Én is akksit fogok cserélni nemsokára.
Kinéztem egy 12V 8Ah-s zseléset 4560 Ft-ért. Számtech boltban lehet kapni, és ugyanolyanok(kinézet, leírás, csatlakozók) amiket motorokhoz árulnak.
Szerintetek?
kupi írta:vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.
Nekem az a véleményem errõl a módszerrõl, hogy úgysem járatod addig a garázsban a motort, ameddig eléri az üzemi hõmérsékletet. Az meg szerintem nem jó, hogy tavaszik eltaknyolódik minden.
4500 forintért vettem tavaly 6V-os ún. csepptöltõt. Nem egy nagy összeg...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
coco írta:Vartat vettel ugye? Megkerdezhetem mennyi volt? Mar csak azert mert itt nalunk ize, en 95 RON( kb. 7000ft ) ert vettem a 9ah VARTA es fel ev garancia.
Igen varta lett, a 5Ah-s valamivel 4000 alatt van (meg 230 a sav hozzá) a 7 ah-s lett volna 5000 a 9Ah-s pedig 7440 Ft. És ezeknek 2 év garancia van
Norbedlee írta:
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........
Pláve ha Varta"én a TS-be ami 6V os valami Aksi" nevü olcso szerzeményt raktam nem is birta sokáig de a Varta az elöte 3 évig szolgált.(most a sinsonomba van és ha jár a motor akkor még a funkcioját betölti)A téli tárolással se legyen gondod ha a moci fütött helyen van akár ki sem kell szerelni de ha hideg garázs" van akkor kiveszed és a lakásba egy gyerek és asszony biztos helyre rakod akkor szépen kitelel.Én havonta egyszer ha eszembe jut rákötök egy izzot kb5W ost kicsit meritem aztán töltöre rakom pár órára.De az is megoldás jóbb hiján ha vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.Én már 22 éve igy csinálom nekem bevált mind a két modszer.
Hát a vas egy nagyobb fûtött kazánházban fog telelni
kupi írta:Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........
Pláve ha Varta"én a TS-be ami 6V os valami Aksi" nevü olcso szerzeményt raktam nem is birta sokáig de a Varta az elöte 3 évig szolgált.(most a sinsonomba van és ha jár a motor akkor még a funkcioját betölti)A téli tárolással se legyen gondod ha a moci fütött helyen van akár ki sem kell szerelni de ha hideg garázs" van akkor kiveszed és a lakásba egy gyerek és asszony biztos helyre rakod akkor szépen kitelel.Én havonta egyszer ha eszembe jut rákötök egy izzot kb5W ost kicsit meritem aztán töltöre rakom pár órára.De az is megoldás jóbb hiján ha vissza teszed a mociba és kicsit járatod a gépet persze nem alapjáraton egyébként a motornak sem árt ha kicsit be van inditva a tél álom alatt.Én már 22 éve igy csinálom nekem bevált mind a két modszer.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
kupi írta:Nagyon igaz ha gyárilag is megfelelt a méretezés akkor nem érdemes változtatni,max ha esetleg szivargyujtó"csatlakozorol müködtetsz valamit(ruha-ûlés fûtés esetleg)GPS és a mobil töltöt a normál akuval is elbirja ez tapasztalat .Lényeg ne valami gagyi legyen!
kupi írta:Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
Ez így mûködik a 12v akksinál....akkor sztem holnap megveszem az 5 Ah-st elég az..........
Nagyon egyszerü ha be van szerelve az aksi és polaritásnak megfelelöen az aksi saruhoz érinted a müszer csatlakozoit megméred az aku feszültségét (12-13V)kb és akkor beinditod a gépet es akkor is rámérsz (ha van két segitõ kezed az nem baj)a fordulatszám emelkedésével a feszültségnek is emelkedni kell(14 v)ig kb.de a legeszszerübb modja ha járó motornál lámpát kapcsolsz és ha a fordulat emelkedésével erõsödik a fény akkor tölt".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
z25z írta:mar megirtak a tutit lentebb azt a 2 Ah-t eszre sem veszed es ha nem versenyzel (generator nelkul konnyebb a gep) akkor boven eleg az 5-os es marad 3000 ft-od tankolni
Hát tudom, hogy "mindegy" de ez a 5Ah nem túl "gyenge"??
és ha most megvenném aztán hogyan kell elrakni télire?
Meg multiméterrel hogyan tudom megméri a töltést?
Nagyon igaz ha gyárilag is megfelelt a méretezés akkor nem érdemes változtatni,max ha esetleg szivargyujtó"csatlakozorol müködtetsz valamit(ruha-ûlés fûtés esetleg)GPS és a mobil töltöt a normál akuval is elbirja ez tapasztalat .Lényeg ne valami gagyi legyen!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
mar megirtak a tutit lentebb azt a 2 Ah-t eszre sem veszed es ha nem versenyzel (generator nelkul konnyebb a gep) akkor boven eleg az 5-os es marad 3000 ft-od tankolni
Ma voltam akksit nézni egy 5 ah-s varta 4500-
de én egy 7ah-s Vartát néztem 7500-ér
Mot az nem tudom, hogy meg éri-e? a 7Ah-s vagy maradjak inkább a 5ah-snál mind a kettõ szárazon töltött....
kupi írta:
Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.
Köszönöm a választ, lehet nem is éri meg a macera:)
Más: A gyári biztosítéktáblát át lehet alakítani késesre?
Szerintem elég pár csúszósaru meg újraszegecselés.
Szia szerintem át lehet és érdemes is én egy kiszuperált de nagyon jó állapotu személyautó biztositék táblát fûrészeltem szét,valami japán csodábol valot"és kifurtam ovatosan és máris kész az olcsó késes bizti tábla.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
Gondolkozott már valaki az eredeti gyújtáskapcsoló leváltásán?
Mik jöhetnek szóba?
Üdv.: Csikin
Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.
Köszönöm a választ, lehet nem is éri meg a macera:)
Más: A gyári biztosítéktáblát át lehet alakítani késesre?
Szerintem elég pár csúszósaru meg újraszegecselés.
Gondolkozott már valaki az eredeti gyújtáskapcsoló leváltásán?
Mik jöhetnek szóba?
Üdv.: Csikin
Jó kérdés és az is mik az elvárások?Olcsó legyen, beszerezhetõ,egyedi kulcsos",ne legyen bonyorult átalakitás,a témán már én is töprengtem de nehéz eset és szerintem csak kompromisziumok árán kivitelezhetõ pl a világitás másik kapcsolora kerül (esetleg egy Wartburg kapcsoló)és akkor egy robogó gyujtáskapcsoló is megtenné.De szerintem a gyári az igazi MZ be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út. http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
zsakfos írta:Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
12AH-s akksi akkor kell, ha villanyrezsót, vagy kistévét akarsz üzemeltetni szivargyújtóról enyém Banner, és nemtom hány Ah-s, de simán bírja szivargyújtót, meg a 100W-s kompresszort..
Aki sokat esik..... // A kevés lóerőt sok bátorsággal pótolom! AdatlapomGalériám
zsakfos írta:Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
zsakfos! azt hogy tudom megnézni, hogy megfelelõ-e a töltés?
Teljesen mindegy milyen Ah-s akksit raktok bele.Az 5.5 Ah-s akksival is tökéletes az Etz.Ehhez csak az kell hogy a töltés jó legyen.A nagyobb Ah akkor játszik csak be ha elszáll a töltés.Abban az esetben a nagyobb kapacitásúval messzebbre eljut az ember mint a kisebbel.Teljesen felesleges 12Ah-s akksi bele.Mire számit az aki ilyet vesz???Semmivel nem fog jobb lenni a gép.Egyébként az összes Etz villamossága szinte ugyanaz.Minimális eltérések vannak amik nem igazán szólnak bele az akksi témába(megszakitós vagy elektronikus gyujtás,1-2 visszajelzõ lámpa azt ennyi).
nekem nem tudom milyen tartom van de a regi akksi 5AH lotyogott benne s razkodott es ki kelett tomjem. Ez most tokeletesen bele passzol. Ja es szerintem Unibat akksit ne vegyetek mert nem jo. 3 honapos volt es kijukadt ( 4 helyen volt jukas pedig nem razkodott annyira lebiztositottam ). VARTA rulzzz
Norbedlee írta:
kobraCode!
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Norbedlee!
Az elõzõ tulaj már alakított az akku tartón. Kicsit kinyitotta az egyik végét így hosszabb akksi is belefér. Az enyémben most 7AH van, a méreteit nem tudom, de holnap megmérem neked mekkora pontosan.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
kobraCode!
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Norbedlee!
Az elõzõ tulaj már alakított az akku tartón. Kicsit kinyitotta az egyik végét így hosszabb akksi is belefér. Az enyémben most 7AH van, a méreteit nem tudom, de holnap megmérem neked mekkora pontosan.
coco írta:szerintem meg midegy hogy milyen etz az osszesbe mehet a 9ah. enyembe is az van (150) es tokeletes. Norbedlee. en ugy vettem ezt hogy elvittem a meretet hogy mekkora kell s hoztak olyant. Az enyemnek a merete 70 vastag 130 magas es 120 szeles.
coco! az enyémben jelenleg 12V 5aH-s van 121*71*93, de amit most néztem az már 12V 9Ah-s és a mérete 137*76*140, hát nem tudom, hogy belemegy-e? elvileg bele kéne menni mert gyári a gépben minden (tudtommal majd megmérem.....
szerintem meg midegy hogy milyen etz az osszesbe mehet a 9ah. enyembe is az van (150) es tokeletes. Norbedlee. en ugy vettem ezt hogy elvittem a meretet hogy mekkora kell s hoztak olyant. Az enyemnek a merete 70 vastag 130 magas es 120 szeles.
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Üdv.
kobraCode!
ha egyáltalán belefér......azt megtudod mondani, hogy a 251-be elfér normálisan egy 9Ah-s? esetleg a te akkud mekkora???
Feldobom az újabb kérdést. Aki járatos a témában nyugodtan ossza meg véleményét velünk.
Mi van akkor ha 251-es etz-be nem a gyári 9AH-s aksit teszem hanem mondjuk nagyobbat, pl 12AH.
Autóknál nem gond az ilyen, persze egy bizonyos tartományon belül, mert így annyit tesz hogy könnyebben indítja az autót. Na de egy ETZ-nél ez mit befolyásolna, ill mekkora a max AH amit bele lehet tenni.
Upsz 5,5ah irnak pontosítok(sok helyen olvastam 5,5 de ha baromságot irtak akkor én is baromságot mondok). De ha kevés a 7ah úgygondolod akkor tegyél bele 12ah. De kérdezd Bambi mestert az megmondja a frankót.
hell írta:Nem akarom hogy megkövezenek ezért halkan jegyzem meg, hogy a ETZ250-be való a szerelési könyv szerint 9ah (+ tapasztalatból is mondom most egy Banner 7ah van benne és éppen jó) és a ETZ251 kell 5ah! /szerintem/
hell.
én meg azt akarom halkan mondani hogy szerinem az etz250 és 251 blokk és elektronikailag megegyezik, csak a vázban hasonlít a 251-es a 150-es re. Szóval szerintem a 251-es be is mehet 9AH. Amúgy nekem 7AH van bent és szerintem is éppen hogy csak jó. Na de ahhoz mit szólnak a többiek ha mondjuk egy 9AH helyett még nagyobbat tesz bele az ember, pl 12 AH ?
Nem akarom hogy megkövezenek ezért halkan jegyzem meg, hogy a ETZ250-be való a szerelési könyv szerint 9ah (+ tapasztalatból is mondom most egy Banner 7ah van benne és éppen jó) és a ETZ251 kell 5ah! /szerintem/
Norbedlee nyugi. Az enyem 150 es es 9AH -s van benne. A kis etz es a 251 es elektronikaja nem kulombozik asszem... ( ha jol olvastam ) ugy hogy nem is tudom miert irjak hogy abba 9AH s jar s a 250 esbe meg a kicsikbe 5AH-s. remelem megint nem beszeltem hulyeseget. Ja es megoldodott a problemam h miert allt le a motor hosszufenynel. Kapcsolonal zarlat volt. De utanna is allt le s nem lehetett alapjaratot allitani. Karburator volt a hibas. Tiszta mocsok volt belul. Koszonom a segitsegeket
A lámpával leállós probléma javulni látszik. A kisebb gyertyahézag ötlet jónak tûnt. Csak saccra ütöttem rajta, de azóta lámpával megyek, és nem ált le. Ma már megkockáztattam a szürkületi haza indulást. Lámpa+ index és megy. Remélem így is marad.
Üdv Sub-ee ha Mohács mellett laksz itt jársz el elõttem (Kozármisleny)
Az Mz-ben jelenleg 12V és 5Ah-s Unibat savas akkumlátor van, de én sztnék bele venni egy 12V 9Ah-s akkut. Kell-e ez a amper különbség miatt vmit cserélni a gépen? ( Etz 251)???
Na ha nem kell ego akkor megjobb bocs. en hibam. csak nekem a pofa akinel volt a motor, hogy huzalozza ujra es az elektronikat nezze at az ezt mondta.
my bad
akár azis lehet..de lehet kontakt hiba,szénkefe...Alaphiba,ilyenkor mindenki hajtogatja a fesszabályzót..Nem biztos hogy jó ötlet..Milyen szabályzód van?
coco írta:Norbedlee! A 10AH -s akksi toltot megveheted. 251 esed van nem? Abba 9AH -s akksi van. Sorba egy egot oszt szevassz
Minek az égõ? Az akksi annyi áramot fog felvenni egy normális töltõrõl amennyire szüksége van! Az izzóval csak növelné az ellenállást olyan 0,02ohm-mal, aminek semmi értelme, viszont ha a szál elkezdene világítani, ez az ellnállás túlzottan megnõne és az akku nem töltõdne fel rendesen!
Zárlatra azért nem gondolok mert égõ nélkül felkapcsolt lámpával megy. Néha indexeléskor is leáll. gondolom a kevés áram irányába kéne haladnom.
Vissza olvastam kicsit a fórumon, és valaki javasolta a kisebb gyertya hézagot. Ma megpróbáltam . Lehet hogy korai az öröm, de látszott a fény az alagút végén. 1km egy kicsit kevés, de haza értem. Nem volt idõm csak úgy motorozgatni.
Mindenkinek köszi.
Még valami. Nem látok a fórumon Pécs környékieket. Mindenki a fõvárost emlegeti.
minden jót.
Pedig vannak pécsi riderek
Szia
Én Mohács mellett lakom és én kimondottan sokat értek az elektronikához! Nézd át a biztosítékokat és ott a kontaktokat, mert irányjelzés közben vagy lámpa rákapcsolásakor arossz kontakt miatt megnõhet az áramerõsség miatt az ellenállás és leáll a motor! Xtremer is Pécs-tõl nem messze lakik! Én egész héten Pécsett vagyok, kivéve hétvégén!