Blokk
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Vörcsi!
Ha a gyári blokk kuka,és a tartalék jó,akkor inkább írasd át a motorszámot a forgalmiban,mert a blokkfelek központba vannak fúrva! Ha összevariálod a kettõt,lehet hogy nem lesz tartós,szorulni fog,vagy ilyesmi. De volt már ez téma regebben is,olvass vissza!
Üdv:Stravkó
Ha a gyári blokk kuka,és a tartalék jó,akkor inkább írasd át a motorszámot a forgalmiban,mert a blokkfelek központba vannak fúrva! Ha összevariálod a kettõt,lehet hogy nem lesz tartós,szorulni fog,vagy ilyesmi. De volt már ez téma regebben is,olvass vissza!
Üdv:Stravkó
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Kössz, dupla ajkas szilikon simmeringek vannak a 250-es trophy-ba és nincs baj vele. Arra mondják hogy szinte atomálló 
De jobban a többi dolog érdekel amit lentebb leírtam, mert a fél gyári blokk kuka, és nem tudom mennyire lehet passzítani azzal ami megvan

De jobban a többi dolog érdekel amit lentebb leírtam, mert a fél gyári blokk kuka, és nem tudom mennyire lehet passzítani azzal ami megvan
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- Ekecs
- Simsonos
- Hozzászólások: 120
- Csatlakozott: 2008.07.07. 19:29
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Vörcsi
Szerintem ahova C4 csapágy van írva,oda rakd azt,valaki valamiért kitalálta,lehet egyáltalán nem véletjenül a C3-tól nagyobb hézagú csapágyat. Szimeringjeid meg legyenek csak jó minõségûek-nekem pl. nem jött be a szilikon-dupla ajakos szimering,fõtengelyre,mert úgy szívta fel az olajat a henger,mintha ott sem lett volna.Túl puha volt,én meg agyon
variáltam a dolgot.
Jó szórakozást!Nem kötelezõ ezt csinálni,Én így jártam.
Szerintem ahova C4 csapágy van írva,oda rakd azt,valaki valamiért kitalálta,lehet egyáltalán nem véletjenül a C3-tól nagyobb hézagú csapágyat. Szimeringjeid meg legyenek csak jó minõségûek-nekem pl. nem jött be a szilikon-dupla ajakos szimering,fõtengelyre,mert úgy szívta fel az olajat a henger,mintha ott sem lett volna.Túl puha volt,én meg agyon
variáltam a dolgot.
Jó szórakozást!Nem kötelezõ ezt csinálni,Én így jártam.
...végül is ketten maradnak:isten és a bor.
- Vörcsi
- Aki 1:25-be keveri
- Hozzászólások: 220
- Csatlakozott: 2008.08.22. 16:22
- MZ-d típusa: ES250/2 TS125 GS500
- Tartózkodási hely: Nagykõrös
Kis TS blokkgenerál
Helló! Most kezdtem neki a már emlegetett kis TS projectnek ami annyit takar hogy egy bontásra itélt gépet újítok fel maganak.
Eljutottam addíg a szintig, hogy kibányáztam a blokkot, meg elõszedtem azt amit ingyé kaptam.
Ez a látvány tárult elém:
gyári blokk, kétsoros kuplunglánc, megnyúlva és a jobb karterban lögyög a csapágy ahogy elsõnek is mondták

tartalék blokk, szintén kétsoros kuplung, de ez legalább nem lötyög és egyben van, nincs annyira megnyúlva a lánc sem

de ami furcsa, hogy a két blokk közti különbség: a gyári fordszámmérõs, és nincs olyan állító csavar a tetején, a tartaléknak meg nincs fordszámmérõje, de ott a csavar.


Szóval ez a helyzet és végülis 150-esre akarom megcsinálni, FAG-okkal, spec duplajkas atomálló mindenálló szimmeringekkel.
Apropó, C4-es csapágyakat jelöl a leírás hozzá, de nekem azt mondják hogy jó bele a c3-is... Most én mind a két sámsonomba c3-ast raktam ide miért kell c4?
Ohh meg bakimate mondta utána néz a blokkszám jelentésének is hogy mennyire kompatibilisek. hát leírom:
- gyári: 7430783
- tartalék: 7354462
UI: mindenképpen a gyári blokkal akarom megcsinálni, vagy legalábbis a bal fele amiben a szám van az marad,mivel ez forgalomba akarom hozni, nem hobbimotor vagy pályagép lesz, hanem munkába járó.
Remélem tudtok segíteni! Elõre is mindent köszi!
Eljutottam addíg a szintig, hogy kibányáztam a blokkot, meg elõszedtem azt amit ingyé kaptam.
Ez a látvány tárult elém:
gyári blokk, kétsoros kuplunglánc, megnyúlva és a jobb karterban lögyög a csapágy ahogy elsõnek is mondták

tartalék blokk, szintén kétsoros kuplung, de ez legalább nem lötyög és egyben van, nincs annyira megnyúlva a lánc sem

de ami furcsa, hogy a két blokk közti különbség: a gyári fordszámmérõs, és nincs olyan állító csavar a tetején, a tartaléknak meg nincs fordszámmérõje, de ott a csavar.


Szóval ez a helyzet és végülis 150-esre akarom megcsinálni, FAG-okkal, spec duplajkas atomálló mindenálló szimmeringekkel.
Apropó, C4-es csapágyakat jelöl a leírás hozzá, de nekem azt mondják hogy jó bele a c3-is... Most én mind a két sámsonomba c3-ast raktam ide miért kell c4?
Ohh meg bakimate mondta utána néz a blokkszám jelentésének is hogy mennyire kompatibilisek. hát leírom:
- gyári: 7430783
- tartalék: 7354462
UI: mindenképpen a gyári blokkal akarom megcsinálni, vagy legalábbis a bal fele amiben a szám van az marad,mivel ez forgalomba akarom hozni, nem hobbimotor vagy pályagép lesz, hanem munkába járó.
Remélem tudtok segíteni! Elõre is mindent köszi!
ES250/2 Trophy 1973, TS125 1981
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
'09 Gyurma, Tátra, Mecsek; '10 Tátra; 2011 Tátra; '12 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '14 Pilis, Bakony, Vértes-Gerecse; '15 Pilis, Vértes-Gerecse, Holmz, Zala; '16 Pilis, és még jó sok...
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Segítsetek!
Van-e a gumigyûrûn kívül más egyéb tömítés a fordulatszámmérõ-kihajtás fedele alatt? Most próbálkozom a festés utáni összerakással, és fontos lenne, hogy ne maradjon ki semmi. Képes ott folyni, csöpizni az olaj a deknibõl, ha csak a gumigyûrû van ott? Mintha a szétszereléskor valaminek a nyomaira bukkantam volna, ami lehet, hogy tömítõanyag lehetett fénykorában, nem tudom!
Üdv, köszi .
Van-e a gumigyûrûn kívül más egyéb tömítés a fordulatszámmérõ-kihajtás fedele alatt? Most próbálkozom a festés utáni összerakással, és fontos lenne, hogy ne maradjon ki semmi. Képes ott folyni, csöpizni az olaj a deknibõl, ha csak a gumigyûrû van ott? Mintha a szétszereléskor valaminek a nyomaira bukkantam volna, ami lehet, hogy tömítõanyag lehetett fénykorában, nem tudom!
Üdv, köszi .
Sziasztok!
Én is nekiálltam a motor nagy generáljának tél meg hideg beállta miatt. 300as átalakítást tervezek! Bambi, vagy valaki meg tudja mondani milyen sûrítési arány átalakítást kell megcsinálni a hengerfejet?
Köszi elõre is! Ha valakinek még hozzáfûzni valója lenne a 300as átalakításhoz, szívesen veszem!
Én is nekiálltam a motor nagy generáljának tél meg hideg beállta miatt. 300as átalakítást tervezek! Bambi, vagy valaki meg tudja mondani milyen sûrítési arány átalakítást kell megcsinálni a hengerfejet?
Köszi elõre is! Ha valakinek még hozzáfûzni valója lenne a 300as átalakításhoz, szívesen veszem!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Már így is sok minden van amit meg tudok csinálni, mostmár ez is a sok közé tartozik. A fél délelõttöm ráment, de szétszedtem és megcsináltam. Így is össze van tekeredve a rugó, de mostmár tuti a jó irányba van elõfeszítve. Kicsit most a kuplunggal kellett kínlódni, de végül az is jó lett. Mentem is a mocival kb 30 kilométert és minden problémamentes volt.
Széles utat, hátszelet!
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
A végén rutinos motorszerelõ leszel.
kosian írta:Óóó basszusAlfa írta: Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnöm![]()
Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.![]()
Már össze van szerelve és mûködik is. De akkor úgy látszik, kezdhetem elölrõl és szedhetem szét megint
ETZ 251
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Már okafogyottá vált de azért hasznos! A gumikalakácsos megoldás hasznos csak nem a perugókarnál kell ütni hanem azon az oldalon alul-hátulról sréhen.
Nagyon könnyen lejön a dekli óvatos de határozott ütésekkel ha nincsenek szétgyilkolva a felületek.
Üdv Gyurm@
Nagyon könnyen lejön a dekli óvatos de határozott ütésekkel ha nincsenek szétgyilkolva a felületek.
Üdv Gyurm@
merojoc írta: A gumikalapácsos szisztem az nem kivitelezhetõ a berugókarnál mert ott a dekni a karburátor és a tank meg vagy 5 cm hely se
Powered by Bambi -- ETZ 300
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Óóó basszusAlfa írta:Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnömkosian írta:Na, valaki megnézte a képet? Nem gáz így a rugó?![]()
Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.

Már össze van szerelve és mûködik is. De akkor úgy látszik, kezdhetem elölrõl és szedhetem szét megint

Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Másik irányba feszítsd elõ, amikor rátekeredik a tengelyre. Nekem is pont ilyen volt, fél nap volt rájönnömkosian írta:Na, valaki megnézte a képet? Nem gáz így a rugó?

Így amúgy mindig ledobja és visszaforog, ne szereld be, csak a másik irányba húzottan.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Kass46!
nekem nem jött be az agip rotra hy80w-90-es hajtómûolaj frissen generálozott blokknál, mert a hidegen annyira összeragasztotta a kuplunglamellákat, h nem emelt ki rendesen a kuplung, üzemmelegen viszont már minden ok volt. ezért lecseréltem repsol 2t transmission 10w-30-ra.
nekem nem jött be az agip rotra hy80w-90-es hajtómûolaj frissen generálozott blokknál, mert a hidegen annyira összeragasztotta a kuplunglamellákat, h nem emelt ki rendesen a kuplung, üzemmelegen viszont már minden ok volt. ezért lecseréltem repsol 2t transmission 10w-30-ra.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
lapozz lejebb és válasz kapsz a kérdésedre...Kass46 írta:hey-ho
új vagyok itt, most regeltem.
lehet nem ide kéne írnom ezt a kérdést, de jobbat nem találtam
szóval a kérdés mz etz 125öm van, meg szeretnék ejteni egy olajcserét, milyen hajtómûolaj kéne bele? 80W-s jo ? vagy milyen lenne jó ?
elõre is köszönöm a segítséget
üdv
Etz 150 87'
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Megnéztem még egyszer a videót és nekem úgy tûnt, nem fordított rajta annyit mint én. A motorboltos is azt mondta, hogy másfelet kell ráhúzni a rugóra és én mire a berúgókar is visszakerült, kábé egy egész fordulattal fel van húzva. Ennek eredményeképp így megcsavarodott a rugó:
http://kep.ivpicture.hu/39627.jpg
Ez nem gáz?
http://kep.ivpicture.hu/39627.jpg
Ez nem gáz?
Széles utat, hátszelet!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Megcsináltam!
Kész a kicsike
A videó nagyon jól jött a rugó miatt, a többire viszont magamtól jöttem rá és minden jól ment. Egy kis próbálgatás, agyalgatás és sikerült...
Ki is próbáltam, mentem vele egy kört, minden okés.
Nagyon szépen köszönöm az összes infós és segítséget, sokat segítettek!
Üdv.
Kész a kicsike

A videó nagyon jól jött a rugó miatt, a többire viszont magamtól jöttem rá és minden jól ment. Egy kis próbálgatás, agyalgatás és sikerült...

Ki is próbáltam, mentem vele egy kört, minden okés.
Nagyon szépen köszönöm az összes infós és segítséget, sokat segítettek!

Üdv.
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18kosian írta:Igen, azt már tudom, hogy fel kell húzni, de mit kell majd csinálni a kuplunggal? Kezdek már ott tartani, hogy még jó, hogy a blokkot nem kellett széthúzni ehhez a rugóhoz...merojoc írta:Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
Ez lett volna még a kérdésem, hogy elõször rugóstól visszateszem a tengelyt, felhúzom, beakasztom és utána vissza a berúgókart?
Nézd meg itt a videokat, ezen sokkal jobban nyomon követhetõ a blokk szétszerelése és összerakása mint fórumos "távgyógyítás" segítségével

Van külön berúgószerkezet és kuplung szét és összerakás, méricskélések (mi kopott honnan látod) stb is benne, a csávó angolul magyaráz is, ha érted az plusz segítség.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Igen, azt már tudom, hogy fel kell húzni, de mit kell majd csinálni a kuplunggal? Kezdek már ott tartani, hogy még jó, hogy a blokkot nem kellett széthúzni ehhez a rugóhoz...merojoc írta:Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
Ez lett volna még a kérdésem, hogy elõször rugóstól visszateszem a tengelyt, felhúzom, beakasztom és utána vissza a berúgókart?
Széles utat, hátszelet!
- BigBigJoe
- Simsonos
- Hozzászólások: 105
- Csatlakozott: 2008.11.22. 17:32
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Somogy - Nagyatád
Van-e a gumigyûrûn kívül más egyéb tömítés a fordulatszámmérõ-kihajtás fedele alatt?
Üdv.
Üdv.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára BigBigJoe 2009.01.21. 01:43-kor.
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Berugókart le kell szedni.Össszerakásnál fel kell húzni mint a régi órákat és úgy visszarakni a berugókart.Azzal a lemezzel nem lesz gondod.Inkább a kuplung beállítás lesz majd bonyolultabb a végén.
kosian írta:Na végre lejött a dekni! A csapágy volt a ludas, rá volt kicsit gyógyulva... Egy kicsit megráncigáltam és gyönyörûen lejött. Belül minden nagyon szép, szerintem érintetlen, viszont ahogy gondoltuk, a rugó törött. Na most akkor annyi maradt, hogy azt hogy kell leszedni? Ehhez már le kell venni a berúgókart? Illetve az új rugót hová kell majd beakasztani? Van a berúgószerkezeten egy ilyen furcsa alakú fém micsoda, aminek az alja úgy néz ni, hogy az egyik dekni fogató csavarnak közé kell esni és gondolom az tartja a helyén, mert így mozog... Ezzel nem lesz gond az összeszerelésnél?
ETZ 251
Nekem akkor csinálta ezt,hogy kõkeményen megállt egy helyen a berugókar,amikor már nagyon el volt kopva a fogasív és a sok fogból már csak az uccsó kettõ volt megMatthej01 írta:Az mi a rossebtõl lehet haver azt mondta nem tudja berúgni a ts 125 ét. Nem lehet lenyomni a berugókart. Nem vagyok telefonos diagnoszta jövõhéten megyek megnézni. Addig is valami ötlet?

Ha van esély rá,hogy Nálad is ez a helyzet,akkor nézd meg,ha nemrég láttad,biztos nincs ilyen,elég megmozgatni.
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Na végre lejött a dekni! A csapágy volt a ludas, rá volt kicsit gyógyulva... Egy kicsit megráncigáltam és gyönyörûen lejött. Belül minden nagyon szép, szerintem érintetlen, viszont ahogy gondoltuk, a rugó törött. Na most akkor annyi maradt, hogy azt hogy kell leszedni? Ehhez már le kell venni a berúgókart? Illetve az új rugót hová kell majd beakasztani? Van a berúgószerkezeten egy ilyen furcsa alakú fém micsoda, aminek az alja úgy néz ni, hogy az egyik dekni fogató csavarnak közé kell esni és gondolom az tartja a helyén, mert így mozog... Ezzel nem lesz gond az összeszerelésnél?
Széles utat, hátszelet!
Hello! Szerintem ez lehet attol is, hogy ugye a 125ös TS berugotengelyén lévõ fogasív nem megfelelõen kapcsolodik a fogaskerékhez. Pontosabbnn fog-foggal találkozik és nem gördülnek le egymáson. A Simsonoknál is elõ szokott ez fordulni, s ha erõs az ember lába akkor az elsõ 1-2 fok bizony le-le törik, vagy görbül a tengely. Ha sebességben megmozgatod a gépet, arréb másznak a fogaskerekek, és már berugható a cucc 

oTo
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Ne haragudj de a képen lévõt még csak hírbe sem lehet hozni ezzel. De a képen látható "kosár" állapotából ítélve és a te állításodból kikombinálva az a kosár már összeszakadt és használhatatlan. Én elfogadom ha nincs igazam de amíg nincs az kivéve és nem lehet mindent megcáfolóan bebizonyítani én biz kötöm az ebet a karóhoz.conus írta:az ott nem porvédõ, hanem maga a kosár, gyárilag ilyen mûanyagkosaras csapágyakat tettek a MüZükbe.
ott van a jelzésen is: TNGH, ebbõl a TN jelentése poliamid kosár.
hasonlóan néz ki mint a képen levõ koyo csapágyakban:
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
A világért sem szeretnék kötekedni a kolegával de egy pár dologban kijavítanám.
A váltótengely o gyürüs tömítéssel van ellátva
A válotótengely görbülésében egyetértünk
A gumikalapácsos szisztem az nem kivitelezhetõ a berugókarnál mert ott a dekni a karburátor és a tank meg vagy 5 cm hely se
Ha jól értettem nics kiszedve a vázból.
Remélem nem sértõdik meg Alfa sem a helyesbítésért.
A váltótengely o gyürüs tömítéssel van ellátva
A válotótengely görbülésében egyetértünk
A gumikalapácsos szisztem az nem kivitelezhetõ a berugókarnál mert ott a dekni a karburátor és a tank meg vagy 5 cm hely se
Ha jól értettem nics kiszedve a vázból.
Remélem nem sértõdik meg Alfa sem a helyesbítésért.
Alfa írta:Mivel a váltótengely tömítés nélkül van elég szoros illesztéssel rárakva a deknire, ahol elkezdõdik a recés rész (ahol rámegy a kar) megszorulhat ha deformálódva van. Ennek a tünete szokik lenni a fél centit jön aztán nem dolog.próbáld meg reszelõvel elegyengetni a recék végeit, de ne túl erõsen, épphogycsak. Ha van rajta egy csepp festék vagy tömítõanyag vagy akár kosz, már baromi nehezen fog lejönnikosian írta:Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.
De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?![]()
Igazából ez az utolsó ötletem
UI: Sose erõltesd túl, ha megkarcolod az alut a váltótengelynél folyni fog és szívtál, vagy amilyen "jó" minõségû el is deformálhatod, és akkor új deknire ruházhatsz be
Belekapaszkodás helyett pedig a gumikalapáccsal apró ütögetést javaslom. 1 et a berúgókar hátára, egyet a kuplungbowden vas csövére, majd megint a berúgókarra stb
ETZ 251
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Mivel a váltótengely tömítés nélkül van elég szoros illesztéssel rárakva a deknire, ahol elkezdõdik a recés rész (ahol rámegy a kar) megszorulhat ha deformálódva van. Ennek a tünete szokik lenni a fél centit jön aztán nem dolog.próbáld meg reszelõvel elegyengetni a recék végeit, de ne túl erõsen, épphogycsak. Ha van rajta egy csepp festék vagy tömítõanyag vagy akár kosz, már baromi nehezen fog lejönnikosian írta:Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.
De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?

Igazából ez az utolsó ötletem

UI: Sose erõltesd túl, ha megkarcolod az alut a váltótengelynél folyni fog és szívtál, vagy amilyen "jó" minõségû el is deformálhatod, és akkor új deknire ruházhatsz be

Belekapaszkodás helyett pedig a gumikalapáccsal apró ütögetést javaslom. 1 et a berúgókar hátára, egyet a kuplungbowden vas csövére, majd megint a berúgókarra stb
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nem hiszem, hogy melegíteni kéne, mert nincs rászorulva. Nem úgy nem jön le. Lehúznám, megindul és gy jó fél centit jön is és utána akad meg. Olyasmi, mintha tényleg egy csavar nem lenne teljesen kicsavarva, de már mindet kiszedtem. Szóval abszolút kijön a helyérõl, elválik a blokktól. De fél centi és kész, megakad.
De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?
De ezek szerint a csapágynak le kéne jönnie? Akkor nem lehet, hogy az van rágyógyulva a fõtengelyre?
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
A csapágyról semmit nem kell leszedni, nekem legalábbis ha leszeded a fordulatmérõ hajtását akkor lejön csapágyastul a dekni. A zégert sem kell kiszedni. Melegítést úgy értjük hogy a blokköntvény és a dekni találkozási vonalábankosian írta:Akkor sorba
A váltókar le lesz szedve, nem téma. A berúgókart nem akartam leszedni, tudom, hogy nem kell. A csapágy porvédõjét nem áll szándékomban jobban szétbarmolni, sajna nagyon nehezen akart lejönni a zégergyûrû...
Ez a gázlángos melegítés nem világos. Nem tudom mit kéne melegíteni. Amúgy megkockáztatom, hogy a dekni sosem volt még leszedve... A blokk sem volt még széthúzva, de a csavarok is úgy néznek ki, mint amik még nem voltak kicsavarva (egy ismerõsöm is azt mondta aki elég jól ért hozzá, hogy látszik, hogy nem nagyon volt még szerelgetve, mondjuk 12000 km-el vettem és a blokk állapotát nézve, hihetõnek is tûnik). Ja és megvan a szerelési könyv és úgy csináltam mindent, ahogy írja.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
az ott nem porvédõ, hanem maga a kosár, gyárilag ilyen mûanyagkosaras csapágyakat tettek a MüZükbe.
ott van a jelzésen is: TNGH, ebbõl a TN jelentése poliamid kosár.
hasonlóan néz ki mint a képen levõ koyo csapágyakban:

ott van a jelzésen is: TNGH, ebbõl a TN jelentése poliamid kosár.

hasonlóan néz ki mint a képen levõ koyo csapágyakban:



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Ne aggódj ha akarod kibarmolod mert az úgyis csak porvédõ gumi vagy mûanyag azt ki is kellett volna venni benyomná a kiskaput ha az tartaná a golyókat. Acél kosara van a golyóknak.conus írta:azt a sárga gyûrût körben lehetõleg ne barmold szét, mert az a csapágynak a kosarakosian írta: Mit kell még szétszedni?
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Akkor sorba 
A váltókar le lesz szedve, nem téma. A berúgókart nem akartam leszedni, tudom, hogy nem kell. A csapágy porvédõjét nem áll szándékomban jobban szétbarmolni, sajna nagyon nehezen akart lejönni a zégergyûrû...
Ez a gázlángos melegítés nem világos. Nem tudom mit kéne melegíteni. Amúgy megkockáztatom, hogy a dekni sosem volt még leszedve... A blokk sem volt még széthúzva, de a csavarok is úgy néznek ki, mint amik még nem voltak kicsavarva (egy ismerõsöm is azt mondta aki elég jól ért hozzá, hogy látszik, hogy nem nagyon volt még szerelgetve, mondjuk 12000 km-el vettem és a blokk állapotát nézve, hihetõnek is tûnik). Ja és megvan a szerelési könyv és úgy csináltam mindent, ahogy írja.

A váltókar le lesz szedve, nem téma. A berúgókart nem akartam leszedni, tudom, hogy nem kell. A csapágy porvédõjét nem áll szándékomban jobban szétbarmolni, sajna nagyon nehezen akart lejönni a zégergyûrû...
Ez a gázlángos melegítés nem világos. Nem tudom mit kéne melegíteni. Amúgy megkockáztatom, hogy a dekni sosem volt még leszedve... A blokk sem volt még széthúzva, de a csavarok is úgy néznek ki, mint amik még nem voltak kicsavarva (egy ismerõsöm is azt mondta aki elég jól ért hozzá, hogy látszik, hogy nem nagyon volt még szerelgetve, mondjuk 12000 km-el vettem és a blokk állapotát nézve, hihetõnek is tûnik). Ja és megvan a szerelési könyv és úgy csináltam mindent, ahogy írja.
Széles utat, hátszelet!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
azt a sárga gyûrût körben lehetõleg ne barmold szét, mert az a csapágynak a kosarakosian írta: Mit kell még szétszedni?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Csatlakozom az elötem szólókhoz de szerintem is melegitsd lehet bármivel pl benzin-gáz lámpa hõlégfuvó vagy alágyujtás (persze csak finoman)tuti valami tömitõ anyaggal van felragasztva ami nem is szokatlan én hetente találkozom ilyennel.Ha meleg(kézzel már érezhetõen kellemetlen megfogni)akkor gumi kalapácsal ovatosan meg kell kocogtatni,le kell jönie.Sok sikert.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Az egyik képbe belelóg a váltókar. Azt azért illene leszedni elõbbkosian írta:Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le![]()
Csináltam két képet:
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg
Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?

A berúgókart pedig le ne szedd, az lejön a deknivel, ha leszeded körbeforog a tengely, fesztelenedik a rugó és okozol magadnak egy kis plusz munkát amíg újra befeszíted

Szerelési kézikönyv ( http://www.szocimotoros.hu/hu/szakirodalom ) 18. oldal 3.2.2. pont. Pontosan úgy kell eljárni ahogy oda van írva, és menni fog


Kuplungbowdent meg nem kell leakasztani, csak célszerû, hogy a deknit fére tudd tenni/fel tudd tenni az asztalra polírozásra stb

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
A váltókar azért van fönn, mert nem jön le a lábtartótól. Azt pedig még nem akartam addig leszedni, míg nem látom, hogy lejönne a dekni is. De amúgy ehhez ki kell akasztani a bovdent?merojoc írta:Ennek bizony le kéne jönni. Váltokar mit keres még fönn?A bowdent úgy tudod kiakasztani, hogy kitekered azt a kis csövet ami belemegy az oldaldeknibe.Az a dolog amit lefényképeztél befele fog kijönni a deknibõl.Ráncigáld meg le kell annak jönni.
Yofo!
Már átnéztem, nincs bent csavar ami még fogná.
Széles utat, hátszelet!
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Nézd meg mégegyszer , a rögzítõcsavarokat , hátha egyet bentfelejtettél .kosian írta:Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le![]()
Csináltam két képet:
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg
Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?

Powered by Bambi MZ ts 250/1
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Na sikerült leszedni a csavart, meg leszedtem egy zégergyûrût is, de még mindig nem jön le
Csináltam két képet:
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg
Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?

Csináltam két képet:
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00008_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/090116/DSC00009_ ... es.hu_.jpg
Jelenleg így néz ki. A kuplungbovdent nem tudom kiakasztani. Ki kell egyáltalán? Szerintem az a külsõ gyûrû a ludas, az fogja még mindig. Ha a kuplungbovdent meghúzom, akkor az a külsõ gyûrû elfordul, de kifelé abszolút nem jön. Már napok óta kínlódok vele és már nagyon idegesít. Légyszi segítsetek! Mit kell még szétszedni?
Széles utat, hátszelet!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég