Blokk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Vörcsi!
Sikerült megoldanod a kopogást a hengerben, mert én is ugyanilyen problémával küzdök, felpörgetem és néha hallani 1-2 koppanást, és van amikor bizonyos fordulatokon ha tartom akkor is csinálja?
Üdv: Matt
Sikerült megoldanod a kopogást a hengerben, mert én is ugyanilyen problémával küzdök, felpörgetem és néha hallani 1-2 koppanást, és van amikor bizonyos fordulatokon ha tartom akkor is csinálja?
Üdv: Matt
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Ez engem is érdekelne mert a Favorit kuplungláncom vegyes használat és kevés nyúzás terhe mellett 1000km alatt megnyúlt úgy hogy 1000-es fordulat alatt belever a decnibe. Milyen láncot vegyek ami biztosan jobb? Skoda-Lada vezértműláncot?kupi írta:Üdv
Komolytalan kérdésem lenne,sajnos nagyon kinyult a kuplung láncom a TS125 ön(kétsoros de ez lényegtelen) és érdekelne a cserét ti hogyan oldotátok meg(nem a technikai része érdekel azt már 100 szor csináltam)mivel nem nagyon bizom az utángyártott alkatrészekbe tehát az új ha nem muszály nem kell.És ráadásul van jópár komplett blokom alkatrésznek némejik talán csak párezret futott össz azt gondoltam kibontok egyböl,itt a kérdés:muszály fogaskerekeket is cserélni?A mostaniak szerintem tökéletes álapotuak csak a lánc sinylete meg azt a 30000km ami benne van.(legutobb mikor cseréltem akkor még volt gyári és akkor fogaskerék is lett cserélve 1995 ben).
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
én is most váltottam 15w40 mse-ről challoils 80w90-re, annyit veszek észre hogy sokkal nagyobbat ránt amikor 1-be teszem és tökig behúzott kuplunggal is gyorsítja a motort, elég idegesítő, de mostmár ezt a szezont ezzel futom lebambi írta: hali
én 10-40-est használok,szerintem nem károsít.
üdv bambi

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Re: Blokk
halikobraCode írta:Sziasztok.
Lenne egye nagyon könnyed kis kérdésem hozzátok, remélem tud valaki segíteni.
Nemrégiben lecseréltem a blokkban az olajat. Nem tudom mi volt előtte benne de most Mol Hykomol K 80W-90.
A problémám az lenne, hogy nagyon kemény lett tőle a váltó. Kicsit nehezebb váltani vele. De a legjobban az zavar hogy az üreset iszonyat nehéz megtalálni rajta. Ha gurulás közben keresem akkor is nehéz, álló helyben meg képtelenség, csak úgy ha leállítom a mocit.
A kuplung jó, nem csúszik, nem ragad az olajtól.
Most este mikor jöttem haza és hűvösebb volt a levegő azt vettem észre hogy kicsit könnyebb kivenni üresbe, de melegen...
Szerintetek milyen olajat érdemes bele tenni? Ha teszek bele 10W-40 motorolajat, az jó? Nem károsítja a dolgokat?.
Vagy lehet nem is az olaj, hanem maga a váltó kezd hülyéskedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Ha Bambi erre jársz, nagyon megköszönném ha írnál rá valamit.
Üdv.
én 10-40-est használok,szerintem nem károsít.
üdv bambi
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv
Komolytalan kérdésem lenne,sajnos nagyon kinyult a kuplung láncom a TS125 ön(kétsoros de ez lényegtelen) és érdekelne a cserét ti hogyan oldotátok meg(nem a technikai része érdekel azt már 100 szor csináltam)mivel nem nagyon bizom az utángyártott alkatrészekbe tehát az új ha nem muszály nem kell.És ráadásul van jópár komplett blokom alkatrésznek némejik talán csak párezret futott össz azt gondoltam kibontok egyböl,itt a kérdés:muszály fogaskerekeket is cserélni?A mostaniak szerintem tökéletes álapotuak csak a lánc sinylete meg azt a 30000km ami benne van.(legutobb mikor cseréltem akkor még volt gyári és akkor fogaskerék is lett cserélve 1995 ben).
Komolytalan kérdésem lenne,sajnos nagyon kinyult a kuplung láncom a TS125 ön(kétsoros de ez lényegtelen) és érdekelne a cserét ti hogyan oldotátok meg(nem a technikai része érdekel azt már 100 szor csináltam)mivel nem nagyon bizom az utángyártott alkatrészekbe tehát az új ha nem muszály nem kell.És ráadásul van jópár komplett blokom alkatrésznek némejik talán csak párezret futott össz azt gondoltam kibontok egyböl,itt a kérdés:muszály fogaskerekeket is cserélni?A mostaniak szerintem tökéletes álapotuak csak a lánc sinylete meg azt a 30000km ami benne van.(legutobb mikor cseréltem akkor még volt gyári és akkor fogaskerék is lett cserélve 1995 ben).
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
kobracode!
nekem is ugyanez volt a problémám, 20w-50-es ásványi olajat tettem bele és hidegen is és melegen is nagyon jó. egyébként a múltkor kutakodtam az olajdepo.hu oldalon és ott találtam egy leírást a viszkozitásokkal kapcsolatban. a 80w-s és a 80-90w-s hajtóműolaj között a viszkozitás 100°C-on tulajdonságban majdnem 2x-es eltérés van!
http://www.olajdepo.hu/index.php?aktivm ... ontentid=8
tehát hajtóműolaj és hajtóműolaj közt is óriási különbségek vannak
nekem is ugyanez volt a problémám, 20w-50-es ásványi olajat tettem bele és hidegen is és melegen is nagyon jó. egyébként a múltkor kutakodtam az olajdepo.hu oldalon és ott találtam egy leírást a viszkozitásokkal kapcsolatban. a 80w-s és a 80-90w-s hajtóműolaj között a viszkozitás 100°C-on tulajdonságban majdnem 2x-es eltérés van!
http://www.olajdepo.hu/index.php?aktivm ... ontentid=8
tehát hajtóműolaj és hajtóműolaj közt is óriási különbségek vannak



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
KobraCode: az olaj nem biztos hogy megoldja a váltógondot (amúgy G30 gépolajat használok bele, jó hígfos jellegű de bevált), az "üresbe nem tudom kivenni állóhelyben" gyakori MZ probléma, itt a kuplungnál kell kutakodni.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
Sziasztok.
Lenne egye nagyon könnyed kis kérdésem hozzátok, remélem tud valaki segíteni.
Nemrégiben lecseréltem a blokkban az olajat. Nem tudom mi volt előtte benne de most Mol Hykomol K 80W-90.
A problémám az lenne, hogy nagyon kemény lett tőle a váltó. Kicsit nehezebb váltani vele. De a legjobban az zavar hogy az üreset iszonyat nehéz megtalálni rajta. Ha gurulás közben keresem akkor is nehéz, álló helyben meg képtelenség, csak úgy ha leállítom a mocit.
A kuplung jó, nem csúszik, nem ragad az olajtól.
Most este mikor jöttem haza és hűvösebb volt a levegő azt vettem észre hogy kicsit könnyebb kivenni üresbe, de melegen...
Szerintetek milyen olajat érdemes bele tenni? Ha teszek bele 10W-40 motorolajat, az jó? Nem károsítja a dolgokat?.
Vagy lehet nem is az olaj, hanem maga a váltó kezd hülyéskedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Ha Bambi erre jársz, nagyon megköszönném ha írnál rá valamit.
Üdv.
Lenne egye nagyon könnyed kis kérdésem hozzátok, remélem tud valaki segíteni.
Nemrégiben lecseréltem a blokkban az olajat. Nem tudom mi volt előtte benne de most Mol Hykomol K 80W-90.
A problémám az lenne, hogy nagyon kemény lett tőle a váltó. Kicsit nehezebb váltani vele. De a legjobban az zavar hogy az üreset iszonyat nehéz megtalálni rajta. Ha gurulás közben keresem akkor is nehéz, álló helyben meg képtelenség, csak úgy ha leállítom a mocit.
A kuplung jó, nem csúszik, nem ragad az olajtól.
Most este mikor jöttem haza és hűvösebb volt a levegő azt vettem észre hogy kicsit könnyebb kivenni üresbe, de melegen...
Szerintetek milyen olajat érdemes bele tenni? Ha teszek bele 10W-40 motorolajat, az jó? Nem károsítja a dolgokat?.
Vagy lehet nem is az olaj, hanem maga a váltó kezd hülyéskedni?
Köszi előre is a válaszokat.
Ha Bambi erre jársz, nagyon megköszönném ha írnál rá valamit.
Üdv.
Re: Blokk
senki nem tud segiteni ?:(:(
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Első kettő még be birom állítani utóbbit meg nem, mert oldalt van a gyertya a hengerfejben. de holnap meglesem ezeket!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
megszakító hézag 0,5 mm, gyertya érintkező hézag 0,6 mm, előgyújtás 3mm. ezek vannak belőve? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Megpróbáltam hogy adok neki előgyújtást még, ami végülis felemásan jött össze, mert így se megy csak 115-öt, de ha visszaengedem nem kopog a henger, meg melegítéses gázrántogatásnál nincsenek iszonyat nagy koppanánok. Olyan volt előtte mintha kalapáccsal ütötte volna valaki a hengert.
Most meg lehet sok az előgyújtás és inkább vissza kellene adni?
Most meg lehet sok az előgyújtás és inkább vissza kellene adni?
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
jaja, én most jöttem be a gyújtásállításból, kb 1500 km alatt az érintkezők kb. 1/3-a elégett...
egy kis reszelés, rugó feszítés, újra állítás és már jó is 




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hát az én tippem, ami lehet hogy tök rossz
, hogy az előgyújtásod túl nagy (magyarul elállítódott az idők folyamán).
vagyis kis fordulaton nagyon gyenge, nagy fordulaton hirtelen húzni kezd. Na most 3 asban az áttétel miatt még a "gyenge" motor is fel tudja gyorsítani arra a sebességre és fordulatra (pl a 3 as amíg gyenge, olyan kicsi a légellenállás h nem igazán észrevehető, később pedig erős lesz a gép). 110 nél meg az történik, hogy az utolsó fokozat nem tudja felvinni olyan sebességre, ahol a motornak megjönne az ereje, így azt nem tudod kihasználni, mert a légellenállás és a nagy áttétel előbb legyőzi.
Persze 110nél az 5. is elég sokat pörög már (etznél 5000 felett, esnél is gyanítom), de elméletnek azért jó xD
ha lejjebb veszed az előgyuszit és "megjavul", akkor ilyesmi volt. ha nem, akkor nem xD

vagyis kis fordulaton nagyon gyenge, nagy fordulaton hirtelen húzni kezd. Na most 3 asban az áttétel miatt még a "gyenge" motor is fel tudja gyorsítani arra a sebességre és fordulatra (pl a 3 as amíg gyenge, olyan kicsi a légellenállás h nem igazán észrevehető, később pedig erős lesz a gép). 110 nél meg az történik, hogy az utolsó fokozat nem tudja felvinni olyan sebességre, ahol a motornak megjönne az ereje, így azt nem tudod kihasználni, mert a légellenállás és a nagy áttétel előbb legyőzi.
Persze 110nél az 5. is elég sokat pörög már (etznél 5000 felett, esnél is gyanítom), de elméletnek azért jó xD
ha lejjebb veszed az előgyuszit és "megjavul", akkor ilyesmi volt. ha nem, akkor nem xD
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Igen, a simmeringekkel nincs baj, 6000 kilóméter van a blokkban, Viton simmeringekkel, amúgy meglestem de nincs baj vele, nem benzines az olaj se...conus írta:Vörcsi!
gyújtás felőli szimeringet megnézted?
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
Vörcsi!
gyújtás felőli szimeringet megnézted?
gyújtás felőli szimeringet megnézted?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Hali!Köszi szépen az infókat
Mail-en nem írtam,de nagyon tuti a gép!Méegegyszer köcce 


- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
Bakimate:lexuxka írta:Helló!Segitségeteket kérném!Egy Mz ts 125/2-es motort próbálok üzemképes állapotba hozni!A csapágy és szimering méretek és db számok kellenének a blokkból!Ha valaki tud segíteni,kérem írja meg ide vagy a lexuxka@citromail.hu-ra!Segitségeteket előre is köszönöm!
Üdv.:Tom
Akkor íme a lista
MZ TS 125/150 (késõi kiadás) csapágyszámok és szimmeringméretek:
----------------------------------------------------------------
Csapágyak:
Fõtengely: 2 db 6204 C4, 1 db 6304 C4
Váltó: 1 db 6202 C3, 1 db 6004 C3, 1 db 6201 C3
Szimmeringek:
Fõtengely: 2 db 20x30x7
Lánckerék alatt: 1 db 25x35x7
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Re: Blokk
HÉÉÉÉÉÉ 1:30-ba keverek gyerekek!!!!
Üdv!
Segélysipákolások közepette fordulok hozzátok!
Nem akar menni a 250-es Trophy-m. Szóval 3-asban viszi a 85-öt, DE a fő bajom hogy 110-nél többet nem megy. 100 fölött is csak szivatóval akat menni, ha nem húzom rá nem megy tovább és gyenge recsegő hangot hallatt a hengertájéka, vagyis arrafele gyanítom, mert ugye már nagy menetszél és a vele a zaj. 120-as főfúvóka +1-es túlméret, nincs váll, tiszta karbi, 1:30-as keverék amivel szivató mellett se füstöl menet közben! A motor magas fordulaton kezd el húzni de akkor mint az állat, TS 250 hengerem van, lehet ez a baja? Alap 28-as BVF karbija van a kicsikének, benzint kap, új benzincsap és most szűrő sincs, nem értem régebben ment 130-at is, ezt kocsival néztük!
Üdv!
Segélysipákolások közepette fordulok hozzátok!
Nem akar menni a 250-es Trophy-m. Szóval 3-asban viszi a 85-öt, DE a fő bajom hogy 110-nél többet nem megy. 100 fölött is csak szivatóval akat menni, ha nem húzom rá nem megy tovább és gyenge recsegő hangot hallatt a hengertájéka, vagyis arrafele gyanítom, mert ugye már nagy menetszél és a vele a zaj. 120-as főfúvóka +1-es túlméret, nincs váll, tiszta karbi, 1:30-as keverék amivel szivató mellett se füstöl menet közben! A motor magas fordulaton kezd el húzni de akkor mint az állat, TS 250 hengerem van, lehet ez a baja? Alap 28-as BVF karbija van a kicsikének, benzint kap, új benzincsap és most szűrő sincs, nem értem régebben ment 130-at is, ezt kocsival néztük!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vörcsi 2009.05.08. 12:02-kor.
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Blokk
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Re: Blokk
Helló!Segitségeteket kérném!Egy Mz ts 125/2-es motort próbálok üzemképes állapotba hozni!A csapágy és szimering méretek és db számok kellenének a blokkból!Ha valaki tud segíteni,kérem írja meg ide vagy a lexuxka@citromail.hu-ra!Segitségeteket előre is köszönöm!
Üdv.:Tom
Üdv.:Tom
Re: Blokk
Szevasztok !
Segítség kellene , nem kapok boltokba kapcsolás rögzítőt (rugo+golyó hernyotengelyhez) ,nem tudná valaki megmondani h, kb mekkora golyó meg rugó kell oda?? hátha találok itthon.... a régi elveszett
A második kérdésem h, szokott e valaki tenni ellene vmit h, a kuplung lepörögjön a főtengelyröl?? a régi lepörgött meg el is tört ,most szereztem használtan egyet de nem bizok benne h, nem történik meg ujra...
És van még egy bajom.... 3.sebességbe nem tudok vele menni,elöször csak váltás után dobálja mint ha letört volna egy darab a fogaskerékböl,és utána kidobja 2. és 3. közé üresbe
Új fogaskerekek vannak pedig ,amelyikek a 3.hoz kellenek , uj a léptetővilla is....szétszedett blokknál látni pedig h, rendesen összekapcsolnak.... mi lehet a baj??? 1 honapja ezzel szarakodok..... lehet azér mer nincs bent a golyó meg a rugó??? vagy egyéb ok???? Sokat segítenétek!!!! Előre köszi !! Petya (ETZ 250)
Segítség kellene , nem kapok boltokba kapcsolás rögzítőt (rugo+golyó hernyotengelyhez) ,nem tudná valaki megmondani h, kb mekkora golyó meg rugó kell oda?? hátha találok itthon.... a régi elveszett

A második kérdésem h, szokott e valaki tenni ellene vmit h, a kuplung lepörögjön a főtengelyröl?? a régi lepörgött meg el is tört ,most szereztem használtan egyet de nem bizok benne h, nem történik meg ujra...

És van még egy bajom.... 3.sebességbe nem tudok vele menni,elöször csak váltás után dobálja mint ha letört volna egy darab a fogaskerékböl,és utána kidobja 2. és 3. közé üresbe

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Igazad van a minöséget meg kell fizetni,de hosszutávon megéri.RR_ZOZY írta:Már elnézést de aki motorolajjal kevergeti a benzinjét az meg is érdemli.
A dugattyú megszorulásról meg annyit hogy HATALMAS TÉVEDÉS az hogy a lehető legkisebb illesztésre kell törekedni, mert nem attól lesz benne jó kompresszió ha szorosra illeszted.
Ez fokozottan érvényes a Berta és hasonló kilincsből öntött dugattyúkra, de ezekkel is rendesen meg lehet csinálni ha nem hegyezed ki az illesztést.
Nem mondom hogy a szoros illesztéstől tuti meg fog szorulni, de ha biztos vagy abban hogy a legjobb minőségű anyagokkal dolgozol és leteszik a nagyaesküt hogy a gépmunkára sem lesz panasz akkor esetleg. Ja hogy ez szinte megfizethetetlen....lehet dehát nem megy az úgy hogy "b...ni is akarunk meg szüzek is akarunk maradni"...... ha csak prosztó anyagra prosztó gépmunkára (pl. "rokon csinálja ingyen" típusú) van pénz akkor jobb neki se állni mert utána ötször annyiban lesz mintha egyszer lenne normális anyaggal normálisan összetéve.
Nah elnézést a kirohanásért![]()
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Re: Blokk
RR_ZOZY írta: kilincsből öntött dugattyúk

Mellesleg,amikor mondtam Bambinak telefonon,hogy a kisTZ hengerét 0,02-re illesztette az esztergályos,azt mondta,hogy "jó lesz,ha nem akarsz 40-nél többet menni" Aztán fel lett fúrva 0,05-re.
(csak álljon össze végre

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Már elnézést de aki motorolajjal kevergeti a benzinjét az meg is érdemli.
A dugattyú megszorulásról meg annyit hogy HATALMAS TÉVEDÉS az hogy a lehető legkisebb illesztésre kell törekedni, mert nem attól lesz benne jó kompresszió ha szorosra illeszted.
Ez fokozottan érvényes a Berta és hasonló kilincsből öntött dugattyúkra, de ezekkel is rendesen meg lehet csinálni ha nem hegyezed ki az illesztést.
Nem mondom hogy a szoros illesztéstől tuti meg fog szorulni, de ha biztos vagy abban hogy a legjobb minőségű anyagokkal dolgozol és leteszik a nagyaesküt hogy a gépmunkára sem lesz panasz akkor esetleg. Ja hogy ez szinte megfizethetetlen....lehet dehát nem megy az úgy hogy "b...ni is akarunk meg szüzek is akarunk maradni"...... ha csak prosztó anyagra prosztó gépmunkára (pl. "rokon csinálja ingyen" típusú) van pénz akkor jobb neki se állni mert utána ötször annyiban lesz mintha egyszer lenne normális anyaggal normálisan összetéve.
Nah elnézést a kirohanásért

A dugattyú megszorulásról meg annyit hogy HATALMAS TÉVEDÉS az hogy a lehető legkisebb illesztésre kell törekedni, mert nem attól lesz benne jó kompresszió ha szorosra illeszted.
Ez fokozottan érvényes a Berta és hasonló kilincsből öntött dugattyúkra, de ezekkel is rendesen meg lehet csinálni ha nem hegyezed ki az illesztést.
Nem mondom hogy a szoros illesztéstől tuti meg fog szorulni, de ha biztos vagy abban hogy a legjobb minőségű anyagokkal dolgozol és leteszik a nagyaesküt hogy a gépmunkára sem lesz panasz akkor esetleg. Ja hogy ez szinte megfizethetetlen....lehet dehát nem megy az úgy hogy "b...ni is akarunk meg szüzek is akarunk maradni"...... ha csak prosztó anyagra prosztó gépmunkára (pl. "rokon csinálja ingyen" típusú) van pénz akkor jobb neki se állni mert utána ötször annyiban lesz mintha egyszer lenne normális anyaggal normálisan összetéve.
Nah elnézést a kirohanásért


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- Peti ETZ250
- Simsonos
- Hozzászólások: 56
- Csatlakozott: 2008.08.21. 09:23
- MZ-d típusa: MZ ETZ250
- Tartózkodási hely: Komárom
Re: Blokk
Szeva MINDENKI!Matthej01 írta:Na most nem okoskodásból mondom hanem jótanács: sima motorolajat azért nem szabad használni mert 1. súlyosabban károsítod a környezetet mivel ezt nem arra találták ki hogy ez elégjen 2. Nem erre az üzemállapotra lett kitalálva, ilyen mérvű hőterheléstől nem ott rakódik le ahol amúgy sem lenne szabad. Pl.: gyűrű horony. Csak jótanács de azért ha megerőszakoljuk motorunkat megy vele......Jó kérdés: De meddig?
Tapasztalatból tudom nem sokáig megy motorolajjal kevert üzememanyaggal.
Kezdő motoros időszakomban nekem is mondták, az MZ elmegy bármivel. Ez tévedés, nekem úgy egybesült a henger a dugatyúval öröm volt szétszedni.
A hengerbe Két túlméretet kellett fúrni!!!!
Nem utolsó sorban nagyon balesetveszéllyes.
Üdv:Peti ETZ250
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: Blokk
Szia!
Főtengely, biztos, hogy NEM.
Váltó, 90%-ra merem, mondani, hogy NEM.
Kuplung esetleg.
Ha gondolod, ősszenézem neked a két blokk azonosságait cikkszám alapján.
Főtengely, biztos, hogy NEM.
Váltó, 90%-ra merem, mondani, hogy NEM.
Kuplung esetleg.
Ha gondolod, ősszenézem neked a két blokk azonosságait cikkszám alapján.
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Üdv mindenkinek!
MZ es 250/2 blokkjában és mondjuk egy ETZ 250 blokkjában melyek azok az alkatrészek amelyek cserélhetők egymással?
Gondolok itt a főtengelyre, váltóra stb.
MZ es 250/2 blokkjában és mondjuk egy ETZ 250 blokkjában melyek azok az alkatrészek amelyek cserélhetők egymással?
Gondolok itt a főtengelyre, váltóra stb.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
De a legfontosabb mégis az, hogy a motorolaj nem keveredik jól a benzinnel (ahogy Stravkó is megmondta). Még amikor tanultam, oktatómnál nem volt egyszer 2t olaj, és motorolajjal csinálta a keverést. 30 év tapasztalattal mondta, hogy ha nem rázogatod össze a kannában minden adagot 10-15 percen keresztül, az olaj keveredése egyenetlen, álláskor szétválik bizonyos mértékben, stb. Azt meg tudjuk hova vezet ha néha nincs benne olaj, néha meg túl sok van
Fékbe fékolaj, telóba telóolaj, hajtóműbe hajtóműolaj, láncra lácspré, és persze benzinbe 2t olaj. Nem passzióból gyártanak ennyi félét...

Fékbe fékolaj, telóba telóolaj, hajtóműbe hajtóműolaj, láncra lácspré, és persze benzinbe 2t olaj. Nem passzióból gyártanak ennyi félét...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Na most nem okoskodásból mondom hanem jótanács: sima motorolajat azért nem szabad használni mert 1. súlyosabban károsítod a környezetet mivel ezt nem arra találták ki hogy ez elégjen 2. Nem erre az üzemállapotra lett kitalálva, ilyen mérvű hőterheléstől nem ott rakódik le ahol amúgy sem lenne szabad. Pl.: gyűrű horony. Csak jótanács de azért ha megerőszakoljuk motorunkat megy vele......Jó kérdés: De meddig?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
és ha pl. este amikor leteszed a motort és másnap reggel amikor előveszed ugyanolyan meleg? mind1 hagyjuk.KILL3R etz írta: Conus!
Én is úgy gondoltam...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Stravkó!
Ez valami spec. olaj volt akkoriban. Ezt használták diesel,benzines autókba és keveréknek is.
Hogy taknyol az biztos... De 2-300 km után elmegyek és kiégetem. Nem a kokszot csak a lerakódott olajat... Egy kihuzatott 4. után elkezd füstölni utána kb 3 perc és nem lehet látni füstöt. A dugón pedig nem látszik a normálistól eltérő kokszréteg.
És hogy csörög az is biztos... De amíg csörög addig legalább megy
Egyébként kérdezném, hogy tényleg káros a motornak, ha ezzel az olajjal járok?
Ez valami spec. olaj volt akkoriban. Ezt használták diesel,benzines autókba és keveréknek is.
Hogy taknyol az biztos... De 2-300 km után elmegyek és kiégetem. Nem a kokszot csak a lerakódott olajat... Egy kihuzatott 4. után elkezd füstölni utána kb 3 perc és nem lehet látni füstöt. A dugón pedig nem látszik a normálistól eltérő kokszréteg.
És hogy csörög az is biztos... De amíg csörög addig legalább megy


Egyébként kérdezném, hogy tényleg káros a motornak, ha ezzel az olajjal járok?

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
A véleményemmel csatlakoznék Stravkó-hoz. A motorom előző tulaja is motorolajat használt. Amikor elhoztam csörgött a motorja. Rögtön 2T raktam bele és már hazafelé is sokat halkult most kb. 400km után pedig már szinte alig hallani. A kipufogót is teleköpte mert borzasztó vastag kokszréteg van felhalmozódva benne amit én egyértelműen a motorolaj számlájára írok.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
A fene sem tudja már én is ismerek olyan őreg horgásztársat aki 30 éven át jár már sima motorolajal(MDC gondolom a TSZ böl maradt rá)és megy neki a Jawa 350,igaz olajcsikot huz maga után de megy.Én minden esetre maradok a fél vagy a teljesen szintetikusnál a márka az lényegtelen hisz mindenki mást talál jónak de ez igy természetes,egy biztos én sthil olajal jártam sokáig a motor szerete de a kipuf az bizony anyira tele ment,hogy ki sem lehet pucolni(még meg van és mindenki aki kézbe veszi azt hiszi beton van benne)az arol 2T pedig a mult olmazatlan benzinbe nem igazán ajánlom.De ha bele gondolunk a 3.világ tele van 2T motorokal(2-4 kereküig)és nem hiszem,hogy arra felé nagy választék van a motorolajakbol.De a motor életartama biztosan szoros kapcsolatba van a használt kenöanyagal ez gyakorlati tény.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
Srácok!
Jól értelmezem,hogy négyütemű motorolajat használtok a benzinbe keverve?
Szerintem az nem túl egészséges! Én próbáltam anno Simsonba,de nem ég el benne,trutyizott mint állat,csöpögött a kipuffon mindenhol! Az égéstér és a dugótető is botrányosan nézett ki utána. A kenőképességét nem tudom,mert nem sokáig használtam.
Az "okosok" azt mondták,hogy ez az olaj nem tud úgy elkeveredni a benzinben,mint a 2t-s,és nem is csapódik ki a motortérben belőle,ezért trutyizott a kipufogón!
Azóta nem kisérleteztem vele!
Ez az én tapasztalatom,de ha nektek bevált,akkor nem szóltam!
Üdv:Stravi
Jól értelmezem,hogy négyütemű motorolajat használtok a benzinbe keverve?

Szerintem az nem túl egészséges! Én próbáltam anno Simsonba,de nem ég el benne,trutyizott mint állat,csöpögött a kipuffon mindenhol! Az égéstér és a dugótető is botrányosan nézett ki utána. A kenőképességét nem tudom,mert nem sokáig használtam.
Az "okosok" azt mondták,hogy ez az olaj nem tud úgy elkeveredni a benzinben,mint a 2t-s,és nem is csapódik ki a motortérben belőle,ezért trutyizott a kipufogón!
Azóta nem kisérleteztem vele!
Ez az én tapasztalatom,de ha nektek bevált,akkor nem szóltam!
Üdv:Stravi
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Egyetértek kupival!
Conus!
Én is úgy gondoltam... A másik, hogy én is motorolajat használok keverékhez. Nagyfatertől van, a honvédségből újította még vagy 50 évvel ezelőtt

Conus!
Én is úgy gondoltam... A másik, hogy én is motorolajat használok keverékhez. Nagyfatertől van, a honvédségből újította még vagy 50 évvel ezelőtt

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Sziasztok nem akarok senkinek sem észt osztani távoláljon tölem csak a saját sokéves tapasztalatomat mondom el:Szerintem a dugatyuszorulás két fő oka a tul szoros" ilesztés vagy a szegény keverék,én mind a ketövel megjáttam már annó.Nem véletlenül irták le a Német mérnökök a használati könyvecskébe a bejáratás alatt a subertüt a normál álástol egy vagy két vonalal is feljebb kell emelni(több naftát igy olajat is kapjon),most két mocit is járatok MZ-Simson és megszorulásnak még a gondolata sincs igaz kajálnak is rendesen de megéri ez a kiss plussz ráadásul a Simó kicsit szorosabra is sikerült a mesternek de már tul a 500km en még nem szorult meg de bika erös.A másik mindenki bejárat én normálisan használom (nem kroszozom)max nem elözök és nem pörgetem nagyon .A két személyt az első ezresig kerülöm(mivel én is 110kg vagyok)de egyébként semmi finomkodás és persze ha lehet nem a legmelegebb nyári honapokra hagyom a felujitást a tavasz az igazi..Ez az én bevált modszerem igaz tudom mindenki másra esküszik.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
misi!
karburátor pöccre be volt állítva, ha feljebb teszem 1-el a tűt akkor nem tudok stabil alapjáratot belőni. mindegy ezt a szezont már így viszi végig. talán ősszel újra fúratom ha sikerül találni jobb minőségű dugattyút mint a berta
karburátor pöccre be volt állítva, ha feljebb teszem 1-el a tűt akkor nem tudok stabil alapjáratot belőni. mindegy ezt a szezont már így viszi végig. talán ősszel újra fúratom ha sikerül találni jobb minőségű dugattyút mint a berta



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
úgy értettem a megállás h leállítom magam alatt a motortKILL3R etz írta:Nem azért de ez a megállás sztem is inkább árt mint használ...





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
szia conus!
szerintem kenéssel lehetett aprogléma hogy megszorült a dugattyud.
vagy nagyon keveset kapott a motor.
én is most járattam be motrom 2000km van már benne de semmi progléma nem volt idáig.
én rendtes motor olajat használok a benzimbe 10w40 es.keverési arány 1:33 as.
a kipufogo nem taknyos és lehet neki tekerni fülét és nem csörög.
régen mikor egy 250/1 sem azzal ugyan igy csináltam .
az a baj benzim valo olajakkal hogy tulzottan felvannak higitva és nincs vizkozitása.
a szintetikos olajoknak se olyanjo a vizkozitása ,pedik az áruk elég drága.
udv:misi
szerintem kenéssel lehetett aprogléma hogy megszorült a dugattyud.
vagy nagyon keveset kapott a motor.
én is most járattam be motrom 2000km van már benne de semmi progléma nem volt idáig.
én rendtes motor olajat használok a benzimbe 10w40 es.keverési arány 1:33 as.
a kipufogo nem taknyos és lehet neki tekerni fülét és nem csörög.
régen mikor egy 250/1 sem azzal ugyan igy csináltam .
az a baj benzim valo olajakkal hogy tulzottan felvannak higitva és nincs vizkozitása.
a szintetikos olajoknak se olyanjo a vizkozitása ,pedik az áruk elég drága.
udv:misi
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Nem azért de ez a megállás sztem is inkább árt mint használ...
Paraszti logikával ugye amíg mész addig a menetszél hűti. Namost ha megállsz akkor kezdi leadni a hőt. És 5 perc alatt nem fog annyira visszahűlni mint amilyen a hőfoka rendes hűtés közben.
Ez az én elméletem szóval ha hülyeség javítsatok ki

Paraszti logikával ugye amíg mész addig a menetszél hűti. Namost ha megállsz akkor kezdi leadni a hőt. És 5 perc alatt nem fog annyira visszahűlni mint amilyen a hőfoka rendes hűtés közben.
Ez az én elméletem szóval ha hülyeség javítsatok ki


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
na tessék:


le lettem hülyézve a chat-en h "minek megállni bejáratós motorral 5-10 km-enként 5-10 perc pihire?"
csak ezért. hiába az 1:35-ös fullszintetikus keverés, 500 km van az új dugattyúban, 10,5 km után visított egyet aztán satuzás. kuplung be, gurultam tovább 2-3 mp után visszaengedtem neki, hazahozott de borzalmas hangja volt. most már "csak" csörög a "jó" minőségű berta dugattyú.


le lettem hülyézve a chat-en h "minek megállni bejáratós motorral 5-10 km-enként 5-10 perc pihire?"
csak ezért. hiába az 1:35-ös fullszintetikus keverés, 500 km van az új dugattyúban, 10,5 km után visított egyet aztán satuzás. kuplung be, gurultam tovább 2-3 mp után visszaengedtem neki, hazahozott de borzalmas hangja volt. most már "csak" csörög a "jó" minőségű berta dugattyú.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
hosszú lenne,holnap hívlakzsakfos írta:Bambi bevallom őszintén és férfiasan azt nem mértem hogy a léptetővilla mennyire tud oldalra mozogni a fogaskerék vájatában.
Igazából a léptetővilla önmagában nem tudja sebességben tartani ugye???
Kell hozzá az "ékhatás" is,vagy rosszul értelmezem??
Ami a kihajtótengelyen mozgott kb 1mm-t az pont a 24fogas ablakos kerék amibe a kapcsolóköröm megy.Mivel a 2db tartalék váltóimon is mozog ugyanez a kerék és a szerelési videón is ugy látom mintha meglenne ez a játék ezért azt nem tartottam hibának.Rosszul tettem??Kikéne hézagolni szorosra?
Bambi mester a csevegőben majd egyeztetnék veled időpontot meg részleteket.Előre is köszönöm.
Re: Blokk
Az akksi majdnem új, kb. 1 éves, meg a leállás után egyből levettem a gyújtást és ráraktam újra, és volt minden, töltés világítás, minden.
A berúgó meg nem hiszem, hogy kiakadt, mert voltam a motornál egy fél órája és már jól működött, fogott rendesen (gondolom lehült).
Lehet az, hogy a berúgó valamelyik alkatrésze melegen vhogy elszabadult, vagy nem jól működött és vhogy lefékezte a motort és azért állt le (a leállások alapjárat közelében voltak)??
A berúgó meg nem hiszem, hogy kiakadt, mert voltam a motornál egy fél órája és már jól működött, fogott rendesen (gondolom lehült).
Lehet az, hogy a berúgó valamelyik alkatrésze melegen vhogy elszabadult, vagy nem jól működött és vhogy lefékezte a motort és azért állt le (a leállások alapjárat közelében voltak)??
Samu írta:Csá! A leállásra nekem a tippem az akksi meghalása lehet, velem is ugyanez történt. A berúgókar meg lehet, hogy kiakadt, vedd le a kuplung oldali deknit és lesd meg a szerkezetet...
airoh írta:Sziasztok!
Az ETZ 251-em ma olyat csinált, hogy megálltam egy lámpánál, leállt. Jó, berúgtam, mentem tovább, egy pár km múlva egy másik lámpánál megint leállt....
Köszi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég