Blokk
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
A kuplung nagy szívások forrása. A csisz.pasztás megoldás jó dolog ha még nem rágódtak össze nagyon a felületek. A pasztázás és összedolgozás közben néha nem árt tisztára törölni, alkotó mentén feljelölni filccel és úgy rápróbálni-forgatni az agyat. Ha teljes kúphosszon törli a filc nyomát akkor jól fekszik fel, lehet feltenni és nyomikulccsal meghúzni ahogy Zsakfos írja.
Fémragasztót, savazást, ékelést én mellőzném...de mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Fémragasztót, savazást, ékelést én mellőzném...de mindenki úgy csinálja ahogy akarja.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
sztem nem mivel azért a fémragasztó nem olyan mint a hegesztés nem olyan erős csak biztosan tartja bár azért nem lehet olyan könnyen leszedni mintha anélkül lennehtq írta:Ha fémragasztóval teszik fel a kuplungot, akkor a leszedéssel nem lesznek problémák?
de ez csak az én véleményem


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Autószerelőktől kérsz egy kis szelepcsiszolópasztát,a főtengelyre kensz belőle,rátolod a kupplungagyat,ide-oda mozgatva néha megemelve kicsit elforditva becsiszolod.Aztán szépen letisztitod,kuplungot felnyomod,ÜTNI NEM SZABAD,csak simán feltolod kézzel.NA ÉS EZUTÁN JÖN A LÉNYEG,HOGY A KUPPLUNG NE FOROGJON LE.Nyomatékkulcsal 100Nm-el csavarral ráhuzod a főtengelyre és kész.OssyeR írta:Sziasztok!
A problémám a következő: a kuplungagy lepörgött a főtengelyről (immáron a 2. új agy volt). Főtengely cserén gondolkozom, de addig is kellene egy megoldás, amivel a kuplungagyat rögzíteni tudom a főtengelyen, ha utána a leszedés fúrás faragással jár az se baj, a főtengely úgyis kuka lesz. tud valaki javasolni valamit?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 155
- Csatlakozott: 2009.06.24. 17:16
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sopronkövesd
Re: Blokk
OssyeR !
Nekem is ez volt a gondom,Egy kiváló szaki úgy csinálta meg,hogy szépen letisztitotta a tengelyt és a kupplungot féktárcsatisztítóval,majd fémragasztóval(loctite) erősen meghúzva rögzítette!Azóta semmi gondom nem volt vele!
Nekem is ez volt a gondom,Egy kiváló szaki úgy csinálta meg,hogy szépen letisztitotta a tengelyt és a kupplungot féktárcsatisztítóval,majd fémragasztóval(loctite) erősen meghúzva rögzítette!Azóta semmi gondom nem volt vele!
Re: Blokk
Sziasztok!
A problémám a következő: a kuplungagy lepörgött a főtengelyről (immáron a 2. új agy volt). Főtengely cserén gondolkozom, de addig is kellene egy megoldás, amivel a kuplungagyat rögzíteni tudom a főtengelyen, ha utána a leszedés fúrás faragással jár az se baj, a főtengely úgyis kuka lesz. tud valaki javasolni valamit?
A problémám a következő: a kuplungagy lepörgött a főtengelyről (immáron a 2. új agy volt). Főtengely cserén gondolkozom, de addig is kellene egy megoldás, amivel a kuplungagyat rögzíteni tudom a főtengelyen, ha utána a leszedés fúrás faragással jár az se baj, a főtengely úgyis kuka lesz. tud valaki javasolni valamit?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re:
3-ból kidobálás feltétlenül ismerős sok Etz250-251 motorral rendelkezőnek.Úgy is lehetne mondani hogy tipushiba.Elkopnak a 3-ik fokozat kapcsolókörmei.Bár a te esetedben más is lehet ha nem tudsz 4-iket5-iket kapcsolni.kr írta:Sziasztok!
26 év után megadta magát a nagy TZ-m váltója. Először kivágta hármasból. Ilyet akkor csinált ha visszaváltásnál nem engedtem rá a kuplungot negyedikben. De most éreztem, hogy lefelé egy könnyebb taposni a váltót. De azért még visszahúzza alaphelyzetbe. 1-est 2-est elváltja, 3.-at azonnal kidobja, feljebb meg már üreset taposok, bár talán egyszer sikerült negyediket váltani. Ismerős valakinek a tünet?
Váltórugóra gondolok, vagy léptetővillára.
Előre is kösz!
Rudi


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Sziasztok!
26 év után megadta magát a nagy TZ-m váltója. Először kivágta hármasból. Ilyet akkor csinált ha visszaváltásnál nem engedtem rá a kuplungot negyedikben. De most éreztem, hogy lefelé egy könnyebb taposni a váltót. De azért még visszahúzza alaphelyzetbe. 1-est 2-est elváltja, 3.-at azonnal kidobja, feljebb meg már üreset taposok, bár talán egyszer sikerült negyediket váltani. Ismerős valakinek a tünet?
Váltórugóra gondolok, vagy léptetővillára.
Előre is kösz!
Rudi
26 év után megadta magát a nagy TZ-m váltója. Először kivágta hármasból. Ilyet akkor csinált ha visszaváltásnál nem engedtem rá a kuplungot negyedikben. De most éreztem, hogy lefelé egy könnyebb taposni a váltót. De azért még visszahúzza alaphelyzetbe. 1-est 2-est elváltja, 3.-at azonnal kidobja, feljebb meg már üreset taposok, bár talán egyszer sikerült negyediket váltani. Ismerős valakinek a tünet?
Váltórugóra gondolok, vagy léptetővillára.
Előre is kösz!
Rudi
Re: Blokk
Üdv mindenkinek! A 150, és a 150.2-es etz henger közt mi a különbség? (nem teljesítményben, hanem a csatornákban)?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Bár 4 sebis Ts-em nem volt még,de szerintem minden további nélkül ellátható fordulatszámmérővel.Csak be kell szerezni a fordulatszámmérős /1 cuccait:főtengely végére a ferdefogazású csavar,a hozzátartozó spirálmeghajtót deknistől azt kész.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Rá lehet szerelni utólag a fordulatszámmérőt a ts blokkra?zsakfos írta: Egyszerű a te motorod.Ts250/1-es amibe valamikor blokkot cseréltek és beletettek egy Ts250-es blokkot.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Egyszerű a te motorod.Ts250/1-es amibe valamikor blokkot cseréltek és beletettek egy Ts250-es blokkot.Nandor írta:Köszi az infót. Át is írom az adatlapomat mert ezek szerint nekem nem /1-esem van /enyém 4 sebességes/.zsakfos írta: Szerintem gyárilag nem volt átmenet,viszont a henger+hengerfej cserélhető.A leglényegesebb különbség ugyebár a sebességfokozatok száma.Ha 4 sebis akkor Ts250,ha 5 sebis akkor Ts250/1.
Sokan cserélték le abban az időben a hengerfejet a sima Ts-en /1-esre.
Bár én az MZ típusok menüből néztem ki és ott az szerepel, hogy 1976 után már /1 volt.
Külalakra az enyém teljesen úgy néz ki mint a /1-es, van fordulatszámmérője az első sárhányója is a
/1-esé és a teleszkóp is olyan /a sárhányó felfogatása miatt/.
Hmm. Így hogy ezt leírtam mégiscsak az az érzésem, hogy ez egy átmeneti típus. Nem hiszem, hogy ennyi mindent átalakítottak volna és az évjárat sem stimmel.
Onnantól kezdve hívják /1-esnek, hogy kapott 5 sebességes váltót?
Most már nagyon érdekel ez a téma, legalább kapok valami infót a motorom előéletéről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Köszi az infót. Át is írom az adatlapomat mert ezek szerint nekem nem /1-esem van /enyém 4 sebességes/.zsakfos írta: Szerintem gyárilag nem volt átmenet,viszont a henger+hengerfej cserélhető.A leglényegesebb különbség ugyebár a sebességfokozatok száma.Ha 4 sebis akkor Ts250,ha 5 sebis akkor Ts250/1.
Sokan cserélték le abban az időben a hengerfejet a sima Ts-en /1-esre.
Bár én az MZ típusok menüből néztem ki és ott az szerepel, hogy 1976 után már /1 volt.
Külalakra az enyém teljesen úgy néz ki mint a /1-es, van fordulatszámmérője az első sárhányója is a
/1-esé és a teleszkóp is olyan /a sárhányó felfogatása miatt/.
Hmm. Így hogy ezt leírtam mégiscsak az az érzésem, hogy ez egy átmeneti típus. Nem hiszem, hogy ennyi mindent átalakítottak volna és az évjárat sem stimmel.
Onnantól kezdve hívják /1-esnek, hogy kapott 5 sebességes váltót?
Most már nagyon érdekel ez a téma, legalább kapok valami infót a motorom előéletéről.
Re: Blokk
Szia!zsakfos írta:A rugó hossza 19 mm,átmérője 5,7 mm,a menetek száma 11darksied írta:Sziasztok!
Szégyenlem bevallani, de ez nem az én napom. Annyi lenne a kérdésem hozzátok, hogy mekkora pontosan a rugó, ami az olajleeresztő csavar melletti csavarban tartja a golyót? (251) Nem találtam meg a kézikönyvben. A videón rajta van de a méretet nem mondja el mindennél a szerelő, és ennél sem sajna. Valaki, akinek szét van szedve a motorja, esetleg le tudná mérni, ha pont olyan állapotban van a moci, hogy ez nem lenne túl nagy kérés! Előre is kösz!
Mivel elég hely van a csavarban,ezért gondolom nem tragédia ha mondjuk nem 5,7 hanem 6 mm a rugó átmérő.Ugyanez vonatkozik a hosszra is,1 mm belefér ha esetleg csak 20 mm-est tudsz szerezni.
Köszönöm szépen!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szerintem gyárilag nem volt átmenet,viszont a henger+hengerfej cserélhető.A leglényegesebb különbség ugyebár a sebességfokozatok száma.Ha 4 sebis akkor Ts250,ha 5 sebis akkor Ts250/1.Nandor írta:Így a képek alapján igazad van mert a felső ts250 kép felépítése hasonlít az enyémre.zsakfos írta: Bocsi de akkor ezt elég rosszul tudod!
Amit te mondasz az a Ts250(4sebis) nem a Ts250/1
Viszont a dekli a henger és a hengerfej valamint maga az egész motor egy 1977-es ts250/1.
Az viszont könnyen előfordulhat, hogy ez egy átmeneti típus amiben ez is az is megtalálható.
Sokan cserélték le abban az időben a hengerfejet a sima Ts-en /1-esre.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Így a képek alapján igazad van mert a felső ts250 kép felépítése hasonlít az enyémre.zsakfos írta: Bocsi de akkor ezt elég rosszul tudod!
Amit te mondasz az a Ts250(4sebis) nem a Ts250/1
Viszont a dekli a henger és a hengerfej valamint maga az egész motor egy 1977-es ts250/1.
Az viszont könnyen előfordulhat, hogy ez egy átmeneti típus amiben ez is az is megtalálható.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Pontosan!
Perkón már kívül vannak a ft. szimeringek és a ft. csapágyakat a keverék keni.
Perkón már kívül vannak a ft. szimeringek és a ft. csapágyakat a keverék keni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Elnézést a csatolmányért,de valamiért nem tudok képet feltölteni.Ezt irja ki a Postimage.org
"<www.postimage.org>
Please specify content type of your file/files!"
Mi a hiba Gexxx??Valami kéne a gépemre?Mondjuk nemrég telepitttem ujra az oprendszert.
"<www.postimage.org>
Please specify content type of your file/files!"
Mi a hiba Gexxx??Valami kéne a gépemre?Mondjuk nemrég telepitttem ujra az oprendszert.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Bocsi de akkor ezt elég rosszul tudod!Nandor írta:A /1-es csapágyát a váltóolaj keni ezért a főtengely szimering az ETZ-vel ellentétben belül van.
A dinamó felőli oldalon pedig tettek egy szimeringházat, hogy arra se tudjon kifolyni az olaj.
Amit te mondasz az a Ts250(4sebis) nem a Ts250/1
- Csatolmányok
-
- Ez a Ts250
- t_18a.gif (13.18 KiB) Megtekintve 16327 alkalommal
-
- Ez a Ts250/1
- t_18.gif (15.96 KiB) Megtekintve 16327 alkalommal
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
A /1-es csapágyát a váltóolaj keni ezért a főtengely szimering az ETZ-vel ellentétben belül van.
A dinamó felőli oldalon pedig tettek egy szimeringházat, hogy arra se tudjon kifolyni az olaj.
A dinamó felőli oldalon pedig tettek egy szimeringházat, hogy arra se tudjon kifolyni az olaj.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A rugó hossza 19 mm,átmérője 5,7 mm,a menetek száma 11darksied írta:Sziasztok!
Szégyenlem bevallani, de ez nem az én napom. Annyi lenne a kérdésem hozzátok, hogy mekkora pontosan a rugó, ami az olajleeresztő csavar melletti csavarban tartja a golyót? (251) Nem találtam meg a kézikönyvben. A videón rajta van de a méretet nem mondja el mindennél a szerelő, és ennél sem sajna. Valaki, akinek szét van szedve a motorja, esetleg le tudná mérni, ha pont olyan állapotban van a moci, hogy ez nem lenne túl nagy kérés! Előre is kösz!
Mivel elég hely van a csavarban,ezért gondolom nem tragédia ha mondjuk nem 5,7 hanem 6 mm a rugó átmérő.Ugyanez vonatkozik a hosszra is,1 mm belefér ha esetleg csak 20 mm-est tudsz szerezni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Tetye!!
Dehogynem találsz!Az Etz 250,Etz 251,Ts250/1(ami neked van) blokkja lényegében ugyanaz.Külsőleg kicsit más,de ami belül van az dettó ugyanaz.Egyetlen csapágy van ami más méretű a /1-ben.Aztán a főtengely alsó csapja az más méretű de szerelés szempontjából lényegtelen neked.Persze ott van még a dinamó/generátor dolog de ugye az megint csak nem lényeges szerelés szempontjából.
Viszont ami egyforma:-főtengely(kivéve az alsó csapot,meg azt hiszem talán a generátornak a kúpja nem ugyanaz mint a dinamóé),-főtengely csapágyak,szimmeringek,-kompletten a váltó,-kupplung,-berugó szerkezet,csapágyak(1 kivétellel,a lánckerék alatti csapágy a /1-nél 6204 az Etz-nél 6304),-meg a többi apróság.
Na szóval az Etz250-es szerelési könyv,szerelési videó tökéletes segitség a /1-hez is.
Ja még annyit hogy a henger az lényegesen más,de az megintcsak nem érdekes szerelés szempontjából hiszen a dugattyú felhelyezéstől kezdve a henger feltevésén át a hengerfej lehuzásáig ugyanazok a fogások.
Dehogynem találsz!Az Etz 250,Etz 251,Ts250/1(ami neked van) blokkja lényegében ugyanaz.Külsőleg kicsit más,de ami belül van az dettó ugyanaz.Egyetlen csapágy van ami más méretű a /1-ben.Aztán a főtengely alsó csapja az más méretű de szerelés szempontjából lényegtelen neked.Persze ott van még a dinamó/generátor dolog de ugye az megint csak nem lényeges szerelés szempontjából.
Viszont ami egyforma:-főtengely(kivéve az alsó csapot,meg azt hiszem talán a generátornak a kúpja nem ugyanaz mint a dinamóé),-főtengely csapágyak,szimmeringek,-kompletten a váltó,-kupplung,-berugó szerkezet,csapágyak(1 kivétellel,a lánckerék alatti csapágy a /1-nél 6204 az Etz-nél 6304),-meg a többi apróság.
Na szóval az Etz250-es szerelési könyv,szerelési videó tökéletes segitség a /1-hez is.
Ja még annyit hogy a henger az lényegesen más,de az megintcsak nem érdekes szerelés szempontjából hiszen a dugattyú felhelyezéstől kezdve a henger feltevésén át a hengerfej lehuzásáig ugyanazok a fogások.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2009.07.08. 11:04-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Sziasztok!
Szégyenlem bevallani, de ez nem az én napom. Annyi lenne a kérdésem hozzátok, hogy mekkora pontosan a rugó, ami az olajleeresztő csavar melletti csavarban tartja a golyót? (251) Nem találtam meg a kézikönyvben. A videón rajta van de a méretet nem mondja el mindennél a szerelő, és ennél sem sajna. Valaki, akinek szét van szedve a motorja, esetleg le tudná mérni, ha pont olyan állapotban van a moci, hogy ez nem lenne túl nagy kérés! Előre is kösz!
Szégyenlem bevallani, de ez nem az én napom. Annyi lenne a kérdésem hozzátok, hogy mekkora pontosan a rugó, ami az olajleeresztő csavar melletti csavarban tartja a golyót? (251) Nem találtam meg a kézikönyvben. A videón rajta van de a méretet nem mondja el mindennél a szerelő, és ennél sem sajna. Valaki, akinek szét van szedve a motorja, esetleg le tudná mérni, ha pont olyan állapotban van a moci, hogy ez nem lenne túl nagy kérés! Előre is kösz!
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: Blokk
kösz de ez volt ez első hely ahol kerestem de az én tsemhez itt max vezetékezés van....
a lenti blokk ábra nincs fent és a könyv többi része sem, ami fent van mint mz ts 250 az nem a /1 es robbantott rajza teljesen más a felépités főtengelynél is csapágyak szimeringek terelő hengerfej stb....
szal ami itt van az nekem nem jo csak amit horhaus adott, na az van nekem de ahoz nem találok semmit sehol.
a lenti blokk ábra nincs fent és a könyv többi része sem, ami fent van mint mz ts 250 az nem a /1 es robbantott rajza teljesen más a felépités főtengelynél is csapágyak szimeringek terelő hengerfej stb....
szal ami itt van az nekem nem jo csak amit horhaus adott, na az van nekem de ahoz nem találok semmit sehol.
molcsaba írta:http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18
Re: Blokk
Köszönöm a jelentkezést, de Ráckeresztúr nekem még egy kicsit messze van, és lehet hogy a motornak is messze lenne.bakimate írta:Jelen!

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Blokk
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
sziasztok!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!
még mindig fennáll a problémája a motoromnak. ez egy 251-es ami fel van fúrva 300-ra. az a tünet, hogy mindig meghalnak a gyertyák (átüt a kerámia). próbáltam már különböző típusú és hőértékű gyertyával is. a gyújtásban is próbálkoztam normális megszakítós gyújtással és sub-ee féle gyújtássl is. porlasztóban próbálkoztam azzal hogy kisebb főfúvókát tettem bele talán sok benzint kap de ez se segített.
régebben csinált olyat hogy egyszer csak max fordulatszámra pörgött és csak úgy lehetett leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő akinél akkor voltam azt mondta olajat szívott a váltóból. van valaki budapesten aki tudna egy kicsit segíteni nekem kideríteni mi a probléma. biztos hogy a főtengelyszimering ereszt?
köszi előre is!
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Vagy megreszeled a csavart úgy, hogy kisebb kulcs rámenjen.puppino írta:Sziasztok!
Csak nemrég lettem clubtag, és ha volt már hasonló kérdés (ami belátom elég bagatel) előre is elnézést. A kérdés maga az lenne, hogy hogyan tudok kicsavarni egy olyan olajleeresztő csavart, amit az előző tulajdonos egyrész érthetetlen módon túlhúzott, másrészt ebből kifolyólag sikeresen le is mart, és ugyan még éppen megfogható kulcsal, de mindennemű próbálkozás a kicsavarásra csak rontana a helyzeten. Én magam nem vagyok egy nagy szerelő tipus, mégis úgy gondolom, hogy megérett már egy olajcsere. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Puppino
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ráheftelszt óvatosan egy akkora lemezdarabot amit utána csőfogóval vagy esetleg villáskulccsal meg tudsz fognipuppino írta:Sziasztok!
Csak nemrég lettem clubtag, és ha volt már hasonló kérdés (ami belátom elég bagatel) előre is elnézést. A kérdés maga az lenne, hogy hogyan tudok kicsavarni egy olyan olajleeresztő csavart, amit az előző tulajdonos egyrész érthetetlen módon túlhúzott, másrészt ebből kifolyólag sikeresen le is mart, és ugyan még éppen megfogható kulcsal, de mindennemű próbálkozás a kicsavarásra csak rontana a helyzeten. Én magam nem vagyok egy nagy szerelő tipus, mégis úgy gondolom, hogy megérett már egy olajcsere. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Puppino



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Jelen!puppino írta:[Csakhát nem igazán ismerek olyat, aki megcsinálná, én meg szerszámhiány és szaktudás miatt nem fogok hozzá. De előbb vagy utóbb felhajtok valakit

"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
Re: Blokk
ThUnDeR írta:Én egyenlőre nem bántanám azt a csavart, hanem ha megdöntöd balra a motort, akár oldal támaszra rakod, akkor a kuplung oldali beknifedél legalsó csavarját kicsavarva / a fordulatszámmérő kihajtás alatt kissé jobbra/ le tudod engedni a motorban levő olaj kb 95%-át, majd frisset a helyén be tudsz önteni. ha ennyire el van nyalva a csavar feje akkor én nem bántanám!! Ha majd egy felújításkor szét lesz húzva a blokk akkor a jobb oldali blokkfelet a csavar fejénél befogni satuba és kézzel tekerve a blokkfelet ki kell hogy nyíljon a csavar!
Remélem tudtam segíteni, ha kérdés van akkor írj privit nyugodtan.
ThUnDeR
Köszönöm a tanácsot Thunder. Azt hiszem ez elég könnyen megvalósítható. Egyébként tényleg ráférne már lassan egy felújjítás, mert most ahogy nézegettem a csavart úgy tűnik a két blokkfél között, és a golyót tartó csavarnál is szivárog az olaj. Arról meg már nem is beszélve mi van a meghajtókerék felőli dekniben. Csakhát nem igazán ismerek olyat, aki megcsinálná, én meg szerszámhiány és szaktudás miatt nem fogok hozzá. De előbb vagy utóbb felhajtok valakit

Üdv.: puppino
Re: Blokk
Én egyenlőre nem bántanám azt a csavart, hanem ha megdöntöd balra a motort, akár oldal támaszra rakod, akkor a kuplung oldali beknifedél legalsó csavarját kicsavarva / a fordulatszámmérő kihajtás alatt kissé jobbra/ le tudod engedni a motorban levő olaj kb 95%-át, majd frisset a helyén be tudsz önteni. ha ennyire el van nyalva a csavar feje akkor én nem bántanám!! Ha majd egy felújításkor szét lesz húzva a blokk akkor a jobb oldali blokkfelet a csavar fejénél befogni satuba és kézzel tekerve a blokkfelet ki kell hogy nyíljon a csavar!puppino írta:Sziasztok!
Csak nemrég lettem clubtag, és ha volt már hasonló kérdés (ami belátom elég bagatel) előre is elnézést. A kérdés maga az lenne, hogy hogyan tudok kicsavarni egy olyan olajleeresztő csavart, amit az előző tulajdonos egyrész érthetetlen módon túlhúzott, másrészt ebből kifolyólag sikeresen le is mart, és ugyan még éppen megfogható kulcsal, de mindennemű próbálkozás a kicsavarásra csak rontana a helyzeten. Én magam nem vagyok egy nagy szerelő tipus, mégis úgy gondolom, hogy megérett már egy olajcsere. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Puppino
Remélem tudtam segíteni, ha kérdés van akkor írj privit nyugodtan.
ThUnDeR
Re: Blokk
Sziasztok!
Csak nemrég lettem clubtag, és ha volt már hasonló kérdés (ami belátom elég bagatel) előre is elnézést. A kérdés maga az lenne, hogy hogyan tudok kicsavarni egy olyan olajleeresztő csavart, amit az előző tulajdonos egyrész érthetetlen módon túlhúzott, másrészt ebből kifolyólag sikeresen le is mart, és ugyan még éppen megfogható kulcsal, de mindennemű próbálkozás a kicsavarásra csak rontana a helyzeten. Én magam nem vagyok egy nagy szerelő tipus, mégis úgy gondolom, hogy megérett már egy olajcsere. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Puppino
Csak nemrég lettem clubtag, és ha volt már hasonló kérdés (ami belátom elég bagatel) előre is elnézést. A kérdés maga az lenne, hogy hogyan tudok kicsavarni egy olyan olajleeresztő csavart, amit az előző tulajdonos egyrész érthetetlen módon túlhúzott, másrészt ebből kifolyólag sikeresen le is mart, és ugyan még éppen megfogható kulcsal, de mindennemű próbálkozás a kicsavarásra csak rontana a helyzeten. Én magam nem vagyok egy nagy szerelő tipus, mégis úgy gondolom, hogy megérett már egy olajcsere. A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv.:Puppino
Re: Blokk
Bokodi Áron- WARESZ
- tetye
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
- MZ-d típusa: mz ts 250/1
- Tartózkodási hely: Perbál
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv.
Senkinek nincs ezek szerint 250/1 ts hez szerelési utmutató blokk metszet rajz valami hogy biztos jol rakjam össze?
Senkinek nincs ezek szerint 250/1 ts hez szerelési utmutató blokk metszet rajz valami hogy biztos jol rakjam össze?
tetye írta:sziasztok!
Nekem összetett gondom lenne.
TS250/1 felujitás, blokk, valakinek szerelési utmutató alkatrész jegyzék ilyesmi van? Elég hiányosan került hozzám, nem tudom mi hiányzik az aproságok közül.
pl.: fötengely meg a váltó tengelyeknél lévő olaj terelő tárcsák vannak e ha igan hogy. a szimeringek hogy vannak benne mert valamelyik utmutatoba asszem a 150es etz ben pl egyformán álnak a szimeringek egyik befele másik kifele, ez itt is igy van? ez mire jó?
A gyürüket mekkora hézegra reszeljem bele a hengerbe? (fúrás után) És a főtengely csapágy mekkorát lóghat? Most cserélték ki a főtengelyen a hajtókarét de oldalirányú mozgása az részben meg maradt.
Ha az össze szerelt blokkban a fötengely jobbra balra mozog azzal mit lehet tenni? Mi lehet az oka? Rendesen össze volt huzva. Lehet hogy a csapágy és a szimering vagy a csapágy és a fötengely közé kell valami illesztö gyürü?
Köszi előte is.
Re: Blokk
sziasztok!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj.
köszi előre is!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj.
köszi előre is!
- redman
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2009.06.23. 19:27
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr
- Kapcsolat:
Re: Blokk
zsakfos:
Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, hasznos lesz, hétvégén meg is szerkesztem a dolgot.
Megj.: "Elforogni még nem foroghatott el a főtengelyen hisz akkor nem tudtál volna menni vele semennyit"
Egy ideig mentem vele, aztán forgott meg a dolog.
horhaus:
Az első benyomás nagyon fontos, és itt minden pozitívum megvolt. Köszönöm, úgy néz ki tényleg nagyon jó a csapat, már ennyiből sikerült leszűrni.
Üdv: redman
Köszönöm az építő jellegű hozzászólást, hasznos lesz, hétvégén meg is szerkesztem a dolgot.
Megj.: "Elforogni még nem foroghatott el a főtengelyen hisz akkor nem tudtál volna menni vele semennyit"
Egy ideig mentem vele, aztán forgott meg a dolog.
horhaus:
Az első benyomás nagyon fontos, és itt minden pozitívum megvolt. Köszönöm, úgy néz ki tényleg nagyon jó a csapat, már ennyiből sikerült leszűrni.
Üdv: redman
Re: Blokk
legfeljebb véletlen találhatsz ilyet:( főtengelyt fel lehet újíttatni, kuplungból meg érdemes egy használt jó állapotút keresni.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
Sziasztok!
aztkérdeznék töletek tudja valaki hogy hollehet kapni es250/2 motorhoz komplett kuplungot ,
és fötengelyt ha lehetne ujjat,ha valaki tud cimet kérem irja meg.
elöre is köszönöm:Misi
aztkérdeznék töletek tudja valaki hogy hollehet kapni es250/2 motorhoz komplett kuplungot ,
és fötengelyt ha lehetne ujjat,ha valaki tud cimet kérem irja meg.
elöre is köszönöm:Misi
Re: Blokk
dumálok itt állandóan wartburgról.... mutatnék is valamit:
az áhított motorkerékpár:D:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... rg_429.jpg
az én wartburgom amikor még nem olyan volt mint most:P(vagyis gyöngébb):
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
az áhított motorkerékpár:D:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/files- ... rg_429.jpg
az én wartburgom amikor még nem olyan volt mint most:P(vagyis gyöngébb):
http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
nyílván
, de most itt a lehetőségek tudását vitatjuk, nem pedig olyat ami messze áll ettől a világtól:P
nekem pl nagy álmom lenne egy trabi vagy inkább wartburg motoros motorkerékpár. wartburggal a súlya a gond. az kopaszon 80kiló. na de azért egy halvány tuninggal ki lehetne belőle szedni kb70lóerőt, ekkor még megmaradna az alacsony fordulati nyomatéka, aminek maximuma elég sok kb 110-120Nm 3000fordulat környékén

nekem pl nagy álmom lenne egy trabi vagy inkább wartburg motoros motorkerékpár. wartburggal a súlya a gond. az kopaszon 80kiló. na de azért egy halvány tuninggal ki lehetne belőle szedni kb70lóerőt, ekkor még megmaradna az alacsony fordulati nyomatéka, aminek maximuma elég sok kb 110-120Nm 3000fordulat környékén
Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Az én véleményem, hogy ha valaki egy olyan motort szeretne, amit megnéznek az utcán és élmény vele motorozni akkor vegyen szoci motort (kivétel nélkül mindegyik egy kisebb csoda
), ha nyomatékot akkor egy 850-es tdm-et




Re: Blokk
elnézést a sok dumáért, de még eszembe jutott valami:
2-hete kb.: voltam pannonhalmán 2T túrán. egyTS 250/1-et hasonlítottunk össze egy 300assá alakított etz-vel. mindkét gép hibátlan állapotú és kitűnően behangolt. a "pilóták" is egysúlyúak.
etz killer teszt: 50km/h 5.fokozatban(a két gép végáttétele megegyezik) majd rajt szóra gyorsítás. a pereggyes 60ig szerzett kb 5m előnyt, majd az etz ott hirtelen észhez tért és halványan lehagyta. ahogy jött egy x százalékos emelkedő, az etz könyörgött a visszakapcsolásért, míg a TS képes volt megmászni azt.
2-hete kb.: voltam pannonhalmán 2T túrán. egyTS 250/1-et hasonlítottunk össze egy 300assá alakított etz-vel. mindkét gép hibátlan állapotú és kitűnően behangolt. a "pilóták" is egysúlyúak.
etz killer teszt: 50km/h 5.fokozatban(a két gép végáttétele megegyezik) majd rajt szóra gyorsítás. a pereggyes 60ig szerzett kb 5m előnyt, majd az etz ott hirtelen észhez tért és halványan lehagyta. ahogy jött egy x százalékos emelkedő, az etz könyörgött a visszakapcsolásért, míg a TS képes volt megmászni azt.
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Csikin:
azért nem szereted 2000res fordulaton használni, mert nem is lehet.
matt1989:
a teljesítmény érdekes fogalom. tudok neked olyan simsont mutatni, aminek a blokkja is simson, és jobban megy mint egy 250es etz. fogadni merek hogy nem cserélnéd el a géped arra.
pedig az pl 25lóerő... az megint más kérdés, hogy ezt csak 10-11e fordulaton tudja alatta meg kb 5-öt. ez a nem mindegy.
azért nem szereted 2000res fordulaton használni, mert nem is lehet.
matt1989:
a teljesítmény érdekes fogalom. tudok neked olyan simsont mutatni, aminek a blokkja is simson, és jobban megy mint egy 250es etz. fogadni merek hogy nem cserélnéd el a géped arra.

Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
egyértelmű.
kinek mi a vágya... én jelenleg 20 éves vagyok, és már most nem vonz az üveghang a motorozásban. arra ott van a kb 90-100lóerős 2T wartburgom, azon élem ki az ilyen vágyaim.
ha valaki sportos pörgős gépet kedvel, az inkább etz-zen, aki kellemesen szeret túrázni, annak a TS az ideális választás. ez egy MZ topic, nem akarom dícsérni a jawa-kat, bár kényelembe messze elmaradnak az MZ-től, de valahogy a régi paraszt tipusokba(értsd: csepptankos) több alacsony fordulati nyomaték szorúlt mint egy dízelmotorba. a rugalmasságuk lenyűgöző(ja és bírnak zabálni 3-4litert). sajna ez van. és ezt részben a 2felömlőjüknek,és főként a hosszú löketüknek köszönhetik. bár ott is igaz az állítás, a két felömlős típusok sokkal túrásabb gépek mint a 12V-os 638asok,vagy jelen esetben az etz-k.
ahhoz képest hogy mit várna az ember 4 felömlőtől, az etz alapvetően szarúl sikerűlt(+2felömlő, +2lóerő
). és ez nem csak a blokkra igaz. a váltó lényegében változatlan, a primerhajtás kuplunggal együt ugyanaz. a főtengely csereszabatos, szóval a hengerben keresendő a változás oka. a sokat említett 3000nél mintha kapna egy túrbót a segge alá, és megindúl, addig viszont gyatra. minden ami jó volt a peregyesen, az az etz-n rosz, és ugyanígy fordítva. jó nyereg- szar nyereg, jó rugalmasság-gyatra rugalmasság, jobb útfekvés-rosszabb útfekvés, rosszabb fék- nagyon jó fék, pocsék dinamó- fasza generátor. ezért szoktam én azt mondani, hogy a 251es etz akkor lett volna tuti motor, ha nem csak a hátsó futóművét kapja meg a peregyestől, hanem a blokkját is.
kinek mi a vágya... én jelenleg 20 éves vagyok, és már most nem vonz az üveghang a motorozásban. arra ott van a kb 90-100lóerős 2T wartburgom, azon élem ki az ilyen vágyaim.
ha valaki sportos pörgős gépet kedvel, az inkább etz-zen, aki kellemesen szeret túrázni, annak a TS az ideális választás. ez egy MZ topic, nem akarom dícsérni a jawa-kat, bár kényelembe messze elmaradnak az MZ-től, de valahogy a régi paraszt tipusokba(értsd: csepptankos) több alacsony fordulati nyomaték szorúlt mint egy dízelmotorba. a rugalmasságuk lenyűgöző(ja és bírnak zabálni 3-4litert). sajna ez van. és ezt részben a 2felömlőjüknek,és főként a hosszú löketüknek köszönhetik. bár ott is igaz az állítás, a két felömlős típusok sokkal túrásabb gépek mint a 12V-os 638asok,vagy jelen esetben az etz-k.
ahhoz képest hogy mit várna az ember 4 felömlőtől, az etz alapvetően szarúl sikerűlt(+2felömlő, +2lóerő


Bokodi Áron- WARESZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 6 vendég