Blokk
-
- Velorex-es
- Hozzászólások: 164
- Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyõr
Csapágy
Hi! Fogj egy hajszárítót esetleg egy ventillátoros hõsugárzót. Várj 10-15 percet DE ha elkezded berakni a csapágyat ne húzd az idõt. Addig tedd, amíg a csapágy is fel nem melegszik. Mert akkor annyi. T
Isten ments, hogy bele erõszakoljam:)Hõlég fúvót még nemtudom, hogy honnan fogok szedni, de kénytelen leszek utána szaglászni:)Errõl, hogyha hideg a csapágy akkor könnyebben bemegy a helyére, olyat még nem hallottam.De azért nem hagyom ki:)Majd a váltó összerakása lesz a legnagyobb gond.Van robbantott ábrám, meg úgy szedtem szét, hogy kb tudjam, hogy mi hova való, de ez akkor se olyan könnyû:(:)
- Gyurm@
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 469
- Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
- MZ-d típusa: ETZ 300
- Tartózkodási hely: Budakalász
Úgy tedd bele hogy hõlégfúvóval melegítsd meg a csapágyfészket !! Ne erõszakold bele !!mzgergõ írta:Akkor megnyugodtam:)A csapágyházba nem nagyon akar belemenni, és örülök is neki, hogy szépen szorúl:)Egyébként a KBS csapágyról van valakinek valami ismertége?Én úgy tudom, hogy a Harley Davidsonok-ba szokták alkalmazni.
Üdv!
Powered by Bambi -- ETZ 300
ja, és ha tud valaki egy MZ ETZ 125-ös robbantott ábrával szolgálni, annak nagyon örülnék!kisszirt@citromail.hu
Na sziasztok!
Megvettem ma a csapágyakat.Nem túl márkás csapágyról van szó.KBS nevet képvisel, és amerikai csapágy.De csak jobb mint a magyar kisipari.4950ft volt az egész blokk garnitúra.De van egy csapágy ami kicsit kotyog.Akkor azt vihetem is vissza?Pont a jobboldali fõtengely csapágy kotyog egy kicsit, amire a legnagyobb szügségvan.Érdemes lenne vissza vinni, és a helyett egy márkásabb csapágyat venni?
Üdv!
Megvettem ma a csapágyakat.Nem túl márkás csapágyról van szó.KBS nevet képvisel, és amerikai csapágy.De csak jobb mint a magyar kisipari.4950ft volt az egész blokk garnitúra.De van egy csapágy ami kicsit kotyog.Akkor azt vihetem is vissza?Pont a jobboldali fõtengely csapágy kotyog egy kicsit, amire a legnagyobb szügségvan.Érdemes lenne vissza vinni, és a helyett egy márkásabb csapágyat venni?
Üdv!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
mzgergõ írta:Hali!
Lenne egy újjabb kérdésem.Mégpedig az, hogy a blokkba való összes csapágy méretét, tipusát, mûszaki megnevezését(golyóscsapágy, axiális, vagy nem stb...) eltudná-e regélni nekem valaki?
köszöntem!
Üdv!
ha samu fel tudja tolteni a regi szerviz forumot, akkor meglesz, bambi anno leirt minden meretet, tipust
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
A régi csapágyak nincsenek meg? A csapágy oldalán van egy szám. pl. 6300 ez a szám egyértelmûen meghatározza a csapágy típusát, méretét, és tulajdonságait. Ezeke a számok szabványosak az összes csapágy márkánál ugyan azt jelentik, vásárláskor elég ezt a számot megadni és az eladó tudni fogja hogy neked mi kell. A szám után még esetleg van pár betû azok is fonotsak.
Ezen a linken az SKF online katalógusát találod, sajnos angol de könyen haználható és kilehet keresni a kívánt csapágy adatait.
http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... st&lang=en
Ezen a linken az SKF online katalógusát találod, sajnos angol de könyen haználható és kilehet keresni a kívánt csapágy adatait.
http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... st&lang=en
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
úristen!!!!Ezt nem hiszem el...!!!
Megtaláltam a régi DDR-es C3-as jobboldali fõtengelycsapágyamat.Gondoltam megnézem, hogy mit szólna hozzá a csapágyházam, és egyszerûen kézzel nemtudom bele paterólni:))Gumi kalapáccsal kicsit megütögedtem, és szépen félig bement.És most nagyon nagyon örülök, hogy nemkell a csapágyházzal bajlódni:))háháá
Megtaláltam a régi DDR-es C3-as jobboldali fõtengelycsapágyamat.Gondoltam megnézem, hogy mit szólna hozzá a csapágyházam, és egyszerûen kézzel nemtudom bele paterólni:))Gumi kalapáccsal kicsit megütögedtem, és szépen félig bement.És most nagyon nagyon örülök, hogy nemkell a csapágyházzal bajlódni:))háháá
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Re: rezgéscsillapító gumi
Szia Kolléga!
Ha tudsz feltenni valahova egy képet róla, megmondom, hogy /1-é-e, vagy sem...
Üdv:
Baki Máté/1
Ha tudsz feltenni valahova egy képet róla, megmondom, hogy /1-é-e, vagy sem...
Üdv:
Baki Máté/1
krivanpeter írta:Szereztem rezgéscsillapító gumit a blok bordáira,...
vok
Sajna a rezgéscsillapító gumi 250-es ETZ-re való! Kicsit csöcsre szaladtam, de remélem találok peresre is! Igaz ezt is annak vettem! De mostmár tudom a külömbséget. Addig is jó gurulást mindenkinek! 

Jó motort, jó idõt, jó utat minden MZ klubbtagnak!!
kérdés
Mé vagyok én babakocsis?? Mé nem, babamotoros???? Vagy az lányokra vonatkozik? Addig is jó gurulást mindenkinek! 

Jó motort, jó idõt, jó utat minden MZ klubbtagnak!!
rezgéscsillapító gumi
Szereztem rezgéscsillapító gumit a blok bordáira,. de nem tom, hogy kell felrakni! Esetleg be kell vágni? Hosszabb is és a hézagok se ott vannak a gumin ahol kéne lenniük! Lehet, hogy nem peresé? Tud valaki segíteni? Elõre is köszi! Addig is jó gurulást mindenkinek! 

Jó motort, jó idõt, jó utat minden MZ klubbtagnak!!
- Meiki
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 224
- Csatlakozott: 2007.07.21. 22:44
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251 De Luxe
- Tartózkodási hely: Sióagárd
- Kapcsolat:
Kösz szépen az infót. A héten szét szedem és meg nézem. Nagyon durván húz simson után. Csak sajnos a 4 éves kosz mindenben benne van.
A Karbi aljából 1 centi vastag koszt szedtem ki. De most nagyon el lehet dugulva mert be indul felpörög és le áll. Ehhez szerintem már kompresszor kell. Amúgy a légszûrõt hogy tudom cserélni mert nem egészen simson-os megoldása van. 


Sziasztok!
Budapesti Svéd Csapágy Kft.
1091 Budapest, Üllõi út. 55.
Telefonszám: 06-1-215-3271
06-1-215-3257
06-20-439-7785
Fax.: 06-1-215-3273 (ha esetleg írásban akarod bejelenteni érkezésed)
E-mail: bscs@bscs.hu
Nyitvatartás: h-cs 7:30-17:00
p 7:30-16:00
szo zárva
F+F Csapágy-Simmering Bt.
1116 BUDAPEST XI.,
Építész u. 40-44.
T/F: 206-2635
Sziasztok!
Budapesti Svéd Csapágy Kft.
1091 Budapest, Üllõi út. 55.
Telefonszám: 06-1-215-3271
06-1-215-3257
06-20-439-7785
Fax.: 06-1-215-3273 (ha esetleg írásban akarod bejelenteni érkezésed)
E-mail: bscs@bscs.hu
Nyitvatartás: h-cs 7:30-17:00
p 7:30-16:00
szo zárva
F+F Csapágy-Simmering Bt.
1116 BUDAPEST XI.,
Építész u. 40-44.
T/F: 206-2635
Sziasztok!
A csapágyragasztó tudtommal csak a csapágy elforgására jó.Ha kotyog benne a csapágy arra nem.Ezért kéne kipróbálni a folyékonyfém ragasztót.Azthiszem 3000HUF körül mozog, de nemtudom, hogy hogyan lehet oldani.A csapágy ragasztó azt tudom, hogy 120fok körül elenged.
Egyébként kipróbáltam a sörösdobozos módszert.Kiraktam a napra a blokkot fél órára.Elég meleg lett, és megpróbáltam belerakni a csapágyat.Finoman elkezdtem gumikalapáccsal ütögetni befelé a csapágyat, de csak félig ment be.Talán valami zsírral kellett volna még bekenni, vagy egykis olajjal.De te is, meg faterom is aztmondta, hogy jógondolat a sörösdobozos módszer, de mégse kéne
Egyébként kipróbáltam a sörösdobozos módszert.Kiraktam a napra a blokkot fél órára.Elég meleg lett, és megpróbáltam belerakni a csapágyat.Finoman elkezdtem gumikalapáccsal ütögetni befelé a csapágyat, de csak félig ment be.Talán valami zsírral kellett volna még bekenni, vagy egykis olajjal.De te is, meg faterom is aztmondta, hogy jógondolat a sörösdobozos módszer, de mégse kéne

Nem ajánlanám a hézagolólemezes megoldást,nekem is ki volt kopva a csapágyház,bár csapágyragasztóval raktuk össze és fasza lett (aki ott volt sástón,láthatta,h elég rendben van a gépezet
),viszont ha a hézagolás elforog a házban,ugyanott vagy.Elvileg az aluminium felületek egymáshoz szorulnak,de szerintem a sörösdoboz meg a blokk nagyon más ötvözet.Esetleg próbálkozz oldhatatlan csavarrögzítõvel a hézagolólemez és a blokk illetve a csapágy köze,a Loctite-nak vannak nagyon jó cuccai...
jobb ötletem most nincs

jobb ötletem most nincs
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Vazze... azt tanulod fõsulin, hogy milyen vastag a sörösdoboz??? Beszarás...TRibor írta:Ha jól emlékszem a gyakorlatról (falredukcós mélyhúzás) akkor a sörös doboz 0,25-0,27mm festéssel 0,3. De nem vagyok 100%-ig biztos.
(De azért én a melóhelyen is tanulok, ugye TRibi

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Sörösdoboz... mekkora ötlet!!! bár akkor szerintem 1 darabból nem jönne ki, de az nem is nagy baj...TRibor írta:Itt mindenki tegez mindenkit!a 0,2-0,3 lemez az meg talán az alufólia, vagy a sörözdoboz...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
úgy értettem, hogy másik fõtengely... nem az, amit eddig használtál... Jól gondoltadmzgergõ írta:Az se rossz ötlet, csak akkor mien lemez kéne bele?0.2, 0.3-as?Az is még itt a gond, hogy oldal irányban föl-le jobban kotyog, mint jobbra-balra, és ha kilenne hézagolva lemezzel, akkor lehet nem lenne központos![]()
Mire értetted(bocs, hogy tegezlek), hogy normális fõtengelyt?Van nekem még egy másik fõtengelyem, amit viszek felújjítani.Az gondolom jólessz bele.

És ha felszabályoznád egy esztergányossal a fészket? esetleg akkor nagyobb külsõ átmérõjû csapágy... vagy ha kicsit kell leszedni, akkor lemez???
Semmi többet nem tudok elmondani... Kérem kapcsolja ki



MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Az se rossz ötlet, csak akkor mien lemez kéne bele?0.2, 0.3-as?Az is még itt a gond, hogy oldal irányban föl-le jobban kotyog, mint jobbra-balra, és ha kilenne hézagolva lemezzel, akkor lehet nem lenne központos
Mire értetted(bocs, hogy tegezlek), hogy normális fõtengelyt?Van nekem még egy másik fõtengelyem, amit viszek felújjítani.Az gondolom jólessz bele.

Mire értetted(bocs, hogy tegezlek), hogy normális fõtengelyt?Van nekem még egy másik fõtengelyem, amit viszek felújjítani.Az gondolom jólessz bele.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Van egy ötletem.... hézagolólemez... jó vékony... vágsz egy csíkot, amit szépen beleteszel a fészekbe... mint ha egy persely lenne... aztán mehet be az új csapágy... Na meg egy rendes fõtengely...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
Tribor!
Hamár marnám, akkor már egyszerübb lenne perselyezni.Szerintem.
Hallottam mostanság egy olyan anyagról, ami folyékonyfémnek hívnak.Úgy megszilárdúl, mint a fém.Csak az baj van, hogy nagyon jól be kell központozni,(mondjuk az megoldható)de a legfõbb baj, hogyha netán nálam, vagy másnál szétkell húzni a blokkot, akkor ott lenne küzdelem...Esetleg X fokon megadja magát a kötés és elenged?Vagy hogyan lehet oldani?
üdv!
Hamár marnám, akkor már egyszerübb lenne perselyezni.Szerintem.
Hallottam mostanság egy olyan anyagról, ami folyékonyfémnek hívnak.Úgy megszilárdúl, mint a fém.Csak az baj van, hogy nagyon jól be kell központozni,(mondjuk az megoldható)de a legfõbb baj, hogyha netán nálam, vagy másnál szétkell húzni a blokkot, akkor ott lenne küzdelem...Esetleg X fokon megadja magát a kötés és elenged?Vagy hogyan lehet oldani?
üdv!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 84
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:55
- Tartózkodási hely: Karcag-Budapest
- Kapcsolat:
Kázmér bocs nem sikerült eljütnom a boltba, de holnap mindenféleképpen megyek!
Gergõ!
Hát nem is tudom, esetleg felmaratni nagyobbra a furatot és nagyobb külsõ átmérõjû csapágyat bele tenni, de az majdnem ugyanaz mint a perselyezés. Szerintem még majd valaki mondani fog valami okosságot rá...
Gergõ!
Hát nem is tudom, esetleg felmaratni nagyobbra a furatot és nagyobb külsõ átmérõjû csapágyat bele tenni, de az majdnem ugyanaz mint a perselyezés. Szerintem még majd valaki mondani fog valami okosságot rá...
Nem szenvedek az elmebajtól! Minden percét élvezem!
Heló sziasztok!
Még új vagyok itt, úgyhogy beis mutatkozom.Szirt Gergõnek hívnak, és vagy 2db MZ ETZ 150-esem.Az elõzõrõl annyit, hogy az elsõ MZ-nek a jobboldali fõtengely csapágyháza széthullot.Ezért vettem még egy MZ-t, ami kilett cserélve a blokk.De ami az elsõ MZ-be volt fõtengely, azt kellett berakni az új blokkba, mert annak a fõtengelye kivolt.De aztán mostanság kiderült, hogy ennek a csapágyháza is odaveszett.Úgyhogy a fõtengely lehetett a tettes mind 2 blokknál.Azért tértem ennyire ki a bemutatkozásból, mert már lenne is egy kérdésem:)Az, hogy hogy tudom megszüntetni a csapágyház problémát.A kuplungnál is a csapágyház kivan.Kotyog benne a csapágy egy kicsit.Ajánlották már a újra perselyezést, de az drága.A csapágyragasztó azmeg nemjó erre.Mit lehetne még esetleg bevetni?Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Még új vagyok itt, úgyhogy beis mutatkozom.Szirt Gergõnek hívnak, és vagy 2db MZ ETZ 150-esem.Az elõzõrõl annyit, hogy az elsõ MZ-nek a jobboldali fõtengely csapágyháza széthullot.Ezért vettem még egy MZ-t, ami kilett cserélve a blokk.De ami az elsõ MZ-be volt fõtengely, azt kellett berakni az új blokkba, mert annak a fõtengelye kivolt.De aztán mostanság kiderült, hogy ennek a csapágyháza is odaveszett.Úgyhogy a fõtengely lehetett a tettes mind 2 blokknál.Azért tértem ennyire ki a bemutatkozásból, mert már lenne is egy kérdésem:)Az, hogy hogy tudom megszüntetni a csapágyház problémát.A kuplungnál is a csapágyház kivan.Kotyog benne a csapágy egy kicsit.Ajánlották már a újra perselyezést, de az drága.A csapágyragasztó azmeg nemjó erre.Mit lehetne még esetleg bevetni?Elõre is köszönöm a válaszokat!
Üdv!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég