
csikin írta:Szerintem meg ha a te csapágyadnak olyan hangja lesz ennyitől akkor az a Kakukk Marci
Simán ki kell bírnia axiálisan 6-8kN-t. Nemhogy kibírnia, működnie kell.
csikin írta:Szerintem meg ha a te csapágyadnak olyan hangja lesz ennyitől akkor az a Kakukk Marci
Simán ki kell bírnia axiálisan 6-8kN-t. Nemhogy kibírnia, működnie kell.
Kör alakú az, de ezen látszik a túlmelegedésből adódó megszorulás. Dogó felső része nem az olajzás hiánya miatt szokott megragadni, hanem a nem megfelelő hűtés miatt. Pl. túl sovány keverék.KILL3R etz írta:Úgy néz ki álltalában a tőcsavarok sugarában fogja meg mindig a dugót...![]()
Annó a Simó dugója is így nézett ki.
Ezekszerint a hengerfal nem teljesen henger alakú?
Ez szépen kifejtett instrukciókkal teli válasz volt, köszönöm szépen! A probléma elsősorban az, hogy már össze lett így rakva a blokk, bár a kuplung még nem lett rátéve... szóval valószínűleg a főtengelynek nem lett baja, mert nem szorul, de mindenképp érdekelt, hogy vajon csak én látom úgy hogy nem lett baja, vagy tényleg nem... nagyon köszönöm a segítséget!waresz írta:ütni, egyáltalán nem szabad. a kicentírozott főtengely meg ne üssön egy századnál többet, mert az már szar gépmunkának számít. egy normális gépműhelyben egy 6 sonkából álló wartburg főtengelyt is századon belülre ce
waresz írta:ütni, egyáltalán nem szabad. a kicentírozott főtengely meg ne üssön egy századnál többet, mert az már szar gépmunkának számít. egy normális gépműhelyben egy 6 sonkából álló wartburg főtengelyt is századon belülre centíroznak.
összerakás elött a főtengelyt egy napra mélyhűtőbe kel rakni. a csapágyakat a 100foknál némileg melegebb blokkfélbe hidegen könnyen bele lehet pottyantani mindenféle ütés nélkül, majd az egész bal blokkfelet egybe felmelegítve a mélyhűtött fötengely szépen becuppantható a helyére egy jól irányzott mozdulattal. lehetőleg benzinálló keményre kötő pasztával megkenni(pl CURIL)... a jobb blokkfelet(előre behelyezett csapágyakkal) meg a főtengelyen lévő generátor forgórészt tartó menetnél fogva lehet ráhúzatni a másik blokkfélre. ezután brezonstiftek poziciójának ellenörzése.. aztán össze kell csavarozni. az egészet a blokk közepétől spirálban kifelé haladva, több lépcsőben. ha ez megvan, akkor szimmeringek nélkül ellenőrizni kell ,hogy könnyedén fut-e a főtengely a helyén. egy jól irányzott hajtórúdra mért lökés után 2-3fordulatot magától kell tegyen. ha nem akarja: a főtengelycsapágyház tövére mindkét oldalról egy fadarab közbeiktatásával kalapáccsal óvatosan rá kell ütni. ekkor rendeződnek általában a feszültségek, és könnyen fut a tengely. aztán váltóhézagolás, stb.. hajtórúd derékszögelés, gyűrűhézag beállítás, préstér, és vezérlési idők beállítása, különböző vastagságú klingerit hengertalp pakolás, és alu lemez hengerfej pakolás variálgatásával.... alu lemezt előre "feledzeni", hogy tutira tömítsen...(nagyon ritka amikor jók a gagyi pakolás készlet papírszarjai)
sok hülyeségen múlik egy igazán jó blokk.
ja, kuplung: ha nem volt megégve a kúp, akkor hülyeség újat venni. az utángyártott fos kuplungagy mérethibák miatt lehet hogy felfekszik a menesztő futógyűrűin, aminek az az eredménye, hogy rögtön megforog a főtengelyen.. magyarul szar az egész. mindenképp össze kell próbálni a kiszerelt főtengellyel, a külső futógyűrű, és a rugós alátét közbeiktatásával(ha nem jó, akkor esztergán le kell szedni a megfelelő méretre). akkor lehet még finomítani a zörgéseken pl úgy, hogy a futógyűrűk között a menesztő hézagát 5 század mm-re beállítani, a külső futógyűrű belső átmérőjének köszörülésével. ezzel zajtalan kuplungot lehet csinálni, már ha vannak normális lamellák a tarsolyba. ha meg van égve a főtengelyen a kúp, akkor azt nehezebb rendbe rakni, de nem lehetetlen. lényeg hogy a felkenődéseket, amik kiállnak a kúp felületének síkjából, azokat el kell tüntetni a kuplung agy belső kúpjáról is meg a főtengely kúpjáról is(pici hobbiköszörű, vagy csapos köszörű, bowden köszörű, stb). ezután az elöbb leírt "menesztő futógyűrűn felfekvést" mindenképp ellenőrizni kell, majd lehet összerakni. miután a henger, és a hengerfej a helyén van(meghúzott csavarokkal), kalapácsnyelet a kipufogónyílásba be kell dugni alsó holtponton, és a deklibe tartozó kuplung kinyomó szerkezet csapágyát a főtengelyre felhelyezve fel kell húzatni a készre szerelt kuplungot(érdemes a kiszerelt főtengelyen összerakni, a központosság végett) és utána lelazítani az anyát, felrakni a deklit, és újra alaposan megtépni,legalább 100Nm-rel. egy 30 centis villáskulcsra 30-40kilós nyomást nyugodtan lehet gyakorolni.. innentől van egy olyan kuplungunk, ami sosem csúszik meg a főtengelyen, és ha kell le is szerelhető.
remélem hasznos az infó.
hát persze hogy meg tud szorulni!csdani írta:Hello csikin!
Neked milyen dugó van benne? Csak érdeklődök, hogy a Kanuni is meg tud-e szorulni
borutalp06 írta:Hagyományos hajtóműolaj volt benn,mikor szétszedtem,tiszta is volt.Ha viszont xar volt az olaj,akkor össze tapadva is maradhat?(Csak mert szétszereltem,lecseréltem az olajat vadiújra,akkoris ugyanaz)balintmz írta:Van bizonyha vmilyen rosszabb olajat teszel bele akkor elöfordulhat.
Szerintem bele kellene nézni,ott valami mechanikai gond lehet,Pl eltörthetett egy két kosártartó csap.Ez csak feltevés.borutalp06 írta:Hali!Van egy "kis" probémám,ami a következő:
Nem emel ki a kuplungom!!!
Minden nap használom,fokozatosan napról-napra egyre nagyobb csattanással vette a sebességeket.Tegnapra már el sem lehetett vele indulni.Hajtóműolaj dermedése kizárva,mert a meleg fűtött műhelyben is ugyanaz volt.Leszedtem a kuplung felöli oldalt,semmi látható hibát nem találtam ,szép tiszta volt az olaj,ránézésre minden ok.A komplett kuplungot nem bontottam szét,csak végső esetben.Nem tudom mi lehet a gond,mert ilyen még nem volt,csak az ellenkezője!![]()
Valakinek van valami ötlete miről lehet szó?
![]()
balintmz írta:Van bizonyha vmilyen rosszabb olajat teszel bele akkor elöfordulhat.
csikin írta:Ezesetben passzolom a kérdéstborutalp06 írta:Értem,ez okés eddig is így csináltam....mégsem jó....![]()
![]()
Elállítódik vagy ugyanúgy áll mint ahogy összeraktad?
csikin írta:Próbáld meg teljesen ráállított a kinyomóval meghúzni a csavarokat.
Szerintem vagy elkoptak a lamellák, amit ha levetted a burkolatot, le tudod ellenőrizni a kuplungtest palástján a főtengely felől 6 résnek kell lennie. Ezeknek a réseknek a mérete határozza meg a lamellák kopottságát. A méret új lamellák esetén 3mm, cserélni kell 0.5 mm alatt a szervízkönyv szerint. A másik amire gondoltam az, hogy elállítódott az oldaldekniben a kiemelőszerkezet.borutalp06 írta:Hali!Van egy "kis" probémám,ami a következő:
Nem emel ki a kuplungom!!!
Bocs, teljesen igazad van, látom lejjebb. Igazából csak a [ / quote] bejegyzéseket töröltem rosszul!!csikin írta: Azt nem én írtam, hogy szar a rajz.
Azt nem én írtam, hogy szar a rajz.kiszsebi írta:Kis eTZ-n tuti, hogy jobb oldalon,a fölső csavar a lánc fölött, az alsó a lánc alatt megy át. Le kell kapni a jobb oldali deklit a blokkról, az olajsarat és a zsírt, ami a láncról odafröcsögött, ki kell takarítani, máris látszik a 2 lyuk.z25z írta:
Kis eTZ-n tuti, hogy jobb oldalon,a fölső csavar a lánc fölött, az alsó a lánc alatt megy át. Le kell kapni a jobb oldali deklit a blokkról, az olajsarat és a zsírt, ami a láncról odafröcsögött, ki kell takarítani, máris látszik a 2 lyuk.z25z írta:csikin írta: szar a rajz sztem, eleve a csavarok bal oldalrol mennek at, jobb oldalon amugy hogy fognad meg az anyat? takarja a lancvedo stb
zoleeeee írta:z25z írta: kepet nem tudsz feltolteni rola? okosabbak lennenk....
Hát éppen ez nem az én mocim de ezen látcik egy kicsit, zölddel bekarikáztam azt a kis pöcköt amiröl beszéltem ha ráközelitel látod h a lengövilla közepén van egy nagy lemez féle dolog és ez azzal van kapcaolatban am.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég