
Blokk
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez úgy szokott működni, hogy a fogaskerekek alja ér csak bele, és a fogak felkapják és elosztják az olajat 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem a 125ös kezelésije maradt meg, de az is csak a peregyről ír.Nandor írta: Hát ha ez így van akkor az mindent megmagyaráz. Esetleg nincs valakinek 4sebes ts kezelési útmutatója?
Közben leellenőriztem, valóban 0,75l kell a sima TS-be, az MZ hogyan tovább könyvben benne van ( ha neked nincs meg ez a könyv, akkor főoldal-letöltések).
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Hát ha ez így van akkor az mindent megmagyaráz. Esetleg nincs valakinek 4sebes ts kezelési útmutatója?gabsic írta:Ha jól tudom a sima ts-be 750ml olaj való, a peregybe kell 900...Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha jól tudom a sima ts-be 750ml olaj való, a peregybe kell 900...Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Más: mióta (2 hete) CHALLOILS Comp.GT4 10W40 olaj van benne néha csúszik a kuplungom.
Előtte hykomol volt benne mikor megvettem, de azzal recsegett váltáskor és ragadtak a lamellák, üresbe csak gurulás közben lehetett kivenni, álló helyzetben nem.
Ezért ment bele a hígabb.
Azóta azt csinálja, hogy ha mondjuk 4.ben 4500 fölött hirtelen harmadgázról teljes gázt rántok (előzés) akkor a fordulat feljebb ugrik 500al, de a motor nem gyorsul.
Berúgáskor szintén érdekes... Alapból minden rendben, be lehet rúgni, nem csúszik meg. DE ha behúzom a kuplungot és kiengedem a kart, utána pár másodpercig ha rárúgok akkor csúszik, a főtengely alig fordul. Szorulni nem szorul semmi, olajcsere előtt ilyeneket nem csinált.
Arra gondoltam talán a 15W40 segíthet?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gabsic 2010.05.02. 09:26-kor.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Re: Blokk
Ez nagyon sűrű bele.Tegyél bele valami olcsó kategóriás 15w40-es motorolajat és valószínűleg megszűnik ez a jelenség.Etzlaci46 írta:Challoils 80W-90-et

Re: Blokk
Ha már egy kuplung egyszer leforgott vagy netalán többször is,akkor nagy valószínűséggel ki kell hagyni az agy alól a rugós alátétet vagy vékonyabbra kell cserélni a lapos alátétet.Ugyanis a leforgáskor anyag kopik le a főtengelyről is és az agyból is.Ezért ahhoz,hogy rendesen fel lehessen húzni összébb kellene neki mennie,amit az alátét nem enged.Tehát hamarabb felfekszik az alátéten mint mielőbb megszorulhatna.A másik probléma,hogy nem megfelelő alátét kerül az anya alá.Mivel a kopott kúpok miatt feljebb csúszik az agy a szoros alátét megütközik a menet után következő vállba.Ezért úgy tűnhet,hogy nagyon meg van húzva közben meg csak az alátét húzódott neki a vállnak,lazán hagyva az agyat.De ha ez mind rendben van és mégis úgy tűnik,hogy nem tökéletes akkor még mindég lehet a kúpra tenni egy pötty Loctite csapágyrögzítőt és tuti,hogy nem fog többet leforogni.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Én arra gondoltam, hogy maga a kúp bordás lenne, és a kuplung belseje is, mint a bordástengely a váltóban, csak kicsit kúpos.Gyurmooo írta:Nem lehetne egy rögzítő éket használni ide is? Vagy az nem bír el ekkora nyomatékkal?
Elsősorban már leforgott kuplung esetén, ahol felszabályozás után csökken a felület.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Hallottam olyat hogy úgy csinálta meg az egyik srác ahogy a simsonon van megoldva annyit tudok hogy ahhoz ki kellett szabályoztatni...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Nem lehetne egy rögzítő éket használni ide is? Vagy az nem bír el ekkora nyomatékkal?
Elsősorban már leforgott kuplung esetén, ahol felszabályozás után csökken a felület.
Elsősorban már leforgott kuplung esetén, ahol felszabályozás után csökken a felület.

- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Egyébként a lehető legjobb módszer a kuplung-erőátvitelhez az önzáró kúp.
Rengeteg helyen használják ezt a módszert, az MZ-nél az a gond, hogy sokan nekiállnak mindenféle előismeret nélkül barkácsolni és sacc/kb felteszik, vagy nem tudják mekkora a távtartó amivel rá kellene húzni. És leforog, összerágja a főtengelyt.
Nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni, hogy valaki belenézzen a könyvbe, vagy meglesse a kis videócskákat a jútúbon.
(remélem senkit nem bántottam meg, de azt hiszem mindannyian találkoztunk olyan előző tulajok által szervizelt motorokkal amik hagytak némi kívánnivalót maguk után, míg Bambi mester vagy netán mi magunk, ki nem javítottuk eme balgaságokat!)
Rengeteg helyen használják ezt a módszert, az MZ-nél az a gond, hogy sokan nekiállnak mindenféle előismeret nélkül barkácsolni és sacc/kb felteszik, vagy nem tudják mekkora a távtartó amivel rá kellene húzni. És leforog, összerágja a főtengelyt.
Nem kell hozzá gépészmérnöknek lenni, hogy valaki belenézzen a könyvbe, vagy meglesse a kis videócskákat a jútúbon.
(remélem senkit nem bántottam meg, de azt hiszem mindannyian találkoztunk olyan előző tulajok által szervizelt motorokkal amik hagytak némi kívánnivalót maguk után, míg Bambi mester vagy netán mi magunk, ki nem javítottuk eme balgaságokat!)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Lehet hogy nem emel ki rendesen a kuplungod........ Rossz beállítás, összeszerelés, kopás oka lehet. Ezt élőben kéne látnia valakinek, aki ért hozzá.....Etzlaci46 írta:Sziasztok!
Elég új vagyok az oldalon meg ebben az mz-világban is. Egy kis segítségre lenen szükségem, nemrég cseréltem váltó olajat a mociba és azóta v hogy a váltó nem olyan mindt volt:Motoroztam vele egy jó 2 órát aztán haza jöttem megálltam és oylan nehezen tudtam berakni üresbe mind állat,menetközben nincs gond nagyon jól működik a váltó de amint megállok és üres,az már nagyon nehezen megy.Nem tudom mi lehet a baj, ha tud valaki segítsen!!!Köszönöm.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Miután sikeresen üresbe raktadEtzlaci46 írta:Sziasztok!
megint én vagyok a kuplungommal,megcsináltam mait mondtál(csavartam ki a csavaron a kuplungkarnál) de így is olyan amilyen volt. Valaki segítsen mi lehet a baj?

De előtte még állítsd be pontosan a durvabeállítót (a fordulat-kihajtás háza alatt lévő kör alakú lemez az).
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Blokk
Sziasztok!
megint én vagyok a kuplungommal,megcsináltam mait mondtál(csavartam ki a csavaron a kuplungkarnál) de így is olyan amilyen volt. Valaki segítsen mi lehet a baj?
megint én vagyok a kuplungommal,megcsináltam mait mondtál(csavartam ki a csavaron a kuplungkarnál) de így is olyan amilyen volt. Valaki segítsen mi lehet a baj?
Egresits László
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Perec: osztom a véleményed, mert ha minden a helyén akkor NEM TUD leforogni, ha viszont 1x már megforgott akkor el lehet tréningezni rajta...és még úgy sem garantált a siker (főként ha a főtengely sérült).
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Egy 100Nm-rel felhúzott M14 anya kb. 40 kN (4tonna) erőt fejt ki a kúpra.
6 fokos önzáró kúp sinusa/tangese 0,1, azaz 10x-ezi az erőt,de a súrlódás
is 0,1 ezért a szorítóerőnek megfelelő erőt át tud vinni a sugarán.
Az 250 MZ 27Nm-e 8mm sugáron 3,4kN erőt ad.
Tehát a kúp olajosan 40/3,4: 10-12x-esét át képes átvinni a max. nyomatékak ha jól
számítottam.
Szerintem a leforgások szerelési hibából adódnak- mondom ezt úgy, hogy már forgott le kuplungom. (A gyárilag szerelt kuplungok nem szoknak lejönni). Sok hibalehetőség van.
Én pl. most jöttem rá, hogy a megsérült hengeres főtengelyvég nem engedte forogni az anyát (kihajtás) és a szemem kigúvadt, úgy sem bírtam betekerni a teljes menetmennyiséget. Tehát a kuplungomra sem hatott a szükséges 4t, csak a fele kb. Ennek ellenére szerencsére nem forgott le.
De ha a felhúzóerő rendben van de az egy vállra hat, nem a kúpra (hézagolás) akkor már a 27Nm is elég, hogy a kuplung megforogjon.
Szinte csak akkor mehet biztosra az ember, ha a kuplungagyat üresen felhúzza és megnézi, hogy a csavar ereje biztosan ráhat az agyra és azt a túloldalon nem veszi fel semmi.
Lehet, hogy az egészben nem is a kúp minősége, vagy tisztasága a kulcs, hiszen ha a kúpra egy gyűrűt húzunk az is ugyanúgy megszorul!!!
Még az is lehet, hogy összerakáskor jól lezsírozom a kúpot
6 fokos önzáró kúp sinusa/tangese 0,1, azaz 10x-ezi az erőt,de a súrlódás
is 0,1 ezért a szorítóerőnek megfelelő erőt át tud vinni a sugarán.
Az 250 MZ 27Nm-e 8mm sugáron 3,4kN erőt ad.
Tehát a kúp olajosan 40/3,4: 10-12x-esét át képes átvinni a max. nyomatékak ha jól
számítottam.
Szerintem a leforgások szerelési hibából adódnak- mondom ezt úgy, hogy már forgott le kuplungom. (A gyárilag szerelt kuplungok nem szoknak lejönni). Sok hibalehetőség van.
Én pl. most jöttem rá, hogy a megsérült hengeres főtengelyvég nem engedte forogni az anyát (kihajtás) és a szemem kigúvadt, úgy sem bírtam betekerni a teljes menetmennyiséget. Tehát a kuplungomra sem hatott a szükséges 4t, csak a fele kb. Ennek ellenére szerencsére nem forgott le.
De ha a felhúzóerő rendben van de az egy vállra hat, nem a kúpra (hézagolás) akkor már a 27Nm is elég, hogy a kuplung megforogjon.
Szinte csak akkor mehet biztosra az ember, ha a kuplungagyat üresen felhúzza és megnézi, hogy a csavar ereje biztosan ráhat az agyra és azt a túloldalon nem veszi fel semmi.
Lehet, hogy az egészben nem is a kúp minősége, vagy tisztasága a kulcs, hiszen ha a kúpra egy gyűrűt húzunk az is ugyanúgy megszorul!!!
Még az is lehet, hogy összerakáskor jól lezsírozom a kúpot

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Vagy egyszer meg kell csinálni normálisan...
Egy tökéletes kúpról, ha jól fel van húzva akkor nem létezik hogy lejön..... Óriási felületen "tapad" össze.


Egy tökéletes kúpról, ha jól fel van húzva akkor nem létezik hogy lejön..... Óriási felületen "tapad" össze.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Úgy látom sajna nem csak engem érint a kuplung lefordulás csak az enyém rosszul jött ki mert össze marta a főtengelyt is... Sajna együtt kell élni ezzel a TZ betegséggel...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Ha kiderül mi a bibi oszd meg velünk is. Had okuljunk.z25z írta:Azert nem gondolnek annyira hotagulas jelensegre, mert gyurmaeknal inditaskor csuszott rugasra, de ahogy beindult rogton teszt: sebesseg hatso fek kuplung raenged, lefulladt, ideje nem volt melegedni....a kuplungagyat megfelelo nyomatekkal gyari ajanlas: 80...100 Nm, helyett 105-tel (nyomatekkulcs) huztam fel. es csak a napi elso inditas ilyen macerasna most pihentetem a motort, ha lesz fizetes meg veszek masik olajat es betesztelem, mas otletem sajnos nincs
koszonom a tippeket
udv!
Sok sikert!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Azert nem gondolnek annyira hotagulas jelensegre, mert gyurmaeknal inditaskor csuszott rugasra, de ahogy beindult rogton teszt: sebesseg hatso fek kuplung raenged, lefulladt, ideje nem volt melegedni....a kuplungagyat megfelelo nyomatekkal gyari ajanlas: 80...100 Nm, helyett 105-tel (nyomatekkulcs) huztam fel. es csak a napi elso inditas ilyen maceras
na most pihentetem a motort, ha lesz fizetes meg veszek masik olajat es betesztelem, mas otletem sajnos nincs
koszonom a tippeket
udv!

koszonom a tippeket
udv!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Nálam is ez volt. Az eső egy-két rugásnál kicsit csúszott, aztán beindult. Utána hetekig minden rendben. Szombaton órákon át hajtottam Pécstől, és a Cora parkolóban már lehetetlen volt elindítani. Úgy működött mint amikor valamit felmelegítesz hogy könnyebben leszedd. Túl melegedett, és amikor lehűlt lelazult. Bambi lekapta és látszott hogy már többször megforgott. Te nem hajtottad meg előtte jobban mint szoktad? Szerintem le kell húzni, és rendesen vissza rakni.z25z írta:Na valami csak nem stimmel a blokkom kornyeken. Akik ott voltak vasarnap reggel gyurmaektol indulasnal talan emlekeznek, hogy nem tudtam inditani, csuszott a kuplung. Nos odaig jutottam, hogy ez a napi elso inditasnal jelentkezik, ha egyszer beindult akkor utana mar nincs gond.
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3124
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Mostanában volt olajcseréd, és mostanában keletkezett a csúszás Gyurma? ...kimondottan ,,olajfürdős" kuplunghoz való váltóolajat tegyél bele, nem mindegy! Sima váltóolaj nem jó! Én is +szívtam ezzel 1xGyurmooo írta:Alfa írta: Az olaj nem valószínű, mert az a melegedéssel hígul. Ha olaj lenne, akkor pl: hidegen jó, melegen csúszik. Itt valami más lesz a hiba sztem...

Nekem most ez van benne:


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Na ezt jól elb.tam...Alfa írta:Az olaj nem valószínű, mert az a melegedéssel hígul. Ha olaj lenne, akkor pl: hidegen jó, melegen csúszik. Itt valami más lesz a hiba sztem...z25z írta:Na valami csak nem stimmel a blokkom kornyeken. Akik ott voltak vasarnap reggel gyurmaektol indulasnal talan emlekeznek, hogy nem tudtam inditani, csuszott a kuplung. Nos odaig jutottam, hogy ez a napi elso inditasnal jelentkezik, ha egyszer beindult akkor utana mar nincs gond.
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....

Azt írtam, csak nem küldte el, hogy ha súrlódás-csökkentő adalék van az olajban, az okozhatja a kuplung megcsúszását.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.04.28. 08:36-kor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Elvileg pedig annak jónak kell lennie. Kuplungon próbálj állítani kicsit.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Lehet hogy sűrűbb lett az olaj, és kicsit tapadnak a lamellák a kuplungban. Milyen olajat öntöttél bele pontosan? 10W-40 pl?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- rolleres
- Hozzászólások: 17
- Csatlakozott: 2010.04.25. 15:05
- MZ-d típusa: Mz ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronhorpács
Re: Blokk
Sziasztok!
Elég új vagyok az oldalon meg ebben az mz-világban is. Egy kis segítségre lenen szükségem, nemrég cseréltem váltó olajat a mociba és azóta v hogy a váltó nem olyan mindt volt:Motoroztam vele egy jó 2 órát aztán haza jöttem megálltam és oylan nehezen tudtam berakni üresbe mind állat,menetközben nincs gond nagyon jól működik a váltó de amint megállok és üres,az már nagyon nehezen megy.Nem tudom mi lehet a baj, ha tud valaki segítsen!!!Köszönöm.
Elég új vagyok az oldalon meg ebben az mz-világban is. Egy kis segítségre lenen szükségem, nemrég cseréltem váltó olajat a mociba és azóta v hogy a váltó nem olyan mindt volt:Motoroztam vele egy jó 2 órát aztán haza jöttem megálltam és oylan nehezen tudtam berakni üresbe mind állat,menetközben nincs gond nagyon jól működik a váltó de amint megállok és üres,az már nagyon nehezen megy.Nem tudom mi lehet a baj, ha tud valaki segítsen!!!Köszönöm.
Egresits László
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kuplung csúszás érzését okozhatja hogy leesett a főtengelyről ...............ráadásul azt hiszem hogy ez az eset a hőmérsékletfüggő..........z25z írta:Na valami csak nem stimmel a blokkom kornyeken. Akik ott voltak vasarnap reggel gyurmaektol indulasnal talan emlekeznek, hogy nem tudtam inditani, csuszott a kuplung. Nos odaig jutottam, hogy ez a napi elso inditasnal jelentkezik, ha egyszer beindult akkor utana mar nincs gond.
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....
Egyébként ha csúszik a kuplung, szétszedés után a rugóit kicsit megnyújtod (2-3 mm-el) így erősebben nyomják össze a lamellákat.. De figyelj hogy egyforma hosszúak legyenek, és nem árt egy kiemelési próba sem (miután összeraktad), hogy egyenletesen emeljen, ne féloldalasan, mert akkor recsegni fog váltásnál.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
affaire írta:Tud valaki szakszerű szerszámok szakrajzát blokk szétszedéséhez? Gondolok itt kuplunk lehúzó blokk széthúzó stb.
Valahol láttam de nemtudom már hol.
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... ikonyv.zip
A 110.-o. -tól szerszámok.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
javítási kézikönyvek végén szokott lenni.affaire írta:Tud valaki szakszerű szerszámok szakrajzát blokk szétszedéséhez? Gondolok itt kuplunk lehúzó blokk széthúzó stb.
Valahol láttam de nemtudom már hol.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3124
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Szerszámleírást nem tudok, de azt ne felejtsd, hogy széthúzásaffaire írta:Tud valaki szakszerű szerszámok szakrajzát blokk szétszedéséhez? Gondolok itt kuplunk lehúzó blokk széthúzó stb.
Valahol láttam de nemtudom már hol.


kb. 20perces művelet. Mert különben kikopnak a csapágyfészkeid! és az nem jó

Nameghát sokkkal könnyebben csúszik szét

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
2-es fokozatban indulj el és ne pörgesd 2000 rpm fölé amíg hideg a blokk. én is így csinálom nem nagy ügykuzsi87 írta:Nekem is játszik a kuplung hidegen. Üresből egyesbe pakoláskor be van ragadva, nem old egyáltalán, csak ugrik a motor egyet behúzott kuplunggal. Aztán ha sikerül trükközni, elindulni, utána már kienged, lehet normálisan váltani, indulni. Érdekes.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Tud valaki szakszerű szerszámok szakrajzát blokk szétszedéséhez? Gondolok itt kuplunk lehúzó blokk széthúzó stb.
Valahol láttam de nemtudom már hol.
Valahol láttam de nemtudom már hol.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
A Gyurm@ túra után széthúztam a blokkot, mert 2. helyett 3.-at kapcsolt sokszor. Néha üres állásban is sebességben volt, és tolásra öblögetett, tehát gondolom nem 1 vagy 2-ben volt, mert ott nem lehet csak úgy tologatni.
A csoportkerék (két külön ablakos kerék) el volt szabadulva.
A rözítő alátét és gyűrű nem a legszebb. Van valami trükk, hogy ne forduljon elő többet? SKF boltban nézzek új zégergyűrűt? Bordás alátét gondolom nem tömegcikk, vagy az nem fontos? A fogaskerekek általánosságban lógnak axiálisan 1 mm körül, gondolom az normális.
A 011-es léptetővilla kicsit/jelentősen kopott (0,5 mm). Ez csak csere utángyártottra és kész?
A kuplungot is ki akarom hézagolni?/valami rugós alátétet berakni, mert minden tele van a lemorzsolódott nagyfogaskerék darabkáival, az összes fog törött már és nem csak a sarkain. Nagyfogaskerekem már van, de amíg nincs megoldva a gond, addig nincs értelme berakni. Itt mi a teendő (kb. 2mm axiális lógás)?
A váltóval egyébként elégedett voltam. Mit kell még átnézni, hogy ne kelljen mostanában szétszedni és tudjak menni a túrákra : ).
A csoportkerék (két külön ablakos kerék) el volt szabadulva.
A rözítő alátét és gyűrű nem a legszebb. Van valami trükk, hogy ne forduljon elő többet? SKF boltban nézzek új zégergyűrűt? Bordás alátét gondolom nem tömegcikk, vagy az nem fontos? A fogaskerekek általánosságban lógnak axiálisan 1 mm körül, gondolom az normális.
A 011-es léptetővilla kicsit/jelentősen kopott (0,5 mm). Ez csak csere utángyártottra és kész?
A kuplungot is ki akarom hézagolni?/valami rugós alátétet berakni, mert minden tele van a lemorzsolódott nagyfogaskerék darabkáival, az összes fog törött már és nem csak a sarkain. Nagyfogaskerekem már van, de amíg nincs megoldva a gond, addig nincs értelme berakni. Itt mi a teendő (kb. 2mm axiális lógás)?
A váltóval egyébként elégedett voltam. Mit kell még átnézni, hogy ne kelljen mostanában szétszedni és tudjak menni a túrákra : ).
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na sokak okulására leírom mai Bambi mesteres kalandomat.
Adott volt a probléma, szép fokozatosan jött elő: csörgés, rezonálás, nem forog, lekerül a teljesítmény maximuma 3000 környékére.
Na a csörgés nagy részét az oldaldekni okozta, mert a vázhoz ütődött alul, gumival megoldottam, oké. A nem forgásra Bambi azt mondta, cseréljem ki a kondit. Mondtam neki h a kondi jó, kimértem h nem üt át, de ragaszkodott hozzá h cseréljem ki. Kicseréltem, + a megszakítóhézagot belőttük 0,4 mm környékére, és láss csodát, a gép megtáltosodott. Mivel BP-en kellett kipróbálnom, csak 2.ban tudtam kihúzatni 8000 környékére 5-7 ezerig az arcomat letépi, de még ott is messze volt a teljesgáz (a kezem miatt ugye nem tudom elfordítani teljesen
) , ahhoz képest hogy ezelőtt 4500 is már baromi hangos volt és érezni lehetett h nem akarja (azt hittem szétesik), ég és föld. Persze van némi súbercsörgés is, de bambi szerint nem vészes.
Otthon aztán rájöttem a csörgés második okára: a kipuff első bilincs tartó csavar meg volt lazulva (az ami a blokkhoz csatlakoztatja, a nagy), és így a mozgástól kicsit szétcsúszott a kémény is, persze hogy rezonált és hangos volt.
Tehát: ha szarakszik a teljesítmény, csörög, ne egyből a motor kopottságára vagy az alsó csapra gyanakodjatok, mert a probléma általában banális, vagy 500 ft alatt megoldható
jah és kaptam dícséretet mennyire jó ütésmentes a főtengelyem
Végülis a Mester csinálta 
Adott volt a probléma, szép fokozatosan jött elő: csörgés, rezonálás, nem forog, lekerül a teljesítmény maximuma 3000 környékére.
Na a csörgés nagy részét az oldaldekni okozta, mert a vázhoz ütődött alul, gumival megoldottam, oké. A nem forgásra Bambi azt mondta, cseréljem ki a kondit. Mondtam neki h a kondi jó, kimértem h nem üt át, de ragaszkodott hozzá h cseréljem ki. Kicseréltem, + a megszakítóhézagot belőttük 0,4 mm környékére, és láss csodát, a gép megtáltosodott. Mivel BP-en kellett kipróbálnom, csak 2.ban tudtam kihúzatni 8000 környékére 5-7 ezerig az arcomat letépi, de még ott is messze volt a teljesgáz (a kezem miatt ugye nem tudom elfordítani teljesen

Otthon aztán rájöttem a csörgés második okára: a kipuff első bilincs tartó csavar meg volt lazulva (az ami a blokkhoz csatlakoztatja, a nagy), és így a mozgástól kicsit szétcsúszott a kémény is, persze hogy rezonált és hangos volt.
Tehát: ha szarakszik a teljesítmény, csörög, ne egyből a motor kopottságára vagy az alsó csapra gyanakodjatok, mert a probléma általában banális, vagy 500 ft alatt megoldható

jah és kaptam dícséretet mennyire jó ütésmentes a főtengelyem


MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az olaj nem valószínű, mert az a melegedéssel hígul. Ha olaj lenne, akkor pl: hidegen jó, melegen csúszik. Itt valami más lesz a hiba sztem...z25z írta:Na valami csak nem stimmel a blokkom kornyeken. Akik ott voltak vasarnap reggel gyurmaektol indulasnal talan emlekeznek, hogy nem tudtam inditani, csuszott a kuplung. Nos odaig jutottam, hogy ez a napi elso inditasnal jelentkezik, ha egyszer beindult akkor utana mar nincs gond.
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
Nekem is játszik a kuplung hidegen. Üresből egyesbe pakoláskor be van ragadva, nem old egyáltalán, csak ugrik a motor egyet behúzott kuplunggal. Aztán ha sikerül trükközni, elindulni, utána már kienged, lehet normálisan váltani, indulni. Érdekes.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na valami csak nem stimmel a blokkom kornyeken. Akik ott voltak vasarnap reggel gyurmaektol indulasnal talan emlekeznek, hogy nem tudtam inditani, csuszott a kuplung. Nos odaig jutottam, hogy ez a napi elso inditasnal jelentkezik, ha egyszer beindult akkor utana mar nincs gond.
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....
Valakinek tipp? Hirtelen meg az olajon agyalgok jelenleg repsol transmission 10W-40, azt irja rajta kimondottan valtoba, elotte sima repsol 10W-40 essel jartam azzal ilyesmi nem fordult elo, mar ha az olaj okozza a jelenseget, de nem vagyok benne biztos.....
Re: Blokk
A gyertya száraz volt. Egyébként most, hogy kihült teljesen, szívatót ráhúztam, rúgtam hármat gyújtás nélkül, gyújtás rá, két rúgás és már járt is. Én a tűre gondolok, mert múltkor totál szét lett a karbi szedve és beállítgatva, a tűt viszont legalsó állásban hagytuk ahogy volt. Ment is a motor szépen, viszont nagyobb gáznál már kérte volna a benzint és olyan jó igazi MZ-s levegős hangja volt már a motornak
Ereje viszont nem nagyon volt, csak morgott. Haverom gyorsan lekapta a karbi tetejét, és a tűvel macerált. Megy is azóta ahogy illik, csak hát ugye melegen nem indul. Haverom viszont csak most este mondta meg, hogy a legfelsőbe tette át a legalsóból. Ha lesz egy kis időm a héten, átrakom középtájra, remélem, hogy csak ennyi lesz a gondja. Egyébként előbb-utóbb úgyis motorgenerál lesz a sorsa, mert ereje van a motornak - meg is lepett, hogy mennyire szedi magát - de elég szépen csörög, meg előfordult, hogy berúgáskor a kar megállt, bár utána már könnyedén ment megint, de azért ez semmiképpen sem jó előjel.

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Hali! Lehet,hogy a szivató rajtamarad,beragad valami miatt mert biztos,hogy sokat kap. Nem benzines a gyergya mikor kiveszed?Persze ez csak tipp de én is jártam hasonlóképpen és ez volt a gond.
Re: Blokk
Szerintem ha melegen nehezen indul (es mondjuk hidegen meg nem annyira), meg fustol is, akkor lehet sokat kap.kuzsi87 írta:Hello mindenki!
Egész szépen megy azóta a gép, bár nem hajtom szét, jó sokat állt eddig.
Csak egy rövidke kérdésem lenne hozzátok. Melegen az Istennek sem hajlandó indulni. Kiszedtem a gyertyát, szikra akkora van mint egy csillagszóróban, meg a gyertya is tiszta, ha kormos kicsit letakarítom. Átrúgtam ilyenkor párszor, hogy kimenjen a dzsuva, (elzárt csappal) gyertya vissza, de semmi. Tolásra sem. Nagy nehezen egy fél óra kínlódás után elindult, de itthon megint leállítottam és nem volt hajlandó indulni. Valami ötlet esetleg, vagy tudjam be ezt az "idő vasfogának"?
(én valami üzemanyag problémára gyanakszom mert irgalmatlanul füstölt miután beindult. Lehet hogy a tűt kéne megnézni.)
Erdemes szetszedni a karbit darabokra, es mindent beallitani a hasznalatiban megadott ertekekre. Nekem is voltak hasonlo problemaim mikor megvettem az enyemet, de nem is csodalom, mert hihetetlenul el volt allitva minden. Azota minden teli piheno utan karbit darabokra szedem, aztatom par orat vizkooldoban, leellenorzom az uszoszintet, jaratokat, tuszelepet, meg mindent es ugy rakom ossze. Indul is konnyen hidegen, melegen egyarant.
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
KILL3R etz írta:Kis olvasmány. Minden lényeges benne van: http://www.tar.hu/helicol/heli_coil.htm
Köszi a segítséget mindenkinek. Első lépésnek kipróbálom Varga1488 ötletét,költséghatékonyságot szemelőtt tartva.
Kész lesz leírom a tapasztalatokat!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Szerintem inkább kondi. Idővel kiszárad. A megszakító környékén keresd. ETZ-hez 22-es kell.Ts-hez nemtudom...
De az aljába bele van ütve.

De az aljába bele van ütve.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Hello mindenki!
Egész szépen megy azóta a gép, bár nem hajtom szét, jó sokat állt eddig.
Csak egy rövidke kérdésem lenne hozzátok. Melegen az Istennek sem hajlandó indulni. Kiszedtem a gyertyát, szikra akkora van mint egy csillagszóróban, meg a gyertya is tiszta, ha kormos kicsit letakarítom. Átrúgtam ilyenkor párszor, hogy kimenjen a dzsuva, (elzárt csappal) gyertya vissza, de semmi. Tolásra sem. Nagy nehezen egy fél óra kínlódás után elindult, de itthon megint leállítottam és nem volt hajlandó indulni. Valami ötlet esetleg, vagy tudjam be ezt az "idő vasfogának"?
(én valami üzemanyag problémára gyanakszom mert irgalmatlanul füstölt miután beindult. Lehet hogy a tűt kéne megnézni.)
Egész szépen megy azóta a gép, bár nem hajtom szét, jó sokat állt eddig.
Csak egy rövidke kérdésem lenne hozzátok. Melegen az Istennek sem hajlandó indulni. Kiszedtem a gyertyát, szikra akkora van mint egy csillagszóróban, meg a gyertya is tiszta, ha kormos kicsit letakarítom. Átrúgtam ilyenkor párszor, hogy kimenjen a dzsuva, (elzárt csappal) gyertya vissza, de semmi. Tolásra sem. Nagy nehezen egy fél óra kínlódás után elindult, de itthon megint leállítottam és nem volt hajlandó indulni. Valami ötlet esetleg, vagy tudjam be ezt az "idő vasfogának"?
(én valami üzemanyag problémára gyanakszom mert irgalmatlanul füstölt miután beindult. Lehet hogy a tűt kéne megnézni.)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Kis olvasmány. Minden lényeges benne van: http://www.tar.hu/helicol/heli_coil.htm
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
Lehet hogy tájékozatlanságomból fakad mi is az a heli-coil????KILL3R etz írta:És belsőmenet javításra még mindig ott a jó öreg heli-coil.![]()

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
És belsőmenet javításra még mindig ott a jó öreg heli-coil.



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Nincs mit! Remélem nem haragszik az akinek "keresztbe" tettem utólag bocsi, szerintem azért vagyunk itt hogy egymáson minél gyorsabban segítsünk és mindenki minél olcsóbbat megússza!Peti ETZ250 írta:Köszi erre nem gondoltam.Én egyből 8-as menetben gondolkoztamde az ugye túl nagy.Szerszám van, menni fog.
![]()
Köszi!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég