Blokk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Mr.Dok: Tegyél bele egy új csapszeget, meg egy prox tűgörgős csapágyat és semmi hangja nem lesz. Persze ezen kívül kb mindennek van hangja, ami nem egy anyagból van:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
A régebbi tschopaui modellek mind bronzperselyesek voltak, bár majdnem mind a KGST piacon (Riga, Jawa, Tatran, Balkan). Azért kellett a 33-as keverék...MrDok írta:Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
A gördülőcsapágyak talán legnagyobb hátránya a siklókkal szemben a zajosságuk, viszont tartósabbak (de az előállításuk is magasabb költséggel jár!).
A dúsabb olaj pedig a kipuff. átka, mint tudjuk.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok!
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
A tapasztalt szakikhoz lenne egy kérdésem: 250-es ETZ mennyire szereti a felső tűgörgő pótlását bronzpersellyel?
Pannónia is perselyes, de az azért kisebb fordulatú motor.
Hangosodik a csapszeghang..........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
oldhercules
poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik
egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.
ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu
ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.
pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.
ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük

poliamid kosarat inkább felejtsd el, mert körülményes beszerelni, valamint ki kell mosni belőle a zsírt ami szintén plusz nyűg,
és a sz.r benzin miatt üzem közben van akinek el is törik

egyébként C4 helyett elég a C3 még erősen tuningolt gépekbe is.
ajánlom figyelmedbe: http://www.rolling.hu
ingyenes regisztráció, mindig az aktuális készletet látod, és azt is h melyik boltjukban mennyi van belőle, ráadásul neten is rendelhetsz.
van még nekik szimering, csapágyragasztó, zéger, o-gyűrű stb.
pl. 6306 C3*KOYO csapágy 1,345.50 Ft/db.
ja és sajnos nem én vagyok a reklám emberük
](./images/smilies/eusa_wall.gif)



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!Gyurmooo írta:Szép munka!![]()
Mennyibe jön ki egy ilyen, ha esetleg csinálsz eladót is?![]()
Kicsit nehézkes az anyag beszerzése hozzá

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Sziasztok!
Csapágy vásárlásban kérnék segítséget: tudtok Bp-en olyan boltot, ahol meg tudnék venni minden csapágyat az ETZ 250-es blokkhoz?
pl. 6306/C4-et szinte sehol sem találok, a poliamid kosárról lassan nem is álmodom..
Minőségit szeretnék venni (ésszerű határok között).
Csapágy vásárlásban kérnék segítséget: tudtok Bp-en olyan boltot, ahol meg tudnék venni minden csapágyat az ETZ 250-es blokkhoz?
pl. 6306/C4-et szinte sehol sem találok, a poliamid kosárról lassan nem is álmodom..
Minőségit szeretnék venni (ésszerű határok között).
Re: Blokk
A szerelési könyv azt írja, hogy fúrás után "le kell törni" a felömlők széleit, mert különben _terheletlenül_ ronda hangja lesz...
E.István írta:Hali Srácok!
Segítséget kérnék!
Kis ETZ-n fúrás után azonnal elkezdett csörögni-kopogni valami a blokkban.
Olyan,mintha beleverne a dugó a hengerfejbe.
Tűgörgő csere-a hang maradt.
Robbanási rés 0.8 mm.-a hang maradt.
Robbanási rés 1.4 mm.-a hang maradt.
Alapjáraton és motorféknél hallani-terhelés alatt NEM!
A gép megy rendesen de ez a hang nagyon zavar.
Félek előbb-utóbb valami törik!
Ha van ötlet vagy tapasztalat és megosszátok velem-megköszönöm!
Üdv!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok! Ma elkészült a blokkszerelő híd. Teszteltem egy tartalék blokkon, "kicsit" jobb mint a feszítővas meg a kalapács!


Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Primerlánc?
Lehet eddig elnyomta a henger hangja, és csak most vetted észre....
Nézd meg a dekni alját, ha levetted. Nekem volt, hogy annyira megnyúlt, hogy belevert a dekni aljába, és belemart.
Lehet eddig elnyomta a henger hangja, és csak most vetted észre....
Nézd meg a dekni alját, ha levetted. Nekem volt, hogy annyira megnyúlt, hogy belevert a dekni aljába, és belemart.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- E.István
- Simsonos
- Hozzászólások: 81
- Csatlakozott: 2008.04.25. 08:40
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hali Srácok!
Segítséget kérnék!
Kis ETZ-n fúrás után azonnal elkezdett csörögni-kopogni valami a blokkban.
Olyan,mintha beleverne a dugó a hengerfejbe.
Tűgörgő csere-a hang maradt.
Robbanási rés 0.8 mm.-a hang maradt.
Robbanási rés 1.4 mm.-a hang maradt.
Alapjáraton és motorféknél hallani-terhelés alatt NEM!
A gép megy rendesen de ez a hang nagyon zavar.
Félek előbb-utóbb valami törik!
Ha van ötlet vagy tapasztalat és megosszátok velem-megköszönöm!
Üdv!
Segítséget kérnék!
Kis ETZ-n fúrás után azonnal elkezdett csörögni-kopogni valami a blokkban.
Olyan,mintha beleverne a dugó a hengerfejbe.
Tűgörgő csere-a hang maradt.
Robbanási rés 0.8 mm.-a hang maradt.
Robbanási rés 1.4 mm.-a hang maradt.
Alapjáraton és motorféknél hallani-terhelés alatt NEM!
A gép megy rendesen de ez a hang nagyon zavar.
Félek előbb-utóbb valami törik!
Ha van ötlet vagy tapasztalat és megosszátok velem-megköszönöm!
Üdv!
"Szép időt,széles utat!"
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Zozy Alfa
Kössz! Remélem ennyivel megúszom. Lehet hogy össze kevertem a dolgokat. Megláttam az olajat, és eszembe jutott, hogy hallottam (talán Bambitól) ha szimeringes a kuplung bovdennél nyomja az olajat. De ez nem az](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Kössz! Remélem ennyivel megúszom. Lehet hogy össze kevertem a dolgokat. Megláttam az olajat, és eszembe jutott, hogy hallottam (talán Bambitól) ha szimeringes a kuplung bovdennél nyomja az olajat. De ez nem az
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Sziasztok!
A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.
A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.
Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.
Mit lehet ilyenkor tenni?
A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.
A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.
Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.
Mit lehet ilyenkor tenni?
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
horhaus: valóban a kisdekni alatti gumigyűrű lesz az oka, ami idővel összenyomódik. Cseréld ki és rendben lesz
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Van a fsz mérő fedél alatt egy gumigyűrű ami tömít, lehet h meghalt. Sőt, egészen biztos.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Sziasztok
Ma azt vettem észre hogy a fordulatszámmérő kihajtásnál nyomja ki az olajat. Ez nem tűnik jó jelnek. Talán szimeringes? Alapjárat van rendesen, a gázreakció is szokásos.
Ha van ötlet vagy tapasztalat szívesen veszem.
Ma azt vettem észre hogy a fordulatszámmérő kihajtásnál nyomja ki az olajat. Ez nem tűnik jó jelnek. Talán szimeringes? Alapjárat van rendesen, a gázreakció is szokásos.
Ha van ötlet vagy tapasztalat szívesen veszem.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Blokk
Okés köszi, csak még nem vagyok olyan jártas az oldalon, ezért kérdeztem itt:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Töltsd le a főoldalról a szerelési kézikönyvet, abban minden benne van.quadfreerider írta:Sziasztok.
Mz etz 150 szimering és csapágy számaira lennék kiváncsi és hogy melyik hol van. Aki segiteni tud, annak köszönöm.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2010.01.08. 16:04
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
Re: Blokk
Sziasztok.
Mz etz 150 szimering és csapágy számaira lennék kiváncsi és hogy melyik hol van. Aki segiteni tud, annak köszönöm.
Mz etz 150 szimering és csapágy számaira lennék kiváncsi és hogy melyik hol van. Aki segiteni tud, annak köszönöm.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Így látatlanban azt mondom elszegényedik a keveréked -> méghozzá a főfúvóka miatt (ha jól értem 3/4 gázállás felett). Nézd meg a benzinszintet, tűállást, és ha minden jó akkor nagyobb fúvóka kéne....festékes írta:Mintha kihagyna a gyujtás,ha gáz picit vissza,egyből jó, ha megint gyorsitok a helyzet ugyanaz.MrDok írta: Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Mintha kihagyna a gyujtás,ha gáz picit vissza,egyből jó, ha megint gyorsitok a helyzet ugyanaz.MrDok írta:Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
horhaus írta:Ma délelőtt raktam össze.csikin írta:Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.![]()
Van valahol egy bontott megkeresem.
33 mm, ha arra gondolsz amire én
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Ma délelőtt raktam össze.csikin írta:Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.

Van valahol egy bontott megkeresem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha valakinek van otthon szétszedve egy 250-es TS és egy /1-es TS meg tudná mérni mennyi a forgattyús ház belső felétől a csapágyház külső síkjáig a távolságot a főtengely irányában? Generátort operálnék 4sebességesre és a közdarab módosítása miatt kell, ha kell.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Trophy, ETS, TS, TS/1 henger majdnem ugyanaz, két felömlő, régebbi ES-eken más a vezérlés (?). ETZ hengerek négy felömlősek, és volt jónéhány variáció vezérlésre. Szerintem nem lehet egyértelműen megállapítani, csak méréssel. Amiknek nem látszik ki a tőcsavar, azok a régebbiek, de egyformák. Aminek kilátszik és EM250-es azok már voltak 250 és 251-en is de ezek eltérnek. Nem teljeskörű a tájékoztatás, és nem biztos hogy ez mind így van de én így rendszereztem magamnak 
Szerintem nem érdemes fúratni, már így is túl van a kockán.
Üdv.: Csikin

Szerintem nem érdemes fúratni, már így is túl van a kockán.
Üdv.: Csikin
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Blokk
Bambi vagy aki tudja 
Múltkor a hengerekről már kaptam infót Bambitól pár HSZ-szel lentebb de pár dolog még nem világos:
ts250/1 és etz 250,etz301 dugattyúk átmérőn kivűl miben térnek el?
Bambi írtad,hogy a 250es felfúrható 77re de a 250 alatt melyik hengert értetted?
TS vázba bemegy az etz blokk?(ezt a blokkot nem akarom szétcseszni és etz blokk sűrűbben van eladó mint ts/1)

Múltkor a hengerekről már kaptam infót Bambitól pár HSZ-szel lentebb de pár dolog még nem világos:
ts250/1 és etz 250,etz301 dugattyúk átmérőn kivűl miben térnek el?
Bambi írtad,hogy a 250es felfúrható 77re de a 250 alatt melyik hengert értetted?
TS vázba bemegy az etz blokk?(ezt a blokkot nem akarom szétcseszni és etz blokk sűrűbben van eladó mint ts/1)
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hogyan rángat? Gyújtáskihagyásosan, vagy kevés anyagosan (mintha nem kapna), vagy túl sok anyagosan (mintha szivatóval mennél meleg motorral)?festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
Lehet nem ide kéne írnom de nemtudok máshova.
Az lenne a kérdésem hogy nem tud valaki Suzuki Eco-hoz kezelési,szerelési kézikönyvet vagy valami ilyesmit?
Ez olyan mint a babetta csak azért másabb. Alkatrész szempontjából kéne.
Az lenne a kérdésem hogy nem tud valaki Suzuki Eco-hoz kezelési,szerelési kézikönyvet vagy valami ilyesmit?
Ez olyan mint a babetta csak azért másabb. Alkatrész szempontjából kéne.
Re: Blokk
Probald ki brisk n17y asszem.festékes írta:Ja gyergyára én is gondoltam,isolator 260-as az egyik még gyári a másikat nemrég vettem ez már nem eredeti,de mindkettővel ugyanaz a helyzet.Milyet használtok?kipróbálnám hátha valóban megoldódna a gond ez is egy lehetőség.
Ha meg nem a gyertya akkor valami gyujtasproblema lesz ez nem karburator stb gond.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ja gyergyára én is gondoltam,isolator 260-as az egyik még gyári a másikat nemrég vettem ez már nem eredeti,de mindkettővel ugyanaz a helyzet.Milyet használtok?kipróbálnám hátha valóban megoldódna a gond ez is egy lehetőség.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem hiányzik a tiedből távtartó,mert nincs is a tiedben.Maga a lánckerék van úgy kialakitva hogy egyben a szimmering futófelülete is.horhaus írta:
Lehet hogy alaposabban meg kellett volna néznem mielőtt felteszem a költői kérdésem.Vagy hiányzik az enyémből. Nem csodálkoznék.
A dinamó alatti szimering és a csapágy közt találtam egy vas lemezt. Ez gyárilag van ott? Vissza rakjam? Mert nem tűnik profi megoldásnak.
A kis Etz-nél van távtartó,ugyhogy nyugi

Vaslemez:olajterelő lemez,ami a főtengelycsapágy és a zégergyűrű közt van.
A kis kitüremkedés ami van rajt,az a zéger két vége közt kell legyen.
Egyszerűbb ha letöltöd az oldalról az Etz 251 szerelési videót azt végignézed.Ugyanaz mint a te motorod szerelés szempontjából.Ott láthatod a lemezt is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Lehet hogy alaposabban meg kellett volna néznem mielőtt felteszem a költői kérdésem.kiszsebi írta:Van egy "távtartó" gyűrű is a tengelyen, amin a szimmering fut. Ez alatt pedig nem tud kifolyni az olaj, mert egyik fele a fogaskeréken, másik fele pedig a lánckeréken fekszik fel.horhaus írta: ...A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.

A dinamó alatti szimering és a csapágy közt találtam egy vas lemezt. Ez gyárilag van ott? Vissza rakjam? Mert nem tűnik profi megoldásnak.

Re: Blokk
Gyertyát nézted?KrisszETZ251 írta:festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Tank, benzincsap, beznizszűrő tiszta?
Én arra tippelnék még akkor is ha új van benne...
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
festékes írta:Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
Tank, benzincsap, beznizszűrő tiszta?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok! Azért irtam ide,mert nemtom melyik topicba volna aktuális. Szóval az a gondom hogy 90-95-ig jó a gép,/1-esről van szó,minden tökéletes ,e felett pedig állandóan letorpan és rángat is kicsit, ötödikben persze.Ekkor még háromnegyed gázon vagyok.Gázkar finoman ilyenkor vissza,4ezres fordulat 90 a seb. megint tökéletes. Enyhe gázadás és kezdődik előlről.előgyujtás jó megnéztem,251-es ut gyártott kipuff van rajta,de ujszerü talán ez?Vagy a karbi vagy mégis elektronika?Mit gondoltok? Köszi előre is a válaszokat!Ja és negyedikben 50-60 at sem lehet tartani szépen,mert dadog.Kihuzatva ötbe fel,gáz enyhén vissza,csak igy jó városban.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Van egy "távtartó" gyűrű is a tengelyen, amin a szimmering fut. Ez alatt pedig nem tud kifolyni az olaj, mert egyik fele a fogaskeréken, másik fele pedig a lánckeréken fekszik fel.horhaus írta: ...A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
conus írta:a hidegen megforog a fészkében a csapágy akkor blokkfélcsere. ott már a csapágy ragasztó sem segít.![]()
Ami számomra érthetetlen az hogy az új csapágy pedig rendesen szorul a fészekben. Ha megszorult és megforgott gondolom nem a csapágy kopik meg hanem az alu.
A Zsakfos féle széthúzó jól működött. Először nem akart szétjönni, de amikor megtaláltam az utolsó megbujt csavart, már ment.


A lánckerék alatti csapágy szintén laza volt. Simán kézzel kihúztam még mielőtt széthúztam volna a blokkot.
A csapágy és a lánckerék közti szimering mire jó hisz bordás tengelyen van.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a hidegen megforog a fészkében a csapágy akkor blokkfélcsere. ott már a csapágy ragasztó sem segít.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
A bajt csak tetézi, hogy a szimering kiszedése után láttam meg, hogy a csapágy megforog a házban.
A megfordult csapágyra gyógyír lehet a csapágyragasztó!Akkor sajnos nekem több ötletem nincs.
A megfordult csapágyra gyógyír lehet a csapágyragasztó!Akkor sajnos nekem több ötletem nincs.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Szia!Kicsit utánna jártam a dolognak:tehát csinálni kell célszerszámot.Két lékony gömbvas végét meghajtod detékszögbe.a srétkosarat szétcseszed,a kér vasat bedugod és elfordítod hogy beakadjon.A másik végén egy lapos vas van rajtuk.középen egy csavar mint a csapágy lehúzókon.Látni nem láttam a szerszámot,de tulajdonképp ez is csak egy gyári csapágylehúzó mintájára késszült hászi szerszám.[/quote]daranyi68 írta:Szerintem nem kell széthúzni a blokkot.Még nem csináltam de már hallottam hogy ki lehet húzni szészedés nélkül is.
Csinált valaki már ilyet?
Próbálkoztam hasonlóval, de a kampó hajlítás nem jutott eszembe. Helyette én két nagy csavart csavartam be a golyók közé, és a lehúzóval ki húztam. A bibi csak az hogy ezt egy tartalék blokkon próbáltam ki, A siker örömétől ittasan neki ugrottam a motoron is, de a csapágyban műanyag kosár van és az szarrá tört az első mozdulatnál. A bajt csak tetézi, hogy a szimering kiszedése után láttam meg, hogy a csapágy megforog a házban.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2010.05.20. 12:31
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De Luxe
Re: Blokk
Leállított motornál igaz, hogy nyélgázt húzva kicsit beragad a gázkar, de ha visszanyomom koppan a súber. Pont ezért nem értjük a dolgot.KILL3R etz írta:Üdv a klubban!![]()
Súbered nem szorul? Próbáld ki leállított motornál, hogyha elengeded a gázkart akkor lekoppan-e a karbiban.
Ha csak lassan esik vissza a fordulat, akkor az szimering problémára utal általában. Bár akkor valószínű, hogy alapjárat se lenne normálisan...

Szimeringek most lettek cserélve kb. két hete. Szakember szerelte be.
Viszont, akkor valóban a karbinál a szívócsonk a ludas. Ugyanis ott tömítés van, mert az előző tulaj valószínűleg annyit szerelte le és föl, hogy elkopott.
Holnap ha az idő is kegyes lesz, megnézzük a szívócsonkot és jelentem mi a helyzet!
Köszi srácok!

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Blokk
Hasonló problémám van nekem is, a motoron beálitva az alapjárat 1300 -1400 körüli de ha kipörgetem 1300 ig visszaesik rendesen, majd jár úgy tíz másodpercet és utána leesik 1100 körülre . Úgy ketyeg tovább akár estig ,nem tudom normálisan beálitani hengertalptömítésem jó szivócsonké színtén ,ha leveszem a gyujtásoldali deknit a szimering is jónak tünik mert semmi piszok benzinszag nem jön ki .A levegőcsavarom 3/4 fordulatra van nyitva ha bárhova máshova állítom csak rosszabb a helyzet ,ha kifele tekerem nem esik le a fordulat ha befele akkor már túl dús mert nehezebben pörög ki valami ötletet vagy tanácsot szivesen fogadnék.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! A fordulatnemvisszaesős tünet az lehet fals levegőtől. Tehát olyan helyen kap Zoxigént a motor ahol gyárilag nem kéne. Főtengelyszimmering (gyújtás oldal), szívócsonk, hengertalp..ilyesmi.
Hátsófék beragadás meg kopott fékkulcs ésvagy fékpofa.
Hátsófék beragadás meg kopott fékkulcs ésvagy fékpofa.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég