárcsán. Az úgy pont jó lesz.
Ha nálad fényre kapcsol, akkor legyen 10-15mm hosszan bevágás a 63mm átmérőjű tárcsán.
Akinél a fény útjának megszakadására kapcsol, annak meg 10-15mm hosszan egy kilógás kell a tárcsából, persze itt az átmérő már nem 63mm, hanem kisebb.
Amúgy több mint valószínű, hogy fény megszakadás és újra fénynél kapcsol, így kell működjön, hisz ekkor nem vezet a tranyó.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Embörök
A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy
Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.
Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?

A Sub-ee féle gyújtásom (opto jeladó + elektronikus gyújtóegység) épp beszerelésre kerül (ma vettem meg a csavarokat amik kellenek, holnap már röfögni fog a gép). Játszottam kicsit a jeladóval, és azt vettem észre, hogy
Beledugom a tárcsát, nem történik semmi. Kihúzom a tárcsát, jelet ad. A használati utasításában az van írva, hogy "a fény megszakadásakor" ad jelet. Na ezt én úgy értelmeztem, hogy az optokapu egyik fele adja a fényt, a másik fele meg veszi, és amikor bekerül oda valami, akkor ugye megszakad. Ekkor kapcsol, elvileg.
Gyakorlatilag viszont akkor kapcsol, amikor "indul" a fény. Nem mintha nem lenne tökmind1, mert most részletkérdés hogy megszakadásnál vagy "folytatódásnál" kapcsol, a tárcsát úgyis én pozícionálom, az ablak meg 180 fok (most, ez kb annyi mint a megszakítón is amíg meg van szakadva), szóval ugyanannyi ideig van sötét is mint fény. Amúgy ez így jó lesz?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Egyenirányító? Az mi is pontosan? Ja 2 vezetéket be kell húzni tényleg...bluerider írta:Van még egyenirányító is és a generátornál 6 vezeték van míg a dinamónál négy! Tehát kell!
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Van még egyenirányító is és a generátornál 6 vezeték van míg a dinamónál négy! Tehát kell!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég