Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Matheus25 írta:Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?
Olasz robogók mágnesgyújtásos generátorai közül olyat kell keresni ami a 103mm külső átmérőt nem haladja meg. Ehhez alaplap közdarabot és lendkerékagyat gyártani. A vezetékelésen a leállítót relézni, a fényszórót és helyzetjelzőt függetleníteni az egyenáramú rendszertől és szintén relével kapcsolni.

A CDInek utána kell nézni, a jelnél gyújt-e vagy fordulatszámfüggően tolja el az előgyújtást. Nem megfelelő előgyújtási görbe gyenge teljesítményt, nagy fogyasztást, akár tönkrement blokkot is okozhat.

Külső jeladó csak 1 helyen fér el, így ilyen típusoknál a lendkerékaggyal kell beállítani a jelet.
Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 »

Sziasztok!
Lenne egy MZ TS 125-öm.
Kérdésem az hogy át lehetne alakítani 12V-os rendszerre?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.
Kapcsolónál nincs elkötve valami pl. 30 és 61 összeér? Ha nincs, a szabályzón belül van zárlat
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Afesz szabályzóra az 51 pontra rádugtam a piros drótot ami az akkutól jön és úgy mértem 6v-ot a df , és a d+ kiálláson is.
A drótokat már nem tudom összekeverni mert már annyit próbálkoztam az évek alatt főleg a mechanikus szabályzókkal.
A Müller féle szabályzó tényleg nem testelhet de megoldottam az első felrakás előtt hogy ne kapjon testet az alaplapja.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.
"Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem." Drótok nélkül hogyan mértél? Valami mégis össze volt kötve, de micsoda?

Az a gond, hogy belenyúltál a kábelezésbe. Szinte biztos hogy valami félre van kötve, és a félrekötést nem bírja az elektronika. Esélyes hogy már tönkrement az új is.

Emellett a Müller-féle szabályzónál a régebbi változatokban pozitív a hátlap, nem érhet a testhez semmiképpen.
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Köszi a választ !
Megpróbálom világosabban leírni, bár minél többször próbálkozom nekem annál sötétebb.
Elfelejtettem leírni hogy a kábeleket is kicseréltem,sarukkal azon zsugorcsővel, mert a régin találtam sérülést. Kezdem azzal hogy drótok nélkül ráadott gyújtással a csatlakozókat mértem,és az 51, d+,és a df-en is 6v-ot mértem. Továbbhaladva miután a vezetékeket rádugtam a szabályzóra, a generátornál a d+-ban és a df-ben még mindig 6v volt. Miután rádugtam a dinamóra,mindkét kábelt, a df-nél a csatlkozó alatt a forrasztásnál megmértem nem mutatott feszültséget a múszer, a d+-nál szintén 0 volt . lehúzva ismét volt áram mindkettöben.
Persze beindítás után várható volt hogy semmi töltés.

A másik fesz szabályzóban amiben lejöttek a vezetékek az egy lapos kockaalakú fekete három egymás melletti lábacskával ellátott az alaplaphoz csavarozott kb 5X5 mm-es alktrészről írtam. Megpróbáltam visszaforrasztani a vezetékeket de nem volt egyértelmű melyik hol volt.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

geza13 írta:Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Ha a D+on feszültséget mérsz akkor vagy a szabályzóban van átütve a visszáramgátló dióda, vagy valahol összeér a 30/51 és a 61/D+ vezeték.
Így ne hagyd a motort, mert az akksit lemeríti a dinamón át (rosszabb esetben le is ég a forgórész)

"Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram." Pontosan mi volt hova kötve? Honnan tűnt el az áram?

Régebbi szabályzó: IC ezekben nincs, valamelyik tranzisztor sülhetett meg. Képet kérhetek?
geza13
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.11.11. 14:22
MZ-d típusa: TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: geza13 »

Sziasztok !
Már 5-éve megvan a kis Ts-em,és általában mindennel megbírkózom szerelés terén, csak a töltéssel vannak visszatérő problémáim. Vettem vidékről egy kütődobozba szerelt fesz. szabájozót, 2-3 évig jó is volt, de most elengedett a forrasztás az ic-n (ha jól sejtem hogy az). Elővettem egy régebben vásárolt Müller félét, de ezzel sem működik. Ha a gerjesztő vezetéket rádugom a dinamóra eltűnik az áram. Még furcsább hogy a fesz. szabályzóból a d+ vezetéken is van áram ( úgy hogy még rá sem dugtam a dinamóra) Lehet hogy a szabályozó rossz ? A dinamó állórész elvileg jó , a csavarhúzós módszerrel. megnéztem minden tekercsnél mágneses. Új szénkefe tartó és szénkefe. aforgórészt is cseréltem ugyan bontottra de az mz-b től. Van valakinek ötlete mi lehet a baj?
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Ezt a dolgot pont a 6 V.-os motorokhoz találták ki! Remek szerkezet, nagyon megbízható! Egy gond van csak vele, meglehetősen drága. De a gyújtással kapsz rendes töltést és egyben a feszültséget is szabályozza. Ha megvan a rávaló, vedd meg nyugodtan! További információt Jegenye klubtársunktól kaphatsz.
Trophy72
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2017.11.06. 16:24
MZ-d típusa: MZ ES 250/2 Trophy

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Trophy72 »

Sziasztok !

Abban kérem a segítségeteket, hogy VAPE gyújtást szeretnék tenni az MZ-re (ES 250/2) .
Akinek van már beszerelve kérem ossza meg velem a tapasztalatait !
-Mennyire üzembiztos ?
-Meddig garantált a működése ?
-A tapasztalatok alapján megéri-e ?
Előre is köszönöm !
Avatar
szketo
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
MZ-d típusa: MZ TS 250/1
Tartózkodási hely: Üllő

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: szketo »

Matheus25 írta:Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Már 1-éve használom, semmi probléma vele. Jó bírta a nyári hőséget is.
https://futarmotorosbolt.hu/termek//mz- ... er----5211
Avatar
Tony91
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 178
Csatlakozott: 2013.05.22. 15:49
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Gádoros
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Tony91 »

Ma kerültem egyet Kiskunmajsára... :D


Kép



Kép


Kép


Kép
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Matheus25 írta:Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Van 6V változat, de ez gyújtás (értsd: a trafó negatívat szaggatja a főtengely pozíciója függvényében). Áramfejlesztő funkciót nem lát el, az a dinamó feladata
Matheus25
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2017.09.26. 20:15
MZ-d típusa: MZ TS 125

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: Matheus25 »

Sziasztok!
Elgondolkodtam hogy veszek az MZ TS 125-ömre egy komplett hall gyújtást a muller electronics-tól.
Kérdésem az lenne hogy ez 6 vagy 12 voltos rendszer? Van rajta töltés szál? Jó ez a gyújtás? Kinek milyen tapasztalata van róla?
Előre is köszönöm a válaszokat! :)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nem fasza... :(

Ezt ragasztó nem fogja meg hosszú távon, túl nagy a résméret.

Jármű azonosító meghamisításáról pedig nem biztos, hogy jó ötlet nyílt fórumon irogatni...
Mi elzárkózunk az ilyesmi elől... 8-[ :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bartal96 írta:Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?...
Ez sajnos nem teljesen igaz...
A probléma, hogy a csapágy nem teljesen a ház szélén van, így nehezen megy a helyére, de ott meg lötyöghet. Ha melegítés nélkül próbálod, akkor elképzelhetető, hogy Te teszed tönkre. Ha melegíted, akkor meg hosszú idő, mire lehűl, de inkább légy türelmes!
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

bartal96 írta:Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?
Illetve reggel azzal kezdtek, hogy széthúzom a blokkot. Kitudja a hajtókar is milyen... Ha az is szar akkor nemtudom mi lesz velem... ](*,) Azt sem tudom mióta van kikopva a fészek, mert ugye így üt a főtengely, ha régebb óta és így használták akkor mentek bele a mikronok... ezredek... tizedek...
Milyen árban van egy hajtókar csere+centírozás? Bambi foglalkozik még ilyennel?


Igen, keresd meg nyugodtan.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Hát arra gondoltam, hogy viszem az új csapágyakat, és belepróbálom mindenhova, ha nem megy bele kézzel akkor jó nem?
Illetve reggel azzal kezdtek, hogy széthúzom a blokkot. Kitudja a hajtókar is milyen... Ha az is szar akkor nemtudom mi lesz velem... ](*,) Azt sem tudom mióta van kikopva a fészek, mert ugye így üt a főtengely, ha régebb óta és így használták akkor mentek bele a mikronok... ezredek... tizedek...
Milyen árban van egy hajtókar csere+centírozás? Bambi foglalkozik még ilyennel?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bartal96 írta:Nah elérkezett a nap.
Mindig minden úgy van ahogy mondjátok.. hihetetlen, csak most az egyszer ne lett volna igazatok...
https://youtu.be/ocuIo0Urkdo
Van itthon loctite csapágyragasztó(nemtudom melyik típus de 18.000 Ft volt), de ugye jól gondolom, hogy ez már annyira szar hogy még azt sem érdemli meg.
Egyébként vettem forgórészt. Ugyanannál a kisöregnél voltak blokkfelek is 4000 ért adja a kettőt. Most abban a helyzetben vagyok, hogy megveszem azokat aztán mondta hogy vannak beütő számai is, szívesen odaadja aztán azokat lecsiszolom és beütöm az enyémet...Mást nem is nagyon tudok csinálni nem?
Érdekesség képpen az előző szaki aki a blokkot csinálta Koyo csapágyakat rakott bele, csak éppen hézag nélkülit, simát. Lehet, hogy ez az ETZ életem legrosszab vétele volt.. Soha ennyit még nem sz*ptam motorral, és nem is idegeskedtem miatta soha ennyit. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Bocsi a trágár szavakért de teljesen elment a kedvem az egésztől.. :(
Ez nagyon durva.
Nézd meg az eladó blokkfeleket, nehogy ugyanilyen állapotút vegyél... ha körkörös kifényesedés, sérülés van a fészken, akkor azzal nem leszel előbbre.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Nah elérkezett a nap.
Mindig minden úgy van ahogy mondjátok.. hihetetlen, csak most az egyszer ne lett volna igazatok...
https://youtu.be/ocuIo0Urkdo
Van itthon loctite csapágyragasztó(nemtudom melyik típus de 18.000 Ft volt), de ugye jól gondolom, hogy ez már annyira szar hogy még azt sem érdemli meg.
Egyébként vettem forgórészt. Ugyanannál a kisöregnél voltak blokkfelek is 4000 ért adja a kettőt. Most abban a helyzetben vagyok, hogy megveszem azokat aztán mondta hogy vannak beütő számai is, szívesen odaadja aztán azokat lecsiszolom és beütöm az enyémet...Mást nem is nagyon tudok csinálni nem?
Érdekesség képpen az előző szaki aki a blokkot csinálta Koyo csapágyakat rakott bele, csak éppen hézag nélkülit, simát. Lehet, hogy ez az ETZ életem legrosszab vétele volt.. Soha ennyit még nem sz*ptam motorral, és nem is idegeskedtem miatta soha ennyit. ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Bocsi a trágár szavakért de teljesen elment a kedvem az egésztől.. :(
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Az illesztés, és a csapágyminőség miatt mondtam, hogy előbb célszerű széthúzni. Ha ragasztóval menthető a fészek, tök fölösleges a C4, mivel a külső gyűrűn nem lesz deformáló erő. És ha ragasztani kell, akkor Koyo helyett KBS-t tennél oda, azt megy amíg megy... Jó eséllyel a ragasztó hamrabb köszön el mint a legolcsóbb, leggagyibb csapágy...

Ha meg pusztán a fészek kopásából adódik akkora lógás amit mondasz, az sztem blokkcsere, ha üzembiztos motort akarsz.
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Bizony hogy jó a C3 nekem több mint 80000km van a gépben és baj nem volt még vele sosem a közel 20évben mióta nálam van igaz 250 van szó... Meg mikor megvettem is az volt benne... Gyári kivételével mindíg C3 volt benne... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bartal96 írta:Ohh, értem. Akkor a főtengelyhez C4 megy(vagy mindenhova azt rakjak?). :) Én hiszek nektek :D
Viszont ha megengedsz egy kérdést. A motorban 57000 km van. Ugye valszeg gyári főtengely(legalábbis a sonka), ami azt jelenti hogy egy kétszer már megfordult a cucc. Na most ha az előző gazdája aki szétszedte, az nem figyelt oda és sima, illesztés nélkülit rakott bele,vagy rosszul rakta bele stb az nem lehetséges hogy kicsit megkoptatta az anyagot? Mert ha még arra teszem rá a C4-et akkor az már mindhárt nagyobb tűrés. Vagy rosszul látom a dolgot?
Illetve C4 es csapággyal nem fog hidegen hangot adni? Vagy az mindegy?
Ahol a mofaker hibásan C3at írt, ott van gyárilag C4. A normál illesztésű marad normál (5. sebesség/szekunderlánckerék)

A blokkfeleket meg kell vizsgálni, ha megforgott a csapágy akkor csapágyragasztó vagy fészekjavítás.
Ha a főtengelyen forgott meg akkor jobb állapotú sonkákat keress inkább (hajtókar cserélhető, a YOKO/Rocket használható minőség)

A C4 sem zörög beszerelés után, ahogy a C3 sem.
Ha a C4 csapágyak drágábbak mint az egész motor, nem biztos hogy érdemes foglalkozni a dologgal - C3 is sokaknak problémamentesen üzemel.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Ohh, értem. Akkor a főtengelyhez C4 megy(vagy mindenhova azt rakjak?). :) Én hiszek nektek :D
Viszont ha megengedsz egy kérdést. A motorban 57000 km van. Ugye valszeg gyári főtengely(legalábbis a sonka), ami azt jelenti hogy egy kétszer már megfordult a cucc. Na most ha az előző gazdája aki szétszedte, az nem figyelt oda és sima, illesztés nélkülit rakott bele,vagy rosszul rakta bele stb az nem lehetséges hogy kicsit megkoptatta az anyagot? Mert ha még arra teszem rá a C4-et akkor az már mindhárt nagyobb tűrés. Vagy rosszul látom a dolgot?
Illetve C4 es csapággyal nem fog hidegen hangot adni? Vagy az mindegy?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

z25z írta:Az jellemzőbb hogy nem "rossz csapágyat", hanem rosszul tették bele a csapágyat. Persze olyan is előfordulhatott hogy normál illesztésű került ahova C3 (C4) kellene és melegen szorult és megforgott a fészekben, de inkább a hidegen szakszerűtlenül belevert (és/vagy ugyanígy bontott) blokk esetében fordul elő. Nem ismerem a kis ETZ méreteit ezért kérdem, hogy a 6204 2RS csapágy hova való? Mert blokkba nem hiszem, hogy dupla gumi porvédős kellene (ezt ugyan ki lehet szedni) de ha ugyanolyan illesztési hézaggal volt szerelve, mint a 250-esek esetében akkor mindegyik C3 (C4). Másik blokkot én nem vennék. Mire lepapirozod beleőszülsz, meg semmi garancia, hogy nem-e egy még fosabb blokkot kapsz. Ezt ha széthúzod legalább látod mit kell cserélni/javítani rajta. Aztán kérdés mennyire van oda a csapágyfészek. Van rá példa a klubban aki beragasztottal megy gond nélkül. Ha meg nagyon kakukk akkor blokkfeleket vennék jót, a többit ki tudod találni, de előtte jó ha már a neveden van a motor.
125-ösnél ha jól rémlik akkor a kihajtásnál lévő csapágy normál illesztésű.

A C3ról hosszan vitatkoztunk Zsakival, végül arra jutottunk hogy a C4 a biztos. A C3 és C4 tűrései átfednek, de a C4 tűrésen kívül eső, szorosabb C3 már zsákbamacska. Blokkfelektől (több tényezőtől, tehát szerencsétől) függ hogy jó lesz-e. A csapágyra meg nincs ráírva hogy "plusszos" vagy "mínuszos"-e, így az abszolút biztonság a drágább C4.

Hozzáteszem, hogy ez az elmélet. Van aki meg utcai gépbe simán C3-at ajánl mert a tapasztalata hogy nem szokott gond lenni vele (szoros C3ak ill. ezzel együtt problémát okozó tényezők előfordulási gyakorisága a valóságban)
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Pont arra gondoltam, hogy megszorullt és elforgott a fészekben. Na de mindegy is, még az sem biztos, hogy az a baja. Hétvégén minden kiderül.
A méreteket innen néztem:
https://www.mofaker.hu/csapagyak_szimeringek
És igen a 6204 es csapágyból azért a 2RS et raktam kosárba, mert nem találtam simát az oldalon, és úgy gondoltam hogy majd kipiszkálom a gumikat.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Az jellemzőbb hogy nem "rossz csapágyat", hanem rosszul tették bele a csapágyat. Persze olyan is előfordulhatott hogy normál illesztésű került ahova C3 (C4) kellene és melegen szorult és megforgott a fészekben, de inkább a hidegen szakszerűtlenül belevert (és/vagy ugyanígy bontott) blokk esetében fordul elő. Nem ismerem a kis ETZ méreteit ezért kérdem, hogy a 6204 2RS csapágy hova való? Mert blokkba nem hiszem, hogy dupla gumi porvédős kellene (ezt ugyan ki lehet szedni) de ha ugyanolyan illesztési hézaggal volt szerelve, mint a 250-esek esetében akkor mindegyik C3 (C4). Másik blokkot én nem vennék. Mire lepapirozod beleőszülsz, meg semmi garancia, hogy nem-e egy még fosabb blokkot kapsz. Ezt ha széthúzod legalább látod mit kell cserélni/javítani rajta. Aztán kérdés mennyire van oda a csapágyfészek. Van rá példa a klubban aki beragasztottal megy gond nélkül. Ha meg nagyon kakukk akkor blokkfeleket vennék jót, a többit ki tudod találni, de előtte jó ha már a neveden van a motor.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

KILL3R etz írta:Én előbb széthúznám a blokkot, hogy mitől lóg annyira. Kisetz-n láttunk már olyat, hogy a csapágyfészek hamarabb elkopott mint a csapágy. És az akkor blokkcsere...
Fasza. Egyre jobb.. Mindegy, ha új blokkfeleket kell vennem, akkor azt is újra kéne csapágyaznom. Vagy te a helyemben már egy komplett működő blokkot vennél?
KOYO Csapágyak, szimeringekkel kijön ~8500 Ft ból szállítással.
A motorban óra szerint 57000 km van.. Tehát nem kevés de azért imádkozom, hogy jó legyen a csapágyfészek. Ami biztos, hogy ez a blokk utoljára 4 éve lett felújítva. Lehet rossz, vagy illesztés nélküli csapágyat rakott bele.
És ha új blokkfeleket/blokkot kell vennem akkor a motorszámot csiszoljam le és üssem bele a sajátját? :D Vagy mi lenne a helyes,kevésbé illegális út? :D
Tényleg, ha már a csapágy a téma, ezeket gondoltam bele jók lesznek ugye?

Kép
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Én előbb széthúznám a blokkot, hogy mitől lóg annyira. Kisetz-n láttunk már olyat, hogy a csapágyfészek hamarabb elkopott mint a csapágy. És az akkor blokkcsere...
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Kedves márkatársak.
Örülök hogy segítségetekkel sikerült megtalálni a hibát! Újfent köszönöm! Nem értem hogyan lehet így eladni motort... Nincs az emebrekben becsület?
Mert ennyire kb 30km alatt nem tud elkopni.. Szerintem tudta ő hogy ez van és inkább nemhasználta..
Kiszsebi megelőztél. Azt akartam én is mondani, hogy szerintem ez okozat. Gyújtás felől a főtengely kib*szottl koyog. Láttam én már ezt előbb is, de abban reménykedtem, hogy kibírja novemberig és akkor kap tőlem egy generált. De akkor ezek szerint hiába cserélném ki a forgórészt, akkor sem bírná ki még 1-2 hónapig.. :( Tök jó idő van, erre én meg nemtudok menni..
Egyébként találtam otthon 2 db gyári szénkefét. Lehet van ismerősnek forgórésze is. De ha nincs akkor találtam jofogáson 3000Ft(+2000 posta, teház 5000-ért) egyet. Már 1 hónapja kinéztem a csapágyakat is, szerintem megrendelem és hétvégén jöhet ami még nem volt.
Üdvözlet!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bartal96! ráadásul ez a csúszógyűrű állapot inkább okozat :(
Nézd meg, nem lóg-e a főtengely!
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2167
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: hell »

Az azt igen ilyen patent állapotút se láttam még. :twisted: :D Nekem van az asztalom egy új szén csúszógyűrű(IFA) egy rézre vagy bronzra rá is fizetek akár ha valakinek van elfekvőben. De ha kell el is adom akár... :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Ez egyátalán hogy a frászba működött akár 5 percig is? Ha le van darálva a csúszógyűrű akkor "csendben" lemerül az akksi, nincs töltésjelző mert nincs min keresztül a testre jusson. Ilyenkor indítás előtt sem világít, így van esély "lefülelni", menetközben nem.

Ez egy új hiba, eddig biztosan nem volt ennyire rossz állapotban.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

nagyjából ez: http://motoralkatresz24.hu/term%C3%A9k- ... 0000007762

szóval vagy egy ilyet kell venned és megjavítani vagy egy komplett forgórészt bontva, ha szerencséd van kb. 5-7 ezer körül kapsz.

és felejtsd már el az aksit, hogy attól ilyen, többször leírtuk, hogy nem. Egy fázis kiesése még gyorsabb merüléshez vezetett, ezért mikor visszatetted akkor tovább bírta, de még így sem volt megfelelő töltés a killer által leírt hiba miatt. Kár hogy nem ezekkel a képekkel kezdted, rögtön meg lett volna a hiba diagnózis. :-)
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

KILL3R etz írta:Azon kívül, hogy hiányzik a forgórészről a gerjesztés csúszógyűrűje, és be van billenve a szénkefe, minden rendben ott... #-o :twisted:
Igen azt gondoltam hogy szar a cucc, de akkor megvan a hiba? Ezért nincs töltésem? :O
Gerjesztés csúszógyűrűje mi is pontosan?
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Azon kívül, hogy hiányzik a forgórészről a gerjesztés csúszógyűrűje, és be van billenve a szénkefe, minden rendben ott... #-o :twisted:
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Na sziasztok!
Ismét nekiestem a dolognak, kezdtem azzal, hogy leszedtem a jobbos deknit és megnéztem az u-v-w vezetékeket. hát.. Az U le volt esve, én úúgy megörültem, hogy hihetetlen :D beindítottam töltésjelző lámpa világit, kicsi gáz, elhalványul, majd 3000 fölött teljesen elaludt.
Erről videó:
https://youtu.be/1CCvecRnlQI
Juhhhéé jó lett. Na gyorsan összedobtam, felültem rá és bementem a szomszéd városba. Félúton megint nem működött az index, és a lámpa is nagyon nagyon halvány volt. Hazafele, a motor megint le akart állni világításon, tehát megint az ismerős nóta.. vak sötétben lámpa nélkül hazajöttem.Mondom áhh már biztos az akksi nem veszi fel akkor a töltést, hát megvolt a hiba! Miután hazagurultam megint megcsináltam azt hogy levettem az egyik kábelt az akksirol, hogy biztosan kiszűrjem az akksit. De nem, amint levettem megint leállt. Fasza na most akkor mi a bánat. Érdekes hogy mire hazaértem a töltésjelző lámpa nem világított, semikor sem. Sem álló helyzetben se járó motornál.
Ránéztem gyújtásomra, hátha még van ott valami, meghuzogattam kábeleket és az egyik a kezembe maradt, ami a DF el szemben van, ami szerintem belemegy a felette lévő(nemtudom mibe) cuccba. Esetleg lehet ez a hiba okozója?
U V W vezetékeket szakadásvizsgálattal megnéztem egymással mindegiyk jó, DF el nem csipog. Viszont nincs dióda mérés állás a multiméteremen. Vagy Ellenálás vizsgálat is megteszi?
Úgy szívok ezzel a kis etz vel mint a torkosborz.. :(( Van ötletetek mit kéne csinálnom?


A gyújtás kinézete is megér egy misét.. Én nemtudom hogy ez miért ilyen, sajnos etz gyújtással nem volt dolgom.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
zudori
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 454
Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Veszprém

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: zudori »

Véleményem szerint az az akkumlátor sem működik rendesen, mert feltöltött állapotban sokáig el kell tudnia látnia a motort árammal, ha töltés nincs.
Áron, ha jól emlékszem legutóbb be is linkelt egy bizonyos akkumlátort, érdemes azt beszerezni, nagyon jó. Saját tapasztalat, két motoromban is az van évek óta. YTX9A-BS , ha jól emlékszem.
Áron egy összegzésében nagyon szépen, érthetően leírja a jelenleg kapható elterjedt feszültségszabályozókat. A motorodon lévő, a lehető legrosszabb, elképzelhető, hogy minden más rendben van, csak az a vacak mondta fel a szolgálatot!
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bartal96 írta:Fú, ez már elég bonyolult azámomra, de azért a lényeget értem. Azt hogy el lettek vola kötve a vezetékek én kizárnám, a tulaj szerint tökéletes volt a töltés, tudom tudom azt mond amit akar, de lement vele 1200km-ert egyhuzamban olaszországba, képekkel bizonyította, láttam fb-on is. És ha ugyan ez lett volna mint nekem most akkor valszeg nem ment volna. Viszont akkor én rontottam el valamit, vagy nem is tudom. Holnap tuti átnézem az uvw vezetékeket(a motor rendszáma is UVW, ez nem elhet véletlen :D ) Érdemes egy szakadásvizsgálatot csinálni pl.: Generátor U-tól a 61 es vezetékig? ahogy látom az egyenirányitóbol oda megy át, vagy hol kezdjek el kutakodni ezek után mit javasoltok?
Egyébként akksinál az a 6 volt az teljesen normális?
U-tól 61-ig az egyik gerjesztődiódát fogod "látni". Ezt inkább diódamérés módban érdemes. U->61 irányba vezetnie kell, fordítva tilos.
Ugyanezt meg tudod csinálni a D+ csatlakozóval is (nagyteljesítményű diódák, innen megy az áram az elektromos rendszerbe)
A D- diódák pedig természetesen fordított irányba fognak vezetni (itt megy vissza)

A 6 volt nem igazán egészséges, de a generátorod sem működik megfelelően. A 4Ah akksi is elég kell legyen ha jó a generátor, tehát azzal is folytathatod a tesztelést.

(az előző választ azóta átfirkáltam mert nekem sem volt már a végén egyértelmű. Remélem most jobb :D )
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Fú, ez már elég bonyolult azámomra, de azért a lényeget értem. Azt hogy el lettek vola kötve a vezetékek én kizárnám, a tulaj szerint tökéletes volt a töltés, tudom tudom azt mond amit akar, de lement vele 1200km-ert egyhuzamban olaszországba, képekkel bizonyította, láttam fb-on is. És ha ugyan ez lett volna mint nekem most akkor valszeg nem ment volna. Viszont akkor én rontottam el valamit, vagy nem is tudom. Holnap tuti átnézem az uvw vezetékeket(a motor rendszáma is UVW, ez nem elhet véletlen :D ) Érdemes egy szakadásvizsgálatot csinálni pl.: Generátor U-tól a 61 es vezetékig? ahogy látom az egyenirányitóbol oda megy át, vagy hol kezdjek el kutakodni ezek után mit javasoltok?
Egyébként akksinál az a 6 volt az teljesen normális?
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bartal96 írta:Köszönöm!
Sajnos ezt nem akartam hallani... :( Egyébként leszedtem az egyik vezetéket az akkuról és leállt a motor, amit sajnos jol tudtam, hogy a töltés hiányát jelenti.. :( Holnap leszedem akkor a jobb oldali gyújtás deknit. Csak az a baj, hogy én azt már leszedtem, és lehuzogattam a kábeleket megcsiszolgattam azokat is. és visszaraktam, de akkor ránézek újból. Esetleg kimérni valahogy nem lehetne?
LADA fesszabból pontosan melyik típúsra gondolsz?
Szabályzó: http://mz.info.tm/wiki/doku.php?id=vill ... szabalyzok
(a Zsombicarnál vettem legutóbb, de random KGST autósboltban kapható rengeteg helyen)

Kimérés: szakadásvizsgáló módban a generátor U/V/W csatlakozója közül egyik sem csipoghat össze a testtel, végtelen kell legyen az ellenállás. Egymáshoz képest U-V, U-W, V-W pedig azonos pár Ohmos ellenállást kell mutassanak.

A forgórész (lekötött szénkefékkel a két csúszópálya között) 5 Ohm körül kell legyen.
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

Akkor nekem már nincs is dolgom :) z25z gyorsabb volt.

Pontosan ugyanerre gondoltam mikor végigolvastam amit írtál.
A kábelköteg sajnos nem gyári, így nehéz lesz végigellenőrizni. Sok az azonos szín, félrevezető. Lehet hogy így történt félrekötés. Mindenképpen a kapcsolási rajznak megfelelően címkézd fel a vezetékeket, és úgy kösd vissza őket!

A töltésjelző akkor világít amikor a feszültségszabályzó a forgórész gerjesztéséhez (DF > +szénkefe > forgórész > -szénkefe > D-) az akku felől veszi fel az áramot. Ez az áramfelvétel a 61-es Y-vezetéken át történik, aminek a 3 ága a töltésjelző lámpa (ide az izzószálon keresztül a gyújtáskapcsolóból jön az áram), az egyenirányító felső emelete (gerjesztődiódák) és a szabályzó bemenete (amit az elektromos rendszer feszültsége alapján a tranzisztor a DF-re vagy rákapcsol vagy nem)
Ha gázhúzásra a visszajelző elhalványodik de nem alszik el, az azt jelenti, a generátor részben átvette a szabályzó (és az elektromos rendszer) táplálását, részben megy csak akku felől. Ez lehet gyenge generátorteljesítmény (pl. tekercszárlat) vagy nem folyamatos kimeneti feszültség (fáziskiesés) miatt.

Ez természetesen csak nem zárlatos és jól bekötött szabályzónál igaz. Ha zárlatos vagy félre van kötve, akkor bárhol átmegy rajta az áram, világít a visszajelző (és mivel nem látja el a feladatát, a generátor nem gerjed fel, nem veszi át a rendszer ellátását)

A visszajelző állapota sem konkrét feszültségértékektől, sem az akkumulátor csatlakozóin átfolyó áram erősségétől nem függ. Valójában a megnevezés félrevezető, fogd fel inkább "check engine" lámpaként ami a generátorra vonatkozik.
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára aronpfabian 2017.09.22. 22:43-kor.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Köszönöm!
Sajnos ezt nem akartam hallani... :( Egyébként leszedtem az egyik vezetéket az akkuról és leállt a motor, amit sajnos jol tudtam, hogy a töltés hiányát jelenti.. :( Holnap leszedem akkor a jobb oldali gyújtás deknit. Csak az a baj, hogy én azt már leszedtem, és lehuzogattam a kábeleket megcsiszolgattam azokat is. és visszaraktam, de akkor ránézek újból. Esetleg kimérni valahogy nem lehetne?
LADA fesszabból pontosan melyik típúsra gondolsz?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: z25z »

Nagyon ugy néz ki, hogy nincs töltésed, nem kell uj aksi szerintem. Feltoltod es megy amig van benne szufla. Ha lenne toltes akkor szar akkuval is menne a generator ellatna arammal, es nem esne a feszultseg benne. Mivel nem toltodik kifele megy az aram csak es lemerul. De latszik is toltesjelzon, hogy nem alszik el teljesen. Le kellene venned az oldal deknit es megnezni a generatorra meno vezetekeket. U, V, W akkor szokasa ilyet produkalni ha egy vagy 2 leesik. Masik sarkalatos pont ez a fekete dobozos fesszabalyzo amit erdemes lenne egy lada fesszabra (kb. 1000 ft) lecserelni.
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Sziasztok!
Ahogy ígérem siettem haza és neki is estem a dolgonak.
Az agyvérzés kerülgetett sőt még most is ver a víz olyan ideges vagyok.
Ugye az akkumulátort kb 5 órán át töltöttem még a hiba előtt, majd elmentem vele nagyon kevés km-ert és akkor keletkezett a hiba hogy nincs indexem, és leáll világításra. Ekkor írtam ide először. Sok hasznosat mondtatok és nem győzöm hálálkodni még mindig.
Szóval úgy kezdtem, hogy szétszedtem a kombinált kapcsolot szakadásvizsgálat, minden lógattam egymástol elválasztva, nehogy sszeérjen véletlenül, bem változott semmi, az összes vezetéket megmogattam. Semmi. Beinditottam lállítottam. Sok képet és videót készítettem, az alap hibárol itt van egy:
https://youtu.be/5dn_yPcPJhY

Majd addig próbálgattam, míg be sem indult. Ekkor rámértem az akksira multiméterrel, álló motornál. 7,8 VOLT. Gondolom ez nagyon nem egészséges, egy 12Voltos(megnéztem 5Ah-ás) akksinál. Nah akkor felraktam töltőre.Álló motornál gyújtáson egyből erős fények a visszajelzőnél, működött az index, világítás is erős volt. Beindítottam(a töltő még mindig rajta volt) sokkal jobban indult, az index, duda működött és 5.(?) fokozatban azaz világításon sem állt le, refinél sem meg sem torpant. Kb 1 órán át töltöttem. Ekkor is rámértem multival, állo helyzetben 12,5 Volt, beinditva is 12, viszont mikor ráraktam a lámpát elkezdett lefele esni századonként.. Gondoltam gurulok egyet vele. Az utca végén már a tompított világitásom pislákolt, tovább mentem, egyre halványabb lett majd egyszer csak megint le akart állni mikor ráraktam, index megint elment vadászni. Hazajöttem, rámértem az akksira megint és megintcsak 7,7 Volt...
Tudom hogy béna vagyok, légyszives ne szoljatok le, de most mit tudok tenni? Tudok szerezni egy teljesen új 12Voltos akksit de csak 4Ah, érdemes megpróbálnom azzal?
És még egy kérdés amit nem nagyon értek. A töltést visszajelzp piros lámpa(visszajelző) az mi alapján is működik pontosan? Az normális ha akksi töltővel töltöm az akksit és pirosan világít, álló motornál? :D
Nem egészen értem milyen elven működik, egy bizonyos Volt alatt villan fel, vagy hogyan?

Csináltam egy pár képet az elektronikárol is, hátha.
Teljesen tanácstalan vagyok..

Videók:
https://youtu.be/oqzLpZ-pzXQ
https://youtu.be/E1SA3Kd4e8c
https://youtu.be/m8ySxcDbwMg
https://youtu.be/pxyz6LFhEhM
https://youtu.be/vsfxe8wYMiA

Képek:
Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Értem!
Nagyon köszönöm a segítségedet!
Pénteken nekiesek, megnézek mindent amit mondtál, mondtatok és akkor majd jelentkezem! :)
Addig is széles utat mindenkinek! :)
Avatar
aronpfabian
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1049
Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: aronpfabian »

bartal96:
>Trafót cseréltem(lada trafó volt rajta,vettem rá "német minőségűt") 3 vezeték ment rá és elvileg jól kötöttem be. KÉP:
Van rajta egy "1" jelölés amire a zöld vezeték megy (ez a szaggatott test) és egy "15" jelölés amire pirosak (gyújtáskapcsolóról, gyújtásvezérlő dobozról, féklámpáról)
Fordítva bekötve is működik de sokkal jobban melegszik, ez hosszú távon tönkreteheti.

> Lehet hülyeség, de az nem lehet, hogy az idex azaz a kombinált kapcsolónál rossz valami? Mikor összreaktam észrevettem hogy az egyik vezeték ott(fehér) hozzá lett nyomatva a kormányhoz ezért kicsit kilapult, kilátszotta vezeték de ezt szigszalaggal orvosoltam.
Nem hülyeség. Nem szabad semminek hozzáérnie a kormányhoz. A kürt és index hibával összefügghet (nézd át), viszont a tompítottra leállással semmiképpen.

> Jelenleg nem vagyok otthon, de pénteken megnézem az akksit egy multiméterrel, hogy álló helyzetben gyújtás nélkül, gyújtással, és járó motornál mennyi a feszültség. Ezt megosztom veletek, és remélem össze tudunk hozni valamit, hogy jó legyen.
Első körben mindenképpen töltsd fel az akkumulátort külső töltőn! Ha pedig rossz akkor vegyél újat, hibás akksival nincs értelme a hibakeresésnek. (z25z leírta hogyan próbáld ki, izzóval terhelve mérj rá, nem eshet 12V alá a feszültsége)

- Álló helyzetben lekapcsolt gyújtással egy feltöltött akksi 12.4-12.8V feszültséget mutat (13V+- is lehet ha frissen volt töltve, de ez az első terhelés rákapcsolásakor normál szintre esik)
- Ráadod a gyújtást, beindítod, alapjáraton 12V körül kell legyen felkapcsolt fényszóróval.
- Kis gázhúzásra a töltésjelző el kell aludjon
- Elkezded jobban húzni a gázt, folyamatosan nőnie kell a feszültségnek, 2000-3000 RPM között már 13.6V fölött kéne legyen (kb innentől töltődik az akksi)
- Teljes gázon sem mehet 14.4V fölé
Indexelj, dudálj, nyomd a féket, nézd meg hogyan változik az eredmény. 3000 RPM fölötti fordulaton 13V alá esés egészségtelen.

> Mikor megvettem akkro mentem vele kb 50 km-ert az út alatt tökéletesen működött minden visszajelző, lámpa. Viszont az út után mikor álló motornál szórakoztam a világitással, tompitott, refi.. akkor elég hamar elhalványult, és elment a lámpa, ezt betudtam annak, hogy nem volt használva a motor rég óta és biztos nem töltöt fel eléggé ezalatt a rövid út alatt.
210W-os a generátor, a folyamatos terhelések pedig 100W körül vannak. Röhögve fel kell töltse az akksit 50 km alatt, hacsak nem végig Budapesten szenvedtél a dugóban. Ott valami gond van (akku, generátor, mindkettő)

...amúgy hány Ah-s az akksi? Legalább 5 nem ártana, de a 9-es a menő :D (100 km-ről még simán hazavisz ha a generátor elmegy vadászni)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2852
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

popitty írta:Üdv Tisztelt Márkatársak (Mz)
Korábban ha jól emlékszem valamikor az év elején téma volt itt a fórumon a betolóállás. Nos akkor az volt a panasz, hogy nem lehet betolni a Ts-t. Nos ha valakit érdekel még a téma megosztom a tapasztalatomat, hogy tudniillik új fesz.szabályzó került a motoromra ( Vape R81 6 V) és azóta a betoló állás a gyári leírás szerint használható. Ha ugyanis 2-esbe teszem és tempósan megtolom be is indul. Hát ennyi! Azért nem kívánok eredménye tolást!
A 6V-os rendszereknél volt betoló állás, és ha jó a töltés, be is lehet tolni. Ezt senki sem vitatta ;)

A 12V rendszerű motorokra mondják azt, hogy a "betoló állásban" nem lehet betolni. Ez teljesen igaz is, hiszen ott a gyújtáskapcsoló nem kapcsol semmit :mrgreen:

Az ETZ-ket sima gyújtásállásban kell megpróbálni betolni. Jó töltés esetén és "valami" kapacitást (kondenzátor, akár a teljesen lemerült, de NEM zárlatos akku) a + és a - közé kötve, sikerülnie kell.
Avatar
popitty
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 209
Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
MZ-d típusa: MZ Ts 150
Tartózkodási hely: Miskolc

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: popitty »

Üdv Tisztelt Márkatársak (Mz)
Korábban ha jól emlékszem valamikor az év elején téma volt itt a fórumon a betolóállás. Nos akkor az volt a panasz, hogy nem lehet betolni a Ts-t. Nos ha valakit érdekel még a téma megosztom a tapasztalatomat, hogy tudniillik új fesz.szabályzó került a motoromra ( Vape R81 6 V) és azóta a betoló állás a gyári leírás szerint használható. Ha ugyanis 2-esbe teszem és tempósan megtolom be is indul. Hát ennyi! Azért nem kívánok eredménye tolást!
bartal96
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2017.07.31. 21:43

Re: Elektronika topik - a pokol kapuja

Hozzászólás Szerző: bartal96 »

Köszönöm szépen a hozzászólásokat! :) Sajnos szomorúan hallom, hogy valószínüleg a töltés a hiba, ugyanis rettegek az elektronikátol, ki nem állhatom, nem értek hozzá.. :(
Trafót cseréltem(lada trafó volt rajta,vettem rá "német minőségűt") 3 vezeték ment rá és elvileg jól kötöttem be. KÉP:
Kép
Ezen kívül még nyílván az akksit kötöttem vissza, és az ülés alatt van egy test pont, ahová kb 5-6 barna színű testkábel megy rá, azokat csiszolgattam még meg. Semmi mást Nemtudom, hogy említettem-e de elektronikus gyújtás van a motoron.
Lehet hülyeség, de az nem lehet, hogy az idex azaz a kombinált kapcsolónál rossz valami? Mikor összreaktam észrevettem hogy az egyik vezeték ott(fehér) hozzá lett nyomatva a kormányhoz ezért kicsit kilapult, kilátszotta vezeték de ezt szigszalaggal orvosoltam. :D Lehet hülyeség, csak ahogy mondtam nagyon nem értek a vilamossági cuccokhoz..
Jelenleg nem vagyok otthon, de pénteken megnézem az akksit egy multiméterrel, hogy álló helyzetben gyújtás nélkül, gyújtással, és járó motornál mennyi a feszültség. Ezt megosztom veletek, és remélem össze tudunk hozni valamit, hogy jó legyen.
Mikor megvettem akkro mentem vele kb 50 km-ert az út alatt tökéletesen működött minden visszajelző, lámpa. Viszont az út után mikor álló motornál szórakoztam a világitással, tompitott, refi.. akkor elég hamar elhalványult, és elment a lámpa, ezt betudtam annak, hogy nem volt használva a motor rég óta és biztos nem töltöt fel eléggé ezalatt a rövid út alatt.
Van esetleg még valamit ötletetek, hogy honnan induljak ki? Vagy várjuk meg mit mutat a multiméter?
Széles utat és köszönöm a segítőkész hozzászólásokat!!! Örülök hogy egy ilyen Club tagja lehetek. :)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég