Bár inkább barkács téma, de befér ide is sztem. Szóval nekem mindkét MZ-n egy karóra van felragasztva a kormány nyak műanyag dugójára. A karóráról lecsiszoltam azt a részt ami a szíjat fogja. Így teljesen kerek, meg nem mondod, hogy nem oda lett gyártva. Szerintem óratartó konzolba is elfér.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Felújítom a motorom és a műszerfalra szeretnék rakni plusz két órát. (MZ ETZ 250)
A két kisebb óra helye megvan, csak nem tudom mit rakjak bele.
Analóg időmérő órára gondoltam, meg mondjuk hőmérőkre.
Ezeket hol lehetne beszerezni?
Ötleteket várnék egyéb műszerekre is.
Az analóg dolgokat jobbnak találom optikailag.
Ha esetleg valakinek van ilyesmi felesleges műszere, akkor szívesen üzletelek vele.
MrDok írta:Üdv motorosok! Valakinél (talán a galériájában) láttam egyedi ETZ műszereket, fehér számlap, írott számok, kék háttérfény.
Azóta sem találom, pedig már sok helyen kerestem.
Nem tudjátok kié?
Üdv motorosok! Valakinél (talán a galériájában) láttam egyedi ETZ műszereket, fehér számlap, írott számok, kék háttérfény.
Azóta sem találom, pedig már sok helyen kerestem.
Nem tudjátok kié?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
A hátsó teleszkóp rugóiról lepergett a króm itt-ott. Szeretném befesteni,esetleg feketére. A kérdésem annyi lenne,h. ha leveszem és úgy festem le akkor mikor visszateszem és összenyomódik akkor nem töredezik el a festék? Egyeltalán milyen festékkel csináljam? Akinek van tapasztalata ez ügyben kérem ossza meg! Köszi
Szia
Egy olyan festék van ami kibírja ezt a megpróbáltatást és nem pattog le, mert száradás után is kissé rugalmas marad. Ez a trinát magasfényű zománc. Van ehhez való alapozó is, szintén ezekkel a tulajdonságokkal, kb 500Ft-ból le tudod fújni a két rugót, de előtte homokold le.
Na a mai napon végre sikerült leadnom a cuccokat festésre: 2 oldalidom+tank
A tank elég melós lesz, mert van rajta egy horpadás, és a tetején van egy elég nagy forrasztás, mert lukas volt.
De a srác azt mondta 20-ért megcsinálja..... Szerintetek?
Bár a srácnak profi műhelye van, így remélem jó lesz
Szia
Szerintem kissé drága.
A horpadás meg a lyuk, már ne tartson vissza egy profi fényezőt. Én 6000-8000-ért szoktam fényezni+ anyagköltség, így olyan 15000-re jön kb ki, persze a metál fény! A sima jóval olcsóbb!
Na a mai napon végre sikerült leadnom a cuccokat festésre: 2 oldalidom+tank
A tank elég melós lesz, mert van rajta egy horpadás, és a tetején van egy elég nagy forrasztás, mert lukas volt.
De a srác azt mondta 20-ért megcsinálja..... Szerintetek?
Bár a srácnak profi műhelye van, így remélem jó lesz
A hátsó teleszkóp rugóiról lepergett a króm itt-ott. Szeretném befesteni,esetleg feketére. A kérdésem annyi lenne,h. ha leveszem és úgy festem le akkor mikor visszateszem és összenyomódik akkor nem töredezik el a festék? Egyeltalán milyen festékkel csináljam? Akinek van tapasztalata ez ügyben kérem ossza meg! Köszi
Ha esetleg kaphatnék elérhetőséget, megköszönném.....
írtam privit.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Szeretném kissé rozsdásodni kezdő, itt ott megpattanó kipufogómat, és meglehetősen csúnyán rozsdásodó könyökömet házilag feljavítani. Túl nagy költségekbe nem szeretném verni magam, ezért a hőálló matt fekete festékre gondoltam. Kérdésem az lenne hogy milyen előkészítő munkákat kell megtenni a minél jobb eredmény érdekében, illetve milyen tapasztalataitok vannak amire érdemes odafigyelni, esetleg van e valamilyen festékmárka ami kifejezetten jó ilyen esetekre. Átnéztem és a topikban nem találtam választ a kérdéseimre, ha átsiklottam valami felett akkor elnézést kérek, és útbaigazítást. Segítségeteket előre is köszönöm.
U.i.: Teljesen amatőr vagyok ezen a téren. Esetleg ha valakinek van fényképe egy jól sikerült munkáról azt is szivesen venném.
nekem profi arc 15-ért csinálja meg, horpadást jobb karosszériás ki tudja húzni, aztán gitt, stb.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tankot + 2 oldaldeklit mennyiért fényeznek újra?
A tankon van egy horpadás, azzal kell valamit foglalkozni....
Ja és Bp környékén érdekelne a dolog.....
Válaszokat előre is köszi
BP környékén sajnos én senkit sem tudok, viszont Mosonmagyaróváron igen, ha érdekel. A horpadást meg ki kell glettelni csiszolás után, ha úgyis fényezve lesz.
csikin írta:Én úgy csináltam, hogy nem vettem le a mutatót, hanem nagyon finom ecsettel körbefestettem, csak ha nagyon bele akar kötni valaki akkor veszi észre: http://csikin.triadbs.hu/etz251/media/image105.jpg
nekem meg a kulcstarto tetszik, de kib...ttul, olyat hol lehet szerezni?
esetleg bembómotornál is: http://bembomotor.hu/module/list/51
De ez csak ez első pár link abból a kb 21000 találatból amit kidobott a gúúúgle a "dugattyú kulcstartó" keresésre
csikin írta:Én úgy csináltam, hogy nem vettem le a mutatót, hanem nagyon finom ecsettel körbefestettem, csak ha nagyon bele akar kötni valaki akkor veszi észre: http://csikin.triadbs.hu/etz251/media/image105.jpg
nekem meg a kulcstarto tetszik, de kib...ttul, olyat hol lehet szerezni?
Ha a dugattyúra gondolsz, még 2005-ben vettem az 1. Nyíradonyi motorostalálkozón a bazársoron. Szerintem valamilyen találkozón, ahol vannak ilyen kategóriájú árusok (pólók, nyakláncok, bizsuk, kendők, stb) lehet kapni. Az enyém nem tudom milyen fém, de nem alu, lehet kapni mindenféle színben eloxáltat is.
csikin írta:Én úgy csináltam, hogy nem vettem le a mutatót, hanem nagyon finom ecsettel körbefestettem, csak ha nagyon bele akar kötni valaki akkor veszi észre: http://csikin.triadbs.hu/etz251/media/image105.jpg
nekem meg a kulcstarto tetszik, de kib...ttul, olyat hol lehet szerezni?
Szia,
a mutatót egyszerüen le lehet huzni arrol a kis tengelyröl. Ha olyan mutatod van mint Csikinnek akkor azzal semmi gond, de ha müanyag akkor lehet hogy a levételnél eltörik.
Én a tengelyt megfogtam kis fogoval és ugy huztam le. Az összerakásnál arra ügyelj hogy a mutatót mikor kilendited és visszaáll eredeti helyére csak nagyon finoman érintse azt a kis pöcköt, mert ha nem akkor csalni fog.
Van itt az oldalon egy leirás erröl, meg vannak hátlapok is hozzá. Olvasd át, énnekem segitett.
Helló!
Remélem jó helyen kérdezem.
A kilóméteróra mutatóját szeretném átfesteni mert lekopott róla (vagy a nap kiszívta)a gyári festéket. A kérdésem az lenne,hogy hogy lehet a vékony tengelyről leszedni a mutatót?Menetes vagy simán le lehet húzni?Esetleg jobban szét kell szedni az egész órát?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Azon gondolkodom,h. átfűzetem a küllőket,mert nem a krómon van a rozsda,hanem lepergett róla a króm :S ,elég érdekes minőség. Nem tudjátok kb. mennyibe lenne a a 2 kerék? Mert a felni nem lett a legjobb,küllők benne vannak, így elég kellemetlen polírozni és a középső rész is elég ramaty.Ha átfűzetném a felniket,nem kellene a maszkolással bíbelődni,lefújnám a középső részt és a felnit is le tudnám polírozni rendesen,mert így nem férek oda a fúróval rendesen
Ma egész nap súroltam,a mosogatószivacs kicsit karcol,de tényleg eltávolítja,aztán kapott króm polírpasztát. Nagyon sok munka van vele,nem lesz tökéletes,de 23 évnyi lerakódástól ne várjon sokat az ember. Köszi a tippeket.
Azt szeretném megtudni,h. az ETZ felniről mivel tudnám levarázsolni a szennyeződéseket(valószínűen vízkő lehet),a vízkőoldó csak kifehérítette a foltokat :S ,rondább mit előtte. A felni fényes csak foltos,illetve a rozsdát a küllőkről szeretném még eltávolítani. Leszedni nem szeretném a gumit és a küllőket kivenni. Még annyit esetleg,hogy a gyári felni az krómozott lenne?
Fittboy írta:
... A vízkőszerűség továbbra sem adja meg magát,nem tudom leszedni,de nem adom fel!Majd teszek róla fel képet hátha valaki találkozott már ilyesmivel.
Nekem ilyen fehér "márványos" téma még a kis 150-es mocin volt.
Szerintem a Tiéd is olyan lehet. Úgy emlékszem, hogy folyékony súroló és mosogató szivacs durva oldala kombó tüntette el. Utána polír, mondjuk finomszálas (festék-, vagy háztartási boltban kapható) fémszivacs segítségével.
Ha kész, mehet rá valami védőréteg, viaszos autóápoló például.
Lenne még egy kérdésem,remélem jó helyre írtam,egy ETZ-t szeretnék eltenni, "konzerválni" tulajdonképpen,nem használnám a motort. Az lenne a kérdésem,hogy lenne valami olyan spray vagy bármi amivel gondos tisztítás és szárítás után le tudnám fújni,ami megvédené.
Köszönöm az eddigi tanácsokat. A vízkőszerűség továbbra sem adja meg magát,nem tudom leszedni,de nem adom fel!Majd teszek róla fel képet hátha valaki találkozott már ilyesmivel.
Vizkövet leginkább gyenge savval tudsz eltávolítani. Ilyen például a citromlé, háztartási ecet (10%), citrompótló összetörve vízben oldva. Ezután bő vízzel mosdd le.
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Azt szeretném megtudni,h. az ETZ felniről mivel tudnám levarázsolni a szennyeződéseket(valószínűen vízkő lehet),a vízkőoldó csak kifehérítette a foltokat :S ,rondább mit előtte. A felni fényes csak foltos,illetve a rozsdát a küllőkről szeretném még eltávolítani. Leszedni nem szeretném a gumit és a küllőket kivenni. Még annyit esetleg,hogy a gyári felni az krómozott lenne?
gabsic írta:IGen, ezt én is láttam. Még meggondolom, de valami kisebbet keresnék elsősorban, ami alig nyúlik a műszerek fölé.
(hasonló mint a 301esek gyári cucca) több motoron is láttam már ilyet... Még az MZ felirat is bele van fröccsöntve... Csak nem tudom hol lehetne kapni...
Hello! Látom a tartózkodási helyednél, hogy Győrben is megszoktál fordulni vagy ott laksz. Mikor komolyabb mennyiségű cuccot kell vásárolnom mindig a győri Transit Bt.-be megyek (mosonmagyaróvári vagyok). Nem tudom, hogy ismered-e, a Széchenyi Egyetem fele menet, átmész a Kossuth hídon a Rónai Jácint útra és ott van bal oldalt. Fogalmam sincs, hogy van-e ott, de én eddig minden MZ alkatrészt megkaptam, ami kellett. Rem tudtam segíteni.
Köszi! MEgkérdezem majd náluk! Az egyetemre járok, szóval útba esik Nem rossz bolt jellemzően skoda alkatrészeket szoktam ott venni, csak pofátlanul dárgák néha :S
De itt győrben mindenképp körbejárok, mivel itt láttam már több motoron is az említett cuccot.
KillerETZ: azt lehet tudni, hogy egy ilyen mennyi pénzbe fájt?