
Blokk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Probáld meg elõszõr úgy ,hogy berakod egyesbe és nyomod a féket mint atom ezt persze két emberrel könnyeb ha nincs nagyon meghúzva akkor így is megindulhat.
kosian írta:Ó basszus, ez ennyire bonyolult?merojoc írta:Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.![]()
![]()
Szanaszét kell szedni a dekni miatt. Mondom, a katonai lábtartó miatt még azt is le kell szednem.
Bezzeg annak idején a simsonnál ez sokkal egyszerûbb volt...
Na jó, majd holnap elvileg ráérek, meglátom, hogy tudom megoldani.
ETZ 251
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Ó basszus, ez ennyire bonyolult?merojoc írta:Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.


Szanaszét kell szedni a dekni miatt. Mondom, a katonai lábtartó miatt még azt is le kell szednem.
Bezzeg annak idején a simsonnál ez sokkal egyszerûbb volt...
Na jó, majd holnap elvileg ráérek, meglátom, hogy tudom megoldani.
Széles utat, hátszelet!
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Én egy olyan megoldást szoktam alkalmazni, hogy kipufogocsonk leszed és egy kalapácsnyél bedug a hengerbe tuti nem fordul el.Ha azt a csavart leszeded nem csinálsz semmi rosszat.
kosian írta:Beraktam sebességbe, de úgy is átfordul. Egyébként mi az rajta? Csak simán a fordulatszám mérõ meghajtása a fõtengely végére csavarva? Ha leszedem, máshoz nem nyúlok vele?kobraCode írta: Ha esetleg sebességbe teszed akkor nem fog olyan könnyen átfordulni a fõtengely.
Üdv.
ETZ 251
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
igaza vanNorbedlee írta:Sziasztok!
Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?

nekem tavaly 3 hónapot állt a motor, karbiban is a benzin, aztán az elsõ indítás után szét kellett vennem a karburátort mert belecsomósodott a tüzelõanyag



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Én inkább az aksimat járatnám egy csepptöltõn...
...egy messze földön híres szakembertõl pedig azt tanultam, hogy azzal a keverékkel a tankban tavaszra úgysem lesz valami fényes a köridõm
Szóval aksi be a párna alá, a dugattyút meg lehet noszogatni az indítókarral is. A hideg blokkot (ez a blokk nem összetévesztendõ a motoros szezon alatt megfigyelhetõ példányokkal) nem kell néha járatni. Úgysem lehet és nem is érdemes motorozni télen. Ha pedig a téli álomból felébredt aksink beszerelése után tavasszal nem indul kifogástalanul a vas...
...a hiba az ön készülékében van
Üdv. Ghost
...egy messze földön híres szakembertõl pedig azt tanultam, hogy azzal a keverékkel a tankban tavaszra úgysem lesz valami fényes a köridõm

Szóval aksi be a párna alá, a dugattyút meg lehet noszogatni az indítókarral is. A hideg blokkot (ez a blokk nem összetévesztendõ a motoros szezon alatt megfigyelhetõ példányokkal) nem kell néha járatni. Úgysem lehet és nem is érdemes motorozni télen. Ha pedig a téli álomból felébredt aksink beszerelése után tavasszal nem indul kifogástalanul a vas...
...a hiba az ön készülékében van

Üdv. Ghost
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
köszi kobra!kobraCode írta:Norbedlee, szerintem a karbi miatt biztosan nem lenne vele gond. Hiszen ha javítod a karbit és össze szereled akkor is tök üres.
Megnyitod a csapot, vársz míg tele folyik, szivató rá, megrúgod 2-3 szor, gyújtás rá és már indulnia is kell.
Mondjuk tényleg nem árt megjáratni a gépet, én is megfogom.
Üdv.
csak azért kérdeztem mert az enyém nagyon bonyolúlt helyen van (letakarva+felpockolva) és ha nem lenne muszály nem nagyon pakolnék ki a kazángázból, de lehet hogy megjáratom, ha jobb az idõ egy kicsit....
Üdv
Etz 150 87'
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Norbedlee, szerintem a karbi miatt biztosan nem lenne vele gond. Hiszen ha javítod a karbit és össze szereled akkor is tök üres.
Megnyitod a csapot, vársz míg tele folyik, szivató rá, megrúgod 2-3 szor, gyújtás rá és már indulnia is kell.
Mondjuk tényleg nem árt megjáratni a gépet, én is megfogom.
Üdv.
Megnyitod a csapot, vársz míg tele folyik, szivató rá, megrúgod 2-3 szor, gyújtás rá és már indulnia is kell.
Mondjuk tényleg nem árt megjáratni a gépet, én is megfogom.
Üdv.
- Norbedlee
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 401
- Csatlakozott: 2008.03.22. 14:00
- MZ-d típusa: Etz 251
- Tartózkodási hely: Békés megye
köszi a gyors válasz kobra! de ha nem indítom be (mert szépen elvan csomagolva és nem akarok kipakolni a fél kazánházból)kobraCode írta:Norbedlee írta:Sziasztok!
Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?
Szerintem azért is érdemes néha beindítani hogy az olajat megforgasd benne. De ha egyszer elindítod akkor már üzemmeleg állapotáig járasd !!!
Amúgy ha szétszeded a karbit mert javítod akkor tök üres lesz. és utána is elindul a vas.
Üdv.
akkor nem lesz gond tavasszal?
Etz 150 87'
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Beraktam sebességbe, de úgy is átfordul. Egyébként mi az rajta? Csak simán a fordulatszám mérõ meghajtása a fõtengely végére csavarva? Ha leszedem, máshoz nem nyúlok vele?kobraCode írta:Ha esetleg sebességbe teszed akkor nem fog olyan könnyen átfordulni a fõtengely.kosian írta:Hogy kell leszedni a fordulatszám mérõ meghajtását (spirál alakú csavar)? Bármit csinálok, forgatja a fõtengelyt, így nem tudom lelazítani. Elvileg már csak ennyi kéne és lejönne a dekni.
Üdv.
Széles utat, hátszelet!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Norbedlee írta:Sziasztok!
Ma hallottam egyik embertõl, hogy ha elvan rakva a vas télire néha nem árt beindítani, mert hogy télen a benzion egyx része
elpárolog a karbiból és tavasszal rohad nehéz lesz beindítani?
vélemények?
Szerintem azért is érdemes néha beindítani hogy az olajat megforgasd benne. De ha egyszer elindítod akkor már üzemmeleg állapotáig járasd !!!
Amúgy ha szétszeded a karbit mert javítod akkor tök üres lesz. és utána is elindul a vas.
Üdv.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Ebben az olaj buliba van valami"mivel a szakmámba elég sok olajal találkozom és sokszor ugyan az a márka is feltünöen különbözõ állagú tud lenni,pl:Sthil 2T motor olaj két origi 1 literes flakon az egyik mind a viz és a szinük is elgondolkodtató"(elvileg szép megy piros lenne)de nem mindig van amikor csak halovány.Sajnos halotam is ilyen sztorit egy bizonyos multinál dolgozó ismeröstöl,ök is áttöltögeték az olcsot a drágábba és igy a saját kocsijukba került a márkás olaj.Résen kell lenni mert nem tudhatlyuk mitöl szorul meg a szeretett motorunk.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
A 4T Japán motorokba milyen váltó olajat tennél?janer6328 írta:Mindkétt Castrol szuper olaj, a legjobb ár/minõség viszonylatában. Vannak drágábbak is ,de azok sem tudnak %-osan többet. Pl. OMW, Repsol...
Viszont a 5w40(szintetikus, drága) és a 10w40(félszintetikus, olcsó de föleg a gagyi tesco-s ujrahasznosítot :S ) tudtommal motor olajak, és nem hajtómû olajak. Ami nem biztos hogy túl szerencsés.
Ugyanis a motorolajnak csapágyakat kell csak kenni, ami nem nagy dolog.
Ahhoz képest, mint amikor a hajtómûben két fogaskerék fogainak pillanatnyi találkozási felületei között fellépõ nyomó-nyíróerõ hatásait kell csillapítani.
Ugyanis a fogak kiszorítják maguk közül a olajat, annál jobban minél nagyobb erõt kell átadniuk. (pl. egy 400Le ferrári váltója kb. 10km út alatt ledarálja a fogakat olaj nélkül...)
Ezért olyan olajra van szükség ami mindezen fizikai akadályok ellenére is képes olajfilmréteget létrehozni a felületek között ezzel megvédeni a fogaskerekek fogait váltóban.
Ezt oktatómtól tudom, aki rally magyar bajnok, eddig csak Mitsubishi lancher-rel, Opel GTI-vel, Suzuki JapánGTI-vel és megannyi korabeli csodával versenyzett. És számtalan utcai autót rakott össze rally alkatrészekkel megrendelésre, egy-kettöt nitróval is... De volt már hogy a Mol sponzorálta õket. Ezért a reklám miatt a pályákon mindig Mol olajosflakont használtak, amiben Castrol olajat töltöttek a mühelyükben...![]()
Azt hiszem ö jobban ért a technikai dolgokhoz mint én valaha is fogok...
Ezért a váltóba - váltó olaj kell! Csak nem a tescos, és sajnos amit itthon kapunk a mûanyag flakonokban, azokon is néha csak a cimke Castrol, Agip, Shell, Repsol vagy stb. Mert mikor 1kg 600ft-os húst átcímkéznek, nem nagy valami az 1000Ft/ 5l-es ujrahasznosított fáradt olajat (Bélapátfalván) márkás 3000Ft/ 1l-es flakonba tölteni... 15x haszonért. A kurv.nyukat! Ezért az oktatóm külföldröl hordja be, a versenyautókba, vagy itthon csak fémkonzerves olajat vesz az import-törtõl.
Én eddig a agip rotra hy-t használtam semmi baj vele, és nem is drága.
Üdv: Janer!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Amúgy hogy lehet egy hajtómûolaj jó vagy rossz? Mert a 2t még oké, méshogy megy vele a gép, vagy más keverés is elég -> kisebb füst, kisebb lerakódás , nade a hajtómû?
Beleöltöd, megy, x km után kiszeded, vagy ott kell nézni a különbséget mennyire sáros/habos stb?
Beleöltöd, megy, x km után kiszeded, vagy ott kell nézni a különbséget mennyire sáros/habos stb?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Ez szép kimerítõ iromány volt! Bár a végére kicsit becsúnyult a dolog (átvágásos részre gondolok becsúnyuláson)!
Az agip rotra hy-t 6 évig használtam azt az olajat már ismerem elég jól talán ez jobb lesz!
Az agip rotra hy-t 6 évig használtam azt az olajat már ismerem elég jól talán ez jobb lesz!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hell 2009.01.15. 01:50-kor.
- janer6328
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2008.03.12. 22:26
- Tartózkodási hely: Dunapataj
- Kapcsolat:
Mindkétt Castrol szuper olaj, a legjobb ár/minõség viszonylatában. Vannak drágábbak is ,de azok sem tudnak %-osan többet. Pl. OMW, Repsol...
Viszont a 5w40(szintetikus, drága) és a 10w40(félszintetikus, olcsó de föleg a gagyi tesco-s ujrahasznosítot :S ) tudtommal motor olajak, és nem hajtómû olajak. Ami nem biztos hogy túl szerencsés.
Ugyanis a motorolajnak csapágyakat kell csak kenni, ami nem nagy dolog.
Ahhoz képest, mint amikor a hajtómûben két fogaskerék fogainak pillanatnyi találkozási felületei között fellépõ nyomó-nyíróerõ hatásait kell csillapítani.
Ugyanis a fogak kiszorítják maguk közül a olajat, annál jobban minél nagyobb erõt kell átadniuk. (pl. egy 400Le ferrári váltója kb. 10km út alatt ledarálja a fogakat olaj nélkül...)
Ezért olyan olajra van szükség ami mindezen fizikai akadályok ellenére is képes olajfilmréteget létrehozni a felületek között ezzel megvédeni a fogaskerekek fogait váltóban.
Ezt oktatómtól tudom, aki rally magyar bajnok, eddig csak Mitsubishi lancher-rel, Opel GTI-vel, Suzuki JapánGTI-vel és megannyi korabeli csodával versenyzett. És számtalan utcai autót rakott össze rally alkatrészekkel megrendelésre, egy-kettöt nitróval is... De volt már hogy a Mol sponzorálta õket. Ezért a reklám miatt a pályákon mindig Mol olajosflakont használtak, amiben Castrol olajat töltöttek a mühelyükben...
Azt hiszem ö jobban ért a technikai dolgokhoz mint én valaha is fogok...
Ezért a váltóba - váltó olaj kell! Csak nem a tescos, és sajnos amit itthon kapunk a mûanyag flakonokban, azokon is néha csak a cimke Castrol, Agip, Shell, Repsol vagy stb. Mert mikor 1kg 600ft-os húst átcímkéznek, nem nagy valami az 1000Ft/ 5l-es ujrahasznosított fáradt olajat (Bélapátfalván) márkás 3000Ft/ 1l-es flakonba tölteni... 15x haszonért. A kurv.nyukat! Ezért az oktatóm külföldröl hordja be, a versenyautókba, vagy itthon csak fémkonzerves olajat vesz az import-törtõl.
Én eddig a agip rotra hy-t használtam semmi baj vele, és nem is drága.
Üdv: Janer!
Viszont a 5w40(szintetikus, drága) és a 10w40(félszintetikus, olcsó de föleg a gagyi tesco-s ujrahasznosítot :S ) tudtommal motor olajak, és nem hajtómû olajak. Ami nem biztos hogy túl szerencsés.
Ugyanis a motorolajnak csapágyakat kell csak kenni, ami nem nagy dolog.
Ahhoz képest, mint amikor a hajtómûben két fogaskerék fogainak pillanatnyi találkozási felületei között fellépõ nyomó-nyíróerõ hatásait kell csillapítani.
Ugyanis a fogak kiszorítják maguk közül a olajat, annál jobban minél nagyobb erõt kell átadniuk. (pl. egy 400Le ferrári váltója kb. 10km út alatt ledarálja a fogakat olaj nélkül...)
Ezért olyan olajra van szükség ami mindezen fizikai akadályok ellenére is képes olajfilmréteget létrehozni a felületek között ezzel megvédeni a fogaskerekek fogait váltóban.
Ezt oktatómtól tudom, aki rally magyar bajnok, eddig csak Mitsubishi lancher-rel, Opel GTI-vel, Suzuki JapánGTI-vel és megannyi korabeli csodával versenyzett. És számtalan utcai autót rakott össze rally alkatrészekkel megrendelésre, egy-kettöt nitróval is... De volt már hogy a Mol sponzorálta õket. Ezért a reklám miatt a pályákon mindig Mol olajosflakont használtak, amiben Castrol olajat töltöttek a mühelyükben...

Azt hiszem ö jobban ért a technikai dolgokhoz mint én valaha is fogok...
Ezért a váltóba - váltó olaj kell! Csak nem a tescos, és sajnos amit itthon kapunk a mûanyag flakonokban, azokon is néha csak a cimke Castrol, Agip, Shell, Repsol vagy stb. Mert mikor 1kg 600ft-os húst átcímkéznek, nem nagy valami az 1000Ft/ 5l-es ujrahasznosított fáradt olajat (Bélapátfalván) márkás 3000Ft/ 1l-es flakonba tölteni... 15x haszonért. A kurv.nyukat! Ezért az oktatóm külföldröl hordja be, a versenyautókba, vagy itthon csak fémkonzerves olajat vesz az import-törtõl.
Én eddig a agip rotra hy-t használtam semmi baj vele, és nem is drága.
Üdv: Janer!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Nekem ilyen hajtómûolaj volt benne a motor megvételétõl a mostani felújításig, nem volt vele semmi gond, ára is egész jó. Most váltottam Challoilsra, mert 2T olajam is az, és akkor egy márkát használok az egészhez...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Na azt nem vettem le még... Akkor valószinûleg errõl beszélt a másik kolléga is. Na majd holnap ha jó idõ lesz. Annyi a jó benne, hogy nem sürgõs, mert most úgysem tudok motorozni. Olajat amúgy is akartam cserélni benne, de így legalább bele is kukkantok, hogy mi újság odabenn. Amúgy milyen olajat ajánlotok bele? Van itthon vagy 5W40-es, vagy 10W40-es, most nem tudom hirtelen, de valami jó minõségû olaj, talán Castrol, vagy hasonló.merojoc írta:A fõtengely végén levõröl beszéltem ha azt még nem vetted le.
Széles utat, hátszelet!
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
kosian írta:Na ja, de gondolom nem lehet nagy baja, mert mondom be is indul, csak lent marad a kar. Ha kicsit jobb idõ lesz szétkapom és megnézem. Ha valaki járt már így, vagy van ötlete, szintén szívesen várom.Devil írta:szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!
nekem ugyan ezt csinálta mikor a visszahúzó rugó tört el.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Uhh, akkor azt is ki kell csavarnom? Épp csak megpróbáltam, de forog és ha csavarom, mozgatja a berúgókart is. Ha azt kiszedem, után vissza lehet gond nélkül rakni?bakimate írta:Úgy bizony!kosian írta:Azt írja, hogy a De-Luxe változatnál ehhet ki kell csavarni a fordulatszám mérõ tengelyét is
Széles utat, hátszelet!
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Nem sikerült leszednem a deknit. Leszedtem a fordulatszám mérõ házát, kicsavartam a csavarokat és szépen meg is indul, de a fordulatszám mérõnél valamiben megakad és érzem, hogy ott nem engedi. Kiszedtem onnan a tömítést és alóla valami fémlemezt is. Ezek után sem jön. Nekem a katonainak a lábtartója van rajta, ami gondolom kicsit másképp áll, mert nem jön le tõle a váltókar, de biztos, hogy nem az a baj, mert ott még engedné. Ezt majd késõbb leszedem, elõbb arra szeretnék rájönni, mi fogja még? A szerelési kézikönyv szerint vonóhuzalfelvevõként emlegetett dolog házát is kicsavartam, de a bovdent nem sikerült kiakasztani. Mit kéne még kiszednem? Azt írja, hogy a De-Luxe változatnál ehhet ki kell csavarni a fordulatszám mérõ tengelyét is, de ezt nem mertem csak úgy... Segítsetek légyszi!
Elõre is köszi!
Elõre is köszi!
Széles utat, hátszelet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
A Mofa nagyon jó ruhákat gyártat, ott vettem a teljes cuccom, olcsó és még mindig újszerû, pedig nyúztam télben nyárban esõben stb
, gumikat is érdemes ott venni, az olajok is jók, a tükreim is onnan vannak és tökéletesek (nem etz tükör) de a többi... egy fékkart és egy kuplungbowdent vettem náluk, mind a kettõ olyan szinten volt selejtes hogy faragással sem tudtam a helyére illeszteni... szal az a minimum hogy onnan nem rendel az ember, hanem személyesen megnézi, beleróbálja, és csak ha jó veszi meg.
Persze bátrak próbálkozhatnak

Persze bátrak próbálkozhatnak

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Sziasztok. Nem tudná nekem valaki megmondani, hogy honnan tudok rendelni ETZ 251-hez kuplung lehúzót? A lamellák megégtek és nem tudom levenni a kuplungot a helyérõl, hogy kicserélhessem. Láttam a szétszerelési útmutatóban mindenféle spéci szerszámot, de gondolom anélkül is szétszedhetõ. Vagy nem?
MZ ETZ 251 De Lux!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
simán meg tudod csinálni, nem kell hozzá semmi extra. A berúgószerkezet magával a deknivel együtt lejön, a berúgókart sem kell leszedni, utána már látni fogsz mindentkosian írta:Épp ezt akartam kérdezni, hogy ha ez a baj, akkor mennyire nehéz kicserélni? Milyen nehéz hozzáférni? Az egyértelmû, hogy leszedem a deknit, de nem tudom milyen mélyen van ez beágyazva, illetve mit kell még szétszedni hozzá? Sok mindent szereltem már a mocin és sok mindent láttam már ezzel kapcsolatban, de konkrétan ilyet még nem. Vajon meg tudnám csinálni én is otthon? Nem kell hozzá szerelõ? Illetve, ha el van törve, én pedig járatom a motort akkor nem kerülhet be valami belõle forgó alkatrészek közé? Nem okozhat galibát ha törött?kupi írta:...

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Épp ezt akartam kérdezni, hogy ha ez a baj, akkor mennyire nehéz kicserélni? Milyen nehéz hozzáférni? Az egyértelmû, hogy leszedem a deknit, de nem tudom milyen mélyen van ez beágyazva, illetve mit kell még szétszedni hozzá? Sok mindent szereltem már a mocin és sok mindent láttam már ezzel kapcsolatban, de konkrétan ilyet még nem. Vajon meg tudnám csinálni én is otthon? Nem kell hozzá szerelõ? Illetve, ha el van törve, én pedig járatom a motort akkor nem kerülhet be valami belõle forgó alkatrészek közé? Nem okozhat galibát ha törött?kupi írta:Szia probáld meg melegre járatni hátha csak a hideg.Egyébként nem csak a motorokat(MZ) viseli meg ez a nekünk szokatlan hideg minden masinát legyen az elektromos kapu vagy autobusz,de szerintem hidegbe a berugó rugó is könyeben eltörhet legalább is nekem ha törött mindig téli idöszakba.De a csere nem bonyorult,a tárolással ne idegeskedj hisz a zárt garázsba is nagyon hideg van.
Széles utat, hátszelet!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Szia probáld meg melegre járatni hátha csak a hideg.Egyébként nem csak a motorokat(MZ) viseli meg ez a nekünk szokatlan hideg minden masinát legyen az elektromos kapu vagy autobusz,de szerintem hidegbe a berugó rugó is könyeben eltörhet legalább is nekem ha törött mindig téli idöszakba.De a csere nem bonyorult,a tárolással ne idegeskedj hisz a zárt garázsba is nagyon hideg van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Na ja, de gondolom nem lehet nagy baja, mert mondom be is indul, csak lent marad a kar. Ha kicsit jobb idõ lesz szétkapom és megnézem. Ha valaki járt már így, vagy van ötlete, szintén szívesen várom.Devil írta:szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!
Széles utat, hátszelet!
szerintem csak osszedermedtek az alkatreszek, vagy esetleg a rugo torhetett el vagy ilyesmi!kosian írta:Sziasztok!
Kb 2 hete hozzá se nyúltam a mocimhoz (ETZ 250), gondoltam ma beröffintem, hogy megnézzem minden oké-e, beindul-e. Benzincsap kinyit, gyújtás ráad, szívató, berúgtam és a berúgókar lent maradt. Nem teljesen, egy picit visszalökte és lehet is rugdosni, sõt be is indul, viszont olyankor teljesen lent marad a berúgókar és recseg is (mint amikor beindítjuk, de egy pillanatig még lenyomva marad a kar, olyankor, csak így folyamatosan...). Ha leállítom, akkor olyan félállásba visszalöki a kart. Mi lehet a baja? Valami szétfagyott? Esetleg a visszahúzórugó? Sajnos nincs módomban garázsban tartani a mocit. Tetõ alatt van és egy pokróccal letakarva, de nem zárt térben.
- kosian
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 197
- Csatlakozott: 2008.04.11. 10:04
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Sziasztok!
Kb 2 hete hozzá se nyúltam a mocimhoz (ETZ 250), gondoltam ma beröffintem, hogy megnézzem minden oké-e, beindul-e. Benzincsap kinyit, gyújtás ráad, szívató, berúgtam és a berúgókar lent maradt. Nem teljesen, egy picit visszalökte és lehet is rugdosni, sõt be is indul, viszont olyankor teljesen lent marad a berúgókar és recseg is (mint amikor beindítjuk, de egy pillanatig még lenyomva marad a kar, olyankor, csak így folyamatosan...). Ha leállítom, akkor olyan félállásba visszalöki a kart. Mi lehet a baja? Valami szétfagyott? Esetleg a visszahúzórugó? Sajnos nincs módomban garázsban tartani a mocit. Tetõ alatt van és egy pokróccal letakarva, de nem zárt térben.
Kb 2 hete hozzá se nyúltam a mocimhoz (ETZ 250), gondoltam ma beröffintem, hogy megnézzem minden oké-e, beindul-e. Benzincsap kinyit, gyújtás ráad, szívató, berúgtam és a berúgókar lent maradt. Nem teljesen, egy picit visszalökte és lehet is rugdosni, sõt be is indul, viszont olyankor teljesen lent marad a berúgókar és recseg is (mint amikor beindítjuk, de egy pillanatig még lenyomva marad a kar, olyankor, csak így folyamatosan...). Ha leállítom, akkor olyan félállásba visszalöki a kart. Mi lehet a baja? Valami szétfagyott? Esetleg a visszahúzórugó? Sajnos nincs módomban garázsban tartani a mocit. Tetõ alatt van és egy pokróccal letakarva, de nem zárt térben.
Széles utat, hátszelet!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég