Barkácsolás
- Haribo
- rolleres
- Hozzászólások: 15
- Csatlakozott: 2009.08.30. 21:07
- MZ-d típusa: TS 250/1, ES 250/2
- Tartózkodási hely: Vác (és környéke)
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Nagy Trophy-hoz lenne szükségem - a lehető legpontosabb - kék színkódra (ha valaki tudja a pirosat, arra is kíváncsi lennék). És ha tudtok olyan helyet Bp-Vác vonzáskörzetében, ahol jó áron ki is keverik nekem, az is jöhet!
Nagyon köszönöm! Üdv.Haribo (haribo@totalcar.hu)
Nagy Trophy-hoz lenne szükségem - a lehető legpontosabb - kék színkódra (ha valaki tudja a pirosat, arra is kíváncsi lennék). És ha tudtok olyan helyet Bp-Vác vonzáskörzetében, ahol jó áron ki is keverik nekem, az is jöhet!

Fuhrpark:
Simson SR2 E ('63),
MZ ES 175 ('58),
MZ ES 125/1 ('69),
MZ ES 250/2 ('72),
MZ TS 250/1 ('80),
MZ TS 250/1 A ('78)
Simson SR2 E ('63),
MZ ES 175 ('58),
MZ ES 125/1 ('69),
MZ ES 250/2 ('72),
MZ TS 250/1 ('80),
MZ TS 250/1 A ('78)
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Barkácsolás
Nekem tetszik. 

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Ha valaki szeret kamerázni menet közben, akkor tudom ajánlani az MD80 kamerát. Akkora mint egy pendrájv, microsd kártyára ment a cuccot, és egész jó minőségben.
720*480 felbontás, 30 fps... akár vaterán is kapni már 4-5 ezer körül.
Frissen feltöltött tesztvidóm jutúbon (még feldolgozás alatt van, ergo még pár órán át ratyi a minőség):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V0pNtXHOmUM[/youtube]
A dzsekimre volt csiptetve a kütyü, ezért kicsit ugrál a kép, nem volt valami stabil...
Szerk:
most nézem, néha van benne kis ugrás, megakadás, az eredetiben m-jpeg aviban az nem volt benne, a divxbe átkódolt cuccban viszont igen.
720*480 felbontás, 30 fps... akár vaterán is kapni már 4-5 ezer körül.

Frissen feltöltött tesztvidóm jutúbon (még feldolgozás alatt van, ergo még pár órán át ratyi a minőség):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V0pNtXHOmUM[/youtube]
A dzsekimre volt csiptetve a kütyü, ezért kicsit ugrál a kép, nem volt valami stabil...
Szerk:
most nézem, néha van benne kis ugrás, megakadás, az eredetiben m-jpeg aviban az nem volt benne, a divxbe átkódolt cuccban viszont igen.

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Barkácsolás
Louie!!!
Azt a
megfájdut a fejem
és elkopott volna a kezem

Ezt mind leírni...
Azt a


](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Ezt mind leírni...
Re: Barkácsolás
Ezen en is elgondolkodtam mar, tekintve, hogy egyre nehezebb megbizhato karburatort kapni, a felujito kitekrol nem is beszelve.arovado írta:Üdv!
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
Ami szerintem korulmenyes a kialakitasnal, egyik az elhelyezes, masik a pontos legnyeles merese. Ha mar injektoros atalkitas, akkor az lenne a legjobb, ha a benzint nem a forgattyus hazba fecskendezne, hanem kozvetlenul az egesterbe, de ezt hazilag szerintem nem lehet megbizhatora megcsinalni (Aprilia eseteben is koztes modon fecskendez az egesterbe). Masik lehetoseg lenne a felomlo nyilasok, viszont itt meg nagy hoterheles erne a befecskendezo szelepeket, valamint ezeknek a jaratoknak a nyitvatartasi ideje nem biztos, hogy elegendo lenne egy bizonyos fordulatszam folott a kello mennyiseg befecskendezesere, es akkor meg az elhelyezesbol adodo keveredesi problemakat nem vettuk figyelembe. Amit talan a legkonnyebb megvalositani kisipari korulmenyek kozott, hogy a szivonyilas kozvetlen kozelebe tenni a befit, ekkor vegulis lenne egy elektronikus karbink.
A masik fo problema igy elmeletben, hogy mikor mennyi levego jut be az egesterbe, es ebbol mennyi marad bent adott fordulatszamokon. Negyutemunel ezt vagy MAP es MAT jelbol, vagy fojtoszelep allas jelbol, vagy pedig MAF jelbol hatarozza meg az elektronika. A MAP jelnel az a gond, hogy ketutemu esetben kis fordulaton jellemzoen "sokat dolgozik vissza" a szivorendszerbe a motor, nagyon nagy a nyomas ingadozas. Ezt lehet korrigalni valamelyest egy szivomembrannal, de akkor is nagyon jo atlagolo algoritmus szukseges a motorvezerlobe, hogy meghatarozhato legyen a nyomas. Negyutemueknel, tipikisan a magas fordulatu sportmotorknal is jellemzo ez a problema, ott a MAP jelet csak alapjarat kozeleben hasznaljak, a terheles meghatarozasara a fojtoszelep jelado (TP) jelet hasznaljak. Ez vegulis jarhato ut lehet MZ-nel is, de vagy csinal az ember egy nagyon jo motor modellt egy arra alkalmas szimulacios szoftverrel, vagy rengeteget kiserletezik azzal, hogy milyen potenciometer allasnal, mennyi levegot nyelhet a motor, es ugy kalibralja be a ennek a szenzornak a jelet, vagy nem torodik az ember a pontos terheles adatokkal, hanem talalomra addig adja hozza a benzint kulonfele terhelesi allapotokban, amig ugy nem gondolja, hogy most a legnyomatekosabb. Ezt persze teljes fordulatszam tartomanyban vegig kell jatszani, es nem art hozza egy motor mero fekpad, mert utcan meg hosszabb lenne.
Ja es meg valahogy egy uzemanyag szivattyut is el kell helyezni a gepen

Igy hirtelen ezek jutottak eszembe.
Re: Barkácsolás
Üdv!
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
Nemrég hallottam egy számomra igen meglepő dologról: volt aki házilag csinált magának MZ hez injektort.
Hm... szerintetek működőképes lehet egy ilyen dolog? Engem érdekelne...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Ez akkor "hű bazze" kategória...
Szerintem akkor marad a gyári felújítása.
Köszi az infót Mester.

Szerintem akkor marad a gyári felújítása.
Köszi az infót Mester.
Re: Barkácsolás
5500ft a fékpofa sajnaGyurmooo írta:Igen, sajnos nem túl jók.![]()
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané...

-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: Barkácsolás
köszönöm!!Gyurmooo írta:Tessék (az utolsó az oldalon):
http://www.moped91.com/portal/termek/5_ ... lkatreszei
(ez az egy fajta TS kormány, amit én eddig boltban láttam)

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Index tekintetében csak javasolni tudom azt, ami mind1 milyen, de egy M8 csavar a vége. Ugyanis a gyári index szár egy cső, ami belül 7 alatt van valamivel. Le se kell szedni, egy menetfúróval gyönyörű M8 menetet lehet bele vágni minden átalakítás nélkül, összekötni a zsinórokat és simán becsavarni. M10 is megoldható szerintem, de akkor át kell menni rajta egy 8,5 ös fúróval.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Barkácsolás
Na hát ezt jó tudni, ezekután igyekszek nem elrepeszteni az enyéimet.Gyurmooo írta:Igen, sajnos nem túl jók.![]()
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Igen, sajnos nem túl jók.
Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané...](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Ezért nem veszek "ETZ" fékpofát, inkább a gyárit újíttatom föl, vagy ha Bambi tud nekem EBC-t szerezni, azt veszek.
De pl. nem tudok szép 6 szögletű index búrát venni, a magyar "KIS" sz@r, csúnya és reped, más pedig nem nagyon van. U.ez van a hátsó lámpa búrával is, a szögletes amit kapni lehet, egy gané...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Barkácsolás
Azt azért, ugye tudjátok, hogy az a "német minőség" az iszonyat kamu. Én tőlük rendelek árút néha, mert kiskereskedőik vagyunk, de pfff... semmit nem jelent ám az a német minőség, csak h több pénzt kérnek érte...
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Tessék (az utolsó az oldalon):
http://www.moped91.com/portal/termek/5_ ... lkatreszei
(ez az egy fajta TS kormány, amit én eddig boltban láttam)
http://www.moped91.com/portal/termek/5_ ... lkatreszei
(ez az egy fajta TS kormány, amit én eddig boltban láttam)
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Barkácsolás
Ha mindenképpen választ szeretnél: fogalmam sincs. 

-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
Re: kormány, lábtartó
nos?sanyika_etz125 írta:van valakinek ötlete, hogy mégis hol kapok a régi ts-eken látható szinte teljesen egyenes kormányt amit ha az átmérő engedi, fel tudok tenni etz250-re???????????
ill. nem használ valaki átalakított lábtartószerkezetet? olyan sportos üléspozíciót lehetővé tevő hátrébb helyezett lábtartóra gondolok, de nem pont az utaslábtartó helyére varázsoltat (ill. azt is megnézném)
szóval ha valaki igen, pls tegyen fel képeket, hogy ötletet adhasson (nem fogok sorozatgyártani...)
kösz a válaszokat
...
ennyire ne tolongjatok az ötletekkel...![]()
tényleg senki, semmit?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
MÉH telep? 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Szóval lehet. Valakinek van kormányzár hüvelye?



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Dremel és 1mm-es korong.
Levágom, utána helyére teszem a kormányzárat a hüvelyben, és megjelölöm a helyét a kormány jobb szélső helyzetében. Végül védőgázas hegesztővel felvarrjuk.

Levágom, utána helyére teszem a kormányzárat a hüvelyben, és megjelölöm a helyét a kormány jobb szélső helyzetében. Végül védőgázas hegesztővel felvarrjuk.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Köszi a képeket Gyurmoooo!
Az áthelyezést hogy tervezed? Ugyanis nekem nincs rajta "zár-tok"
Kormány nyakat lehet hegeszteni?
Az áthelyezést hogy tervezed? Ugyanis nekem nincs rajta "zár-tok"

Kormány nyakat lehet hegeszteni?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Előzővel jól működött, de majd festés előtt át akarom helyezni a zárhüvelyt, mert park állásban nincs teljesen jobbra a kormány. Így feszül a zár. Az előző valószínűleg ezért tört el. ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Szerintem el van kopva a zár hüvelye, szal a vázad. Vagyis a pöcök nem ül be a helyére.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Pl. mint ez:

Előnye, hogy szimmetrikus a kulcs.
Nem tudom mi lehet vele a baj, direkt ETZ-hez van.
Ez pedig a hagyományos, de ilyet nem kaptam:

Előnye, hogy szimmetrikus a kulcs.
Nem tudom mi lehet vele a baj, direkt ETZ-hez van.
Ez pedig a hagyományos, de ilyet nem kaptam:
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Milyen az a ZADI kormányzár



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Barkácsolás
Vettem ma "hirtelen felindulásból" egy ZADI kormányzárat.
A baj vele, hogy miután bezárt helyzetbe rakom, annyira visszacsúszik, hogy nem éri el az alu kormánykiflit.
Valaki tud erre megoldást?
Biztos jó a mérete, mielőtt valaki erre gondolna, első dolog volt ellenőriznem.
A baj vele, hogy miután bezárt helyzetbe rakom, annyira visszacsúszik, hogy nem éri el az alu kormánykiflit.

Valaki tud erre megoldást?
Biztos jó a mérete, mielőtt valaki erre gondolna, első dolog volt ellenőriznem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 10
- Csatlakozott: 2010.03.04. 22:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
kormány, lábtartó
van valakinek ötlete, hogy mégis hol kapok a régi ts-eken látható szinte teljesen egyenes kormányt amit ha az átmérő engedi, fel tudok tenni etz250-re???????????
ill. nem használ valaki átalakított lábtartószerkezetet? olyan sportos üléspozíciót lehetővé tevő hátrébb helyezett lábtartóra gondolok, de nem pont az utaslábtartó helyére varázsoltat (ill. azt is megnézném)
szóval ha valaki igen, pls tegyen fel képeket, hogy ötletet adhasson (nem fogok sorozatgyártani...)
kösz a válaszokat
...
ennyire ne tolongjatok az ötletekkel...
tényleg senki, semmit?
ill. nem használ valaki átalakított lábtartószerkezetet? olyan sportos üléspozíciót lehetővé tevő hátrébb helyezett lábtartóra gondolok, de nem pont az utaslábtartó helyére varázsoltat (ill. azt is megnézném)
szóval ha valaki igen, pls tegyen fel képeket, hogy ötletet adhasson (nem fogok sorozatgyártani...)
kösz a válaszokat
...
ennyire ne tolongjatok az ötletekkel...

tényleg senki, semmit?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára sanyika_etz125 2010.05.06. 21:07-kor.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Nekem is max 5mm-t ír, valóságban kb 2 mm-re van.KILL3R etz írta:Valószínű túl távol van az érzékelőtől. A használatiban le van írva, hogy milyen távolságra kell lennie. Nekem ami a Simón van ott 5mm-ert írt. De az tökéletesen is működik.
Simson fórumon közben olvasgattam, egyelőre megpróbálom spirálban összecsavarni a vezetékeket, ha nem segít akkor holnap veszek árnyékolt kábelt és kicserélem arra....
Jobb tippem egyelőre nincs sajnos...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Barkácsolás
Valószínű túl távol van az érzékelőtől. A használatiban le van írva, hogy milyen távolságra kell lennie. Nekem ami a Simón van ott 5mm-ert írt. De az tökéletesen is működik. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Vettem egy biciklis kilóméterórát, de gondjaim vannak...
KEzdtődött azzal, hogy felraktam, kipróbáltam, de ahogy kifordultam az udvarból folyton resetelt a kütyü.
Ekkor rájöttem, hogy mindig a fék kiengedésekor resetel, tehát a fékhez használt relé okozta feszültségimpulzus miatt volt, ezt egy diódával orvosoltam.
Jelenleg a gondok:
- gyújtás levételekor néha resetel
- nagyobb sebességnél megzavarodik
Az első szerintem szintén valami EMI gond lehet, árnyékolt kábel a szenzor és az óra között segíthet talán...
A másik baj viszont, hogy nagy sebességnél megzavarodik, pl 80nál 15 és 85 között ugrálnak a számok.
A szenzort először a küllő külső (abroncs felőli) végéhez raktam, de akkor 20 felett kiakadt. Átraktam a szenzort és a mágnest a küllő agy felőli végéhez, így kb 50ig bírja, aztán elkezd összevissza mutatni.
Ezen mi segíthet? Szenzort próbáltam másikat, ugyanezt csinálta. Erőssebb/ nagyobb mágnes?
Ja a kütyü elvileg 150ig tudna mérni. Ötlet?
KEzdtődött azzal, hogy felraktam, kipróbáltam, de ahogy kifordultam az udvarból folyton resetelt a kütyü.
Ekkor rájöttem, hogy mindig a fék kiengedésekor resetel, tehát a fékhez használt relé okozta feszültségimpulzus miatt volt, ezt egy diódával orvosoltam.
Jelenleg a gondok:
- gyújtás levételekor néha resetel
- nagyobb sebességnél megzavarodik
Az első szerintem szintén valami EMI gond lehet, árnyékolt kábel a szenzor és az óra között segíthet talán...
A másik baj viszont, hogy nagy sebességnél megzavarodik, pl 80nál 15 és 85 között ugrálnak a számok.
A szenzort először a küllő külső (abroncs felőli) végéhez raktam, de akkor 20 felett kiakadt. Átraktam a szenzort és a mágnest a küllő agy felőli végéhez, így kb 50ig bírja, aztán elkezd összevissza mutatni.
Ezen mi segíthet? Szenzort próbáltam másikat, ugyanezt csinálta. Erőssebb/ nagyobb mágnes?
Ja a kütyü elvileg 150ig tudna mérni. Ötlet?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Barkácsolás
Sziasztok!
Erdeklodnek, hogy meg van-e valakinek kozuletek az Engmod2T nevu ketutemu motor szimulacios program?
Valamint, szerintetek mennyi hatasfok javulast eredmenyezne egy megfeleloen illesztett szivomembran egy 250-es ETZ-n? Foglalkozott mar vele valaki gyakorlatban is? A szocimotoros oldalon van egy atalakitas, viszont ott csak annyi tortent, hogy a dugattyut a megvaltozott korulmenyekhez igazitotta a keszito, egyebb modositas nem tortent a vezerlesben, vagy mashol.
Kivancsi vagyok az itteni, sokat latott szakik velemenyere, hogy megfeleloen tervezett atalakitasok mellett, van-e haszna egy ilyen modositasnak? Persze az ezzel jaro rengeteg tanulas mindnekeppen haszonnak tekintheto, de azon felul?
Udv,
Louie
Erdeklodnek, hogy meg van-e valakinek kozuletek az Engmod2T nevu ketutemu motor szimulacios program?
Valamint, szerintetek mennyi hatasfok javulast eredmenyezne egy megfeleloen illesztett szivomembran egy 250-es ETZ-n? Foglalkozott mar vele valaki gyakorlatban is? A szocimotoros oldalon van egy atalakitas, viszont ott csak annyi tortent, hogy a dugattyut a megvaltozott korulmenyekhez igazitotta a keszito, egyebb modositas nem tortent a vezerlesben, vagy mashol.
Kivancsi vagyok az itteni, sokat latott szakik velemenyere, hogy megfeleloen tervezett atalakitasok mellett, van-e haszna egy ilyen modositasnak? Persze az ezzel jaro rengeteg tanulas mindnekeppen haszonnak tekintheto, de azon felul?
Udv,
Louie
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Tényleg sikerült rendesen belegabalyodni a tank rozsdamentesítés problematikájába. Közben kiderült, hogy mégsem úszom meg a blokk teljes szétszedése nélkül, így ahhoz kezdtem hozzá. Most csinálom először, időm sincs túl sok rá, így biztosan lassan fogok haladni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én így nyomtam:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Barkácsolás
Jaaa oks ez remek, azért még jó h az én tankom rozsdamentes XDfestékes írta:Dehogynem érted!Mostmár nagyon vágod ,igy csavar is meg ro55 akár maszekba is nyomhatod az ipart biztos lesz rá igény!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Dehogynem érted!
Mostmár nagyon vágod ,igy csavar is meg ro55 akár maszekba is nyomhatod az ipart biztos lesz rá igény! 


Re: Barkácsolás
Ájé értem, szóval ha a rozsdát leverjük utána csak lehet már RO55festékes írta:Na belegabalyodtunk a témába mint macska a házicérnába. Szóval biztos,hogy ártani nem árt a ro 55 sőt,csak végleges megoldást akkor jelent,ha a rozsda csak felületi, és még nem ette bele magát a fémbe mert akkor már többszöri használat után sem tudja tökéletesen kifejteni a hatását mert vegyileg nincs akkora ereje egyik rozsdamarónak sem ,inkább csavaros rárogatás ezért mondják hogy az ütés mindennek használegyébként bárhogy csináljuk anyagilag még mindig barátibb mint beszerezni egy uj tankot
![]()
Üdv Laci


- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Na belegabalyodtunk a témába mint macska a házicérnába. Szóval biztos,hogy ártani nem árt a ro 55 sőt,csak végleges megoldást akkor jelent,ha a rozsda csak felületi, és még nem ette bele magát a fémbe mert akkor már többszöri használat után sem tudja tökéletesen kifejteni a hatását mert vegyileg nincs akkora ereje egyik rozsdamarónak sem ,inkább csavaros rárogatás ezért mondják hogy az ütés mindennek használ
egyébként bárhogy csináljuk anyagilag még mindig barátibb mint beszerezni egy uj tankot
Üdv Laci


Üdv Laci
Re: Barkácsolás
Am okés akkor kavics helyett más megoldásconus írta:nem sokkal előtted elvetették a kavicsos módszert, mert a lepattanó kis szilánkok beragadnak belül a tank szájának heftelésébe.


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
nem sokkal előtted elvetették a kavicsos módszert, mert a lepattanó kis szilánkok beragadnak belül a tank szájának heftelésébe. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Barkácsolás
Am felületileg? ezt nem értemfestékes írta:Hali. Nem akarok okosabb lenni senkinél,de a szakmámból adódóan mondhatom,hogy ezek a rozsdamaró vegyszerek csak felületileg oldják a rozsdát tehát ez csak ideiglenes megoldás.Viszont ha már fémtiszta a felület,lakkbenzines átmosást javaslok többször,aztán mehet bele a nafta.Tehát a csavaros illetve a láncos megoldás a legtutibb!![]()
Üdv Laci


Szóval a rozsda, vagyis FeO(OH) egy porózus szerkezet, ami közé a víz be tud hatolni (ezért mélyül a rozsda) na ahova a víz be tud hatolni, oda a vizes bázisú RO55 is, ami foszforsavas közege révén megtámadja a rozsdát, és foszfátos-kationos bevonatot hoz rajta létre ami ugyebár pozitív standard potenciálú, így nyilván nem oxidálódik ergo nem fog rozsdásodni...
Én is am javasolnám h előtte kövekkel rázogatni a tankot, hogy a rozsda porózusabb legyen de ez csak a módszer gyorsításának kedvéért... szal szerintem megoldja...
De ez csak az elmélet... ha gyakorlatban másképp van, akkor osszátok meg velem, mert akkor legközelebb én sem így csinálom

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Hali. Nem akarok okosabb lenni senkinél,de a szakmámból adódóan mondhatom,hogy ezek a rozsdamaró vegyszerek csak felületileg oldják a rozsdát tehát ez csak ideiglenes megoldás.Viszont ha már fémtiszta a felület,lakkbenzines átmosást javaslok többször,aztán mehet bele a nafta.Tehát a csavaros illetve a láncos megoldás a legtutibb!
Üdv Laci

Üdv Laci
Re: Barkácsolás
Én is a RO55-öt javaslom...azt szoktam használni bármi rozsdásodik...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Barkácsolás
nem értem minek bonyolítjátok ennyire az ro-55 + üvegszilánk kombinációt, de biztos h én vagyok a hülye





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Najah, a rázkódástól könnyen keletkezhet szikra odabenn, főleg ha "kavicsokat" (SiO2)használunk. Néhány deci vizet bele, többször átöblíteni, majd etanollal átöblíteni és benzinnel. Így tuti jó lesz. 

- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Barkácsolás
De csak óvatosan a tankkal. Könnyen kinyílik ha megvannak az égés feltételei.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2010.04.03. 11:24
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Barkácsolás
Ok, akkor hagyom a kavicsokat. A húsvét úgy elment, hogy nem tudtam hozzányúlni a motorhoz, ma meg mégiscsak be kellett jönnöm dolgozni, így holnap délutánra tolódik a projekt. Csavart, kisebb fémdarabokat találok otthon, és nézek etanolt is. Köszönöm a tippeket. A többire van valakinek ötlete? Forgattyúsház rozsdamentesítése, hiányzó alkatrészek, stb.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Barkácsolás
Én tavaly duuuurvàr rozsdás jawa tankot takarítottam ki, volt benn kb 2 mm vastag rozsdás trutyis réteg. Betonkeverõre lett csinálva egy tartó, és így lett forgatva kb 2 órán keresztül!!!
Én kavicsokkal csináltam, de sajnos utána tényleg nem lehetett belõle kipucolni a kavicsokat! PL a tanksapka környékén vannak helyek belül ahova ugy beszorultak a kavicsok hogy még mindig benn vannak. Néha elszabadul 1-2 azok ott figyelnek a tank alján
Emiatt én is inkább láncot javaslok! (félreértések elkerülésére: NEM motorlánc, hanem "kutyalánc"!) Esetleg valamilyen apró fémdarabok: ismerős csavargyárban dolgozik, neki 8as anyák voltak kéznél. kavics azért nem az igazi mert törik, és túl kicsi szemcséi is vannak.
Én kavicsokkal csináltam, de sajnos utána tényleg nem lehetett belõle kipucolni a kavicsokat! PL a tanksapka környékén vannak helyek belül ahova ugy beszorultak a kavicsok hogy még mindig benn vannak. Néha elszabadul 1-2 azok ott figyelnek a tank alján

Emiatt én is inkább láncot javaslok! (félreértések elkerülésére: NEM motorlánc, hanem "kutyalánc"!) Esetleg valamilyen apró fémdarabok: ismerős csavargyárban dolgozik, neki 8as anyák voltak kéznél. kavics azért nem az igazi mert törik, és túl kicsi szemcséi is vannak.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Barkácsolás
Néhány méter apró szemű lánc jobb, mert könnyebb utána kitakarítani.Lord Mersant írta:Köszönöm! Megpróbálom a kavicsos módszert. Az van otthon kéznél.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég