Gumik
Re: Gumik
Sziasztok!Meg tudná valaki mondani melyik Heidenau gumi mintája áll legközelebb a 250-es ETZ gyári gumi mintájához?K33,K34,vagy valami más?
Re: Gumik
Ma pedig megrendeltem az első gumit,ami continental contigo 3*18-as lesz. Kiváncsian várom. Olcsóbb lesz mint heidenau.cseszy2 írta:Hátra megvettem a K36-os heidenau 3.25r16-ot. Elsőt majd fizu után cserélem. Mofakernél igy is otthagytam 27ropit..
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Gumik
Váztémában igazat adok! Nem tudom..... talán fogynom kellene.KILL3R etz írta:A váz hamarabb fog szétszakadni, mint hogy egy ilyen modern gumi felrobbanjon...


Viszont a guminál sem mindegy,hogy 150,vagy 200 kg a terhelhetősége. Gondolok itt a fékezésnél terhelt gumira. Bár ha ennyire belemegyek,akkor pl. a ráf,küllők stb. erőssége is kérdőjeles.
Re: Gumik
Hátra megvettem a K36-os heidenau 3.25r16-ot. Elsőt majd fizu után cserélem. Mofakernél igy is otthagytam 27ropit..
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
A váz hamarabb fog szétszakadni, mint hogy egy ilyen modern gumi felrobbanjon... 

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Gumik
A 110/80-18 as heidenaut 2.5 max-ra lehet fújni! Ezzel tudja a 265 kg terhelhetőséget.MrDok írta:Néhány évtized motorozási tapasztalattal én azt mondom neked most cseréld le azt a gumit.cseszy2 írta:Döntéssel semmi baj,csak hangyapöcsnyi gázadásra megindul a segge...ha megyek állandó tempóval hosszu uton,akkor semmi baj a kanyarokkal. Szerintem már kemény a gumi... ki hány bárral használja a gumikat? Keveslem az 1,5-1,8 bart.1,2-1,3 körül nyeklik az eleje is.
Egyszer jön eléd valami, ahol nem tudsz megállni, mert nem tapad a gumi.
Elöl 2.2-2.5 hátul 2.5-3bár. Terheléstől és gumitól függ.
A terhelhetőséget sem árt figyelembe venni! Én pl.közel 400 kilóval túrázom,amihez nem árt előlre egy erősített gumi. Nehogy egy komolyabb fékezéskor elpukkanjon!
Re: Gumik
Meg ha jól emlékszek elöl is Mitas volt. De az kicsivel régebbi. 1999-es. Legalábbis 3 jegyű a DOT száma és 9-es a vége.
Mondjuk annak se a futófelületével volt gond, hanem már nagyon szét volt repedezve. Jobbnak láttam lecserélni. A hátsó is erre a sorsra jut hamarosan. Hejdenagyonjó k36-ot terveztem eddig, aztán meg majd elválik.

Mondjuk annak se a futófelületével volt gond, hanem már nagyon szét volt repedezve. Jobbnak láttam lecserélni. A hátsó is erre a sorsra jut hamarosan. Hejdenagyonjó k36-ot terveztem eddig, aztán meg majd elválik.
Re: Gumik
A 10 éves Mitas már elég kemény. Már nem is hajlandó kopni. Ellenben a Heidenau...
Kb. 6000km van benne, a bordázott körmök már simák. Nekem elöl 2 bár, hátul 2,5 bár. Jóval mázsa alatt vagyok meg sosincs utasom. 


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Néhány évtized motorozási tapasztalattal én azt mondom neked most cseréld le azt a gumit.cseszy2 írta:Döntéssel semmi baj,csak hangyapöcsnyi gázadásra megindul a segge...ha megyek állandó tempóval hosszu uton,akkor semmi baj a kanyarokkal. Szerintem már kemény a gumi... ki hány bárral használja a gumikat? Keveslem az 1,5-1,8 bart.1,2-1,3 körül nyeklik az eleje is.
Egyszer jön eléd valami, ahol nem tudsz megállni, mert nem tapad a gumi.
Elöl 2.2-2.5 hátul 2.5-3bár. Terheléstől és gumitól függ.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Gumik
Az a 10 éves Mitas lehet tényleg öreg de sokszor többet ér mind egy távol keleti" új. Nekem is Mitas van az is kb egy tízes már de a kis TS-re megfelel nekem(Mitas 3,00-18 H03 Utcai motorgumi) sőt előre most tervezem egy új Mitas beszerzését(azon valami nagyon keleti csoda van) és hiába két éves kiszámíthatatlan pedig kopik mind a radír gumi bár anyagát tekintve inkább műanyag.Én bízom a Mitas-ba.Márton írta:Én külön élvezem ha körforgalom keresztezi az utam. Lehet dönteni a vasat.Még sose tapasztaltam megcsúszást. Vagy egyszer lesz az ami sose volt?
Elöl egy éves Heidenau, hátul 10 éves Mitas. Utóbbit már lehet nem ártana cserélni.
Re: Gumik
Döntéssel semmi baj,csak hangyapöcsnyi gázadásra megindul a segge...ha megyek állandó tempóval hosszu uton,akkor semmi baj a kanyarokkal. Szerintem már kemény a gumi... ki hány bárral használja a gumikat? Keveslem az 1,5-1,8 bart.1,2-1,3 körül nyeklik az eleje is.
Re: Gumik
Én külön élvezem ha körforgalom keresztezi az utam. Lehet dönteni a vasat.
Még sose tapasztaltam megcsúszást. Vagy egyszer lesz az ami sose volt?
Elöl egy éves Heidenau, hátul 10 éves Mitas. Utóbbit már lehet nem ártana cserélni.

Elöl egy éves Heidenau, hátul 10 éves Mitas. Utóbbit már lehet nem ártana cserélni.
Re: Gumik
Ma megnéztem,épp 10 évesek a gumik a sason.Igy nem csodálkozom.Meg a hátsóközepe jócskán kopott.Lengőkarszilent....kát azzal meg ma jól besz..tam....Huztam az anyákon,mert régebben volt hogy fellazult.És szépen elszakitottam a tengelyt...igen...letört a menetes vége baloldalt..Imádkozom,hogy tudjak venni tengelyt,de sokkal jobban aggaszt a régi kiszedése...Lehet lángal megy...Esztergáltatok holnap dornit,meg egy hosszu csavart.Ha nem birom kiütni,akkor átmenőcsavaros lesz idén,és télen ripityára szedem a mocit.De ez már nem gumitéma. 

- csoka
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 436
- Csatlakozott: 2011.02.06. 22:24
- MZ-d típusa: ETZ125,ETZ250
- Tartózkodási hely: Mezőberény Békés megye
Re: Gumik
A körforgalmat ne vedd figyelembe,mert ott rövid idő alatt "felfényesedik"az aszfalt,és olyan lesz,mint a keramid(macskakő,makadám)út.Az igénybe vétel sokkal nagyobb.Ott mindenki fékez,kanyarodik,gyorsít...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Előre szerintem 3.00 K65 Hedenau való...
Nem lengővilla szilent kopás miatt bizonytalan a hátulja?
Nem lengővilla szilent kopás miatt bizonytalan a hátulja?

Re: Gumik
Köszönöm a válaszokat,azt hiszem ugy döntöttem,hátra 3,25-16 heidenau fog menni.Nincs semmi olyan váltóméretü gumi.Előre meg nézek valamit.Azért jobb elöl a superebb mintáju gumi,mint a gyári,mert kevésbé kell kormányozni a motort és kanyarsebessége is megnövelhető.Sokkal jobb vezetési élményt ad.A hátsó is jobb volt,kissebb kanyarokig.De egy körforgóba kettes alapjárat közeli fordulaton remegve mentem körbe.Kis gázadásra tolja ki a seggét.Majd meglátjuk heidenauval milyen lesz.Mégegyszer köszönöm!!!
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Hali, nekem elől ilyen van fent, rosszat igazából nem mondhatok rá, de legközelebb inkább valami osztottabb mintát választok. Tiszta aszfalton nagyon tuti, vizes úton annyira még nem feszegettem. Földúton, annyira jó csak amennyire látszik. 

- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Én nem szoktam variálni, megvettem a gyári méretet, az eredeti Heudenau mintázatából tökéletes!
Halkan jegyzem meg- nem bántásként- de az MZ-n eléggé furcsán mutat ez a Continental csoda gumi!
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Nem egyszerű erre olyan választ adni, ami megkönnyíti a dolgod. A heidenau egy nagyon jó/megbízható minőség. De a continental is a jó márkák között van. Személy szerint elfogult vagyok a heidenaut illetően, mivel nagyon meg voltam vele elégedve ezért az elmúlt 24 évben nem is volt más márkájú gumim. Motoroztam már 12 éves heidenauval is a mátrában gond nélkül. Az viszont tény, hogy az 1,85-ös felnire a 100-as kicsit széles, de azért el kellene bírnia. Próbálj számolgatva kompromisszumot keresni. 1 coll az 25,4 mm. azok a gumik amik pl 100/90-nek vannak megadva az első szám a szélesség mm-ben a második pedig az oldalmagasság a szélesség százalékában ebben a példában: 100 mm széles 90 mm magas. Hátsó kerékről beszélve tehát a gyárilag ajánlott 3,25 ös gumi elvileg 82,5 mm széles. Az, hogy /90 vagy /80 azt a sebességségmérő csalásán hamarabb észre fogod venni, mint a komfortérzeten, de a kisebb magasságú kevésbé deformálódik oldalirányú terhelésnél. Személy szerint 1,85-ös felnire 90/80-as guminál nem tennék szélesebbet. Előre meg mondjuk egy 80/80-at, de ez nagyon szubjektív.
Re: Gumik
Sziasztok.Elég régen rágódok a jó gumi választáson...ETZ 125ről van szó.Hátul 1,85r16 a felni,ott most 100/90 heidenau K65 van fent.Már megkeményedett,megöregedett,7 éves kb.De kezdetektől azt éreztem,h.pl.körforgóban tör ki a segge kicsi gázadásra is.Összel meg majdnem el is taknyoltam...mivel keskeny a felni,rohadtul domborodik a 100/90 rajta.Csak méregetem a cimbik 3,25r16 gumiját,és mintha kb 100 széles lenne,meg kb 80 magas.de ugye nem pontos a mérés.Itt valami meg azt irta,h.alacsonyabb lenne a 100/80 mint a gyári 3,25.Igazából nem tudom mit tegyek.Nézegetem ezt a gumit,de bizonytalan vagyok.
http://www.marso.hu/termekek/motor-gumi ... iltering=1
Előre meg ezt:
http://www.marso.hu/termekek/motor-gumi ... iltering=1
Vagy ugyanez 3 collban.
Ha valaki segitene,megköszönném.Tudom,rakás hozzászólás van,de mégis bizonytalan vagyok.
http://www.marso.hu/termekek/motor-gumi ... iltering=1
Előre meg ezt:
http://www.marso.hu/termekek/motor-gumi ... iltering=1
Vagy ugyanez 3 collban.
Ha valaki segitene,megköszönném.Tudom,rakás hozzászólás van,de mégis bizonytalan vagyok.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
- MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Németország
Re: Gumik
Köszi a válaszokat. Èn is így fogom csinálni.
Egyébként a Heidenau honlapján is hasonlót találtam.Viszont a szelepsapka lekontrázása is jo.De csak ha a gumik fokozott terhelésnek vannak kitéve.Pl.Cross, terep
Egyébként a Heidenau honlapján is hasonlót találtam.Viszont a szelepsapka lekontrázása is jo.De csak ha a gumik fokozott terhelésnek vannak kitéve.Pl.Cross, terep
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Gumik
Csatlakozva az előttem szólóhoz,szerintem is a szelepház az "első" anyával van a gumihoz "szorítva".
Nevezhetjük ily módon,szerelhető szelepháznak is,de szerintem is inkább a vulkanizáláson túl,egy biztosítás,hogy ne tudjon kiszakadni.
(nekem simán kiszakadt,igaz 20 év után,mintegy "durdefektet" szimulálva. Mire félrehúzódtam 50-es tempóról,addigra totál lapos volt.)
Nevezhetjük ily módon,szerelhető szelepháznak is,de szerintem is inkább a vulkanizáláson túl,egy biztosítás,hogy ne tudjon kiszakadni.
(nekem simán kiszakadt,igaz 20 év után,mintegy "durdefektet" szimulálva. Mire félrehúzódtam 50-es tempóról,addigra totál lapos volt.)
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
A két anya a gyenge szelep beépítés támogatásaként van szerintem. Az egyiket alatta a különleges tányér alátéttel meghúzod a szelep ház tövéhez, ez a belsővel együtt belülre kerül, a másik meg hagyományosan a felnin kívül a külső rögzítést látja el.albatros írta:Üdvözlöm a fórum tagjait, írói, olvasóit!
Tavaly februártól ujra büszke tulajdonosa vagyok ( 30 év után ) egy ETZ-nek.
Már majd mindent felújította, rendbe szedtem.
Most éppen a belsöket akarom kicserélni. Ami benne van az se régi, de minden ét hétben pumpálni kell ( VeeRubber )
Most újakat rendeltem ( Michelin und Metzeler )
A kérdésem: Miért van a szelepen 2 anya? Régebben csak egy volt.
Van aki azt mondja, a felni kerül a két anya közé, más szerint a második anyával kell lekontrázi a szelepsapkát (de mi a fenének? )
Várom a válaszotokat.
Persze ez csak feltételezés. Elfogadom a gyártók részletes leírását, hogy miért csinálják ezt így......

Igen, a Vee Ruber......... csodákra képes. Lyuk nélkül is enged.
Üdv az MZ-sek közt!!!!!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 14
- Csatlakozott: 2016.09.17. 16:04
- MZ-d típusa: ETZ250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Németország
Re: Gumik
Üdvözlöm a fórum tagjait, írói, olvasóit!
Tavaly februártól ujra büszke tulajdonosa vagyok ( 30 év után ) egy ETZ-nek.
Már majd mindent felújította, rendbe szedtem.
Most éppen a belsöket akarom kicserélni. Ami benne van az se régi, de minden ét hétben pumpálni kell ( VeeRubber )
Most újakat rendeltem ( Michelin und Metzeler )
A kérdésem: Miért van a szelepen 2 anya? Régebben csak egy volt.
Van aki azt mondja, a felni kerül a két anya közé, más szerint a második anyával kell lekontrázi a szelepsapkát (de mi a fenének? )
Várom a válaszotokat.

Tavaly februártól ujra büszke tulajdonosa vagyok ( 30 év után ) egy ETZ-nek.
Már majd mindent felújította, rendbe szedtem.
Most éppen a belsöket akarom kicserélni. Ami benne van az se régi, de minden ét hétben pumpálni kell ( VeeRubber )
Most újakat rendeltem ( Michelin und Metzeler )
A kérdésem: Miért van a szelepen 2 anya? Régebben csak egy volt.
Van aki azt mondja, a felni kerül a két anya közé, más szerint a második anyával kell lekontrázi a szelepsapkát (de mi a fenének? )
Várom a válaszotokat.

-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Tipp, ha olajos piszkos a kezed ( fáradt fekete akár zsíros) legolcsóbb mosogazószer plussz marosi homok, csodákra képes ( vidéki nevén a víz plussz homok = cigány szappan).
ezt tapasztalatból mondom. 


- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Oks, köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Akkor vazelin felejtős, a túracuccban meg majd melyet kap egy flakon folyékony szappan. (az jó edényt mosni, meg fürödni is
) bár retkes kézre amúgy még mindig az ultra derm a jegjobb (eddig ezt volt bepakolva), csak azzal meg fürödni szar 


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Gumik
Pedig a szappanos víz tökéletes, ahogy mások is mondták. Szappant tudsz berakni a dobozba, ivóvíz meg szokott lenni nálunk. De ha nincs, rá kell köpniz25z írta:Nem, a felniben nem volt. Azért lett cserélve, mert a régi volt deformált és lett egy jó állapotú helyette. A szappanos víz pont nem jutott eszembe, de minden más igen, ami természetesen nem volt otthon. és igen pattogtattam is stb. de egy ponton az istennek se akart kijönni. Aztán fujkáltam 8 barral, nem segített, a végén jött a wd40-es befújkálás és azzal kijött.
Szóval a vazelin ezek szerint nem jó ötlet, mert csuszkál a felnin utána?

(a szappan jellemzően tartalmaz glicerint is, ami ápolja a gumit, míg más kőolajszármazékok rendszerint károsak még a műanyagnak is)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Gumik
Néha elkerülhetetlen.amatőr írta:Út szélén nem szívesen szerelném.....
2010 Gyurma túra Esztergom.
Amúgy szinte meg sem izzadtunk ennél a szerelésnél

Akkor még megvolt a gyári szerelővasam is

Az is kiderült akkor számomra hogy a defektspray nem sokat ér egy nagyobb lyuk esetében.Befújtuk,azt orrán száján jött kifelé a felninél


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Hy, én nem használnák tartósan síkos dolgot, ahogy írtátok a gumi később is megcsúszhat tőle a felnin. Szerintem a folyékony szappan tuti erre, gyorsan kiszárad, és aztán nincs vele gond. A metzeler gumival a mi most van hátul én is gyogyóztam aztán úgy voltam vele a gyengéd erőszaknak csak enged (nekem sem akart teljesen felugrani a felnire) visszatettem a motorba a kereket majd 0.5 re leengedtem és ráülve óvatosan gurultam vele az udvarban pár kört és azért csak megtalálta a helyét. 

- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 491
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Gumik
A 110/80 as heidenauval én is szenvedtem mire felraktam a felnire,utána pedig második fújásra ment a helyére szappanos vízzel. Út szélén nem szívesen szerelném..... (az idei Nagytagyosi "kollektív" gumiszerelésből sokat tanultam!
)

Amatőr,... a rádióamatőr
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Gumik
Én sem használnám azt a mocskot(el kell felejteni végre azt a szemetet vagy nem tudom hova készülsz vele de nem is érdekel
) lehet vinne magával mindent, a szappanos történet az nagyon bevált az biztos nekünk is...

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Nem, a felniben nem volt. Azért lett cserélve, mert a régi volt deformált és lett egy jó állapotú helyette. A szappanos víz pont nem jutott eszembe, de minden más igen, ami természetesen nem volt otthon. és igen pattogtattam is stb. de egy ponton az istennek se akart kijönni. Aztán fujkáltam 8 barral, nem segített, a végén jött a wd40-es befújkálás és azzal kijött.
Szóval a vazelin ezek szerint nem jó ötlet, mert csuszkál a felnin utána?
Szóval a vazelin ezek szerint nem jó ötlet, mert csuszkál a felnin utána?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Nekem eddig mindegyik (belsős) gumim helyére ugrott max 2 bar környékén, szappannal szoktam feltenni. 1 bar környékén körbepattogtatom, aztán 2 bar körül is, így ki szokott mászni...
Nem lehet hogy a felniben van valami olyan deformáció, ami miatt nem ugrik fel?
Nem lehet hogy a felniben van valami olyan deformáció, ami miatt nem ugrik fel?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
hát hallod hiába modern meg új gumi 2016 ban gyártott heidenauval szórakoztam 8-bart bír a kompresszor, kb 8-9.-ik felfújásra jött ki szépen úgy ahogy kell, persze akkor már locsoltam WD40-nel bőven, ezért gondoltam, hogy a vazelin amúgy jó megoldás?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Most akkor nem értem félre a dolgot, és az MZ MOTORGUMI peremére gondolok........z25z írta:Még egy kérdésem lenne: a gumi peremét felhelyezésnél ugyebár érdemes bekenni valamivel, hogy könnyebben kicsússzon a pereme a helyére, amikor felfújjuk. Ide mit lehet használni? A vazelin megfelelő lehet erre a célra?

Mert a másikat minek fújnád fel, és amúgy is kenve van.....
Szóval. Otthon szappan + nedvesítés, és kompresszor.
Motorozás közben elsődlegesen a kompresszor fog hiányozni, a kenés már másodlagos kérdéssé halványul, mikor nem tudod felfújni sem a kereket.

A mai gumik már elég könnyen mennek a helyükre, alacsony nyomásnál (ha mindent jól csinálsz).
Korábban volt olyan, aminek 4.5 bár kellett a normál fekvéshez..... nem volt egyszerű akkor még pumpával.....
Na, most hogy ezt megbeszéltük. Cserélnem kell a gumikat. Majd írok róluk, mert hogy elkoptak, 2010 óta. Az idén már megcsúsztak párszor alattam.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Gumik
Ja igen azt hittem van nálad víz is ha túrára mész. De folyékony szappan is létezik kis flakon meg tán csak elfér Ha az sem akkor csak van tömlős kerékbe is valami löty amit bele lehet önteni és megkönyíti a bajt. Ha meg akkora a baj embertelen akkor meg már mindegy...
Az csak egy tipp volt persze...
Én is gondolkodtam már hasonlóban párszor. Sose lehet tudni...
http://www.laszlokerekpar.hu/termekek/a ... biciklihez

Én is gondolkodtam már hasonlóban párszor. Sose lehet tudni...
http://www.laszlokerekpar.hu/termekek/a ... biciklihez
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Vékony jég, ha valaki vazelinnal jár motoros túrára...



"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Azzal csak egy gond van. Otthon még csak-csak, de továbbgondolva egyszerűbb egy tubus vazelint eltenni a túradobozba (ha ez megfelelő) mint szappanos vizet előállítani a puszta kellős közepén.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Gumik
Még egy kérdésem lenne: a gumi peremét felhelyezésnél ugyebár érdemes bekenni valamivel, hogy könnyebben kicsússzon a pereme a helyére, amikor felfújjuk. Ide mit lehet használni? A vazelin megfelelő lehet erre a célra?
-
- versenyző
- Hozzászólások: 742
- Csatlakozott: 2013.10.09. 11:56
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Kecel city
Re: Gumik
Én szoktam használni hasonló dolgot, igaz nem gyári.. Műanyag kanna vastagabb részéből (pl. 20lityis olajos kanna) ahol kb 2 mili vastag , szoktam vágni olyan 3*7 centis darabokat, ezeket szoktam a feszítővas és a ráf közé rakni ahol feszítem. Felületi sérülésektől teljesen megvédi az alu peremet. 3-4 darab az utazó szerszámosban is van. Ha deformálódik (és igen, elég komolyan deformálódik), simán mehet a szelektív kukába.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Gumik
Én tavasszal be fogok egyet szerezni, mert a frissen porfestett ráfot nagyon nem akarnám szétb.ni szerelővassal... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Gumik
Köszönöm, megfogadom!zudori írta:Látom első hozzászólásod!BikerBoy írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, milyen gumi vált be 18-as felnire, ami pályázáshoz jó és elérhető áron van? Esetleg valaki tud konkrét helyet ahonnan beszerezhető? Köszönöm előre is!
Egy jó tanács - magam is így cselekedtem - ebben a topikban, 22 oldal ment le! Részletesen érvekkel ellenérvekkel, szinte minden kérdésedre kielégítő választ fogsz kapni!
Nekem is segített a döntés meghozatalában! Hidd el jobban jársz, mintha egy páran elkezdünk neked itt típust, mintázatot ajánlgatni!
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Gumik
Látom első hozzászólásod!BikerBoy írta:Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, milyen gumi vált be 18-as felnire, ami pályázáshoz jó és elérhető áron van? Esetleg valaki tud konkrét helyet ahonnan beszerezhető? Köszönöm előre is!
Egy jó tanács - magam is így cselekedtem - ebben a topikban, 22 oldal ment le! Részletesen érvekkel ellenérvekkel, szinte minden kérdésedre kielégítő választ fogsz kapni!
Nekem is segített a döntés meghozatalában! Hidd el jobban jársz, mintha egy páran elkezdünk neked itt típust, mintázatot ajánlgatni!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég