Blokk
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A csatornák nélküli lamella sem hibás, csak korábbi gyártmány. Nem zavarja a működést az olajcsatornák hiánya, bár ha más ötleted már nincs a csúszásra, akkor jobb lenne a csatornás típussal összerakni.
A durvaállító a bowdentől független, a bowden feszítését csak a finomállító befolyásolja. A csiga lehet túlállítva laza bowdennel is.
A durvaállító a bowdentől független, a bowden feszítését csak a finomállító befolyásolja. A csiga lehet túlállítva laza bowdennel is.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Nos, még nem bontotam meg ugyan a blokkot, csak azokat a lamellákat mértem meg amiket kicseréltem másikra, azoknál tolómérő és mikró is 3,8mm mutatott, illetve van még jó pár db elrakva azok is 3,4-3,8mm között vannak. A rugóknál viszont mind kisebb legalább 1mm-rel a terheletlen hossz, de ezek is mind csak a tartalékok, gondolom amik be vannak építve sincsenek jobb állapotban!
Nekem a lamelláim egyáltalán nem úgy néznek ki mint amiket árulnak, mindkét oldaluk teli, semmi féle olaj elvezető micsoda sincs rajta! Mondjuk az összes bontott, lehetséges hogy mind ennyire el volna kopva és még így is meg volna a kellő vastagsága?
A durvaállító sincs szerintem túl húzva, gondolom, mert ha a bowden feszítőt fent a kormánynál teljesen betekerem akkor a bowden teljesen laza lesz, lötyög a bowdenház! Vagy tévednék?
Okozhatja-e más a csúszást, pl hogy a kopólamellák fel vannak keményedve? Vagy ez hülyeség?
Azt nem hiszem, hogy a főtengelyen megcsúszna a kislánckerék, bár már semmibem sem vagyok biztos!
Nekem a lamelláim egyáltalán nem úgy néznek ki mint amiket árulnak, mindkét oldaluk teli, semmi féle olaj elvezető micsoda sincs rajta! Mondjuk az összes bontott, lehetséges hogy mind ennyire el volna kopva és még így is meg volna a kellő vastagsága?
A durvaállító sincs szerintem túl húzva, gondolom, mert ha a bowden feszítőt fent a kormánynál teljesen betekerem akkor a bowden teljesen laza lesz, lötyög a bowdenház! Vagy tévednék?
Okozhatja-e más a csúszást, pl hogy a kopólamellák fel vannak keményedve? Vagy ez hülyeség?
Azt nem hiszem, hogy a főtengelyen megcsúszna a kislánckerék, bár már semmibem sem vagyok biztos!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Igen ez jó terv. Túlállított durvaállító is okozhat csúszást, amikor a hullámos lamellák nem oldanak teljesen és nincs átmenet a "még nem jó" - "már nem jó" közt.motrosmano írta: ↑2019.06.08. 17:48 Még mielőtt bármihez is hozzá fognék, összegezve:
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!
Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?
kp: sztem kilopond. Ez volt a könyvben. A hosszmérés már elég lesz az állapot felmérésére
Az 1200 Ft-os kopólamellán is reszelni kellett a füleket és az olajvezetőket, és volt ami ívesre volt vetemedve (azt vissza is vittem) szóval gyanús hogy mindegy. Úgy reszeld meg hogy lötyögjön ha bedobod a kosárba.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Még mielőtt bármihez is hozzá fognék, összegezve:
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!
Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?
-nyomórugók hosszúságának ellenőrzése;
-fémlamellák deformáció vizsgálata;
-kopólamellák vastagságának mérése;
-kiemelőcsiga ellenőrzése, ha már úgy is megbontom a blokkot!
Esetleg még valami ami okozhatja? Nem akarom többször is megbontani ugyan azon hiba miatt!
Meg nem is nagyon van már kedvem ezzel foglalkozni!
Jut eszembe, milyen mértékegységet adtál meg a rugóerőnél Áron? Tudtommal Newton/méterben vagy valami hasonlóban adják meg. Mondjuk ezt itthon nem igazán fogom tudni megmérni! De mivel abban biztos vagyok gyári rugók vannak benne, így feltételezem hogy ez rendben is van, bár, hogy mennyit fáradtak meg rugók az elmúlt 30 akármennyi év alatt az más kérdés!
Gondolom a 450 Ft/db áras kopólamella felejtős?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszi Áron!
Akkor újra szétbontom és méricskélek!
Akkor újra szétbontom és méricskélek!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A "kétujjas" kuplung kis TS-en nem jó jel. Nagyon kezdetleges szerkezet, minimális áttétellel. Elég komolyan kellene dolgozni a rugók ellen, ha azok jó állapotban vannak.motrosmano írta: ↑2019.06.08. 08:40 Hát, őszintén a nyomórugókat sosem mértem még!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
Gyári előírás (http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... 1215r.html):
Fémlamellák: sík felületen ellenőrizni, deformáció esetén csere.
Kopólamellák:
- Új vastagság: 3,4 ± 0,1 mm
- Megengedett kopás: -0,2 mm
Nyomórugók:
- Terheletlen hossz: 49 mm
- Rugóerő: 16 kp darabonként
- Beépítési hossz: 31,5 mm
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Hát, őszintén a nyomórugókat sosem mértem még!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
A csiga nem szorul és amióta meg van a motor mindig is könnyen mozgott a kuplung kar, volt aki azt mondta rá, hogy "két ujjas"! Tavaly cseréltem olajat (váltottam másik márkára), miután sikerült a váltót rendbe rakni, azután kezdett el csúszni a kuplung, azt hiszem hogy késő ősz volt mire összeállt, a télen nem igazán foglalkoztam vele, sajnos tavaszon se nagyon tudtam vele foglalkozni. Nem tudom, ha bármit is cserélni kell milyet érdemes venni? Ahogy néztem a kuplung alkatrészekből még szinte mindegyikből van gyári is, meg olcsóbb és drágább utángyártott. De gyári szerintem túlontúl drága! Visszagondolva már szerintem így is ráköltötem egy japán motor árát!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nyomórugók hossza? Kuplung kar könnyen jár, vagy inkább nehezen?motrosmano írta: ↑2019.06.07. 18:23 Helló!
Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz?![]()
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet, és most mire elment a monszun
és végre tudtam motorozni egyet
, szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban.
Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja?![]()
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre!![]()
Re: Blokk
Szia!motrosmano írta: ↑2019.06.07. 18:23 Helló!
Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz?![]()
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet, és most mire elment a monszun
és végre tudtam motorozni egyet
, szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban.
Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja?![]()
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre!![]()
Kiemelőcsigád nem szorul?

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz?
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet
, és most mire elment a monszun
és végre tudtam motorozni egyet
, szomorúan tapasztaltam hogy csúszik a kuplung magasabb (kb 4000 1/min felet) fordulatszám tartományban.
Először az olajra gyanakodtam, azt lecseréltem és egyúttal szét szedtem a kuplungot is, megtisztítottam, megcsiszoltam kicsit a lamellákat, illetve amit olyannak láttam inkább cseréltem. Ezután javult a helyzet a csúszás eltolódott kb 4500-5000 1/min fordulatszámhoz, sajnos pont egy előzés közben vette elő (addig nem igazán volt szükségem intenzív gyorsulásra)!
Ötletek mi okozza, okozhatja?
Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre!
Az élet úgy szép, hogyha zajlik, igaz?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
X évnyi kínlódás után sikerült megszüntetni a kis TSemben a 4. fokozat kidobálását, mint utóbb ki derült deformálódott volt a hengerfej, az okozta a motor erőtlenségét - cseréltem, addig jártam a "javító műhely" nyakára amíg hajlandóak nem voltak rendesen megcsinálni a főtengelyemet




Ötletek mi okozza, okozhatja?

Tudom ez így megint találgatás, de számomra könnyebb, ha van merre elindulnom, mit nézzek, stb...
Már megígértem neki, hogy ha így folytatja megy a méhtelepre!

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha még aktuális

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Ha magad gyártanád le, szerintem C45-s acél teljesen megfelelő lenne, azt úgy gondolom bármelyik vaskereskedésben megkapod!
A méreteket meg legegyszerűbben magáról a motorról tudod levenni, de hát hogyha van valakinek egy szabadon és leméri, majd leírja neked!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Stab adalék vagy 100-as benzin. A MOL utóbbit ajánlja a kertigépekhez
Re: Blokk
Igen! Erre gondoltam, de magyarországon belül kellene, mivel nem érné meg nekem külföldről.
Esetleg tipp hogy hol van ilyen?
Esetleg tipp hogy hol van ilyen?
Re: Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!
Ts 250/0 kuplung külsö oldalán elhelyezkedő távtartó gyűrű ami közvetlenül a záró anyánál található( nem az alátét), hol tudom beszerezni?
Próbáltam 1-2 oldalt. Illetve mekkora a mérete és milyen anyag , ha magam gyártanám le?
Ts 250/0 kuplung külsö oldalán elhelyezkedő távtartó gyűrű ami közvetlenül a záró anyánál található( nem az alátét), hol tudom beszerezni?
Próbáltam 1-2 oldalt. Illetve mekkora a mérete és milyen anyag , ha magam gyártanám le?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Főleg ha a MOL-tól származik az a bizonyos 95-s csoda, drága, de legalább szar...
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Háát... A 95-ös benzinnek csúfolt üzemanyagunk ami valójában takony és fos keverése etalonnal, hát... lehet sokminden forrása. Volt olyan négyütemű kisgép nálam javítani nemrég, ami a késő ősszel beletankolt benyával most még csak be sem indult. 

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Ezt már totál nem értem!
Fogalmam sincs miért, de a vadiúj Denso gyertya a kis trophiban néha nem ad szikrát, bele raktam egy másik akármilyen márkájú gyertyát (asszem Brisket) + kicseréltem a benzint frissre, majd az udvaron belül kerültem vele pár kört és megszűnt a taknyosodás! Okozhatta a taknyosodást a bő féléves benya+mol dinamyc sprint 2t?
Igaz ez már bőven más téma, bocsi érte!
Fogalmam sincs miért, de a vadiúj Denso gyertya a kis trophiban néha nem ad szikrát, bele raktam egy másik akármilyen márkájú gyertyát (asszem Brisket) + kicseréltem a benzint frissre, majd az udvaron belül kerültem vele pár kört és megszűnt a taknyosodás! Okozhatta a taknyosodást a bő féléves benya+mol dinamyc sprint 2t?
Igaz ez már bőven más téma, bocsi érte!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Én azért szurkolok, hogy jobban legyél testileg, lelkileg! Utána minden megy, mint a karikacsapásmotrosmano írta: ↑2019.03.20. 20:11 Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!

(és igen, ahogy írod; hajtsd meg és kiderül minden!)

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszönöm, most már el tudok indulni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!
Gondolom ha jól meg lenne kergetve, és még mindig csinálná akkor a vizet a kipufogóban kizárhatjuk, gyújtást leellenőriztettem egy szakival. Összeszereléskor használtunk tömítő pasztát, de ha jól sejtem az nem jelenti, hogy biztosan jól zár a két blokk fél, azért kívülről nem látszik sehol olaj folyás. Mindenesetre ha jobban leszek megpróbálom megjáratni!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
motrosmano írta: ↑2019.03.20. 14:29 ...Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?
Szimmering, helytelen összeszerelés (forgattyús ház tömítetlensége), rossz gyújtás, nem megfelelő karburálás. Esetleg ezek kombinációi.
Az is lehet, állt a víz a kipuban, ahogy előttem már Zorka is utalt rá.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Véletlenül se akartalak megbántani!aronpfabian írta: ↑2019.03.20. 12:01 Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés
Ha mégis sikerült, akkor bocsánat!
Csak nem értem mi köze van annak, hogyan töltöm fel olajjal a blokkot ahhoz, hogy a kipufogó taknyosodik! De ez már az én problémám!
(Megnéztem a olajos flakont, kereken 6 dl hiányzik belőle, csak a pontosság kedvéért!)
Bár az eredeti kérdésem az volt mitől taknyosodhat a kipufogó?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Te írtad hogy nem érted hogyan került bele ennyi olaj. Csak simán kb duplaannyit töltöttél mint kellene, nem a benzin vagy víz növelte a mennyiségét. Itt nincs műszaki hiba. A kipuff taknyosodása más kérdés
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Az szerintem a kisebbik gond ha több olaj van benne a kelleténél, vagy nem?aronpfabian írta: ↑2019.03.19. 17:33Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlőmotrosmano írta: ↑2019.03.19. 05:23
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!![]()
Van egy félbevágott olajos flakonom amibe bele raktam azt a csövet ami a repsolos olajos flakon szájában van, ezt bele állítom az olaj betöltő nyílásba majd töltök bele valamennyi olajat (egyszerre kb 2-3 dl, mert ha többet töltök bele rendszerint elborul), majd várok míg teljesen kiürül, mondjuk elszívok egy cigit, vagy közben csinálok mást, hogy hasznosan teljen el a holt idő, néha óvatosan meg is párszor forgatom a berugókar segítségével, aztán megismétlem, ha közben meg jelenik az olaj akkor hagyom lecsurogni még azt ami a "tölcsérben" maradt. Én úgy gondolom, hogy az az 1-2 dl plusz olaj kárt nem tesz, úgy is termeli kifelé a kuplung pálcánál.
Bár azt nem tudom minek magyarázkodok megint...
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Ez a gond. A váltóra töltöd, a nívócsavar a primerhajtásnál van. Jópár perc kell neki míg beáll ott is a szint. Csak kimérve érdemes tölteni, a nívóra várni és utántöltögetni elég idegőrlőmotrosmano írta: ↑2019.03.19. 05:23Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!aronpfabian írta: ↑2019.03.18. 22:01 Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?
A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Szét volt szedve a blokk, esedékes volt a főtengely szimmering csere, a régi teljesen ki volt keményedve, tehát a kérdésedre válaszolva megtaláltam mindkét olaj leeresztő csavart!aronpfabian írta: ↑2019.03.18. 22:01 Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?
A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Nem mértem ki, csak vártam amíg megjelenik az olaj, de jóval többet vett fel, mint 4,5 dl. Szerintem 7-8 deciliter volt simán!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Milyen módszerrel töltötted fel? Kimérted a kb 4.5 dl-t vagy nézegetted hogy megjelenik-e az olaj?
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?
A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
Illetve olaj leeresztésekor mindkét leeresztőcsavart megtaláltad?
A másik meg hogy a nívócsavar a minimumszinten van. A maximum bőven felette. Tehát ha csöpögésig engedted akkor tölts rá még kb 2 dl-t mert nem lesz elég.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Én biztos nem, nem az enyém, tavaly vette egy barátom, együtt hoztuk el futón, szerintem ő se. Hogy előző gazdája/gazdái mit csináltak vele arról nincs infóm!Zorka írta: ↑2019.03.18. 20:23Slaggal mostad mostanában?motrosmano írta: ↑2019.03.18. 10:04 Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Re: Blokk
Slaggal mostad mostanában?motrosmano írta: ↑2019.03.18. 10:04 Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Kitekertem az olaj szint jelző csavart, rögtön elkezdett folyni az olaj, úgy hagytam jó pár másodpercig, szépen csepeget, ránézésre több is mint ami furatban felgyűlhetett, pláne, hogy egy napja be se volt már indítva. De azért nem töltöttem ennyire túl, még mielőtt valaki erre gondolna!
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
Elképzelhető, hogy a sok éves lerakodást elkezdte feloldani a kipufogóba jutott el nem égett benzin, és azért köpköd?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Köszönöm!Zorka írta: ↑2019.03.17. 21:12Jobbulást!motrosmano írta: ↑2019.03.17. 20:11
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi.![]()
Re: Blokk
Jobbulást!motrosmano írta: ↑2019.03.17. 20:11Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi.![]()
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Sajnos még nem tudok vele menni, még az egészségi állapotom nem engedi.Zorka írta: ↑2019.03.17. 17:06Menni kell vele és ki fog derülni.motrosmano írta: ↑2019.03.17. 13:17 Helló!
Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!

Re: Blokk
Menni kell vele és ki fog derülni.motrosmano írta: ↑2019.03.17. 13:17 Helló!
Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Blokk
Helló!
Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Mire utalhat, ha a kipufogó szürkés-barnás trutyit köpköd? Nagyobb gáznál kb 20 mp alatt az egész tenyerem olyan lett! Csak minimálisan volt benzin sszizaga. A gyertyát nem köpi be, de folyamatosan lucskos. Tény, hogy amikor először felraktam ezt a karbit, akkor sokat kapott, de szerintem nem amilyat csinálja! Inkább kuplung oldal felőli szimeringre gyanakodok!
Ja igen, ez még mindig az a kis trophi, amivel tavaly annyit szenvedtem!
Köszi előre is!
Re: Blokk
Akkor nem kérdés.
Nekem nincs meg a könyv, csak keresgéltem.
Köszi a segítséget!
Nekem nincs meg a könyv, csak keresgéltem.
Köszi a segítséget!
Re: Blokk
Helló!
Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?
A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?
ÜDV!
Valaki megmondaná melyik szimeringet tegyem be a főtengelyhez (Ts 250 4seb.)?
A 32x62x7 vagy szerintem a 30x62x10?
ÜDV!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
A légy olyan mint a muslica! Ha azon a környéken sose volt és még a rovar kutatók is megerősítik, hogy ott millió évekkel ezelőtt se volt, de kinyitsz egy üveg bort kb fél perc múlva meglepik az üveget. A légy pont így van. Tehát mind1, hogy tél vagy nyár oda kakálsz bármilyen felületre. A legyek pár pillanat múlva meglepik; és így a vidám csapkolódás máris kezdetét veheti! (Persze ez a része lehet átcsap fekalofíliába!!!) Na pont ennyire egyszerű a lent említett tűgörgőt is kicserélni!
Re: Blokk
A rozsda nagyon kemény anyag. Ezért először csak kicsi terheléssel, sűrű olajcserével járj vele. (1., 5-10 Km. 2., 50-100 Km.)Keyo022 írta: ↑2019.01.28. 13:51Matthej01 írta: ↑2019.01.27. 14:35
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)![]()
![]()
![]()
És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?
Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?
Re: Blokk
Matthej01 írta: ↑2019.01.27. 14:35Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)



És ez feltétlenül blokk széthúzós történet?
Ja, és igen sokat állt, olaj nélkül. Mire figyeljek oda, amikor újra üzembe helyezem?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Most néztem vissza tök jól néz ki! Ha engem kérdeztek(tudom nem!), akkor azt mondanám, hogy volt a váltóban 1 tűgörgő. És fontos a múlt idő használata. Vagy a másik verzió, hogy sokat állt 1 helyben és belemászott egy drót kukac. Amikor elindítottad akkor brutálisan kivégezted azzal, hogy a váltó feldarabolta. (veszélyeztetett faj, eszmei értéke: felbecsülhetetlen amúgy kb 350 ft a bótba!)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Mondjuk nem mind1, hogy szereljük be azt a csapágyat + az sem mind 1 mennyit használjuk amibe beleépítettem. Mert ha kalapáccsal verjük a helyére akkor már akkor beszakad a csapágy amikor beépítjük. Nekem pl a gagyi kbs csapággyal 1 évet ment el a kis etz. ezalatt 8000km-t mentem vele. A 250etézémnél koyo skf és fag-ot használok. Eddig 6. éve vannak benne nem lóg egyik sem és kb 4-5 ezret megyek vele évente. Amúgymeg ajánlgatjátok itt a c3-at. vettem 1 et aztán sehogy nem megy a helyére. Kössz!kupi írta: ↑2019.01.13. 22:05C3 elég bele viszont a csapágy márkája szerintem annyira megosztó mind kb az olaj téma,mindenki másra esküszik a lényeg eredeti jó"nevű legyen bár én raktam már össze noném kínaival is és az a motor is megy kb 10 éve már.Fag,Skf,Koyo,ZVL bármi jó ízlés és zseb szerint.Nekem a Szlovák ZVL vált be de van motorom ami FAG csapágyas,nálam a koyo bebukott már igaz nem MZ be hanem Babettába .

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 4 vendég