Szal hova tettétek magát a nyákot? És hogyan fogattátok fel?
Az ötleteket elõre is köszi!
Régebben volt errõl szó! Én csináltattam neki egy aludobozt ami a hûtése is egyben és az akumlátor mellé dobtam! De mûanyag dobozba OBO A11 belefér csak a hûtése nem tudom belefér-e majd.
Matt1989:
Az alu doboztartón van két kis fül a másik oldalán a csattal szemben. Azokat kifúrod, gyártasz vékony lemezbõl egy fület amibe majd a csat jól beakad;) és a furatokba csavarozod/ szegecseled majd a lemezt.
kicsit feszesre ajánlatos készíteni hogy ne lötyögjön. Nekem így van és jól operál:)
itt a két kép a leszerelt tartóról.. nagyjából remélem látszik rajt.
én egy krauser zárat adtam Zolee-G-nek, aki megpróbál hozzá csinálni. (volt ezermesterfiai.hu) Gyurm@ túrán meglátjuk mit sikerül kihozni belõle
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
én is hasonló problémával küzdök, kb 4-5 kulcsosnál is jártam, de egyik sem vállalta el. Azt hiszem csak másolni tudnak de csinálni már lusták.
Egy nyers kulcs kellene hozzá ami méretben passzol, utána már csak 1-2 óra szabad idõ és hozzá reszelni a zárhoz.
Még megpróbálom hátha találok valami vele passzoló kulcsot, de ha nem lesz akkor marad a reszelés.
Esetleg ha te találsz valami megoldást, akkor oszd meg velünk.
Nagyon jól néznek ki a tükrön a képen, megkérnélek rá,ha tudod milyen típusú motor visszapillantói,akkor oszd meg velünk is. Köszi
Fittboy, sajna nem tudom hogy milyen mocihoz csinálták. Csak bementem a simo boltba és kértem két robogó tükröt. Ha esetleg megint arra járok akkor megkérdezem hátha ott tudják. Amúgy bírják az esést is, kipróbáltam . Nem törött el, csak elforgott, valamit csak ér a gömbcsuklója.
De valahogy nem tûnik mégsem olyan egyszerûnek a felrakás.
Haveromnak volt 125öse, azon voltak a dobozok, csak eladta a motort a dobozokat megszereztem én hozzá, csak nem tudom milyen megoldással volt rajta a doboztartó.
Nem nehéz felrakni.. Nekem egy felfogatás van a kipuff tartó helyén, és ugyanott a túloldalon. Kipuff tartónak is fúrtam egy lukat elõrébb azthiszem. Második felfogatás pedig egy derékszögben meghajtott laposvassal az ülés felfogató csavarjához. Képet is linkeltem be régebben. Ha gépen leszek, akkor töltök fel képet, de telóról nehéz jah és a gáz, hogy így az index nekem nem fér fel. De nyárra veszek kis indexet, amit a dobozra fúrok majd . Vagy amennyiben nincs szükség az oldaltartóra, akkor annak az alját le lehet flexelni, és úgy felfér az index.
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
coco írta:Sziasztok. Milyen motor tukrei talalnak az ETZ hez valaki nem tudja? Vagy milyent erdemes venni, ami jol is nez ki es nem is draga? Es persze egybol passzol hozza. Elore is koszi.
Esetleg robogó tükrök. Amit én vettem 1200Ft/pár. Jól is néz ki passzol is, és még látok is belõle hátra felé
Ilyenek:
Most nem tudom pontosan de azt hiszem hogy 10-es szára legyen az kell az MZ hez, vagy 8-as? Most nem jut eszembe pontosan, de talán 10-es lesz a nyerõ.
Üdv.
Szia kobraCode
Nagyon jól néznek ki a tükrön a képen, megkérnélek rá,ha tudod milyen típusú motor visszapillantói,akkor oszd meg velünk is. Köszi
Papszi .
Nekem elég jól passzolt a csomagtartóra , még üresen is elég stabil , persze az alja is meg van kötve , mert ott is van rajta fül . Nemrég láttam Fehérváron a Dankovics motorban , 23000 ft- volt az ára két tatyónak . Aránylag gyorsan fel lehet rakni . Kb 900 km mentem vele , addig nem volt gond a rögzítéssel .
MeXico, csináltam neked pár képet. Elküldtem mail-ben mert nem akartam ide mindent belinkelni
Ha esetleg nem derülne ki minden a képek alapján csak kérdezz nyugodtan.
Nekem így van felszerelve a vasra a csomagtartó (bilincs a kapaszkodóra).
Egyszerû és masszív megoldás, ráadásul a kapaszkodó is megõrzi eredeti funkcióját...
Köszönöm a gyors valaszokat, sejtettem h faragni kell vmit csak nem akartam elhinni hogy vmi gyari MZ matricas cuc (vagy masolt de mind1) es nem megy fel magatol a gepre
kobraCode : megkoszonnem kepeket mert kene az ihlet hogy hol kenne neki allni, meg h lassak olyan mzt amin mar fenn van :D
MeXico, nekem ilyen tartó van fent a 251-em en. De kellettek hozzá átalakítások. A kapaszkodót is át kellett alakítani. Ha kell akkor hétvégén tudok róla képeket csinálni.
MeXico írta:Hello arrol erdeklodnek h 251es ETZ re hogy lehet felrakni az ien doboz tartot ? az a problemam h nem ertem h hogy oldalankent egy csavarral felrakva h all ez stabilan
a kepen latszik egy luk van furva rajta gyarilag:
Ez baromi jo kerdes, egyik oldalon en a kipuff tarto ala fogattam, masik oldalra furtam egy 6os lyukat, hatul meg 2 korvassal (vasruddal, kb 5 centi) meghosszabbitottam a vazat es furtam arra is 1-1 lyukat. A vasrudakat bedugtam a vaz csoveibe, igy nem keleltt hegeszteni bombabiztos.
De elvileg felmegy valahogy gyarilag is, jo lenne megtudni hogyan
ez gyarilag nem megy fel, mert ez a krauser egyik csomagtartojanak a koppintasa, amit mi is tevesen igy hivunk, de ez csak egy masolat, amugy olyan volt szocialista orszagok megoldasa Elvileg ha a kipufogonal es a masik oldalt felrogzited akkor ratamaszkodik a hatso kapaszkodora, es csak oda kell valahogy rogziteni, ez a leg gyorsabb megoldas, aztan ha igy nem jo akkor ki kell valamit talalni
MeXico írta:Hello arrol erdeklodnek h 251es ETZ re hogy lehet felrakni az ien doboz tartot ? az a problemam h nem ertem h hogy oldalankent egy csavarral felrakva h all ez stabilan
a kepen latszik egy luk van furva rajta gyarilag:
Ez baromi jo kerdes, egyik oldalon en a kipuff tarto ala fogattam, masik oldalra furtam egy 6os lyukat, hatul meg 2 korvassal (vasruddal, kb 5 centi) meghosszabbitottam a vazat es furtam arra is 1-1 lyukat. A vasrudakat bedugtam a vaz csoveibe, igy nem keleltt hegeszteni bombabiztos.
De elvileg felmegy valahogy gyarilag is, jo lenne megtudni hogyan
Hello arrol erdeklodnek h 251es ETZ re hogy lehet felrakni az ien doboz tartot ? az a problemam h nem ertem h hogy oldalankent egy csavarral felrakva h all ez stabilan
a kepen latszik egy luk van furva rajta gyarilag:
hmm... k élet.
én is ezzel alapjárati gonddal küszködök, viszont nekem a karter alján szivárog a benzines 2t olaj...
szilikontaknyon kívül mással nem lehet tömíteni a blokkfeleket? (zsírral áthúzott papírtömítést leszámítva)
*bocsánat, ezt a blokk altopicba szántam...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
A menet kiszedõk,általában csak azokat a csavarokat szedik ki,amelyik nem a menetben szakadt bele(pl belerohadt,vagy a menet szorulás) hanem túlhúzásból adódóan tört bele,mivel hogy a kiszedõ semmivel sem tud nagyobb erõt kifejteni,mint egy hatlap fej vagy más rendszer.Még az is probléma lehet,hogy a kiszedõ kúpos,és ahogy tekered be a kifurt csavarba,és egyre jobban szorul benne ezáltal egy bizonyos erõ hatásánál már feszítí szét a csavart,és mégjobban beszoríthatja rossz csavart a menetbe.Ilyenkor ajánlatos gázégõvel,vagy egyébb melegítõ alkalmatossággal melegíteni a külsõ részt,és úgy próbálni kitekerni a kiszedõvel.
ezekkel a menetmentokkel az a baj, hogy eleg sok gagyit lehet kapni, es eleg ciki mikor beletorik a csavarba amit ki akarsz szedni, utanna probald meg valamivel kiszedni, eleg necces!
Az ilyen esetek a világ történelme során már gyakran elõfordulhattatak, így ötletgazdag emberek kitaláltak egy ugynevezett menetmentõt, aminek az a lényege, hogy a csavar közepébe fursz egy megfelelõ méretû furatot, majd a menetmentõt belehajtva ki tudod szedni a szorult helyzteben lévõ csavart. A menetmentõ balmenetes és kúpos. Nem kell neki menetet metszeni, csak belehajtani a furatba és szépen kihozza a csavart.
Amikor még nem rendelkeztem ilyen szerszámmal én egyszerûen készítettem egy furatot a csavarba, majd egy négyzet keresztmetszetû acélt (ez egy reszelõ nyele volt) óvatosan belekalapáltam, ami aztán az alakzárás miatt szépen megszorult, és ezzel ki tudtam hajtani a csavart.
Üdv
Köszi neked is az ötletet. Próbáltam, de csak fémforgányot gyártott, és nem mozdult a csavarom! Az ötlet egyébként amilyen egyszerû, olyan jó. Be szokott válni. Most ez kivétel volt.
Az ilyen esetek a világ történelme során már gyakran elõfordulhattatak, így ötletgazdag emberek kitaláltak egy ugynevezett menetmentõt, aminek az a lényege, hogy a csavar közepébe fursz egy megfelelõ méretû furatot, majd a menetmentõt belehajtva ki tudod szedni a szorult helyzteben lévõ csavart. A menetmentõ balmenetes és kúpos. Nem kell neki menetet metszeni, csak belehajtani a furatba és szépen kihozza a csavart.
Amikor még nem rendelkeztem ilyen szerszámmal én egyszerûen készítettem egy furatot a csavarba, majd egy négyzet keresztmetszetû acélt (ez egy reszelõ nyele volt) óvatosan belekalapáltam, ami aztán az alakzárás miatt szépen megszorult, és ezzel ki tudtam hajtani a csavart.
Én azért átfúrtam, mert sehogy sem akart kijönni. Már a havert is áthívtam, hogy segítsen, de nem akart megindulni, balos menetfúró meg nem volt kéznél (az tutti lett volna). Így maradt a fúrás 8-assal, aztán átmenõ csavarral, anyával, aztán ennyi.