Jelenlegi állapota:


waresz írta:ennek a több pólusú témának nincs semmi jelentősége.
sőt, a kétüteműnél még szar is mert hajlamosabb beköpni. aztán meg drága. szikra-szikra.. tökmindegy. egy jó egy pólusú gyertya hézagával legalább lehet játszani.. finomítani az égésen. pl egy láncfűrész érzékeny ilyesmire is.
ki volt műgyantázva, és sehol sem volt leírva, hogy nem vízhatlan bármelyik része is.. egy jól karbantartott nem kókányolt motort kedvére moshatja az ember. amúgy meg már sokat hallottuk tőled, hogy a mosás nem jó, de akkor te hogy tisztítod? pl nyáron melóba jártam motorral, és van kb 100méter földút odafelé, ami egy igazi dágvány, akaratlanul is összekenem a motort. ekkor mi a teendő szerinted?conus írta:azért mert valaki másképp csinálja és a módszer ugyanúgy eredményes, még nem kell burkoltan lehülyézni, mert könnyen lehet h az illető allergiás rá, másrészt a gyárból a müzük úgy jöttek h nem volt teletaknyolva műgyantával az elektronikai ketyerék...sunbim írta:
Fejtsd ki bővebben a hsz.-t!![]()
több hsz = több rutin abban h kihez "hogyan" szólj a fórumon![]()
mert nem az számít h "mit" mondasz hanem az h "hogyan" mondod
Idősebb fejjel már én is felfogom, de gyerekként mindent ki kell próbálniDénes írta:Én azt hallottam, hogy hülyeség. Meg ha nem az lenne ezt írnák a gépkönyvbe:
"Hé paraszt, aztán tekerjé' bele egy hosszabb menetű, többpólusú gyertyát, neeefoglalkozzá' vele hogy belever a dugattyú, há azé van a zalátét!"
Szerintem.
http://szocimotoros.hu/hu/szerviz/49
Anno Simsonban próbáltuk igaz ugyanígy 4pólusút csak Audi gyártmányút, használtat, hosszúmenetest, hülyére alátétezve, érezhetően nagy különbség nem volt picivel tökéletesebb volt az égés. Rosszabb nem lett tőle.KILL3R etz írta:Üdv Uraim!
Gyertyával kapcsolatos kérdésem lenne. Előkerült a polcról egy ilyen gyertya:http://www.bosch.hu/products/car_equip/ ... nu=16&ut=0
Anno apu wartburg-ba vette, de alig használta szóval most egyenlőre így néz ki:
A kérdésem az lenne, hogy mi lehet a hőértéke? WR 78 G van beleütve de nem találtam a táblázatban...![]()
Esetleg valaki használ ilyet? Érdemes egyáltalán?
Előre is köszi a válaszokat!
Van rajta gyárilag mügyanta.sunbim írta: ...
1988-as gyártmányú MZ ETZ250e Deluxe motorom van és abban műgyantás impregnálás van a hall jeladón is és a gyújtásfokozaton is! Szétszedtem, láttam!
De lehet hogy ez az egyetlen példány készült így
Üdv Conus!conus írta:azért mert valaki másképp csinálja és a módszer ugyanúgy eredményes, még nem kell burkoltan lehülyézni, mert könnyen lehet h az illető allergiás rá, másrészt a gyárból a müzük úgy jöttek h nem volt teletaknyolva műgyantával az elektronikai ketyerék...sunbim írta:
Fejtsd ki bővebben a hsz.-t!![]()
több hsz = több rutin abban h kihez "hogyan" szólj a fórumon![]()
mert nem az számít h "mit" mondasz hanem az h "hogyan" mondod
azért mert valaki másképp csinálja és a módszer ugyanúgy eredményes, még nem kell burkoltan lehülyézni, mert könnyen lehet h az illető allergiás rá, másrészt a gyárból a müzük úgy jöttek h nem volt teletaknyolva műgyantával az elektronikai ketyerék...sunbim írta:
Fejtsd ki bővebben a hsz.-t!
nagyon jót írtál, tartalmas, és pontos, conus továbbra is megússza szárazonsunbim írta:conus írta: én a helyedben nem okostojásoznék 46 hozzászólással.
"A hozzászólások száma és tartalma között nincs összefüggés.
T,, !![]()
Fejtsd ki bővebben a hsz.-t! Nem értem az emotiont!!!! ...és az egésszet! ...húzzak innen CONUS?
conusnál néha előfordul,hogy nem azt írja mit gondol.sunbim írta:conus írta: én a helyedben nem okostojásoznék 46 hozzászólással.
"A hozzászólások száma és tartalma között nincs összefüggés.
T,, !![]()
Fejtsd ki bővebben a hsz.-t! Nem értem az emotiont!!!! ...és az egésszet! ...húzzak innen CONUS?
conus írta:én a helyedben nem okostojásoznék 46 hozzászólással.sunbim írta: "okostojás hozzászól,,: nem kell annak "
bluerider írta:Én úgy mosok motort hogy az alapos samponos mosás előtt és után gazdagon lelocsolom slaggal! Aztán szárazra törlés!![]()
Akinek kibírta a motorja tavalyi felhőszakadást a Gyurma túrán, annak vízálló a gépe!
én a helyedben nem okostojásoznék 46 hozzászólással.sunbim írta: "okostojás hozzászól,,: nem kell annak "
Reménykedem. Annyit tudok, hogy ha meg is lesz csinálva, marad az eredeti festés.Dodi írta:Sunbim!
Ez a hsz. egyszerűen Q..va jó!
KantulyJani!
Ne szúrj ki velünk,már alig várom hogy felújítsd a Trophy-t
Üdv:Dodi
Sziamatt1989 írta:Sunbin!
Mi pénzért adják ezt a műgyantát, mert van egy fesszabályzó alaplapom, meg egy indexrelém és le szeretném én is szigetelni.
Hol lehet kapni festék/barkácsbolt?
DODI-nál a pont!!!!sunbim írta:Így fosni egy kis víztől!conus írta:csutkakaparo!
remélem h megtanultad most egy életre, de ha nem akkor a motorodat ezentúl ily módon NE MOSSAD LE!![]()
egyébként jótanács: körben a gyújtásoldali deknit vékonyan kend be szilikontakonnyal és akkor egy nagyobb viharban sem fog beázniAz elektronikák ki vannak impregnálva műgyantával, a többi meg csak elektromosság.
"okostojás hozzászól,,: nem kell annak "beázni,, , elég a mosás párája!ha megrepedt a műgyanta impregnálás az elektronikáknál,
kompresszorral levegőfújópisztollyal kiszárítod a jeladót, és a gyújtóelektronikát(fekete műanyag doboz a szerszámoldaldekli alatt,az akksi mellett) ahogy lentebb leírták, megnézed hogy van e szikra a jelvezeték testelgetésekor, ha hall jeladó ázott,vagy annak csatlakozósarujai.
Néha kikopik a felmenő hall jeladó köteg ahol bemegy a blokkba,v. a lánckeréknél az átvezető alu falnál, v. a rögzítő lemezfülnél(a generátornál), és átázott a kikopásnál->kiszárítás, leszigetelés. Az elektronikáknál: hall jeladót leszereled/kiszárítod, tranzisztoros fokozatot kipattintod a fekte műa. dobozból,kiszárítod. Ha ezek megvannak és nem hánkolódott be valamelyik fokozat, akkor működni fog.
És ha működik, akkor veszel 1 tégely 2K-s műgyantát
bekevered, belemártod, hagyod lecsöpögni/megkötni (ki impregnáltad) (persze gyújtás lekapcsolva v. akksisaruk lehúzva) Szerelheted össze! Fekete dobozt összepattintod kihúzod/szigeteled "benzinálló szilikonbázisú szigetelőmasszával,, ->sziló
![]()
Esetleg a blokk oldaldeknit is kimasszáz6od, de minden szétszereléskor újra kell majd szigetelni.
És jöhet akár a cunami is![]()
Sok sikert!
Így fosni egy kis víztől!conus írta:csutkakaparo!
remélem h megtanultad most egy életre, de ha nem akkor a motorodat ezentúl ily módon NE MOSSAD LE!![]()
egyébként jótanács: körben a gyújtásoldali deknit vékonyan kend be szilikontakonnyal és akkor egy nagyobb viharban sem fog beázni
Köszönöm.Egyszer elugrok oda.Nekem nincs messze.nfefe írta:Zsakfos!
Végre gépközelben vagyok. Voltam Veszprémben, be nem mentem az üzletbe, mert zárva volt sajnos. De a honlapja itt van: http://www.sonepar.hu/index.php?mid=24
Cholnokyn kell felmenni és ott van az utca végén. Elég nagy üzlet.
napközben mondta apám hogy ő arra gondolo hogy a jeladóból megy kifelé vezeték és az nekem belemegy egy alaplapba amin vagy egy tranzisztor, és apám azt mondta hogy talán az sülhetett ki keresgéltem kutattam azt a tranzisztort de nem lehet már sehol sem kapni, helyettesítőjét sem találok semmit. lehetséges lenne az hogy egy tirisztoros gyújtást raknék rá? és kellene hozzá valami nagyobb átalakítás vagy elég ha átkötöm a vezetékeket? a választ előre is köszönöm!csutkakaparo írta:mosás után ment még egy darabig, most reggel megnéztem a zöld vezetéket, de semmit sem csinál semmi szikraakkor most az elektronikával lenne a baj?
![]()
Köszönöm Elektrokirály! Megpróbálom majd megalkotni.sub-ee írta:Építsd meg a cikkekben szereplő ledes indexrelét 6V-osra. Semmit sem kell átalakíts, a 12V-ososn, csak a relét kell kicserélned 6, vagy 5V-osra és máris megy 6V-on. A 75k-s ellenállást cseréld ki egy 100k-s álló trimmerre és máris szabályozhatod a villogás sebességét is.KantulyJani írta:Kábel ügyben írtam a Kábelkiránynak, viszont felmerült még egy kérdés. Indexrelé nem volt a motoromban, mikor elhoztam, azt hallottam az elektronikus 3 lábú relé sokkal jobb, mert bármilyen fordulatszámon azonosan villog és erősebb fényt is szolgáltat. Honnan tudnék ilyet venni, vagy nincs-e esetleg kapcsolásotok, hogy megépítsem?
Üdv.:Sub-ee
Építsd meg a cikkekben szereplő ledes indexrelét 6V-osra. Semmit sem kell átalakíts, a 12V-ososn, csak a relét kell kicserélned 6, vagy 5V-osra és máris megy 6V-on. A 75k-s ellenállást cseréld ki egy 100k-s álló trimmerre és máris szabályozhatod a villogás sebességét is.KantulyJani írta:Kábel ügyben írtam a Kábelkiránynak, viszont felmerült még egy kérdés. Indexrelé nem volt a motoromban, mikor elhoztam, azt hallottam az elektronikus 3 lábú relé sokkal jobb, mert bármilyen fordulatszámon azonosan villog és erősebb fényt is szolgáltat. Honnan tudnék ilyet venni, vagy nincs-e esetleg kapcsolásotok, hogy megépítsem?
Rendben, csak nem akarok megint egy pár ezrest feleslegesen kidobni.KILL3R etz írta:KantulyJani!
Az életben nem kábeleztem még át motort, sőt kábelkorbácsot se láttam, de józan paraszti ésszel minden színből más-más hosszúságú kábel kell. Az a legegyszerűbb ha lebontod, és megméred miből mennyi kell.
Esetleg keresd fel bakimátét. Ő a kábelmester.![]()
ha elektronikus a gyujtás, akkor lehet hogy az elektronika ázott be, bár az különösebben nem érzékeny a vízre, inkább a jeladóhoz(ami a generátoron van) tartó vezetékek közül a zöld(jelvezeték) lett valahol testzárlatos, vagy a jeladó kapott valami elektromos "pofont" és romlott el. ha ráadod a gyújtást, majd leveszed, és akkor szikrázik, akkor az azt jelenti, hogy a jelvezetéket valami a testre(váz, vagy blokk, vagy valami ilyesmi) zárja. mosás után egyet se pöffent? azt próbáld meg, hogy vedd ki a gyertyát, dugd bele a pipába, érintsd a hengerfejhez, vedd le a gyujtásdeklit, és a jeladóról húzd le a zöld vezetéket, (kapcsold be a gyujtást), és érintsd a blokköntvényhez, ahányszor hozzáérinted, majd elemeled az öntvénytöl, szikra kell legyen a gyertyán, ha ez így van akkor jeladó probléma áll fenn.csutkakaparo írta:Olyan kérdésem lenne, hogy mi lehet a baj ha én lemostam az én kis etz 125-ömet és azóta nem megy valamiért. Gyújtás van de nem ad szikrát, csak ha leveszem a gyujtást akkor ad egyetlen egyet. nem vagyok valami nagy műszaki zseni, de azért megnéztem a trafót és azműködik másik etz-ben szal ha valaki tudna valami okosat mondani megköszönném! jah és elektronikus a gyújtásom! szal ha valaki mondana vmi okosat annak thx!
na látjátok? én ezért nem mosom vízzelAlfa írta:Ő nem is használ vizetKILL3R etz írta:Kérdezd meg conus kollégát!
Ő ebben a nagy szakértő.![]()
![]()
![]()
![]()
Amúg a biztosítéktábla nem úszik a vízben véletlenül? Slaggal mostad? akkor lehet h ki kéne szárítani belülről
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég