Blokk
Re: Blokk
sziasztok, új vagyok itt, van nekem egy 250es etz motorom, szétszedtük a blokkját új szimeringeket új csapágyakat új gyűrűket kapott, össze rakás után a kuplungal történt némi baleset, igaz szétszedés előtt is a berúgókar csúszott, kicseréltük a lamellákat minden jó minden szép, csak épp 1esbe kinyomott kuplungnál viszi a motort 1 kicsit és nem lehet üresbe se kivenni, ma megvettük a kinyomó szerkezet azon részét amibe csapágy van mert az már ki volt kopva, de most vesz minden sebességet ki is lehet venni de ilyen marásos hang van, vmalami valamit mar, melegen el hallgat és 1 kicsit elkezd csúszni a berugó, kérlek segítsetek én teljesen tanácstalan vagyok, azt a nagyoló beállítót hiába beállítom jól, meghúzom a kuplungot akkor kitolja addig amíg arra a tárcsára fel nem akad és így megint elkezd csúszni.Válaszotokat előre is nagyon köszönöm
Re: Blokk
az a gond, hogy a tajvani lamella alapból akad a kuplung menesztőn, ami azzal jár hogy baszik oldani a kuplung. a fogait is meg kell a megfelelő helyen reszelni, hogy használható legyen. ha meg túl vastag az egész, akkor használt lamellából be lehet rakni 1-2darabot. sajnos ilyen ez a popszakma..zsakfos írta:Dögöljek meg ha értem az utángyártó emberkéket.![]()
Hát miért nem tud 3mm-st gyártani??Annak a hűlye gépnek amivel csinálják a 3mm-t is tudnia kell.Vagy előtte nem is veszi az ilyen gyártó a fáradságot hogy utánjárjon??Nem értem.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Dögöljek meg ha értem az utángyártó emberkéket.
Hát miért nem tud 3mm-st gyártani??Annak a hűlye gépnek amivel csinálják a 3mm-t is tudnia kell.Vagy előtte nem is veszi az ilyen gyártó a fáradságot hogy utánjárjon??Nem értem.

Hát miért nem tud 3mm-st gyártani??Annak a hűlye gépnek amivel csinálják a 3mm-t is tudnia kell.Vagy előtte nem is veszi az ilyen gyártó a fáradságot hogy utánjárjon??Nem értem.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
szia bambi !
egykéréssel fordulnák hozzád,mocimon kuplunglamellát szeretnék cserélni.
az a bajom hogy nemkaptam 3mm vastagságut,csak 3.3mm volt.
igy a kiemelésselgond lessz.azt kérdezném töled mit kelltennem hogy jo legyen.
vagy hatudsz segiteni abban hollehet kapni. neked van e ?
segitségedet elöre is köszönöm. ja a moci etz 250 es.
üdv:misi
egykéréssel fordulnák hozzád,mocimon kuplunglamellát szeretnék cserélni.
az a bajom hogy nemkaptam 3mm vastagságut,csak 3.3mm volt.
igy a kiemelésselgond lessz.azt kérdezném töled mit kelltennem hogy jo legyen.
vagy hatudsz segiteni abban hollehet kapni. neked van e ?
segitségedet elöre is köszönöm. ja a moci etz 250 es.
üdv:misi
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Én is azon a véleményen vagyok tapasztalat alapján mint waresz kolléga. Alap 250-es ha rendben van, minőségi cuccokkal és korrekt hozzáértő szaki általi gépmunkával, helyes bejáratás után jó beállításokkal...és voilá: van egy motorod amit nem kellett felfúrni és bírja a hegyet cuccolva barátnőstül.
Ne az enyémről, hanem legyen szó pl. a BigBigJoe motorjáról amit Bambi újított tavasszal....mentem vele....no comment...pont olyan amilyennek lennie kell.
Mindezzel együtt nem szólom le aki a 300 mellett dönt. A lánckeró dologban már inkább látom a rációt, én is tököltem rajta hogy 18-ast rakok előre a cserekor, de mivel minden szemszögből elégnek ítélem a 19/48 párosítást, így ez is maradt.
Ahány ház....
Ne az enyémről, hanem legyen szó pl. a BigBigJoe motorjáról amit Bambi újított tavasszal....mentem vele....no comment...pont olyan amilyennek lennie kell.
Mindezzel együtt nem szólom le aki a 300 mellett dönt. A lánckeró dologban már inkább látom a rációt, én is tököltem rajta hogy 18-ast rakok előre a cserekor, de mivel minden szemszögből elégnek ítélem a 19/48 párosítást, így ez is maradt.
Ahány ház....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát biztos műhelyfüggő, de amit Bambinál csinálnak az elsőosztályú. Yoko (vagy milyen) hajtókar sem olyan rossz.
Az enyém 70 es tempónál 2,9 liter/100 al ment, mindenféle túlmelegedés nélkül, 100as utazóval sem ment 4,5 fölé (de minek annyira túlhajtani...) . Szóval a minőségi meló után nem lesz 6 literes fogyasztás...
Jah és pluszban még direktszűrő is volt fent, amire szintén mindenki azt mondja növeli a fogyit. Hát, ez sem igaz.
Majd egyszer befényképezem a menetnaplóm, aztán kiszámolhatja mindenki szabadon.
A hatás pedig? egy sosefúrt kopott 250es helyett kaptam egy vadiúj 300ast, jól beállított gyújtással mindennel, konkrétan rövid időre egykerékre álltam az első lámpánál. Semmit csináltam, csak ugyanakkora gázzal indultam, mint a "régi" géppel.
Szerintem érdemes felfúratni, főleg kis sebességeknél (kb 70 ig) elég durván csökken a fogyasztás, mert a gép erőlködése is (jóval nyomatékosabb lesz ugye). Erre rárakva egy lapáttal lánckerékcsere, és már szinte annyival elmegy mint egy 250es robogó (főleg egyhangú utakon, ahol a sebességet tartani lehet). Ha az ember húzza a szarvát, akkor persze eszik, de akkor sem 5nél többet.
Az enyém 70 es tempónál 2,9 liter/100 al ment, mindenféle túlmelegedés nélkül, 100as utazóval sem ment 4,5 fölé (de minek annyira túlhajtani...) . Szóval a minőségi meló után nem lesz 6 literes fogyasztás...
Jah és pluszban még direktszűrő is volt fent, amire szintén mindenki azt mondja növeli a fogyit. Hát, ez sem igaz.
Majd egyszer befényképezem a menetnaplóm, aztán kiszámolhatja mindenki szabadon.
A hatás pedig? egy sosefúrt kopott 250es helyett kaptam egy vadiúj 300ast, jól beállított gyújtással mindennel, konkrétan rövid időre egykerékre álltam az első lámpánál. Semmit csináltam, csak ugyanakkora gázzal indultam, mint a "régi" géppel.
Szerintem érdemes felfúratni, főleg kis sebességeknél (kb 70 ig) elég durván csökken a fogyasztás, mert a gép erőlködése is (jóval nyomatékosabb lesz ugye). Erre rárakva egy lapáttal lánckerékcsere, és már szinte annyival elmegy mint egy 250es robogó (főleg egyhangú utakon, ahol a sebességet tartani lehet). Ha az ember húzza a szarvát, akkor persze eszik, de akkor sem 5nél többet.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Blokk
csdani írta:Üdv Mindenkinek!
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Köszönettel:
csdani
szerintem egyszerűbb egy igazán jó 250est összehozni. tiszta gyári kipufogó, megfelelő karburálás, gyujtásbeállítás,és akkor nincs az hogy a mai gagyi hajtórúd 10ezer után kuka, meg nincs 6littyó körüli fogyasztás, amellett, hogy kb csak 10%-al megy jobban. amúgy ha ragaszkodsz hozzá, akkor hengerfejen, hengeren kell alakítani(a fúráson túl) de ha 251-esed van, akkor még egy kicsit nagyobb szopás megoldani.. és hát dukál hozzá a gyári kipuff, mert egy utángyártott dobbal, kb anyit se tud mint egy gyári 250es. blokkhoz amúgy nem kell nyúlni.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Sziasztok! olyan kérdésem lenne hogy a 125 etz mz be jó e a 250 es etz váltókar visszahúzó rugó! Köszönöm
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Privátban átküldöm a telefonszámom, hívj fel valamikor!moyos írta:Ha így van át is viszem, ha magamhoz térek valamikor éjszakás meló utánbakimate írta:
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban.![]()
De mikor? Hová?
Na és ugye: Köszi szépen
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Üdv Mindenkinek!
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Köszönettel:
csdani
Várom azok véleményét, akik a 250-es ETZ-jüket a 301-es méretére fúratták, (290.1ccm, 69.00-ról 75.50 átmérőre), NEM Trabi dugó!
Hogy oldották ezt meg( kellett-e a blokkot barmolni, meg ilyenek)
Köszönettel:
csdani
- htq
- rolleres
- Hozzászólások: 18
- Csatlakozott: 2009.06.11. 19:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szakály
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A szögeket nem olyan egyszerű kiszámolni, mert a hajtókar alsó vége egy körhagyón mozog és nem függőleges irányban, ezért az első fokoknál csak alig mozdul meg a dugattyú, 90fok körül sokkal többet. 1 mm dugattyú mozgáshoz különböző szögek tartoznak. A szocimotoroson a rezó építési cikkben található egy jó kis progi a szögek kiszámolására.conus írta:sokmindent nem tudsz kezdeni a 9kw-os meg a 10.5kw-os 150-es etz vel, mert a hüvely köré van öntve a bordázat. ha nem hiszed, nézz meg h hova fekszik fel a kipuff könyöke a hengernél. onnan tudod meg, h 10.5 kw-os vagy 9kw-os a 150es etz henger, h a szívó csatornába bele van ütve egy 2-es szám.
a gyár vezérlési szögeket ad meg, ált iskola geometriából ha valaki tudja azt h a teljes szög 360°, akkor egy kis számolással ki tudja számítani, h pl a felső holtponttól hány mm-re kell h nyisson v. zárjon a dugattyú a kérdéses nyíláson.
viszont van még egy bökkenő akkor is ha sikerült meggyőződni arról, h 10.5 kw-os henger:
a 150-es etz porlasztójához csak egyfajta fúvókakészletet lehet kapni, és a fővúkát leszámítva a többit marha nehéz előállítani kisipari szerszámokkal.![]()
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Ha így van át is viszem, ha magamhoz térek valamikor éjszakás meló utánbakimate írta:
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban.

De mikor? Hová?
Na és ugye: Köszi szépen

- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Nem kell oda semmi, csak le kell síkolni. Hozd át, megcsinálom, itt vagyok a szomszédban.moyos írta:Szal abban segítsetek plíz, hogy kell-e a HF alá valami, és ha kell akkó milyen anyag?

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Re: Blokk
Üdv!
Most vettem észre hogy rossz helyen tettem fel az előző kérdésem, ezért mindenkitől elnézést kérek.
Üdv.:puppino
Most vettem észre hogy rossz helyen tettem fel az előző kérdésem, ezért mindenkitől elnézést kérek.
Üdv.:puppino
- moyos
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 347
- Csatlakozott: 2009.02.22. 13:18
- MZ-d típusa: ES 150/1 (kisTrophy)
- Tartózkodási hely: Martonvásár
Re: Blokk
Hali!
Asszem leginkább ide illik:
150-es Trophy-hoz régebben vettem hengerfejpakolást. Ez egy alu-cucc volt, ami azóta már kukába került.
Hallottam már olyat, hogy nem is kell oda semmi, csak az a hőálló trutyi; más azt szakértette, hogy elég kartonból vágni. -Utóbbit én még csak a blokk és henger közé szabtam anno.
Szal abban segítsetek plíz, hogy kell-e a HF alá valami, és ha kell akkó milyen anyag?
Thx.
Asszem leginkább ide illik:
150-es Trophy-hoz régebben vettem hengerfejpakolást. Ez egy alu-cucc volt, ami azóta már kukába került.
Hallottam már olyat, hogy nem is kell oda semmi, csak az a hőálló trutyi; más azt szakértette, hogy elég kartonból vágni. -Utóbbit én még csak a blokk és henger közé szabtam anno.
Szal abban segítsetek plíz, hogy kell-e a HF alá valami, és ha kell akkó milyen anyag?
Thx.
Re: Blokk
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van e valamilyen egyértelmű kűlső jele annak, ha egy kipufogó gyári, vagy utángyártott. Elsősorban a 250-es ETZ érdekel.
Üdv.: puppino
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van e valamilyen egyértelmű kűlső jele annak, ha egy kipufogó gyári, vagy utángyártott. Elsősorban a 250-es ETZ érdekel.
Üdv.: puppino
Re: Blokk
Akkor valószínű,hogy az egyik lamella feltámaszkodik
- Tibi85
- biciklis
- Hozzászólások: 27
- Csatlakozott: 2007.08.30. 13:10
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Békés
Re: Blokk
így nézet ki a kuplung fölszerelés előtt:
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1wLimJ
A lamellák vastagsága gyári méretű.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Standard: nincs fordulatmérő
De Luxe: van fordulatmérő
De Luxe: van fordulatmérő
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Blokk
Sziasztok!
Bár gondolom nem ez a legjobb hely megkérdezni (csakhát más nem jutott eszembe), de arra lennék kíváncsi, hogy mi különbözteti meg a Standard ETZ-től a De Lux-ot. A válaszokat előre is köszönöm, és mégegyszer bocs.
Üdv.:puppino
Bár gondolom nem ez a legjobb hely megkérdezni (csakhát más nem jutott eszembe), de arra lennék kíváncsi, hogy mi különbözteti meg a Standard ETZ-től a De Lux-ot. A válaszokat előre is köszönöm, és mégegyszer bocs.
Üdv.:puppino
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Nem. Szimmeringet szimmering boltból, Viton anyagból, 1500-2000 ft/dbz25z írta:erdemes egyaltalan ezt beletenni vagy inkabb majd mocis boltban kimondottan ETZ fotengelyszimeringet hajkurasszak?
---
Javítok, 30X62X10 (TS250 főtengely), 2375 forint.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
na tartoztam az ordognek egy korrel...megneztem vagy 10 boltot itt szerbiaban az esetek 50 szazalekaban az elado csak huhogott, hogy hat ilyen meretu szimmeringrol (25x72x7) nem is hallottak, na hirtelen felindulasbol visszateptem szegedre, persze a motoros boltok mar bezartak, igy az SKF nel probalkoztam, ott volt megfelelo meretu kemeny 260 HUF-ert, megvettem aztan jottem vissza Zentara, hat alaposabban megnezve KTT markaju, nem valami bizalomgerjeszto a kidolgozas, azt se tudom mennyire hoallo stb, valaki hallott mar errol a markarol? erdemes egyaltalan ezt beletenni vagy inkabb majd mocis boltban kimondottan ETZ fotengelyszimeringet hajkurasszak? 

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
sokmindent nem tudsz kezdeni a 9kw-os meg a 10.5kw-os 150-es etz vel, mert a hüvely köré van öntve a bordázat. ha nem hiszed, nézz meg h hova fekszik fel a kipuff könyöke a hengernél. onnan tudod meg, h 10.5 kw-os vagy 9kw-os a 150es etz henger, h a szívó csatornába bele van ütve egy 2-es szám.
a gyár vezérlési szögeket ad meg, ált iskola geometriából ha valaki tudja azt h a teljes szög 360°, akkor egy kis számolással ki tudja számítani, h pl a felső holtponttól hány mm-re kell h nyisson v. zárjon a dugattyú a kérdéses nyíláson.

viszont van még egy bökkenő akkor is ha sikerült meggyőződni arról, h 10.5 kw-os henger:
a 150-es etz porlasztójához csak egyfajta fúvókakészletet lehet kapni, és a fővúkát leszámítva a többit marha nehéz előállítani kisipari szerszámokkal.

a gyár vezérlési szögeket ad meg, ált iskola geometriából ha valaki tudja azt h a teljes szög 360°, akkor egy kis számolással ki tudja számítani, h pl a felső holtponttól hány mm-re kell h nyisson v. zárjon a dugattyú a kérdéses nyíláson.

viszont van még egy bökkenő akkor is ha sikerült meggyőződni arról, h 10.5 kw-os henger:
a 150-es etz porlasztójához csak egyfajta fúvókakészletet lehet kapni, és a fővúkát leszámítva a többit marha nehéz előállítani kisipari szerszámokkal.




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
köszi a választ! még azt szeretném kérdezni, hogy mi lehet a különbség a 9, és a 10,5 KW-os henger közt?(felömlők, kipunyílás,kompresszió stb.), esetleg nincs-é meg valakinek a henger rajza?
Re: Blokk
boors írta:üdv! Tanácsot szeretnék kérni! Van egy 150-es etz-m, amin most épp 58-asra fúrt henger van, valami ismertetlen dugattyúval. Így a gyorsulása nagyon jó, viszont a végsebessége nem annyira, mert tartósan 5.ben 5500tól kissé csörög. Viszont most vettem egy http://www.mz-b.de féle dugatyút, ami viszont csak 56,5-ös, és jobban néz ki mint ami most benne van. Az lenne a kérdésem, hogy ha ehhez a dugóhoz fúratok egy hengert, akkor az elvesző másfél mm,észerevehetően visszaveszi a motor teljesítményét, gyorsulálsát stb?
lehet hogy tapasztalhatsz majd változást, de nem számottevő. kicsit veszít a nyomatékából talán...
Bokodi Áron- WARESZ
-
- rolleres
- Hozzászólások: 8
- Csatlakozott: 2009.06.12. 13:42
- MZ-d típusa: etz 125
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Blokk
Üdv! még májusban vettem egy 125ös etz-t mentem vele 650 km ert jól is ment de az utolsó pár kilométeren túlforrósodott és nem volt ereje 4esben. aztán szétszedtem mert kattogot már amikor megvettem mert ki volt nyúlva a váltólánc + dugattyúgyűrűket cseréltem benne és elvittem műszakira teherautóval, amikor jöttem haza 7 kilométer után megint forró lett a blokk pedig nem ment 5000 fölé a fordulat de ereje ugyan úgy nem volt. szerelőismerősöm azt mondta meg kéne nézni a gyűrűhézagot de sztem nem az lesz mert a régiekkel is ezt csinálta. Tudnátok segíteni hogy mi lehet a baja?
1 ütem kevés a 4 meg túl sok
Re: Blokk
üdv! Tanácsot szeretnék kérni! Van egy 150-es etz-m, amin most épp 58-asra fúrt henger van, valami ismertetlen dugattyúval. Így a gyorsulása nagyon jó, viszont a végsebessége nem annyira, mert tartósan 5.ben 5500tól kissé csörög. Viszont most vettem egy www.mz-b.de féle dugatyút, ami viszont csak 56,5-ös, és jobban néz ki mint ami most benne van. Az lenne a kérdésem, hogy ha ehhez a dugóhoz fúratok egy hengert, akkor az elvesző másfél mm,észerevehetően visszaveszi a motor teljesítményét, gyorsulálsát stb?
Re: Blokk
Jó lett köszönöm a képekettetye írta:Bambi!
Készül a moci, a közdarab amiről beszéltünk elkészült.
Tettem fel képeket ide:http://iam.home.tetye.hu/~torrent/moci/

- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Bambi!
Készül a moci, a közdarab amiről beszéltünk elkészült.
Tettem fel képeket ide:http://iam.home.tetye.hu/~torrent/moci/
Készül a moci, a közdarab amiről beszéltünk elkészült.
Tettem fel képeket ide:http://iam.home.tetye.hu/~torrent/moci/
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Ma elmentem egy kicsit motorozni mikor már jól bemelegedett a motor mondom egyet 4-be csutkagázon megpróbálom kicsit nehogy ellustuljon a gép.
tapasztalat:olyan 100körül volt a kilóméteróra eléggé füstölt sőt.. a fordulatszámmérő óra meg csak olyan 5500körül volt nem ment feljebb pedig 4 csutkagáz
ez normális szerintetek?
tapasztalat:olyan 100körül volt a kilóméteróra eléggé füstölt sőt.. a fordulatszámmérő óra meg csak olyan 5500körül volt nem ment feljebb pedig 4 csutkagáz
ez normális szerintetek?

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk

A 19-es alkatrész a szimmering.
Ha ilyen alkatrészrajz érdekel,vagy bárkit érdekel az jelezze és felteszem valahová.Ts 250/1-hez
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Melyik része nem volt érthető amit irtam??tetye írta:
Hali!
Hát igen, a nyár már csak ilyen menni kell...
Az az igazság hogy zsakfos kicsit megkavart az etz miatt..
1-2 kérdésem azért van igy hirtelen is:
A szimering a lánckeréknél az most akkor 25x35x7 vagy a 25x37x7 nincs most a környiékemen a blokk.
A főtengely csapágyai egyértelmüen 6306 osak de kell-e hogy bárhonnan is zárt legyen mert szerintem nem lenne szabad, de az etz szerelésiben pedig zártak vannak.
A főtengelynél az olaj terelő lemezeket hogy kell betenni? egyik fele picit domborúbb a pici pont megy gondolom a házban lévő furathoz. De milyen pozicóban hova kerül?
A szimeringeknek hogy kell állnia? mind kettő egyformán van bent? Mert akkor a váltóba bejuthat a keverék a forgatyusházból.
Szerintem ugy kéne legyen hogy csapágy - utánna puppal kifelé a terelő lemez - zéger - majd a szimering lapos felével kifele - rugós gyűrű utánna generátor v. kuplung.... Vagy rosszul mondom?
Na mindegy újra leirom:
a te Ts250/1 blokkod szerkezetileg ugyanaz mint az Etz 250 illetve Etz 251 blokk.
Az ezen honlapon is megtalálható Etz 251-es szerelési videó teljes mértékben használható a te /1-es blokkodhoz.Egyetlen db csapágy van ami az Etz-be nagyobb külső átmérővel rendelkezik,egyébként minden ugyanazon méretű.
Ami különbség adódik még a ts 250/1 és az etz 250-251 blokkok között az szerelés szempontjából nem érdekes.Ilyen pl hogy az Etz már 4 felömlős,nem 2.Vagy az hogy az Etz-be már generátor van nem dinamó.
Akkor a kérdésekre a válasz:-szimmering a lánckeréknél 25x35x7
-ami a szerelési videón zárt főtengelycsapágynak néz ki az valójában műanyagkosaras csapágy nem zárt,az Mz-be nyitott csapágy a jó.
-a szimmeringek ugy vannak benne hogy a kupplungoldalinál a rugós fele a szimmeringnek kifelé néz,a dinamó oldalinál meg befelé a főtengely felé.
-az olajterelő lemez meg a videón is nagyon szépen látszik hogy a csapágy és a zéger gyűrű között van méghozzá úgy hogy az a kis kidomborodó pöcök az az olajfurathoz kerüljön és a zéger nyitott része is.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hali!horhaus írta:Tetye
Bocs hogy nem reagáltam de el kellett mennem nyaralni.
Megoldódott a problémád, vagy keresgéljek a papírjaim közt?
Hát igen, a nyár már csak ilyen menni kell...

Az az igazság hogy zsakfos kicsit megkavart az etz miatt..
1-2 kérdésem azért van igy hirtelen is:
A szimering a lánckeréknél az most akkor 25x35x7 vagy a 25x37x7 nincs most a környiékemen a blokk.
A főtengely csapágyai egyértelmüen 6306 osak de kell-e hogy bárhonnan is zárt legyen mert szerintem nem lenne szabad, de az etz szerelésiben pedig zártak vannak.
A főtengelynél az olaj terelő lemezeket hogy kell betenni? egyik fele picit domborúbb a pici pont megy gondolom a házban lévő furathoz. De milyen pozicóban hova kerül?
A szimeringeknek hogy kell állnia? mind kettő egyformán van bent? Mert akkor a váltóba bejuthat a keverék a forgatyusházból.
Szerintem ugy kéne legyen hogy csapágy - utánna puppal kifelé a terelő lemez - zéger - majd a szimering lapos felével kifele - rugós gyűrű utánna generátor v. kuplung.... Vagy rosszul mondom?
Re: Blokk
Hello
Olyan problémám lenne hogy beleszakítottam a blokkba az olajleengedő csavart. Így is szorul egy kicsit de mindenképp ki kell majd cserélni mert csöpög az olaj egy kicsit ha bemelegszik.
Ha a menet a blokkban szakadt meg akkor mit tudok csinálni?
Segítséget előre is köszönöm.
üdv. bugyi18
Olyan problémám lenne hogy beleszakítottam a blokkba az olajleengedő csavart. Így is szorul egy kicsit de mindenképp ki kell majd cserélni mert csöpög az olaj egy kicsit ha bemelegszik.
Ha a menet a blokkban szakadt meg akkor mit tudok csinálni?
Segítséget előre is köszönöm.
üdv. bugyi18
az új ETZ-s
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
matt1989 írta:Sziasztok!
Tudtok ajánlani valami jó dugattyút, ami elfogadható áron van és jó minőségű?
Előre is köszi
ja! Belcord Kft. sokan dícsérik, egyfajta alternatívaként ajánlják a (hadd ne minősítsem) BERTA dugattyú helyett. sajnos nem kaptam meg idejében a nevét a cégnek, így kénytelen voltam a (megint hadd ne minősítsem) BERTA dugattyút belefaragtatni a frissen fúrt hengerbe. azóta is szépen csörög a dugattyú a hengerben. szal ha meg akarod kímélni magadat a csörgő hengertől akkor: http://www.belcord.hu/kontakt.htm



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
kromofág oldja a fémragasztót.htq írta:Ha fémragasztóval teszik fel a kuplungot, akkor a leszedéssel nem lesznek problémák?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Még annyit ehhez a ragasztásos hülyeséghez kupplungnál.Ugyebár a ragasztónak akkor van értelme ha a 2 felület egymáshoz mindenhol egyformán felfekszik,különben vastagon kell rakni a ragasztót ami már nem hatásos annyira.Ha meg egyébként jól felfekszik a kúpra a kupplung,akkor már csak rá kell huzni megfelelő nyomatékkal és kész.
A legtöbb kupplungleforgás a helytelen szerelésből adódik:
-nincs megfelelő szerszám
-nem tudja hogy kell ellentartani hogy ne forogjon el a főtengely
-nem megfelelő erővel van feltéve a kupplung(a leggyakoribb hiba)
-felütik felhuzás helyett
Ugy hirtelen ennyi jutott eszembe.
A legtöbb kupplungleforgás a helytelen szerelésből adódik:
-nincs megfelelő szerszám
-nem tudja hogy kell ellentartani hogy ne forogjon el a főtengely
-nem megfelelő erővel van feltéve a kupplung(a leggyakoribb hiba)
-felütik felhuzás helyett
Ugy hirtelen ennyi jutott eszembe.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez igy teljes!RR_ZOZY írta:A kuplung nagy szívások forrása. A csisz.pasztás megoldás jó dolog ha még nem rágódtak össze nagyon a felületek. A pasztázás és összedolgozás közben néha nem árt tisztára törölni, alkotó mentén feljelölni filccel és úgy rápróbálni-forgatni az agyat. Ha teljes kúphosszon törli a filc nyomát akkor jól fekszik fel, lehet feltenni és nyomikulccsal meghúzni ahogy Zsakfos írja.
Fémragasztót, savazást, ékelést én mellőzném...de mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Felejtse már el mindenki ezeket a barkács megoldásokat!Használtam már én is fémragasztót(más célra).Nekem az a meglátásom hogy sosem lesz olyan erős és oldható kötés a ragasztás, mint egy jól felfekvő,megfelelő nyomatékkal feltolt kúpos illesztés.
Persze hiába beszél az ember ugyis megmaradnak ezek a "szomszéd szaki igy csinálta,tök jó lett" megoldások.Utána meg ha megint leforog a kupplung akkor meg a "hülye német szarul találta ki" szöveg jön.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha loctite-al (csapágyragasztó) rakjátok fel, annak nagy előnye hogy jól felmelegítve simán elenged, így szétszedhető 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég