Elektronika topik - a pokol kapuja
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Helló! Azoktól kérdezném akinek 6V-os rendszere van (ES, ETS, TS) hogy amikor éga tompiott, áll a féken, és villog az index, akkor nem-e villágit halványan a töltésellenörzö lámpa? Mert nekem villágit egy kicsit. minél nagyobb a fordulat annál jobban. Ez azért lehet mert 60W-os a dinamoja vagy mért? Pedig a töltése 6,70V körül van. Nem tom ez mért lehet. Aki tud az lécci segitsen.
Próbálj meg esetleg fõfúvókát cserélni kisebbre és jól beállítani a levegõ mennyiségét (levegõcsavar tökig be,másfél fordulat ki,ez a standard beállítás).
Az,hogy az index álló motornál/alapjáraton lassan villog,sztem az öreg akksitól lehet,de javítsatok ki,ha tévedek.Mindenesetre azt mutatja,hogy töltésed van
Az,hogy az index álló motornál/alapjáraton lassan villog,sztem az öreg akksitól lehet,de javítsatok ki,ha tévedek.Mindenesetre azt mutatja,hogy töltésed van

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
ha nagyon kormos fekete a gyertya az elsõsorban attól van h túl sok benzint szív
túl magasan van a súbertû, és/vagy kopottak a fúvókák.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Sziasztok kiváncsi lenék a véleményetekre megszakitó ügyileg",eljött a szokásos megszakitó csere ideje és szükségböl(az út szélén)egy autosboltba betérve elém rakott az eladó egy érdekes majdnem teljesen fém darabot" az (alsó szegmens lyukas).Én már közel 20 éve cserélgetem a megszakitokat de eddig mindig a régi bevált fegér NDK-st használtam.Egyébként elsöre nem is paszolt bele reszelni kelett a bakelit részéböl (tipikus magyar)de amugy szépen megy vele.Az a kérdés maradjon vagy ez egy nem ajálott darab lehet?Minden esetre van még a régiböl is.Es nektek kb mennyi km szokott kibirni? Én kb 6000 km után cserélem kondi tökéletes".
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Köszi bakimate és z25zz25z írta:en is kerestem mindenfele oldalon de nem jutottam eredmenyre....bakimate írta:Fûnyíró, kerti kisgép gyertya! MZ-be biztos nem jó. A hõértékét nem sikerült megtalálnom.
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
Ne gondold egybõl,hogy biztos nincs töltés!
Állj szembe a fallal,indítsd be a gépet,világítás be,és alapjáratról pörgesd a gépet.Ha a növekvõ fordulatszámmal a lámpa is fényesebben ég,akkor van töltésed.Ha nem,én a szénkeféket nézném meg azok érintkezését a forgórésszel (nem jut eszembe a k betûvel kezdõdõ neve
),nincs-e nagyon elkorrodálva.
Állj szembe a fallal,indítsd be a gépet,világítás be,és alapjáratról pörgesd a gépet.Ha a növekvõ fordulatszámmal a lámpa is fényesebben ég,akkor van töltésed.Ha nem,én a szénkeféket nézném meg azok érintkezését a forgórésszel (nem jut eszembe a k betûvel kezdõdõ neve

A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"

"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Matee86
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 329
- Csatlakozott: 2008.03.16. 18:51
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe
- Tartózkodási hely: Szekszárd
Sziasztok!
Végre kész lett a motorom,ill azt gondoltam,amikor is tegnap észleltem,hogy nem alszik el a töltésjelzõ lámpa,ha elindítom am motort!A vezetékeket átnéztem,hát lecsúszott valamelyik valahol,de semmi,és a biztosítékok sincsenek rossz állapotban..Az lenne a kérdésem,hogy miért nem tölthet vissza?hol lehet a gond?nem hiszem,hogy olyan nagy lenne a baj,de azért szeretném minél elõbb megoldani!
Segítségért elõre is köszi!
jah....majd elfelejtettem....a motor vagy 7 évig állt egy helyben,forgalomból kivonva....ez lehet az ok??...
Üdv:Máté
Végre kész lett a motorom,ill azt gondoltam,amikor is tegnap észleltem,hogy nem alszik el a töltésjelzõ lámpa,ha elindítom am motort!A vezetékeket átnéztem,hát lecsúszott valamelyik valahol,de semmi,és a biztosítékok sincsenek rossz állapotban..Az lenne a kérdésem,hogy miért nem tölthet vissza?hol lehet a gond?nem hiszem,hogy olyan nagy lenne a baj,de azért szeretném minél elõbb megoldani!
Segítségért elõre is köszi!

jah....majd elfelejtettem....a motor vagy 7 évig állt egy helyben,forgalomból kivonva....ez lehet az ok??...
Üdv:Máté

Mert azért az Mz a király....!:)
- merojoc
- Simsonos
- Hozzászólások: 145
- Csatlakozott: 2008.05.22. 20:59
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye:Vértesszõlõs
Mennyiért lehet ezt beszerezni?
sub-ee írta:Ez a lámpa Golf II-jé egy az egyben be lehet tenni az ETZ-be, a Trabant halogén lámpával azonos méretû, ami szintén bemegy egy az egyben az ETZ krómkeretébe!merojoc írta:Tudsz róla valamilyen képet mutatni ??
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Golf-2- ... otohosting
ETZ 251
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Fûnyíró, kerti kisgép gyertya! MZ-be biztos nem jó. A hõértékét nem sikerült megtalálnom.
piki24 írta:Lécci irjátok meg milyen höértékü ez a gyertya: Champion j19LM
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2007.07.18. 21:24
- MZ-d típusa: Etz 150
- Tartózkodási hely: Kaposvár
- Kapcsolat:
Lécci irjátok meg milyen höértékü ez a gyertya: Champion j19LM
https://picasaweb.google.com/pikimoto
üdv:piki24
üdv:piki24
- bakimate
- A kábelkirály
- Hozzászólások: 749
- Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
Fiatal suhanc koromban (
), amikor még Pannóniáztam, valamilyen oknál fogva az elõgyújtás elmászott 11(!) miliméterre. Nem akartuk elhinni, amikor kimértük...

Perec írta:én 6-7 mm elõgyújtással mentem a Sástó túrán...
"Egy reggel arra ébredtem, hogy inkább leszek a feltámasztás eszköze, így most felújítunk, javítgatunk ... Nézz csak körül, mostanában itt minden a második esélyrõl szól!"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
nem lehet h azon a motoron máshogy mérik az elõgyújtást? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Sziasztok!
Jól gondoltam hogy nem csak a túl dús keverék miatt nem megy a motorom. Ma cseréltem akksit (a régiben egy cella zárlatos volt
max 10.5V). Akksi csere elõtt gyakran leállt a motor induláskor. Most hogy a rendszer feszültsége újra 12V, induláskor kiég a negatív és a pozitív ági két 16A-es bizti (egyik egészen, másik félig, csere után az elõzõleg félig kiégett ég ki stb). Egyszer se sikerült elindulni...
Jól gondoltam hogy nem csak a túl dús keverék miatt nem megy a motorom. Ma cseréltem akksit (a régiben egy cella zárlatos volt

- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Ez a lámpa Golf II-jé egy az egyben be lehet tenni az ETZ-be, a Trabant halogén lámpával azonos méretû, ami szintén bemegy egy az egyben az ETZ krómkeretébe!merojoc írta:Tudsz róla valamilyen képet mutatni ??sub-ee írta: Én hallottam és tudok is szerezni,, angel eyes lámpát, körbe egy ledcsík a helyzetjelzõ és gyönyörû átlátszó kristályos az üveg!
Üdv.:Sub-ee
http://cgi.ebay.de/Scheinwerfer-Golf-2- ... otohosting
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaCsaba467 írta:Koszonom szepen, merek egy akufeszt jaro motoral. Viszont a megszakitohezag csak 0.15 0.3 helyett, ha jol tudom ez is lehet gond, tul sokaig kapja a feszt a trafo. Velemeny?
sub-ee írta: Szia
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
A megszakítóhézagnak 0,4-nek kell lennie! Állítsd át!
Koszonom szepen, merek egy akufeszt jaro motoral. Viszont a megszakitohezag csak 0.15 0.3 helyett, ha jol tudom ez is lehet gond, tul sokaig kapja a feszt a trafo. Velemeny?
sub-ee írta:SziaCsaba467 írta:Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaSörtank írta:Egy kis segitség kellene! HA az Mzmre a reflektor rákapcsolom akkor mind a 4 index folyamatosan ég ha meg az indexet bekapcsolom a reflektor villog az indexek meg nem és ezt csak reflektornál csinálja tompítotnál tökéletes minden mi lehet a baj? Etz 150 ccm motorról van szó.
A Választ elõre is köszönöm
Vagy a kormányon az elektronikus kezelõszervben van zárlet, vagy a lámpafejben, nézd meg a lámpafejben a sarucsatlakozásokat, hogy nem-e érnek össze, de elõtte mindenképp a kapcsolót nézd meg a kormányon!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
SziaCsaba467 írta:Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Túltöltése van a motorodnak, vagy rossz fajta gyújtókondi van benne!
Üdv.:Sub-ee
Szepjoestet mindenkinek!
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Egy olyan kerdesem lenne hogy mitol melegszik a gyujtotrafo? Leegett az eredeti es otthagyott az uton, gondoltam mar 20 eves eljott az ideje, raktam egy masikat egy autoa valot mert csak az volt keznel, ment vagy 2 hetet aztan az is meghalt, olyan forro volt hogy sercegett rajta az ujjam, gondoltam ez is szar volt nem veletlenul dobtak ki meghat nem mai gyerek az se, made in jugoslavia, vettem egy ujat, sokkal jobban megy a motor de nagy banatomra ez is melegszik, inkabb forrosodik. Mi lehet az oka?
Hatha tudja valaki, elore is koszonom.
Egy kis segitség kellene! HA az Mzmre a reflektor rákapcsolom akkor mind a 4 index folyamatosan ég ha meg az indexet bekapcsolom a reflektor villog az indexek meg nem és ezt csak reflektornál csinálja tompítotnál tökéletes minden mi lehet a baj? Etz 150 ccm motorról van szó.
A Választ elõre is köszönöm
A Választ elõre is köszönöm
- yofo
- versenyző
- Hozzászólások: 680
- Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Sziasztok .
Találtam egy linket 6v os gyújtás átalakításról , hátha valakit érdekel .
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
Találtam egy linket 6v os gyújtás átalakításról , hátha valakit érdekel .
http://www.freeweb.hu/e-gyujtas/index.htm
Powered by Bambi MZ ts 250/1
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Megvan már a cikk, szerintem Samu Hétfõre kiteszi!Diti írta:Kell hát!!!!sub-ee írta:Csá Samu
Elnézést mindenkitõl, hogy ide írok, de olvasgattam a cikkek hozzászólásaiban, hogy igény lenne egy 6V-os fesszabályzó cikkre, így készül az új cikk! Elküldöm az e-mail címedre, hétfõre szerintem ott is van!
Üdv.:Sub-ee:D Köszi a fáradozást!
Üdv.:Sub-ee
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Valaki meg tudná mondani h lehet-e kapni ilyen standard égõkészlet meg biztosítékkészletet ETZ-hez?
Mert ha a fakabát úr megállít és elkéri tõlem akkor egy sajátmagam által összeállított égõ/biztosítékkészletet is elfogad?
Mert ha a fakabát úr megállít és elkéri tõlem akkor egy sajátmagam által összeállított égõ/biztosítékkészletet is elfogad?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
"Tutyi-mutyi tempó" -ez nagyon tetszett!
Csak hát egyébként aggódom hogy valami nagyobb baj nincs e... na, had öntsem ki a szívemet, legfeljebb átugorjátok...
Az egész Nagyszeben mellett kezdõdött: hasítottunk a román sztrádán, és a motorban csúnyán kezdtek kimaradni ütemek. Az utolsó 10 km-t megtettem 5000-es fordulat felett (így jó volt), majd eltettük magunkat holnapra. Aztán másnap reggel jobban indult, de 10 km után megint kezdte, szóval gyertyát cseréltem. Ez teljesen megoldotta. A hibát pedig betudtam a zárlatos akksinak, illetve elhasználódásnak (ötödik napja mentem napi 200-300 km-t). Aztán ez két napig kitartott, következõ nap végén kellett cserélni már otthonról nem messze Szolnok után. Ezt meg betudtam a havertól kapott nekem alapból gyanús gyertyának, és a továbbra is gyenge akkunak. Aztán azóta csak a szomszéd városba kellett (volna) menni. Kétszer át mentem (harmadik gyertyacsere), majd a hét elején egy reggel csak mentem volna, mer beindult a gép, de erõ aznapra semmi nem volt. (ez elõtt erõvel nem volt gond, csak gázvisszavételkor hagyott ki néha az ütem). Szóval no craft, indulásnál akárhogy csúsztattam, lefulladt. Azért ilyeszt meg a változás, mer nem változott semmi beállítás vagy körülmény, karbin nem piszkáltam, szikra elég stabil (éljen soká sub-ee meg a mexszakos elektronikája), légszûrõ nincs eltömõdve, minden össze van rakva...
Na, majd holnap belenyúlok a karbiba, megnézem a benzinszintet, a subert, meg mindent... ne féltsetek, csak elszontyolódtam.
ja, tütyi-mütyi-rõl: városban nem megyek, vidéken mászkálok általában 80-90-nel. mondjuk 100 felett ritkán megyek, de majd megpörgetem, hátha tényleg feléled.
És bocs a sok siránkozásért


Csak hát egyébként aggódom hogy valami nagyobb baj nincs e... na, had öntsem ki a szívemet, legfeljebb átugorjátok...
Az egész Nagyszeben mellett kezdõdött: hasítottunk a román sztrádán, és a motorban csúnyán kezdtek kimaradni ütemek. Az utolsó 10 km-t megtettem 5000-es fordulat felett (így jó volt), majd eltettük magunkat holnapra. Aztán másnap reggel jobban indult, de 10 km után megint kezdte, szóval gyertyát cseréltem. Ez teljesen megoldotta. A hibát pedig betudtam a zárlatos akksinak, illetve elhasználódásnak (ötödik napja mentem napi 200-300 km-t). Aztán ez két napig kitartott, következõ nap végén kellett cserélni már otthonról nem messze Szolnok után. Ezt meg betudtam a havertól kapott nekem alapból gyanús gyertyának, és a továbbra is gyenge akkunak. Aztán azóta csak a szomszéd városba kellett (volna) menni. Kétszer át mentem (harmadik gyertyacsere), majd a hét elején egy reggel csak mentem volna, mer beindult a gép, de erõ aznapra semmi nem volt. (ez elõtt erõvel nem volt gond, csak gázvisszavételkor hagyott ki néha az ütem). Szóval no craft, indulásnál akárhogy csúsztattam, lefulladt. Azért ilyeszt meg a változás, mer nem változott semmi beállítás vagy körülmény, karbin nem piszkáltam, szikra elég stabil (éljen soká sub-ee meg a mexszakos elektronikája), légszûrõ nincs eltömõdve, minden össze van rakva...
Na, majd holnap belenyúlok a karbiba, megnézem a benzinszintet, a subert, meg mindent... ne féltsetek, csak elszontyolódtam.
ja, tütyi-mütyi-rõl: városban nem megyek, vidéken mászkálok általában 80-90-nel. mondjuk 100 felett ritkán megyek, de majd megpörgetem, hátha tényleg feléled.
És bocs a sok siránkozásért



- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Hali! a gyertya magas hõértékû, jónak tûnik, viszont a suber tût tedd egy rovátkával leljebb.. sokat kap, vagy sokat használod tütyi mütyi tempóban. Esetleg még az, hogy túl zsíros a keverék. Hanyas keveréket kavarsz magadnak?torokb írta:Véleményeket kérnék errõl:
http://www.htkfm.fw.hu/images/gyertyakep.jpg
(gyengébbek kedvéért: ez egy BRISK N14C a motoromból)
Még valami: mi a különbség az N14C és N14Y között?



"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
- Diti
- Sprinter
- Hozzászólások: 256
- Csatlakozott: 2007.07.17. 23:48
- MZ-d típusa: Ts 250/1, Ts 125
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- Kapcsolat:
Kell hát!!!!sub-ee írta:Csá Samu
Elnézést mindenkitõl, hogy ide írok, de olvasgattam a cikkek hozzászólásaiban, hogy igény lenne egy 6V-os fesszabályzó cikkre, így készül az új cikk! Elküldöm az e-mail címedre, hétfõre szerintem ott is van!
Üdv.:Sub-ee

"A mesterség és a szakértelem rangot jelent, amit becsületességgel, a szakma szeretetével lehet fenntartani"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég