Blokk
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A hengerfejet nem lehetne hozzáalakítani a Bertáék Trabant-MZ hibrid dugattyújához? Ha jól rémlik a dugattyútetű ívével volt gondod. Ezt viszont esztergályos megoldja a hengerfejen könnyen.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Többször készítettem feljegyzéseket a generálozott motor viselkedéséről. Átmeneti időben, amikor melegből hideg lett hirtelen, vagy fordítva nagyon furán viselkedett, volt mikor jobban ment volt mikor elnyúltan vette a gázreakciókat.. Gondoltam karburálás lesz, nem... Folytatódott ugyan így, akkor még bvf karbival. Aztán rákerült a Koso, amivel ment 500 km is gond nélkül átlag 5l-es fogyasztással ami nem hiszem, hogy sok.. Persze nem tudom az okát pontosan csak gyanakszom, de a hiba oka egyszerű is lehet. Amire alapozom a gyanúmat az a 72,5-es TW dugó. Ami az én esetemben kényszer megoldás volt a felújításnál, és nem biztos hogy a berta ekkora méretnél jobb lenne több okból sem. Lengyel K20-as dugót ilyen méretben nincs már, és a következő az már a 300-as hengernek való méret lenne ami jó is lehetett volna akár. Aki ismeri a történetem tudja miért került végül ez TW dugó a hengerbe, miért nem csináltattam nagyobbra. Ha valakinek, akkor Bambi szavára adok én is többek közt, így elfogadtam, legyen inkább ez minthogy kockáztassunk. Nem írtam még le, de hosszab vizsgálódás után ezek a TW gyűrűk nem voltak már annyira rugalmasak, olyan mint meg keményedett gumi, nagyon érdekes... A Berta dugón levő gyűrűk 2500 km után is rugalmasak. Sajnos ez a kisipari cucc is okozhatta a ragadást. Csak egy közepes gáz adás is elég volt. Saját felelőségre lehet felfúratom majd 300-asra, és lesz belőle pót henger az olyan időkre, de a hónolást is ki lehet javítani, csak nem tudom érdemes-e megint ezzel a dugóval próbálkoznom... Lehet hülyeség a felvetésem, de csak próbálom logikusan nézni.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
A felfogatás? Rá esztergáltattam a karbira két közgyűrűt, egyet a szívócsonk felőli részre, egyet a légszűrő gumi méretére mind kettő fix nem forog el. A szívócsonkba ment bele a az elülső közgyűrű nem Falsol teszteltem, a végét(karburátor tolattyús felőlit) fbs-el is tömítettem, hogy biztosra menjek. Szóval jó kérdés. A bejáratást biztos óvatosan végeztem. Emiatt is megszorulhatott. Csak semmivel sem különbözött ez az előzés az előző 20-hoz képest...
Szándékosan 1600km-ert óvatosan járattam nem az első 600km után nyélgáz had szóljon. Hanem mindig fokozatosan... Egyébként a jelenség előtt takarítottam karbit, tankot mert lehörrögött a motor nem kapott anyagot. Megálltam 2x mire rájöttem h dugulás van a csapnál a szűrűnél. Utána jó lett... Csak megállt a motor harmadnapra.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Az első ~10 km után pörgesd 5500-6000-en és nézd ahogy elindul a lila csík a könyökön
viccet félretéve, szerintem sokan a túlzott óvatossággal rontják el a bejáratást. Gyakorlatilag nem járatják be a motort, nagy sávon ugyanolyan nyers marad a hengerfal mint frissen. Tötymörögve kiszámolják az 1000 km-t méterre pontosan, aztán csőgáz, és garantált ragadás.
A versenyek előtt az ebből a szempontból teljesen és kötelezően gyári MZ-ket sem babusgatják, nem is lehet, nincs rá se idő se hely.

A versenyek előtt az ebből a szempontból teljesen és kötelezően gyári MZ-ket sem babusgatják, nem is lehet, nincs rá se idő se hely.
- Tony91
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 178
- Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Gádoros
- Kapcsolat:
Re: Blokk
"Az első 600km-ig max 4250rpm volt"
Na itt rontottad el igazán véleményem szerint! Én az első 100 km-en 4.000 rpm-ig engedtem, 100 km után pedig minden nap munkába menet üzemmeleg motornál szépen, nem erőltetve kihúzattam 6.000 - 6.500-as fordulatig. Eddig 12.800 km van benne fúrás óta (ebben egy Tátra-túra is, ahol bizony nem kellett finomkodni a motorral, hogy mássza az emelkedőt
), és semmi baja
Na itt rontottad el igazán véleményem szerint! Én az első 100 km-en 4.000 rpm-ig engedtem, 100 km után pedig minden nap munkába menet üzemmeleg motornál szépen, nem erőltetve kihúzattam 6.000 - 6.500-as fordulatig. Eddig 12.800 km van benne fúrás óta (ebben egy Tátra-túra is, ahol bizony nem kellett finomkodni a motorral, hogy mássza az emelkedőt

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Érdekes amit mondasz, és lehet benne valami. Bár én nem annyira elfalsolásra gondolok, hanem arra hogy az úszó fent tud ragadni valahogy (átmenetileg) és elégtelen az üzemanyag magasság. 1 hónapja jártam úgy hogy 2-3 napon keresztül a reggeli indítás után az istennek nem akart menni mintha nem lenne benne benzin (kb mikor elzárod a csapot és már a leállás előtti pillanat van) Aztán ez a jelenség anélkül, hogy bármit csináltam volna vele eltűnt és azóta sem jött elő.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Erősen erre gyanakszom!
Én is feltettem- kíváncsiságból, próbaképen egy ilyen karburátort. Igaz kis ETZ, de a lényeg ugyan az. Nekem a hengerben kb. 15 ezer km van. Szépen húzott, ment, nyomatékosabbá vált. Elindultam, a Balaton parton, ott domb sem volt 3-4 km lakott területi menet után elkezdtem vele gyorsítani, 80-90 felé, nem nagyon akart menni, mire átgondoltam volna a dolgot meg is ragadt. Ilyen a legnagyobb melegen sem fordult elő, még két személlyel sem. Most meg igen- 20 fok volt.
Olvasva kollégánk esetét, összefüggést vélek felfedezni a két eset között.
Én is feltettem- kíváncsiságból, próbaképen egy ilyen karburátort. Igaz kis ETZ, de a lényeg ugyan az. Nekem a hengerben kb. 15 ezer km van. Szépen húzott, ment, nyomatékosabbá vált. Elindultam, a Balaton parton, ott domb sem volt 3-4 km lakott területi menet után elkezdtem vele gyorsítani, 80-90 felé, nem nagyon akart menni, mire átgondoltam volna a dolgot meg is ragadt. Ilyen a legnagyobb melegen sem fordult elő, még két személlyel sem. Most meg igen- 20 fok volt.
Olvasva kollégánk esetét, összefüggést vélek felfedezni a két eset között.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
zudori írta:Egy kérdés: hogyan oldottad meg a KOSO karbi csatlakozását a szívócsonkra?
Van ugyan is egy gyanúm!
Kiváncsivá tettél. Elfalsolhat valahogy?
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
A képek:
https://kephost.com/image/BzKD
https://kephost.com/image/BzKt
https://kephost.com/image/BzKn
https://kephost.com/image/BzK7
A bejáratás: Az első 600km-ig max 4250rpm volt, 1000 km felett már 4500-4750 rpm. 1600 km után 5000 rpm és 2000 km felett kezdtem 5500-6000rpm-et adogatni neki. Szóval szerintem jól járattam... A keverék arányt nem babráltam. Egyszer beállítottam a Koso karbit a táblázat is segített benne, meg a sok-sok tapasztalat amit megosztottatok vele. Nem rég takarítottam 2 hete de azóta lementem 150 km is szóval nem tudom. 600 km körül lehet amit mentem a kosoval, szóval passz. (120 főfúvóka, emelt tű egy rovátkával és 35ös alapjárati). Egyébként kolega is megszorult ugyan azzal a benyával tankolt mint én. Szóval marad számomra gyanús anyagaként a benya.
https://kephost.com/image/BzKD
https://kephost.com/image/BzKt
https://kephost.com/image/BzKn
https://kephost.com/image/BzK7
A bejáratás: Az első 600km-ig max 4250rpm volt, 1000 km felett már 4500-4750 rpm. 1600 km után 5000 rpm és 2000 km felett kezdtem 5500-6000rpm-et adogatni neki. Szóval szerintem jól járattam... A keverék arányt nem babráltam. Egyszer beállítottam a Koso karbit a táblázat is segített benne, meg a sok-sok tapasztalat amit megosztottatok vele. Nem rég takarítottam 2 hete de azóta lementem 150 km is szóval nem tudom. 600 km körül lehet amit mentem a kosoval, szóval passz. (120 főfúvóka, emelt tű egy rovátkával és 35ös alapjárati). Egyébként kolega is megszorult ugyan azzal a benyával tankolt mint én. Szóval marad számomra gyanús anyagaként a benya.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hasonló véleményen vagyok mint zsebi. Anno ifjú csikó koromban életem első fúrása utáni bejáratással jártam így. 3000 km-t szépen óvatosan aztán úgy gondoltam mostmár oké hagy szóljon. Beállt mint a gerely. Na azóta nem óvatoskodok a bejáratással.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Athem írta:Akkor valami más, de érdekes...
--------------------------------------------------------
...
Ez pont a papás bejáratás miatt lehetett: ha nem pörgetjük a motort, akkor a gyűrűk nem mennek fel teljesen, így az első nagyobb fordulaton megakad...
Persze feltételezem, a benzin-levegő és a benzin-olaj aránya is az előírásoknak megfelelően volt beállítva.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Blokk
Akkor valami más, de érdekes...
--------------------------------------------------------
Tegnap mivel szép idővolt, úgy éreztem du. el kellene menni motorozni egy kicsit. Minden szép volt, a motor is ment. Majd egy körforgalmat követően két nyugdíjas tempóba közlekedő autóssal találtam szembe magam. 70-el mentek főúton városon kívül. Én szerettem volna menni egy kicsit jobban. Utólag ez a döntés rossz ötlet volt. Ugye friss generálon esett át a blokk januárban... Szépen járattam 1600 km-ig ahogy kérte a szerelő is tőlem, illetve aki a fúrást végezte a motoromon Ő is említette a bejáratási időt. A bejáratás után sem kezdtem el neki úgy igazán a bajusz húzásnak, mindig fél gázon mentem fele és max 80-90km/h, néha néha mentem csak 100 fölé..Ez az egy alkalom lehetett kivétel neki. Mert sajnos az előzéskor 4. sebesség fokozatban 90-ig húztam majd adtam neki egy kövér gázt 5. sebességben. Volt egy kis ellenszél. De jól ment a gép gyorsult is. Megelőztem közben a legelső autót is aki közben elkezdte nyomni a gázt miközben előztem... Az előzés befejezése kezdődött volna olyan 100-105 km/h körül járhatott a mutató (eddig a tartományig pontosan mért mindig az óra GPS szerint +- 2 km/h különbséggel), majd egy lehörrenés jött. Azt hittem kifogyott a benya majdnem nyúltam is le a csapér, hogy át állítsam tartalékra, és egy csattanás a blokk felől, és azonnal besatuzott a hátsó fék, és szitázott alattam a motor egy jó 4-5 méteren keresztül, közben nyúltam a kuplungkarért, hogy behúzzam mire behúztam megállt a szitálás. Körbe néztem, amennyire ilyenkor lehet, hova húzódjak le gyorsan... Szerencsére akiket lehagytam mind félre álltam mögém. Látták, hogy gond van. Megvárták míg behúzott kuplunggal legurulok. Nem mertem egy darabig a motorhoz nyúlni. Úgy hagytam hűlni amíg le nem hűlt. Első dolgom az volt, hogy megnézzem a gyertya képet. Őz barna volt... Mondom ez mi volt akkor? Üresbe raktam a váltót, és kézzel elkezdtem finoman mozgatni lefele a berúgókart. Nem volt semmi különleges. Vissza raktam a gyertyát. Rá rúgtam semmiellenállása nem volt... Könnyen lenyomtam a dugót. Éreztem, hogy baj lesz. Hívtam a helyi havert, vajon mekkora lehet a baj. Sajnos a gyanúm beigazolódott. Eltoltam a garázsba 1km-t kb. Majd levettem a kipufogó könyököt. Megállt bennem az ütő... A dugó fala szemben végig nyúzva, leszedve a hengert, hátul még nagyobb volt. Kollega addigra elért a garázsig, közösen azt is megállapítottuk, hogy a főtengely, a dugó olajos volt. Nem száraz. Semmi előjele nem volt ennek a szorulásnak. Csak jött. Pontosan 2411 km-ert futott. Ami érdekesség, és erről teszek fel fotót is a napfolyamán. A henger fala is kapott rendesen... A dugó teteje kormos volt, A baleset előtt készült pár fotó a hengerről, dugattyúról... Akkor nem sejtettem, hogy ez lesz... Úgyhogy Ma előveszem a "pót" hengert, dugóval és megnézzük mi sérült még. A hajtó karon oldal irányú elmozdulást vettünk észre, de hosszantit nem érzékeltünk, vagy hogy ütés próbával nézve nem ütött vissza. A Csapágyaknak nem volt fura hanga finom mozgatással. Remélem nagyobb baj nem lett.
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/BzlZ
https://kephost.com/image/BzlG
https://kephost.com/image/BzlM
--------------------------------------------------------
Tegnap mivel szép idővolt, úgy éreztem du. el kellene menni motorozni egy kicsit. Minden szép volt, a motor is ment. Majd egy körforgalmat követően két nyugdíjas tempóba közlekedő autóssal találtam szembe magam. 70-el mentek főúton városon kívül. Én szerettem volna menni egy kicsit jobban. Utólag ez a döntés rossz ötlet volt. Ugye friss generálon esett át a blokk januárban... Szépen járattam 1600 km-ig ahogy kérte a szerelő is tőlem, illetve aki a fúrást végezte a motoromon Ő is említette a bejáratási időt. A bejáratás után sem kezdtem el neki úgy igazán a bajusz húzásnak, mindig fél gázon mentem fele és max 80-90km/h, néha néha mentem csak 100 fölé..Ez az egy alkalom lehetett kivétel neki. Mert sajnos az előzéskor 4. sebesség fokozatban 90-ig húztam majd adtam neki egy kövér gázt 5. sebességben. Volt egy kis ellenszél. De jól ment a gép gyorsult is. Megelőztem közben a legelső autót is aki közben elkezdte nyomni a gázt miközben előztem... Az előzés befejezése kezdődött volna olyan 100-105 km/h körül járhatott a mutató (eddig a tartományig pontosan mért mindig az óra GPS szerint +- 2 km/h különbséggel), majd egy lehörrenés jött. Azt hittem kifogyott a benya majdnem nyúltam is le a csapér, hogy át állítsam tartalékra, és egy csattanás a blokk felől, és azonnal besatuzott a hátsó fék, és szitázott alattam a motor egy jó 4-5 méteren keresztül, közben nyúltam a kuplungkarért, hogy behúzzam mire behúztam megállt a szitálás. Körbe néztem, amennyire ilyenkor lehet, hova húzódjak le gyorsan... Szerencsére akiket lehagytam mind félre álltam mögém. Látták, hogy gond van. Megvárták míg behúzott kuplunggal legurulok. Nem mertem egy darabig a motorhoz nyúlni. Úgy hagytam hűlni amíg le nem hűlt. Első dolgom az volt, hogy megnézzem a gyertya képet. Őz barna volt... Mondom ez mi volt akkor? Üresbe raktam a váltót, és kézzel elkezdtem finoman mozgatni lefele a berúgókart. Nem volt semmi különleges. Vissza raktam a gyertyát. Rá rúgtam semmiellenállása nem volt... Könnyen lenyomtam a dugót. Éreztem, hogy baj lesz. Hívtam a helyi havert, vajon mekkora lehet a baj. Sajnos a gyanúm beigazolódott. Eltoltam a garázsba 1km-t kb. Majd levettem a kipufogó könyököt. Megállt bennem az ütő... A dugó fala szemben végig nyúzva, leszedve a hengert, hátul még nagyobb volt. Kollega addigra elért a garázsig, közösen azt is megállapítottuk, hogy a főtengely, a dugó olajos volt. Nem száraz. Semmi előjele nem volt ennek a szorulásnak. Csak jött. Pontosan 2411 km-ert futott. Ami érdekesség, és erről teszek fel fotót is a napfolyamán. A henger fala is kapott rendesen... A dugó teteje kormos volt, A baleset előtt készült pár fotó a hengerről, dugattyúról... Akkor nem sejtettem, hogy ez lesz... Úgyhogy Ma előveszem a "pót" hengert, dugóval és megnézzük mi sérült még. A hajtó karon oldal irányú elmozdulást vettünk észre, de hosszantit nem érzékeltünk, vagy hogy ütés próbával nézve nem ütött vissza. A Csapágyaknak nem volt fura hanga finom mozgatással. Remélem nagyobb baj nem lett.
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/Bzl6
https://kephost.com/image/BzlZ
https://kephost.com/image/BzlG
https://kephost.com/image/BzlM
Re: Blokk
Kuplung láncot 100km-el ezelőtt cseréltem.. 

Re: Blokk
Sziasztok!
Ismét én!
Ma megvolt az első komolyabb gurulás a már elmletileg teljesen kész gépemmel. Még valami nagyon nem jó, mert 90. nél(6000-6500 ford kb) váltok egy 5.-et és nem tud feljebb menni a mutató, sőt a fordulat is kezd lemenni, hörög, mintha sokat kapna. Érdekes, mintha sokat kapna, vagy sok levegőt. 3/4 gát felett hallható is. Levegő csavarral hiába játszottam(nagyon ki vot tekerve). 1 egész fordulatot tekertem vissza, majd mentem vele pár km-ert és mindig fél fordulatokat ég ki, de nem javult a helyzet. Ez ment kb 5 fordulatig. Mindenhol ugyan az kb. Érdekes mert tű utolsó elöttin van és 115 ös gyári méretű fúvóka van benne.
Na de ezzel majd még szórakozok, ami jobban zavar az az , hogy a hengerből jön valami csörgő hang. Alapjáraton nincs, magasabb fordulaton hallható, behúzott kuplungnál is. De érdekes mert mintha terhelés alatt nem lenne. Meg van mikor felpörgetem 5000-ig akkor hallom, de mikor visszaesik akkor nem. Mi adhat ki ilyen hangot? Felső tűgörgő? Generál előtt is volt talán egy pici hangja, de nem nagoyn emlékszem, hogy ekkora lett volna. Akkor arra gondoltam, hogy friss fúrás után nagyon meghajtotta, akkor szokott talán kiadni ilyen hangot.
Valaki ötlet?
De itt a videó, ebben szzerintem jól hallható.
https://youtu.be/xvLIIIFYQJ8
Ismét én!

Na de ezzel majd még szórakozok, ami jobban zavar az az , hogy a hengerből jön valami csörgő hang. Alapjáraton nincs, magasabb fordulaton hallható, behúzott kuplungnál is. De érdekes mert mintha terhelés alatt nem lenne. Meg van mikor felpörgetem 5000-ig akkor hallom, de mikor visszaesik akkor nem. Mi adhat ki ilyen hangot? Felső tűgörgő? Generál előtt is volt talán egy pici hangja, de nem nagoyn emlékszem, hogy ekkora lett volna. Akkor arra gondoltam, hogy friss fúrás után nagyon meghajtotta, akkor szokott talán kiadni ilyen hangot.
Valaki ötlet?
De itt a videó, ebben szzerintem jól hallható.
https://youtu.be/xvLIIIFYQJ8
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Gratulálok, sok közös hibamentes kilométert kívánok. Azért tanulságos is az eseted, képzeld el, ha egy tip-top motort vettél volna, most ez a sok elméleti , és ami még fontosabb ,gyakorlati tudás még most is valakiknél máshol lenne. És azért szerintem az önbizalom is rendesen meghízik ilyen esetekben. 

Re: Blokk
Kedves fórum és márkatársak! 
Elkészült a blokk. Új, belevaló csapágyakkal! Hihetetlen, de minden esőre sikerült a szétszedésnél és összerakásnál, főtengelyt még véletlenül se ütöttem meg, hogy összemenjen. Minden csapágynak adtam egy kis csapágyrgasztót a biztonság kedvéért. Belekerült a blokk a vázba. Kicseréltem a szénkeféket is, viszont a kis fekete kerek jeladót csak úgy feldobtam, tuti nem ugy ahogy volta(habar szeritnem ugy sem volt jo.. ) mondom lesz ami lesz. Összedugdostam mindent. 3. rugásra beindult. Gyönyörű hangja van, eltűnt egy csúnya csörgős han is. Kerültem vele az utcában az összes sebességet gyönyörűen veszi. Minden jó, csoda. Jött a cimborám, hogy elmegyünk kipróbáljuk. Rárugok, erre leesik a berugokar, valami nem fasza. Letekeredett a főtengelyről a kisfogas. Jó, béna voltam pik pakk megcsináltam, meghúztam 75Nm re. Nah akkor menjünk. Ez már lb este 7 volt kb. de azért mentünk 80 km-ert. Minden tökéletes volt. Hát én úúgy megkönnyebültem, hogy hihhetetlen. Ma elmentem megint csorogni egy kicsit, minden fasza, de mikor jövök haza és vissza akrok váltani az utca végén a kuplungom olyan puha volt, mint a guminő valaga. Gondoltam biztosan elszakadt a bowden, azért meg akartam bizonyosodni róla és leszedtem a deknit, de nem a bowden volt. Nem emel ki az a kis szar. Csak nem értem miért.. Egyébként ennek a dekniben a "pálca nyomója" olyan bután van kitalálva..Valami örökösebb módszert is kitalálhattak volna.
De ezt majd jövőhéten megoldom, remélem
Jah és amiért először írtam ide: A töltésem tökéletes!!
Nem gondoltam volna, hogy egy teljes blokk generál vezet hozzá 
Ezúttal ismét szeretném megköszönni minden kedves fórumtársamnak a segítségét, nagyon hálás vagyok!!
Remélem, ha ezt megcisnálom már nem lesz többé baja, mert már nagyon unom a folamatos szerelgetést 

Elkészült a blokk. Új, belevaló csapágyakkal! Hihetetlen, de minden esőre sikerült a szétszedésnél és összerakásnál, főtengelyt még véletlenül se ütöttem meg, hogy összemenjen. Minden csapágynak adtam egy kis csapágyrgasztót a biztonság kedvéért. Belekerült a blokk a vázba. Kicseréltem a szénkeféket is, viszont a kis fekete kerek jeladót csak úgy feldobtam, tuti nem ugy ahogy volta(habar szeritnem ugy sem volt jo.. ) mondom lesz ami lesz. Összedugdostam mindent. 3. rugásra beindult. Gyönyörű hangja van, eltűnt egy csúnya csörgős han is. Kerültem vele az utcában az összes sebességet gyönyörűen veszi. Minden jó, csoda. Jött a cimborám, hogy elmegyünk kipróbáljuk. Rárugok, erre leesik a berugokar, valami nem fasza. Letekeredett a főtengelyről a kisfogas. Jó, béna voltam pik pakk megcsináltam, meghúztam 75Nm re. Nah akkor menjünk. Ez már lb este 7 volt kb. de azért mentünk 80 km-ert. Minden tökéletes volt. Hát én úúgy megkönnyebültem, hogy hihhetetlen. Ma elmentem megint csorogni egy kicsit, minden fasza, de mikor jövök haza és vissza akrok váltani az utca végén a kuplungom olyan puha volt, mint a guminő valaga. Gondoltam biztosan elszakadt a bowden, azért meg akartam bizonyosodni róla és leszedtem a deknit, de nem a bowden volt. Nem emel ki az a kis szar. Csak nem értem miért.. Egyébként ennek a dekniben a "pálca nyomója" olyan bután van kitalálva..Valami örökösebb módszert is kitalálhattak volna.
De ezt majd jövőhéten megoldom, remélem

Jah és amiért először írtam ide: A töltésem tökéletes!!



Ezúttal ismét szeretném megköszönni minden kedves fórumtársamnak a segítségét, nagyon hálás vagyok!!


- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Simsonnál sem kell járó motor hozzá. Váltás közben forgasd lánckeréktengelyt hogy fokozatba ugorjon. Ha így se jó, akkor lehet hogy utánállítást igényel (kis ETZ-nél nem tudom hol kell, az oktatófilmben kéne szó legyen róla), rosszabb esetben rosszul raktad össze.bartal96 írta:Na végre ma sokat haladtam. Széthúztam, új csapágyakat raktam bele, szépen melegítettem, hűtöttem a cuccokat, semmi suszterkodás. Minden klappolt. Most olyan helyzetben van, hogy az összes csapágy benne van szimeringekkel. Kuplung felől még semmi sincs.
Gondoltam kipróbálom a váltót. De csak 1-es üres és 2. fokozatokat veszi be talán, mikor feljebb akartam váltani csak kattogott. Ezt betudhatom annak, hogy nincs összerakva és járó motornál jó lesz(Simsonnál például így volt), illetve ha össze lesz rakva a blokk és közben nyomogatom a berugókart? Bocsi a hülye kérdésért megint, de inkább már mindent megkérdezek, mert ennél a motornál már semmit sem lehet tudni
A csapágyfészkekkel mi lett? Vagy ez már egy másik blokköntvény?
Re: Blokk
Na végre ma sokat haladtam. Széthúztam, új csapágyakat raktam bele, szépen melegítettem, hűtöttem a cuccokat, semmi suszterkodás. Minden klappolt. Most olyan helyzetben van, hogy az összes csapágy benne van szimeringekkel. Kuplung felől még semmi sincs.
Gondoltam kipróbálom a váltót. De csak 1-es üres és 2. fokozatokat veszi be talán, mikor feljebb akartam váltani csak kattogott. Ezt betudhatom annak, hogy nincs összerakva és járó motornál jó lesz(Simsonnál például így volt), illetve ha össze lesz rakva a blokk és közben nyomogatom a berugókart? Bocsi a hülye kérdésért megint, de inkább már mindent megkérdezek, mert ennél a motornál már semmit sem lehet tudni
Gondoltam kipróbálom a váltót. De csak 1-es üres és 2. fokozatokat veszi be talán, mikor feljebb akartam váltani csak kattogott. Ezt betudhatom annak, hogy nincs összerakva és járó motornál jó lesz(Simsonnál például így volt), illetve ha össze lesz rakva a blokk és közben nyomogatom a berugókart? Bocsi a hülye kérdésért megint, de inkább már mindent megkérdezek, mert ennél a motornál már semmit sem lehet tudni

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Javkönyv -> http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... z15re.html (forrás: miraculis.de)
Re: Blokk
Köszönöm válaszod
De tanították csak amin én gyakoroltam az egy suzuki gn 125, és ott ötből simán letudtam kapcsolgatni egy kuplunggal mondjuk egy stoptáblás megálláshoz ,ugyhogy nem kellet vissza engedni a kuplungot. Mert sajnos az én motorm ezt nem engedi mindig egy picit vissza kell engednem kb 0,5-1 cm a kuplungkaron és akkor engedi a következő sebességbe lekapcsolni. A másik kérdés szerelési kézikönyve van valakinek hozzá,illetve volt ilyen egyáltalán a motorhoz
De tanították csak amin én gyakoroltam az egy suzuki gn 125, és ott ötből simán letudtam kapcsolgatni egy kuplunggal mondjuk egy stoptáblás megálláshoz ,ugyhogy nem kellet vissza engedni a kuplungot. Mert sajnos az én motorm ezt nem engedi mindig egy picit vissza kell engednem kb 0,5-1 cm a kuplungkaron és akkor engedi a következő sebességbe lekapcsolni. A másik kérdés szerelési kézikönyve van valakinek hozzá,illetve volt ilyen egyáltalán a motorhoz
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ritkán van olyan helyzet, hogy 5-ből egyből 0-ba kelljen tenni. (1 dolgot tudok elképzelni: esetleg országúton egy vészfékezéskor behúzott kuplung és satu majd megállás után) Amúgy menet közben folyamatosan amikor lassítanod kell szépen váltogass vissza. Aztán mondjuk mire lelassulsz (lámpa akkor már csak 2-ből 0-ba kell lepöccinteni és ott nem lehet gond. De a kérdésedre visszatérve, a váltó állapotától is függ, de elvileg vissza kellene tudnod tenni 1 behúzott kuplunggal. Főleg járó motor esetén. Ha pedig 5.-ben satu és lefulladt, akkor is 1 kuplung és előre hátra "billegtetve" szépen vissza lehet pakolni az ürest. Amúgy ezt a motoros suliban nem tanították?csucsu91 írta:Sziasztok
Új vagyok még itt a fórumon most lettem tulaja mz etz 125 nek, érdeklődnék pár apróság iránt.A váltó egy behuzot kuplunggal lekapcsolgatható,( PL: 5.be van a motor meg kell álnom és egy behúzott kuplunggal le lehet kapcsolgatni,vagy minden egyes sebesség után kicsit visszakel engedni a kuplungot.Illetve valakinek nincs hozzá szerelés kézikönyve hogy mit hol és hogy lehet beállítani. Előre is köszönöm

Re: Blokk
Sziasztok
Új vagyok még itt a fórumon most lettem tulaja mz etz 125 nek, érdeklődnék pár apróság iránt.A váltó egy behuzot kuplunggal lekapcsolgatható,( PL: 5.be van a motor meg kell álnom és egy behúzott kuplunggal le lehet kapcsolgatni,vagy minden egyes sebesség után kicsit visszakel engedni a kuplungot.Illetve valakinek nincs hozzá szerelés kézikönyve hogy mit hol és hogy lehet beállítani. Előre is köszönöm
Új vagyok még itt a fórumon most lettem tulaja mz etz 125 nek, érdeklődnék pár apróság iránt.A váltó egy behuzot kuplunggal lekapcsolgatható,( PL: 5.be van a motor meg kell álnom és egy behúzott kuplunggal le lehet kapcsolgatni,vagy minden egyes sebesség után kicsit visszakel engedni a kuplungot.Illetve valakinek nincs hozzá szerelés kézikönyve hogy mit hol és hogy lehet beállítani. Előre is köszönöm
Re: Blokk
aronpfabian írta:Változó a boltos esze tokja az![]()




Jolvan akkor 14C lesz
Nóniusz skála miatt meg meg se szólalok, lehet nem volt eleget a kezemben a cucc
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Változó a boltos esze tokja az
előretolt elektródás, MZ-hez papíron nem való. Gyakorlatban a parafadugóba szúrt 100-as szöggel is megy 
Inkább 14-est (nagyobb hőelvezetés) tennék.
Tolómérő használatára a "nóniusz skála" kifejezésre keress guglin.


Inkább 14-est (nagyobb hőelvezetés) tennék.
Tolómérő használatára a "nóniusz skála" kifejezésre keress guglin.
Re: Blokk
Így már világos!aronpfabian írta:Gyárilag tömítőlakk volt a blokkfelek között, ahogy az oktatófilmen is látod hogy kenegeti.
Vagy szerzel ilyet, vagy vékony blokktömítő paszta. Ha semmit nem teszel oda, szivárogni fog.

Préssávnak akkor 0,9-1,2mm közé teszem, már ezt is tudom, köszönöm!

Egyébként a gyári szervíz filmben miért méregetik az alkatrészeket "manuális" tolómérővel? Hogyan olvassák le arról a tizedeket?

+1: Brisk N15YC gyertya mehet bele? Egyik ilyen szoci motorokkal foglalkozo boltban mondták itt nekem ma, hogy ezt ajánlja bele.
MZ wikin olvastam, hogy az N15C-t ajánljátok bele, de az nem volt nála, sőt ő még azt is mondta, hogy ez jobb, mert változó hőértékű.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Gyárilag tömítőlakk volt a blokkfelek között, ahogy az oktatófilmen is látod hogy kenegeti.
Vagy szerzel ilyet, vagy vékony blokktömítő paszta. Ha semmit nem teszel oda, szivárogni fog.
Vagy szerzel ilyet, vagy vékony blokktömítő paszta. Ha semmit nem teszel oda, szivárogni fog.
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Van aki esküszik a pasztára, van aki nem. Gyárilag nem volt ott semmi, viszont kb.30 év után én tennék oda egy kis kencét.bartal96 írta:Üdv újra!
A hétvégi generál előtt felmerült bennem 1-2 kérdés:
1) Gyárilag nincsen semmi a blokkfelek között(csak olaj), gondolom egy kis pasztával nem ártok neki?!
2) Milyen vastag hengerfej tömítést rakjak bele? Gyárilag 0,2 ha jól tudom.
Megrendeltem a csapágyakat, széthúzót megterveztem. Már csak sok sok idő kell
A hengerfej tömítésekből vegyél több méretet, mert azokkal fogod majd beállítani a préssávot. Ha kicsi teszel még alá, ha nagy veszel el belőle.
Re: Blokk
Üdv újra!
A hétvégi generál előtt felmerült bennem 1-2 kérdés:
1) Gyárilag nincsen semmi a blokkfelek között(csak olaj), gondolom egy kis pasztával nem ártok neki?!
2) Milyen vastag hengerfej tömítést rakjak bele? Gyárilag 0,2 ha jól tudom.
Megrendeltem a csapágyakat, széthúzót megterveztem. Már csak sok sok idő kell
A hétvégi generál előtt felmerült bennem 1-2 kérdés:
1) Gyárilag nincsen semmi a blokkfelek között(csak olaj), gondolom egy kis pasztával nem ártok neki?!
2) Milyen vastag hengerfej tömítést rakjak bele? Gyárilag 0,2 ha jól tudom.
Megrendeltem a csapágyakat, széthúzót megterveztem. Már csak sok sok idő kell

Re: Blokk
Igen én is gondoltam rá, hogy segítségemet kérem valamelyik tagtól, nézegetem is de nagyon messze vagytok sajnos..kiszsebi írta:azért ha tudnánk, hol laksz, sokkal könnyebb dolgunk lenne (pl. nekem van szerszámom- a kis ETZ-hez IS
)

Én komáromi vagyok(és Győrben tanulok) egyébként. Esetleg van valaki/ tudtok valakit a közelből?
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
...a gyári oktatófilm feltöltését pedig Jarek Penar lengyel barátunknak köszönhetjük 
https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs

https://www.youtube.com/watch?v=yo_pPqWlAfs
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A javkönyvben benne van minden szerszám rajza: http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ ... e.html#a82bartal96 írta:Ezt már ide írom inkább, elektronika topikot nem akarom offolni csapágyakkal úgyis elmentünk a témától
Na szóval akkor másik topikba arra jutottunk, hogy újra kell csapágyaznom a kecskét. Szeretek mindent precízen csinálni, csak a tökéletes(szintemhez mérve) létezik és úgy akarom megcsinálni hogy akkor az még 1 évig motor legyen. "Csapágy melegítőket" már szereztem, de a széthúzást is nyílván széthúzóval akarom csinálni. Csak hétvégente vagyok otthon és meg akarom spórolni az időmet a szerszámhoz való méretek felvételével.
Nincs véletlenül valakinek 125/150-es ETZ-hez való sablonja, leírása, méretezett példánya vagy ilyesmi? Hogy otthon már csak megcsinálni kelljen.
Ui.: Előre félek, hogy miket fogok látni a hengerben, dugónál, váltónál az eddigi állapotábol kiindlva![]()
![]()
amatőr:
Rendben akkor beszerzek egy rendedset
Mivel sok más MZ-hez is ugyanezek kellenek, ha valami nem olvasható, lehet nézegetni a többi irodalomból is (a TS 250/1 javkönyv rajzai a legjobb felbontásúak) http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/mzli.html
forrás: miraculis.de (én csak biztonsági mentésként tartom)
Re: Blokk
Ezt már ide írom inkább, elektronika topikot nem akarom offolni csapágyakkal úgyis elmentünk a témától 
Na szóval akkor másik topikba arra jutottunk, hogy újra kell csapágyaznom a kecskét. Szeretek mindent precízen csinálni, csak a tökéletes(szintemhez mérve) létezik és úgy akarom megcsinálni hogy akkor az még 1 évig motor legyen. "Csapágy melegítőket" már szereztem, de a széthúzást is nyílván széthúzóval akarom csinálni. Csak hétvégente vagyok otthon és meg akarom spórolni az időmet a szerszámhoz való méretek felvételével.
Nincs véletlenül valakinek 125/150-es ETZ-hez való sablonja, leírása, méretezett példánya vagy ilyesmi? Hogy otthon már csak megcsinálni kelljen.
Ui.: Előre félek, hogy miket fogok látni a hengerben, dugónál, váltónál az eddigi állapotábol kiindlva
amatőr:
Rendben akkor beszerzek egy rendedset

Na szóval akkor másik topikba arra jutottunk, hogy újra kell csapágyaznom a kecskét. Szeretek mindent precízen csinálni, csak a tökéletes(szintemhez mérve) létezik és úgy akarom megcsinálni hogy akkor az még 1 évig motor legyen. "Csapágy melegítőket" már szereztem, de a széthúzást is nyílván széthúzóval akarom csinálni. Csak hétvégente vagyok otthon és meg akarom spórolni az időmet a szerszámhoz való méretek felvételével.
Nincs véletlenül valakinek 125/150-es ETZ-hez való sablonja, leírása, méretezett példánya vagy ilyesmi? Hogy otthon már csak megcsinálni kelljen.
Ui.: Előre félek, hogy miket fogok látni a hengerben, dugónál, váltónál az eddigi állapotábol kiindlva


amatőr:
Rendben akkor beszerzek egy rendedset

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Blokk
Ha ez a Brisk egy ember lenne,akkor tuti a szeme sem állna jól!
Ha a gyújtást jónak ítéled meg,akkor kezd azzal,hogy kipróbálod még min. 2 féle gyertyával. ...vagy veszel egy rendeset,rendes helyen. Nekem is csinálta ezt a "tüsszögést",de szerintem ez nem függ össze a "gyengeséggel". Utóbbi jó esélyel kipufogó baj. Előbbi lehet megszakító gyenge rugója,főtengely ütése,csapágybaj - hogy olyat említsek ami még nem volt.

- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A csavarok és tű csak kísérletezéssel állítható be, a könyv a kiindulási állapotot írja. Akár átfúvókázás is szükséges lehet a helyes beállításhoz!bartal96 írta:Koszonom a valaszokat!
A durrogas csak akkor eszreveheto mikor berugom. Fordulaton nem durrog.
Karburalasnak nekiesek majd, de a tu az utolso elottinel van. 115 os fofuvoka van benne. Levego csavart ugyanugy 1.5 fordulatra kell kitekerni?
Ertem en hogy ket szemelynel ne varjak sokat, nade az normalis hogy szelcsendben 5. Sebessegben nem porog hanem visszaesik a fordulat?
Tehat a gyujtasom jo. Akkor vagy karburator vagy a kipufogo lehet a ludas?
Koszonom!
Re: Blokk
Koszonom a valaszokat!
A durrogas csak akkor eszreveheto mikor berugom. Fordulaton nem durrog.
Karburalasnak nekiesek majd, de a tu az utolso elottinel van. 115 os fofuvoka van benne. Levego csavart ugyanugy 1.5 fordulatra kell kitekerni?
Ertem en hogy ket szemelynel ne varjak sokat, nade az normalis hogy szelcsendben 5. Sebessegben nem porog hanem visszaesik a fordulat?
Tehat a gyujtasom jo. Akkor vagy karburator vagy a kipufogo lehet a ludas?
Koszonom!
A durrogas csak akkor eszreveheto mikor berugom. Fordulaton nem durrog.
Karburalasnak nekiesek majd, de a tu az utolso elottinel van. 115 os fofuvoka van benne. Levego csavart ugyanugy 1.5 fordulatra kell kitekerni?
Ertem en hogy ket szemelynel ne varjak sokat, nade az normalis hogy szelcsendben 5. Sebessegben nem porog hanem visszaesik a fordulat?
Tehat a gyujtasom jo. Akkor vagy karburator vagy a kipufogo lehet a ludas?
Koszonom!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
A 125/150-es két személlyel nem lesz fürge soha. Ha úgy érzed, egy személlyel sem forog ki, a karburálás felé nézegess sztem, illetve "zudori" fórumtársnál lehet gyári kipufogót venni
Valós (GPS!) 100 km/h feletti sebességet ne várj tőle így se.
Valós (GPS!) 100 km/h feletti sebességet ne várj tőle így se.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Blokk
Hali. Ha utógyuszid van, az akkor nem indításkor, hanem fordulaton jelentkezik, durrogással, 5000 fordulat környékén, ha "trüsszentget" a kipufogóba, ahelyett, hogy nyomatékosan pörögne tovább (kissebb sebességi fokozatokban ) egyértelműen kevés előgyuszi okozza.
Re: Blokk
Sziasztok!
Vettem egy 125ös ETZ-t még júliusban, ujrafestettem 1-2 dolgot cseréltem rajta. A motoron 150 es henger van, 24 es karburátor, és ilyen utolag rászerelt, elektronikus gyújtás(típusát nem tudom, de kék színű az alaplap hátha ez segít). A probléma az az, hogy 90-nél nem megy többet, de azt is csak nag ynehezen kipörögve tudom elérni. 1-es és 2-es fokozatban jol huz, még 3-as ban is talán, na de 4,5 az valami rettenet. alig akar pörögni. Utángyártott kipufogo van rajta, ami megitélésem szerint elég nehéz súlyra. Tudom, hogy ezek az utángyári kipuffok loszart sem érnek, meg hogy a gyári kipu elég jol el lett találva és minden tartományban jol huz, na de akkor ezzel 1-2 ben is lomha lenne nemdebár? Tudnátok segíteni hogy mi baja lehet? Henger megítélésem szerint nem kopott, illetve annyira nem, hogy azért ne menne. Elég nehéz berugni. Érezni hogy vanbenne kompresszió.
Lehet, hogy a motornak van egy kis utógyujtása, mivel mikor berugom néha hallom hogy durran. Ettől lehet esetleg? Gyertya Brisk 14 valami van benne.
Nagyon jo lenne, ha tudnátok valami ötletet adni, mert megőrülök, hogy 5. sebességfokozatom szinte használhatatlan.
Két személlyes 5.-ben ki sem pörgött. Vagy ilyennek kellene lennie egy etz-nek? :O
Válaszokat köszönöm!
Vettem egy 125ös ETZ-t még júliusban, ujrafestettem 1-2 dolgot cseréltem rajta. A motoron 150 es henger van, 24 es karburátor, és ilyen utolag rászerelt, elektronikus gyújtás(típusát nem tudom, de kék színű az alaplap hátha ez segít). A probléma az az, hogy 90-nél nem megy többet, de azt is csak nag ynehezen kipörögve tudom elérni. 1-es és 2-es fokozatban jol huz, még 3-as ban is talán, na de 4,5 az valami rettenet. alig akar pörögni. Utángyártott kipufogo van rajta, ami megitélésem szerint elég nehéz súlyra. Tudom, hogy ezek az utángyári kipuffok loszart sem érnek, meg hogy a gyári kipu elég jol el lett találva és minden tartományban jol huz, na de akkor ezzel 1-2 ben is lomha lenne nemdebár? Tudnátok segíteni hogy mi baja lehet? Henger megítélésem szerint nem kopott, illetve annyira nem, hogy azért ne menne. Elég nehéz berugni. Érezni hogy vanbenne kompresszió.
Lehet, hogy a motornak van egy kis utógyujtása, mivel mikor berugom néha hallom hogy durran. Ettől lehet esetleg? Gyertya Brisk 14 valami van benne.
Nagyon jo lenne, ha tudnátok valami ötletet adni, mert megőrülök, hogy 5. sebességfokozatom szinte használhatatlan.

Válaszokat köszönöm!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Stephanus írta:Jó lett a gép!Stephanus írta:... Kíváncsi vagyok, hogy holnap megyek-e MZ-vel dolgozni. ...![]()
Reggel összeraktam, és jöttem vele Pestre.
ez jó hír, remélhetőleg tényleg tartós lesz

- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Blokk
Egy kicsit több mint két évvel, és 18000km-rel ezelőtt húztam szét a szeretett KETTŐÖTVENEGYES-em blokkját utoljára. Akkor azt találtam, hogy hiába cseréltem ki a főtengelyt, és a csapágyakat, a jobb oldali főtengely csapágy és az ő fészke között majdnem 0,1mm a hézag körbe, ezért nem jó.
Szereztem Loctite 641 csapágyragasztót, és jól beragasztottam. Mostanáig bírta. Ma kénytelen voltam megszakítani az utamat a Velencei tó felé, és kényszerhazamotorozást végrehajtani, mert ronda hangok törtek elő a blokkból, és rögtön elkezdte magadni magát a gyújtás jeladóm is. Itthon kiderült, a csapágyragasztó feladta.
Szóval egy 0,1mm körüli főtengely csapágyfészek hibát egész tartósan lehet orvosolni akár blokkszéthúzás nélkül, a lehető leggyengébb csapágyragasztóval is. A 641-nél csak erősebb, és nagyobb hézagra való ragasztó van, szóval van még mihez nyúlni. Azért választottam ezt anno, hogy könnyen szét lehessen szedni.
Most épp köt az újabb adag ragasztó a csapágy körül, ugyagyanabból a tubusból, mint két éve. Kíváncsi vagyok, hogy holnap megyek-e MZ-vel dolgozni.
Be van tervezve egy rendes csapágyfészek felújítás, de tudva, hogy hány féle ragacsot lehet még kapni, lehet, hogy halogatom még egy darabig.
Szereztem Loctite 641 csapágyragasztót, és jól beragasztottam. Mostanáig bírta. Ma kénytelen voltam megszakítani az utamat a Velencei tó felé, és kényszerhazamotorozást végrehajtani, mert ronda hangok törtek elő a blokkból, és rögtön elkezdte magadni magát a gyújtás jeladóm is. Itthon kiderült, a csapágyragasztó feladta.
Szóval egy 0,1mm körüli főtengely csapágyfészek hibát egész tartósan lehet orvosolni akár blokkszéthúzás nélkül, a lehető leggyengébb csapágyragasztóval is. A 641-nél csak erősebb, és nagyobb hézagra való ragasztó van, szóval van még mihez nyúlni. Azért választottam ezt anno, hogy könnyen szét lehessen szedni.
Most épp köt az újabb adag ragasztó a csapágy körül, ugyagyanabból a tubusból, mint két éve. Kíváncsi vagyok, hogy holnap megyek-e MZ-vel dolgozni.
Be van tervezve egy rendes csapágyfészek felújítás, de tudva, hogy hány féle ragacsot lehet még kapni, lehet, hogy halogatom még egy darabig.

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég