Az Istenért se tudom beállítani a gyújtásomat, pedig már mindent elkövettem az ügyben. Úgy vélem jó helyen van a megszakító, és feltehetőleg a hézag is megfelelő. Ennek ellenére még sem indul, mi lehet a baj. Segítsetek!!!
Köszi...
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
A Brisk N14C típusú gyertya teljesen meg felel 250-es ETZ-hez, a hőértéke 250-260 C-fok körül van, ha jól tudom! Amikor nekem a gyertya rosszakodott, akkor nem égette el rendesen az üzemanyagot és rángatott a motor. Viszont a tüsszentés ismerős. Nekem gyújtásnál szokott ilyen lenni. Én is azt hittem, hogy beállítottam a gyújtást és nem. A hibám az volt, hogy hideg volt a blokk mikor csináltam. Megpróbáltam úgy, hogy először mentem vele, bemelegedett és utána állítottam gyújtást, de persze a megszakítónak is jónak kell lennie. Én ezeket tapasztaltam az eddigi MZ-s éveim alatt.Dénes írta:BRISK N14C
gyertya hoertekeDénes írta:Ritkán szokott olyat csinálni a motorom, hogy amikor állítom le prüszköl egyet (szakszóval nemtom). Szóval asszem a kipufogóban robban az üzemanyag és beszisszeg és megáll.
Gyújtás beállítva gyárinak megfelelően, meg minden más oké. Mitől van ez?
Sziapedro121 írta:Próbálok válaszolni xD Szóval igen elindul utána csak szívatóra indul de akkor is a harmadik rúgásra mintha először indítanám. 250 ccm-es a motor 1x már volt fúrva így 70 és feles dugattyú került bele. a karbi az gyári a fúvókák voltak kicserélve mert a 130-asnál nem ment sehova a 120-asnál 1 picit gondolkozott de még nem a legjobb volt most 1 110-es van benne ezzel megy mint az őrült csak eltudjak vele indulniutángyártott a síbertű de ezzel már sok-sok km-ert tettem meg gond nélkül. A gyertya Brisk N17YC amivel szintén sok km-en át nem volt gond. Nem használok adalékot, Arol 2T olajat használok alapjáratot próbáltam állítani dugulás nem lehet mert ki lett takarítva minden. A fals levegőre én is tippeltem mert amikor teljesen be volt tekerve a levegőcsavar akkor is úgy viselkedett mintha sok levegőt kapna mert 1 fordulatnál megállt és nehezen esett vissza. De a szívócsonk hibátlan sehol 1 repedés a csavarok jók. Szal nem tom. A generátort nem néztem még meg mert rámsötétedett de elvileg nem kellene h baja legyen a szimeringnek mert szétszedtük 1x pár hete és nem volt baja. Azóta nem nyúlkált bele semmi el se volt indítva a motor.
sub-ee írta:Bocs, valóban igazad van, elírtam!MP1 írta:Sub-ee!
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
![]()
P.
Köszi, hogy szóltál!
Üdv.:Sub-ee
Bocs, valóban igazad van, elírtam!MP1 írta:Sub-ee!
Ugye az ólom-(di)kloridot /PbCl2/nem gondoltad komolyan? Biztos Ólom-dioxidra /PbO2/ gondoltál!!
![]()
P.
Sziapedro121 írta:Üdv mindenkinek!
Olyan problémám lenne, hogy elszáll örökké az alapjárata a motornak. kapott 1 másik karbit így arra gyanakodtam h vmi nem olyan benne mint a régiben amivel nem volt gond. Így visszatettem a régi karbit gondolván h ha ezzel eddig jó volt az alapjárat akkor megint jónak kellene lennie, de nem így lett mert ugyanúgy leesik a fordulat, mintha semmit se cseréltem volna vissza, azonnal ahogy elindult a motor majd leáll és csak szívatóval indul újra... Mi okozhatja a fordulatszám leesését? Jah és amikor sikerült vele menni pár kört úgy h nem engedtem le a ford.számot a gyertya szürke színű volt. Nem olyan mint amikor lekormolja hanem szépen leégett róla a benzin csak szürke színű volt. Nem tom ez vkinek mondd-e vmit. Vmi gyújtási hiba lehet?
Látod ezen most elgondolkodtam lehet,hogy a gy kapcsoló a hibás?kiszsebi írta:Na, a gyújtás állórész a dinamó gerjesztő tekercse. Ez nem kaphat áramot, ha leveszed a gyújtást.kupi írta:...tavaj sikerült kimérni a gyujtás áló rész volt a ludas ki is cseréltem
Na, a gyújtás állórész a dinamó gerjesztő tekercse. Ez nem kaphat áramot, ha leveszed a gyújtást.kupi írta:...tavaj sikerült kimérni a gyujtás áló rész volt a ludas ki is cseréltem
Százhalombatta nincs messze Tőled...kupi írta:...igy sajnos maradt a kapcsoló.
Javaslom az áramerősség mérőt. kösd be úgy, hogy egyik felét az akku + pólusára, a másikat pedig a sarura rakod (azaz sorba, mint egy vezetéket). Ezután kezd el a vezetékek széthúzását minden sarunál, áramkörönként haladva. Pl. elsőnek a gyújtáskapcsoló felé menőt a biztosítéknál, majd a gyújtáskapcsolóról, és így tovább. (tudom, nem sok értelme van már a biztosítéknál, csak a követhetőség kedvéért...)kupi írta:Köszi sajnos ezen a részen is tul vagyok már,elektromos szabályzó is volt a gépen (fekete magyar és kék török inkább nem akarok véleményt alkotni ezekröl) de akkor sem volt tökéletes.Egyébként az az egy amivel jó volt az meg a gyári retró"volt az ami feketére égett egy rövidzárlat miat kb 15 éve és mind tudjuk beszerezni eredeti szabályzot ami jó is elég nehéz igy sajnos maradt a kapcsoló.
A feszültségszabályozón a dinamós motoroknál van egy áramkapcsoló, mely megakadályozza, hogy a motor álló helyzetében vagy alacsony fordulaton a forgórészre áram folyhasson, hiszen akkor mint villanymotor működne (egyébként a Tatran 125-ösökön is a dinamóval volt megcsinálva az önindító). Szóval, ha ez a kapcsoló (relé) valami miatt nem tökéletes, akkor szokott merülni az akku. Ez a régi elektro-mechanikus fesszabokra igaz.kupi írta: akad egy két olyan Mz ami hajlamos hosszabb leálás alatt lemeriteni az egyébként tökéletes aksit,az enyém is ilyen és a hiba okát nem tudtuk soha megfejteni
A zseléssel egyetértek én is, van savas zárt is, ami tisztawaresz írta:akku témába már sokat forgolódtunk, mindig mondasz jókat, számomra újakat, ezek szerint a zselés is szulfátosodik, viszont akkor is több a plussz, amellett, hogy zárt, és tiszta.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
Ez egy jó nevű Francia cég terméke,és muszájbol volt ilyen aksim.Ugyanis benne volt az autóban mikor vettemwaresz írta:elb@szott egy agyrém,idióta aksik ezek. tipikusan a besz@rik-dobd el kategória. ilyet én meg se vennék. meg az milyen már, hogy delphi? annó a józsefvárosin röhögtünk a PUM meg PUMMA "márkájú" hitvány cipőutánzatokon. lehet hogy ez is delfin-nek indult valójában?:D mindegy. aksiból is létezik megfizethető-jó aksi. és ez a jász-plasztik. ettől felfelé: varta-bosch-banner-exide-stb...
elb@szott egy agyrém,idióta aksik ezek. tipikusan a besz@rik-dobd el kategória. ilyet én meg se vennék. meg az milyen már, hogy delphi? annó a józsefvárosin röhögtünk a PUM meg PUMMA "márkájú" hitvány cipőutánzatokon. lehet hogy ez is delfin-nek indult valójában?:D mindegy. aksiból is létezik megfizethető-jó aksi. és ez a jász-plasztik. ettől felfelé: varta-bosch-banner-exide-stb...
http://futarmotorosbolt.hu/index.phpHaPi írta:Köszi a választ!Alfa írta:Futárnál lehet kapni Honda relét, nekem 2 éve tökéletesen működik. Fekete, lekerekített lapos kocka alakú.
De milyen futárnál lehet kapni?
Az ötlet jó csak nem igazán kivitelezhető hacsak le nem vágom a teljesen zárt gondozásmentes aksi tetejét!Csak egy kis szellőző csövecske van a tetején.waresz írta:akku témába már sokat forgolódtunk, mindig mondasz jókat, számomra újakat, ezek szerint a zselés is szulfátosodik, viszont akkor is több a plussz, amellett, hogy zárt, és tiszta.
más: lehet hogy nem jó megközelítés, de akárhány aksival volt dolgom, mindegyik valami egyéb gonddal lett hibás, nem szúlfát témával. inkább valami ólomiszap rakódott le az aljába. ettől cellazárlatos lett és kész. kuka. ilyet raktam már helyre egy egyszerű ötlettel, autóaksi esetében. ami úgy néz ki, hogy jól felráztam óvatosan görgettem rajta párat az udvarban, és kiöntöttem a benne lévő savat, egy tálcába(iszonyat, hogy mennyi retek kijött belőle). majd desztillált vízzel alaposan átöblítettem a cellákat,és a boltban kapható "akkumlátosav"val felöntöttem a megfelelő szintig. ezután töltés-kisütés kb egy héten keresztül, és most is ilyen szolgál a kocsimban. érezhetően kapacitásvesztett. a 41Ah-ás akku ha tud 30at akkor sokat mondok, de legalább még jó.
Köszi a választ!Alfa írta:Futárnál lehet kapni Honda relét, nekem 2 éve tökéletesen működik. Fekete, lekerekített lapos kocka alakú.
Van is tesztalanyom itthon amin ki tudom próbálni, egy 75Ah-ás VARTA akku az autómban.sub-ee írta:Sziazsakfos írta: Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Egy darabot fogok csinálni magamnak, nem kifizetődő a légmagos tekercsek elkészítése, főleg megvétele (1db 1mH-s tekercs 4300Ft, ebből 2 kell, plusz egy 220uH-s), ez az egy darab is nekem olyan 9000-ből fog kijönni dobozzal meg mindennel együtt. A tekercseket én tekertem és mértem LCR meterrel. Ha kész, akkor majd csinálok róla képet. Az akksi hiszed vagy nem addig lesz használható, amíg az ólomlemezek még épek benne, akár 10 évvel is nőhet az élettartam, ha jó minőségű akkuról beszélünk.
Üdv.:Sub-ee
Sziazsakfos írta:Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika).
Üdv.:Sub-ee
Egyébként mi pénzbe fog fájni a te általad készitett készülék kb?
Ja és akkor ez tulajdonképp mennyivel növelei meg az élettartamát egy mondjuk 60 Ah-ás autó akksinak(savas)?Hány évig lesz jó az az akksi?
Na mondjuk ez igaz,ha 30 000 ft egy akksi ott már elgondolkodtató,feltéve ha tényleg jó a cucc.sub-ee írta: Amúgy motorba tényleg nem éri meg ilyet venni, viszont autóba, ahol egy 30000Ft-os akku van, ott igencsak elkél!
Az én deszulfátorom amit most építek kb. 10-szer ekkora lesz mint ami a képen van ennél a cégnél, de ebben lesz 3 tekercs is (orosz technika).
Üdv.:Sub-ee
waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Nem irom le mégegyszer amit Waresznek irtamzsakfos írta:Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Még a savas akksival is évekig lehet huzni az Mz-t jó villamosság mellett.4-5 évenként meg nem egy horribilis összeg újat venni,de még ha 3 évente akkor sem.
Szerintem!
Teljesen egyetértek Waresz!
Ja és ha esetleg bevennél csendestársnak, megköszönném.![]()
Elsősorban autó aksiban gondolkoztam,lévén elég borsos az áruk.Egy valamire valót nem kapsz 15ezer alatt,ezzel próbálkoztam elodázni az új vásárlását.Persze mikor keményebb lett a hideg és sikerült bejutni városba csak kellett venni egy ujjat,kisérletezem tovább.Amihez áram kell ahoz hülye vagyok,balek is kell,válaszod köszönöm!waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Na pont valami ilyesmi hozzászólás járt az eszembe nekem is.Megéri szarakodni vele?waresz írta:most nem azért a 20 fillérért, de egy ilyen kamudobozért elkérnek 3700ft-ot? komolyan mondom, én is ráállok valami hasonló degenerált ötletre, és elkezdem gyártani. majd ha már a kamatokból is milliomosként élek, akkor jelentkezem
szerintem gyíkság, ennyiből lehet venni egy böven elegendő kapacitású zselés akkumlátort, ami azért másképpen szulfátosodik, mint egy savas fos. motorba ilyet rakni a mai zselés akku árak mellett valódi badarság. kifolyik, ha feldöntik a motort, károsodik, ugyancsak kifolyik, szétbarmolja a krómokat, leszedi a fényezést, megrohaszt mindent. aki akar szopjon vele. rendes elektronikus fesszab(nem gagyi), zselés aksi. ez a modern, megfizethető, megbízható, és hosszú életű párosítás.
Ha az akkun rajta van a deszulfátor, semmiképp ne hagyd sokáig úgy, vagy tegyél rá egy töltőt a deszulfátor működése közben, hiszen az elektronika az akku feszültségét használja fel arra, hogy a szulfátréteget eltüntesse. Nem csoda, hogy 15 nap után lemerítette az akkut.daranyi68 írta:Perec írta:Én próbálkoztam ilyesmivel, sőt épp most is üzemel a regenerálás (három hete élesztek egy akkut, épp úgy néz ki kezdi felvenni a töltést), előtte apósom városi szinyójába regeneráltam egyet, de még próbakörön sem volt, remélem nem égek be vele.
Szóval játéknak, horgász-akkunak, mágnesgyújtásos szinyóba, e-biciklihez, e-motorcsónakhoz- ha van evező, napkollektoros rendszerekhez stb. mindenféle nem kritikus helyzetben ajánlom!
MZ-hez persze éppen nincs miért használni, sőt a kisütőárama is túl nagy. (Nekem most öt éves a _zselés_ akkum (12V/7Ah-3000Ft) és még nincs baja, de kora alapján csereérettnek érzem, nagyon megszolgált, sokat kapott az élettől pl. mélykisütés, motorban telelés eresz alatt, a háza is szétforgácsolódott itt-ott a 20.000 km alatt, amúgy még a mechanikus szabályzó van benne, amit akkor állítottam és azóta mégegyszer ellenőriztem).
Autóba a mai akkuárak mellett érdemes lehet, hátha tol ki az élettartamon, vagy ha azt esetleg nem is- segítheti az indítózást, vagy a keményebb hifiket.
Szia,válaszodat köszönöm!
Én BA-12 Akku aktivátorral próbálkoztam egy öt éves autó akumulátorral,de nekem nem úgy tünt hogy sokat használt volna.Lehet hogy kevés időt adtam neki.Teljesen töltött aksi lemerült kb.15 nap alatt áltó helyében,nélküle azért még éppen indult az autó.A mociba egy sima UNIBAT aksi van,most kezdi a 4-dik évet és még jó.Nem tudom hogy nem ártok többet vele mint használok.Elég dága egy autó aksi ahoz hogy kinyirja.
Heló
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég