Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A Favorit az Cseh gyártmány,nem rossz! Valószínűleg jobb mint a Török.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mz lánc török gyártmány.
A favorit nem tudom milyen. Ezt a kettőt tudják hozni a boltban.
A favorit nem tudom milyen. Ezt a kettőt tudják hozni a boltban.
By. Mészy
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
favoritot elég gyakran használunk általában bejön olvass vissza többen irtak már ezzel kapcsolatban.Tényleg van külön mz lánc? Mire gondolsz?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Milyen az Mz lánc?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2007.12.17. 20:13
- Tartózkodási hely: Tb.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kedves Mz-társak!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tapasztalat alapján milyen láncot részesítetek előnyben.
Mz láncot, vagy a Favorit nevezetű láncot?
Válaszotok előre is köszönöm!
Jó időt és szabad utat mindenkinek!
Etusdriver
Egy olyan kérdésem lenne, hogy tapasztalat alapján milyen láncot részesítetek előnyben.
Mz láncot, vagy a Favorit nevezetű láncot?
Válaszotok előre is köszönöm!
Jó időt és szabad utat mindenkinek!
Etusdriver
By. Mészy
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
- MZ-d típusa: sok
- Tartózkodási hely: Tápiógyörgye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ts250/1 -hez milyen méretben kaphatók lánckerekek előre-hátra?
Szerintem nagyon sokat forog a motorom adott sebességhez.
Olvastam itt pár ember "szenvedését" hátsólánckerékkel ezért az is érdekelne hol érdemes venni elsőt-hátsót.
Sajnos még nem volt időm leszedni megnézni hány fogasok de szeretném ha kevesebbet pörögne a gép.
Szerintem nagyon sokat forog a motorom adott sebességhez.
Olvastam itt pár ember "szenvedését" hátsólánckerékkel ezért az is érdekelne hol érdemes venni elsőt-hátsót.
Sajnos még nem volt időm leszedni megnézni hány fogasok de szeretném ha kevesebbet pörögne a gép.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hát azt nemtudom így vettem. de sztem a láncvédő bakelit tuti utángyártott...és hiányzik belőle az a műanyag bigyó...conus írta:a távtartó ami a bakelitbe megy, meg a hátsó lánckerék tengelye amin forognak a lánckerék csapágyai utángyárottak? egyébként neked is segíten az ha a távtartó és a lengővilla belső fele közé tennél egy mondjuk vörösréz alátétet olyan kb 2mm vastagságban![]()
szal itt a 8as számú:
http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
a távtartó ami a bakelitbe megy, meg a hátsó lánckerék tengelye amin forognak a lánckerék csapágyai utángyárottak? egyébként neked is segíten az ha a távtartó és a lengővilla belső fele közé tennél egy mondjuk vörösréz alátétet olyan kb 2mm vastagságban





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
szóval a problémám azlenne hogy hátul a km-ora meghajtónál eléri(szinte ráér,vagyis darálja azt a nagy fogaskerék tartót nemtudomhogyhívják
) a fogaskerék(km meghajto fogaskerék). és már egy Km. meghajtó tengelyt cseréltem. lehet hogy utángyártott és azért kicsit nemjo a méret? de ugyemlékszem hogy nincs olyan távtartó meletéve mint itt a 8as számú:
http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.[/quote]
Szevasz!
Hát nem igazán vágom hogy mi egyáltalán a probléma.
Figyelj: induljunk a láncvédő bakelittől.Az és a hátsó lánckerék közt van egy távtartó. a Hátsó lánckerék távtartó (képen amit linkeltél 9) felőli részén van egy tányérkerék (11), ami nem darál, hanem meghajt egy másik fogaskereket, a meghajtó tengelyt(3) ami egy műanyag perselyben van benne (4) ennek a végére megy majd a spirál.
Am ebben mi nem így van összetéve, ami darál valamit? (max a meghajtó tengely tudja darálni a tányérkereket ha nincs bezsírozva); de ha kép szerint van összerakva elvileg jónak kéne lennie, szerintem.[/quote]
hali. hát amit linkeltem ugyan úgy van összerakva ahogy a képen. de az elöző amit kivettem(a képen a 3as) megszorult és a vége ledarálódott.szoval csak az egyik felen volt sima(szal ott darálódott le) majd ma lehet lefényképezem a régit ami le lett darálva és felnyomom ide.
ja és nekem nincs benn olyan ami a képen a 8as számú.[/quote]
A hármas szerintem azért darálódott le mert nem volt megzsírozva... ennyi... nekem legalábbis egyszer ezért halt meg. A 8as számú, biztos van, csak valószínű benne van a bakelitben, ezért nem látod.[/quote]
hát lehet. most elég sok zsírt raktam az újra. de a 8as nincs rajt.mer ezalatt az 1 hét alatt v 5X szedtem le a kereket megnézni nem e darálja megint stb...és nincsott mer láccik a két lyuk ahova a 8asnak a két kis pöcök belemenne.

http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.[/quote]
Szevasz!
Hát nem igazán vágom hogy mi egyáltalán a probléma.
Figyelj: induljunk a láncvédő bakelittől.Az és a hátsó lánckerék közt van egy távtartó. a Hátsó lánckerék távtartó (képen amit linkeltél 9) felőli részén van egy tányérkerék (11), ami nem darál, hanem meghajt egy másik fogaskereket, a meghajtó tengelyt(3) ami egy műanyag perselyben van benne (4) ennek a végére megy majd a spirál.
Am ebben mi nem így van összetéve, ami darál valamit? (max a meghajtó tengely tudja darálni a tányérkereket ha nincs bezsírozva); de ha kép szerint van összerakva elvileg jónak kéne lennie, szerintem.[/quote]
hali. hát amit linkeltem ugyan úgy van összerakva ahogy a képen. de az elöző amit kivettem(a képen a 3as) megszorult és a vége ledarálódott.szoval csak az egyik felen volt sima(szal ott darálódott le) majd ma lehet lefényképezem a régit ami le lett darálva és felnyomom ide.
ja és nekem nincs benn olyan ami a képen a 8as számú.[/quote]
A hármas szerintem azért darálódott le mert nem volt megzsírozva... ennyi... nekem legalábbis egyszer ezért halt meg. A 8as számú, biztos van, csak valószínű benne van a bakelitben, ezért nem látod.[/quote]
hát lehet. most elég sok zsírt raktam az újra. de a 8as nincs rajt.mer ezalatt az 1 hét alatt v 5X szedtem le a kereket megnézni nem e darálja megint stb...és nincsott mer láccik a két lyuk ahova a 8asnak a két kis pöcök belemenne.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A hármas szerintem azért darálódott le mert nem volt megzsírozva... ennyi... nekem legalábbis egyszer ezért halt meg. A 8as számú, biztos van, csak valószínű benne van a bakelitben, ezért nem látod.Daft írta:arovado írta: Szevasz!
Hát nem igazán vágom hogy mi egyáltalán a probléma.
Figyelj: induljunk a láncvédő bakelittől.Az és a hátsó lánckerék közt van egy távtartó. a Hátsó lánckerék távtartó (képen amit linkeltél 9) felőli részén van egy tányérkerék (11), ami nem darál, hanem meghajt egy másik fogaskereket, a meghajtó tengelyt(3) ami egy műanyag perselyben van benne (4) ennek a végére megy majd a spirál.
Am ebben mi nem így van összetéve, ami darál valamit? (max a meghajtó tengely tudja darálni a tányérkereket ha nincs bezsírozva); de ha kép szerint van összerakva elvileg jónak kéne lennie, szerintem.
hali. hát amit linkeltem ugyan úgy van összerakva ahogy a képen. de az elöző amit kivettem(a képen a 3as) megszorult és a vége ledarálódott.szoval csak az egyik felen volt sima(szal ott darálódott le) majd ma lehet lefényképezem a régit ami le lett darálva és felnyomom ide.
ja és nekem nincs benn olyan ami a képen a 8as számú.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
arovado írta:Szevasz!Daft írta:halinemtudom jó helyre írok-e.mivel a hátsó fogaskeréknél van problémám.
szóval nemrég lett megvéve az etz,és hát nem hibátlan állapotban.
ja és rezonátoros kipuf volt rajt de visszatettem a gyárit mer féltem nehogy szétmennyen a motorja mivel elég jól melegedett velejól tettem?
szóval a problémám azlenne hogy hátul a km-ora meghajtónál eléri(szinte ráér,vagyis darálja azt a nagy fogaskerék tartót nemtudomhogyhívják) a fogaskerék(km meghajto fogaskerék). és már egy Km. meghajtó tengelyt cseréltem. lehet hogy utángyártott és azért kicsit nemjo a méret? de ugyemlékszem hogy nincs olyan távtartó meletéve mint itt a 8as számú:
http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.
Hát nem igazán vágom hogy mi egyáltalán a probléma.
Figyelj: induljunk a láncvédő bakelittől.Az és a hátsó lánckerék közt van egy távtartó. a Hátsó lánckerék távtartó (képen amit linkeltél 9) felőli részén van egy tányérkerék (11), ami nem darál, hanem meghajt egy másik fogaskereket, a meghajtó tengelyt(3) ami egy műanyag perselyben van benne (4) ennek a végére megy majd a spirál.
Am ebben mi nem így van összetéve, ami darál valamit? (max a meghajtó tengely tudja darálni a tányérkereket ha nincs bezsírozva); de ha kép szerint van összerakva elvileg jónak kéne lennie, szerintem.
hali. hát amit linkeltem ugyan úgy van összerakva ahogy a képen. de az elöző amit kivettem(a képen a 3as) megszorult és a vége ledarálódott.szoval csak az egyik felen volt sima(szal ott darálódott le) majd ma lehet lefényképezem a régit ami le lett darálva és felnyomom ide.
ja és nekem nincs benn olyan ami a képen a 8as számú.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szevasz!Daft írta:halinemtudom jó helyre írok-e.mivel a hátsó fogaskeréknél van problémám.
szóval nemrég lett megvéve az etz,és hát nem hibátlan állapotban.
ja és rezonátoros kipuf volt rajt de visszatettem a gyárit mer féltem nehogy szétmennyen a motorja mivel elég jól melegedett velejól tettem?
szóval a problémám azlenne hogy hátul a km-ora meghajtónál eléri(szinte ráér,vagyis darálja azt a nagy fogaskerék tartót nemtudomhogyhívják) a fogaskerék(km meghajto fogaskerék). és már egy Km. meghajtó tengelyt cseréltem. lehet hogy utángyártott és azért kicsit nemjo a méret? de ugyemlékszem hogy nincs olyan távtartó meletéve mint itt a 8as számú:
http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.
Hát nem igazán vágom hogy mi egyáltalán a probléma.
Figyelj: induljunk a láncvédő bakelittől.Az és a hátsó lánckerék közt van egy távtartó. a Hátsó lánckerék távtartó (képen amit linkeltél 9) felőli részén van egy tányérkerék (11), ami nem darál, hanem meghajt egy másik fogaskereket, a meghajtó tengelyt(3) ami egy műanyag perselyben van benne (4) ennek a végére megy majd a spirál.
Am ebben mi nem így van összetéve, ami darál valamit? (max a meghajtó tengely tudja darálni a tányérkereket ha nincs bezsírozva); de ha kép szerint van összerakva elvileg jónak kéne lennie, szerintem.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hali
nemtudom jó helyre írok-e.mivel a hátsó fogaskeréknél van problémám.
szóval nemrég lett megvéve az etz,és hát nem hibátlan állapotban.
ja és rezonátoros kipuf volt rajt de visszatettem a gyárit mer féltem nehogy szétmennyen a motorja mivel elég jól melegedett vele
jól tettem?
szóval a problémám azlenne hogy hátul a km-ora meghajtónál eléri(szinte ráér,vagyis darálja azt a nagy fogaskerék tartót nemtudomhogyhívják
) a fogaskerék(km meghajto fogaskerék). és már egy Km. meghajtó tengelyt cseréltem. lehet hogy utángyártott és azért kicsit nemjo a méret? de ugyemlékszem hogy nincs olyan távtartó meletéve mint itt a 8as számú:
http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.

szóval nemrég lett megvéve az etz,és hát nem hibátlan állapotban.
ja és rezonátoros kipuf volt rajt de visszatettem a gyárit mer féltem nehogy szétmennyen a motorja mivel elég jól melegedett vele

szóval a problémám azlenne hogy hátul a km-ora meghajtónál eléri(szinte ráér,vagyis darálja azt a nagy fogaskerék tartót nemtudomhogyhívják

http://www.hubermotor.hu/prodbycat.php?id=41&mainid=105
és lehet azért darálja?
ja és még menesztőgumit is cseréltem.
Előre is köszi,bocs h ien gyenge a tudásom de probalok javitani rajt.mivel múlt hét péntek óta van meg.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Már megrendeltem a blokktartót, ha megérkezik akkor melózok vele és beteszem, és köszönöm a tippet, akkor maradok az arany favorit mellett.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ja és a blokktartókat cseréld ki,mert ami most benne van az nagyon görbe,és hamar tönkre fogja tenni az új láncot is a motor.bambi írta:Szerintem inkább Faroritot vegyél,előfordult,hogy az YBN lánc patenszem méretpontatlan volt,és nem lehetett összerakni.Nem beszélve a minőségi külömbség is van a kettő között,a Cseh lánc javára.arovado írta: Okés, köszönöm!
Akkor maradok az YBNnél, mert az lényegesen olcsóbb!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem inkább Faroritot vegyél,előfordult,hogy az YBN lánc patenszem méretpontatlan volt,és nem lehetett összerakni.Nem beszélve a minőségi külömbség is van a kettő között,a Cseh lánc javára.arovado írta:Okés, köszönöm!csikin írta:Jó mindkettő fajta, az a lényeg, hogy 428-as legyen, ami ugyanaz mint az 1/2" x 5/16" -os 130tagos elég lesz, lehet ki kell majd venni egy szemet.
Akkor maradok az YBNnél, mert az lényegesen olcsóbb!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Okés, köszönöm!csikin írta:Jó mindkettő fajta, az a lényeg, hogy 428-as legyen, ami ugyanaz mint az 1/2" x 5/16" -os 130tagos elég lesz, lehet ki kell majd venni egy szemet.
Akkor maradok az YBNnél, mert az lényegesen olcsóbb!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jó mindkettő fajta, az a lényeg, hogy 428-as legyen, ami ugyanaz mint az 1/2" x 5/16" -os 130tagos elég lesz, lehet ki kell majd venni egy szemet.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
ETZ 125öshöz YBN lánc, vagy FAVORIT jó? vagy oda más kell mint a 250eshez?
Köszi!
ETZ 125öshöz YBN lánc, vagy FAVORIT jó? vagy oda más kell mint a 250eshez?
Köszi!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Honnét rendelted az ESJOT lánckereket???Tibi85 írta:Sziasztok!
Esjot láncot, és hátsó lánckereket rendeltem.
...

Engem is érdekelne, mert jó minőség elérhető áron.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gyurma túrán a tizennyolcas első lánckerék szuperül szuperált!
Meredekebb emelkedőket is visszaváltás nélkül tudta a motor , Asszonnyal, csomaggal. 


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tudtommal megegyezik a kettő, a gáz hogy az én tapasztalatom szerint az utángyártott nem túl jó... mármint én nemrég vettem, de aztán hagytam a fenébe és visszatettem a régit, mert ad1.: szar anyagból volt, ad2.: néhány méret korántsem stimmelt, így reszelgetni kellett volna stb... szóval mielőtt megveszed szerintem mérd le a méreteit...revlimit írta:Üdv!
Az volna a kérdésem, hogy az ETZ 251nek a láncvédő bakelitja megegyezik-e pl. a 250esével? Vagy hogy lehet-e hozzá kapni normális utángyártottat? Sajnos eléggé megfeküdt az enyém. Lehet ez a laza lánctól??
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Az volna a kérdésem, hogy az ETZ 251nek a láncvédő bakelitja megegyezik-e pl. a 250esével? Vagy hogy lehet-e hozzá kapni normális utángyártottat? Sajnos eléggé megfeküdt az enyém. Lehet ez a laza lánctól??
Az volna a kérdésem, hogy az ETZ 251nek a láncvédő bakelitja megegyezik-e pl. a 250esével? Vagy hogy lehet-e hozzá kapni normális utángyártottat? Sajnos eléggé megfeküdt az enyém. Lehet ez a laza lánctól??
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hát majd igyekszem belőle kihozni a legtöbbet... megpróbálom a sport légszűrőt, meg a nagyobb fúvókákat... hátha lesz valami eredménye...csikin írta:De azt tudod, hogy akkor tud majd 110-et ha sose mész annyival?
KisTZ-vel 70-80km/h.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De azt tudod, hogy akkor tud majd 110-et ha sose mész annyival?
KisTZ-vel 70-80km/h.
KisTZ-vel 70-80km/h.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezzel most örömet csaltatok a szívembe, mert majd a motor megy Bambihoz, szóval tuti hogy jól be lesz állítva és megcsinálvacsikin írta:Ez nem szentírás és a kuplungosat csak conus kedvéért írtam
Egy jó állapotú jól beállított ETZ125 megy 110-et, de az nagyon a vége.

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez nem szentírás és a kuplungosat csak conus kedvéért írtam 
Egy jó állapotú jól beállított ETZ125 megy 110-et, de az nagyon a vége.

Egy jó állapotú jól beállított ETZ125 megy 110-et, de az nagyon a vége.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ájjj akkor tényleg van valami gond azzal a motorral... De amúgy az MZ ETZ 125 adatai: etzcsikin írta:Tiéd kuplungja ennyire csúszik?![]()
Jolvan kb 5200 1/min-nél kellene 90-el mennie, 6500 körül pedig 110-el.
MZ ETZ 125
Gyártási év: 1984 - 1990
Hengerűrtartalom: 123 cm3
Teljesítmény: 10.5 LE 6000-as fordulaton
Max. sebebesség: 100 km/h
Súly: 108 kg
(MZ CLUBRÓL)
És mégis 110et kéne mennie?

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tiéd kuplungja ennyire csúszik?
Jolvan kb 5200 1/min-nél kellene 90-el mennie, 6500 körül pedig 110-el.

Jolvan kb 5200 1/min-nél kellene 90-el mennie, 6500 körül pedig 110-el.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
7500 rpm-nél?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Elöl 15-ös lánckerékkel 110-et mennie kéne.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Oh... pedig reménykedtem, hogy ezzel lehet gyorsítani, bár a blokk nem gyenge, jól megy a motor, csak lassan...csikin írta:Előre 15öst tegyél. Ha gyenge a blokk gyorsabban úgyse fog menni.
Köszi az infot!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Előre 15öst tegyél. Ha gyenge a blokk gyorsabban úgyse fog menni.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
125ös ETZ hez milyen első lánckereket ajánlanátok? Mert most a max sebessége 85-90 és ezen változtatni kéne, felfelé
Előre is köszi!
125ös ETZ hez milyen első lánckereket ajánlanátok? Mert most a max sebessége 85-90 és ezen változtatni kéne, felfelé

Előre is köszi!
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Semmi gond.
Végül is lehet az lesz hogy elviszem egy esztergályoshoz, hogy csinálja meg. Amúgy a zégernek sincs meg e helye. Nem értem minek gyártanak ilyen alkatrészeket, ezt csak egyszer veszi meg az ember. Legszívesebben visszavinném, de már négy hete áll a motor, most már menni kell.
Végül is lehet az lesz hogy elviszem egy esztergályoshoz, hogy csinálja meg. Amúgy a zégernek sincs meg e helye. Nem értem minek gyártanak ilyen alkatrészeket, ezt csak egyszer veszi meg az ember. Legszívesebben visszavinném, de már négy hete áll a motor, most már menni kell.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hát bocsánat, nem bántani akartalak, csak vannak "hidegen operáló" egyének is






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
conus!
Köszönöm, de nem ez a probléma. Kicsit azért bánt, a feltételezés, hogy nem tudok két csapágyat a lánckerékeb tenni. Mint írtam 3-4 mm-t kell kiesztergálni belőle.
Köszönöm, de nem ez a probléma. Kicsit azért bánt, a feltételezés, hogy nem tudok két csapágyat a lánckerékeb tenni. Mint írtam 3-4 mm-t kell kiesztergálni belőle.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
tibi!
megmelegítetted az egész öntvényt és úgy próbáltad beletenni a csapágyat?
úgy is kellett egy kicsit ütögetnem körben de a zégerbemarás után már könnyen a helyére csusszant, aztán vártam 1 percet h átmelegedjen a csapágy(ekkor már le volt véve a rezsóról) és egy ujjal belenyomtam a csapágyba a tengelyt.

megmelegítetted az egész öntvényt és úgy próbáltad beletenni a csapágyat?
úgy is kellett egy kicsit ütögetnem körben de a zégerbemarás után már könnyen a helyére csusszant, aztán vártam 1 percet h átmelegedjen a csapágy(ekkor már le volt véve a rezsóról) és egy ujjal belenyomtam a csapágyba a tengelyt.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Esjot láncot, és hátsó lánckereket rendeltem. A lánc meg is jött, de a lánckerék nem, így hát muszáj volt a helyi alkatrész üzletben vennem. Valószínű a Mofakerből szerzik be az árút. Nem tudom beletenni a csapágyakat, ha kiesztergáltatnék belőle 3-4 mm-t jó lenne, de a fogprofil sem a legszebb. Honnan lehetne beszerezni hátsó lánckereket, ami megfelelő? Valakinek van Mofakeres lánckerékkel tapasztalta? Esztergáltassam ki, és jó lesz. A többi méret végül is stimmel.
Esjot láncot, és hátsó lánckereket rendeltem. A lánc meg is jött, de a lánckerék nem, így hát muszáj volt a helyi alkatrész üzletben vennem. Valószínű a Mofakerből szerzik be az árút. Nem tudom beletenni a csapágyakat, ha kiesztergáltatnék belőle 3-4 mm-t jó lenne, de a fogprofil sem a legszebb. Honnan lehetne beszerezni hátsó lánckereket, ami megfelelő? Valakinek van Mofakeres lánckerékkel tapasztalta? Esztergáltassam ki, és jó lesz. A többi méret végül is stimmel.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
conus írta:hy,
arany favorit lánchoz a sima patentszemet feltehetem? van különbség a kettő között? vagy csak az "aranyozás"?![]()
![]()
Szerintem igen, vagyis nekem is úgy van...
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hy,
arany favorit lánchoz a sima patentszemet feltehetem? van különbség a kettő között? vagy csak az "aranyozás"?

arany favorit lánchoz a sima patentszemet feltehetem? van különbség a kettő között? vagy csak az "aranyozás"?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Ha valakit érdekel: lánc-első-hátsó lánckerék újonnan (több méretben) -9500,-ft (ETZ 250/251) (ETZ125-150hez olcsóbb)
Ha valakit érdekel: lánc-első-hátsó lánckerék újonnan (több méretben) -9500,-ft (ETZ 250/251) (ETZ125-150hez olcsóbb)
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
1983-as a motorom, még dobfékes volt, abban ilyet találtam. Persze lehet h nem ez a gyári, de én is meglepődtem és sztem a 2 egyforma sokkal jobb megoldás.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hmm ez érdekes, mert én 250esét vettem és egy az egyben jó volt...
A 251-ben is egy kicsi és egy nagy van.
Úgy tudom régebbi 250eseknek volt 2 egyforma, de ez nem biztos.
A 251-ben is egy kicsi és egy nagy van.
Úgy tudom régebbi 250eseknek volt 2 egyforma, de ez nem biztos.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt cáfolom, amikor lánckereket vettem véletlen a 251 esét adták oda, itt 2 ugyanakkora csapágy van benne, a 250 esében meg 1 nagy, és egy kisebb. Más a tengely, de ennek cseréjével sztem használható egymás lánckereke, mert a hardy ugyanaz.csikin írta:
250/251-re kell egyforma lánckerék hátra.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
na, f.sza. azért kösz az infót. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem ugyanaz.conus írta:hy,
251-es hátsó lánckereke ugyanaz mint a 125/150-eseké?![]()
hátsó kerék:
ETZ 125 / 150 - fékdobátmérő 150mm / ráf 1.85×16
ETZ 250 - fékdobátmérő 160mm / ráf 2.15×18
ETZ 251 - fékdobátmérő 160mm / ráf 2.15×16
első kerék: az összes ETZ-n 1.60×18
250/251-re kell egyforma lánckerék hátra.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem lehet, hogy a 251esen más fogszámú van? A lóerők közti eltérés miatt gondolom.conus írta:
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hy,
251-es hátsó lánckereke ugyanaz mint a 125/150-eseké?

251-es hátsó lánckereke ugyanaz mint a 125/150-eseké?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég