Elektronika topik - a pokol kapuja
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Amúgy meg az egészet átgondolva,tuti az van hogy kapcsoló csere volt,csak éppen nem a megfelelő kapcsolásút sikerült beszerezni.
Athemnek 250-es Etz-je van gondolom,a kapcsoló meg 251-é.
Athemnek 250-es Etz-je van gondolom,a kapcsoló meg 251-é.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na igen az Mz-k többségénél negativ kapcsolású a duda(gondolod hogy én ezt nem tudom?),de ha megnézed a vezeték színeket Athem fotóján,akkor könnyen beláthatod hogy inkább ez a rajz érvényes rá

Ezt sasold meg:

Amit te írsz kapcsolást,azoknál ezek a vezetékszínek a kapcsolónál:

Ja és ha figyelmesen olvasod akkor láthatod hogy egész pontosan ezt írtam: a gyári bekötés ennél a kapcsolónál.

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt sasold meg:zsakfos írta: Ez csak azért érdekes mert ha v pontra testet kötsz akkor a dudád kap 2 testet és az elég fura lenne ha megszólalna
A c és a v meg alapból megvan szakitva,pont az a lényeg hogy amikor megnyomod a duda gombot akkor zárod össze őket és a v pozitivot kap akkor. Ha neked ez nem így működött akkor nem gyári a bekötés valahol máshol
A gyári helyes bekötés ennél a kapcsolónál:
a c és az u közösitve van és a gyújtáskapcsolótól kap pozitivot(fekete-piros vezeték) ha ráadjuk a gyújtást.
Az a az a reflektorra megy(fehér vezeték), a v pedig a dudára(fekete-sárga vezeték).

Az LVL 7-8 az kapcsolt pozitív a gyk-ról.
A kürtnél állandó kapcsolt + van, és testet adsz neki a gombbal. Ez szerint a gyári kapcsolási ábra szerint.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
A c és a v alapból megvan szakitva,pont az a lényeg hogy amikor megnyomod a duda gombot akkor zárod össze őket és a v pozitivot kap akkor. Ha neked ez nem így működött akkor nem gyári a bekötés valahol másholAthem írta:
Az c és a v kapcsolást megszakítottam, a v pontra csináltam egy testelést... ettől fogva a helyes duda bekötéssel volt dudám már... amíg ezt így nem csináltam meg addig nem szólt...
A gyári helyes bekötés ennél a kapcsolónál:
a c és az u közösitve van és a gyújtáskapcsolótól kap pozitivot(fekete-piros vezeték) ha ráadjuk a gyújtást.
Az a az a reflektorra megy(fehér vezeték), a v pedig a dudára(fekete-sárga vezeték).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2017.02.08. 01:48-kor.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Segítség-segítség, gyorsan segítsenek a motorom elektronikája varrás mentén reped...
Vagy: Egyszer megőszülök ééén ha nem lesz jó a kürt...
Lámpa részben megoldva.
"számomra" Gigantikus problémám a következő volt:
Újra kötöttem, nagy kábel ellenőrzés volt, minden tüzetesen át vizsgáltam.Szakadt-e vagy sem, ahol igen azt cseréltem.A kombinált kapcsolón a következő hibát mertem észre venni.

Az c és a v kapcsolást megszakítottam, a v pontra csináltam egy testelést... ettől fogva a helyes duda bekötéssel volt dudám már... amíg ezt így nem csináltam meg addig nem szólt...
Vagy: Egyszer megőszülök ééén ha nem lesz jó a kürt...
Lámpa részben megoldva.
"számomra" Gigantikus problémám a következő volt:
Újra kötöttem, nagy kábel ellenőrzés volt, minden tüzetesen át vizsgáltam.Szakadt-e vagy sem, ahol igen azt cseréltem.A kombinált kapcsolón a következő hibát mertem észre venni.

Az c és a v kapcsolást megszakítottam, a v pontra csináltam egy testelést... ettől fogva a helyes duda bekötéssel volt dudám már... amíg ezt így nem csináltam meg addig nem szólt...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm, próbálkozom majd...
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha viszont felül mögéd valaki,egyből nem jó a szóló beállítás. Azon túlmenően,hogy vakítani fogja a szembe jövőt,te pedig nem látsz vele rendesen. Ilyenkor hiányolom a trabant 601 megoldását. Egy pici karral a lámpafejben lejjebb lehet billenteni a foncsort.
Amatőr,... a rádióamatőr
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
http://mz.info.tm/miraculis_de/mz/text/ts251r/163.gifAthem írta:Valaki tudna egy tippet adni, miként érdemes jól beállítatni az első lámpát?
Kis segédlet is jól jönne. Bàrmilyen formában.
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Valaki tudna egy tippet adni, miként érdemes jól beállítatni az első lámpát?
Kis segédlet is jól jönne. Bàrmilyen formában.
Kis segédlet is jól jönne. Bàrmilyen formában.
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Tri-Ton írta:Szia Szketo !
Bocs, de nagyon eltávolodtunk az elektronikától, ezért a választ áttettem az "üzemanyagellátás" - hoz.
Igen, furcsán is éreztem magam ez miatt,mikor nézem,hol is vagyunk!



,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia Szketo !
Bocs, de nagyon eltávolodtunk az elektronikától, ezért a választ áttettem az "üzemanyagellátás" - hoz.
Bocs, de nagyon eltávolodtunk az elektronikától, ezért a választ áttettem az "üzemanyagellátás" - hoz.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
100-ast használsz keverten is? Akarom mondani, üzem szerűen?Tri-Ton írta:Csak OMV és SHELL kutaknál tankolok, viszont a motoromat kizárólag OMV-nél. Az autókban nagy szükség esetén max 5 litert egyéb kútnál, hogy biztosan elérjek a következőig. ( még akkor is, ha emiatt esetleg csóringernek néznek ) Ja és, hogy teljes legyen a kép, téli leállás előtt tele tank és a csap marad nyitva.aronpfabian írta:MOL vagy OMV 100-ast használsz?

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak OMV és SHELL kutaknál tankolok, viszont a motoromat kizárólag OMV-nél. Az autókban nagy szükség esetén max 5 litert egyéb kútnál, hogy biztosan elérjek a következőig. ( még akkor is, ha emiatt esetleg csóringernek néznek ) Ja és, hogy teljes legyen a kép, téli leállás előtt tele tank és a csap marad nyitva.aronpfabian írta:MOL vagy OMV 100-ast használsz?
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szerintem nem túloztam sajnos én így jártam,és egy két ilyen aksis malőr el tudja rontani az ember kedvét". Tudod volt nekem is olyan bauner"aksim ami közel 8 évet ment hibátlanul sőt a gyári MZ aksija majdnem egy évtizedet tudott de hol van az már,viszont amit itt a környéken meg tudok venni az nagyon távol keleti sajnos rendelni nem nagyon tudok mivel nincs aki átvehetné ráadásul sokszor sürgős volt a kuncsaft"nagyon ár érzékeny ember és 5-3 problémás amit vettem erre nem tudok mit mondani .ötvöscsöpi írta:"Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari"
Azért ne túlozzunk! Bike Bull az előző 4 évet bírt, az azt megelőző még többet, a mostani 2 éve jó! Az igaz hogy közben vettem egy hibásat, amit kicseréltek(nem vette fel a töltést), szóval nekem pl nincs rossz tapasztalatom.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nálam is minden tavasz úgy kezdődik, hogy a sarukat, biztosítékokat ellenőrzöm, áttakarítom az égőfoglalatokat, letakarítom a kommutátort és az egész miskulanciát átfújom kontakt sprével... a fesszab nálam megjárta a poklot, de sikerült beállítani, azóta a 35-ös halogénnel) nincs gondom a töltéssel.popitty írta:Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok. Kevés töltés miatt fellvillanó vörös lámpa, felpúposodó 6V-os akku megy egyebek. Annyit szeretnék a saját tapasztalatomból hozzáteni, hogy még biztosan vannak akik emlékeznek arra az atrakciómara miko is a TS-em (150m3) mechanikus fesz.szabályzóját gyenge töltés miatt eletromosra cseréltem. Nekem meg még egy pár márkatársnak 2 nap nekem végtelenségig idegesítő program volt tekintettel arra, hogy csak segítőim értettek hozzá én tök h. voltam. Ám amint kiderül a csere sem volt jó mert ez a fránya kisipari fekália nem tette jól a dolgát. NO és most a lényeg: azt montam magamban, hogy vissza az eredetire a szó szoros értelmében, ugyanis sikerül szereznem egy gyári még nem használt és nem elgörbítgetett mechanikus feszültségszabályzót amin még a prisos festés is töretlen volt. És mivel az ördög a részletekben bújik, új aksit vettem 6 V-os savast, sarukat kontaktsp-vel befújtam, Kommutátort polírpapírral megtisztítottam, az akku saruvezetékeit vastagra cseréltem, majd összerektam és láss csodát tavaly óta semmi bajom. Sokat járok fotózni alapjáraton hajtva akksi mindig feltöltve töltés jelző mintha kiégett volna nem is látom, alapjárat tökéletes nem áll le még akkorsem ha világítást kapcsolok vagy az indexet használom és egyéb csodák. Nekem ez volt a megoldás elavult konstrukció elavult módszerekkel.
üdv
- ötvöscsöpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 151
- Csatlakozott: 2012.05.25. 19:38
- MZ-d típusa: TS125 Standard
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari"
Azért ne túlozzunk! Bike Bull az előző 4 évet bírt, az azt megelőző még többet, a mostani 2 éve jó! Az igaz hogy közben vettem egy hibásat, amit kicseréltek(nem vette fel a töltést), szóval nekem pl nincs rossz tapasztalatom.
Azért ne túlozzunk! Bike Bull az előző 4 évet bírt, az azt megelőző még többet, a mostani 2 éve jó! Az igaz hogy közben vettem egy hibásat, amit kicseréltek(nem vette fel a töltést), szóval nekem pl nincs rossz tapasztalatom.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
MOL vagy OMV 100-ast használsz?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ettől még én több éve tapasztalatból ezt teszem, a kisgépekkel is és tavasszal nincs gond egyikkel sem. Nekem mondhat/írhat bárki amit akar, a tény az tény, ez meg csak egy firkász által írt cikk. ( de azért köszi ) Ettől függetlenül az írásom lényege nem ez volt, csak azért tettem hozzá, hogy miért is nem kezdtem üzemanyag oldalról is közelíteni a hibakeresésben.
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Gratulálok szép munka,ismerem az érzést nekem pár éve komplett vezetékezés volt utána mind új korába.Sajnos lassan megérnek ezek az öreg masinák ezekre a beavatkozásokra.Athem írta:Ma hivatalosan is készen vagyok a motor villamos hálózatával, így a cikk is hamarosan megjelenik, a héten GEXXX kollegának elküldöm.
Igen, nagyon sokat számít, hogy a saruk, csatlakozók milyen korrodáltak... Egy példa: Hátsó indexeim csak halványan pislogtak. Most meg lehet látni is, pedig legtöbb helyen csak sarut cseréltem, meg a közösítő sarunyelvét puckeráltam meg. Kis dolgok csodákra képesek, most már tudom...
bocsi így töltötte fel...
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ma hivatalosan is készen vagyok a motor villamos hálózatával, így a cikk is hamarosan megjelenik, a héten GEXXX kollegának elküldöm.
Igen, nagyon sokat számít, hogy a saruk, csatlakozók milyen korrodáltak... Egy példa: Hátsó indexeim csak halványan pislogtak. Most meg lehet látni is, pedig legtöbb helyen csak sarut cseréltem, meg a közösítő sarunyelvét puckeráltam meg. Kis dolgok csodákra képesek, most már tudom...

bocsi így töltötte fel...
Igen, nagyon sokat számít, hogy a saruk, csatlakozók milyen korrodáltak... Egy példa: Hátsó indexeim csak halványan pislogtak. Most meg lehet látni is, pedig legtöbb helyen csak sarut cseréltem, meg a közösítő sarunyelvét puckeráltam meg. Kis dolgok csodákra képesek, most már tudom...

bocsi így töltötte fel...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2014.05.11. 13:31
- MZ-d típusa: BMW
- Tartózkodási hely: GY-M-S megye
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
GENERÁTOROS MOTOROK GAZDÁINAK !
Leírok egy esetet, hátha még jól jön valakinek. Adott egy 12 V generátoros, elektronikus gyújtással rendelkező motor. Ősszel rendben 100-as benzinnel feltöltve ( mert az nem rohad bele ) leállítva és a tél végéhez közeledvén jön a szezonra felkészítés. Próbaindítás nem sikerül, amíg az önindító forgat, hallhatóan beindul és szépen jár a motor, de önindító kikapcs. és a motor leáll. Többszöri próba ugyanezt mutatja, majd egész véletlenül bekapcsolt világítással indítva nem állt meg, egyenletes járás. Világítás leó és megáll a motor. Újra próba, világítással megy, anélkül nem. Villamos műszaki embernek nincs akadály, meg kell keresni a hibát. Ahol közös pont volt minden átnézve, de minden rendben. Aztán jött a nagy ötlet mi van féklámpás indítással ( majdnem egyenletes a járás ). Következő ötlet, az akkura köve egy 60 W-os izzót ( tökéletes alapjárat ), de terhelés nélkül nem megy.
Mi lehet a gond ??? ( aki gondolkodni kíván rajta, ne olvasson tovább, csak ha kíváncsi a megoldásra.
Hiba: Az egyenirányítókkal egybeépített gyári fesszabályzóban egy dióda tönkre ment és a váltó egyik szinusz hullámát átengedte, viszont a rákapcsolt terhelő izzó ezt a hullámot elnyelte, ill. a féklámpa csökkentette, így már szépen tudott járni a motor. Jármű villamossági szakiknak nem volt ötlete mi lehet a gond. Általában test hibára gondoltak.
Nektek azért írtam le, hogy ha egyszer így járnátok, hogy nem indul a generátoros motor, akkor érdemes rákapcsolt világítással is megpróbálni !
Leírok egy esetet, hátha még jól jön valakinek. Adott egy 12 V generátoros, elektronikus gyújtással rendelkező motor. Ősszel rendben 100-as benzinnel feltöltve ( mert az nem rohad bele ) leállítva és a tél végéhez közeledvén jön a szezonra felkészítés. Próbaindítás nem sikerül, amíg az önindító forgat, hallhatóan beindul és szépen jár a motor, de önindító kikapcs. és a motor leáll. Többszöri próba ugyanezt mutatja, majd egész véletlenül bekapcsolt világítással indítva nem állt meg, egyenletes járás. Világítás leó és megáll a motor. Újra próba, világítással megy, anélkül nem. Villamos műszaki embernek nincs akadály, meg kell keresni a hibát. Ahol közös pont volt minden átnézve, de minden rendben. Aztán jött a nagy ötlet mi van féklámpás indítással ( majdnem egyenletes a járás ). Következő ötlet, az akkura köve egy 60 W-os izzót ( tökéletes alapjárat ), de terhelés nélkül nem megy.
Mi lehet a gond ??? ( aki gondolkodni kíván rajta, ne olvasson tovább, csak ha kíváncsi a megoldásra.
Hiba: Az egyenirányítókkal egybeépített gyári fesszabályzóban egy dióda tönkre ment és a váltó egyik szinusz hullámát átengedte, viszont a rákapcsolt terhelő izzó ezt a hullámot elnyelte, ill. a féklámpa csökkentette, így már szépen tudott járni a motor. Jármű villamossági szakiknak nem volt ötlete mi lehet a gond. Általában test hibára gondoltak.
Nektek azért írtam le, hogy ha egyszer így járnátok, hogy nem indul a generátoros motor, akkor érdemes rákapcsolt világítással is megpróbálni !
A szép szavak nem mindig igazak, az igaz szavak nem mindig szépek !
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ha elavult módszernek lehet nevezni a vezetékvégek és saruk, kontaktok rendberakását, akkor is ez a lelke az MZ villamosságának.popitty írta:Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok..........
üdv
Mindnek, nem csak 6V, hanem a 12V rendszernek is.
Utána lesz megbízható a motor, amivel előtte csak kínlódás van.
Amit meg egyszer valaki hozzáértő, sokat tapasztalt szaki rendberakott, azt nem piszkálni!!!!!
Ha probléma van, jelezni neki, megoldja.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- popitty
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 209
- Csatlakozott: 2013.06.22. 21:23
- MZ-d típusa: MZ Ts 150
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Sziasztok!
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok. Kevés töltés miatt fellvillanó vörös lámpa, felpúposodó 6V-os akku megy egyebek. Annyit szeretnék a saját tapasztalatomból hozzáteni, hogy még biztosan vannak akik emlékeznek arra az atrakciómara miko is a TS-em (150m3) mechanikus fesz.szabályzóját gyenge töltés miatt eletromosra cseréltem. Nekem meg még egy pár márkatársnak 2 nap nekem végtelenségig idegesítő program volt tekintettel arra, hogy csak segítőim értettek hozzá én tök h. voltam. Ám amint kiderül a csere sem volt jó mert ez a fránya kisipari fekália nem tette jól a dolgát. NO és most a lényeg: azt montam magamban, hogy vissza az eredetire a szó szoros értelmében, ugyanis sikerül szereznem egy gyári még nem használt és nem elgörbítgetett mechanikus feszültségszabályzót amin még a prisos festés is töretlen volt. És mivel az ördög a részletekben bújik, új aksit vettem 6 V-os savast, sarukat kontaktsp-vel befújtam, Kommutátort polírpapírral megtisztítottam, az akku saruvezetékeit vastagra cseréltem, majd összerektam és láss csodát tavaly óta semmi bajom. Sokat járok fotózni alapjáraton hajtva akksi mindig feltöltve töltés jelző mintha kiégett volna nem is látom, alapjárat tökéletes nem áll le még akkorsem ha világítást kapcsolok vagy az indexet használom és egyéb csodák. Nekem ez volt a megoldás elavult konstrukció elavult módszerekkel.
üdv
Ajtó mögűl hallgattam a problémát amit a TS 6V-os rendszeréről írtok. Kevés töltés miatt fellvillanó vörös lámpa, felpúposodó 6V-os akku megy egyebek. Annyit szeretnék a saját tapasztalatomból hozzáteni, hogy még biztosan vannak akik emlékeznek arra az atrakciómara miko is a TS-em (150m3) mechanikus fesz.szabályzóját gyenge töltés miatt eletromosra cseréltem. Nekem meg még egy pár márkatársnak 2 nap nekem végtelenségig idegesítő program volt tekintettel arra, hogy csak segítőim értettek hozzá én tök h. voltam. Ám amint kiderül a csere sem volt jó mert ez a fránya kisipari fekália nem tette jól a dolgát. NO és most a lényeg: azt montam magamban, hogy vissza az eredetire a szó szoros értelmében, ugyanis sikerül szereznem egy gyári még nem használt és nem elgörbítgetett mechanikus feszültségszabályzót amin még a prisos festés is töretlen volt. És mivel az ördög a részletekben bújik, új aksit vettem 6 V-os savast, sarukat kontaktsp-vel befújtam, Kommutátort polírpapírral megtisztítottam, az akku saruvezetékeit vastagra cseréltem, majd összerektam és láss csodát tavaly óta semmi bajom. Sokat járok fotózni alapjáraton hajtva akksi mindig feltöltve töltés jelző mintha kiégett volna nem is látom, alapjárat tökéletes nem áll le még akkorsem ha világítást kapcsolok vagy az indexet használom és egyéb csodák. Nekem ez volt a megoldás elavult konstrukció elavult módszerekkel.
üdv
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia értem mire gondolsz de: ezek a felpúposodott aksik szinte kizárólag mind 12v gépekbe voltak(én is láttam ilyeneket már) ami viszont jó tölt ezt tudja mindenki.A TS 6voltja ha nincs bele piszkálgatva jó esetbe is max 6.8-7v körül tölt de inkább a 6v közelébe(ez gyárilag is így volt)tehát akinek ennél jobb a 6v rendszere annak nincs szüksége másra csak a savasra.Tudod én már végig motoroztam az egész eddigi életem,többnyire a 6v TS nyergébe(közel 30-éve megvan)soha semmi nem okozott fejtörést csak ez a gyenge elektromos rendszer amivel megtanultam együtt élni(hidd el nagyon sok jó szerelő is látta már azt mondták ez így jó)és most két éve mióta benne ez a riasztó aksi fele gondom megoldódott!Stephanus írta:Van egy ismerősöm, akinek már robbant az arcába riasztó aksi. Nem volt magától értetődő, hogy fog-e még látni az életben. Az illető villamosmérnök, kifejezetten nagy gyakorlati tapasztalattal, volt némi fogalma róla, hogy hogyan kell kezelni egy zselés aksit. És mégis. Abban bízni vakon, hogy "elvileg nem robbanhat fel" olyan, mint tudatosan szar fékkel autózni, mert hogy a légzsák meg az öv úgyis megment mindentől.aronpfabian írta: ...
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat
A zselés akkuknak precíz töltésre van szükségük szűrt, nem lüktető egyenárammal, az adott akkura előírt áram és feszültséglimitek szigorú betartása mellett. Egyéb esetben a zselés kialakítás egyik legfontosabb funkciója, a hidrogén-oxigén rekombináció nem működik, ami miatt az akku élettartama rövidül, és még veszélyessé is válhat.
Elég sok itt is a púpos aksis történet, engem ez sem nyugtatna meg, ha bizonytalan lennék. De nem vagyok, a riasztó aksikat motorban való felhasználásra egyértelműen rossz ötletnek tartom.
Ezek után mit is mondjak? Tegyek bele ez vacak savast és kezdjek szívni? Csak azért mert gyárilag azt tettek bele a 80-as évekbe? Én inkább motorozom és nagyon élvezem,ha meg elpukkan akkor nem volt szerencsém bár ha eddig nem tette még nem is púposodott fel és ez egy közel 10 éves vacak a MÉH telepről..
És a motor két éve hibátlanul működik! Megrendelésre csak tavaly vettem jó pár savas 6v aksik MZ-be Simsonba mit mondjak egy rakás kaki mind és nem is olcsó,nincs már jó minőségű 6v aksi a piacon nálunk,max azt bírják amit adnak rá fél év gari de azt se egyszerű érvényesíteni saját tapasztalatom(Dankovics úr szerint nekem kell bizonyítani a töltésem jó és az aksi szar)természetesen hivatalos autó villamossági szerelővel ami nincs ingyen.Ezek után?
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- Stephanus
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 248
- Csatlakozott: 2013.06.05. 12:48
- MZ-d típusa: 251
- Tartózkodási hely: Ócsa
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Van egy ismerősöm, akinek már robbant az arcába riasztó aksi. Nem volt magától értetődő, hogy fog-e még látni az életben. Az illető villamosmérnök, kifejezetten nagy gyakorlati tapasztalattal, volt némi fogalma róla, hogy hogyan kell kezelni egy zselés aksit. És mégis. Abban bízni vakon, hogy "elvileg nem robbanhat fel" olyan, mint tudatosan szar fékkel autózni, mert hogy a légzsák meg az öv úgyis megment mindentől.aronpfabian írta: ...
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat
A zselés akkuknak precíz töltésre van szükségük szűrt, nem lüktető egyenárammal, az adott akkura előírt áram és feszültséglimitek szigorú betartása mellett. Egyéb esetben a zselés kialakítás egyik legfontosabb funkciója, a hidrogén-oxigén rekombináció nem működik, ami miatt az akku élettartama rövidül, és még veszélyessé is válhat.
Elég sok itt is a púpos aksis történet, engem ez sem nyugtatna meg, ha bizonytalan lennék. De nem vagyok, a riasztó aksikat motorban való felhasználásra egyértelműen rossz ötletnek tartom.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
TS 125 esetén a VAPE készlet konkrétan ugyanannyiba kerül mint maga a motor...
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Szia természetesen ismerem egyszer szereltem ilyen TS-t tényleg jó de nagyon drága játék,szerintem sokan nem engedhetik meg maguknak sajnos pl én se.zudori írta:Azért van lehetőség a 12 V.-ra és közel 150W teljesítményre! Úgy hívják:-VAPE ennek van kifejezetten TS.-re tervezett változata, ez a rendszer tartalmaz mindent, még a feszültségszabályozó is benne van.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Azért van lehetőség a 12 V.-ra és közel 150W teljesítményre! Úgy hívják:-VAPE ennek van kifejezetten TS.-re tervezett változata, ez a rendszer tartalmaz mindent, még a feszültségszabályozó is benne van.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kovacssan88" válasz a csevegőbe.kovacssan88 írta:Köszönöm a kimerítő választ,ezek szerint nincs lehetőség.Ha szeretnék többet akkor más motor kell pl egy tz,ha ezt a vásárlásnál tudtam volna.aronpfabian írta:LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle
A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.
Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.
A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...
Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.
Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Köszönöm a kimerítő választ,ezek szerint nincs lehetőség.Ha szeretnék többet akkor más motor kell pl egy tz,ha ezt a vásárlásnál tudtam volna.aronpfabian írta:LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle
A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.
Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.
A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...
Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.
Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
LED-et nem tudsz a gyári foncsorba tenni fényszóróizzó helyére, ezt már annyiszor kellett leírnom annyi helyen hogy lassan cikk lesz belőle 
A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.
Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.
A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...
Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.
Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.

A lámpatest parabolatükre és prizmás üvege úgy van tervezve hogy a megfelelő pozícióban lévő izzószálak fényét vetítse a szabályoknak megfelelő módon az úttestre, árnyékolja a szembejövőt (tompított) vagy terítse a fényt a lehető legszélesebben (távfény). LED lapkákkal nem tudod utánozni a koncentrált, erős fényt adó, 360°-ban világító rövid szálat. A LED-es autófényszórókon teljesen más optika van.
Az hogy Kínából minden közveszélyes szemetet lehet rendelni, ne bizonytalanítson el: a H4 foglalatú LED világítótestek teljesen és nyomós okkal szabálytalanok.
A dinamó sajnos egy, már a te MZ-d korában is elavult technológia volt a gépjárművek áramfejlesztésére. A leadott teljesítményhez képest nagy, nehéz, egyedüli előnye hogy egyenáramú és (bizonyos ráhagyással) analóg eszközzel is szabályozható, ezért az alkalmazásával kikerülhető volt a szocialista blokkban drágán előállítható és/vagy nehezen beszerezhető félvezetők használata.
Amúgy 12V-ra is túl lehet gerjeszteni, német fórumok gyakran írnak így használt MZ-kről. Ezzel viszont a leadott teljesítmény, ami a fő probléma vele (60W) nem fog változni, illetve az élettartama értelemszerűen jelentősen csökken (túlhevülés). Áttekercselésnek sok értelme nincsen, a teljesítménynöveléssel a méretnek is nőnie kéne, egyedi alkatrészeket legyártatni valakinél meg a csillagos égnél is feljebb lévő árkategória...
Van aki robogóból bontott mágnesgyújtást szerelt fel, viszont itt sem mindegy milyen (nagyon kicsi a hely, elég kevés típus fér el), emellett az esztergamunka miatt elég költséges egy ilyen akció. Átkábelezés meg ilyenkor szükséges, nem is akármilyen. A robogók világítórendszere általában váltóáramú míg az index-fék-kürt egyenáram (de ez időszakos így az akkutöltés kis teljesítményű), tehát nem tudod beilleszteni az MZ tisztán egyenáramú elektromos rendszerébe. A robogó elektromos rendszerének tisztán egyenáramúra alakítása még bonyolultabb.
Összességében: egyszerűbb rendesen megcsinálni a 6V rendszert szerintem. Az pedig biztos hogy sokkal de sokkal olcsóbb mint teljesen átalakítani.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Nem fér el a 12voltos akkor esetleg a mostanit nem lehet hozzá tekercseltetni? Nincs bajom a mostanival megy működik világít is de a 12voltos halogéneshez képest gyertyafény,ez a 21.század nem hiszem hogy nincs megoldás? Körülnézek esetleg lead első izzó ügyileg hátha van valami belevaló.aronpfabian írta:"tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi"
Ettől a havertól szerintem ne nagyon fogadj el tanácsot, vagy ha igen, akkor is erős fenntartással.
125-ösben fizikailag nem fér el az ETZ generátor, 250-esnél pedig a blokkfél átalakítását igényli a felszerelése. Emellett elektromos rendszer jó részét át kellene alakítani.
Gyenge fényszóró ellen
H4 foncsor http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529 (más is lehet ami befér, 178mm-es szabvány)
6V 35/35W halogénizzó http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... plcdbkdbj6
Egyrészt a gyári 40/45-ös hagyományos izzó több energiát fűt el mint a halogén (a fajlagos fényereje 25%-kal kisebb!), másrészt a foncsor tükröző felülete nagyon sokat számít. Ha nem is rozsdafoltos, de már be van mattulva, nagyban csökkenti a fényérzetet a beszűkült vetítési kép miatt.
6V rendszeren nagyon sokat számít emellett a csatlakozók tisztasága, sokszor az oxidáció az oka a lassan felizzó féklámpának-indexnek, gyenge töltésnek, halvány fényszórónak. A kábelsarukat érdemes újra cserélni, a késes csatlakozókat, testpontokat tisztára csiszolni.
UI: az akksis témát szerintem nem érdemes erőltetni. A soltvadkerti nagyker a legnagyobb ipari hulladékok országos gyűjtőhelye (Mo-Fa-Ker, ha rákeresel elég gyakran szidják), emellett az 5000 Ft feletti akksira fél év garanciát vállalni a profilukba illő botrányos átvágás. Garantált a rossz minőség ilyen feltételek mellett.
A haverom tanácsaira lehet nem fogok hallgatni mert eddig nem igazán tudott segíteni semmibe,ti itt megmondtátok a frankót"
- zudori
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 454
- Csatlakozott: 2013.08.11. 07:17
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Csak annyit! Fogadjad csak megfele "Józsi bátyád" tanácsát, Áron kollégánk által leírtakat!
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi"
Ettől a havertól szerintem ne nagyon fogadj el tanácsot, vagy ha igen, akkor is erős fenntartással.
125-ösben fizikailag nem fér el az ETZ generátor, 250-esnél pedig a blokkfél átalakítását igényli a felszerelése. Emellett elektromos rendszer jó részét át kellene alakítani.
Gyenge fényszóró ellen
H4 foncsor http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529 (más is lehet ami befér, 178mm-es szabvány)
6V 35/35W halogénizzó http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... plcdbkdbj6
Egyrészt a gyári 40/45-ös hagyományos izzó több energiát fűt el mint a halogén (a fajlagos fényereje 25%-kal kisebb!), másrészt a foncsor tükröző felülete nagyon sokat számít. Ha nem is rozsdafoltos, de már be van mattulva, nagyban csökkenti a fényérzetet a beszűkült vetítési kép miatt.
6V rendszeren nagyon sokat számít emellett a csatlakozók tisztasága, sokszor az oxidáció az oka a lassan felizzó féklámpának-indexnek, gyenge töltésnek, halvány fényszórónak. A kábelsarukat érdemes újra cserélni, a késes csatlakozókat, testpontokat tisztára csiszolni.
UI: az akksis témát szerintem nem érdemes erőltetni. A soltvadkerti nagyker a legnagyobb ipari hulladékok országos gyűjtőhelye (Mo-Fa-Ker, ha rákeresel elég gyakran szidják), emellett az 5000 Ft feletti akksira fél év garanciát vállalni a profilukba illő botrányos átvágás. Garantált a rossz minőség ilyen feltételek mellett.
Ettől a havertól szerintem ne nagyon fogadj el tanácsot, vagy ha igen, akkor is erős fenntartással.
125-ösben fizikailag nem fér el az ETZ generátor, 250-esnél pedig a blokkfél átalakítását igényli a felszerelése. Emellett elektromos rendszer jó részét át kellene alakítani.
Gyenge fényszóró ellen
H4 foncsor http://www.zsombishop.hu/product_info.p ... cts_id=529 (más is lehet ami befér, 178mm-es szabvány)
6V 35/35W halogénizzó http://www.motorosoknak.hu/premium-part ... plcdbkdbj6
Egyrészt a gyári 40/45-ös hagyományos izzó több energiát fűt el mint a halogén (a fajlagos fényereje 25%-kal kisebb!), másrészt a foncsor tükröző felülete nagyon sokat számít. Ha nem is rozsdafoltos, de már be van mattulva, nagyban csökkenti a fényérzetet a beszűkült vetítési kép miatt.
6V rendszeren nagyon sokat számít emellett a csatlakozók tisztasága, sokszor az oxidáció az oka a lassan felizzó féklámpának-indexnek, gyenge töltésnek, halvány fényszórónak. A kábelsarukat érdemes újra cserélni, a késes csatlakozókat, testpontokat tisztára csiszolni.
UI: az akksis témát szerintem nem érdemes erőltetni. A soltvadkerti nagyker a legnagyobb ipari hulladékok országos gyűjtőhelye (Mo-Fa-Ker, ha rákeresel elég gyakran szidják), emellett az 5000 Ft feletti akksira fél év garanciát vállalni a profilukba illő botrányos átvágás. Garantált a rossz minőség ilyen feltételek mellett.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Józsi bá most haragszik rám? Nem akartam megsérteni semmivel csak próbálok fejleszteni a motoromon szerintem rengeteg lehetőség lehet,most azon töprengek át kellene alakítani 12voltosra a tz-s haverom szerint fel kell rá tenni egy tz gyújtást és enyi.Ez a mostani 6volt tényleg gyenge este a haver motorja mellett a falon nem is volt látható a fénye,ezzel mindenképpen kezdeni szeretnék valamit mivel ha pl este 100-al megyek egy úton nem látok semmit.Tegnap megnéztem a motoros boltot Fehérváron és azt mondja az eladó van garancia az aksira fél év(amúgy soltadkertről rendeli ő is)és náluk lehet érvényesíteni a gait is.Már csak azt nem tudom át e kell vezetékelni a kis ts-t ha etz gyújtást tetetek rá? A műszaki még ráér szerintem lehet ezzekkel a gyengusz lámpákkal le se vizsgáztatnák.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Ezt akár vastagon nagy betűvel is irhattad volna,annyira igaz és megszívlelendő.kupi írta: Azon kell elgondolkodni sok fiatal MZ főleg Ts tulajnak mit is vettek mit akarnak mert csodák pedig nincsenek,ezek maradnak gyengék lassúak csörgősek és halovány 6volosak vagy így elfogadják vagy vesznek egy modern"motort egy nullával többért.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Honnan jön ez a felrobban az aksi ötlet?
Az etz-m be még a gyári fesszab volt a riasztó aksihoz, leszakadt a fesszab testszála a sarunál, elbaszódott a fesszab és vidám 21V-tal kínálta meg csórit így ment 60km-t kicsit púpos lett,de még azzal az aksival ment egy hónapot amire vettem bele savas aksit. Az ifa aksi is csak akkor robbant fel ha rövidre zárták szerelés közben.

- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hű de nagyon igazat beszélsz(véleményünk megegyezik),sajnos az értetlenség a hallok ezt azt haver mondta...Ezek a dolgok rontanak el mindent.Ez az egyik fő oka amiért befejeztem a motor szerelést,és csak magamnak ezután. Hiába mondtam el kérdeztem meg Sanyit menyit tud a motorra költeni ezért is szereltem be neki ezt az ingyen" riasztó aksit ráadásul a töltése lámpával is alig 6,8v(3500F/p mellett) ami nem fogja szétvágni de egy hagyományos savast fel se tud tölteni rendesen megjegyzem a hagyományos aksi amit manapság kapsz kész selejt volt benne részem gyenge folyik a sav meg a garancia is csak mutatóba van(kb 6-7000ft),ennek ellenére a motorod tökéletesen működik a mostani dolgokkal de a műszaki vizsgát valahogy elfelejted intézni amikor most lenne rá idő tavasszal meg motoroznál azonnal gondolom. Azon kell elgondolkodni sok fiatal MZ főleg Ts tulajnak mit is vettek mit akarnak mert csodák pedig nincsenek,ezek maradnak gyengék lassúak csörgősek és halovány 6volosak vagy így elfogadják vagy vesznek egy modern"motort egy nullával többért.aronpfabian írta:kovacssan88: kreáltál magadnak egy nem létező problémát, amire el fogsz költeni egy rakás fölösleges pénzt (5-6000 Ft minimum). Miért nem jó ahogy kupi megcsinálta? Én bíznék benne, ő tudja mit szerelt fel és hogyan működik (a sajátján is).
Az Interneten terjedő információkat amúgyis érdemes szűrni, mert nem ez lesz az egyetlen alkalom amikor vitás dologgal találkozol. Ha minden egyes ilyen "problémánál" átépíted a fél motort, főleg ha az okát sem érted csak olvastad valahol hogy "így jó - úgy jó", annak nem lesz jó vége!
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kovacssan88: kreáltál magadnak egy nem létező problémát, amire el fogsz költeni egy rakás fölösleges pénzt (5-6000 Ft minimum). Miért nem jó ahogy kupi megcsinálta? Én bíznék benne, ő tudja mit szerelt fel és hogyan működik (a sajátján is).
Az Interneten terjedő információkat amúgyis érdemes szűrni, mert nem ez lesz az egyetlen alkalom amikor vitás dologgal találkozol. Ha minden egyes ilyen "problémánál" átépíted a fél motort, főleg ha az okát sem érted csak olvastad valahol hogy "így jó - úgy jó", annak nem lesz jó vége!
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat
Az Interneten terjedő információkat amúgyis érdemes szűrni, mert nem ez lesz az egyetlen alkalom amikor vitás dologgal találkozol. Ha minden egyes ilyen "problémánál" átépíted a fél motort, főleg ha az okát sem érted csak olvastad valahol hogy "így jó - úgy jó", annak nem lesz jó vége!
UI: lényeg lemaradt. Felrobbanni nem fog semmi a motorodban, olyan akkumulátort aminél ez lehetséges, TILOS forgalmazni. Ha bármi gond van az AGM akksival (idő előtt tönkremegy) akkor a feszültségszabályzó beállítására kell ránézni, mert az nyírja ki. Ez amúgy a nem zárt savasra is igaz csak amíg azt utántöltheted desztillált vízzel (ami ha szükséges, annál is hibás működést jelent!!), a zárton a biztonsági szelep elengedi és nem tudod visszatenni bele. Ennyit az elméletről, ne aggódd túl a dolgokat

- szketo
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2012.11.24. 10:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1
- Tartózkodási hely: Üllő
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
kovacssan88!
Milyen savas akut javasoltok? Lehet veszek az enyémbe egyet mielőtt még felrobban a riasztó ami benne van,6voltos a rendszer és még azt kérdezném ha veszek egyet azt bele kel csak szerelni és kész? Nem kell állítani valamin?
Száraz töltéssel kapod az akkut.A dobozban találsz majd egy flokont ,abban van a savas folyadék amit szépen beletöltöd az akku cellákban egyenlő mennyiséget..Kb,1-1.5 óra,ha szint esés van ,csak is kizárólag ioncserés vízzel tölts utána. és használhatod az akkut..
Üdv: szketo
Milyen savas akut javasoltok? Lehet veszek az enyémbe egyet mielőtt még felrobban a riasztó ami benne van,6voltos a rendszer és még azt kérdezném ha veszek egyet azt bele kel csak szerelni és kész? Nem kell állítani valamin?
Száraz töltéssel kapod az akkut.A dobozban találsz majd egy flokont ,abban van a savas folyadék amit szépen beletöltöd az akku cellákban egyenlő mennyiséget..Kb,1-1.5 óra,ha szint esés van ,csak is kizárólag ioncserés vízzel tölts utána. és használhatod az akkut..

Üdv: szketo

,,Tiszteld a múltat,hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn."
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Igen, van szelep. Ezért VRLA (Valve Regulated Lead-Acid) a neve az összes zárt (zselés vagy AGM) akksinak.Márton írta: Úgy tudom a zárt aksikban lennie kéne biztonsági szelepnek amin keresztül ki tud fújni ha túl nagy lenne a belső nyomás. De valamin spórolnia is kell a gyártónak...
Mondjuk egy eldugult szellőzőjű savas aksi is tud érdekes dolgot produkálni. Régen láttam egy szétrobbant ifa aksit. Úgy nézett ki mint ha egy nagy darabot kiharaptak volna a közepéből.
- aronpfabian
- bajnok
- Hozzászólások: 1049
- Csatlakozott: 2014.04.25. 11:53
- MZ-d típusa: ETZ 250, TS 150
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
"Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket"
A gyári feszültségszabályzó erre valóban alkalmatlan. Elektronikus esetén viszont nincs ilyen gond. Az autóknál sincs külön töltőelektronikán az akkumulátor. A valódi zselés (amit hangsúlyozok hogy továbbra sem kapsz ennyiért és ilyen formátumban) valóban érzékeny erre és külön elektronikát igényel. Az AGM csak a túlfeszt nem bírja amit esetleg a rezgőnyelves fesz.szab. ráenged mert lomhán vagy rosszkor kapcsol.
Áramerősség-probléma (túláram) nem lesz MZ-n, TS esetén főleg kifejezetten nehéz összehozni ilyen helyzetet. Inkább azzal szokott gond lenni hogy felkapcsolt lámpával már nincs miből felvegyen az akksi, sőt, általában őt húzza már minden...
A gyári feszültségszabályzó erre valóban alkalmatlan. Elektronikus esetén viszont nincs ilyen gond. Az autóknál sincs külön töltőelektronikán az akkumulátor. A valódi zselés (amit hangsúlyozok hogy továbbra sem kapsz ennyiért és ilyen formátumban) valóban érzékeny erre és külön elektronikát igényel. Az AGM csak a túlfeszt nem bírja amit esetleg a rezgőnyelves fesz.szab. ráenged mert lomhán vagy rosszkor kapcsol.
Áramerősség-probléma (túláram) nem lesz MZ-n, TS esetén főleg kifejezetten nehéz összehozni ilyen helyzetet. Inkább azzal szokott gond lenni hogy felkapcsolt lámpával már nincs miből felvegyen az akksi, sőt, általában őt húzza már minden...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Úgy tudom a zárt aksikban lennie kéne biztonsági szelepnek amin keresztül ki tud fújni ha túl nagy lenne a belső nyomás. De valamin spórolnia is kell a gyártónak...Sass Pál írta:Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Mondjuk egy eldugult szellőzőjű savas aksi is tud érdekes dolgot produkálni. Régen láttam egy szétrobbant ifa aksit. Úgy nézett ki mint ha egy nagy darabot kiharaptak volna a közepéből.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 34
- Csatlakozott: 2016.11.17. 19:59
- MZ-d típusa: mz
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Milyen savas akut javasoltok? Lehet veszek az enyémbe egyet mielőtt még felrobban a riasztó ami benne van,6voltos a rendszer és még azt kérdezném ha veszek egyet azt bele kel csak szerelni és kész? Nem kell állítani valamin?Sass Pál írta:Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Na!! Én pontosan így jártam! Egy év után jó kis duci lett az akku. Autó villamossági barátom, aki nagyon jó a szakmában azt javasolta, hogy tegyek vissza egy savas akkut, mert az bírja az intenzív töltést!Athem írta:Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
- Athem
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 218
- Csatlakozott: 2015.11.10. 17:46
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 De luxe
- Tartózkodási hely: Mohács
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Hú, nagyon elmélyültetek benne, van egyébként az ún. riasztó akkuból 9Ah-s is.
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
Én a savasra voksolok több okból is.
Az egyik:
Szabályzott töltőrendszert igényelnek mert, mikor milyen feszültségű és erősségű töltése hamarabb kinyírja őket... Magyarul felpúposodik és pukkan...
"attól van h sokat piszkálod a motort ahelyett h örülnél h egyben van és motoroznál" - Conus
- amatőr
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 490
- Csatlakozott: 2015.04.28. 10:34
- MZ-d típusa: ETZ 250 ; KANUNI RT
- Tartózkodási hely: Balatonszárszó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
Megy ám a boxmeccs!
Én igazából a 9 Ah-hoz ragaszkodtam mindíg,nem a savas akksihoz.Nem árt,ha van tartalék! A riasztóé 7,2,ha jól tudom. Legközelebb benevezek egy AGM-re,csak hogy nehogy megszóljanak hogy nem haladok a korral.


Én igazából a 9 Ah-hoz ragaszkodtam mindíg,nem a savas akksihoz.Nem árt,ha van tartalék! A riasztóé 7,2,ha jól tudom. Legközelebb benevezek egy AGM-re,csak hogy nehogy megszóljanak hogy nem haladok a korral.


Amatőr,... a rádióamatőr
- jura györgy
- bajnok
- Hozzászólások: 802
- Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
- MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
- Tartózkodási hely: Kissomlyó
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
sziasztok én maradok a 12V 9Ah savas aksinál üdv. juragy
-
- bajnok
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.08.27. 09:50
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Elektronika topik - a pokol kapuja
én riasztó akut használok már 5 éve ,kiválóz25z írta:Másik topicban beszélgettetek riasztó akku használatáról savas helyett. Én nem igazán értek hozzá, csak amennyit innen-onnan hallottam/olvastam. Az alapján ha jól értelmezem akkor a savas akkuk azok indító akkuk: hirtelen nagy áram leadására képes, de nem tesz neki jót a hosszú folyamatos merítés. Ezzel szemben a ciklikus, ami lehet felitatott üvegszálas (AGM) vagy zselés (maga az elektrolit gél?) az ellenkezőleg: nem bírja a hirtelen nagy áramfelvételt, de jól tűri a hosszú kisütést?
Mivel az MZ-ken nincs önindító ezért józan paraszti ésszel belegondolva tényleg jobb választásnak tűnik egy ciklikus akku, de ha olyan kurva jó, akkor miért nem azt használja mindenki?
Valaki el tudná mondani szájbarágósan, hogy miért jó választás a riasztó akku? Nincs semmi hátránya a savashoz képest? Jó az MZ töltése hozzá? Mekkora az az áramerősség amit tartósan ki lehet venni egy ciklikusból? (mondjuk egy töltés nélküli fényszóróhasználat kb: 55+5+4+(6x2) ~ 76W ~ 6,4 A stb.
Előre is köszi!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég