Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Üdv.!

Tudtok nekem segíteni, mert szeretnék a 250-esembe valami jó minőségű gyertyát venni, csak azt nem tudom, hogy mégis milyet? :roll:

Köszi előre is a segítséget!
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darksied »

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek a segítséget! Sokat tanultam a saját hülyeségemből...
Szóval az történt, hogy amikor az új gyújtásomat beszereltem és földre kötöttem az egyik generátor kábelt odacsíptem a testhez, kiszakadt, és letestelt. Mindenkinek nagyon köszönöm a segítségeket még 1*! Legközelebb ha lesz valami ezen a téren okosabban indulok neki!

Sziasztok!
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A diodakat csak egyesevel kiforrasztva lehet biztosan kimerni szakadt,vagy zarlatos!
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: darksied »

Szia!

Köszönöm a válaszod!

A dióda soromat, kimérte egy itteni öreg motoros és elméletben jól funkcionál.
A fesszabom elketronikus és lecseréltem egy másikra is, a probléma ugyan úgy fenn állt.
Most volt egy kisebb átalakítás a motoromon, bele került egy új gyújtás. Ennek elméletben nincs köze a töltésemhez. Az egyetlen dolog ami ennél hibázhatna, ha a test saruját a fesszabnak nem raktam volna vissza, amikor a gyújtást beraktam, de ezt ellenőriztem, és meg van. Szóval a töltés kötésébe nem nyúltam bele.
Az álló és forgó részem kimérését, majd elolvasom, de most sajnos nagyon kevés az időm, és azt muszáj a szakdogámra fordítanom, mert lassan le kell adni. Hívtam szerelőt, majd meg nézi ma. Ha meg lesz a hiba leírom mi volt. Meg hogyan lett megtalálva, hátha másokat is érdekel. Köszi a segítséget még 1*!

Sziasztok!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amit mondtál eléggé leszûkíti a kört.

Vedd le a generátor álló és forgórészt, és mérd ki a szerelési kézikönyvben leírt módon. Vagy valami nagyon banális a hiba (pl megszakadt az egyik vezeték, lecsúszott a lámpáról a saru stb, azért ezzel kezdd), vagy a forgórészben van zárlat, esetleg a szénkefék/csúszógyûrûk a ludasak. Szerelési kézikönyvet pl innen MZClub honlapról is letölthetsz.

Sorrend:
1. vezetékek, saruk amiknek van köze az ellenõrzõ lámpához
2. szénkefék, csúszógyûrûk
3. állórész, kiemelve, kimérés
4. forgórész, kiemelve, kimérés

Ez persze arra érvényes, ha a fesszab és a diódasor jó, nekem is volt ilyen problémám, a fesszab egyik saruja rosszul volt forrasztva (gyártási hiba), és hajlamos volt megszakadni az áramkör rezgés függvényében. Itt persze más lesz a probléma.
darksied
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 9
Csatlakozott: 2008.05.12. 19:08

A vicces töltés

Hozzászólás Szerző: darksied »

Sziasztok!

Az lenne a problémám a motorommal (251 ETZ), hogy nem alszik ki a töltés jelzõm. Kicseréltem a feszszab-ot, megnéztük a diódákat, és az álló rész is rendben van ha minden igaz. Ha beindítom a motort úgy tûnik hogy van töltés mérés alapján, de a lámpa csak nem alszik el. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném: !köszi nagyon!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Köszi szépen.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: coco »

Matthej01. Vehetsz 5Ah, 7Ah, es 9Ah -st is. Nekem az utobbi van, de az egesz mehet bele. Az Ah akkor szamit amikor nincs toltesed. Minel tobb Ah annal tovabb birja az akksi toltes nelkul. Dontsd el hogy milyent szeretnel :) Hanem, olvasd le a regi akksidrol hogy az milyen volt es vehetsz ahhoz hasonlot is ha az jo volt.
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Nagy kérdés etz 150 be mekkor akksi kell hány amp/h-s. Mert az enyém a télen elszenderedett és az én és a kalapácsom segítségével jobb létre szenderítettem, Így most vétel elõtt vagyok de mekkora is legyen a következõ áldozat? :twisted:
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

a csuszogyurut sima csapagylehuzoval letudod huzni ,a ragaszto epokid vagy eporapid a vissza preselest csak szerszammal /celszerszam/ :idea:
squall93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.02.28. 20:16

Re

Hozzászólás Szerző: squall93 »

Üdv.
Köszönöm a segítségeket.
És hogyan lehet ilyen lehúzót csinálni? És mivel préseljem vissza? Kétkomponensû ragasztó alatt Epokitet vagy fémragasztót értesz?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Hozzászólás Szerző: nyakas »

A csuszogyurukrol forraszd le a vezetekeket utana lehuzoval huzd le, az ujat felrakas elott merd meg ha a belsomeret stimmel akkor preseld vissza ,hasznalj ketkomponensu ragasztot a felpreselesnel a tengelyre! forraszd vissza a vezetekeket jo munkat :lol: :!:
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
azt javasolnám neked hogy warburg vagy trabant négy ütemüét vegyél az rézböl van,és nem fög eltörni soha .
a szénnel az a baj nagyon sérülékeny nálünk kecskeméten az ára :2000ft.
az enyémen is ilyen van és semmi progléma vele. elektromos szak ember kitudja cserélni.
Udv:Misi
squall93
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2009.02.28. 20:16

Forgórész

Hozzászólás Szerző: squall93 »

Üdv

Az én problémám az lenne, hogy a forgórészemen a csúszógyûrûbõl kivan törve egy elég szép darab és rájöttem, hogy emiatt használhatatlan. Namármost találtam egy oldalt ahol lehet venni ilyen kommutátort: http://e-motorparts.addel.hu/products.p ... efb2ab3542

A kérdésem az lenne, hogy én ezt hogyan tudom rátenni a forgórészemre és van-e a valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata vagy vett-e már ilyet valaki?
250-es ETZ-rõl van szó.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

operable írta:normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.
Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.[/quote]

Szia

Nézd át az összes vezetéket, hogy jó helyen van-e? Nézd meg hogy nincs-e zárlat valahol. Avagy nem nõttek meg az ellenállások. Rossz polaritás esetén elõfordul a lenti kattogás, mivel az akku ilyenkor a dinamó forgórészen keresztül meg szeretné forgatni a motort (különben nem lehetséges, de gyertya nélkül már forog :)), szóval ez adja a kattogó hangot és ezért szívja le az akkut. Fordított polaritással a dinamó úgy mûködik mint egy elektromotor. Szivesen segítek, hogy mit hova kéne kössél! Gyári még a vezetékelésed? Én bizony láttam már szép dolgokat, lassan 10 éve motorelektronikával és autóvillamossággal foglalkozom hobbyként!

Üdv.:Sub-ee
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

normális hétköznapi használatra ezek szerint nem jó.
nyilván kizárásos alapon sokat pörög, jobban is megy, de meggyilkolja a motort.[/quote]

Nekem is babaetta gyujtás volt a ts-emen.
Erõ az nem sok volt vele.
Kicsit pörgösebb lett.
Rugásra nem indult. A felrakása nagyon egyszerü,házilag is. ha kell leirom.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hello!
Kicseréltem a feszszabom, és amikor ráakarom dugni a gépre a pozitivot akkor a gyujtásnál lent hallok ulyen fura kattanásokat vagy nem tom miket.
És szivja le az akksit is.
Mi lehet a gond??

Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

http://www.youtube.com/watch?v=TyCIqBsVwlU

lécci nézétek meg h mi lehez a gond

köszi
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hi!

A Trafó volt a baj, már van szikra, és indul is, viszont töltés nincsen.
A fessazbon a saruk helyét mondtam.
A szénkefék jók, kábelek jók, töltés tekercs uj. Feszszab jó.
Mi lehet a baj??
Álló és forgórészt hogyan lehet kimérni??
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Hozzászólás Szerző: Tamás »

Hy! Fesszab, hova és mit kötöttél? Se a fesszabon, se a rajzon (http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... csrajz.jpg) erre gondolok, nincs 1,2,3,4 számozás.
Van viszont 51,61, D+, D-, DF.
Ha a trafó mindkét fele test, akkor mibõl lesz a szikra? Esetleg a 15-ös pontra test helyett +?
Akksi + hova kötve?
Ha rossz rajzot néztem bocs.
t
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

Lenne egy kérdésem.
Ha ts-t akarok bekötni gyári gyujtással mehanikus feszszabbal kapcsoló és lámpák nélkül tehát h legyen benn aksi meg menjen és legyen töltés.
Akkor mit hova kössek ? mert nekem ma nem akar össze jöni.
Így kötöttem be.

Fesz.szab.
1.töltés tekercs
2.szénkefék
3.üresen hagytam
4.akksi pozitiv

Trafó regyike a mexakító a másik meg egy test
akksi negativ test kondi test
és nem vo,t zsikra, de még áéram se ment le a gyujtésba,

Mi a baj??

Köszi Martin.
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

bambi írta:
tetye írta: értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.

okés!
Köszi szépen még ugyis meg kell csinálnom a blokkot mert meg van halva furás csapágyak szimeringek stb....
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:
bambi írta:Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
ha lesz egy kis idöm leméretezem,de gyártunk is.
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Dodi írta:Szia Blue!
Te mindenrõl tudsz? :smt023
Dodi te tudnál nekem segiteni a sajátom elkészítésében?
csak a felszerelésse rögzitése lenne fontos elektromosan megoldom.
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1684
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Még a polírrol is! :smt023 Arról még képet is megnéznék! :P 8)
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szia Blue!
Te mindenrõl tudsz? :smt023
Trophy 250 UIT-200
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

bambi írta:
tetye írta:Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
értem esetleg egy rajzot méretekkel kérhetnék?
az esztergálást megoldom de a marás már problémásab....:S
a blokk házból kell kimarni a azokat a fötengely felé mutato merevitéseket amire a dinamo támaszkodott, hogy közelebb kerüljön a házhoz a generátor?
kb mennyit kell kiszedni belöle? azt is le tudnátok rajzolni meg annak a közbetétnek a méreteit?
nagyon szépen köszi
Avatar
bluerider
A szállító (Blue Szlí)
A szállító (Blue Szlí)
Hozzászólások: 1684
Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Szolnok

Hozzászólás Szerző: bluerider »

Csak nem a Dodi generátora? 8)
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Ki kell marni a helyét a generátornak,és egy ilyen közbetétett esztergáltattni.
Kép
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Köszi az infót a közbetéttel a tz generátor fog rá menni milyen közbetét? hol jutok hozzá?
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: töltés

Hozzászólás Szerző: bambi »

tetye írta:Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
kell hozzá közbetét
Avatar
tetye
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2009.01.18. 12:16
MZ-d típusa: mz ts 250/1
Tartózkodási hely: Perbál
Kapcsolat:

töltés

Hozzászólás Szerző: tetye »

Üdv.
Tud valaki segiteni hogy a ts250-re milyen 12V >60W os töltés menne rá?
valaki azt mondta hogy az etz jo rá, látatlanba megvettem jo pénzért és amikor néztem kiderült hogy a tsre 2 csavar fogja az ezt re meg 3 , nem tudom mit lehetne kitalálni már rá... de a dinamót felejtenii szeretném és a generátort tenném rá.
Köszi
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronikus gyujtás

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

misi írta:Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.

Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi

Misi, szerintem a Club oldalán a Cikkek között megtalálsz róla minden infót ami a megépítéséhez kell. De itt egy link is:

http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=291
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

Elektronikus gyujtás

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Sub_ee!
Azt kérdezném töled tudsz e kapcsolási rajzot az általad készitett elektronikus gyujtásrol küldeni.

Szomszédommal szeretnénk késziteni eggyet .
Öegy elektromos szak ember ökérte ha lehet kérjek töled.
Ha lehet küld el a misi1959@gmail.com cimemre.
Elöre is köszi.Ha elkészül beszámolok rola hogy sikerült.
Udv:Misi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Nagy gond

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

kuncy_88 írta:Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor :D . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.


Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
Szia

Valamit mégsem raktál jól össze, mert idáig mindenkinek mûködött a gyújtás (legalábbis amit csináltattak velem) és azóta is mûködik mindenkinek!

Küldj egy fotót a panelodról privátban és megmondom, hogy mi lehet a baj!

Üdv.:Sub-ee
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Re: digitális km ora

Hozzászólás Szerző: Samu »

Szia! A cikkek között megtalálod a km órám leírását és pár képet is!
misi írta:Szia Samu!
azt kérdezném töled milyen digitális km orád van.
és holcsináltattad?
tudnál rola fény képet kuldeni,hogy meg nézzem hogy nézki.
elöre is köszi
Udv :Misi
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

misi írta:Szia Sub-ee !
Azt szeretném kérdeznitöled hogy tudnál e csinálni az etz re elektronikus furdulat szám méröt.
Igazán az lenne a jomutatos elektronikus .de te milyet tudsz csinálni?
Várom a válaszod.
Udv :Misi
Kép
Szia Misi

Nekem volt az ETZ-men egy nagyon szuper fordulatmérõ, digitális programozható, Samuék még látták is (azóta vettem új motort)
Mikor ráadtad a gyújtást, a kijelzés felszaladt a maximumig és egyesével vissza, mint a sportmotorokon. Különbözõ méréstartományok és mérési módok is beállíthatóak rajta (a panelon lévõ nyomógomb segítségével)



Kép

Kép

Kép

Üdv.:Sub-ee
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

digitális km ora

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Samu!
azt kérdezném töled milyen digitális km orád van.
és holcsináltattad?
tudnál rola fény képet kuldeni,hogy meg nézzem hogy nézki.
elöre is köszi
Udv :Misi
Kép
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: misi »

Szia Sub-ee !
Azt szeretném kérdeznitöled hogy tudnál e csinálni az etz re elektronikus furdulat szám méröt.
Igazán az lenne a jomutatos elektronikus .de te milyet tudsz csinálni?
Várom a válaszod.
Udv :Misi
Kép
Avatar
Samu
Admin
Admin
Hozzászólások: 1934
Csatlakozott: 2007.07.13. 17:52
MZ-d típusa: MZ ETZ 251
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Samu »

Misi! Esetleg vedd fel a kapcsolatot Sub-ee kollegánkkal, õ épít neked egyet.
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

fordulat szám mérö

Hozzászólás Szerző: misi »

szia
köszi a cimet én szerintem jolesz megfogom venni,
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szia Misi!

Bár nem vagyok elektronikai szakember de szerintem ez jó lenne.
Beépiteni sem nehéz szerintem.
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_m ... 85925.html
misi
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 79
Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
MZ-d típusa: etz 250
Tartózkodási hely: nyárlörinc

érdeklödés

Hozzászólás Szerző: misi »

sziasztok
olyan kérésem lenne van egy etz250-es standart kivitelü macim melyen nincs fordulat szám mérö.
gyárit nem akarok rátenni mert sokba kerul.és nagyon ugrál azora.
olyat szeretnék12v tos megszakito vezérlésü elektronikus fordulet szám méröt tenni rá.
valaki tud e ilyet és hol lehet kapni.
én találtam elég sokat de egy sem jo mert az baj hogy mind négy hengeres motorhoz valo.
kettö utemuhoz nem találtam és egy hengeres hez legyen.
Kép
kuncy_88
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2008.11.07. 09:07
Tartózkodási hely: Békés

Nagy gond

Hozzászólás Szerző: kuncy_88 »

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy megépítettem a sub-ee féle elektronikus gyújtást. Mindent faszán összeraktam ahogy kell, semmi sincs fordítva, szal azzal nem lehet gond. Bekötöm a motorba és semmi szikra. Erre észreveszem, hogy a zpd dióda és a 100 ohm-os ellenállás melletti 1n4148-as dióda kiégett (jelzem jól voltak beforrasztva). Kicseréltem õket, csak most a bekötésnél a test vezetéket az aku negatív pólusára kötöttem, de a várt szikra elmaradta. Megnéztem a panelon minden hol volt áram. Na mondom megpróbálom, hogy a vázhoz kötöm a testet. Ahogy áramodt adtam rá, a diódák ugyan úgy kiégtek. És már töltés sincs a motoron. Nem tudom, hogy lenne e valakinek valami ötlete, mert engem már kikészített ez a motor :D . Nekem úgy tûnik mintha a vázról is pozitív feszültséget kapna vagy én nem tudom és talán ezért haltak meg a diódák. De az biztos, hogy szerintem valami nagy elektronikus zûr lehet.


Várom mielõbbi segítségeteket, elõre is köszönöm!
operable
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 66
Csatlakozott: 2008.10.29. 13:59
MZ-d típusa: TS 250
Tartózkodási hely: Várpalota

Hozzászólás Szerző: operable »

Hali!

150-es ts-en a babetta gyujtás egy és 2 világító tekercsel mennyi áramot termel kb??
És ha csak egy elsõ lámpát akarok egy tekercsel mien égöt tudnátok ajálnani?
Mz-re szálni élvezet, többet tolhatom mint képzelem, babetta gyujtás az a fasza, attól megy igazán a gépcsoda.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Sub-ee!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az a hall-jeladós gyújtás amit te építesz az jó lenne 150-es etz-hez is? Felszerelés és beállíthatóság szempontjából?

Ha igen akkor mennyibe kerül? És egy képet tudnál róla linkelni?

Elõre is köszi!
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: z25z »

jahh engem is a szenkefe szivatott meg igy legutoljara, ezen felul hasonlot produkalt, mikor a generatorrol jovo 3 vezetek kozul az egyik kabelvegsaru csatlakozas letort...
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Hozzászólás Szerző: Devil »

Alfa írta:Kérnék egy kis segítséget...

Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni

Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.

Valakinek valami ötlet? :roll:
nekem altalaban a szenkefekkel volt problemam, vagy pedig a forgoreszben a tekercs megszakadt!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Kérnék egy kis segítséget...

Ma mentem kicsit a mocival, és a visszaérkezés elõtt kb 2 perccel kigyulladt a töltésjelzõ lámpám. Azóta is ég járó motornál is. Amit megnéztem már, és nincs hiba:
-kábelcsatlakozások
-biztosítékok
-fesszabályzót ki tudtam mérni

Ezen kívül még lehet az egyenirányító vagy a generátor. Ti milyen sorrendben és milyen módszerrel kezdenétek a vizsgálatot, ha ilyen problémátok lenne? A szerelési kk azt írja forraszam ki és nyomjam ki a diódákat, és mérjem úgy, de ezt el szeretném kerülni. Oszcillográgom nincs, és nem is tudom honnan lehetne szerezni.

Valakinek valami ötlet? :roll:
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Norbedlee írta:Segítsetek,

hogyan tudom multiméter segítségével meghatározni a + és - pólust a motornak (Simson)
jobb +-os akku van benne és nem akarom fordítva bekötni


köszi


üdv
Szia

A negatív a vázra van rácsatlakoztatva a pozitív meg a biztosíték táblára.

Üdv.:Sub-ee
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég