Elektronika topik - a pokol kapuja
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Gyárilag a légszűrőcsiga tetején lévő testcsomópontba van kötve, de elvileg mindegy, csak ne az akksi és a biztosíték közé. A biztitáblára a biztosíték után is lehet nyugodtan. Ha gyengébb lett akkor rosszul állítottad be.
A töltés ezer ok miatt szűnhet meg. Esetleg kimozdult a gerjesztés 2A-es üvegbiztosítéka amikor bekötötted az elektronikát?
A töltés ezer ok miatt szűnhet meg. Esetleg kimozdult a gerjesztés 2A-es üvegbiztosítéka amikor bekötötted az elektronikát?
Re: Elektronika
Szevasztok
Van egy ETZ125 motorkerékpárom és tirisztoros gyújtást tettem rá.
De az a probléma hogy nincs töltés. Pedig előtte volt.
Azt mondták hogy a tirisztor barna vezetéke a test, ezt hová kell kötni? Az aksi negatív pólusára vagy nem?
Tirisztoros gyújtással gyengébb lett a motor, de fogalmam sincs hogy miért.
A hozzászólásokat előre is köszönöm.
Üdv.
Van egy ETZ125 motorkerékpárom és tirisztoros gyújtást tettem rá.
De az a probléma hogy nincs töltés. Pedig előtte volt.
Azt mondták hogy a tirisztor barna vezetéke a test, ezt hová kell kötni? Az aksi negatív pólusára vagy nem?
Tirisztoros gyújtással gyengébb lett a motor, de fogalmam sincs hogy miért.
A hozzászólásokat előre is köszönöm.
Üdv.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem elektronika, de ha már bejáratás a téma: 3 db 125ös TS-t járattam be.
Először én is ilyen tötymörgős bátortalan módszerrel kezdtem. Az első két motor soha nem is ment 100 felett.
Aztán kezembe akadt az MZ hogyan tovább könyv.
Az abban leírt tanácsok szerint járattam be az utolsó motort.
Tehát: kb 200km-t mentem max 70-el, úgy hogy 3ból 4be váltottam 55-60nál.
Utána kezdtem növelni a tempót, 3ban 70, 4ben 80ig, persze a növelések midig csak kis szakaszon történtek, először épp csak tovább húzatva a motort, macsak hajlandó volt pörögni, majd 4ben visszább véve pihentettem, 10-15 km után pedig már hosszabban is tarva a húzósabb tempót. Közben egy-egy ilyen 3-400m-es tempóhajrá után mindig kb 1-2km pihenősebb, nyugis szakasz jött.
300km után kezdtem tovább pörgetni, rövid szakaszokon teljes gázzal kihúzatva 3ban ameddig csak bírta, hadd szokja a pörgést. Ezt először persze nagyon óvatosan, csak fokozatosan követleve egyre többet a motortól!
KEzdteben 85 körül ki is fulladt 3ban, de ez a kényszerített tovább pörgetés meghozta az eredményt. Olyan 500km körül járva már nagyjából 2 km hosszon is téptem a száját 3ban nyélgázon, ekkor már kb 7500öt is forgott, és 100körül ment 3ban! Az eredmény így az lett, hogy a kb 1000km bejáratás után bármikor elment 3ban 100ig, 4ben 108-110 volt a vége.
SOHA nem ragadt meg, nem csörgött, semmi gondja nem volt! És SOKKAL jobban ment mint a tötymörgősen bejáratott motorok! A lényeg a folyamatosság, a fokozatosság, és érezni kell, hogy ha már erőlködik a motor akkor visszább kell venni, 1-2 km-t pihenni hagyni.
Először én is ilyen tötymörgős bátortalan módszerrel kezdtem. Az első két motor soha nem is ment 100 felett.
Aztán kezembe akadt az MZ hogyan tovább könyv.
Az abban leírt tanácsok szerint járattam be az utolsó motort.
Tehát: kb 200km-t mentem max 70-el, úgy hogy 3ból 4be váltottam 55-60nál.
Utána kezdtem növelni a tempót, 3ban 70, 4ben 80ig, persze a növelések midig csak kis szakaszon történtek, először épp csak tovább húzatva a motort, macsak hajlandó volt pörögni, majd 4ben visszább véve pihentettem, 10-15 km után pedig már hosszabban is tarva a húzósabb tempót. Közben egy-egy ilyen 3-400m-es tempóhajrá után mindig kb 1-2km pihenősebb, nyugis szakasz jött.
300km után kezdtem tovább pörgetni, rövid szakaszokon teljes gázzal kihúzatva 3ban ameddig csak bírta, hadd szokja a pörgést. Ezt először persze nagyon óvatosan, csak fokozatosan követleve egyre többet a motortól!
KEzdteben 85 körül ki is fulladt 3ban, de ez a kényszerített tovább pörgetés meghozta az eredményt. Olyan 500km körül járva már nagyjából 2 km hosszon is téptem a száját 3ban nyélgázon, ekkor már kb 7500öt is forgott, és 100körül ment 3ban! Az eredmény így az lett, hogy a kb 1000km bejáratás után bármikor elment 3ban 100ig, 4ben 108-110 volt a vége.
SOHA nem ragadt meg, nem csörgött, semmi gondja nem volt! És SOKKAL jobban ment mint a tötymörgősen bejáratott motorok! A lényeg a folyamatosság, a fokozatosság, és érezni kell, hogy ha már erőlködik a motor akkor visszább kell venni, 1-2 km-t pihenni hagyni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Először is: az akksid jó?Andrá$ írta:nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ?
Ha igen, akkor a sarukat pucold fémtisztára feszszabnál, dinamónál(általában a feszszabályzónál szokott elég rossz lenni a kontakt)
Ellenőrizd hogy nem laza-e valamelyik saru! (nekem egyszer a gerjesztés saruja volt laza, alig tudtam hazamászni a motorral) Esetleg érdemes újrasaruzni ezt a pár helyet!
Ha ez mind okés, és még mindig kevés a feszkó, akkor fesszab tetejét kapd le, ha az érintkezők esetleg be vannak égve reszeld fel őket és lődd be a feszt úgy, hogy kb 4000 fordulaton lámpa nélkül 7-7,1V, lámpával 6,8-6,9V körül legyen. Tovább pörgetve sem mehet 7,2V fölé SOHA a fesz, kb 2700 alatt pedig elkezd csökkenni.
Ja, a visszáramkapcsolót is lődd be!
Nekem így lett tökéletes a töltés. Mindig van elég tőltésem, és túl sem tölt. 2002ben lőttem be a feszszabot, akkor vettem új akksit is, azóta is (8 éve) bírja az akksi is

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Megnéztem 1.500-2.000-et ír bejáratásra. Max 5.000-ig szabad forgatni és folyamatosság fontos.
Re: Elektronika
15-ös gyári. A könyvet régebben néztem, de most fejből nem tom, majd meglesem megin'.conus írta:nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on![]()
![]()
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
nekem kb 800 km-t után ragadt meg a dugattyú. mondjuk előtte 8 km-en 110-el jöttem 6500-on
és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora?


és a gyári könyv mennyit ír? azt megnézted?
lánckerék mekkora?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
700km-t. Azt mondták itt a fórumon, hogy 100 km sok rövid kis táv, utána még 500 km csak 4000.ig pörgetve és el kell kezdeni neki adagolni, nehogy ellustúljon. Azóta még mentem 100 km-ert, párszor meghúztam neki, de ha nem kell akkor még nem hajtom.conus írta:mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva?![]()
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
mentél már vele 1500 km-t h már be van járatva?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Válaszolna vki erre pls.HaPi írta:Hello Mindenki!
Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítaniHa igen akkor mennyit és pontosan hogyan
![]()
Válaszokat előre is kösz![]()

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nekem is szokott ilyet csinálni lehet nálam is ez lehet a gond?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ?
6V-osnál mennyinek kell lennie ? 6,6V körül ?

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaPapszi írta:Egy éve a motorom alapjáraton bírta világítással,indexel és ha ráadtam a féklámpát, akkor állt le. Most télen tökéletesen indult. Mostanába tapasztalom azt, hogy ha alapjáraton ráadom a világítást akkor egyből leáll. Indexet ha ráadom akkor meg szakaszosan jár a motor, úgy ahogyan villog az index. Egyedül a féklámpával megy üzembiztosan alapjáraton. Most az akksim a rossz vagy nincs töltés?
Nem megfelelő a töltésed, nézd át a kontaktokat, mérd meg a töltést (13,6-13,8V).
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Elektronika
Egy éve a motorom alapjáraton bírta világítással,indexel és ha ráadtam a féklámpát, akkor állt le. Most télen tökéletesen indult. Mostanába tapasztalom azt, hogy ha alapjáraton ráadom a világítást akkor egyből leáll. Indexet ha ráadom akkor meg szakaszosan jár a motor, úgy ahogyan villog az index. Egyedül a féklámpával megy üzembiztosan alapjáraton. Most az akksim a rossz vagy nincs töltés?
Üdv.: Papszi



- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Én is elmentem
(TS 125)
4-be csutkagáz kb 5500-nál nem ment följebb 95-100 között
úgy füstölt mint vmi gyárkémény
volt már hogy elpörgött 6000-ig is meg elég stabilan 100 néha 105-is
lehet kicsit már eldugult a kipufogóm is
néha sok városi tötymörgés meg falubeli 50-60-ak után egyet kiszoktam húzatni vagy lendületesen menni egy darabig füstöl aztán nem..


4-be csutkagáz kb 5500-nál nem ment följebb 95-100 között

volt már hogy elpörgött 6000-ig is meg elég stabilan 100 néha 105-is
lehet kicsit már eldugult a kipufogóm is

néha sok városi tötymörgés meg falubeli 50-60-ak után egyet kiszoktam húzatni vagy lendületesen menni egy darabig füstöl aztán nem..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Hello Mindenki!
Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani
Ha igen akkor mennyit és pontosan hogyan
Válaszokat előre is kösz

Ma kicsit meghúzattam a gépet (ETZ 125) és 5.-ben nem ment 5000 fölé a fordulatszám és rezgő hangot hallottam. A többi fokozatban simán pörgött, gond nélkül. Most lett megfúratva és már be van járatva. Mi lehet a gond, gyújtást kell állítani


Válaszokat előre is kösz


- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Fekete trafó 15ös pont, zöld trafó 1es pont, barna test.
Re: Elektronika
Szevasztok
Volna egy olyan kérdésem. Hogy egy ETZ125 motorkerékpáron hogy kell bekötni az elektronikus gyújtást? (Hall jeladó és tirisztor doboz)
Azt írták az útmutatóban hogy a piros, fehér, zöld vezetéket kell a hall jeladóra kötni. De ezen kívül van még 3 vezeték rajta:egy fekete, barna és egy sötétzöld. Ezeket hová kell kötni pontosan?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
Volna egy olyan kérdésem. Hogy egy ETZ125 motorkerékpáron hogy kell bekötni az elektronikus gyújtást? (Hall jeladó és tirisztor doboz)
Azt írták az útmutatóban hogy a piros, fehér, zöld vezetéket kell a hall jeladóra kötni. De ezen kívül van még 3 vezeték rajta:egy fekete, barna és egy sötétzöld. Ezeket hová kell kötni pontosan?
A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2009.07.26. 07:24
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Budapest XXI.
Re: Elektronika
Helló
Van egy kis gondom a motorommal, ebben kérném a segítségeteket. Gyorsításnál 1-es és 2-es sebességi fokozatban, a gyorsítás felső holtpontjához közeledve a motor rángat, durrog, kihagy. A durrogás a hengerfej illetve a kipufoggó könyök környékéről hallatszik. Olyan jellegű tünetet produkál mintha egy nyugati autón vagy motoron a számítógép letiltana. Némi nemü teljesítmény visszaesést is tapasztalok alsó sebességtartományban, amikor kevés gázzal közlekedek és utána próbálok gyorsítani. Erős a gyanum, hogy gyújtás beállítási probléma van vele. Ti mit gondoltok erről????
Köszönöm segítőkész hozzászólásaitokat.
Van egy kis gondom a motorommal, ebben kérném a segítségeteket. Gyorsításnál 1-es és 2-es sebességi fokozatban, a gyorsítás felső holtpontjához közeledve a motor rángat, durrog, kihagy. A durrogás a hengerfej illetve a kipufoggó könyök környékéről hallatszik. Olyan jellegű tünetet produkál mintha egy nyugati autón vagy motoron a számítógép letiltana. Némi nemü teljesítmény visszaesést is tapasztalok alsó sebességtartományban, amikor kevés gázzal közlekedek és utána próbálok gyorsítani. Erős a gyanum, hogy gyújtás beállítási probléma van vele. Ti mit gondoltok erről????
Köszönöm segítőkész hozzászólásaitokat.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na mondjuk én eddig sem értettem hogy minek szórakozni ilyennel.
Nekünk legalábbis azt tanították, hogy a kétütemű előgyújtásigénye nem változik jelentősen, alig pár fok különbség volt a diagramokon.
Nekünk legalábbis azt tanították, hogy a kétütemű előgyújtásigénye nem változik jelentősen, alig pár fok különbség volt a diagramokon.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
na, akkor mutatok egy gyári fordulat-depresszió-előgyújtás szög karakterisztikát wartburghoz. elvégre ez is kétütemű.
íme:

remekül látszik, hogy a fordulatra alig érzékeny, viszont a terhelésre sokkal inkább. szóval fordulatfüggő magába számomra tárgytalan.
íme:

remekül látszik, hogy a fordulatra alig érzékeny, viszont a terhelésre sokkal inkább. szóval fordulatfüggő magába számomra tárgytalan.
Bokodi Áron- WARESZ
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziawaresz írta:ezt a program részét annyira nem látom át, tudnál róla mondani valamit? hogy érzékel depressziót? hány lépcsőben lehet beállítani fordulatfüggő előgyújtás értéket, és hányban depressziófüggőt?
Tulajdonképpen amit lehet állítani a gyújtásban:
1. meg tudod határozni a szenzor típusát
2. be tudod állítani, hogy 1, vagy 2 hengeres motorról van szó
3. be tudod állítani a fordulatléptéket, bárhogy (RPM.angle) Fordulat/szög
4. a beállított fordulatléptékhez, fordulatonként be tudod állítani az előgyújtásszöget
5. látható a perióduskarakterisztika
6. az előgyújtás karakterisztika is látható az idővel és a szöggel a fordulat függvényében.
Nyomásszenzor nincs a depresszió érzékeléhez, nem is volt szinte soha szükség erre max 2 hengeres 2 ütemű motornál.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem!
A kérdés viszonylag egyszerű...:
Lehet ilyet?![]()
Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
Olvasd el az előző hozzászólásaim, ráadásul a köhém valójában csak 1 ködfényszórót engedélyez.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
waresz írta:akkor ezt mondják a köcsög "DZSOPPEROS" díszmotorosoknak is.. mert néha azokon biz simán van kettő.
a H4es egyfajta biluxizzó, csak időszakosan bírja a két szál hőtermelését. magyarul: villantani lehet, folyamatosan égetni meg csak az eldurranó izzóbúra tudatában érdemes.
ködlámpák: elöl max60W, hátúl 5w. +gyújtás 15-20W műszerfal 10W. együtt: max 100W.
szóval ha bátrak vagyunk 2x55w halogénizzó is belefér "ködlámpa" projektbe, de ehhez relé kell. és külön tápág az aksiról külön biztivel. egy jó generátor is szükséges. és FŐLEG egy jó fesszab. ugyanis a gyári nem biztos hogy élvezi, hamar beég. a kisipari ekkora terhelés mellett simán kinyírja magát a gerjesztéssel. én a wartburg-trabi elektronikus fesszab mellé 50w és 35w "ködlámpát" teszek majd, de ez még várat magára, meg a bukócsőre.. és miért pont különböző teljesítményűt, meg milyen formába, az az én dolgom:D majd ha kész megmutatom. régi angol sportkocsik jellegzetes "ködlámpa" kompozícióját utánzom le házilagos megoldással.
amúgy azért teszem idézőjelbe a "Ködlámpát" mert ez motoron aligha kivitelezhető. amit kitaláltam magamnak, az is kb szezononként új üveget fog kérni mert úgyis beveri majd valami. itt szúrófényt, vagy valami kiegészítő fényt lehet csak értelmezni.
Szia
Sok lesz az a 85W egy kicsit a generátornak a többi fogyasztó mellett, ajánlom inkább helyette 2X20W-ot, ami már igen szépen világít egy jó foncsorral. A relével és a biztosítékkal mindenképpen egyet értek, ezek elengedhetetlenek, ekkora teljesítményfelvétel mellett. Viszont 2*20W-nál már nem szükséges, csak akkor, ha párhuzamban működteted a két fényszórót.
a wartburg-trabi elektronikus fesszab-> ezzel annyi a baj, hogy 14,2-14,4V-tal tölti az akkut, mivel ez nem autóakku, így tartósan 13,6-13,8V-tal kéne tölteni, sok neki már 14V-is, tartósan károsítja az akkumulátort. (Gyárilag is 13,6-13,8V van előírva)
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
kiszsebi írta:A könyv szerint 15A a generátor teljesítménye, 14V feszültség mellet. Ez a P=U*I képlet alapján 210W teljesítményt jelent. Műszerfal világítás+visszajelzők: (ford. mérős esetén - 4*2W + reflektor+üres+irányjelző visszajelző) 14W, irányjelző: 2*21W. Eddig: 56W, helyzetjelzők (5W+4W): 9W, így 65W, féklámpa 21W, azaz eddig 86W, tompított 55W (azt hiszem), reflektor 60W, így +115W, tehát 201W környékén járunk, a gyújtásnak is van némi teljesítménye, tehát így 210W-ra máris elértünk.Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem!
A kérdés viszonylag egyszerű...:
Lehet ilyet?![]()
Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
Ja, és ha az akku is merült egy kicsit...
Remélem, jól számoltam, csak fejben, hirtelen.
Szia
Ne feledd, hogy ez a generátor csúcsteljesítménye, a maximum amit tud valójában az 190-200W
féklámpa: 21W
hátsó helyzetjelző: 5W
első helyzetjelző: 4W
tompított/refi, számoljunk: 60W-tal (60/55W ugye)
oldalanként az irányjelzők: 42W
gyújtás olyan 2-2,5A-t vesz fel: 35W
viaazjelzőknél és a műszervilágításoknál vegyük figyelembe a valójában használt visszajelzőket menet közben (4 műszerfalvilágítás+irányjelző+refi+üres esetleg):5x2W=10W
Összesen:177W, még kereten belül vagyunk!
Úgy sem használunk mindent egyszerre, így jöhet nyugodtan még egy 35W-os halogén ködlámpa.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
akkor ezt mondják a köcsög "DZSOPPEROS" díszmotorosoknak is.. mert néha azokon biz simán van kettő.
a H4es egyfajta biluxizzó, csak időszakosan bírja a két szál hőtermelését. magyarul: villantani lehet, folyamatosan égetni meg csak az eldurranó izzóbúra tudatában érdemes.
ködlámpák: elöl max60W, hátúl 5w. +gyújtás 15-20W műszerfal 10W. együtt: max 100W.
szóval ha bátrak vagyunk 2x55w halogénizzó is belefér "ködlámpa" projektbe, de ehhez relé kell. és külön tápág az aksiról külön biztivel. egy jó generátor is szükséges. és FŐLEG egy jó fesszab. ugyanis a gyári nem biztos hogy élvezi, hamar beég. a kisipari ekkora terhelés mellett simán kinyírja magát a gerjesztéssel. én a wartburg-trabi elektronikus fesszab mellé 50w és 35w "ködlámpát" teszek majd, de ez még várat magára, meg a bukócsőre.. és miért pont különböző teljesítményűt, meg milyen formába, az az én dolgom:D majd ha kész megmutatom. régi angol sportkocsik jellegzetes "ködlámpa" kompozícióját utánzom le házilagos megoldással.
amúgy azért teszem idézőjelbe a "Ködlámpát" mert ez motoron aligha kivitelezhető. amit kitaláltam magamnak, az is kb szezononként új üveget fog kérni mert úgyis beveri majd valami. itt szúrófényt, vagy valami kiegészítő fényt lehet csak értelmezni.
a H4es egyfajta biluxizzó, csak időszakosan bírja a két szál hőtermelését. magyarul: villantani lehet, folyamatosan égetni meg csak az eldurranó izzóbúra tudatában érdemes.
ködlámpák: elöl max60W, hátúl 5w. +gyújtás 15-20W műszerfal 10W. együtt: max 100W.
szóval ha bátrak vagyunk 2x55w halogénizzó is belefér "ködlámpa" projektbe, de ehhez relé kell. és külön tápág az aksiról külön biztivel. egy jó generátor is szükséges. és FŐLEG egy jó fesszab. ugyanis a gyári nem biztos hogy élvezi, hamar beég. a kisipari ekkora terhelés mellett simán kinyírja magát a gerjesztéssel. én a wartburg-trabi elektronikus fesszab mellé 50w és 35w "ködlámpát" teszek majd, de ez még várat magára, meg a bukócsőre.. és miért pont különböző teljesítményűt, meg milyen formába, az az én dolgom:D majd ha kész megmutatom. régi angol sportkocsik jellegzetes "ködlámpa" kompozícióját utánzom le házilagos megoldással.
amúgy azért teszem idézőjelbe a "Ködlámpát" mert ez motoron aligha kivitelezhető. amit kitaláltam magamnak, az is kb szezononként új üveget fog kérni mert úgyis beveri majd valami. itt szúrófényt, vagy valami kiegészítő fényt lehet csak értelmezni.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
A KÖHÉM, 1 db ködfényszórót enged motorkerékpárra. 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2855
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A könyv szerint 15A a generátor teljesítménye, 14V feszültség mellet. Ez a P=U*I képlet alapján 210W teljesítményt jelent. Műszerfal világítás+visszajelzők: (ford. mérős esetén - 4*2W + reflektor+üres+irányjelző visszajelző) 14W, irányjelző: 2*21W. Eddig: 56W, helyzetjelzők (5W+4W): 9W, így 65W, féklámpa 21W, azaz eddig 86W, tompított 55W (azt hiszem), reflektor 60W, így +115W, tehát 201W környékén járunk, a gyújtásnak is van némi teljesítménye, tehát így 210W-ra máris elértünk.Dénes írta:Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem!
A kérdés viszonylag egyszerű...:
Lehet ilyet?![]()
Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
Ja, és ha az akku is merült egy kicsit...
Remélem, jól számoltam, csak fejben, hirtelen.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem is ilyen a kapcsolóm, én "hirtelen" szoktam kapcsolni
Az izzó biztosan sokkal jobban melegedik, szerintem nem egészséges neki.
A ködlámpát bírnia kéne, de attól függ mekkorák.

Az izzó biztosan sokkal jobban melegedik, szerintem nem egészséges neki.
A ködlámpát bírnia kéne, de attól függ mekkorák.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem is hasonló kérdésem van, ugyanez a lényege. A minap észrevettem, hogy a fényváltó kapcsolóm "3 állású", azaz középen is bekattan és akkor a tompított és a refi is világít. Tovább tolva már csak a refi, mint gyárilag. Na most az a helyzet hogy nekem ez tetszik, mert hihetetlen jó fényt csinál a +60%os izzóval.
1. A generátor bírja-e (duplaféklámpám van)
2. Az izzó bírja-e?
1. A generátor bírja-e (duplaféklámpám van)
2. Az izzó bírja-e?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Délután "arovado" társunknál jártam, és ő feltett a motorjára 2 ködlámpát, mondtam is neki, hogy felteszem ide a kérdéseimet ezzel kapcsolatban. Elektromos guruk figyelem! 
A kérdés viszonylag egyszerű...:
Lehet ilyet?
Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?

A kérdés viszonylag egyszerű...:
Lehet ilyet?

Szal bírja a generátor vagy akármilyen elektromos cucc ezt a többletet, ha igen milyen teljesítményig, vagy milyen más feltételnek kell még teljesülnie?
Re: Elektronika
ezt a program részét annyira nem látom át, tudnál róla mondani valamit? hogy érzékel depressziót? hány lépcsőben lehet beállítani fordulatfüggő előgyújtás értéket, és hányban depressziófüggőt?
Bokodi Áron- WARESZ
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Jobbnak láttam, így hsz. olvasás után, hogy vegyek egy vezetékes gyertyapipát. Megvettem (jó TESCOS
), és ez már normálisan működik! 
De azért, köszi hogy megírtátok mi a hiba, ennyivel is okosabb lettem


De azért, köszi hogy megírtátok mi a hiba, ennyivel is okosabb lettem

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia Wareszwaresz írta:Sub-ee!
nekem wartburgba kéne, ami három hengeres, de van osztófejes gyújtásom. szóval egy elektronika elegendő lenne. hall ic-s természetesen. ami nagyon fontos! a mi 2T gépeink (a wartburg egészen biztos, de az mz is hasonbőrű) nem igazán érzékenyek a fordulatszámfüggő előgyújtásra, inkább a depressziófüggőre. de arra nagyon. pl: a motor 1500at forog. kisgázon(majdnem alapjáraton) Felső holtpont elött 15fok a kedvező előgyújtása, de ha lepadlózom, akkor egészen 42fokig elmegy felső holtpont elé. ezér van az hogy a versenytrabimnak 5-6mm előgyújtást szoktam beállítani, mivel állandóan nyelezem, és forog is. egyébként az is érdekes, hogy minnél jobban megnő a fordulat.. pl 5000max fordulatú motornál már 3000 fölött vissza kell venni az előgyújtásból. csak pl.
Ha van osztófejes gyújtásod, akkor megoldható egyhengeresként is a gyújtás, csak majd a szoftver beállítását kell kikísérletezni.
Van valahol egy előgyújtásszög számító progim azzal pontosan ki lehet számolni, hogy valamilyen motornak adott fordulaton mi lenne a legközelebbi ajánlott előgyújtásszöge. Ezzel ki lehet számolni és felprogramozni a windowsos szoftverrel a gyújtásba.
Itt egy screenshot a progiról:

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Zavarszűrt gyertyapipa legalább 5k ohmos zavarszűrő ellenállással, ha még utána is zavarja, akkor még mellé egy zavarszűrt gyertya.bladzser írta:Helló!
Az miért van hogy a motoromon bicaj kilóméteróra van és megbolondul ha beindítom a motort. Gondolom be zavar valami, olvastam gyertyapipa zavarszűrő ellenállásról, de hülyeséget nem akarok csinálni, először kérdezek.
1. Miért van ez a jelenség?
Ill.
2. Mit csináljak hogy ne 99-et mutasson a kilóméteróra, hanem a sebességet mérje?
(Ha a motorral úgy gurulok hogy nincs beindítva, rendesen méri a a valós sebességet.)
Ötlet? Kössz előre is![]()
Pipába ajánlom az NGK LB05F-et, olyan 950Ft az ára
http://www.trialsbits.co.uk/images/ngk_lb05f.jpg
Gyertyából ajánlom az NGK BR8HS-et, (az R=resistor jelöli a zavarszűrést) ennek 1050Ft körül szokott lenni az ára.
http://bicajet.com.br/media/catalog/pro ... /br8hs.jpg
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sub-ee!
nekem wartburgba kéne, ami három hengeres, de van osztófejes gyújtásom. szóval egy elektronika elegendő lenne. hall ic-s természetesen. ami nagyon fontos! a mi 2T gépeink (a wartburg egészen biztos, de az mz is hasonbőrű) nem igazán érzékenyek a fordulatszámfüggő előgyújtásra, inkább a depressziófüggőre. de arra nagyon. pl: a motor 1500at forog. kisgázon(majdnem alapjáraton) Felső holtpont elött 15fok a kedvező előgyújtása, de ha lepadlózom, akkor egészen 42fokig elmegy felső holtpont elé. ezér van az hogy a versenytrabimnak 5-6mm előgyújtást szoktam beállítani, mivel állandóan nyelezem, és forog is. egyébként az is érdekes, hogy minnél jobban megnő a fordulat.. pl 5000max fordulatú motornál már 3000 fölött vissza kell venni az előgyújtásból. csak pl.
nekem wartburgba kéne, ami három hengeres, de van osztófejes gyújtásom. szóval egy elektronika elegendő lenne. hall ic-s természetesen. ami nagyon fontos! a mi 2T gépeink (a wartburg egészen biztos, de az mz is hasonbőrű) nem igazán érzékenyek a fordulatszámfüggő előgyújtásra, inkább a depressziófüggőre. de arra nagyon. pl: a motor 1500at forog. kisgázon(majdnem alapjáraton) Felső holtpont elött 15fok a kedvező előgyújtása, de ha lepadlózom, akkor egészen 42fokig elmegy felső holtpont elé. ezér van az hogy a versenytrabimnak 5-6mm előgyújtást szoktam beállítani, mivel állandóan nyelezem, és forog is. egyébként az is érdekes, hogy minnél jobban megnő a fordulat.. pl 5000max fordulatú motornál már 3000 fölött vissza kell venni az előgyújtásból. csak pl.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Elektronika
Árnyékolt gyertyapipát rakj rá! Bezavarja a gyújtás.bladzser írta:Helló!
Az miért van hogy a motoromon bicaj kilóméteróra van és megbolondul ha beindítom a motort. Gondolom be zavar valami, olvastam gyertyapipa zavarszűrő ellenállásról, de hülyeséget nem akarok csinálni, először kérdezek.
1. Miért van ez a jelenség?
Ill.
2. Mit csináljak hogy ne 99-et mutasson a kilóméteróra, hanem a sebességet mérje?
(Ha a motorral úgy gurulok hogy nincs beindítva, rendesen méri a a valós sebességet.)
Ötlet? Kössz előre is![]()
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Helló!
Az miért van hogy a motoromon bicaj kilóméteróra van és megbolondul ha beindítom a motort. Gondolom be zavar valami, olvastam gyertyapipa zavarszűrő ellenállásról, de hülyeséget nem akarok csinálni, először kérdezek.
1. Miért van ez a jelenség?
Ill.
2. Mit csináljak hogy ne 99-et mutasson a kilóméteróra, hanem a sebességet mérje?
(Ha a motorral úgy gurulok hogy nincs beindítva, rendesen méri a a valós sebességet.)
Ötlet? Kössz előre is

Az miért van hogy a motoromon bicaj kilóméteróra van és megbolondul ha beindítom a motort. Gondolom be zavar valami, olvastam gyertyapipa zavarszűrő ellenállásról, de hülyeséget nem akarok csinálni, először kérdezek.
1. Miért van ez a jelenség?
Ill.
2. Mit csináljak hogy ne 99-et mutasson a kilóméteróra, hanem a sebességet mérje?
(Ha a motorral úgy gurulok hogy nincs beindítva, rendesen méri a a valós sebességet.)
Ötlet? Kössz előre is


Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Re: Elektronika
Már bocs,de nem is neked válaszoltam[/quote]
Már bocs de nem is tőled kérdezte
Már bocs de nem is tőled kérdezte
Re: Elektronika
Már bocs,de nem is neked válaszoltambambi írta:Nem ezt kérdeztedaranyi68 írta: szia!
Sub-ee féle opto gyujtásom van nem ojan régen.Elmondanám hogy idáig nagyon elégedett vagyok vele!!!Idáig megszakítós volt a gyujtásom,de ezzel nagyságrendekkel üzembisztosabb a motorom.Csak dicsérni tudom idáig.daranyi68
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Le lehet simán, csak az alaplapot ne vedd le az állórészről.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Az lenne a kérdésem, hogy tényleg le lehet-e úgy venni a generátort hogy ne állítódjon el a gyújtás? Elektronikus gyári gyújtásról van szó.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pénztelenség miatt nem tudom elkezdeni a megépítését, különben szoftver, kapcsolási rajz minden megvan már, de nem is a pénz az elsődleges baj, hanem az idő, meghalni sincs most időm.waresz írta:Sub-ee!
nekem inkább előgyújtás szabályzóról mondj valamit légyszíves!
Amúgy jó kis cuccnak ígérkezik, 1 és 2 hengeres gépekre lehet majd feltenni és soros porton keresztül Windows alól lehet majd programozni. Benne lesz az elektronikában egy komplett Darlington gyújtóegység, csak egy jeladó kell hozzá, ami lehet opto, tekercses és hall, mindegyiket tudja majd, ezt be lehet állítani a szoftverben.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Át!emiciko írta:Sziasztok! Én egy ts 125-ös mz-vel motorozgatok, 6 voltos rendszerű, ami elég gyengécske. Szeretném megtudni, hogy etz 12 voltos elektronika átépíthető-e bele??
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Sziasztok! Én egy ts 125-ös mz-vel motorozgatok, 6 voltos rendszerű, ami elég gyengécske. Szeretném megtudni, hogy etz 12 voltos elektronika átépíthető-e bele??
Re: Elektronika
Nem ezt kérdeztedaranyi68 írta:szia!waresz írta:Sub-ee!
nekem inkább előgyújtás szabályzóról mondj valamit légyszíves!
Sub-ee féle opto gyujtásom van nem ojan régen.Elmondanám hogy idáig nagyon elégedett vagyok vele!!!Idáig megszakítós volt a gyujtásom,de ezzel nagyságrendekkel üzembisztosabb a motorom.Csak dicsérni tudom idáig.daranyi68

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Mint tudod, én szívesen megcsinálom magamnak az elektronikát, de a hall jeladós nincs a letöltésekben, a cikkben. El tudod nekem küldeni azt? Az enyém most is hall jeladós, de még a gyári. Privátban már beszéltünk erről, az írtad a Tiéd megy a gyári mágnessel-jeladóval is. Na ezen "felbuzdulva", én szeretném MAGAMNAK megcsinálni. Megoldható a dolog?
Köszi, Gyurmooo.
Köszi, Gyurmooo.
sub-ee írta:Sziasztok
Látom nagy dilemmában vagytok gyújtással kapcsolatban, (jeladóssal) nekem van gyújtásom, vagy 3 féle jeladóval, van tekercsessel, optoval és hall jeladóval.
Az opto jeladós, aki annak idején vásárolt megszakító vezéreltet, arra egy az egyben lehet illeszteni, (nem véletlenül csináltam így, ez sokaknak a kérése volt, hogy jeladósra tudják alakítani azt az elektronikát) a megszakító helyett ezután már az optikai jeladó fog dolgozni.
Holnapra megvan a forgórész terve is, amit könnyedén egy darab lemezből le lehet gyártani, de a terv elkészülte után lézerrel vágatok egy rakással.
Egy ilyen jeladó szett mindennel együtt olyan 2500Ft környékén lesz.
Így néz ki a dolog tulajdonképpen:
Ez pedig hall jeladó 210°C-on tartósan is üzembiztos működésű:
További infokért látogassatok el a weboldalamra:
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/
Üdv.:Sub-ee
Re: Elektronika
Sub-ee!
nekem inkább előgyújtás szabályzóról mondj valamit légyszíves!
nekem inkább előgyújtás szabályzóról mondj valamit légyszíves!
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
Máté!
ez teljesen komplett. ott van a megszakító alaplap helyére szerelendő panelen minden alkatrésze. felrakod, és megy. egyetlen kivitelezni való dolog hozzá a motoron az az hogy a gyújtótrafó 15ös pontjáról egy fekete(vagy tetszőleges színű) vezetékszálat oda kell húzni a gyújtáshoz.
nincs kopó alkatrésze, nem termel magában hőt, és azt is kibírja, ha rajtafelejtik a gyújtást, ezesetben viszont -akárcsak a megszakítósnál- számolni kell azzal hogy a gyújtótrafó leég. de ahogy ez az előző hozzászólásomban is van, emberi hülyeségről beszélünk ilyenkor.
ez teljesen komplett. ott van a megszakító alaplap helyére szerelendő panelen minden alkatrésze. felrakod, és megy. egyetlen kivitelezni való dolog hozzá a motoron az az hogy a gyújtótrafó 15ös pontjáról egy fekete(vagy tetszőleges színű) vezetékszálat oda kell húzni a gyújtáshoz.
nincs kopó alkatrésze, nem termel magában hőt, és azt is kibírja, ha rajtafelejtik a gyújtást, ezesetben viszont -akárcsak a megszakítósnál- számolni kell azzal hogy a gyújtótrafó leég. de ahogy ez az előző hozzászólásomban is van, emberi hülyeségről beszélünk ilyenkor.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Elektronika
ÍGY VAN! egy dologban rosszabb mint a megszakítós. az út szélén nehéz pótalkatrész nélkül javítani. de ilyen csak akkor fordulhat elő, ha valami más (PL fesszab) meghibásodik, és tönkreteszi. a többi hiba meg emberi hibából adódik.csikin írta:negga: Milyen hiba jön ki sokaknál? Jobb a megszakítósnál, mert: üzembiztosabb, nincs kopó alkatrész, nagyobb energiájú és pontosabb szikra, jobb égés, elvileg jobb teljesítmény és kevesebb fogyasztás.
Bokodi Áron- WARESZ
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziasztok
Látom nagy dilemmában vagytok gyújtással kapcsolatban, (jeladóssal) nekem van gyújtásom, vagy 3 féle jeladóval, van tekercsessel, optoval és hall jeladóval.
Az opto jeladós, aki annak idején vásárolt megszakító vezéreltet, arra egy az egyben lehet illeszteni, (nem véletlenül csináltam így, ez sokaknak a kérése volt, hogy jeladósra tudják alakítani azt az elektronikát) a megszakító helyett ezután már az optikai jeladó fog dolgozni.
Holnapra megvan a forgórész terve is, amit könnyedén egy darab lemezből le lehet gyártani, de a terv elkészülte után lézerrel vágatok egy rakással.
Egy ilyen jeladó szett mindennel együtt olyan 2500Ft környékén lesz.
Így néz ki a dolog tulajdonképpen:


Ez pedig hall jeladó 210°C-on tartósan is üzembiztos működésű:

További infokért látogassatok el a weboldalamra:
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/
Üdv.:Sub-ee
Látom nagy dilemmában vagytok gyújtással kapcsolatban, (jeladóssal) nekem van gyújtásom, vagy 3 féle jeladóval, van tekercsessel, optoval és hall jeladóval.
Az opto jeladós, aki annak idején vásárolt megszakító vezéreltet, arra egy az egyben lehet illeszteni, (nem véletlenül csináltam így, ez sokaknak a kérése volt, hogy jeladósra tudják alakítani azt az elektronikát) a megszakító helyett ezután már az optikai jeladó fog dolgozni.
Holnapra megvan a forgórész terve is, amit könnyedén egy darab lemezből le lehet gyártani, de a terv elkészülte után lézerrel vágatok egy rakással.
Egy ilyen jeladó szett mindennel együtt olyan 2500Ft környékén lesz.
Így néz ki a dolog tulajdonképpen:


Ez pedig hall jeladó 210°C-on tartósan is üzembiztos működésű:

További infokért látogassatok el a weboldalamra:
http://sites.google.com/site/muellerelectronics/
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 5 vendég