Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Ha átalakítom a /1est 12V-ra akkor a kábelezésen kell valamit változtatni?
Ugyértem felrakom a generátort 12V-os feszab bekötöm és kész?
Ugyértem felrakom a generátort 12V-os feszab bekötöm és kész?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
Ah ide Ah oda, az akksinál a méret a lényeg
kissé gáz ha megveszed az pl. 12 Ah-s akksit és otthon derül ki h hát mégsem ehhez az akkutartó mérethez gyárották







10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hivatalosan 5,5 Ah-ást ir a 251-hez.
9 Ah-ást csak "külön célra" ir elő a kezelési könyve a 251-nek.
Hogy mire gondolhattak külön cél címszó alatt azt nem tudom.
Az biztos hogy veszteni nem vesztesz vele ha nagyobbat veszel.
9 Ah-ást csak "külön célra" ir elő a kezelési könyve a 251-nek.
Hogy mire gondolhattak külön cél címszó alatt azt nem tudom.
Az biztos hogy veszteni nem vesztesz vele ha nagyobbat veszel.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Az ETZ 250-nek 9Ah-ás akksit írnak gyárinak.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
sziasztok!
etz 251-be akksi vásárlás előtt állok és vacilálok hogy hány Ah-s akksit vegyek. az eredeti leírás szerint 5,5Ah kell bele de több embertől hallottam hogy ha bármi baj van a töltéssel egy nagyobbal még mindig haza tudok jönni. Néztem akksikat és én olyan 6-7Ah-ra gondoltam. Az még nem túl nagy és beférnek mellé a szerszámok és talán az olaj is. Eddig 4Ah-s régi volt benn és azzal is működik a gép. Ti milyet ajánlanátok?
köszi
Máté
etz 251-be akksi vásárlás előtt állok és vacilálok hogy hány Ah-s akksit vegyek. az eredeti leírás szerint 5,5Ah kell bele de több embertől hallottam hogy ha bármi baj van a töltéssel egy nagyobbal még mindig haza tudok jönni. Néztem akksikat és én olyan 6-7Ah-ra gondoltam. Az még nem túl nagy és beférnek mellé a szerszámok és talán az olaj is. Eddig 4Ah-s régi volt benn és azzal is működik a gép. Ti milyet ajánlanátok?
köszi
Máté
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? Tunetek
Vilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan...
Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi.
Sima gyujtason van TOLTES! Fenyekkel nincs...(vagyis van csak keves,) Mi lehet a gond? Tolto rele jo!!!


Sima gyujtason van TOLTES! Fenyekkel nincs...(vagyis van csak keves,) Mi lehet a gond? Tolto rele jo!!!
Re: Elektronika
Okés, köszönöm szépen a segítségedet!Szia
Nyugodtan beteheted, gyárilag is 60/55-ös van benne!
Üdv.:Sub-ee

Üdv.: Somi
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaSomi310 írta:Most is halogén izzó van benne csak az 55/50W-os és ahogy megtaláltam itthon ezt a 60/55-öset egyből felcsillant a szemem!:D Csak gondoltam,h megkérdezlek titeket, mert nem tudtam,h elbírja-e a rendszer a nagyobb izzót, bár sztem 5w-tól meg nem sok minden történne!Köszönöm szépen a válaszaitokat!
Nyugodtan beteheted, gyárilag is 60/55-ös van benne!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A led valóban nem túl jó, mert nem terhel eléggé, tulajdonképpen az is elalszik, csak ésőbb és mindig világít egy picit, szóval teljesen nem alszik ki a fénye.Gyurmooo írta:A töltés-visszajelzőt hagyd meg izzósra!MrDok írta:Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
A töltés-visszajelzőt hagyd meg izzósra!MrDok írta:Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ajaj, akkor a led nem is jó? Most csináltam meg ledesre a visszajelzőket.nyemi írta:Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Most is halogén izzó van benne csak az 55/50W-os és ahogy megtaláltam itthon ezt a 60/55-öset egyből felcsillant a szemem!:D Csak gondoltam,h megkérdezlek titeket, mert nem tudtam,h elbírja-e a rendszer a nagyobb izzót, bár sztem 5w-tól meg nem sok minden történne!
Köszönöm szépen a válaszaitokat! 


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Somi310 2010.05.22. 23:47-kor.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Ha Neked régi, bilux foncsor van a gépen, ez pont ahhoz készült. A legegyszerűbb így "halogénes" fényt csiholni.Somi310 írta:Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok?

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szianyemi írta:Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó.
![]()
Utóirat: Azt hogy nem olvassa a fórumot, kétlem.
Most olvastam a fórumot! Ha jól gondolom rám céloztál, hogy nekem kellett volna a tárcsa problémát megoldanom.
Motor híjában ezt igen nehéz lett volna megcsinálni. Darányi elvállalta, neki kellett így a gyújtás, mondhatni, hogy az ő segítségével történik a fejlesztés és nem is keveset segített.
Hamarosan ha eljutok oda tervezek egy tárcsát Autocadben és lézerrel vágatok egy pár darabot saválló anyagból, így mindenkinek akinek kell tudok küldeni. Most jelenleg meghalni sincs időm sajnos.
Valóban van több gyújtásom is, a hallost ami nagyon király, van is pár embernek a klubon, azért nem tudom gyártani, mert nincs környéken egy megbízható esztergályos.
Aki tud ilyet, az kérem szóljon.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaKILL3R etz írta:Én úgy tudom, hogy nem kell neki külön hűtés...![]()
Mondjuk azt hiszem, ez valami áttervezett gyújtás elektronika.
Mert ami a kicsiben van azon van hűtőborda is, azt pl a tank mögé tettem, a mechanikus fesszab helyére.
Tegyél igazságot Sub-ee!
A jeladót kell hűteni, mégpedig úgy ahogy MrDoc kollega is írta, egyben a felfogatása a hűtése.
És érdemes szigetelni is, ugyanis a tranzisztor tokozása is kollektor és az testhez érve egyből zár.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csikin írta:Nekem is ilyen minden fesszabbal(gyári, saját építés, jelenlegi kék dobozos), de csak indításnál kell 2500ig forgatni és akkor megmarad. 1300 az alapjárat kb. ott is minden jó. Nem tudom miért van, ilyen volt mikor vettem, és teljes darabokra szedés és összerakás után is ilyen. Én már megszoktam
Azért ilyen, mert el kell induljon a gerjesztés ahhoz, hogy legyen töltés, ha egyszer elindult, akkor 1000-1200-as fordulaton is stabilan megmarad és van töltés.
Szóval ez normális szinte majdnem mindig, generátorfüggő, valakié így működik, valakié úgy.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaSomi310 írta:Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok?
Ha halogén foncsorod van, csak akkor érdemes betenni, ha nem az van, nem érsz az izzóval semmit.
Motorosboltban egy új gyári halogén foncsor 2300-2500Ft
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Szia!Általában nem véletlen szokták "elhagyni" az égőket.Beteheted de sokat ne várj tőle!Az összefogdosás nem tesz jót neki.Somi310 írta:Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok?
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok?
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne hozzátok! Tegnap találtam egy 60/55W-os halogén izzót (H4 P45t) és nem tudom,h megéri-e beletenni a motorba. Ti mit gondoltok?

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Sziasztok sikerült a problémát megoldanom ,lehet hogy bután hangzik de kinomba az első lámpában átmozgattam a vezetékeket, és lám megjavult köszönöm mindenkitől a segítséget.csikin írta:1200-1500ig szerintem jó.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
1200-1500ig szerintem jó.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Nem megnéztem 2watt,ti mekkora alapjáratot hagytok a azaz mi a helyes fordulat?nyemi írta:Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Igen , mert azzal állítod be az előgerjesztő áramot. Miért , nagyobb mint 2 Watt?
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
A diódahid szerintem nem rossz mert kipróbáltam másikal, és ugyanaz a tünet kipőróbáltam másik feszültségszabályzóval is ma.Úgyhogy remélem szűkült a kör, sajna az álórész kiméréséhez nem értek, cserederabom nincs marad a szakember.Végül is a vezetékek rendbetétele után annyit javult a helyzet hogy első inditáskor kell 1 nagyobb gázfröcs, utána már menetközben 1500- 1800 fordulat körül halványodik és alszik el a lámpa.Ha a töltésellenőrző lámpa teljesítménye nagyobb 2watnál az produkálhat ilyen tünetet?

- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Szia laci0609. Ki kéne mérni nem e szakadt valamelyik dióda (töltő- gerjesztő). Nincs test zárlat a három fázis tekercsnél és nem nagyobb e 2Watnál a töltésellenőrző lámpád teljesítménye. Így hirtelen ennyi.
Üdv nyemi



Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.

You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
laci0609 írta:Rendben holnap még megnézem azt is. A forgórészem hibátlan ujonan vettem még tiszta réz szinű ,arra gondoltam lehet e hogy az uj szénkefék még nincsennek ivesre kopva .De most hogy mondod mintha a szénkefe testre menő vezetéke lógna a szegecsel együtt.Holnap okosabb leszek ha az lessz a baj megírom.kiszsebi írta: Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.
Hát nemsikerült kicseréltem az összes vezetéket ami a bloktól felmegy a diódahídra ,feszültségszabályzóra azaz uj vezetékek a szenkefe test vezetéke picit lógott szorosra ütöttem a szegecset. Ugyanugy később alszik el a lámpa ,olyan mintha 1000 fordulattal később kezdene tölteni.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Rendben holnap még megnézem azt is. A forgórészem hibátlan ujonan vettem még tiszta réz szinű ,arra gondoltam lehet e hogy az uj szénkefék még nincsennek ivesre kopva .De most hogy mondod mintha a szénkefe testre menő vezetéke lógna a szegecsel együtt.Holnap okosabb leszek ha az lessz a baj megírom.kiszsebi írta:Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.laci0609 írta:Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem. Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nekem többször is volt ilyen problémám, főleg, mikor a forgórészen a grafit csúszógyűrűk (többek által tévesen kommutátornak nevezett rész) töredezettek voltak. Másik esetben pedig az állórész egyik fázisának a kivezetésének a forrasztása olvadt le a 3 fekete vezeték saruja alatt. Előfordult, hogy a forgórészre menő szénkefék közül a testre csatlakoztatottnál a szegecs "lazult" fel. Szerintem ellenőrizd ezeket is.laci0609 írta:Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem. Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Akkor megszokom én is ,annyit meg nem megy alapjáraton hogy lemerüljön az aku 

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem is ilyen minden fesszabbal(gyári, saját építés, jelenlegi kék dobozos), de csak indításnál kell 2500ig forgatni és akkor megmarad. 1300 az alapjárat kb. ott is minden jó. Nem tudom miért van, ilyen volt mikor vettem, és teljes darabokra szedés és összerakás után is ilyen. Én már megszoktam 

- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Sziasztok átsaruztam a vezetékeket a diódahídnál ,feszültségszabályzónál ,aksinál még az álórésznél is de semmi ,csak olyan 2000-2500 nál alszik el a töltést jelző lámpa.Van valami ötletetek?Elektromos feketedobozos feszültségszabályzóm van, forgórészt is most vettem.Ha lassan engedem vissza a gázt olyan2500 as fordulatról akkor 1500 körül kezd világítani a lámpa.Az alapjáratom 1200 körül lehet ha azt akarom hogy kialudjon kell 1 nagyobb gázfröcs úgy2500 ig.Ha valakinek volt már ilyen baja megoszthatná velem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
TOZO!
Ott valami nagyon el lehet kötve! Ellenőrizd a drótokat, hogy mindegyiknek mindkét vége jó helyre van-e dugva!
Műszerrel mérd meg! Akksi bekötését is! Drótok összeolvadhatnak, összeérhetnek.
Polarizáld újra a dinamót.
Mióta csinálja? Előtte jó volt, és csak úgy elkezdte, vagy valaki hozzányúlt - és azóta rossz?
Ha minden a helyén van, nincs elkötés, nincs szakadás, rövidzárlat, stb., akkor ami hibát írtál:
-Fekete dobozos rossz, valami "szakadt" benne, mert nem gerjeszt - vagy a visszáramkapcsoló dióda rossz.
-Trabi elektronikus talán zárlatos, mert mindig gerjeszt, hogy túltölt.
-A hagyományosnál az érintkezők alaphelyzetben és/vagy a másik (behúzott) helyzetben be vannak égve, nem jól zárhatnak. Ha nem jól érintkeznek, -'Feszszab" kép 1.(és 3.) helyett 2., akkor D+ -ról állandóan csak a szabályzóellenálláson megy a gerjesztőáram Df -re. ( 3. esetben is rendes -1,5 A - áram folyhat rajta, de csak rövid ideig.)
Így látatlanban egyelőre ennyit.
Üdv: P.

Ott valami nagyon el lehet kötve! Ellenőrizd a drótokat, hogy mindegyiknek mindkét vége jó helyre van-e dugva!

Polarizáld újra a dinamót.
Mióta csinálja? Előtte jó volt, és csak úgy elkezdte, vagy valaki hozzányúlt - és azóta rossz?
Ha minden a helyén van, nincs elkötés, nincs szakadás, rövidzárlat, stb., akkor ami hibát írtál:
-Fekete dobozos rossz, valami "szakadt" benne, mert nem gerjeszt - vagy a visszáramkapcsoló dióda rossz.
-Trabi elektronikus talán zárlatos, mert mindig gerjeszt, hogy túltölt.
-A hagyományosnál az érintkezők alaphelyzetben és/vagy a másik (behúzott) helyzetben be vannak égve, nem jól zárhatnak. Ha nem jól érintkeznek, -'Feszszab" kép 1.(és 3.) helyett 2., akkor D+ -ról állandóan csak a szabályzóellenálláson megy a gerjesztőáram Df -re. ( 3. esetben is rendes -1,5 A - áram folyhat rajta, de csak rövid ideig.)
Így látatlanban egyelőre ennyit.
Üdv: P.

-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
- MZ-d típusa: Mz/simson125
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: Elektronika
Hahó mindenkinek
Köszönöm MP1 nek a válaszát de nem jutottam előrébb a 6 voltos töltés ügyében,mert továbbra is forralja az akksit!Legalábbis a jelen felállásban.A fekete müa.dobozossal most nincs töltés,trabant 7 voltos elektronikus szabályzóval tekercs nélkül van töltés de 10 volt!!!!És a régi fémdobozos fesszabályzóval tekercs nélkül nincs töltés,tekerccsel normális a töltés de a tekercs füstöl és elég.
Üdv:Tozo
Köszönöm MP1 nek a válaszát de nem jutottam előrébb a 6 voltos töltés ügyében,mert továbbra is forralja az akksit!Legalábbis a jelen felállásban.A fekete müa.dobozossal most nincs töltés,trabant 7 voltos elektronikus szabályzóval tekercs nélkül van töltés de 10 volt!!!!És a régi fémdobozos fesszabályzóval tekercs nélkül nincs töltés,tekerccsel normális a töltés de a tekercs füstöl és elég.
Üdv:Tozo
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Én a gyújtás elektronikát az ülés alá tettem be, de nem raktam bele semmiféle dobozba. Úgy szigeteltem víz ellen, hogy a forrasztásos oldalt lefújtam színtele lakkal, az alkatrész oldalnál pedig ezzel "meleg takonnyal" szigeteltem. nem tom mi a normális neve - tudjátok van az a pisztoly szerűség a végébe belenyomod a kör keresztmetszetű polimert az megolvasztja és a másik végén már tudod bárhova kenni.
így ezzel a módszerrel alig kell hűtés neki, mert mozog mellette a levegő, másrészt pedig tökéletesen szigetel. egyszer nagymosás után úgy indítottam be hogy állt a gyújtáson a víz és semmi probléma nem volt vele.
Máté
így ezzel a módszerrel alig kell hűtés neki, mert mozog mellette a levegő, másrészt pedig tökéletesen szigetel. egyszer nagymosás után úgy indítottam be hogy állt a gyújtáson a víz és semmi probléma nem volt vele.
Máté
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Én úgy tudom, hogy nem kell neki külön hűtés...
Mondjuk azt hiszem, ez valami áttervezett gyújtás elektronika.
Mert ami a kicsiben van azon van hűtőborda is, azt pl a tank mögé tettem, a mechanikus fesszab helyére.
Tegyél igazságot Sub-ee!

Mondjuk azt hiszem, ez valami áttervezett gyújtás elektronika.
Mert ami a kicsiben van azon van hűtőborda is, azt pl a tank mögé tettem, a mechanikus fesszab helyére.
Tegyél igazságot Sub-ee!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Köszi a képet! Az a helyzet hogy nekem a gyári állapotok uralkodnak a dekni alatt, aksi, eü csomag, szerszámok.
Mellékesen tényleg nem eléggé kidolgozott ez a gyújtás beszerelés téma..... sub-ee szerint: "a tartó lemezt küzé teszed és ahhoz húzod hozzá és azon keresztül kap a fekete alkatrész (tranzisztor) hűtést. Érdemes a fém tartó és a tranyó közé hővezető szilikon szigetelőt rakni."
Ez a jeladó nyákja és a rajta lévő tranzisztor közti rés mikéntjére válaszolta. Tervezem a beszerelést, használt anyagokat, elhelyezést leírni, de ezzel is lassan haladok.... időőőőőőőőőőőőőő.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Rendben köszönöm a választ!conus írta:az ülés alatt a dióda hídon meg a fesszabályzónál a vezetékeket saruzd újra ha sötétszürkére vannak oxidálódva + az akku két vezetékét is saruzd újra ami a biztosítéktáblába megy. az alapjárati töltést csak így tudod megemelni.laci0609 írta:Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.![]()
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kevés a töltésed! Vizsgáld át a kábeleket, hogy miért.coco írta:Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? TunetekVilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan...
Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok. Az a gondom van hogy szerviz elott a motor nem csinalt ilyent, viszont utanna mar igen, es tudom hogy csak a generator kabeleinel matattak. Kerdesem hogy ha ott felcserelnek netan valamit akkor az okoz-e ilyen problemat? Tunetek
Vilagitas nelkul OK. Ra adom pozicio mar a duda nyekereg, halvanyabban pillog az index + ha ralepak a fekre akkor meg halvanyabb. Viszont ha ra adom a fenyt akkor kb 1km s a motor leallo felben van, se index se semmi nem megy, ja es ha ralepek a fekre akkor egyszeruen a lampak halvanyodnak el, ha indexet lovok akkor pillog vele minden, ures jelzo, vilagitas stb. Toltest kimertem es van, akku 1 eves es meg jo... Valahol elfojik az aram vagy nem tudom mivan...
Bocs a ha hosszu lett. Elore is koszi


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
az ülés alatt a dióda hídon meg a fesszabályzónál a vezetékeket saruzd újra ha sötétszürkére vannak oxidálódva + az akku két vezetékét is saruzd újra ami a biztosítéktáblába megy. az alapjárati töltést csak így tudod megemelni.laci0609 írta:Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika

http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY[/quote]
Bocs, hogy beleszólok, de nem jönnek ki a méretek a rajzon. Az a 10mm-es méret nem 5mm? Vagy ha az 10 akkor a két átmérő között 20mm-nek kéne lennie. Valószínű hogy a nagy átmétő 73mm.
Üdv.: Csikin[/quote]
Igazad van,elírtam!A tárcsa 63mm!A belső kör az 43mm.A szaggatott vonal a hiányzó rész amit kivágtam a belső kör mentén.
Üdv.:daranyi68
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.16. 22:05-kor.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Bocs, hogy beleszólok, de nem jönnek ki a méretek a rajzon. Az a 10mm-es méret nem 5mm? Vagy ha az 10 akkor a két átmérő között 20mm-nek kéne lennie. Valószínű hogy a nagy átmétő 73mm.daranyi68 írta:Megvolt a próbaút!!Egyelőre 31km, 2 személlyel csutka gáz ahol lehetett.Nyemi tanácsának köszönhetően megszünt a melegedés.Mindenkinek szeretném megköszönni a türelmét és a sok hasznos tanácsot!!Mostmár úgy érzem megvan a végleges verzió,szerintem én már nem változtatok rajta.rajzolgatni próbáltam,most fel is rakom az oldalra.
http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY
Üdv.: Csikin
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Köszi a gratulációt. az összeállítás és a kivitelezés minden saját. optokapu volt otthon nekem egy tranyó lett még oda rakva az is volt - egyedül az alaplapot kellett megvennem. amúgy a jeladó tárcsa egy közepes nagyságú sima alátét.
mondtam hogy egyszerű
amúgy nem darálja be a kábelt, csak a képen látszik közelinek meg azóta szépen arrébb elvezettem.

amúgy nem darálja be a kábelt, csak a képen látszik közelinek meg azóta szépen arrébb elvezettem.
Re: Elektronika
Szia! Nem akarom védeni Szabit,de ő előre mondta nekem hogy ez az első darab,a tárcsát nekem kell megcsinálni.nyemi írta:Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó.
![]()
Utóirat: Azt hogy nem olvassa a fórumot, kétlem.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezen az ablak mérete kb 180 fok, azért nem melegszikMáté írta:Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg

Amúgy azt a fekete vezetéket nem kaszálhatja el a tárcsa? vagy csak a képen látszik olyan közelinek?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Máté!Gratulálok !A te megoldásod sokkal profibb mint az enyém.A jeladót azt te csináltad?Máté írta:Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Elkészült ma már teljesen az opto jeladós gyújtásom. a lehető legegyszerűbben szerettem volna megoldani minél kevesebb átalakítással, így a jeladó tárcsa a bütykös tengely és az azt rögzítő csavar közé került be. beállítás után stabil alapjárat és tökéletes járás a végeredmény. nálam nem melegszik úgy mint daranyinál, bár lehet ez motorfüggő is. ha valakit érdekel leírom a gyártást az elejétől a végéig, vagy ha van rá igény gyártok is. a gyújtás kifejezetten sub-ee féle elektronikus gyújtással működik. íme egy két kép az elkészült jeladóról.
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-6944_4BF02012.jpg
http://kephost.hu/image-AD0D_4BF02012.jpg
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Elektronika
Sziasztok uj tag vagyok és mindjárt lenne is egy kérdésem. ETZ250 es mocim van.A töltésel nem vagyok kibékülve, mert nekem a töltést visszajelző lámpa, csak 1500 as fordulatól alszik el.És nekem az alapjárat olyan 1300 körüli igy ugye világit a lámpa.Ez nektek is így van , tudjam be így jónak?Feketedobozos feszabim van, szénkeféket cseréltem és a vezetékeket is átnéztem, forgórészem is uj álórész kitakarítva a kosztól,aksi is fél éves.Már nincs más ötlettem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Szia TOZO!
Ha elektronikus szabályzót használsz, akkor szedd le azt a kis tekercset (ellenállás) az állórészről!
Ha be van kötve és úgy használod, még akkor is kap gerjesztőfeszültséget azon az ellenálláson keresztül, amikor a szabályzó már rég lekapcsolta a gerjesztést - ilyenkor szökik túl magasra a feszültség.
Én is így vettem az enyémet, kiiktattam az ellenállást, és tökéletes.
Üdv: P.
Ha elektronikus szabályzót használsz, akkor szedd le azt a kis tekercset (ellenállás) az állórészről!
Ha be van kötve és úgy használod, még akkor is kap gerjesztőfeszültséget azon az ellenálláson keresztül, amikor a szabályzó már rég lekapcsolta a gerjesztést - ilyenkor szökik túl magasra a feszültség.
Én is így vettem az enyémet, kiiktattam az ellenállást, és tökéletes.
Üdv: P.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2010.05.16. 08:11
- MZ-d típusa: Mz/simson125
- Tartózkodási hely: Piliscsaba
Re: Elektronika
Sziasztok Mz-sek!!
Kezdő Mz s vagyok és 6 voltos dinamós 125 ös töltéssel szenvedek.A hiba a következő:Vagy nincs töltés,vagy ha van akkor kb 10 volt körüli és kiégnek a helyzetjelző égők.(elektronikus fekete műanyagdobozos fesszab használatával) Vagy van töltés normálisan 7.5 volt,de füstöl a gerjesztő tekercs az állórészen.(Régi fémdobozos fesszab)Kérdés:Mitől izzik a tekercs?
Kezdő Mz s vagyok és 6 voltos dinamós 125 ös töltéssel szenvedek.A hiba a következő:Vagy nincs töltés,vagy ha van akkor kb 10 volt körüli és kiégnek a helyzetjelző égők.(elektronikus fekete műanyagdobozos fesszab használatával) Vagy van töltés normálisan 7.5 volt,de füstöl a gerjesztő tekercs az állórészen.(Régi fémdobozos fesszab)Kérdés:Mitől izzik a tekercs?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég