](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Köszi!
Nem rontod vele az üzletet mert deni nélkül nem tudok motorozni.Varga1488 írta:Peti ETZ250 írta:Szeva Mindenki!
Kis segítség kellene!!!
250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
Ismerős probléma, de kilehet küszöbölni de nem akarom elrontani az üzleteket meg ha nincs szerszám meg idő akkor tényleg érdemes egy jó állapotút keresni...
Peti ETZ250 írta:Szeva Mindenki!
Kis segítség kellene!!!
250-es ETZ kuplung oldali dekniben a fordulatszámmérő kéhajtásánál lévő három menet szétment,és elég nehéz találni megfelelő állapotú használt deknit itt Komárom - Esztergom megyében!!!
Az lenne a kérdésem, hogy lehet ezt a menet problémát orvosolni???
Üdv:Peti.
csapágy, szimering, dugó, gyűrűk, csapszeg, 1liter olaj, és tömítőkészlet és paszta akkor ezek összesen 20-25 ezer ft összesen igaz? fuh hát csapágyakból én is SKF-et akarok meg szimeringegből is a drágábbakat... fuh remélem ezek után nem lesz probléma a blokkal...arovado írta:Üdv!Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Én kb 3hónapja csináltam csapágycserét, mindenhová SKF csapágyat tettem. Kb 13-17e közé fog kijönni, de érdemes sok helyen árajánlatot kérni mert volt ahol 22ért adták volna... szóval tényleg érdemes
Sok sikert!
Üdv!Varga1488 írta:Na fiúk szét lett kapva a moci... közben kiderült hogy a dugóból le van törve egy darab... valószínűleg az előző tulaj szereléséből adódóan... na érdekel hogy ki mit csinálna bejáratás vagy nem... én úgy gondoltam hogy erősebb adalékal és mint ha járatnom olyan kb 2-300kmert, még erről a szerelő srácal nem beszéltem... tényleg vki mostanság nem csinált motor blokkba szimering és csapágy cserét? csak arra vagyok kiváncsi hogy kb mennyibe kerül az alkatrészek és én úgy gondoltam hogy skf csapágyakat veszek és csapágy boltba nem motorosboltba köszönöm előre a segítséget!
Kosz az infot Mester Ur, akkor szerintem meglatogatlak valamikor a kozeljovoben, amugy is menni akartam mar, de igy surgetobb lett a dologbambi írta:Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.louie írta: 3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne.
Szerintem valamelyik csapágy lesz,a főtengely a legvalószínűbb,de még a hajtókar alsó csap is lehet.louie írta:3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
Nem is mertem jobban huzni 5-ben 90-nel, nehogy valami elszalljon benne.
3000-es fordulaton maximum csak akkor van, ha az aktualis sebesseg fokozathoz kepest lassan megyek, egyebkent pedig mindig 4000-tol jon elo, fokozattol fuggetlenul. Lehet, hogy addig is van, csak ez utan hirtelen olyan hangos lesz, hogy mar nem nyomja el a menetszel.csikin írta:3000-es fordulaton nincs ilyen hang, csak mélyebb?
Van benne olaj, bar a beontonel valoszinuleg nem tomit jol a gumi dugo, es utana kell neha onteni.arovado írta:Elég olaj van benne?louie írta:Sziasztok!
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Elég olaj van benne?louie írta:Sziasztok!
Ma rendhagyo modon nem csak varosi forgalomban hasznaltam a 250-es ETZ-met, hanem gurultam vele kb 70 km-t orszaguton is. Miutan eloszor mentem tartosan 90-100km/h sebesseggel, felerosodott egy hang a blokkbol, de jellemzoen 4000-f/perc utan hallhato erosen, vagy alacsonyabb fordulaton, jelentosen terhelve. Olyan femes, visito hang, olyan mint az egyenes fogazasu valto hangja (tudom, hogy az van benne), csak eddig ez nem jelentkezett korabban, viszont kesobb ez folyamatos volt az emlitett fordulatszam utan.
A kerdesem az, hogy mi ad ki ilyen hangot, es mennyire normalis ez? Egyebbkent jol ment a gep, semmi baj nem volt vele, sot meg talan egy kicsit jot is tett neki a tartosabb forgatas, csak zavar ez a dolog. Van valakinek otlete?
Köszönöm hozzászólásodat! Mivel nem olvastam még szerelési könyvet, így nem tudhattam hogy ott le van írva a szerszámok mérete. Bepótoltam a hiányosságot!zsakfos írta:A gyárival megegyező szerelőhidat sem olyan nehéz megcsinálni.
Hála istennek van róla méretezett rajz a szerelési könyvekben,úgyhogy csak egy darab U vasat kell beszerezni,kifurkodni,hegeszteni rá 1-2 apróságot,azt kész is.
Nem sokára csinálok is 1-et magamnak mert a képen látható blokkszéthúzó nem sikerült halál pontosra,ami látszik is a képen hogy a lánckerék tengelynél 2-3 mm-re odébb esett a csavar.
Ez nem okoz problémát,ettől még tökéletesen teszi a dolgát,de ez csak a széthúzásra jó,másra nem.Viszont a szerelőhíd a megfelelő kellékekkel másra is jó.
Ez is jó megoldásnfefe írta:A blokkelválasztót, valahogy úgy tudnám elképzelni, mint amilyen Simsonhoz is kell.
http://www.tar.hu/helicol/blokkszer/blokk03.jpg
Ugyanígy laposvas, mérés. lyukak csavar
Mert gondoltam megcsinálom őket..........bambi írta:Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Így igaz! Az a legtutibb, ha nem próbálok meg alternatív (rosszabbul használható) eszközökkel nekilátni a blokk széthúzásásának. Igaza van Bambinak is, de szerintem én azt az univerzális szerszámot nem tudom (és nem is akarom) megfizetni.z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Azért segítek,ha már nem a kalapács és véső közös használatával szeretne dolgozni,és nincs gyári szétszedő szerszám,vannak többfunkciós szerszámok,pl a suzukinak a szerelő szerszáma,legalább még 20-30 tipushoz is alkalmazható.Beleértve az MZ-t is.z25z írta:nezzuk a jo oldalat: vegre egy nem szakbarbar, aki a sufniban fellelt rozsdas ekevast nezi celszerszamnak, hanem probal utmutato szerint dolgozni......
Szétszedéshez vannak már univerzális szerszámok is.Gyurmooo írta:Már én is kerestem, de senki nem válaszolt.bambi írta: Mert?![]()
Addig nem állok neki szétszedni a blokkot, amíg nincs hozzá célszerszámom.
Már én is kerestem, de senki nem válaszolt.bambi írta:Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
Mert?MrDok írta:Üdv motorszerelők!
Érdeklődés képpen kérdezem, hogy van -e valakinek ebben az országban ETZ250-hez olyan blokkszerelő hídja, mint ami a blokk szerelő videón van?
ok hajlottnak hajlott de nem annyira hogy az olyan drasztikus lökethosszváltozást hozott volna magával mint amire számítottál...MiszterQ írta:Sziasztok! Rendezem a tartozásomat. Kép a kicsit görbült hajtókarról. Szerintem nem annyira vészes mint ahogy egyesek gondolták
http://www.postimage.org/image.php?v=gxPKNpJ
Szia én az elektromosságra is ránéznék. Minden saru le "kontakt spré"daranyi68 írta:Szia!Én kitakaritanám a tamkot karburátort,lecserélném a váltóban az olajat,megyőződnék rolla hogy a dugó nincs -e leragadva.....kuzsi87 írta:Üdv Mindenkinek!
Először is szeretnék egy rövid bemutatkozást tenni. Kuzsi vagyok, 23 éves, és nemrégiben került hozzám egy TS 150-es.
Az a helyzet, hogy a motor legalább 10 éve nem ment. Igazából azt szeretném kérdezni tőletek, hogy mire figyeljek, mit csináljak végig mielőtt megpróbálom indítani, esetleg hogy tudnám megkönnyíteni a motornak a "téli álomból" való ébredést.Előre is köszönöm a segítséget!
Blokk összefogató csavarok.A 2 blokkfelet fogja össze,na persze nemcsak ez a kettő.Fittboy írta:sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
A TS125-öm 81-es gyártású volt, 85-ben lett először forgalomba helyezve. 89-ben műszakizott utoljára, aztán állt 2002-ig. Ekkor megvettem, motoroztam vele kb 10 ezret, és 2005-ben szedtem szét, de nem szimering, hanem hajtókar gond miatt.Alfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere10 évet állt motornál kell
Nem tudomFittboy írta:sziasztok.
Ma letakarítottam a blokk alját és észrevettem,h. az olajleeresztő csavar mellett a fékpedál felé van egy beugró,ott van 2 csavarnak helye,az egyiknek kilátszik a feje,de amennyire odafértem sztem meg van húzva,a másik vagy benne van a süllyesztésben. Ezt szeretném megkérdezni,h. ezek mire valóak?
http://www.postimage.org/image.php?v=Pqxyvzi
Gondoltam megkérdem mielőtt leveszem a kipufogót.
U.I:Nekem is sokat állt a motoron és nincs is alapjárat,akkor valószínű nálam is a szimering lesz a baj,de viszont a gyújtás patyolat tiszta,nem folyik az olaj és még új szaga is van
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyFxS
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyI20
Még 1 kérdésem lenne nem innen szívja a levegőt a motor? Nekem ez be van dugaszolva
http://www.postimage.org/image.php?v=PqxyD2J
Függetlenül az előzőektől én most cseréltem szimmeringet elősször.A motorom pedig 23 éves.Idáig szinte nem volt baja,most csőstőlAlfa írta:És az elmaradhatatlan szimmeringcsere10 évet állt motornál kell
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég