Blokk
Re: Blokk
nekem bakelit lamella van a simsonba, de gyarilag, meg nem volt hozzanyulva, amugy a vastagsagaban van egy pici elteres, de mmint mondottam belemegy az etzbe is csak par fultol meg kell szabadulni, regen itt ilyeneket lehetett kapni az etzbe, lehetett latni, hogy levoltak torve a fulek.
Re: Blokk
amúgy meg tök jó minőségű utángyártott bakelitlamellák kaphatóak a futár petinél, 1500-2000ft körül. alig kell őket csiszatolgatni hogy hibátlanul passzoljanak a helyükre
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
a simson lamella sokkal kissebb, 8 fülü, és általában acéllemezen parafa szokott lenni, míg az MZ-nél 6 ágú, és gyárilag, meg utángyártottba is tisztán bakelitlamellák vannak(jóval vastagabbak is). láttam már fém-parafa lamellát, lehet hogy nagyon régen volt ilyen is, vagy valami gyík kisipar ilyet csinált.Devil írta:en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez iswaresz írta: semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
ha utángyártott dugó kell akkor inkább ambica, vagy al-mot, ezek egész jók. a 250esek lettek 4századra illesztve gyárilag, a kicsik, és asszem ráadásul csak a 125ös lett egyedül 3századra. ilyen. ha +1 szám lenne a 0 helyén, akkor 51,98as dugattyú kéne bele ha -1 akkor 51,96 de mai dugattyút inkább 5 századra mint 4re.. ugysem, a dugattyú a lényeg, hanem a gyűrűhézag. az 0,15-0,2mm kell legyen.csikin írta:A hengeren a 0 azt jelenti hogy 52.00 mm az átmérője. Ha fúrva lenne akkor is 0 maradna nem írják át. A dugattyú 51.97 ami alapméretet sugall:) Nem tudom miért 3 századra illesztették úgy tudom 4-re készítették a gyárban.
Szerintem tedd bele nyugodtan, úgyis kopott a henger nem szorul meg olyan könnyen, mondjuk én úgy tudom a Berta dugók kilincsből vannak:D Hírből ismerik a szilíciumot meg a magnéziumot.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
Devil írta:en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez iswaresz írta: semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.
nekem első pillantásra az etz lamella ugyanolyannak tűnt mint a simsoné. 125ös és 150es között pedig biztos h nincs különbség, mert ugyanaz a blokk
Re: Blokk
en ugy tudom, hogy a 125 es a 150 ugyan az, es a simsone is belemegy, csak minden masodik fulet le kell szedni, egy idobe ezeket arultak etzhez iswaresz írta:semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.rohrwilderik írta:valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A hengeren a 0 azt jelenti hogy 52.00 mm az átmérője. Ha fúrva lenne akkor is 0 maradna nem írják át. A dugattyú 51.97 ami alapméretet sugall:) Nem tudom miért 3 századra illesztették úgy tudom 4-re készítették a gyárban.
Szerintem tedd bele nyugodtan, úgyis kopott a henger nem szorul meg olyan könnyen, mondjuk én úgy tudom a Berta dugók kilincsből vannak:D Hírből ismerik a szilíciumot meg a magnéziumot.
Szerintem tedd bele nyugodtan, úgyis kopott a henger nem szorul meg olyan könnyen, mondjuk én úgy tudom a Berta dugók kilincsből vannak:D Hírből ismerik a szilíciumot meg a magnéziumot.
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Délután teszek fel képet hengerről. 0 van beleütve, tehát elvileg alapméretes? Dugóba 51 97 van beleütve. A hengeren semmi sérülést nem látok. Hozzáteszem, hogy alapjáraton tört el.
De a legkisebb Berta dugó miért 51.96os? Vagy ennyi nem számít?

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
kuti hát khm... nem fogod megúszni henger fúrás nélkül + új dugó + gyűrű...





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
semmi közük egymáshoz. sőt, 125-150, és 250 sem ugyanaz.rohrwilderik írta:valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
Bokodi Áron- WARESZ
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Csak az a gáz, hogy legutolsó tisztítás kb 1 hónapja volt.
valószínüleg nem volt alapos. Úgy néz ki, hogy a forgattyúsházból sikerült kimosnom benzinnel a cuccot a blokk kiszedése után. Henger nem sérült, főtengely, hajtókar sem. Úgy néz ki megúszom egy új dugóval. Ilyenkor mennyire kell bejáratni?

- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Üresjárat megoldódott. Fény derült a csörgésre is. Ki volt lazulva a főfuvóka. Amikor raktam össze karbit, elgörbült a tű, elgyengült, majd eltört. beketült hengerbe, eltörte a dugattyú egyik szoknyáját, ami darabokban landolt forgattyúsázban. 

-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
valaki meg tudja nekem mondani, hogy a kuplunglamellák a simsonban és az etz-ben ugyanolyan e?
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
kicserélte a "váltócsőt" is? nekem volt olyan, hogy kicseréltem utángyártottra, utána csak úgy voltak sebességek, hogy felváltás után vissza kellett pöccintenem a váltókart.jarumasz írta:Figyi skacok. Simóba nem vagyok otthon, de szegény haveromnak gondja akadt. felújjította a blokkot, úgy rakta össze ahogy volt, és el is indult, szép a hangja, csak nem nagyon vannak benne sebességek. 1-2-3 megvolt egyszer, csak nem a helyén, és már nincs is. De a váltókaron érezni, hogy beveszi, de semmi. Tudom nem Mz, de a kistesója.![]()
Köszi.
namost ha egyáltalán nincsnek se fel se le, akkor lehet hogy a váltóba nem megfelelő méretű golyókat rakott (ha kicserélte).
szerintem kapja le a kuplung oldali deknit és nézze meg hogy nem esett e szét valami a mechanikában
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2009.08.18. 23:09
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
borutalp06, nem tudom.. előtte mindig szép "őzbarna" volt a gyertya, és most sem látszik rajta hiány vagy deformáció, csak rajta van ez a finom szürkés réteg.. ja és elvileg megfelelő hőértékű isolator gyertya.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Furgeszarvas !
Szerinte a nem megfelelő hőértékű gyertgya olvadt,meg,majd elcsöppent.....
Szerinte a nem megfelelő hőértékű gyertgya olvadt,meg,majd elcsöppent.....

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2009.08.18. 23:09
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Re: Blokk
Sziasztok!
Tudja e valamelyikőtök (illetve találkozott e már olyannal), hogy mitől lyukad ki a dugó teteje?:D Épp hazafelé tartottam nemrég (TS 250/1), egyszercsak nem fogadta a gázt, teljesen hangtalanul gurult, néha még reagált a gázra aztán teljesen leállt. Utána berúgókar nem mozdult. Vártam míg hűl, gyertya ki, egy réteg szürkés fémpor ráégve, a dugó pont fenti állásban volt, már akkor látszott rajta a kráter a lyukkal a közepén:) Itthon leszedtem a hengerfejet, volt egy két olvadt kilapított fémtócsa is a dugó tetején:) 1:50es keveréket használtam, még ha kevés is neki akkor is csak beragadt volna nem? Mitől van a lyuk?:) Gyertya tuti hogy nem ért hozzá. Ja és miután levettem a hengerfejet mozdult simán a dugó, marásnyomok nem látszanak/érezhetőek.. Volt már valakivel ilyen?:)
Tudja e valamelyikőtök (illetve találkozott e már olyannal), hogy mitől lyukad ki a dugó teteje?:D Épp hazafelé tartottam nemrég (TS 250/1), egyszercsak nem fogadta a gázt, teljesen hangtalanul gurult, néha még reagált a gázra aztán teljesen leállt. Utána berúgókar nem mozdult. Vártam míg hűl, gyertya ki, egy réteg szürkés fémpor ráégve, a dugó pont fenti állásban volt, már akkor látszott rajta a kráter a lyukkal a közepén:) Itthon leszedtem a hengerfejet, volt egy két olvadt kilapított fémtócsa is a dugó tetején:) 1:50es keveréket használtam, még ha kevés is neki akkor is csak beragadt volna nem? Mitől van a lyuk?:) Gyertya tuti hogy nem ért hozzá. Ja és miután levettem a hengerfejet mozdult simán a dugó, marásnyomok nem látszanak/érezhetőek.. Volt már valakivel ilyen?:)
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Én kicsavartam, mert rugót cseréltem benne. Nem lett semmi gondja.lolo írta:hello,
az üresjárat rögzitő csavart csak úgy ki lehet csavarni? vagy van vmi módja, mert a szakkönyv szerint nem szabad kicsavarni.
előre is köszi a választ.
Üdv:
Lolo
Pécs
Üdv.: horhaus a szomszédból
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Blokk
Figyi skacok. Simóba nem vagyok otthon, de szegény haveromnak gondja akadt. felújjította a blokkot, úgy rakta össze ahogy volt, és el is indult, szép a hangja, csak nem nagyon vannak benne sebességek. 1-2-3 megvolt egyszer, csak nem a helyén, és már nincs is. De a váltókaron érezni, hogy beveszi, de semmi. Tudom nem Mz, de a kistesója.
Köszi.

Köszi.
Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

Re: Blokk
25x35x7. a dugattyúba meg belevalót 
szerintem lehet kapni motoros boltokban. és ne zégert, hanem sima rugós biztisítót

szerintem lehet kapni motoros boltokban. és ne zégert, hanem sima rugós biztisítót
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
üdv!
valaki légyszi mondja meg nekem, hogy mekkora szimering van 125-ös etz-nél a kislánckerék alatt és hogy mekkora seeger gyűrűt vegyek a dugattyúba.
válaszokat előre is köszönöm
valaki légyszi mondja meg nekem, hogy mekkora szimering van 125-ös etz-nél a kislánckerék alatt és hogy mekkora seeger gyűrűt vegyek a dugattyúba.
válaszokat előre is köszönöm
Re: Blokk
Hello Sai!
Köszi.
Üdv:
Lolo
Pécs
Köszi.
Üdv:
Lolo
Pécs
Re: Blokk
Hát én csak úgy kivettem
Illetve előtte leengedtem az olajat, hogy ne ott folyjon ki.
Én annyit olvastam, hogy olajcseréhez ne azt használd...
Aztán visszaraktam és jobb lett
Persze lehet, hogy el is tolhattam volna vmit


Én annyit olvastam, hogy olajcseréhez ne azt használd...
Aztán visszaraktam és jobb lett

Persze lehet, hogy el is tolhattam volna vmit


Re: Blokk
hello,
az üresjárat rögzitő csavart csak úgy ki lehet csavarni? vagy van vmi módja, mert a szakkönyv szerint nem szabad kicsavarni.
előre is köszi a választ.
Üdv:
Lolo
Pécs
az üresjárat rögzitő csavart csak úgy ki lehet csavarni? vagy van vmi módja, mert a szakkönyv szerint nem szabad kicsavarni.
előre is köszi a választ.
Üdv:
Lolo
Pécs
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
Hali!Tudna nekem valaki linket,vagy infót mondani,hogy 300-as lengyel dugattyúhoz (75,45) hol tudok gyűrűket szerezni?



- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én is sokáig vacakoltam a tűvel, de aztán meguntam és a gyárit és az utángyártottat 1 mm-enként lemértem mikrométerrel, (átmérőt a kúpban, meg a többi részét), és pontosan ugyanaz volt a méret század mm-re.
Sőt azt is észrevettem hogy jobban megy az új utángyártottal mint a gyárival (C6 ról beszélünk), és az utángyártott anyaga valami ezüstszínű alu, vas, spiáter mittom, míg a gyári réz, így sokkal könnyebben deformálódik.
Szóval súbertűből az utángyártott épp nem rossz szerintem. Hosszú távon nemtom pl hogy feloldja-e a benzin
, de nekem már 3000 km óta jól szuperál.
Sőt azt is észrevettem hogy jobban megy az új utángyártottal mint a gyárival (C6 ról beszélünk), és az utángyártott anyaga valami ezüstszínű alu, vas, spiáter mittom, míg a gyári réz, így sokkal könnyebben deformálódik.
Szóval súbertűből az utángyártott épp nem rossz szerintem. Hosszú távon nemtom pl hogy feloldja-e a benzin

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
sajnos nincs tűm a géphez, mert nem is volt
az utángyártott nem jó, szeptemberbe van még börze, vagy legkésöbb október elején, ott nézz szét.
tűszelep: ha van egy bekopott tűd, meg egy hozzá kopott fúvókád, akkor egy másik házasításával el is lehet rontani. 15ös is jó bele. próbáld bele a tűt a fúvókába.

az utángyártott nem jó, szeptemberbe van még börze, vagy legkésöbb október elején, ott nézz szét.
tűszelep: ha van egy bekopott tűd, meg egy hozzá kopott fúvókád, akkor egy másik házasításával el is lehet rontani. 15ös is jó bele. próbáld bele a tűt a fúvókába.
Bokodi Áron- WARESZ
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Szia waresz!waresz írta:Perec!
karbi folyás lehet kosztól is.. attol nem zár a tűszelep.
ellenpélda: a frissen összerakott fémtiszta porlasztóm az úszóház megtelte után rögtön orrán száján folyt. gyors megoldás: csavarhúzónyéllel odab@szni a porlasztónak. még gépkönyvek is javasolják.
Az lenne a kérdésem, hogy TS 150-nek a tűszelepjében mekkora a fúvóka mérete? Van 15ös 20as meg 25ösöm is. Ja és nincs véletlenül 22n1-3 as porlasztóba c3-as gyári súbertűd, mert nekem van egy csak az sajnos görbe és használhatatlan.
Re: Blokk
Köszi a választ! KipróbálomGyurmooo írta:Pontos okát nem tudom, de a gyógymód ideiglenesen az, ha a berúgó tengelyét picit kihúzod, ekkor kb. 2mm a hézag a kar és a dekni között, és egy közepes erősségű határozott rugással "helyére teszed". Ekkor újra zár a berúgó szabadonfutója.![]()
Nem szakszerű javítás ez így,
de be tudod majd rúgni legalább.![]()
Enyém is csinálja nagy ritkán, ha már indul a moci, azaz visszarúg a karra, de a lábam még rajta van. Ekkor megüti és onnét szabadonfutós...![]()
Szét kéne szedni, de ez olyan ritkán fordul elő, hogy csak ezért nem álltam még neki. Majd nemsokára valamikor megnézem, mi a bajság odabent, úgyis festeni akarom a blokk oldalát.

Re: Blokk
Perec!
karbi folyás lehet kosztól is.. attol nem zár a tűszelep.
ellenpélda: a frissen összerakott fémtiszta porlasztóm az úszóház megtelte után rögtön orrán száján folyt. gyors megoldás: csavarhúzónyéllel odab@szni a porlasztónak. még gépkönyvek is javasolják.
karbi folyás lehet kosztól is.. attol nem zár a tűszelep.
ellenpélda: a frissen összerakott fémtiszta porlasztóm az úszóház megtelte után rögtön orrán száján folyt. gyors megoldás: csavarhúzónyéllel odab@szni a porlasztónak. még gépkönyvek is javasolják.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Köszi a választ mindenkinek.
A kuplung rendben van, az üresjárat rögzítő csavart megnézem, hátha annak a megtisztítása segít, aztán ha nem lecserélem a váltóműolajat.
Jó motorozást mindenkinek!
Lolo
A kuplung rendben van, az üresjárat rögzítő csavart megnézem, hátha annak a megtisztítása segít, aztán ha nem lecserélem a váltóműolajat.
Jó motorozást mindenkinek!
Lolo
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Sziasztok!
Lehet, hogy lehetne valami gyorsjavító tippeket összegyűjteni?
Ezt a berúgókar javítást nem ismertem.
Ha elúszik a karbi mit kell csinálni? Kijáratni belőle az üzemanyagot, vagy megüvegezni
a motort, hogy a rázkódás helyretegye?
Nekem néhány éve a kuplungom szeretett beragadni (ha behúztam ottmaradt).
Ezt csak az állító kupakjának levételével tudtam orvosolni, de
a rutinvizsgán egy fickó megmutatta a tutit: keményen megrángatta a
bovdent és az pikk-pakk megjavult.
Most meg olyan gondom van, hogy néha megálláskor, ha nem veszem ki előtte üresbe nem tudok
üreset kapcsolni. Egyszerűen eltűnik! Akárhogy tologatom, kapcsolgatom- semmi. Amúgy-
nem tudom van-e jelentősége - kb. 4 alkalomból 2 Lidl-nél történt...
Először addig fajult a dolog, hogy be kellett tolni, aztán rájöttem, ha felkapcsolok 5. -ig (inkább biztosra megyek) és onnan vissza akkor előjön.
Én valami hézagolási dologra tippelnék, de amennyire tudom a váltónál nem kell ilyesmivel foglalkozni.
Most azt is újra csinálta, hogy elsőből rögtön harmadikba vált. Ha papisan huzatom
ki az egyest akkor ezt nem szokta csípni a 2T erőforrás.
Lehet, hogy lehetne valami gyorsjavító tippeket összegyűjteni?
Ezt a berúgókar javítást nem ismertem.
Ha elúszik a karbi mit kell csinálni? Kijáratni belőle az üzemanyagot, vagy megüvegezni
a motort, hogy a rázkódás helyretegye?
Nekem néhány éve a kuplungom szeretett beragadni (ha behúztam ottmaradt).
Ezt csak az állító kupakjának levételével tudtam orvosolni, de
a rutinvizsgán egy fickó megmutatta a tutit: keményen megrángatta a
bovdent és az pikk-pakk megjavult.
Most meg olyan gondom van, hogy néha megálláskor, ha nem veszem ki előtte üresbe nem tudok
üreset kapcsolni. Egyszerűen eltűnik! Akárhogy tologatom, kapcsolgatom- semmi. Amúgy-
nem tudom van-e jelentősége - kb. 4 alkalomból 2 Lidl-nél történt...
Először addig fajult a dolog, hogy be kellett tolni, aztán rájöttem, ha felkapcsolok 5. -ig (inkább biztosra megyek) és onnan vissza akkor előjön.
Én valami hézagolási dologra tippelnék, de amennyire tudom a váltónál nem kell ilyesmivel foglalkozni.
Most azt is újra csinálta, hogy elsőből rögtön harmadikba vált. Ha papisan huzatom
ki az egyest akkor ezt nem szokta csípni a 2T erőforrás.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
lehet hogy túl sűrű a váltó olajlolo írta:hello,
olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogyha sebességben állok meg, akkor lehetetlen berakni üresbe, mintha nem is létezne más sebesség, próbáltam már kettőből kivenni, vagy egyből, de lehetetlen, elég zavaró, már lámpánál előfordul, hogyha vált (főleg most h sárgán se lehet átmenni) h nem veszem ki üresbe, míg mozog a motor, utána meg nem lehet. Tudja vki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszi!
Lolo
Re: Blokk
Nekem is ezt csinálta a 125ös és a rugó(vhol a blokk alján egy csavar fölött) megtakarítása segített
, bár hidegen még mindíg nem tökéletes...

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kuplung holtjáték fent a karon rendben van? 4 mm
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
hello,
olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogyha sebességben állok meg, akkor lehetetlen berakni üresbe, mintha nem is létezne más sebesség, próbáltam már kettőből kivenni, vagy egyből, de lehetetlen, elég zavaró, már lámpánál előfordul, hogyha vált (főleg most h sárgán se lehet átmenni) h nem veszem ki üresbe, míg mozog a motor, utána meg nem lehet. Tudja vki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszi!
Lolo
olyan problémám a 250-es ETZ-mel, hogyha sebességben állok meg, akkor lehetetlen berakni üresbe, mintha nem is létezne más sebesség, próbáltam már kettőből kivenni, vagy egyből, de lehetetlen, elég zavaró, már lámpánál előfordul, hogyha vált (főleg most h sárgán se lehet átmenni) h nem veszem ki üresbe, míg mozog a motor, utána meg nem lehet. Tudja vki hogyan lehetne orvosolni a problémát?
Előre is köszi!
Lolo
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Pontos okát nem tudom, de a gyógymód ideiglenesen az, ha a berúgó tengelyét picit kihúzod, ekkor kb. 2mm a hézag a kar és a dekni között, és egy közepes erősségű határozott rugással "helyére teszed". Ekkor újra zár a berúgó szabadonfutója.triton írta:Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, miért van az, hogy a berúgókar
üresen lemegy, ha be akarom indítani? (ETZ-250)
Tavaly novemberben óta múlt héten próbáltam először indítani,
de semmi, a kar csak úgy simán lemegy. Tolásra indul.
Ha esetleg nem ebbe a topicba való a kérdés, akkor bocsánat!
A válaszokat előre is köszönöm.

Nem szakszerű javítás ez így,
de be tudod majd rúgni legalább.

Enyém is csinálja nagy ritkán, ha már indul a moci, azaz visszarúg a karra, de a lábam még rajta van. Ekkor megüti és onnét szabadonfutós...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Szét kéne szedni, de ez olyan ritkán fordul elő, hogy csak ezért nem álltam még neki. Majd nemsokára valamikor megnézem, mi a bajság odabent, úgyis festeni akarom a blokk oldalát.

Re: Blokk
Lehet fúrni, a 150-esnek is vékony a hüvelye.revlimit írta:Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy TS 125ös hengert fel lehet-e fúrni pl. a 150es első túlméretére, 56,5re, vagy akár ennél is nagyobbra, anélkül, hogy a hüvely nagyon elvékonyodna?
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy egy TS 125ös hengert fel lehet-e fúrni pl. a 150es első túlméretére, 56,5re, vagy akár ennél is nagyobbra, anélkül, hogy a hüvely nagyon elvékonyodna?
Re: Blokk
kb 8-10000ftstring32 írta:Hello mindenki!megtudná mondani valaki, hogy kb mennyibe kerül egy MZ főtengely felújítása??előre is köszi
Re: Blokk
Hello mindenki!megtudná mondani valaki, hogy kb mennyibe kerül egy MZ főtengely felújítása??előre is köszi 

- tomeeeee
- biciklis
- Hozzászólások: 33
- Csatlakozott: 2009.07.24. 20:46
- MZ-d típusa: ETZ150
- Tartózkodási hely: Várgesztes
Re: Blokk
Koyo márkáról még nem hallottam, de hiszek nektek
Sztem majd télen lesz csak szétszedve, annyira nem sürgős, most elsősorban a papír gondjai vannak....
amin el kell gondolkodnom h megéri e nekem 

Sztem majd télen lesz csak szétszedve, annyira nem sürgős, most elsősorban a papír gondjai vannak....


- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Igen a váltóolaj keni. Azért írtam /0.5-öt mert a /1-be régebbi TS blokkot szereltek valamikor /talán a gyárban/ és úgy gondoltam így igazán egyik tipushoz sem sorolható.RR_ZOZY írta:A különolajozást úgy érted, h a főteng. csapágyakat a váltóolaj keni? A tiéd ha /1-es (habár leírásod szerint "/0,5") akkor ott is a keverék keni a csapágyakat....

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
A különolajozást úgy érted, h a főteng. csapágyakat a váltóolaj keni? A tiéd ha /1-es (habár leírásod szerint "/0,5"
) akkor ott is a keverék keni a csapágyakat....

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Nekem még eredeti DDR csapágyak vannak benne és 32év és 50e km után is tökéletesek.
Nem tudom ez mitől van de nagy a valószínűsége, hogy a TS különolajzásának köszönhető.
Bizonyos szempontokból az ETZ visszalépés volt a TS után.
Nem tudom ez mitől van de nagy a valószínűsége, hogy a TS különolajzásának köszönhető.
Bizonyos szempontokból az ETZ visszalépés volt a TS után.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég