Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

ismét felteszem a kérdést, hátha van aki tud segíteni.

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
kupi
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 809
Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
Tartózkodási hely: Kápolnásnyék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kupi »

Mostanába már nem egyszer halotam ismerösök panaszát"(a Brinsk nem ér semit)mire kiderült mind Y" volt és nem értik meg nem az Y jó MZ be simsonba de a boltosok is hibásak mivel azok adták el őket kifejezeten hozzá nem értve.Én is Brinsket használok már évek óta és semmi bajom vele tökéletes és olcsó de amikor az autos boltba meg akart gyözni az eladó srác,hogy az N14YC az tuti az MZbe mindenki ezt viszi" nem voltam magamnál.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

de miért, miért MIÉRT?!?!?!?!?! miért kell beletenni a 4 üteműbe való Y jelzésű gyertyát a 2T motorba? :evil: :smt067 :smt021 :smt075
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Német motor, német gyertya.
A Jawa pedig csak cse gyertyát szeret.
T
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Tamás írta:Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
elméletileg jó volt. 260 hőértékű isolator volt. azóta rábeszéltek a brisk y7 -re. szaggat vele. beleraktam egy isolatort, vadi újat, ezzel nem szaggat.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! BG! sajnos okozhatja. A ma használatban lévő MZ-k nagy része közeli viszonyt ápol a misztikummal, okkult tudományokkal.
Egyébként nem. Elvileg a gyertya egy külön világ. Bár, ha magával rántja a trafót, az a gyujtást és az a biztit.... esetleg így.
A gyertya hőértéke jó volt?
T
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Sziasztok!

A következő lenne a probléma: 250es ETZ-n a trafó rövid motorozás után felforrósodik és a gyújtás kihagy.
A vezetékelés jó, és trafócsere után is ugyanez a tünet. Mi lehet még a baj?

Köszi a válaszokat!

Üdv.: Csikin
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bg »

Üdv minden hozzáértőnek, és nem hozzáértőnek. Trophy mz es 125/amiről szó van.
Ujabb túrára indulok a jövő hét végén, és szeretnék tisztán látni.
Kérdésem a következő: a közelmúlt leghosszabb általam végigcsinált motoros túráján kb. 170,km oda, 185, km vissza. Volt egy kis bibim. Mégpedig elolvadt a gyújtógyertya elektródája. Először rendkívül salakos volt, gyakorlatilag összeért az egész gyertya vége minden mindennel. Ezt erőteljes teljesítménycsökkenésben vettem észre. /végsebesség kb. 55-60.km/h/ Pedig vadiúj gyertyával indultam neki! Aznap reggel raktam bele a gépbe!
Letakarítottam. Ezután még kb.: 30 km volt, amit kibírt, aztán szépen lehörgött a gép. Teljes elektromos zárlat keretében.
Szóval megállt a büszke, és persze első lépésként gyertya ki. Elolvadt állapotban volt ekkor már, persze megint jó adagnyi rárakódott égéstermékkel együtt, ami miután a hegyes csavarhúzómmal segítettem neki, lepattant, és egy gyönyörű hegyesre égett, /vagy elolvadt?/ gyertya marad vissza. Az elektróda java része simán eltűnt. Érzésem szerint jó volt a keverési arány a motorban, de lehet hogy kevés olaj volt a keverékben. Valahol 1: 40 körül lehetett.
Gyújtás egy gramm sem volt, ekkor, mint anno írtam, elkezdtem patkolgatni, hátha az a gond. Szétszedtem, összeraktam, széthúztam, összedugtam. Stb. / mindent, amin áram folyhat végig. Kontakthibára gyanakodtam./
A mai napig nem tudom mi volt a gond. Egyszer csak megjavult az elektromosság, és vallom hogy semmi olyan beavatkozás nem történt, ami ezt elősegítette volna. A gyújtásproblémára jellemző volt pl., amikor megjött a visszajelző fény a gyújtáskulcsnál, akkor pont ellenkezőleg működött, mint kellett volna. Bekapcsolt állapotban kikapcsolt, motor nem indult. Kikapcsolt állapotban égett a kontrollámpa, a motor szintén nem indult. Aztán pár perc után, szerintem magától, vagy a jóistentől, helyreállt a rend. Elsőre beindult. És hazahozott.
Azt kérdezném, hogy gyertya, és az azon az előzőekben felsorolt problémák okozhattak-e bármilyen elektromos problémát, ami ilyen szinten befolyásolhatott bármit is?
Üdv
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára bg 2009.07.05. 22:22-kor.
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Ekecs
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
MZ-d típusa: ES 125/1
Tartózkodási hely: Kaposvár
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Ekecs »

Egy szabályozás úgy néz ki:
Esztergába befog,tokmány felől csapágyhelyre fogni,finoman!
Szegnyeregbe belsőkúpos linettát befogni,ÚJ MINŐSÉGI CSAPÁGYAT FINOMAN megtámasztani.
Érintőt fogni,többször,kicsiket fogni,éles bicskával persze.
Komutátort még a padban kimicázni (kikapargatni a komm szegmensek közük a sorját)
Ha jó volt az esztergakésed,annyira nem keni be,micázni legjobb sniccerrel,fűrészlapot én 20KW-os forgóknál kezdek használni.
Itt jön a 400-as smirgli.
Ez a módszer 30.000rpm-ig bevált.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Tegyük hozzá, hogy ha a csapágy lóg (mindettől függetlenül), és úgy szabályozod fel járó motornál, akkor a rossz csapágyra szabályozod, és a felújítás után azt veszed észre hogy már megint nincs töltés.

Amit waresz mond az jó, csak előtte - ha már úgyis érik - mindenképp ajánlott új szép jó csapágyakra váltani.
túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz »

Köszönöm segítségetek, a válaszokat miket írtatok.

János.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

túramz írta:Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.
leírtad a választ is :D

VAGY! esetleg ha szarul lett felszabályozva a forgórész kommutátora, akkor az okozhat még ilyet.. a töltés szarakodása meg attól van, hogy a szénkefék elkezdenek repülni. azt nézd meg valahogy, hogy az egész forgórész üt-e vagy csak a kommutátor. én spec ezért nem tartom szerencsésnek ezt az esztergás felszabályzást. egyszerűbb: járó motor, 400as csiszoló papír, és kb 10 másodperc a kommutátor felcsiszolása, majd szépen ki lehet egy fűrészlappal kapargatni a szeletek közt a mocskot. főtengelycsapágy ekkorát nem szokott ütni, akkor már nagy baj van.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Hát ez így nagy valószínűséggel főtengelycsapágy lesz, és ahogy írod járkál szerteszét a főtengely. A kopogó hang még lehet attól is, hogy a járkálás miatt a gyújtás sem tud jól működni (véletlenszerűen gyújt annak függvényében épp arra jár e vagy nem).

Várd meg mások mit mondanak, de szerintem halott :( Ne járj vele így, mert amint széthullik a csapágy szerezhetsz új főtengelyt, nameg egyébként sem tesz jót a most még ép alkatrészeknek.
túramz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.07.04. 00:00
MZ-d típusa: MZ TS 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: túramz »

Sziasztok!
Segítsetek kérlek behatárolni, hogy mi lehet a baj #-o . 6V-os rendszer (TS 250/1), forgórész kommutátor esztergán leszabályozva, szigetelő bemélyítve az érintkezők között, forgórész, állórész szakadásra, testzárlatra vizsgálva, új szénkefék, rugók, tartólap, leforrasztott, illetve újra cserélt csatlakozások, fekete elektrónikus fesz.szabályzó.
A működési kép pedig: akksi sarukon mérve, 2000-es fordulatig világítással terhelve, szépen 7V körül mozog a töltőfeszültség; 2500-at átlépve gyorsan sülyed, 3000-nél, már 5V körül áll.
Nekem más ötletem nincs, minthogy kiegyensúlyozatlan a főtengely, és a vége emiatt körpáyán fut, ahol a dobálásnál a szénkefék már nem képesek a megfelelő érintkezést tartani.
Amúgy elkerülhetetlen a szétbontás (csak szerettem volna még pár száz kilométert motorozni az idényben), mert 3-4000 fordulaton a hengerből kopogó hang hallatszik, ami elhallgat, amint a fordulat csökken. Így majd a főtengely-felújítás után, a fenti hibaforrás lehetőség is ki lesz küszöbölve.

Üdv, János.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

bakimate írta:Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép

Hello!
Érdeklődnék, h ETZ 125öshöz van-e ÚJ kábelköteged és ha van akkor mennyiért adnád? Illetve honnan származik, te csinálod őket?
Üdv.
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Szia!
Komplett, új vezetékköteget nálam rendelhetsz.
Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
betontojas
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.07.02. 20:47
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: betontojas »

Üdv mindenkinek! Segítségre lenne szükségem. Kompletten újra szeretném vezetékelni az MZ TS 150em, és gyári színeket, vezeték vastagságokat használnék. A problémám ott kezdődik, hogy nem tudom melyik színből, milyen vastagságú vezetékeket kellene megvennem, hogy elég legyen. Elkezdtem kapcsrajzból kiszedni az adatokat, de jó lenne, ha valaki már tudna nekem egy olyat küldeni, ami ki van számolva, hogy barna 0,75-ös 3méter például... Köszönöm, ha segítetek.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

aha!

akkor megnyugodtam. 5-7 Ah körül gondolkoztam én is. köszi a helpet! :) 8) :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:
a H4 általában 60/55W, és egyszerre a két szál csak rövid ideig éghet. az akumlátor kapacitásnak semmi köze a terhelhetőséghez.. ha csak 3Ah-s aksid van akkor is vehetsz akár 100/80W-os izzót is. ez generátorfüggő, az meg elvileg adott, úgyhogy nincs semmi gond az egésszel. és a 6Ah az egy összetett mértékegység, nem azt jelenti, hogy 72W-os az aksid, hanem azt hogy 1 órán át legfeljebb 6A terhelést visel el mire lemerül. ha mondjuk 7A-rel terheled akkor már csak kb 50 percet bír, és így tovább. értelemszerű, 1A-es terhelést kb 6 órán át bír.. mindegy.. lényeg hogy az aksi töltve van folymatosan, amig jár a motor, így nem kell félteni. gondolom a régi típusu 45/40Wos izzót váltod ki H4-re.. ez maximum 15-20W többlet terhelést jelent a generátornak, amit gyakorlatilag magasról leszar :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

conus írta:elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:

Conus, nekem 7Ah-s akksim van a gépben, tökéletesen működik, semmi bajom nincs vele!
Azt jól mondtad hogy H4 65+60W, de miért adtad össze a két értéket? Tudtommal egyszerre nem használod a két szálat az izzóban!


Üdv.
etz251
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.06.29. 11:03
MZ-d típusa: etz251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: etz251 »

sziasztok!
etz251-em van és hasonló problémám mint Máté-nak. a motor folyamatosan megöli a gyertyákat. egyszer az alapjáratot próbáltuk beállítani, amikor egyszer csak felpörgött és nem akar lállni még arra sem ha levettük a gyertyapipát. végül úgy sikerült leállítani hogy kivettük a gyertyát. a szerelő srác azt mondta hogy valószínű a váltóból szívta az olajat.
azóta több gyertyát kinyírt. gyújtást megnéztem, új kondenzátor (még a megszakítós gyújtás) gyújókábel, trafó, és építettem egy Sub-eee féle gyújtást, de mindig meghal a gyertya. azaz érdekes hogy teganp próbálgattam, és kis fordulaton ment a gép, csak úgy 3500 fölé nem lehetett pörgetni. mikor kihült azt néztem h van szikra.
szerintetek akkor nekem is az a problémám mint Máté-nak? a főtengely váltóoldali szimeringjét kell kicserélni? a váltóból eddig nem fogyott olaj. vagy csak a porlasztóban elállítódott az úszószint és esetleg nem mindig van elegednő mennyiségű benzin az úszóházban?
köszi előre is!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

elektro guruk!

H4-es izzóhoz legalább hány Ah-s akksit vegyek? 12V-ról van szó. Attól félek h a 6Ah-s kevés lesz :?
most nincs előttem semmi, de ha jól emlékszem akkor a H4-es égő 65+60W-os, azaz 125W. 6A*12V=72W. a gyár elvileg 5Ah-s ajánl bele. vagy most akkor hogy is van ez? :? :-k :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

waresz írta:gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
Rendben köszi szépen :) Neki is állok kutatni :)

ThUnDeR
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: waresz »

ThUnDeR írta:Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR
gyújtáshiba nem valószínű, mert az nem gázadásfüggő, szerezz egy gyári tűt, és rendbe fog jönni a géped.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Hát passz. Én is csak tippelgetek. Nem értek hozzá csak tapasztalatból mondom.
A kábelnél arra gondoltam, hogy ha nem sodort hanem öntött vezetékes az könnyen elpattan... És lehet a rázkódástól néha megszakad. Bár ez a melegedés nem befolyásolná.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

KILL3R etz írta:thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:
A kérdésed jó... hiába mondanám rá hogy kb 1 éves cuccok, de felül fogom vizsgálni amint eláll az eső ...

Lehet egyébként köze ahhoz ha ezek a cuccok nem OK-sak hogy üzemmeleg motornál sokkal rosszabbul megy, mint hidegen?

Bocsi ha hüJe a kérdés : ))

ThUnDeR
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3885
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

thunder!

Gyertyapipa, gyújtáskábel milyen állapotban van?
A pipában mérd meg az ellenállást. 5 körül kell lennie elvileg.

Nemrég nekem is ezt csinálta, én kipucoltam a karbit, meg gyertyát megpucoltam, új kábel és eltűnt a gond. Bár látható hibát nem találtam. Biztos jót tett a lelkének. :lol:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

kuti írta:új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
Sajnos új gyertyával is ugyan az mint régebbivel, most vettem bele új NGK-t.. B7HS-t, előtte B8HS volt benne, meg Isolator is, egyik se volt jó neki..

ThUnDeR
Avatar
kuti
Aki nem csak motorral tud elesni
Aki nem csak motorral tud elesni
Hozzászólások: 666
Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kuti »

új gyertyával mit produkál a gép? :roll: Nekem is hasonló volt, és megevett 5 litert. (ezt azóta csinálta, mióta a ts összeköpte az én gyertyám) Vettem bele újat, azóta 4 litert eszik, és ki is pörög rendesen. 300 km van benne kb.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! :) Adatlapom Galériám
Avatar
ThUnDeR
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 105
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:25
Tartózkodási hely: Tura

melegen nem megy...

Hozzászólás Szerző: ThUnDeR »

Üdv!

Olyan problémám van a mocival /ETZ250/ hogy melegen nem úgy megy ahogy kéne, és ha óvatosan húzom a gázt akkor olyan hangot ad, mintha ledadogna, ilyen rakatakataka szerüt..
Hidegen sem az igazi, de nem értem mi lehet a baja. A dolog ott kezdődött, hogy eltört a részterheléstűm, vettem után gyártottat de persze nem teljesen méretpontos a tű, mert az meglepő is lenne.... először azt hittem hogy a szűkebb tű miatt többet kap, de hiába emeltem a rovátkán a tartólemezt nem javult a dolog... Meg persze miután kivettem a gyertyát és egy merő korom volt eléggé egyértelműnek tűnt hogy ez inkább szikra hiányosság lesz.. Megnéztem a gyújtást, de minden OK-nak tűnik...

Úgyhogy ha erre valaki tudna mondani vmit hogy mit nézzek meg, akkor hallgatom, mert elég tanácstalan vagyok..

Köszi előre is

ThUnDeR
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

speciel en kivettem a fenyterelot es igy mar vilagit :!: :wink:
A viz szalad, a kő marad!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

BAKIMATE!

ez egy utángyártott trabi foncsor, mivel belemegy az MZ lámpakarimába. az hogy nincs fénye az fura, mert jó foncsor. jó fókusz, stbb.. nekem volt trabi foncsor a gépbe(bár az DDR). nagyon jó volt..
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Pedig ezzel a tankkal egész szép choppert lehetne belőle faragni 8)

Kitartás, ha a blokknak/váltónak nincs baja, szinte anyagi befektetés nélkül meg lehet oldani a dolgot, csak sok sok munkaóra van benne :P

Elsőtelót mindenképp újítsd fel, és vegyél rá 200 forintért egy pár porlehúzót, vagy legjobb lenne a harmonika, mert így nulla nap alatt szétkopnak a telóid. :roll:

Az elektronikai része meg pofonegyszerű, ha a részegységek nem sérültek akkor egy nap alatt kitanulható a vezetékelés 8) ha megy is erős is akkor csak nincs olyan nagy baja :P
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2163
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem ilyen foncsor van a gépemben talán valamilyen ikaruszból származik de nem 100% csak az, hogy buszból való!
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

én ezt 1 gyerektöl vettem ö alakitgata ilyenre!én nem karok vele közuton menni csak földesuton rallyzás céljábol használnám!Nekem se teszik ez a kokány gép de amenyiért vettem azért vétek lett volna othagyni!
Kép
Avatar
bakimate
A kábelkirály
A kábelkirály
Hozzászólások: 749
Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Ráckeresztúr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bakimate »

Sziasztok!Felismeri valaki, hogy milyen gyártmány, mihez (mibe) készítették ezt a foncsort? Középen WESEM felirat, jobb oldalt H4, bal oldalt számok. A közepében van egy tányér, az mi célt szolgál? Beletettem a /1-be, 6 V-os izzóval. Még reflektorral láttam, de a tompított az borzasztó...

Kép

Kép

Kép

Kép
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
firpo987
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2009.06.27. 20:54
MZ-d típusa: ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: firpo987 »

Üdv mindenkinek!

Először is nemrég hozzájutottam egy 150-es ts-hez annyi gond volt csak vele hogy nem töltött vissza a dinamó, gondoltam rossz a fesszabályzó (mert elég rozsdás volt) vettem rá elektronikusat, de így sem működik, kicseréltem a szénkeféket,vettem rá előtét ellenállást de ígysem működik.
azt szeretném kérdezni hogy hogy tudok rájönni hogy hol a hiba?
látszólag a forgórésznek és az álló résznek sincs semmi gondja.

előre is kössz...
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

nekem hasonló problémáim voltak. Vezetékek és kontaktok javítása csodákat müvelt.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Hello Mindenki!
Olyan kérdésem lenne, h vmiért nem jó a gyújtás a megszakítót már mindehogy próbáltam, de elvileg az jó. Mi lehet a gond? Kondi vagy vmi más?
A másik, h működik az indexem, relé új, áram elvileg eljutt a megfelelő helyre, de mégsem villognak.
Válaszokat várom és előre is köszönöm!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HaPi 2009.06.28. 11:54-kor.
Avatar
Stravkó
Long Vehicle
Long Vehicle
Hozzászólások: 1269
Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Eger

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Stravkó »

Ne hagyd magad lehangolni! Az tisztán látszik,hogy nem kis törődést igényel ez a jobb sorsra érdemes gép,de ha gondosan rendbehozod(vagy hozatod) ,biztos meghálálja majd!
Itt sem jár mindenki gyári állapotú MZ-vel,ha neked így tetszik,ám legyen! Először műszakilag kell megbízhatóvá tenni,aztán jöhet a fényezés,polír,stb... :smt023
POD RACER
Szinter, pipa!!!
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

domjan1990 írta:Kép

jajjj!!!!! =D> =D> =D>

gartulálok a kivitelezőnek, klasszikus csopperré alakított szerencsétlen sorsú 5 gangos TS 250/1 van a képen. gondolom hogy a vezetékezése egy agyon kókányolt szar, de kedvencem a légszűrőházba suszterolt gyújtáskapcsoló. leírva töltést varázsolni hozzá, kb 20 oldal A4. jobban jársz, ha keresel egy jó állapotú komplett vezetékezést egy gyári első lámpával együtt, és felszereled rá. vagy, elviszed valami guruhoz, aki a pénztárcádat nem kímélve még jobban összesufnizza, de legalább működni fog. másik lehetőség: 6V-os mz kapcsolási rajzot keresel valahol a neten. pl szocimotoros.hu szakirodalom rovatba, és aszerint megpróbálod végigkövetni a vezetékek irányát, majd helyesen bekötve próbálkozol. utána még lehet egy sor baja, de lagalább az alap adott. ha van egyáltalán benne feszültség szabályzó.. akkor azt szét kell szedni, érintkezőket felcsiszolni, és reménykedni hogy jó, a beállításában segítünk, ha eljutsz odáig.
Bokodi Áron- WARESZ
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

domjan1990 írta:Kép
Hello!
A motorod egy MZ TS 250/1. De vannak rajta olyan alkatrészek, ami nem TS 250/1, pl.: tank-->vmi egyedi, más motoré, nem MZ, a foncsor ETZ-é. Én a blokk, az oldal dekli és a dobfékekről következtettem arra, h TS.
Üdv.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Kép
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3153
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Gondolom a forgalmiban benne van a típus #-o
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Ahova irod a hozzászólásodat,annak az alján ott van hogy"Kép beillesztése a hozzászóláshoz".Arra rányomsz,kiválasztod a gépeden levő képet aztán feltölt gomb és kész.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

hogyan tok feltenni rola?
Adj msnen cimet
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

domjan1990 írta:Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Akkor dobj egy képet róla,azt majd mi megmondjuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
domjan1990
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2009.06.26. 07:35

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: domjan1990 »

Az a bibi hogy még én se tom milyen!
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

domjan1990 írta:Valaki tudna segiteni!Vettem a kokány gépet!az égadta földön semmi töltés nincsen!Addig megy amigg az aksiba van szufla!Hogy tudok rá töltést varázsolni?hol kezdjem el?
Szia neked is!

Talán kicsit több infót csepegtethetnél a motorodról,hiszen még az sem derült ki ebből a furcsa hsz-ből hogy Es-Ts vagy Etz?6 illetve 12V-os?
Általánosságban egy ilyen kérdésre kb hasonlót lehet válaszolni is.
Mindent nézz át!!
A dinamó(generátor)-tól elkezdve a fesszabályzón,az egyenirányitón(már ha 12V-os),a vezetékelésen keresztül bárhol lehet bibi.
Alfa elég kimeritően leirta mit tegyél.
Legtöbbször a fesszabályzó a ludas.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Legelőször is töltsd le a szerelési kézikönyvet, elég kiterjedten írja le mi a teendő ilyenkor. Ha nem volt előtte mz-d, akkor azt is leírja minek hol kell lennie, és kábelezési terv is van hozzá.

-Nézd meg a generátort és a többit nincs-e rajta mechanikai sérülés (szénkefék, csúszógyűrűk, álló forgó stb)
-Ellenőrizd ez alapján a csatlakozásokat, vezetékeket, biztosítéktáblát (nincs-e valami eltörve, elkopva, oxidálódva, kontaktos e stb)
-Mérd ki a megfelelő alkatrészeket (az egyenirányító kivételével - ha a géped olyan amiben van, mert nem írtad - ez könnyű és nem kell hozzá sok szerszám). Állórész, forgórész, kondenzátor, fesszabályzó. a helyes értékek tipusfüggőek, de a könyveikben megvannak. Ehhez a legegyszerűbb egy multimétert használni.

Hát nagy vonalakban ennyi, és ebben a sorrendben...
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég