300-as. Gyárilag 118-as fúvóka van benne. A menetemelkedések mások, lehet hozzá kapni persze eredetit, leginkább rendelni mondjuk Ausztriából, de én nem foglalkoztam vele. Itthon boltokban nem nagyon kapni hozzá. Az alapjáratim gyári, nemtudommennyi.
A főfúvóka helyére "menetileg" beleillik a Babetta fúvókája, azt szokás dörzsárazni. Én Baki Mátét bíztam meg ezzel a nemes feladattal, próbáltam bele a 135-140-145-ös fúvókákat.
Valami csoda folytán egyikkel sem lett jó, viszont azt észrevettem, hogy a a kisebekkel sokkal jobb, a 145-össel hamar "leszabályzott" full gázon, nemigazán lehetett vele menni.
Aztán az is lehet, hogy a 300-as hengerhez kevés levegőt tud szívni, talán mert utángyártott (de vadi új!) a légszűrő, nemtom. Aztán fogtam egy másik Babetta fúvókát és sima 1.2-es fúrószárral átmentem vele. (ja tudom, hogy nem lehet meg hülyevagyok, de nem volt más szerszámom) Most nem tudom hányas, de gondolom 120 felett valamennyivel. Ezeke a méretek amugysem pontosan sztem, már a dörzsárdolgok miatt sem.
A lényeg, hogy azóta kb. 10ezer belecsusszant bármi hiba nélkül. Hegyenvölgyön, 40 vagy éppen -5 fokban.
Nekem ezzel egyidőben volt a 300-asítás és kuplungkönnyítés is, jelentősen megváltozott az egész motor, nem tudom minek mi köszönhető. Áttételt is változtattam.
Talán nem pörög annyira ki a motor, lehet félrekarburálás vagy a 300-as henger miatt nemtudom, 4.-ben már 5200fölé nem megy, itt 105km/h körül jár.
Alul sokkal jobb.
Fogyasztásom pedig maradt 4 liter vegyesen, régi karbi-régi henger is így volt. A suber nem zár le sztem itt sem, a képen a vastag csavar alapjárati csavar, ami ugyanúgy működik mint a nem csatos BVF-en.
Hogy akkor miért cseréltem le? Mert nem tudtam azzal bekarburálni a 300-as hengert (hja, béna vagyok) és jarumasznak meg kellett a karbim mert az övé meg kopott volt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Az viszont tetszik, hogy a bowden útja rövidebb, vagyis nem kell kétszer kicsavarnod a kezed egy tőgázhoz. Talán még az alapjárat is stabilabb.
Ennyi, kérem kapcsojjaki.