Ezennel megoldottnak és kivesézettnek tekintem az ügyet

Alfa írta:Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durvánBigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !
Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.
Köszi a válaszokat!
Üdv.![]()
Karbinál kiakasztod, biztonságos helyen (kürt és motor felfüggesztése felett a résben szoktam) elvezeted, visszaakasztod és lehet h segít
Gázbowden nem szorult be és húzza a kormány a gázt? Nekem épp ez volt múlthéten. Beállítottam az alapjáratot 1500ra, aztán nézem h egyszercsak fullad 1000 körül, akkor ráülök húzok rajta oké, de utána meg pörög fel 3000ig. Kis idõ múlva látom hogy a kormány jobbra fordulási szögével változik az alapjárat elég durvánBigBigJoe írta:Gondom van az alapjáratommal, segítsetek !
Mitõl van az, és hogy tudom beállítani, hogy egyik indulásnál az alapjáratom magasabb, máskor hasonló indulással pedig fuldoklik szegényem.
Az még ok lenne, ha egyformán viselkedne, de így nem értem.
Köszi a válaszokat!
Üdv.
Az kiderült hogy konkréten miért nem zárt le? A nyelv? az úszószelep akadt meg? vagy simán beakadt az úszó valamibe?kobraCode írta:Na nem bírtam magammal és mégis szétszedtem a karbit. Az úszó szint votl a hibás, nem zárt le rendesen. Igaz hogy van egy pici horpadás az egyik oldalán, de most lezár. Majd tavasszal kiderül jól mûködik e és nem e kell úszót cserélni.
Köszi a segítséget.
Üdv.
Hát ennek a karbinak a mûködése nem túl bonyolult ezen a téren. Ugye jön a nafta a tankból szimplán a hidrosztatikai nyomás miatt, elkezdi telíteni az úszóházat. Nõ a szint, ezzel az úszó egyre feljebb kerül, és a nyelvével tolja egyre feljebb az úszószelepet. Egyszer csak az úszószelep az útjának a felsõ végére ér, ekkor elzárja a benga útját, az úszószelep kúpja felfekszik a szelepház körgyûrûjére (ez az az állás amikor nem szabad szelelnie), és a szint fix lesz. Ha a motor használ benzint, akkor a szint lejjebb megy > az úszószelep kimozdul a felsõ állásból lefelé > eltávolodik a kúp a körgyûrûtõl > jön be benzin > a szint felmegy > közel kerül a kúp > elzár. Így szabályoz. Ebbõl látszik, hogy a másik érték (a 33) gyakorlatilag tökmind1, az az úszó lenti értékeit szabályozza, és ezt pár kísérletem is alátámasztjakobraCode írta:Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedniAlfa írta: ....
És ha zár rendesen? Akkor már csak az úszó szint marad, nem?
Amúgy azon mit értesz hogy 27+1-0? 28mm is lehet? Vagy ez most hogy van. Azt is olvastam hogy a minimum 6 mm mozgásnak is meg kell lennie.
Alfa, köszi. Nálam is ez van, ömlik belõle az anyag. Na majd holnap kipróbálom, ma már lusta vagyok szétszedniAlfa írta:
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)
A benzin meg nem az úszószint miatt folyik valószínûleg, hanem valami belekerült az úszószelepbe. Én sem tudom hogy, de ömlött a benzin a túlfolyón (szintén 30N2-5), szétszedtem és találtam a tûszelepben egy olyan cuccot, ami leginkább egy szétázott zsepidarabra hasonlított (hogy hogy került oda rejtély)
Kiveszed az úszót, mögüle a szelepét, szájbaveszed a benzincsap felõli végét, fújod, majd felfele fordítod (hogya szelep zárjon) és fújod. Ha a rugós rész lefele áll szelelnie kell jó bõven, ha felfele áll akkor semmi levegõnek nem szabad átmennie. 90%ra fogadni mernék hogy neked mégis fog szelelni úgy
Fontos! Az nem 27+-1, hanem 27+1-0 !! ( Szerelési kk azt írja 27+1)kobraCode írta:Tegnap én is kitakarítottam az egész üzemanyag rendszert. Tank, benzincsap, karbi. Nem tudom hogyan de elállítódott az úszó. Megnéztem a szerelési kk-t és 27-33 mm-ert ír, alsó és felsõ álláspontra +-1mm. Most az értékek jók nálam is, csak épp folyik ki a benzin a levegõzõn. Melyik pöcökön kell állítanom hogy elzárjon rendesen?
Amúgy 30N2-5 ös karbiról van szó, ETZ 251.
Üdv.
... a szivató csak alapjáraton, zárt gázállásnál mûködik!horhaus írta:Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.
Hideg van és még tovább igényli a szivatót, de...horhaus írta:Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
Peregyen egy aluból öntött kar van a kormány tetejére csavarozva, majd lövök róla képet. Ez a szorítós dolog értelemszerûen csak az ETZ karnál mûködik.conus írta:peregyesen nemvágom h milyen szivató van, de ilyen kör alakú rugóslemezt csapágyboltban lehet kapni.
gyárilag az ETZ-n olyan a szivató, h van benne egy ilyen hepe-hupás köralakú rugólemez. namármost, a folyadéktartály szorítóbilincsével tudom beállítani h mennyire szoruljon a szivatókar a kormányon. azaz úgy tettem fel a folyadéktartályt h jól összenyomja a rugót, ezáltal szorul annyira h szivatóval is tudok menni. a képen a 17-es számú alkatrészrõl beszélek:horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
Ebbõl arra következtetek, hogy Ti sem jártok szivatóval, csak alapjáraton melegítitek.kobraCode írta:horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
horhaus, hát ne indulj el velemi mindjárt. Én úgy szoktam hogy 2 szer megrúgom szivatóval, aztán alapjáraton ketyeg míg kitolom az utcára, kinyitom, meg becsukom a kapukat. Addig melegszik egy picit és utána már megy simán.
horhaus írta:Siasztok
Nektek milyen a szivatótok a /1 en vissza ugrik magától, vagy szorul annyira hogy tudtok szivatóval is menni. Úgy érzem most hogy bejött a hideg idõ kevés az hogy kettõt rárugok szivatóval aztán anélköl indítok és megyek. Mostanában 10-20 másodperc útán leáll, aztán kezdem elõlrõl. 2-3 indítás után már megy rendesen.
kis mértékben szintetikus, kis mértékben tartalmaz ólmot.kobraCode írta:Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben.
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
Nem hiszem hogy ha kivonták a forgalomból az ólmozott benzint akkor üzletben csak úgy simán árulhatnák az ólom adalékot
Szerintem, aztán ha én is rosszul írtam akkor javítsatok ki
Üdv.
Én úgy tudom hogy ez nem ólom amit lehet kapni, hanem valami szintetikus adalék, aminek olyan a hatása mintha ólmozott benzint használsz.conus írta:ja és nem mellékesen mérgezõbb a füst is az ólomadalék miatt + a bõrödön keresztül is felszívódik karburátor szerelés közben.
de ha rosszul tudom akkor javítsatok ki
jó kérdés!kobraCode írta:bg.
Én 1:40-el használom a gépet, anno még a simot is mindig azzal etettem. Szerintem nem árt meg neki, fõleg ha nyáron nagy a meleg. Na persze egy jó karbi beállítás sem árt hozzá.
Amúgy gondoljatok csak bele. Régen mikor gyártották a gépeket, akkor hol voltak még ilyen 2T olajok? Sehol. Szerintem bõven elég az 1:40-es, persze bejáratáskor talán nem baj ha 1:30-as.
Amúgy ezzel kapcsolatosan most nekem is lenne egy kérdésem. Régen ugye ólmozott benzin volt ajánlatos a 2 ütemû gépekbe. Nem is tudom mikor de ez megszûnt. Viszont lehet kapni ilyen adalék anyagot. Nos ezt nem próbálta ki valaki? Tapasztalatok? Érdemes lenne megpróbálni? Az biztos hogy régen ólmos benzinnel a Wartburgnak sokkal szebb hangja volt mint a mostani anyaggal. (És nem a blokk lett rosszabb).
Üdv.
Most olvasom, hogy azt írod, nem vagyok tisztába a keverési arányokkal!Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
én is erre gondoltambakimate írta:Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
A túlzott füstölés oka nem csak az olajban dús benzin-olaj keverék lehet, hanem a benzinben dús benzin-levegõ keverék is.
Vagy még falsot is szívhat a kuplungoldali szimmeringnél.
Miért sántítana, mit nem lehet ezen érteni?bg írta: a lényeg nem is ez, hanem hogy miért van ekkora szórás? a bronzpersely, tûgörgõ magyarázat nekem sántít. /egy picit!/
szerintem inkább sokan nem látnak tisztán, és kevergetnek mindent! ,és mindenféle aránnyal!
egyébként a tulzott füstölésem oka valszeg, azóta rájöttem, hogy a karbicsere miatt volt.
engem még 10 liter, 3 deci benzin, aránnyal tanítottak./ugyanaz/Szilárd Mz írta:Te nem vagy sztem tisztába a benzin bekeverésével meg az arányszámokkal sem!!! Ha az 1:45 ös benzintõl tüsszögött meg füstölt akkor a 1:30 astól még jobban kéne neki füstölni........... Az 1:45 ös keverék olajban soványabb mint az1:30 as....
Az 1:30 as arányszám azt jelenti, hogy 30L benzinhez 1L olaj....
Az 1:45 ös arányszám azt jelenti, hogy 45L benzinhez 1L olaj....
Számold csak ki..... az 1:30 asnál 1L benzinre több olaj jut mint az 1:45 ösnél....
Nekem van Ts125ösöm, annál mindig 1:30 asra keverek, tehát literenként 3 cl-t, (kis pálinkáspohárral),
Etz 250 esemnél 1:50 esre keverek, ami soványabb mint a 1:30 as, ott meg literenként 2cl....
Ha motorod fõtengelye bronzperselyes akkor 1:30, ha tûgörgõs akkor 1:50.....
Értelemszerüen kever a benzint a motorodba, ahogy a fentiekben leirtam....
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 2 vendég