Blokk
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Így van, le lehet szedni belőle valamennyit, és nő is a kompresszió, kérdés h minek. Először olyan fejlesztéseken menj végig, amikhez nem kell anyagból elvenni, és ha még mindig elégedetlen vagy, jöhez ez is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
az esztergályos mondta akinél voltunk egyszer hengert furatni. lehet hogy tuloztam a 2mm-el. van egy simson aminek van leszedve és elég nagy a komresszioja. kiváncsi vagyok hogy hallottatok e vmit rola.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
2mm? az rengeteg, simán belever a dugó akkor.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
hello. Arra lennék kiváncsi hogy van -e abban vmi hogyha leszedetek kb 2mm-t a hengerfej pereméböl akkor nagyobb lesz a kompresszio. Mit szoltok hozzá ????
Re: Blokk
a csvarral nem lehet beallitani akkor helyesbitem a kerdesemet. Akar hova tekerhetem, nem lesz jo sehol. Valami a valtoban nem faja, csak gondoltam hatha jart igy valaki es akkor tudatosan tudnam keresni a problemat, merthat a simo valtonal eleg sok hibalehetoseg van 

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a blokkon a karburátor alatt van egy 13-as kulcsnyílású anyacsavar. azt ha lerekered és leveszed az anyát, akkor alatta látni fogsz egy besliccelt csavart. célszerszámmal tudod állítani, kb fél fordulatonként érdemes tekerni rajta egyet, majd fel a 8-as anya meghúzod és próbálgatod. a simson.hu-n van sok hasznos infó erről, a magyar 4 fokozatú lyuggatott váltócsővel kapcsolatban is. szüleimnél van készítve ilyen célszerszám én is ezzel állítottam be.Devil írta:nemigazan ide tartozik, de megis hasonlosimson s51 4 sebesseges, nemigazan akarja venni a sebessegeket, felfele ugy ahogy veszi de visszafele mar nemnagyon akarja, nemlehet beallitani, mik a tapasztalatok, ki jatszott mar ilyennel?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Igen, így kell mondani a méretet, 14mm a belső átmérő 2mm a vastagsága.
Azért ilyen voltam ilyen gyors, mert most itt döglök a gép előtt és nincs semmi más dolgom
Azért ilyen voltam ilyen gyors, mert most itt döglök a gép előtt és nincs semmi más dolgom

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Ez gyors volt
Köszi!
A 14 az a belső méret ugye?

A 14 az a belső méret ugye?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Devil!
Ha jól emlékszem a motor jobb oldalán, ha a karbi felől nézed oldalról, van 2 csavar. A hátsó csavart kicsavarod, és amögött van az állító. Hogy azt, merre meg mennyit azt ne kérdezd...
Nekem is kéne egy kis segítség. A váltótengely tömítésére szolgáló O-gyűrű méretei kellenének. 250-es hez.
Aki már cserélt, és emlékszik, legyen szíves ossza meg velem
Ha jól emlékszem a motor jobb oldalán, ha a karbi felől nézed oldalról, van 2 csavar. A hátsó csavart kicsavarod, és amögött van az állító. Hogy azt, merre meg mennyit azt ne kérdezd...

Nekem is kéne egy kis segítség. A váltótengely tömítésére szolgáló O-gyűrű méretei kellenének. 250-es hez.
Aki már cserélt, és emlékszik, legyen szíves ossza meg velem

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
nemigazan ide tartozik, de megis hasonlo
simson s51 4 sebesseges, nemigazan akarja venni a sebessegeket, felfele ugy ahogy veszi de visszafele mar nemnagyon akarja, nemlehet beallitani, mik a tapasztalatok, ki jatszott mar ilyennel?

- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
Az a helyzet, hogy novemberbe vettük a motort és hát nem volt próbálva párat mentem itt utcába vele és ennyi, nem tudom, hogy eszi e csak hát gondoltam kicserélném ha lejönne a kuplung érted... szevajuragy írta:Laczkó fogy az olaj a váltóból? ha nem akkor ne kínlódjál üdv juragy
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Stravko megkaptad??
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
Ja apu is ezt mondta, hogy semmiképp nem ütjük, eddig is óvatosan bántunk vele, el nem görbült, apu beviszi a vasutra aztán lángal megpróbálják majd lehúzni, ha nem jön össze akkor légkulccsal is megpróbálkozunk... semmi gond nem lenne hagynám ahogy van de a leggagyibb szimeringet tették bele és azt is fordítva ahogy kellene...köszi a tánácsot, és majd íok ha sikerülwaresz írta:ha elkezded leütni, akkor simán elgörbülhet a főtengelycsonk.. ha eddig nem sikerült elgörbíteni, akkor próbáld meg elvinni egy gumishoz, adjon neki légkulccsal. ha szakad a lehúzó, akkor új lehúzó, és gázláng a kuplungagynak, de úgy hogy vedd le a kinyomó aluminiumot. közbe legyen előfeszítve. de fedezékből csináld, és számíts arra, hogy ledobja rendesen, ha lejön. ja, és ha lejött akkor Viton(így kell kérni) szimering(barna) ellenőrizni a szimering futófelületét a főtengelyen, nincs-e benne valami gödröcske, vagy sérülés, esetleg rozsda. akkor mehet be a szimering. utána szolj, mielött szarul rakod fel a kuplungot, és leforog, mert akkor leírok egy tuti receptet arra hogy kell úgy felrakni úgy hogy nem forog le.Laczkó írta:Ha nem jön le sehogy mondjuk, leverjem valahogy és veszek egy új kuplungot, vagy hagyjam az egészet így ahogy van, fordított szimeringel...szerintetek?
Re: Blokk
ha elkezded leütni, akkor simán elgörbülhet a főtengelycsonk.. ha eddig nem sikerült elgörbíteni, akkor próbáld meg elvinni egy gumishoz, adjon neki légkulccsal. ha szakad a lehúzó, akkor új lehúzó, és gázláng a kuplungagynak, de úgy hogy vedd le a kinyomó aluminiumot. közbe legyen előfeszítve. de fedezékből csináld, és számíts arra, hogy ledobja rendesen, ha lejön. ja, és ha lejött akkor Viton(így kell kérni) szimering(barna) ellenőrizni a szimering futófelületét a főtengelyen, nincs-e benne valami gödröcske, vagy sérülés, esetleg rozsda. akkor mehet be a szimering. utána szolj, mielött szarul rakod fel a kuplungot, és leforog, mert akkor leírok egy tuti receptet arra hogy kell úgy felrakni úgy hogy nem forog le.Laczkó írta:Ha nem jön le sehogy mondjuk, leverjem valahogy és veszek egy új kuplungot, vagy hagyjam az egészet így ahogy van, fordított szimeringel...szerintetek?
Bokodi Áron- WARESZ
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem se jött le, 12 es keménységű csavart is elnyalta a lehúzó. Elvittem Bambihoz, azt mondta semmi gond nem volt vele.
Profi szerszámozottság és hozzáértés kérdése az egész
Profi szerszámozottság és hozzáértés kérdése az egész

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
nem lehet h odasavazták?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
langal, de en mar talalkoztam olyannal, amit felragasztottak, olyan ragasztoval, hogy nemtudtuk roncsolas nelkul levenni.Laczkó írta:Mivel tudom szted megmelegíteni, ha ez beválna akkor jó lenne?
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Ja még annyi, hogy az olajba eleve beleteszem a kiszámolt mennyiségű Metabondot, és így tankoláskor belekerül a motorba az is.
Re: Blokk
de ne holegfuvoval melegitsd, mert az semmit nem er neki.Laczkó írta:De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Amelyik benzinkúton adnak blokkot, ott arra írom a km-t és az olaj mennyiséget, ahol nem ott papírra.
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Csikin, megkaptad a táblázatot?
Re: Blokk
Próbáld a melegítéses eljárást, úgy hogy csak a kuplungházat érje a hő.Laczkó írta:De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
Ha ígyse akkor megfelelő csapágylehúzóval is lehet próbálkozni.
Ha nem akkor durvább beavatkozás szükséges.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
De mindegy is lehet mert a kuplung nem jön le... Pedig már vettünk fasza lehuzót, húztuk megütöttük ahogy kell, már mindent csináltunk vele MEG SE MOCCAN :S mintha oda lenne ragadva vagy nemtudom pedig aztán jó nagy emberek próbálták megmozdítani de hiába látszik is már valaki ezt szedte le -a szimering se ugy van bennt ahogy kellene- és fene tudja hogy tette vissza, ugyhogy most törjük a fejünket. Segítségeteket kérném.... Üdv
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
Szevasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy ha sikerül leszednem a 250 es etz-m kuplungját a szimeringet milyen irányba kell rátenni a főtengelyre? A videót néztem ott megfordítva van beletéve csak gondoltam megkérdem tőletek is! Válaszokat köszi. Hali
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Elküldtem:
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Gratulálok!Bagolyferi írta:Excel táblázatban elküldhetem neki az általam vezetett szervízkönyvet.
El tudnád küldeni nekem email-ben ezt a bizonyos excel fájlt?
Nem azért mert nem hiszem, hanem mert kíváncsi vagyok

lpeti87 kukac gmail.com
Előre is köszönöm!
Üdv.: Csikin
- Bagolyferi
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2009.02.13. 18:57
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Re: Blokk
Sziasztok!
Ott kezdem, hogy ritkán fórumozok, hallottam, hogy szóba került a motorom futásteljesítménye. Erre válaszolnék most. Jelenleg 132120 Km
van benne és alapméretes. 90-95 Km/h az utazó tempóm, nincs 1 kerekezés, felesleges magas fordulat és kapcsolgatás. Többnyire
túrázni járok vele. A benzinbe Metabond Megalene-t teszek és Mol Sprint 2T-t. A kopásról annyit, hogy vásárláskor (7000Km) is mértem
kompressziót (13,5 Bar), pár évre rá (13 Bar) és kb három évvel ezelött (9 Bar). Látszik, hogy kopik a motor, de akik ott voltak a Tátra-túrán azok meg tudják mondani, hogy milyen a blokk. Az adatlapomban le van írva az egyéb változtatás, ami a motoron történt. Sok kilómé-
tert meglehet tenni MZ-vel hibamentesen, csak meg kell adni neki is mindent, és ésszerű határok között használni. Ha valaki nem hiszi ezt
a futásteljesítményt Excel táblázatban elküldhetem neki az általam vezetett szervízkönyvet. Addig amíg a fogyasztása 4-5,5 l/100 Km, a
motorikus hangja nem durva, addig nem is akarom megbontani. 1994 szeptember 10.-e óta van nálam a motor.
Stravko elküldtem a karate képet, megtaláltad?
Ott kezdem, hogy ritkán fórumozok, hallottam, hogy szóba került a motorom futásteljesítménye. Erre válaszolnék most. Jelenleg 132120 Km
van benne és alapméretes. 90-95 Km/h az utazó tempóm, nincs 1 kerekezés, felesleges magas fordulat és kapcsolgatás. Többnyire
túrázni járok vele. A benzinbe Metabond Megalene-t teszek és Mol Sprint 2T-t. A kopásról annyit, hogy vásárláskor (7000Km) is mértem
kompressziót (13,5 Bar), pár évre rá (13 Bar) és kb három évvel ezelött (9 Bar). Látszik, hogy kopik a motor, de akik ott voltak a Tátra-túrán azok meg tudják mondani, hogy milyen a blokk. Az adatlapomban le van írva az egyéb változtatás, ami a motoron történt. Sok kilómé-
tert meglehet tenni MZ-vel hibamentesen, csak meg kell adni neki is mindent, és ésszerű határok között használni. Ha valaki nem hiszi ezt
a futásteljesítményt Excel táblázatban elküldhetem neki az általam vezetett szervízkönyvet. Addig amíg a fogyasztása 4-5,5 l/100 Km, a
motorikus hangja nem durva, addig nem is akarom megbontani. 1994 szeptember 10.-e óta van nálam a motor.
Stravko elküldtem a karate képet, megtaláltad?
Re: Blokk
akkor te ugy teszed bele ahogy neked szimpatikus, de a gyari konyvek is azt irjak, hogy a bal oldali az kifele nezzen. Meg szerintem a logika is ezt kivanja.juragy írta:aszt mondjátok képes kiszívni az olajat a váltóból Bambi aszt mondja a karterbe nincs nagy nyomás de szerintem nagy szívás sincs amúgy a 350 + a 175 CZ a sz.ringek rugóval befele van sosem ette meg az olajat a váltóból üdv juragy
- juragy
- biciklis
- Hozzászólások: 25
- Csatlakozott: 2009.12.01. 09:11
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Kissomjyó
Re: Blokk
aszt mondjátok képes kiszívni az olajat a váltóból Bambi aszt mondja a karterbe nincs nagy nyomás de szerintem nagy szívás sincs amúgy a 350 + a 175 CZ a sz.ringek rugóval befele van sosem ette meg az olajat a váltóból üdv juragy
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Nem, az ok: az elősűrítésnél a belül lévő rugó a jobb, hiszen kifelé nem tudja tolni a nyomás a gumit. Tehát: jobb lenne mindkét oldalon a belül lévő rugó, de a tapasztalatok azt mutatták, megbízhatóbbá válik a motor, ha az olajos részen fordítva építik be a szimmeringet. Miért? Mert így a váltóból nem eszi meg az olajat, így az nem ez miatt megy tönkre. Ha viszont oda kerül egy kis benzin-olaj keverék, attól igaz, romlik a kenőhatás, de mégsem szárazon futnak a csapágyak és a fogaskerekek.csikin írta:Nem kötözködésből, de akkor a gyújtásoldali miért nincs rugóval kifelé? Kenés miatt?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Igen, mert a szívóhatás miatt képes lenne csipegetni az olajat a váltóból.jarumasz írta:Kifelééé?????
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Blokk
Rugós oldallal kifelé.juragy írta:sziasztok annyit szeretnék kérdezni hogy a kuplung oldali sz-ringet rugós oldallal kívülre vagy belülre kell betenni kösz a segítséget üdv. juragy
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
coco!
a blokk alján 3 csavar van. 2 olajleeresztő: az egyik a primerhajtástól meg a kuplungtól engedi le az olajat, a másik meg a váltórészből. és van még egy ami a legközelebb van a lábtartó csőhöz. na ha ez utóbbi kiszerelésekor nem került a kezedbe rugó meg golyó akkor az vagy bele volt ragadva az olajsárba ami lerakódott ott és nem esett ki, vagy nem is volt benne. 17-es nyílású kulcs való hozzá.
a blokk alján 3 csavar van. 2 olajleeresztő: az egyik a primerhajtástól meg a kuplungtól engedi le az olajat, a másik meg a váltórészből. és van még egy ami a legközelebb van a lábtartó csőhöz. na ha ez utóbbi kiszerelésekor nem került a kezedbe rugó meg golyó akkor az vagy bele volt ragadva az olajsárba ami lerakódott ott és nem esett ki, vagy nem is volt benne. 17-es nyílású kulcs való hozzá.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Arról van szó, és ha nem volt se golyó se rugó, akkor az biza nincs meg. Az enyémbe se volt, megvolt ott az üres, de nem volt tökéletes. Szal hidd el kell az oda.coco írta:A blokk aljan levo ket csavar egyikerol van szo igaz? Csak hogy tisztaba legyek... Ha igen akkor tavaly 3x szedtem ki mindkettot, es tettem vissza anelkul hogy kaptam volna valami rugot vagy golyot... Es igen, veszi az ureset konnyeden, es a tobbi sebesseget is. Ha nem arrol a ket csavarrol van szo akkor felre ertettem valamit es akkor![]()

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég