mutass már egy olyan mz blokkfél párosítást ami szétforgácsolódott emiattwaresz írta:Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Továbbra is hangsúlyozom: NEM LEHET KÜLÖNBÖZŐ BLOKKFELEKET PÁROSÍTANI, MINDEGYIKNEK MEG VAN A PÁRJA!
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Köszönöm Waresz
Így képpel sokkal érthetőbb számomra.
tegnap éjjel vettem vaterán 1 blokkfelet 1000 Ft ért amiben elméletileg megvan minden ehez szükséges és utána már sokkal egyszerűbb lesz.
Így képpel sokkal érthetőbb számomra.
tegnap éjjel vettem vaterán 1 blokkfelet 1000 Ft ért amiben elméletileg megvan minden ehez szükséges és utána már sokkal egyszerűbb lesz.
Re: Blokk
na, erről dumálunk. az a kis tengelycsonk számodra az érdekes, amin a kisfogaskerék van, és még az hogy annak a tövébe is van mélyítés az öntényben. ha a tengelycsonk nincs meg, akkor szerintem kár kínlódni.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
hát nagy mák az olyan blokk, de még nagyobb a te esetedben az lenne, ha alapból fordulatmérős lenne ne cserélj még blokkfelet(FŐLEG HOGY TILOS, csak a kettőt együt szabad, és csak összetartozó példányokra, na meg a blokkszám is abba van amit cserélnél) szerintem vedd le a kuplungdeklit, és nézd meg jól, ott a kihajtás bemarásánál kell legyen belül az öntvényben egy acél stift. ha nincs akkor szerintem ne kínlódj. ha van akkor már egész esélyes az átalakítás. ha van türelmed, akkor én úgyis szét fogom húzni a tél folyamán az enyémet generál végett, és akkor lemérek neked mindent. azt akkor már meg lehet oldani, csak nagyon pontos munkát, és minimum egy állványos fúrógépet igényel a dolog.Weedow írta:Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.waresz írta: ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
én meg 2500at, és nekem sincs baja. a másik motoromba már közel 10000van ilyenekkel, az is jó. én is ajánlom, ár-érték arány győztes.sunbim írta:Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja!
Bokodi Áron- WARESZ
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Én Koyo C3-at vettem ETZ250hez. Nálam már bizonyított. Már belegyúrtam 200km-t és mééég seemmi baja!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Nincs valakinek elfekvőbe Ts125/150 hez a fordulatszámmérő, kuplunghoz tartozó fogaskerekének tengelye? vagy pontos méreteket tudna valaki adni róla?
Milyen csapágyat javasolnátok a főtengelyhez? Fag? SKF? C3? C4? vagy másfajtát?
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek de Mz témában még "zöldfülű" vagyok
Milyen csapágyat javasolnátok a főtengelyhez? Fag? SKF? C3? C4? vagy másfajtát?
Bocs hogy ilyen sokat kérdezek de Mz témában még "zöldfülű" vagyok
Re: Blokk
Igen, abból a ritka szériából való, mert megvan a helye csak nincs teljesen kimarva, megpróbálkozok az átalakítással hátha sikerül, ha nem akkor meg veszek egy gyári balos blokkfelet.waresz írta:ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.Weedow írta:Hello
Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Ez a kérdés bennem is felvetődött, de kis ETZ-nél.
Van egy Standard 150-es blokkom, abba lehet-e építeni kihajtást, az vajon elő van-e készítve gyárilag?
Mert akkor csak át kellene fúrni a bal blokkfelet, és mehet bele a "téma".
Ha ua. a helyzet, mint TS esetében, elektronikus lesz.
De akkor már a km. óra is.
Van egy Standard 150-es blokkom, abba lehet-e építeni kihajtást, az vajon elő van-e készítve gyárilag?
Mert akkor csak át kellene fúrni a bal blokkfelet, és mehet bele a "téma".
Ha ua. a helyzet, mint TS esetében, elektronikus lesz.
De akkor már a km. óra is.
Re: Blokk
ha a blokkod azon ritka szériából való, ahol szinte teljesen ki van alakítva a fordulatmérő hajtás helye, csak épp nincs teljesen átmarva, ott nagynehezen(!!!) megoldható, a két csiga és a müanyag betét beszerzésével, amúgy nem. kb 1%esély van arra hogy érdemes ezzel foglalkozni.Weedow írta:Hello
Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Hello
Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
Lenne egy kérdésem, hogy a Ts125/150 nél a blokkon milyen átalakítás kell hogy a fordulatmérő kihajtást betudjam építeni? És elég a szöghajtás két eleme, mert akárhol néztem csak úgy szimplán láttam, vagy esetleg tengely vagy valami kell hozzá?
Válaszotokat előre is köszönöm.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Én elhiszem!Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
Megráznám a kezét
Ő mostantól gratulaj!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Blokk
Minden motoros küllönc egy kicsit,talán ezért irígykednek azok akik az ezzel járó filinget nem tudják átélni.waresz írta:el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegySamu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
Re: Blokk
el bírom képzelni, ezt is leírtam, de ott a lényeg, hogy értelmetlen eddig koptatni. bár kinek mi a dilije.. nekem pl az hogy lehetőleg ne legyen semmi zaja, és mindenki ámuljon hogy megy egy jó gyári példány tuning nélkül. egy ennyit futott gép meg mint írtam, valódi csoda, és a tulaj türelme is ámulatra méltó. szóval hallani szeretném a hangját. remélem addig még elmegySamu írta:Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Bokodi Áron- WARESZ
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Én 50 e km után fúrattam 300-ra, de csak a hajtókar-hézagoló feljövetele miatt...
Már elég nagy válla volt a hengernek, kiszereléskor a dugó szoknyája már elég barna volt az átfújás miatt
De még így is ment 130-at, 120-125-öt 2 személlyel.
A 130 at 7000-nél adta, mivel 19-es lánckerék a 251-eshez.
10 e km-t még simán elment volna jelentősebb teljesítménycsökkenés nélkül
Viszont a nyomaték már nem volt az igazi
Már elég nagy válla volt a hengernek, kiszereléskor a dugó szoknyája már elég barna volt az átfújás miatt
De még így is ment 130-at, 120-125-öt 2 személlyel.
A 130 at 7000-nél adta, mivel 19-es lánckerék a 251-eshez.
10 e km-t még simán elment volna jelentősebb teljesítménycsökkenés nélkül
Viszont a nyomaték már nem volt az igazi
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Valamikor a kilencvenes evek elejen kezembe akadt egy regebbi ujsag, ebben is volt olyan rovat, hogy olvaso kerdez, szerkeszto valaszol. Az olvaso leirta, hogy mar tobb mint 100 ezer km-t beletett a motorjaba es meg nem nyult a blokkhoz, igaz fogalma sincs mennyi lehet a vegsebessege stb. Ha jol emlekszem a kerdese valami olyasmi volt, hogy mi az MZ gyar elerhetosege, mert szeretne nekik egy koszono levelet irni....
Re: Blokk
Nagyon szép levezetés, de most az egyszer elhiheted amit állítunk. Én láttam Bagolyferit vezetni párszor, hát nem egy kapkodó idegbeteg! (Kb. 80as az utazója)
waresz írta:100000km? meg ETZ250... ... de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Re: Blokk
Láttam a motort én is, A srác több mint 10 éve vette kevés kilóméterrel,és úgy tudom,hogy 100000-ast ő tette bele.A baráti társasága akik velünk voltak,azok is mondták,hogy nem szedte még szét a motort..Minden előírt szervízt idő előtt megtett,Kopáscsökkentő adalékokat használ mindehova,és a Lengyel túránkon mi is megbizonyosodhattunk,hogy milyen kíméletesen használja .A végsebessége sem haladta meg a max 90km/órát.Szerintem elképzelhető,a sok Km,ahogy ő használja,és ápolja ráadásul még tanuk is vannak akikkel álandóan motorozik,így lehetséges a hosszú futásteljesítmény.waresz írta:100000km? meg ETZ250... sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Re: Blokk
100000km? meg ETZ250... sok kisvárosi legendát láttam már, meg hallottam is járni... elképzelhető ez a futásteljesítmény, ha kicsi előgyujtással, kis fordulaton járt vele, jó dúsra karburálva, kellő mennyiségű olajjal és jó retkes légszűrővel, és csak hosszú távon.. ereje már egy elhasznált 125ös TS szintjét is ütheti. vannak garantált esetek, amik 50-70ezer km-t mutatnak, nagy MZ esetében, meg 40-50ezer km kis MZ esetében, de ezek már annyira erejüket vesztett nyomatékszegény benzintemetőkké váltak, hogy üzemeltetésük csupán nyűg. ilyenkor már 3mm gyürühézag is símán összejön, na az aztán zár rendesen. nekem a bontatlan 18000km-t futott kis TS-nek(akkor ragadt meg a főtengelye) volt 1,5mm. az a blokk ha tudott 7lóerőt a 10ből,akkor már sokat mondok... és ez persze csak a henger, itt a gyenge pont a főtengely. ez elkopik, aztán amikor olyanja támad, akkor berágódik azt megragad, ez egy tök természetes jelenség.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
láttam már 120-140ezer km-t futott trabant főtengelyt. meg 270ezer km-t futott wartburgot(volt már mese 500ezerről, de az már teljesen elképzelhetetlen). hát azoknak olyan zajuk volt már, hogy rossz volt hallgatni. kb mint amikor egy nagy láda vegyes apró vashulladékot ráz két hülyegyerek egy lavórba. pedig nagyon kímélve, karbantartva üzemeltek... ezek ennyit bírnak ki. természetesen ezek jól sikerült rendszeresen használt gyári bontatlan gépek. egy kisipari trabi hajtórúd kb 30-40ezer km után már elég csere érett. a tajvani nagy mz hajtórúd ha elmegy 20-25ezret, akkor már jót fogtunk ki, a kicsi, meg talán 15-20at. wartburg jobb esélyű szerkezet, mert nincs annyit gyilkolva, nem annyira alulméretezett, ezek talán 50-70ezret elmennek azt heló(az én bontalan gyári gépem 85ezernél még zajtalan)
valójában így is műszaki csodákról beszélünk... egy mai 2T motor, legyen az bármilyen, közelébe sem ér ezeknek a futásteljesítményéhez.
szóval a 100ezer-km-t futott etz-t nagyon szívesen meghallgatnám, kíváncsi lennék, hogy milyen hangja van, és hogy megy(bár ki nem próbálnám, mert tuti hogy nálam ragadna meg...) de emellett kötve hiszem hogy ez létezhet, hacsak nem első tulaj, és nem cserélt órát.
Bokodi Áron- WARESZ
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
ETZ 250!sunbim írta:Mi en moto ez?Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
Re: Blokk
Így van nem kell újra esztergálni,csak kivnni és csere.KrisszETZ251 írta:bambi írta:Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.
Ahha, értem mostmár, összeállt a kép. És ha belekerül az új hüvely és az is elkopik akkor kezdődhet előről a folyamat, csak már nem kell kiesztergálni, mert az új persely fala már sima lesz? (ez csak egy elméleti fejtegetés, ennyire azért nem kívánom széthajtani szegény MZ-met. )
Meg még annyi, hogy a vezérlés módosítás az mit takar? Miért kell módosítani ill mit?
Vezérlés módosítás alapfeltétele a tuningolásoknak.Ezzel lehet változtatni a nyitás és zárásszögeket.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Mi en moto ez?Stravkó írta:A Bagolyferi motorjában több mint 100000km van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Nemt'om hová lenne való a téma:-k Ha nem ide ne reagáljatok
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
Szívómembránt, ETZ250(300)-ba valaki, próbálta már?
Vélemények?
Pl.: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/12
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
A Bagolyferi motorjában több mint 100000km van,bontatlan blokkal. Valami speckós adalékot használ az üzemanyagba,de erről ő tudna mesélni,sajnos ritkán fórumozik.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Ez jól kiegészíti az én hsz.-om.Alfa írta: Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.
De tényleg ezt így nem lehet kijelenteni, hogy x km-t megy egy fúrással. Ha túl nagy tűréssel van fúrva, sok ezer kilométert csökkenhet az egy fúrással megtehető km. Persze jó dugattyú is kell hozzá.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Saját tapasztalat:
Motorom első tulajdonosa '90-től amíg én megvettem tőle, azaz 2002-ig, Arol 2T-vel hajtotta. Úgy tűnik jól sikerült bejáratni, ami a fő szempont! Én azóta (kb. 18e. km.-től) Agip szintetikus olajjal jártam, kevés MOL Sprint mellett. Közel 35e. km van most benne, de még elég erős, és szép a dugattyú, a hüvelynek is alig van "válla".
40e.-t biztos elmegy, de utána (legkésőbb akkor) rakom fel a 300-as hengert.
Szerintem az már nem fog annyit bírni, de majd meglátom, még azt a sok kilométert meg is kell tenni vele...
Van aki 50e. után fúratta meg (vagy még mindig azzal jár) a gyári hengert, itt a fórumon írta valaki.
Motorom első tulajdonosa '90-től amíg én megvettem tőle, azaz 2002-ig, Arol 2T-vel hajtotta. Úgy tűnik jól sikerült bejáratni, ami a fő szempont! Én azóta (kb. 18e. km.-től) Agip szintetikus olajjal jártam, kevés MOL Sprint mellett. Közel 35e. km van most benne, de még elég erős, és szép a dugattyú, a hüvelynek is alig van "válla".
40e.-t biztos elmegy, de utána (legkésőbb akkor) rakom fel a 300-as hengert.
Szerintem az már nem fog annyit bírni, de majd meglátom, még azt a sok kilométert meg is kell tenni vele...
Van aki 50e. után fúratta meg (vagy még mindig azzal jár) a gyári hengert, itt a fórumon írta valaki.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tetszés szerint, ahogy kopik egyre csökken a kompresszió, és így egyre gyengül a motor. Szóval ezt így felesleges becsülgetni, mert amikor már nagyon fos, elviszed fúratni. Amúgy km-ben talán 30 ezer körül.KrisszETZ251 írta:Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Tudom, hogy használat, meg kenésfüggő, de kb. mennyit bír egy "méret"?Gyurmooo írta:Jó kis futásteljesítmény lenne, ha a motorod "élete" alatt több henger is elhasználnál.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
bambi írta:Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.csikin írta:Én azt szeretném kérdezni, hogy a hengerből kiesztergálják a hüvelyt, mert kipréselni nem lehet?
Ahha, értem mostmár, összeállt a kép. És ha belekerül az új hüvely és az is elkopik akkor kezdődhet előről a folyamat, csak már nem kell kiesztergálni, mert az új persely fala már sima lesz? (ez csak egy elméleti fejtegetés, ennyire azért nem kívánom széthajtani szegény MZ-met. )
Meg még annyi, hogy a vezérlés módosítás az mit takar? Miért kell módosítani ill mit?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Annyira nem "simán", én néztem már Vaterán, hirdetésekben, végül börzén kaptam 6e.-ért (7e.-re tartotta) hf. is benne volt az árban. Szerencse kell hozzá, akkor megáll 5e. körül talán.kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Re: Blokk
Az MZ-ből csak esztergálni lehet,mert bordás a hüvely külső fala,és rá van öntve az aluminíum bordák.csikin írta:Én azt szeretném kérdezni, hogy a hengerből kiesztergálják a hüvelyt, mert kipréselni nem lehet?
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Szia! Még egy kérdés és minden világos.bambi írta:Perselyezés ablakolással fúrással,méretre honolással,és a henger teteje síkba köszörüléssel együtt értettem,vagyis kompletten az egész.Természetesen a vezérlés módosítás plusz költség.KrisszETZ251 írta: Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?
Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.
De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
A vezérlés módosítás az mit takar? Köszi
Re: Blokk
Perselyezés ablakolással fúrással,méretre honolással,és a henger teteje síkba köszörüléssel együtt értettem,vagyis kompletten az egész.Természetesen a vezérlés módosítás plusz költség.KrisszETZ251 írta:Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.
De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Igen, de ő fúrásra, hónolásra, ablakolásra írta, vagy ez mind takarja a perselyezést?kuti írta:Krissz! Bambi Írta már az árat. Kicsit less vissza. Hengert meg szerintem simán kapsz 4ezer körül.
Én úgy tudom, hogy a perselyezés az amikor az alu hengerben lévő acél perselyt kipréselik és egy másik alapméretes perselyt sajtolnak bele.
De ha amit ő írt az nem a sima fúrásra, hanem a perselyezésre vonatkozott, akkor elnézést.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Azért mert ha annyiszor fúrod, hogy elfogy a tűréshatár, akkor utána mi lesz? [/quote]
kuti
"Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. még mindig olcsóbb. ,,
Aha, értem . Nem tudtam mit takar .osan ezaaa ... perselyezés
Tényleg csak tuningra éri meg, 1ébként irány bontó/börze->másikhenger.
Okosaabb leetteem!
kuti
"Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. még mindig olcsóbb. ,,
Aha, értem . Nem tudtam mit takar .osan ezaaa ... perselyezés
Tényleg csak tuningra éri meg, 1ébként irány bontó/börze->másikhenger.
Okosaabb leetteem!
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
De még mindig nem tudom mi a drága, mert ugye az relatív.kuti írta:Akkor veszel egy fúrásra váró első vagy második túlméretes hengert. még mindig olcsóbb.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Azért mert ha annyiszor fúrod, hogy elfogy a tőréshatár, akkor utána mi lesz?sunbim írta:Perselyezni? Miért, minek, mekkorára, ...nemértem. még nagyobb köbcenti... ?bambi írta:Lehet perselyezni,de ha nem tuningolási szándékkal teszed,akkor drága.18000ft ablakolással fúrással honolással nálunk.
üdv bambi
Vagymi.
Re: Blokk
sajna szar ügy. ha találsz akkor dinamó állórésszel együtt kell venned, ugyanis az sem egyforma. 5000-10000ft közötti összeggel számolj, ha nem fogsz ki hülyét. ja, és 1970 utáni MZ-be nem volt már ilyen. akkor pl gyári rugót szerezni hozzá sem egyszerü. beállítása körülményes, már ha azt akarod, hogy jobban is menjen mint a fix előgyújtásos. mert egy rugóerő beállítás sokkal fontosabb mint bármi. szerintem gondolkodj el, hogy érdemes-e.misi írta:sziasztok!
vettem egy 250 es Tropit és hiányzik rola a ropsulyos elögyujtás szabályzo.
valkinek van e ilyen vagy honnan tudnák szerezni.
köszi a segitségeteket.
udv:misi
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Mindent lehet,csak akarni kell.No meg vastag pénztárca.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
Perselyezni? Miért, minek, mekkorára, ...nemértem. még nagyobb köbcenti... ?bambi írta:Lehet perselyezni,de ha nem tuningolási szándékkal teszed,akkor drága.18000ft ablakolással fúrással honolással nálunk.KrisszETZ251 írta:Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy perselyeztetett-e már valaki etz 251-es hengert, ill lehet-e és ha igen tudjátok-e, hogy hol?
Előre is köszi: Krissz
üdv bambi
Vagymi.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég