Elektronika topik - a pokol kapuja
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aonfabian van itt olyan gond hogy azért papir nélkül mert a jobb blokfélben a csapágy fészek nem az igazi és pont ezen van a motorszám a vázba meg bele van rohadva a lengóvilla tengely van mág más gond is de például tankon is kéne javitani de belül tökéletes nem roszdás de ezektől eltekinve a többi az jó például van rajta Bambi3 kipufogó igaz mentem vele se nem sokat de itt mér eltértünk a témától üdv. juragy
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog.
Engem egyszer leszólítottak,hogy milyen gazdag vagyok,hogy Trabival járok. Igaza volt! 8 literes fogyasztással.... 
Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
Az OT-vizsga nem is sok.
Ami viszont sok, az a jármű korhű állapotra való vissza állítása.
. Ez nagyban függ a pillanatnyi állapottól.



Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
Az OT-vizsga nem is sok.





- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Műszaki és biztosítás nélkül, de forgalmival-törzskönyvvel minden probléma nélkül eladható papírosan is. Nem támogatom az ötletet, de ha már erre adod a fejed, legalább a papír ne vesszen el...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hja kérem,az OT-zés nem ócsó dolog.jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy


Lassan egy nyugati is kijönne a költségekből....
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Volt akit a kínai késes is megviccellt.KILL3R etz írta:Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel.

-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a válaszokat!




- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziaszto a motort amikor vettem ha jól emlékszek selexs volt benne vagy valami hasonló(régem volt) épen akor jért le a garanciamég 6 évig használtamigaz télen is gondoztam
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
jura györgy írta:sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Véleményem szerint se időt, se energiát ne pazaroljál rá!
Ezeken már nem segít semmi, megdöglött. Sajnos annyira leromlott némely akkumlátor minősége, hogy csak nézegetünk. Nem véletlen a 6 hónap garancia! 3 év az egész jó teljesítmény. Az én Vartám 1 évig bírta mindössze.
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok, meghalt az aksim BOSCH 9Ah 12 V töltésem az jó lehet mert a motorom eljár csak azt nem értem ha bekapcsolom a világiást T akkor leáll indexelésnél nem pedig az is 2x 21W próbáltam tölteni de ampermérő már meg se mocan tulajdon képpen az a kérdésem érdemes-e ujra savazni?: nem régi nincs 3 éves elóző aksim VARTA volt az is így járt túltöltésem sincs 14 voltnál felyebb nem megy persze tompitott világitásnál mérve nem tudom ki hogy van vele bár nagyon nehéz kimondani mert van pár szép emlék
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
de kezd tele lenni a tököm az ÉN emzémmel megint rá toltam közell 40 ezret és még mindig nem jó jővöre el sem viszem müszakira tudom van piactár de itt mondom hogy papirok nélkül elvihető de csak 1be van pár alkatrész is mint például jó fötngely henger hengerfej jó gyertya menettel meg sok apróság. üdv. juragy
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szintén kezdő MZ-s vagyok. Nekem ugyan perkásom van, de hasonlóképpen viccelt meg engem is. Nálam a trafó volt rossz. Na, és a fesz. szab. sem jó. Épp elektronikusra várok. De ma párom Pancsija is megállt alattam, neki csak gyertya baja volt.
- pnlaci
- bajnok
- Hozzászólások: 878
- Csatlakozott: 2015.02.20. 08:49
- MZ-d típusa: etz-250.predator.
- Tartózkodási hely: Kecskemét kadafalva
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Régi feszültség szabályzók is produkálnak hasonló hibákat. Ahogy Zizi is írta,érdemes rámérni a töltésre hogy a 14 V körüli feszültséget tudja e biztosítani. Nekem is 5Ah aksim van gond nélkül teljesít 6. éve. Elektronikus feszültség szabályzó megold minden problémát.Ha ott a baj.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Biztosíték táblát is érdemes késesre cserélni, a gyári viccelődhet az emberrel. 

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A ki tudja hány éves akkumulátornál mindenképp ajánlott a csere, de azért jó lenne ha lenne kezednél egy multiméter azzal ki lehet zárni pár dolgot. Nyugalmi állapotban egy jól feltöltött akkuban 12,8-13,2 V-nak meg kell lennie. Bár ha a a feszültség megvan még mindig nem biztos, hogy a kapacitása is jó, ezt terhelővillával lehetne megnézni, ami kicsit fehér holló kategória. Legalábbis nagyon kevés MZ-snek figyel a polcon egy olyan műszer. Mindenesetre ha beindítod akkor mérj feszültséget az akku sarukon. Lámpa nélkül 2000 felett 14V körüli értéket kellene mérned, lámpát rákapcsolva 13,2-13,8 körül. Ha ez az érték nincs meg akkor lehet hogy mégsem az akku a hunyó teljes egészében, hanem az elégtelen töltés miatt folyamatosan kevés benne a szufla és ezért produkálja a hibát. Ekkor jöhet a további vizsgálódás: fesszabályzó, szénkefék, U,V,W saru stb.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a gyors választ. Remélem én is, hogy egy akksi csere megoldja a gondot. Jövő héten kiderül.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jó esélyed van, hogy az akku a hunyó. Mivel nem csapkodja ki a biztosítékot ezért első körben nem gondolnék feltétlen zárlatra, bár éppen lehet egy olyan áthúzás a lámpa körben ami produkálhat hasonló jelenséget. Akku a beindításhoz is kell, ezért fordulhat elő az hogy ha lámpát rákapcsolva áll le akkor nem tudod utána beindítani, mert annyira kiveszi a szuflát, hogy nem elég a szikra előállításához. De ha hagyod egy kicsit regenerálódik és utána már be tudod indítani, menet közben meg 2000-ers fordulat felett már tölt és ellátja a rendszert.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv!
Még új vagyok a fórumon és MZ tulajként sem jeleskedtem még eddig. A napokban sikerült vennem egy 1984-es ETZ 250-est aminek van egy "apró" gondja.
A probléma az, hogy ha felkapcsolom a tompítottat, akkor van, hogy megáll a motor, amint leveszem a világítást, a kulcsot gyújtásra visszakapcsolom, ismét elindul. Csinálja ezt alacson és magas fordulaton is. Volt, hogy előzésnél visszaváltás, és index kitétel után megállt, vagy kereszteződéshez érve, behúzott kuplunggal, vagy csak lassan gurulva leállt. Ilyenkor minden esetben ha lekapcsoltam a lámpát, újra életre kel a motor és megy tovább minden gond nélkül, úgy is ha pár másodperc után visszakapcsolom a világítást. Azonban, ha nem kapcsolom le a lámpát, hanem hagyom megállni, akkor utánna alig akar elindulni, még tolásra sem.
Valamint néha olyan, mintha felkapcsolt lámpával, nagyobb gázra meg-meg torpanna.
Mi okozhatja a problémát, merre induljak el ami a legesélyesebb? (Annyit még hozzáfűznék, hogy most egy kitudja hány éves 5 ah-ás akkumulátor van benne, jövő héten ezt mindenképpen cserélem 9ah-ásra)
Köszönöm előre is a segítséget.
Még új vagyok a fórumon és MZ tulajként sem jeleskedtem még eddig. A napokban sikerült vennem egy 1984-es ETZ 250-est aminek van egy "apró" gondja.
A probléma az, hogy ha felkapcsolom a tompítottat, akkor van, hogy megáll a motor, amint leveszem a világítást, a kulcsot gyújtásra visszakapcsolom, ismét elindul. Csinálja ezt alacson és magas fordulaton is. Volt, hogy előzésnél visszaváltás, és index kitétel után megállt, vagy kereszteződéshez érve, behúzott kuplunggal, vagy csak lassan gurulva leállt. Ilyenkor minden esetben ha lekapcsoltam a lámpát, újra életre kel a motor és megy tovább minden gond nélkül, úgy is ha pár másodperc után visszakapcsolom a világítást. Azonban, ha nem kapcsolom le a lámpát, hanem hagyom megállni, akkor utánna alig akar elindulni, még tolásra sem.
Valamint néha olyan, mintha felkapcsolt lámpával, nagyobb gázra meg-meg torpanna.
Mi okozhatja a problémát, merre induljak el ami a legesélyesebb? (Annyit még hozzáfűznék, hogy most egy kitudja hány éves 5 ah-ás akkumulátor van benne, jövő héten ezt mindenképpen cserélem 9ah-ásra)
Köszönöm előre is a segítséget.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Akksi alá tegyél be léceket és utána húzd rá a leszorító gumit és fölé a műanyag fedelet. Ha meg végül majd tönkremegy (5+ év múlvaSzekulics Zoltán írta:Sziasztok!
Az imént regisztráltam csak, van nekem, még nincs is egy hete, egy MZ ETZ 125 nagyon kevés kilométerrel.
Viszont az akkumulátornál ez a kis anomália tartózkodik, szeretném visszaállítani az eredeti körülményeket amihez jó lenne ha látnék egy képet hogyan kell kinéznie.
Ha valaki tudna küldeni egyet az nagy segítség lenne.
Előre is köszönöm.
Valamint nincs balra irányjelző, visszajelzés, csak jobbra.

Az indexvillogtató egy gumi pöcökkel van felakasztva a műanyag fedélre eredetileg, de ezt a fajtát amúgy is érdemes lecserélni valami autóba való elektronikus típusra (esetleg az ebayes 1$-os narancssárgára)
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Így nem látszik a káosz, csak annyi, hogy riasztó aksi van benne, ami nem feltétlenül rossz, de ez nagyon "vallási" kérdés. Az index egy oldalas visszajelzésének hibája az óránál keresendő. A kontroll lámpára 2 vezeték megy. Egy fekete/fehér és egy fekete/zöld. Ez úgy működik, hogy a jobbos a balon keresztül testelődik és fordítva. gyakorlatilag az egyik vezeték az égő tüskéjén a másiknak a házon kell lennie és az égő nem testelődhet az órán.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 3
- Csatlakozott: 2017.05.22. 11:05
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Az imént regisztráltam csak, van nekem, még nincs is egy hete, egy MZ ETZ 125 nagyon kevés kilométerrel.
Viszont az akkumulátornál ez a kis anomália tartózkodik, szeretném visszaállítani az eredeti körülményeket amihez jó lenne ha látnék egy képet hogyan kell kinéznie.
Ha valaki tudna küldeni egyet az nagy segítség lenne.
Előre is köszönöm.
Valamint nincs balra irányjelző, visszajelzés, csak jobbra.

Az imént regisztráltam csak, van nekem, még nincs is egy hete, egy MZ ETZ 125 nagyon kevés kilométerrel.
Viszont az akkumulátornál ez a kis anomália tartózkodik, szeretném visszaállítani az eredeti körülményeket amihez jó lenne ha látnék egy képet hogyan kell kinéznie.
Ha valaki tudna küldeni egyet az nagy segítség lenne.
Előre is köszönöm.
Valamint nincs balra irányjelző, visszajelzés, csak jobbra.

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Jut eszembe: Bútor sarokvas! Az már félig készen van. Szokott lenni horganyzottban különböző szélességekben,hosszokban,furatokkal stb.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Egy lemez talp kell amire felfogatható,azt pedig a gyári lámpatartóra hegeszteném,közvetlenűl a hátsó lámpa mögött. Ha oldalra mégtöbbet akarod hozni,akkor a lemez tartót hosszabbra hagyod oldalirányban.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2016.07.23. 00:27
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
De igen, 251/301 elvileg mind kettőre jó.
Köszönöm, valami hasonlóra gondoltam én is valami menetezésel. Köszönöm a segitségetek
Köszönöm, valami hasonlóra gondoltam én is valami menetezésel. Köszönöm a segitségetek

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valamilyen házi barkácsmegoldással biztos feltenném. De ehhez látni kellene, kézben forgatni stb. Első körben ott kezdeném, hogy a villogó testről leválasztható-e a hosszúkás "kar" ha igen onnantól egy menetet varázsolnék bele vagy 6 ost vagy 10-est és innentől az eredeti szárba belülre 6-os menetet fúrnék vagy a külsejére vágnék 10-est.
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ez véletlen nem a 301-esé? Ott a müanyag sárvédőre passzol- logikailag.Roland18 írta:Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 250-es ETZ-m amire rendeltem 251-es 6ledes irányjelző szettet. Mielött meg rendeltem kértem,hogy regyenek a csomagba mi dent ami szüksüges a felszereléséhez ( első- hátsó tartókat). Na a baj az, hogy mikor meg jött már akkor észre vettem, hogy a tartókra sem lehet felhejelzni (főleg az elsőre nem) szeretnélek Titeket meg kérdezni, hogy mit tanácsoltok, hogy oldjam meg a felszerelést?! Képeket mellékelek: Köszönöm a segitségetek.
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 2
- Csatlakozott: 2016.07.23. 00:27
- MZ-d típusa: Mz Etz 250
- Tartózkodási hely: Sopron
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 250-es ETZ-m amire rendeltem 251-es 6ledes irányjelző szettet. Mielött meg rendeltem kértem,hogy regyenek a csomagba mi dent ami szüksüges a felszereléséhez ( első- hátsó tartókat). Na a baj az, hogy mikor meg jött már akkor észre vettem, hogy a tartókra sem lehet felhejelzni (főleg az elsőre nem) szeretnélek Titeket meg kérdezni, hogy mit tanácsoltok, hogy oldjam meg a felszerelést?! Képeket mellékelek: Köszönöm a segitségetek.




- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Üdv Márkatársak!
Visszaolvastam itt a forumon és láttam ,hogy kb. 1 éve volt téma a Jófogáson csomagban(20db) hirdetett MZ megszakító milyensége.
Elég pozitív visszhangja volt , így merészeltem rendelni 1 tételt, de ezt a mennyiséget én bizonyosan nem fogom elhasználni,
így egy részét eladnám, ha van rá érdeklődő. 450Ft+posta/darab áron akár 1 db-ot is elküldök ha valakinek kell.
A postaköltségnek még utánajárok,de szerintem 1db, sima levélként biztosan feladtható.
Akit érdekel erre a címre írjon: fzooltan kukac gmail pont com.

Visszaolvastam itt a forumon és láttam ,hogy kb. 1 éve volt téma a Jófogáson csomagban(20db) hirdetett MZ megszakító milyensége.
Elég pozitív visszhangja volt , így merészeltem rendelni 1 tételt, de ezt a mennyiséget én bizonyosan nem fogom elhasználni,
így egy részét eladnám, ha van rá érdeklődő. 450Ft+posta/darab áron akár 1 db-ot is elküldök ha valakinek kell.
A postaköltségnek még utánajárok,de szerintem 1db, sima levélként biztosan feladtható.
Akit érdekel erre a címre írjon: fzooltan kukac gmail pont com.

- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszi!sell írta: Mivel a mkp jó része nem volt összerakva, nem került meg a hátsófék pálca és a kuplung ütköző bakelit (?),
elsősorban ezek érdekelnének, jó-e helyette az ETZ-é?
Hali, a kuplung ütköző egyforma, a fékpálca, viszont nem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
[/quote]
Mivel a mkp jó része nem volt összerakva, nem került meg a hátsófék pálca és a kuplung ütköző bakelit (?),
elsősorban ezek érdekelnének, jó-e helyette az ETZ-é?[/quote]
Hali, a kuplung ütköző egyforma, a fékpálca, viszont nem.
Mivel a mkp jó része nem volt összerakva, nem került meg a hátsófék pálca és a kuplung ütköző bakelit (?),
elsősorban ezek érdekelnének, jó-e helyette az ETZ-é?[/quote]
Hali, a kuplung ütköző egyforma, a fékpálca, viszont nem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm szépenaronpfabian írta:Ellenőrizd hogy nincs-e valami félrekötve, nem megfelelő csatlakozóraSediki írta:Kedves Fórumozók!
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
A jelenség amúgy szinte biztos hogy a kapcsoló hibája, mert a leírásod alapján egyértelműen összefügg a kapcsoló állásával ("csak gyújtás" állásban van áram, a többiben nincs, ha jól vettem ki)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Stephanus írta:Nekem a biztosítékok szoktak ilyet okozni. Hengeres biztosítékokat használok (még lusta voltam átszerelni késesre), és mikor elkorrodál a végük, vagy bármi más miatt elkezdenek rosszul érintkezni, akkor tipikusan olyankor szakadnak meg teljesen, mikor felkapcsolom a világítást. Aztán vagy visszajön magától, vagy nem. De ha rögtön tovább akarok menni, akkor általában meg kell mozgatni a biztiket, vagy cserélni.Sediki írta:Kedves Fórumozók!
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Köszönöm szépen.
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nekem a biztosítékok szoktak ilyet okozni. Hengeres biztosítékokat használok (még lusta voltam átszerelni késesre), és mikor elkorrodál a végük, vagy bármi más miatt elkezdenek rosszul érintkezni, akkor tipikusan olyankor szakadnak meg teljesen, mikor felkapcsolom a világítást. Aztán vagy visszajön magától, vagy nem. De ha rögtön tovább akarok menni, akkor általában meg kell mozgatni a biztiket, vagy cserélni.Sediki írta:Kedves Fórumozók!
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ellenőrizd hogy nincs-e valami félrekötve, nem megfelelő csatlakozóraSediki írta:Kedves Fórumozók!
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
http://pic.mz-forum.com/harry/MZ/Schaltplane/etz250.pdf
A jelenség amúgy szinte biztos hogy a kapcsoló hibája, mert a leírásod alapján egyértelműen összefügg a kapcsoló állásával ("csak gyújtás" állásban van áram, a többiben nincs, ha jól vettem ki)
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kedves Fórumozók!
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Segítségeteket kérem az alábbi jelenség tisztázásához/megoldásához.
Az ETZ250-es motorkerékpárom a következő jelenséget produkálja:
A gyújtáskapcsoló bekapcsolt, de nem világítás helyzetében az üres helyzet sárga és a töltés piros színű jelzőlámpák világítanak. Amennyiben a gyújtáskapcsolót elfordítom világítás helyzetbe minden elektromosság eltűnik, a motort nem lehet berúgni sem. Sőt utána a gyújtáskapcsoló bármely helyzetében azt tapasztalom, hogy nincs elektromosság. Majd egyszer csak visszatér az elektromosság a gyújtáskapcsoló olyan helyzetében, amely nem világítás helyzetben van.
Az akkumulátort ellenőriztettem, rendben van. Egy használt gyújtáskapcsolót vettem, vele semmire sem jutottam.
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel közületek, vagy tudnátok tanácsot adni probléma megoldására?
Előre is köszönöm a segítségeteket.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!Athem írta:Szia!
Kezdésnek Itt eléred a szervizkönyvet, ha nem sikerül letölteni,akkor pü.-be elküldöm. Másban remélem más is tud segédkezni. Börzékre is jobb ha szakival mész szvsz. ha még nem volt MZ-d. Gumit webshopokban jó venni, minden más kérdéses mit kell cserélni kb. Szimeringekből, csak VITON javallott, és csapágyból, KOYO vagy esetleg SKF c3 -as legyen legalább. Ennyit tudok segíteni most hirtelen.
Köszi a szerviz könyvet! Már van egy ideje MZ, igaz eddig csak 125-s TS-em.
Blokkjával nincs baj, azt még akkor rendbe tettem neki amikor az előző gazdájánál volt, ilyet még nem láttam kiolvadt a dugattyúja - mindegy, rendbe raktam. nem emlékszek pontosan 5-6 éve állt, raktam rá egy nálam elfekvőben lévő karbit (benzint+akksit) és BEINDULT!!!

Csapágyból én KBS-t használok, nekem bevált + nagyker áron kapom.
Szimeringből egyeértelmű, hogy a VITON!
Mivel a mkp jó része nem volt összerakva, nem került meg a hátsófék pálca és a kuplung ütköző bakelit (?),
elsősorban ezek érdekelnének, jó-e helyette az ETZ-é?
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
aronpfabian írta:Kábelköteg: Baki Máté Csaba (facebookon megtalálod)motrosmano írta:Helló!
Vettem 250/1 -t, elég ramaty állapotban vannak a vezetékei, egyszerűbb lesz az egészet újra húznom.
Kit (kiket) kell keresnem ez ügyben? Gondolok itt a kábelköteg gyártásra (színhelyesen), ill. ha elakadnék segítségre!
Bár nem ehhez a téma körhöz tartozik, de a csomagtartó hogy van beépítve gyárilag? Váz megmelegítve és bedugva? Már csak azért kérdezem, mert valamelyik előző gazdája simán leflexelte váznál tőbe, aztán felszerelt (lehet nem jól írom) krauzer csomagtartót.
Csomagtartó: bedugva a vázba hosszan (lengéscsillapítóig) és ha peched van, jól belerohadva. Ha a végét leflexelték, akkor kellemetlen lesz kiszedni (pl. melegítés, jóónagy betonvas ráhegesztés, annál fogva rángatás)
Helló!
Köszi, megkeresem Mátét (bár nincs facebook fiókom).
Megpróbálom így kiszedni a csomagtartót maradványait!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Kábelköteg: Baki Máté Csaba (facebookon megtalálod)motrosmano írta:Helló!
Vettem 250/1 -t, elég ramaty állapotban vannak a vezetékei, egyszerűbb lesz az egészet újra húznom.
Kit (kiket) kell keresnem ez ügyben? Gondolok itt a kábelköteg gyártásra (színhelyesen), ill. ha elakadnék segítségre!
Bár nem ehhez a téma körhöz tartozik, de a csomagtartó hogy van beépítve gyárilag? Váz megmelegítve és bedugva? Már csak azért kérdezem, mert valamelyik előző gazdája simán leflexelte váznál tőbe, aztán felszerelt (lehet nem jól írom) krauzer csomagtartót.
Csomagtartó: bedugva a vázba hosszan (lengéscsillapítóig) és ha peched van, jól belerohadva. Ha a végét leflexelték, akkor kellemetlen lesz kiszedni (pl. melegítés, jóónagy betonvas ráhegesztés, annál fogva rángatás)
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia!
Kezdésnek Itt eléred a szervizkönyvet, ha nem sikerül letölteni,akkor pü.-be elküldöm. Másban remélem más is tud segédkezni. Börzékre is jobb ha szakival mész szvsz. ha még nem volt MZ-d. Gumit webshopokban jó venni, minden más kérdéses mit kell cserélni kb. Szimeringekből, csak VITON javallott, és csapágyból, KOYO vagy esetleg SKF c3 -as legyen legalább. Ennyit tudok segíteni most hirtelen.
Kezdésnek Itt eléred a szervizkönyvet, ha nem sikerül letölteni,akkor pü.-be elküldöm. Másban remélem más is tud segédkezni. Börzékre is jobb ha szakival mész szvsz. ha még nem volt MZ-d. Gumit webshopokban jó venni, minden más kérdéses mit kell cserélni kb. Szimeringekből, csak VITON javallott, és csapágyból, KOYO vagy esetleg SKF c3 -as legyen legalább. Ennyit tudok segíteni most hirtelen.
- motrosmano
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 270
- Csatlakozott: 2009.05.20. 11:46
- MZ-d típusa: MZ TS 125 és 250/1
- Tartózkodási hely: Kunhegyes
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Helló!
Vettem 250/1 -t, elég ramaty állapotban vannak a vezetékei, egyszerűbb lesz az egészet újra húznom.
Kit (kiket) kell keresnem ez ügyben? Gondolok itt a kábelköteg gyártásra (színhelyesen), ill. ha elakadnék segítségre! Szeretném a motort gyári állapotúra rendbe rakni, hogy később (ha már végleg meghülyültem) akár megkaphassa az OT-s rendszámot is. Bár nem ehhez a téma körhöz tartozik, de a csomagtartó hogy van beépítve gyárilag? Váz megmelegítve és bedugva? Már csak azért kérdezem, mert valamelyik előző gazdája simán leflexelte váznál tőbe, aztán felszerelt (lehet nem jól írom) krauzer csomagtartót. Plusz lenne még egy csomó kérdésem, mivel vannak apróbb hiányosságok motorom aztán mit érdemes boltból venni, és mire kell börzéken, hirdetésekbem vadásznom, esetleg mi csereszavatos az ETZ 250-sel?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jani
Vettem 250/1 -t, elég ramaty állapotban vannak a vezetékei, egyszerűbb lesz az egészet újra húznom.
Kit (kiket) kell keresnem ez ügyben? Gondolok itt a kábelköteg gyártásra (színhelyesen), ill. ha elakadnék segítségre! Szeretném a motort gyári állapotúra rendbe rakni, hogy később (ha már végleg meghülyültem) akár megkaphassa az OT-s rendszámot is. Bár nem ehhez a téma körhöz tartozik, de a csomagtartó hogy van beépítve gyárilag? Váz megmelegítve és bedugva? Már csak azért kérdezem, mert valamelyik előző gazdája simán leflexelte váznál tőbe, aztán felszerelt (lehet nem jól írom) krauzer csomagtartót. Plusz lenne még egy csomó kérdésem, mivel vannak apróbb hiányosságok motorom aztán mit érdemes boltból venni, és mire kell börzéken, hirdetésekbem vadásznom, esetleg mi csereszavatos az ETZ 250-sel?
Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Jani
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
xl2 ha menetközben nincs gond akkor szerintem az uszód lehet lyukas
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
El lett kötve a vezetékelés.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Problémám van egy ts 125-el. Méghozzá a töltéssel olyat produkál hogy töltés jelző nem alszik el indítás után és gáz adásra még fényesebben világit. De töltés nincs mi lehet a gond?
Választ előre is köszönöm.
Üdv: Péter
Problémám van egy ts 125-el. Méghozzá a töltéssel olyat produkál hogy töltés jelző nem alszik el indítás után és gáz adásra még fényesebben világit. De töltés nincs mi lehet a gond?
Választ előre is köszönöm.
Üdv: Péter
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
meg probalom köszi mar van szikra
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen ez karbi gond ahogy írták is kicsit dús"az alapjárat,próbáld meg elzárni a csapot és úgy pöfögtetni alapjáraton ha mielőtt megáll nagyon felpörög akkor tuti sok a benzin neki.xl2 írta:szerintetek mi lehet a gond most raktuk össze a mz ts 250/1 esem és szépen ketyerészik egy ideig alapjáraton és utána meg megáll a gyujtútrafó új a megszakító is új eredeti a vezetékköteg is új át lett vezetékelve az egész
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Pedig a "jár alapjáraton aztán később leáll" tipikus jelenség a túl dúsra állított alapjárat esetén, elektronikához csak nagyon ritkán van köze.xl2 írta:az is meg volt
Használat közben van valami baja, vagy csak az üres pöfögtetésnél?
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
az is meg volt
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Karburálás?xl2 írta:szerintetek mi lehet a gond most raktuk össze a mz ts 250/1 esem és szépen ketyerészik egy ideig alapjáraton és utána meg megáll a gyujtútrafó új a megszakító is új eredeti a vezetékköteg is új át lett vezetékelve az egész
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
szerintetek mi lehet a gond most raktuk össze a mz ts 250/1 esem és szépen ketyerészik egy ideig alapjáraton és utána meg megáll a gyujtútrafó új a megszakító is új eredeti a vezetékköteg is új át lett vezetékelve az egész
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha elromlik,akkor 1 perc visszadobni a megszakitót.kupi írta: Vedd meg én ha kell felszerelem és beállítom bár ismered a véleményem,szerintem felesleges pénz kidobás mert ha ez elromlik akkor nincs útszéli javítás meg semmi és mivel ez se örök el is romolhat.Nekem is vannak ilyen kütyüim"van a TS-re is szerelve egy M Szabi féle de nincs bekötve a gyári megoldás a megszakítóval nekem tökéletesen megfelel.
De sokan használjuk a 12V-os változatot gond nélkül.A 6V-osról nem tudok nyilatkozni mert azt nem próbáltam
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vedd meg én ha kell felszerelem és beállítom bár ismered a véleményem,szerintem felesleges pénz kidobás mert ha ez elromlik akkor nincs útszéli javítás meg semmi és mivel ez se örök el is romolhat.Nekem is vannak ilyen kütyüim"van a TS-re is szerelve egy M Szabi féle de nincs bekötve a gyári megoldás a megszakítóval nekem tökéletesen megfelel.[/quote]
Józsikám! ez egy jó cucc, nagyon egyszerű, ha még is beszarik, nagyon könnyen- akár az útszélen is vissza lehet alakítani!
Bár az útszélen még féket is lehet javítani!
Még egyszer köszönöm!
Józsikám! ez egy jó cucc, nagyon egyszerű, ha még is beszarik, nagyon könnyen- akár az útszélen is vissza lehet alakítani!


- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Vedd meg én ha kell felszerelem és beállítom bár ismered a véleményem,szerintem felesleges pénz kidobás mert ha ez elromlik akkor nincs útszéli javítás meg semmi és mivel ez se örök el is romolhat.Nekem is vannak ilyen kütyüim"van a TS-re is szerelve egy M Szabi féle de nincs bekötve a gyári megoldás a megszakítóval nekem tökéletesen megfelel.kovacssan88 írta:Jol néz ki köszi,ezt csak felszerelem és kész? vagy kell hozzá szakember?Ez gondolom örök élet+egy év vagy tévedek?Esetleg valami hátránya van ennek a technikának.z25z írta:ha van rá keret akkor esetleg ezzel: http://alkatreszkiraly.com/GYUJTAS-JELA ... UNIVERZALI
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég